JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130214/61432-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu    i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca trzy zadania z następujących tematów:
Zadanie nr 1: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV
Zadanie nr 2: Instalacja sieci wodno-kanalizacyjno-gazowych i CO z uprawnieniami gazowymi i lutowaniem płomieniowym twardym i miękkim rur miedzianych oraz elementy przedsiębiorczości
Zadanie nr 3: Prace remontowo-budowlane z elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 61432 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu , ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7701 600, faks 71 7701 633.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> pup.wroclaw.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu    i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca trzy zadania z następujących tematów:
Zadanie nr 1: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV
Zadanie nr 2: Instalacja sieci wodno-kanalizacyjno-gazowych i CO z uprawnieniami gazowymi i lutowaniem płomieniowym twardym i miękkim rur miedzianych oraz elementy przedsiębiorczości
Zadanie nr 3: Prace remontowo-budowlane z elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 42 osoby, nie mniej niż 36 osób, w 3 grupach liczących po 12-14 osób w grupie. Zadanie nr 2: Instalacja sieci wodno-kanalizacyjno-gazowych i CO z uprawnieniami gazowymi i lutowaniem płomieniowym twardym i miękkim rur miedzianych oraz elementy przedsiębiorczości. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 26 osób, nie mniej niż 22 osoby, w 2 grupach liczących po 11-13 osób w grupie. Zadanie nr 3: Prace remontowo-budowlane         z elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka      u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy). Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 24 osoby, nie mniej niż 20 osób, w 2 grupach liczących po 10-12 osób w grupie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd 	pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r.                 	o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn.	zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r.                  	w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.); warunek	ten zostanie spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie 	o posiadaniu aktualnego na rok 2013 wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed	upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym	okresie, wykonał z należytą starannością: 
w Zadaniu nr 1: co najmniej 3 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 30 osób                    o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców;
w Zadaniu nr 2: co najmniej 2 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 20 osób                    z zakresu instalacji wod.-kan., z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania            i odbiorców;
W Zadaniu nr 3: co najmniej 2 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 20 osób                     z zakresu prac remontowo-budowlanych, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.
Zamawiający przez szkolenie grupowe rozumie minimum 10 osób szkolących się w tym samym miejscu i w tym samym czasie tj. na tych samych zajęciach. Wykonawca musi udokumentować, że wymienione w wykazie zrealizowanych szkoleń, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ usługi zostały należycie wykonane załączając dokumenty odbiorców wskazanych w w/w wykazie, potwierdzające, że każde ze zrealizowanych szkoleń zostało wykonane należycie (np. referencje, podziękowania, pochwały itp.). Wykonawca jest zobowiązany	dołączyć do wykazu wykonanych usług - dokumenty lub informację - przedstawiające zakres tematyczny zrealizowanych szkoleń, jeżeli nie wynika to          z nazwy poszczególnego szkolenia, wskazanego w wykazie lub z dołączonych dokumentów, potwierdzających należyte wykonanie usługi;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia	będzie dysponował: 
      -	w Zadaniu nr 1: co najmniej 1 salą przystosowaną do przeprowadzenia zajęć	teoretycznych i praktycznych. W ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika	szkolenia muszą być zapewnione odpowiednie materiały tj. kable i przewody różnego	rodzaju, gniazdka, wyłączniki, dzwonki, bezpieczniki itp.;
     - 	w Zadaniu nr 2: co najmniej 1 salą przystosowaną do przeprowadzenia zajęć	teoretycznych  i co najmniej 1 pomieszczeniem przystosowanym do przeprowadzenia zajęć	praktycznych. Do zajęć praktycznych należy zapewnić miejsce spełniające warunki zgodne	z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,	materiały dydaktyczne, sprzęt i urządzenia - liniały, młotki, przecinaki, wiertarki, szlifierki	kątowe, giętarki mechaniczne i ręczne, gwinciarki mechaniczne i ręczne, młot udarowy,	poziomice, ciężarek pionu, zgrzewarki, nożyce do cięcia rur, rozwiertak, palniki,	przecinarki, frezarkę, ukosowarkę, szlifierki stołowe i ręczne, palniki do cięcia, lutowania           	z nasadkami do lutowania, topniki i spoiwo lutownicze, butle gazowe, gwintownice oraz	rury, kształtki i akcesoria hydrauliczne oraz inne potrzebne zdaniem Wykonawcy materiały	i narzędzia, w ilości niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia dla całej grupy 	uczestników szkolenia. Miejsce zajęć praktycznych do lutowania musi być wyposażone            	w stoły spawalnicze z wyciągiem gazów;
  -  w Zadaniu nr 3: co najmniej 1 salą przystosowaną do przeprowadzenia zajęć	teoretycznych i co najmniej 1 pomieszczeniem przystosowanym do przeprowadzenia zajęć	praktycznych.	Do zajęć praktycznych, które będą polegały na wykonaniu prac	przygotowujących do	remontów lokali mieszkalnych, biurowych itp. należy zapewnić	pomieszczenie o powierzchni min. 50m2 oraz niezbędne materiały budowlane i narzędzia	konieczne do prawidłowego wykonania	tej części szkolenia (w tym farby, płytki ścienne,	gładź szpachlowa, cement, żwir, kleje do glazury, płyty g-k, pędzle, wałki, packi, kielnie,	poziomice, mieszadła wolnoobrotowe, wiertarki udarowe, piły elektryczne do cięcia płyt,	klucze sanitarne, itp.) oraz inne potrzebne zdaniem Wykonawcy materiały i narzędzia,       	w ilości niezbędnej do prawidłowego	przeprowadzenia szkolenia dla całej grupy	uczestników szkolenia. W ramach zamówienia Wykonawca musi zapewnić również miejsca	praktyk u pracodawców dla wszystkich	uczestników szkolenia tj. dla 24 osób. Wykonawca	winien wskazać w ofercie co najmniej	czterech pracodawców, z których każdy przyjmie na	praktykę uczestników z każdej grupy.	W przypadku, kiedy dany pracodawca nie będzie	mógł przyjąć na praktykę uczestników 	z danej grupy, należy wykazać większą liczbę	pracodawców. W oświadczeniu, którego wzór	stanowi załącznik nr 11 do SIWZ	Wykonawca musi wskazać nazwy i adresy pracodawców, u których będą realizowane	praktyki oraz opiekunów uczestników praktyk z ramienia pracodawcy. Wraz z w/w	wykazem miejsc praktyk do oferty muszą być załączone oryginały oświadczeń                            	pracodawców zobowiązujących się do przyjęcia na praktykę uczestników szkolenia.

Dotyczy wszystkich zadań:
Wszystkie sale muszą być przestronne, jasno oświetlone, dostosowane do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło                          z przystawką) oraz muszą być wyposażone w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego  w środki higieny) oraz do zaplecza socjalnego.
W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem potencjału technicznego musi załączyć dokument potwierdzający, że będzie dysponował lokalem lub sprzętem innego podmiotu na czas realizacji zamówienia. 

Uwaga: W przypadku składania ofert na więcej niż jedno zadanie, w związku z możliwością pokrywania się w zadaniach terminów zajęć, Wykonawca musi wykazać, że do realizacji każdego Zadania będzie dysponować odrębnymi salami wraz z wyposażeniem. Do każdego Zadania należy złożyć oddzielny wykaz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował kadrą dydaktyczną składającą się z:
w Zadaniu nr 1:
a) co najmniej dwóch osób do prowadzenia zajęć związanych z eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie minimum średnie elektryczne i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 3 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 30 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej                 z zakresem prowadzonych zajęć, zdobytego w okresie 3 ostatnich lat, 
b) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć związanych z udzielaniem pierwszej pomocy będącą zgodnie z art. 8 ust. 2 i 4 Ustawy z dnia 8 września 2006r.                        o Państwowym	Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2006r. Nr 191 poz. 1410 z późn. zm.):  lekarzem systemu lub pielęgniarką systemu lub ratownikiem medycznym lub nauczycielem posiadającą odpowiednie przygotowanie, która posiada doświadczenie związane               z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 3 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 30 osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub doświadczenie zawodowe jako lekarz systemu, pielęgniarka systemu, ratownik medyczny,
c) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, która posiada wykształcenie co najmniej średnie, uprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej             i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 3 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 30 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć,  
d) Komisji Kwalifikacyjnej do przeprowadzenia egzaminu działającej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r.               w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się 	eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Z 2003r. Nr 89 poz. 828            z późn. zm.);  	
w Zadaniu nr 2:
a) co najmniej trzech osób do prowadzenia zajęć z Modułu I, II, III, z których każda osoba musi posiadać odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i uprawnienia do prowadzenia zajęć z danego zakresu tematycznego oraz doświadczenie w realizacji co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć, zdobytego w okresie 3 ostatnich lat,
b) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć związanych z udzielaniem pierwszej pomocy będącą zgodnie z art. 8 ust. 2 i 4 Ustawy z dnia 8 września 2006r.                        o Państwowym	Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2006r. Nr 191 poz. 1410 z późn. zm.):  lekarzem systemu lub pielęgniarką systemu lub ratownikiem medycznym lub nauczycielem posiadającą odpowiednie przygotowanie, która posiada doświadczenie związane               z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub doświadczenie zawodowe jako lekarz systemu, pielęgniarka systemu, ratownik medyczny,
c) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, która posiada wykształcenie co najmniej średnie, uprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej             i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć,  
d) Komisji Kwalifikacyjnej do przeprowadzenia egzaminu działającej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się 	eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Z 2003r. Nr 89 poz. 828           z późn. zm.);
W Zadaniu nr 3:
a) co najmniej dwóch osób do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie budowlane i uprawnienia budowlane oraz doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć, zdobytego w okresie 3 ostatnich lat,
b) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć związanych z udzielaniem pierwszej pomocy będącą zgodnie z art. 8 ust. 2 i 4 Ustawy z dnia 8 września 2006r.                        o Państwowym	Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2006r. Nr 191 poz. 1410 z późn. zm.):  lekarzem systemu lub pielęgniarką systemu lub ratownikiem medycznym lub nauczycielem posiadającą odpowiednie przygotowanie, która posiada doświadczenie związane               z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub doświadczenie zawodowe jako lekarz systemu, pielęgniarka systemu, ratownik medyczny,
c) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, która posiada wykształcenie co najmniej średnie, uprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej            i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć,  
d) co najmniej jednej osoby do prowadzenia zajęć z modułu II (Podstawy przedsiębiorczości), która musi posiadać wykształcenie wyższe o kierunku ekonomia/rachunkowość/finanse/prawo i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie przedsiębiorczości lub posiadać wykształcenie wyższe o innym kierunku i doświadczenie związane z realizacją w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 4 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 40 osób w zakresie przedsiębiorczości. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej                   z zakresem prowadzonych zajęć, zdobytego w okresie 3 ostatnich lat,
e) opiekunów uczestników praktyk realizowanych u pracodawców.

Uwaga: W przypadku składania ofert na więcej niż jedno zadanie, w związku z możliwością pokrywania się w obydwu zadaniach terminów zajęć, Wykonawca musi wykazać, że do realizacji każdego zadania będzie dysponować osobną kadrą dydaktyczną tj. różnymi osobami. Do każdego Zadania należy złożyć oddzielny wykaz;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony Formularz oferty, do każdego zadania osobny, stanowiący odpowiednio do danego zadania załącznik nr 2a do SIWZ, załącznik nr 2b do SIWZ, załącznik nr 2c do SIWZ. 
2. Program szkolenia przygotowany przez Wykonawcę zgodnie z § 75 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.) zgodnie z załącznikiem nr 3a do SIWZ (dla Zadania nr 1), załącznikiem nr 3b (dla Zadania nr 2) do SIWZ i załącznikiem nr 3c (dla Zadania nr 3). 
3. Wzór zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.) - dla Zadania nr 2 i Zadania nr 3.
4. Wzór świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141, poz. 1189) - dla Zadania nr 1 i Zadania nr 2.
5. Wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla lutowacza - dla Zadania nr 2.
6. Oświadczenie o dysponowaniu przez Wykonawcę Komisją Kwalifikacyjną niezbędną do przeprowadzenia egzaminu państwowego - dla Zadania nr 1 i Zadania nr 2.
7. Oświadczenie dotyczące organizacji praktyk u pracodawców wg wzoru stanowiącego załącznik   nr 11 do SIWZ - dla Zadania nr 3.
8. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać wskazanie ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadkach:
1) zmiany osób prowadzących zajęcia na szkoleniu oraz opiekunów uczestników praktyki. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon,               lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób wskazanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej równych kwalifikacjach i doświadczeniu. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób przewidzianych do realizacji szkolenia, jeżeli uzna, że osoby te nienależycie wykonują swoje obowiązki. W takiej sytuacji Zamawiający pisemnie przedstawi powody, dla których żąda zmiany osób realizujących zamówienie i wskaże termin, w jakim Wykonawca zobowiązany będzie wskazać nowe osoby spełniające wymogi Zamawiającego. Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób muszą być co najmniej równe jak u osób zastępowanych. Zmiana opiekunów uczestników praktyk dotyczy tylko Zadania nr 3,
2) zmiany w harmonogramie zajęć z przyczyn losowych, pod warunkiem zachowania terminu realizacji umowy, za zgodą Zamawiającego,
3) zmiany miejsc przeprowadzenia szkolenia, w tym miejsca organizacji praktyk u pracodawców,              w szczególnie uzasadnionych przypadkach niezależnych od Wykonawcy, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, nie później niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia praktyk, wskazując propozycje miejsca szkolenia/praktyk (część stacjonarna na terenie miasta Wrocław, praktyka u pracodawcy na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu, obejmującego swym zasięgiem Miasto Wrocław i Powiat Wrocławski), o co najmniej porównywalnych warunkach. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia/praktyk. Zmiana miejsc praktyk dotyczy tylko Zadania nr 3.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> pup.wroclaw.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, pok. 113-I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, kancelaria (parter, pokój nr 04).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie nr 1 i Zadanie nr 2 będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                   i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV. 

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 42 osoby, nie mniej niż 36 osób, w 3 grupach liczących po 12-14 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem zawodowym elektrycznym lub doświadczeniem              w pracy elektryka, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych. 

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne                     i egzamin. Łącznie 122 godziny/grupa. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzamin końcowy.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane częściowo ze środków Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.11.2013r.
Planowany termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: I/II kwartał 2013r.

7. Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej (zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne, egzamin): Miasto Wrocław.

8. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do egzaminu na uzyskanie świadectwa kwalifikacyjnego w zakresie eksploatacji wybranych urządzeń                    i instalacji elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV oraz zorganizowanie egzaminu zewnętrznego przed Komisją Kwalifikacyjną działającą zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89 poz. 828 z późn. zm.) w celu wydania świadectwa kwalifikacyjnego - uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji sieci na stanowisku eksploatacji (pod warunkiem pozytywnego zdania tego egzaminu). 

9. Zakres szkolenia musi obejmować co najmniej zagadnienia, o których mowa w § 6 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003r.                  w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89 poz. 828 z późn. zm.) w tym:
- zasady budowy, działania  oraz warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
- zasady eksploatacji oraz instrukcja eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,
- zasady i warunki wykonywania prac kontrolno-pomiarowych i montażowych,
- zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz nauka                          
  udzielania pierwszej pomocy,
- instrukcja postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.

10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania obejmującego 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny;
10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 18.00 od poniedziałku do piątku        (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                           W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty;
10.3 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Egzamin końcowy musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin końcowy musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia                          z uwzględnieniem daty tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin;
10.4 Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania egzaminu zewnętrznego przed Komisją Kwalifikacyjną powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki;
10.5 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym;
10.6 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą                e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
10.7 Zajęcia muszą się odbywać w sali przystosowanej do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych. Sala musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). W ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika szkolenia muszą być zapewnione odpowiednie materiały tj. kable i przewody różnego rodzaju, gniazdka, wyłączniki, dzwonki, bezpieczniki itp. W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny) oraz do zaplecza socjalnego;
10.8 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego;
10.9 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia program szkolenia i harmonogram realizowanych zajęć na cały okres szkolenia;
10.10 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność minimum jeden podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu, zakreślacza. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące tematyki zajęć, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane  w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
10.11 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia (oddzielnie dla każdego źródła finansowania) obejmującej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestr wydanych świadectw kwalifikacyjnych                         i certyfikatów oraz do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
10.12 Wykonawca oznaczy budynek oraz pomieszczenia, w których realizowane jest szkolenie poprzez wywieszenie plakatów zawierających informacje o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę. Informacja o współfinansowaniu powinna być umieszczona       w widocznym miejscu i czytelna dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniu. Plakaty dostarczone będą przez Zamawiającego. Oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych winny być również umieszczone na wszystkich materiałach szkoleniowych, podręcznikach i dokumentacji szkoleniowej osób, których szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej;
10.13 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
10.14 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy;
10.15 Szkolenie musi zakończyć się egzaminem zewnętrznym przed Komisją Kwalifikacyjną a po jego pozytywnym zakończeniu nabyte umiejętności muszą być potwierdzone wydaniem świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141, poz. 1189). Wzór wydanego świadectwa Wykonawca dołącza do oferty;
10.16 Wykonawca zobowiązany jest wydać absolwentom szkolenia, po jego pozytywnym ukończeniu certyfikat z oceną końcową potwierdzający ukończenie szkolenia (dla osób wskazanych przez Zamawiającego z logo Unii Europejskiej, logo PO KL oraz nazwą projektu). Wzór certyfikatu zgodnego z wytycznymi EFS PO KL Zamawiający przekaże Wykonawcy             w dniu podpisania umowy;
10.17 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Instalacja sieci wodno-kanalizacyjno-gazowych i CO z uprawnieniami gazowymi i lutowaniem płomieniowym twardym i miękkim rur miedzianych oraz elementy przedsiębiorczości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                   i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Instalacja sieci wodno-kanalizacyjno-gazowych i CO z uprawnieniami gazowymi i lutowaniem płomieniowym twardym i miękkim rur miedzianych oraz elementy przedsiębiorczości. 

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 26 osób, nie mniej niż 22 osoby, w 2 grupach liczących po 11-13 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum podstawowym, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych.

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne                     i egzamin. Łącznie 400 godzin/grupa. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzaminy końcowe.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane częściowo ze środków Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę - Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.11.2013r.
Planowany termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: I/II kwartał 2013r.

7. Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej (zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne, egzamin): Miasto Wrocław.

8. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zdobycie przez jego uczestników teoretycznych                       i praktycznych umiejętności z zakresu instalacji sieci wodno - kanalizacyjnej i CO, instalacji gazowej, teoretycznych i praktycznych umiejętności lutowania płomieniowego miękkiego             i twardego rur miedzianych, zgrzewania termoplastycznego tworzyw sztucznych, zdobycie wiedzy związanej z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, zapoznanie                        z przepisami bhp i ppoż. oraz zorganizowanie egzaminu państwowego dającego uprawnienia do instalacji sieci gazowej.

9. Zakres szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
 I. Instalacja sieci wodno-kanalizacyjnej, gazowej i CO:
- nauka instalacji sieci wodno - kanalizacyjnej i CO,
-nauka instalacji sieci gazowej, przygotowująca do egzaminu państwowego w celu uzyskania uprawnień do instalacji sieci gazowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. Nr 89, poz. 828 i nr 129 poz. 1184 z póżn. zm.),
- materiałoznawstwo,
- nauka czytania rysunku technicznego,
- rodzaje armatury,
- narzędzia pomiarowe.
II. Zgrzewanie termoplastyczne rur: teoretyczna i praktyczna nauka zgrzewania.
III. Lutowanie płomieniowe twarde i miękkie rur miedzianych:
- nauka lutowania płomieniowego miękkiego rur miedzianych.
IV. Zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej na danym stanowisku pracy oraz nauka udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej.
V. Podstawy przedsiębiorczości:
- regulacje prawne związane z prowadzeniem małego biznesu, biznes plan własnego przedsiębiorstwa, procedura rejestracji firmy, pozyskiwanie środków na rozwój firmy.
VI. Egzamin końcowy.
VII. Egzamin państwowy.
10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania obejmującego 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny;
10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 18.00 od poniedziałku do piątku        (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                           W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty;
10.3 Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania egzaminu państwowego na uprawnienia do instalacji sieci gazowych.
10.4 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Egzaminy (końcowy i państwowy) musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzaminy muszą być ujęte w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania                               z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na te egzaminy oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem dat tych egzaminów i ilości godzin przewidzianych na egzaminy;
10.5 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym;
10.6 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą                e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
10.7 Sala wykładowa musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, musi zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). Do zajęć praktycznych należy zapewnić miejsce spełniające warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, materiały dydaktyczne, sprzęt i urządzenia - liniały, młotki, przecinaki, wiertarki, szlifierki kątowe, giętarki mechaniczne i ręczne, gwinciarki mechaniczne i ręczne, młot udarowy, poziomice, ciężarek pionu, zgrzewarki, nożyce do cięcia rur, rozwiertak, palniki, przecinarki, frezarkę, ukosowarkę, szlifierki stołowe i ręczne, palniki do cięcia, lutowania z nasadkami do lutowania, topniki i spoiwo lutownicze, butle gazowe, gwintownice oraz rury, kształtki                 i akcesoria hydrauliczne oraz inne potrzebne zdaniem Wykonawcy materiały i narzędzia,            w ilości niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia dla całej grupy uczestników szkolenia. Miejsce zajęć praktycznych do lutowania musi być wyposażone w stoły spawalnicze z wyciągiem gazów. W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny) oraz do zaplecza socjalnego;
10.8 Wykonawca zakupi i przekaże każdemu uczestnikowi szkolenia na pierwszych zajęciach praktycznych odzież roboczą w postaci spodni i bluzy roboczej, obuwia roboczego, czapki, rękawic. Uwaga: Wykonawca obowiązany jest w przypadku zużycia odzieży roboczej niezwłocznie do ich wymiany na nowe;
10.9 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego;
10.10 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia program szkolenia i harmonogram realizowanych zajęć na cały okres szkolenia;
10.11 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność minimum jeden podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu, zakreślacza. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące tematyki zajęć, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane                           w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
10.12 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia (oddzielnie dla każdego źródła finansowania) obejmującej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestr wydanych zaświadczeń i uprawnień oraz certyfikatów oraz do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
10.13 Wykonawca oznaczy budynek oraz pomieszczenia, w których realizowane jest szkolenie poprzez wywieszenie plakatów zawierających informacje o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Z nami po pracę. Informacja o współfinansowaniu powinna być umieszczona       w widocznym miejscu i czytelna dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniu. Plakaty dostarczone będą przez Zamawiającego. Oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych winny być również umieszczone na wszystkich materiałach szkoleniowych, podręcznikach i dokumentacji szkoleniowej osób, których szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej;
10.14 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
10.15 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy;
10.16 W ramach szkolenia musi zostać zorganizowany egzamin zewnętrzny przed Komisją Kwalifikacyjną a po jego pozytywnym zakończeniu nabyte umiejętności muszą być potwierdzone wydaniem świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci energetycznych grupy G3 (gazy), stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141, poz. 1189). Wzór wydanego świadectwa Wykonawca dołącza do oferty;
10.17 Wykonawca zobowiązany jest wydać absolwentom szkolenia, po jego pozytywnym ukończeniu następujące dokumenty:
1)  zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej, zgodnie                         z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.): numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie,
2)  zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla lutowacza,
3) certyfikat z oceną końcową potwierdzający ukończenie szkolenia (dla osób wskazanych przez Zamawiającego z logo Unii Europejskiej, logo PO KL oraz nazwą projektu). 
Uwaga: Wzory wydanego zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uprawnień Wykonawca dołącza do oferty. Wzór certyfikatu zgodnego                        z wytycznymi EFS PO KL Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
10.18 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Prace remontowo-budowlane         z elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka      u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                   i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Prace remontowo-budowlane         z elementami prowadzenia działalności gospodarczej + 4-tygodniowa praktyka      u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy). 

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 24 osoby, nie mniej niż 20 osób, w 2 grupach liczących po 10-12 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum podstawowym, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych.

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne, egzamin i praktykę u pracodawcy. Łącznie 400 godzin/grupa, w tym 160 godzin praktyki                    u pracodawcy. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzamin końcowy.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane w całości ze środków publicznych (Fundusz Pracy).

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.11.2013r.
Planowany termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: I/II kwartał 2013r.
Zamawiający zastrzega możliwość rozpoczęcia kolejnej grupy szkolenia przed upływem terminu zakończenia szkolenia poprzedniej grupy.

7. Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej:
- część stacjonarna tj. zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne, egzamin: Miasto Wrocław,
- miejsce praktyk musi być zlokalizowane na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu, obejmującego swym  zasięgiem Miasto Wrocław i Powiat Wrocławski.

8. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie robót remontowo-budowlanych, które przyczynią się do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach remontowo-budowlanych lub do podjęcia własnej działalności gospodarczej w branży budowlanej oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez odbycie praktyki u pracodawcy.

9. Zakres szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
Moduł I: Prace remontowo-budowlane - 224 godziny
- materiałoznawstwo w zakresie surowców i materiałów powszechnie używanych do robót    
  remontowo-wykończeniowych, 
- maszyny i narzędzia używane w pracach remontowo-budowlanych,
- techniki i technologie wykończenia wnętrz,
- magazynowanie i konserwacja sprzętu i materiałów,
- przygotowanie podłoża do malowania (m. in. naprawa ubytków, pęknięć, gładzenie,  
   gruntowanie powierzchni),
- wykonanie powłok malarskich,
- wykonanie i przygotowanie podkładu wraz z izolacją pod posadzki i glazurę,
- wykonanie posadzek z płytek oraz okładzin z płytek ceramicznych (m. in. obróbka płytek,  
   przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, spoinowanie),
- wymiana i montaż urządzeń sanitarnych,
- wydzielenie pomieszczeń z zastosowaniem ścianek szkieletowych z płyt kartonowo- 
  gipsowych,
- prace porządkowe,
- zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz nauka  
  udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
Moduł II: Podstawy przedsiębiorczości - 16 godzin
-regulacje prawne związane z prowadzeniem małego biznesu, biznes plan własnego przedsiębiorstwa, procedura rejestracji firmy, pozyskiwanie środków na rozwój firmy),
Moduł III: Praktyka u pracodawcy zgodnie z kierunkiem szkolenia - 160 godzin.

Program szkolenia powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej: www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania obejmującego 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny, praktyka u pracodawcy musi odbywać się w pełnym wymiarze czasu pracy tj. po 8 godzin zegarowych dziennie);
10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 18.00 (praktyka może być realizowana w godzinach pracy zakładu pracy, wyłączając godziny nocne) od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                           W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty;
10.3 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Liczba godzin zajęć praktycznych dot. modułu: prace remontowo-budowlane nie może być niższa niż 170 godzin. Egzamin końcowy musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin końcowy musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem daty tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin;
10.4 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym;
10.5 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą                e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
10.6 Sala wykładowa musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa    i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, musi zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). Do zajęć praktycznych, które będą polegały na wykonaniu prac przygotowujących do remontów lokali mieszkalnych, biurowych itp. należy zapewnić pomieszczenie o powierzchni min. 50m2 spełniające warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, niezbędne materiały budowlane i narzędzia konieczne do prawidłowego wykonania tej części szkolenia (w tym farby, płytki ścienne, gładź szpachlowa, cement, żwir, kleje do glazury, płyty g-k, pędzle, wałki, packi, kielnie, poziomice, mieszadła wolnoobrotowe, wiertarki udarowe, piły elektryczne do cięcia płyt, klucze sanitarne, itp.) oraz inne potrzebne zdaniem Wykonawcy materiały i narzędzia, w ilości niezbędnej do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia dla całej grupy uczestników szkolenia. W budynku, w którym odbywają się zajęcia zapewniony musi być dostęp do pomieszczeń sanitarnych    (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny) oraz do zaplecza socjalnego;
10.7 Wykonawca zakupi i przekaże każdemu uczestnikowi szkolenia na pierwszych zajęciach praktycznych odzież roboczą w postaci spodni i bluzy roboczej, obuwia roboczego, czapki, rękawic. Uwaga: Wykonawca obowiązany jest w przypadku zużycia odzieży roboczej niezwłocznie do ich wymiany na nowe;
10.8 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego;
10.9 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia program szkolenia, wykaz miejsc praktyk u pracodawców i harmonogram realizowanych zajęć na cały okres szkolenia;
10.10 Każdy uczestnik szkolenia  otrzyma od Wykonawcy na własność minimum jeden podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu, zakreślacza. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące tematyki zajęć, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane  w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
10.11 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia obejmującej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły  z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji oraz do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
10.12 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
10.13 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy;
10.14 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem a nabyte umiejętności powinny być potwierdzone wydaniem zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierającego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.): numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy     i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. 
Uwaga: Wzór zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia Wykonawca dołącza do oferty;
10.15 Wykonawca zapewnia miejsca praktyk u pracodawcy dla wszystkich uczestników szkolenia w ramach realizowanego zamówienia (4 tygodnie praktyki). Wykonawca musi wskazać nazwy i adresy pracodawców, u których będą realizowane praktyki oraz opiekunów uczestników praktyk u 	danego pracodawcy. Wykaz miejsc praktyk oraz oświadczenia pracodawców (w oryginale) o zobowiązaniu przyjęcia na praktykę Wykonawca załącza do oferty. 	Poprzez określenie praktyka u pracodawcy Zamawiający rozumie odbycie                   u wskazanych przez Wykonawcę pracodawców praktyki polegającej na możliwości zastosowania w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczestników szkolenia podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Wykonawca winien wskazać w ofercie co najmniej czterech pracodawców, u których realizowana będzie praktyka. 
10.16 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com