JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/160248-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Starogard Gdański: przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści  podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdańsk edycja 2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 160248 - 2013; data zamieszczenia: 23.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , al. Jana Pawła II 6, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 5624458, faks 058 5634014.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.starogard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści  podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdańsk edycja 2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu szkoleń i kursów zawodowych  dla grupy 67 osób, uczestników  projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie:
1. Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 12 osób, min 90 godz./os.
2. Profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych + gospodarka magazynowa dla 13 osób, min. 150 godz./os.
3. Pomoc kuchenna dla 5 osób, min. 150 godz./os.
4. Pomoc domowa i hotelowa dla 9 osób, min. 90 godz./os.  
5. Operator wózków jezdniowych z obsługą - wymiana butli gazowej + program magazynowo handlowy dla 6 osób, min. 180 godz./os.
6. Florysta dla 4 osób min. 140 godz./os.
7. Pielęgnacja terenów zielonych dla 4 osób min. 140 godz./os.
8. Opieka nad dziećmi dla 3 osób, min. 90 godz./os. 
9. Fryzjerstwo dla 8 osób, min 250 godz./os.
10. Pracownik ogólnobudowlany + elementy kafelkarstwa dla 3 osób, min 160 godz./os.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie składa się z 10 kursów
Wspólny obszar dotyczący każdego kursu.
1) Czas i intensywność szkolenia
a) Ilość godzin zegarowych zajęć dziennie - maksymalnie 7.
b) Godzina zegarowa kursu liczy 60 min. i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą 15 minut przy czym częstotliwość przerw może być ustalana elastycznie.
c) Wymaga się, aby zajęcia szkolenia odbywały się w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy).
2) Miejsce realizacji zamówienia
Wymaga się, aby:
a) miejsca w których odbywać się będą szkolenia odpowiadały warunkom określonym w rozporządzeniu MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.) w zakresie powierzchni, przestrzeni, oświetlenia i innych,
b) uczestnicy powinni mieć zapewniony bezpłatny dostęp do strzeżonej szatni, jeśli w budynku nie ma szatni organizator szkolenia powinien zapewnić do tego celu inne pomieszczenie, bezpieczne dla pozostawionych okryć wierzchnich, 
c) pomieszczenia sanitarnohigieniczne:
- uczestnicy szkolenia  mieli bezpłatny dostęp do toalet z bieżącą ciepłą wodą do mycia rąk,
- organizator szkolenia  zapewnił oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, 
- toalety były zlokalizowane w tym samym budynku w którym odbywać się będą szkolenia oraz wyposażone w papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło i uzupełniane na bieżąco,
- stan czystości toalet był monitorowany i sprzątany zgodnie z zapotrzebowaniem i sytuacją.
d) miejscem realizacji szkolenia było miasto Starogard Gdański,
e) do miejsca prowadzenia szkoleń była możliwość dojazdu komunikacją publiczną (MZK),
f) wykonawca wskazał dokładny adres miejsca realizacji szkoleń.
3) Materiały dydaktyczne, biurowe i catering dla uczestników
a) Każdy uczestnik musi być wyposażony na pierwszych zajęciach w program i harmonogram szkolenia oraz bezzwrotne materiały dydaktyczne (podręczniki nowe, nie używane) z zakresów tematycznych zawartych w programie szkolenia, materiały biurowe (teczka lub segregator, notatnik A4, długopis).
b) Przed rozpoczęciem każdego ze szkoleń wykonawca jest zobowiązany do:
- informowania uczestników szkolenia o obowiązujących przepisach, dotyczących bloków tematycznych z powyższego szkolenia, na dzień realizacji szkolenia,
c) Uczestnikom szkolenia, w każdym dniu odbywania zajęć należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: 
- posiłek obiadowy tzn. posiłek jednodaniowy, mięsny pełnowartościowy pod względem odżywczym, różnorodny, zgodny z zasadami żywienia. Zamawiający dopuszcza raz w tygodniu przygotowanie posiłku bez mięsa, np.: naleśniki z serem. Każdy z posiłków musi zawierać minimum 1000 kalorii. Temperatura wydawanych posiłków powinna być zgodna z normami żywieniowymi. W przypadku posiłków dostarczanych do miejsca szkolenia powinny być one podzielone na porcje, dostarczone w zamykanych opakowaniach jednorazowego użytku, zabezpieczone przed nadmierną utratą ciepła, w sposób umożliwiający bezpośrednie podanie do spożycia wraz ze sztućcami jednorazowego użytku. Zarówno opakowania, jak i sztućce muszą być dopuszczone do kontaktu z żywnością,  
- kawa, herbata oraz co najmniej 0,5 litra wody mineralnej na osobę dziennie, 
- ciastka na sztuki lub kruche (różnego rodzaju).
d) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy będzie prowadził rejestr wydanych materiałów szkoleniowych, listy obecności oraz listy wydanych posiłków. Wykonawca przekaże Zamawiającemu 1 komplet materiałów szkoleniowych o takim samym zakresie i w takiej samej formie jaka była używana podczas szkolenia oraz wydana uczestnikom szkolenia.
4) Zakres szkolenia
a) Szkolenie powinno obejmować część teoretyczną i praktyczną z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej z danego zakresu (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl),
b) Szkolenie musi być zrealizowane zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.), z uwzględnieniem wyposażenia uczestników kursu w odzież ochronną nową, nieużywaną.
c) Szkolenie musi być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia sporządzonym wg wzoru (załącznik nr 6 do SIWZ) oraz zapisami wskazanymi w niniejszych szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia.
5) Finansowanie i logo
a) Realizacja szkoleń odbywać się będzie w ramach projektu systemowego pn.  Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański- edycja 2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.  Każde szkolenie zakończy się wystawieniem przez Wykonawcę dodatkowych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu w ramach w/w projektu EFS. Zaświadczenia te podpisują Zamawiający i Wykonawca.
b) Budynek i sale szkoleniowe, w których przeprowadzane będą szkolenia, muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia. Dodatkowo informacje te muszą być opatrzone logo EFS, PO KL oraz zapisem:  Projekt  pn Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2013, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Materiały biurowe powinny być oznaczone logo EFS, PO KL zgodnie z zasadami określonymi w wytycznych dotyczących oznaczenia projektowe w ramach PO KL zamieszczone na stronie internetowej www.efs.gov.pl.
6) Ubezpieczenie
Ubezpieczenie dla uczestników kurs na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 2000,00 zł na jednego uczestnika szkolenia. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca.

Zakres szczegółowy dotyczący poszczególnych kursów

Kurs: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych
1. Liczba osób do przeszkolenia: 12
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
podstawy  higieny i pielęgnacji;
podstawy rehabilitacji;
bezpieczeństwo i higiena pracy;
wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego, organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa, udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej; 
zajęcia praktyczne.
Kurs: profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych + gospodarka magazynowa 
1. Liczba osób do przeszkolenia: 13 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  150
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowaniem)
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
prawne aspekty sprzedaży, prawa i obowiązki sprzedawcy, gwarancję, reklamacje, faktury, paragony, korekty , odpowiedzialność za błędy; 
fakturowanie sprzedaży;
obsługa klienta, techniki sprzedaży, zasady profesjonalnej obsługi klienta , typologia klientów, komunikacja werbalna i niewerbalna - rola i znaczenie; 
skuteczne techniki negocjacji, etapy i struktura procesu sprzedaży, racjonalne i emocjonalne motywacje zakupu;
obsługa kas fiskalnych; 
przedstawienie podstawowych kwestii prawnych - ustawa o VAT,  obowiązki podatnika, obowiązki serwisu, sankcje karne;
rodzaje urządzeń fiskalnych oraz zasady ich wyboru;
sprzedaż z użyciem kas fiskalnych, sprzedaż towarów jednostkowych, sprzedaż wielokrotna i ułamkowa towarów, obsługa opakowań zwrotnych;
finalizacja transakcji różnymi formami zapłaty, udzielanie rabatów procentowych i kwotowych, korekta błędów, funkcje pozafiskalne;
organizacja zaopatrzenia i przyjmowania towarów; 
raporty fiskalne i kontrolne, wzajemne zależności logiczne raportów, sytuacje awaryjne oraz sposoby ich likwidacji, wymiana materiałów eksploatacyjnych, zasady instalacji kas na stanowisku, zasady archiwizacji dokumentów księgowych; 
terminy archiwizacji rolek sprawozdawczych oraz raportów dziennych i okresowych, obieg dokumentacji KW i KP, wpłaty i wypłaty, zaliczki z kasy, przelewy bankowe, raport kasowy.  
gospodarka magazynowa, kartoteki ilościowe i ilościowo-wartościowe, dokumentacja magazynowa (PZ, WZ), wycena rozchodu materiałów w ewidencji, zapasy magazynowe, 
6. Minimum jedna kasa fiskalna na dwie osoby.
Kurs: pomoc kuchenna
1. Liczba osób do przeszkolenia: 5
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  150
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pomoc kuchenna
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
samodzielnie sporządzanie różnego rodzaju potraw z surowców i półproduktów spożywczych zgodnie z odpowiednimi recepturami oraz techniką sporządzania,
umiejętne korzystanie z nowoczesnych maszyn, urządzeń i sprzętów stosowanych w technologii gastronomicznej zgodnie z przepisami bhp i ppoż.,
umiejętne gospodarowanie surowcami, półproduktami i wyrobami gotowymi,
przechowywanie, magazynowanie artykułów spożywczych, surowców, półproduktów,
posługiwanie się różnymi technikami i metodami obróbki kulinarnej,
porcjowanie, wykańczanie i dekorowanie potrawy z uwzględnieniem aktualnych trendów,
kalkulowanie ceny oraz oferty kulinarnej,
utrzymywanie porządku i czystość na stanowisku pracy, przestrzegając zasady higieny pracy,
dobieranie surowców i półproduktów do produkcji,
sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów,  
ocenianie jakościowe i ilościowe surowców, półproduktów i wyrobów gotowych,
zajęcia praktyczne.
Kurs: pomoc domowa i hotelowa
1. Liczba osób do przeszkolenia: 9
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: profesjonalna pomoc domowa i hotelowa
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
zasady sprzątania wg nowoczesnych systemów utrzymania czystości,
zasady organizacji służb sprzątających,
sprzęt sprzątający,
środki chemiczne i dezynfekcyjne wykorzystywane w wewnątrz pomieszczeń i na zewnątrz pomieszczeń,
techniki sprzątania,
zajęcia praktyczne,
Kurs:  operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo - handlowy
1. Liczba osób do przeszkolenia: 6
2. Forma organizacji szkolenia: kurs.
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  180
4. Celem szkolenia jest uzyskanie uprawnień operatora wózków jezdniowych  -  z obsługą i wymianą butli gazowej oraz zdobycie umiejętności obsługi programów magazynowo - handlowych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
typy stosowanych wózków jezdniowych, budowa wózka, 
czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami,
czynności operatora w czasie pracy wózkami, 
wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, 
budowa i eksploatacja butli gazowej, 
właściwości gazu propan - butan, aparatura kontrolno - pomiarowa, 
wiadomości z zakresu bhp, 
programy magazynowo - handlowe
gospodarka magazynowa, kartoteki ilościowe i ilościowo-wartościowe, dokumentacja magazynowa (PZ, WZ), wycena rozchodu materiałów w ewidencji, zapasy magazynowe, 
zajęcia praktyczne.
Kurs: florysta
1. Liczba osób do przeszkolenia: 4 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs.
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  140
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: florysta
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
najważniejsze narzędzia stosowane we florystyce;
materiały pomocnicze i techniki florystyczne;
środki do pielęgnacji roślin;
kompozycji barw we florystyce, ogólne zasady kompozycji, elementy kompozycji, relacje między elementami kompozycji, rodzaje kompozycji, kompleksowe stosowanie zasad kompozycji, style kompozycji roślinnych;
botaniki i materiałoznawstwa roślinnego
trendów we florystyce;
bukieciarstwa okolicznościowego, Wiązanki okolicznościowe, technika sporządzania wiązanek bukiet dekoracyjny, standardowy i mieszany;
układania roślin w naczyniach, kompozycje roślinne w naczyniach, sposób cięcia roślin i postępowanie z kwiatami ciętymi;
układy z kwiatów;
pielęgnacji roślin doniczkowych, dekoracje z roślin doniczkowych, kryteria doboru roślin pochodzenie roślin doniczkowych, warunki uprawy roślin doniczkowych, zabiegi pielęgnacyjne, pojemniki do roślin, rośliny ozdobne w szklanych naczyniach, stylizacja wnętrz roślinami doniczkowymi;
florystyki ślubnej, dekoracje głowy panny młodej, przypinki, techniki wykonywania bukietów ślubnych, rodzaje wiązanek ślubnych, wiązanki dla świadków, wiązanki dla rodziców, dekoracje samochodu, dekoracja kościoła, dekoracja sali weselnej;
florystyki żałobnej,  wieńce i girlandy, wiązanki pogrzebowe, dekoracje urny, dekoracje trumny; 
dekoracji stołów;
tworzenia stroików;
technik suszenia i utrwalania materiału roślinnego, suszenie roślin, metoda zielarska, sposoby suszenia roślin, metody utrwalania roślin, farbowanie, bielenie;
aranżacji kwiaciarni, projektowania wystaw i ekspozycji.
Kurs: pielęgnacja terenów zielonych
1. Liczba osób do przeszkolenia: 4
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  140
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pielęgnacji terenów zielonych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
przepisy BHP w miejscu pracy;
charakterystyka i elementy terenów zielonych;
kształtowanie powierzchni terenu;
rozpoznawanie,  gatunki  i  cechy  roślin  ozdobnych  i  innych wykorzystywanych w ogrodach i w terenach zielonych;
zakładanie trawników;
sposoby nawadniania i nawożenia roślin ogrodniczych;
pielęgnacja trawników, kwietników, roślin iglastych oraz prace porządkowe;
maszyny  i  urządzenia  wykorzystywane  w  pielęgnacji  ogrodów i ich konserwacja;
harmonogram  prac ogrodniczych  wg kalendarza fenologicznego;
charakterystyka gleby, kryteria wyboru nawozów  i terminy ich stosowania;
ochrona roślin przed czynnikami szkodliwymi;
rozpoznawanie i zwalczanie chorób roślin i krzewów; 
przygotowanie   ogrodów,   trawników,   drzewek   do okresu wegetacyjnego;
zajęcia praktyczne.
Kurs: opieka nad dziećmi
1. Liczba osób do przeszkolenia: 3 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4.  Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekunka dziecięca
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
regulamin  i  obowiązki  opiekunki  dziecięcej  oraz  specyfika zawodu,
stosowanie  wybranych  form  komunikacji  interpersonalnej  oraz metod poznawania dziecka,
określanie potrzeb dziecka i sposobów ich zaspakajania,
stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania,
wychowanie dziecka w środowisku instytucjonalnym,
stosowanie  wybranych  gier  i  zabaw  wpływających  na  rozwój dziecka,
utrzymywanie w czystości skóry dziecka i jego otoczenia,
zaspokajanie podstawowych potrzeb fizjologicznych dziecka,
podstawy udzielania pierwszej pomocy u dzieci.
Kurs: fryzjerstwo
1. Liczba osób do przeszkolenia: 8
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  250.
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: fryzjerstwa.
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
zasady BHP w pracy fryzjera, 
omówienie produktów do stylizacji i modelowania włosów,
budowa włosów, skóry i właściwości (typy i funkcja skóry, rozpoznawanie chorób skóry, budowa włosów, ich funkcja i rodzaje, właściwości włosów, uszkodzenia i sposoby regeneracji struktury włosa, pielęgnacja),
dopasowanie fryzury do kształtu twarzy,
pielęgnacja włosów, 
strzyżenie damskie i męskie, czesanie, pasemka, balayage, refleksy, papiloty, loki, skręcanie włosów na wałki,
stylizacja włosów przy użyciu lokówki i prostownicy,
farbowanie i trwała ondulacja,
zajęcia praktyczne
Kurs: pracownik ogólnobudowlany + elementy kafelkarstwa
1. Liczba osób do przeszkolenia: 3
2. Forma organizacji szkolenia: kurs.
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  160
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usług w zakresie: pracownik ogólnobudowlany z elementami kafelkarstwa.  
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
przygotowanie zapraw cementowych, klejów, kitów, lepików, mas plastycznych, itp. sposobem ręcznym i mechanicznym, 
układanie posadzek z różnych materiałów zgodnie z przyjętą technologią i warunkami technicznymi wykonania robót, 
układanie i mocowanie elementów wykończeniowych posadzek, wykańczanie i konserwacja nawierzchni podłogi, naprawianie i konserwowanie istniejących posadzek z różnych materiałów,  
obróbka płytek,  przycinanie, szlifowanie, wykonanie otworów, 
przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, spoinowanie, licowanie cokołów, schodów, podokienników, słupów, itp. płytkami i kształtkami ceramicznymi lub klinkierowymi, 
naprawianie okładzin ściennych z różnych rodzajów płytek i na różnych podłożach. 
organizacja stanowiska pracy, przepisy BHP i p.poż na stanowisku pracy, dokumentacja budowlana;
zasady magazynowania materiałów użytych do remontu;
rodzaje i zastosowanie materiałów, narzędzi, sprzętu i maszyn;
utrzymywanie na bieżąco czystości na stanowisku pracy oraz porządkowanie remontowanych pomieszczeń po zakończeniu pracy;
podstawowe wiadomości z zakresu terminologii budowlanej; technologia remontu wnętrz; technologia napraw tynków tradycyjnych, cementowo-wapiennych, tynków gipsowych, tynków cienkowarstwowych, przygotowanie różnych podłoży budowlanych pod roboty malarskie (technika emulsyjna, olejna), malowanie różnych podłoży farbami emulsyjnymi, olejnymi, wykonywanie robót malarskich i dekoracyjnych farbami strukturalnymi, transparentnymi i technikami mieszanymi;
składniki zapraw tynkarskich, farb malarskich i ich oddziaływanie na organizm człowieka
zajęcia praktyczne.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 26.07.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności i czynności będących przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przeprowadził minimum po jednym szkoleniu z każdego kursu objętego przedmiotem zamówienia:
1. Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych
2. Profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych + gospodarka magazynowa
3. Pomoc kuchenna
4. Pomoc domowa i hotelowa
5. Operator wózków jezdniowych z obsługą - wymiana butli gazowej + program magazynowo handlowy
6. Florysta
7. Pielęgnacja terenów zielonych
8. Opieka nad dziećmi
9. Fryzjerstwo
10. Pracownik ogólnobudowlany + elementy kafelkarstwa</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował osobami o wykształceniu, kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnymi do realizacji poszczególnych kursów, wykładowcy/instruktorzy posiadać będą doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych w okresie ostatnich trzech lat minimum trzech kursów z zakresu tematyki, jaką będą wykładać na kursie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że się znajduje w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Program szkolenia (wzór - zał. nr 6 do SIWZ) - zgodnie z opisem zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ.
2. Formularz cenowy 
3. Oświadczenie wykonawcy, że figuruje w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizował w tej bazie informację o każdym szkoleniu otwartym organizowanym w ramach Projektu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
4. Wzory zaświadczeń/certyfikatów, świadectw kwalifikacyjnych potwierdzających ukończenie szkolenia i nabycie kwalifikacji.
5. Pełnomocnictwo, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
6. Pełnomocnictwo, w przypadku podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (jeśli dotyczy).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Doświadczenie - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika ze zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy (np. choroba, śmierć itp.). W przypadku zmiany wykładowcy wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby nowy wykładowca spełniał warunki określone w pkt. VI.4.1.
2. Zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ,
3. Zmiany harmonogramu zajęć i innej dokumentacji szkolenia, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.starogard.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 
al. Jana Pawła II 6
83-200 Starogard Gdański.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 
al. Jana Pawła II 6
83-200 Starogard Gdański.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2013, jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com